Data: 2012-04-01 16:12:00 | |
Autor: Jakub A. Krzewicki | |
110 lal temu urodzi艂 si臋 J贸zef Mackiewicz | |
niedziela, 1 kwietnia 2012 15:15. carbon entity 'abc' <abc@wp.pl>
contaminated pl.soc.polityka with the following letter: Wi臋cej http://www.rp.pl/artykul/852568-Byl-wyrzutem-sumienia.html Czyta艂e艣 "Watykan w cieniu czerwonej gwiazdy"? -- tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai http://lordwinterisle.blogspot.com/ |
|
Data: 2012-04-01 18:27:15 | |
Autor: abc | |
110 lal temu urodzi艂 si臋 J贸zef Mackiewicz | |
Czyta艂e艣 "Watykan w cieniu czerwonej gwiazdy"? Nie czyta艂em, ale zdaje si臋 jest tam krytyka Paw艂a VI. Mackiewicz by艂 prawos艂awny, a my, katolicy, nie mamy prawa os膮dza膰 Wikariuszy Chrystusa. 呕aden katolik nie mo偶e dowie艣膰 z moraln膮 pewno艣ci膮, 偶e posoborowi papie偶e w swoim sercu pragn臋li wyrz膮dzi膰 Ko艣cio艂owi szkod臋, albo 艣wiadomie odrzucali dogmaty Ko艣cio艂a. Faktem jest, 偶e mno偶yli dwuznaczne wypowiedzi i gesty po to, aby przyci膮gn膮膰 uwag臋 medi贸w. Wygl膮da na to, 偶e byli przekonani, i偶 przez swoje dzie艂a wyrz膮dzaj膮 Ko艣cio艂owi najlepsz膮 przys艂ug臋. Ka偶dy z nich w swoim czasie staje przed Chrystusem i zdaje spraw臋 z w艂odarstwa swego. A my powinni艣my si臋 powstrzyma膰 od wydawania s膮d贸w na ich temat. Tak偶e od okrzyk贸w: "Santo subito!" -- Nie da si臋 oddzieli膰 polityki od religii. Nie da si臋 w cz艂owieku oddzieli膰 katolika od obywatela. Rozdzia艂 pa艅stwa od Ko艣cio艂a jest sztuczny. |
|
Data: 2012-04-01 22:17:27 | |
Autor: K.S. | |
110 lal temu urodzi艂 si臋 J贸zef Mackiewicz | |
U偶ytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4f78821f$0$1224$65785112news.neostrada.pl...
|> Czyta艂e艣 "Watykan w cieniu czerwonej gwiazdy"? | | Nie czyta艂em, ale zdaje si臋 jest tam krytyka Paw艂a VI. Mackiewicz by艂 | prawos艂awny, a my, katolicy, nie mamy prawa os膮dza膰 Wikariuszy Chrystusa. | | 呕aden katolik nie mo偶e dowie艣膰 z moraln膮 pewno艣ci膮, 偶e posoborowi papie偶e w | swoim sercu pragn臋li wyrz膮dzi膰 Ko艣cio艂owi szkod臋, albo 艣wiadomie odrzucali | dogmaty Ko艣cio艂a. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- C o kryje si臋 w ludzkim sercu wie tylko B贸g, a cz艂owiek cz艂owieka mo偶e i powinien os膮dzi膰 tylko po jego dzie艂ach. Posoborowi papie偶e zmienili KK do tego stopnia, 偶e w膮tpliwe czy to jest jeszcze prawdziwy KK i czy byli oni prawdziwymi papie偶ami. Co do odrzucenia dogmat贸w, nale偶y zajrze膰 pod http://www.ultramontes.pl/Apostazja.htm Apostazja! i ekumenizm. St膮d kryzys wiary. Je艣艂i ka偶da religia jest mniej wi臋cej tak samo prawdziwa, to traci sens wyznawanie jakiejkolwiek. ============================== |
|
Data: 2012-04-01 22:29:40 | |
Autor: K.S. | |
apostazja posoborowa | |
U偶ytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci
news:4f78821f$0$1224$65785112news.neostrada.pl... |> Czyta艂e艣 "Watykan w cieniu czerwonej gwiazdy"? | | Nie czyta艂em, ale zdaje si臋 jest tam krytyka Paw艂a VI. Mackiewicz by艂 | prawos艂awny, a my, katolicy, nie mamy prawa os膮dza膰 Wikariuszy Chrystusa. | | 呕aden katolik nie mo偶e dowie艣膰 z moraln膮 pewno艣ci膮, 偶e posoborowi papie偶e | w swoim sercu pragn臋li wyrz膮dzi膰 Ko艣cio艂owi szkod臋, albo 艣wiadomie odrzucali | dogmaty Ko艣cio艂a. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- C o kryje si臋 w ludzkim sercu wie tylko B贸g, a cz艂owiek cz艂owieka mo偶e i powinien os膮dzi膰 tylko po jego dzie艂ach. Posoborowi papie偶e zmienili KK do tego stopnia, 偶e wielce w膮tpliwe czy to jest jeszcze prawdziwy KK i czy byli oni prawdziwymi papie偶ami. Co do odrzucenia dogmat贸w, nale偶y zajrze膰 pod http://www.ultramontes.pl/Apostazja.htm Apostazja i herezje w imi臋 ekumenizmu.. St膮d kryzys KK czyli katolicyzmu posoborowego. ============================== |
|
Data: 2012-04-02 17:12:06 | |
Autor: abc | |
apostazja posoborowa | |
Jak poda艂 portal Angelqueen, w dniu 16 stycznia 2006 roku o. Franciszek
Schmidberger z Bractwa 艣w. Piusa X, po odprawieniu Mszy 艣w.w ko艣ciele Chrystusa Kr贸la w Ridgefield, Connecticut, przewodniczy艂 w podziemiach tego ko艣cio艂a konferencji, kt贸rej porz膮del by艂 nast臋puj膮cy: 1. Historia papiestwa, 2. Historia papie偶y soborowych (1958-nadal), 3. Czy papie偶e soborowi byli i pozostaj膮 prawdziwymi papie偶ami, 4. Rekomendacje na czas kryzysu w Ko艣ciele. Cz臋艣膰 1 obejmowa艂a dowody z Pisma 艣w. i Tradycji potwierdzaj膮ce prymat Piotra. O. Schmidberger zidentyfikowa艂 okresy i wydarzenia w historii Sancta Mater Ecclesia, w kt贸rych przejawi艂y si臋 podobne silne kryzysy, co spowodowa艂o wielki chaos w Ko艣ciele zar贸wno w艣r贸d hierarchii jak i w艣r贸d wiernych (papie偶e Liberiusz, Honoriusz, Aleksander VI i inni). W ka偶dym z tych przypadk贸w Ko艣ci贸艂 ostatecznie upora艂 si臋 z istniej膮cym chaosem i wiernie kontynuowa艂 Bosk膮 misj臋 z odnowion膮 Wiar膮.Apostolsk膮. Ko艣ci贸艂 jest za艂o偶ony przez Boga i bramy piekielne go nie przemog膮 - taka jest Bo偶a obietnica, a On jest Bogiem, kt贸ry ani nie oszukuje, ani nie mo偶e by膰 oszukany. Cz臋艣膰 2 skupi艂a si臋 na historii Soboru Watyka艅skiego II, papie偶ach soborowych i posoborowych, a tak偶e historycznych interakcjach Bractwa z modernistycznym Rzymem. Szczeg贸ln膮 uwag臋 po艣wi臋cono destrukcyjnym nowinkom posoborowym jak Nowa Msza, wolno艣膰 religijna, nowy ekumenizm bez nawracania i powrotu niekatolik贸w do Ko艣cio艂a. O. Schmidberger podkre艣li艂, 偶e nadal istniej膮ce r贸偶nice mi臋dzy Bractwem a Rzymem maj膮 charakter doktrynalny i nie ograniczaj膮 si臋 jedynie do powrotu Mszy Trydenckiej. Cz臋艣膰 3 dotyczy艂a wa偶no艣ci papiestwa posoborowego. Ojciec Schmidberger podsumowa艂, 偶e papie偶e posoborowi s膮 prawdziwymi papie偶ami i legalnymi sukcesorami Piotra z nast臋puj膮cych powod贸w: 1. Ko艣ci贸艂 naszego Pana zosta艂 zbudowany na Piotrze. Piotr otrzyma艂 klucze do Kr贸lestwa Niebieskiego i w艂adz臋 rozwi膮zywania i zawi膮zywania. Prymat Piotra (i jego sukcesor贸w) zosta艂 zarz膮dzony przez naszego Pana i nigdy nie mo偶e by膰 odrzucany. 2. Ka偶da spo艂eczno艣膰 musi mie膰 G艂ow臋. Nawet Ko艣ci贸艂, kt贸ry jest spo艂eczno艣ci膮 doskona艂膮 (w tym, 偶e mo偶e osi膮gn膮膰 sw贸j stan ko艅cowy za pomoc膮 w艂asnych 艣rodk贸w) nie jest wyj膮tkiem od tego wiecznego prawa. 3. Je艣li papie偶 nie jest papie偶em, to kto jest papie偶em? R贸偶ne sekty sedewakantyst贸w maj膮 teraz wybranych 15 r贸偶nych "papie偶y". Kt贸rego z nich mog膮 katolicy nazywa膰 prawdziwym papie偶em? Co wi臋cej, sedewakanty艣ci nie zgadzaj膮 si臋 mi臋dzy sob膮 nawet co do tego od kiedy Tron Piotrowy jest pusty (1958? 1962? 1969? 1986?). Nie mo偶emy os膮dza膰 papie偶a. Nawet gdy Leon II potwierdzi艂 ekskomunikowanie papie偶a Honoriusza (po艣miertnie, za faworyzowanie heretyk贸w), nigdy nie zaprzeczano papiestwu Honoriusza i nie podejmowano oficjalnych pr贸b dzia艂aj膮cego wstecz deklarowania, 偶e to papiestwo by艂o niewa偶ne. 4. Je艣li papie偶 nie jest papie偶em, to biskupi Ko艣cio艂a s膮 niekanoniczni i pozbawieni jurysdykcji, bo wszyscy oni otrzymali nominacje od papie偶y posoborowych. Co wi臋cej, ka偶dy z dzisiejszych kardyna艂贸w zosta艂 wyznaczony albo przez papie偶a Paw艂a VI albo przez papie偶a Jana Paw艂a II. Je艣li 偶aden z tych papie偶y nie by艂 wa偶nym Nast臋pc膮 艣w. Piotra, to wszystkich tych kardyna艂贸w trzeba by艂oby uwa偶a膰 za niewa偶nych. Gdyby tak by艂o, znaczy艂oby to, i偶 'bramy piekielne' przemog艂y Oblubienic臋 Chrystusa, a obietnica dana Aposto艂om (i ich nast臋pcom) by艂a obietnic膮 fa艂szyw膮, co jest przecie偶 niemo偶liwe. Cz臋艣膰 4 doprowadzi艂a do nast臋puj膮cych wniosk贸w odno艣nie papie偶a Benedykta XVI: 1. Pozostaje on bardzo zaanga偶owany w osi膮gni臋cie cel贸w wyznaczonych przez Sob贸r Watyka艅ski II, szczeg贸lnie na polu wolno艣ci religijnej i ekumenizmu. Nie mo偶emy popiera膰 innowacji, kt贸re s膮 sprzeczne z przedsoborowym nauczaniem Ko艣cio艂a i nie mog膮 by膰 z nim zintegrowane w 艣wietle Tradycji. 2. Nic nie wskazuje na to, 偶e papie偶 Benedykt XVI b臋dzie reformatorem Ko艣cio艂a. 3. Szereg jego idei, to idee pochodzenia niekatolickiego, 4. Jest on przede wszystkim teologiem, filozofia heglowska zdaje si臋 wp艂ywa膰 na jego my艣lenie teologiczne, 5. Jest otoczony przez "eklezjastyczn膮 mafi臋", 6. Prawdziwa reforma musi by膰 dokonana na miejscu w Rzymie, a ten typ reformy nie ma obecnie miejsca, 7. Niekt贸re nominacje jakich dokonuje s膮 "z艂e" (Levada), a niekt贸re "dobre" (Ranjit), Wed艂ug o. Schmidbergera, dwa pozytywne oczekiwania jakie w spos贸b usprawiedliwiony mo偶na mie膰 w stosunku do nowego papiestwa to: 1. Ojciec 艢wi臋ty autentycznie pragnie "reformy reformy liturgii", ci膮gle wyra偶a艂 osobiste niezadowolenie z banalno艣ci nowej liturgii i wielu jej eksperymentalnych adaptacji, 2. Jest on sk艂onny "uwolni膰" tradycyjn膮 Msz臋 艁aci艅sk膮 dla wszystkich ksi臋偶y dla "prywatnego" odprawiania. Chcia艂by zrobi膰 wi臋cej, ale obawia si臋 reakcji si艂 progresistowskich obecnych w dzisiejszym Ko艣ciele. Odno艣nie postawy wiernych w warunkach trwaj膮cego kryzysu, o. Schmidberger zarekomendowa艂: 1. Wierni powinni uwa偶a膰 papie偶a za "艣w. Piotra w 艂a艅cuchach". 艢w. Piotr zosta艂 cudownie uwolniony z 艂an膰uch贸w, gdy wszyscy wierni w pierwszym stuleciu chrze艣cija艅stwa modlili si臋 do Boga o jego uwolnienie. Musimy i艣膰 za ich przyk艂adem. 2. Wierni powinni trwa膰 przy katolickich zasadach, a mianowicie * Trwa膰 w katolickiej Wierze, * Odrzuca膰 b艂臋dy, * Pozostawa膰 w 艂膮czno艣ci ze Stolic膮 Apostolsk膮, * Pozostawa膰 w pe艂ni rzymskimi katolikami. Nie wolno ani kwestionowa膰 wa偶no艣ci dzisiejszego papiestwa, ani akceptowa膰 ka偶dego nie nieomylnego polecenia w 艣lepym pos艂usze艅stwie cz艂owiekowi nie pomn膮c o pos艂usze艅stwie nale偶nym Bogu. Nie mo偶emy by膰 ani sedewakantystami, ani neokatolikami. Musimy nadal by膰 katolikami w ca艂ym tradycyjnym rozumieniu katolicyzmu. Abp Lefebvre przewidywa艂, 偶e pewnego dnia papiestwo b臋dzie wdzi臋czne Bractwu za zachowanie prawdziwej katolickiej ortodoksji. 3. Wierni powinni odrzuca膰 wszelkie negatywne plotki rozpowszechniane w Bractwie po audiencji u papie偶a Benedykta XVI, jakoby Bractwo mia艂o zamiar "skapitulowa膰", s膮 one ca艂kowicie nieprawdziwe. Bractwo jest obrzucane wielkimi kalumniami, ale musi trwa膰 i dzia艂a膰 na rzecz uporania si臋 przez Ko艣ci贸艂 z posoborowym kryzysem. |
|
Data: 2012-04-05 16:47:40 | |
Autor: jr | |
110 lal temu urodzi si J髗ef Mackiewicz | |
On 1 Kwi, 18:27, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> Czyta砮 "Watykanwcieniu czerwonej gwiazdy"? Z pewnosci co ci si zdaje abc. Przeczytaj, a wtedy zobaczysz, czy jeste poputczyk, czy zwyk硑 idiota (najpierw przeczytaj 'W cieniu krzy縜' o g硊pim jasiu, kt髍y rozpierdoli tw骿 kosci蟪). 痑den katolik nie mo縠 dowie舵 z moraln pewno禼i, 縠 posoborowi papie縠w Ty nigdy nie zrozumiesz, 縠 ludzko舵 to nie Kosci蟪? (nie wdaj眂 si w dalsze szczeg蟪y). jb |