111 111 111 VW

Data: 2010-12-28 12:20:31
Autor: Szuwaks
111 111 111 VW
Witam,

http://www.warszawa.pl/Moto/800,6608,0,1,0,0-111_111_111_Volkswagen.html

Tam przemysł kwitnie, a u nas pada.
W FSO wiatr hula po halach.
A co z innymi (Lublin, Nysa, Jelcz, B-B, Tychy, Poznań)?

Szuwaks

Data: 2010-12-28 03:23:59
Autor: tadek
111 111 111 VW
On 28 Gru, 12:20, "Szuwaks" <szuw...@go2.pl> wrote:
Witam,

http://www.warszawa.pl/Moto/800,6608,0,1,0,0-111_111_111_Volkswagen.html

Tam przemys kwitnie, a u nas pada.
W FSO wiatr hula po halach.
A co z innymi (Lublin, Nysa, Jelcz, B-B, Tychy, Pozna )?

Szuwaks

JA jako klient FSO od 1969 roku nie mogę doczekać ostatecznego
bankructwa FSO za te lata poniżania i lekceważenia mnie przy kupnie,
naprawach kolejnych FSO 125 a następnie Polonezów które kupowałem

Data: 2010-12-28 12:39:24
Autor: bratPit[pr]
111 111 111 VW

[...]

to samo było z Lublinami,
a teraz jak ktoś chce wrócić do tego klimatu to kupuje Fiata, tyle że w salonie jest kulturka, a po zakupie na serwisie - nad którymi powinno pisać hasło "komuno wróć" - już traktują Cię 'odpowiednio' - cytaty "panie TTTM", "wydaje się panu", "to niemożliwe, komputer nie wykazał usterek", "u nas problem nie wystąpił", "poprawiliśmy styki", etc.
dziwię się tylko, że ludzie wracają po nowe o_O

brat

Data: 2010-12-28 12:46:45
Autor: kml
111 111 111 VW

Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:ifci9h$hvh$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pamięć jest zawodna, a im to było dawniej tym lepiej wygląda we wspomnieniach. W PL nie ma żadnego samochodu narodowego i stąd dziwny pociąg to tego co było dawno i podobno piękne.

kml

Data: 2010-12-28 13:18:49
Autor: Szuwaks
111 111 111 VW
Witam,

"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote in message news:ifcimu$jjr$1inews.gazeta.pl...

W PL nie ma żadnego samochodu narodowego i stąd dziwny pociąg to tego co było dawno i podobno piękne.

Nie było?
A Syrena, Polonez, Tarpan, Żuk, Mikrus -:)))))

No zobacz jakie cacka: :)))
www.warszawa.pl/_apache/upload/15/26/5/15265.jpg

To z książki
http://www.warszawa.pl/Moto/800,6545,0,1,0,0-Samochody_w_PRL.html

Szuwaks

Data: 2010-12-28 12:51:28
Autor: Szuwaks
111 111 111 VW
Witam,

"tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> wrote in message news:71038404-fd37-4748-87c8-e9db363373a0m7g2000vbn.googlegroups.com...

JA jako klient FSO od 1969 roku nie mogę doczekać ostatecznego
bankructwa FSO za te lata poniżania i lekceważenia mnie przy kupnie,
naprawach kolejnych FSO 125 a następnie Polonezów które kupowałem
=======

Za komuny wszyscy wszędzie byli lekceważeni.
Nawet Ci co kupowali za bony.

Szuwaks

Data: 2010-12-28 16:35:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
111 111 111 VW
Hello tadek,

Tuesday, December 28, 2010, 12:23:59 PM, you wrote:

[...]

Wredne FSO - przyjeżdżali z samochodem i karabin do skroni
przykładali, żebyś wziął i używał...

--
Best regards,

Data: 2010-12-28 12:51:26
Autor: J.F.
111 111 111 VW
On Tue, 28 Dec 2010 12:20:31 +0100,  Szuwaks wrote:
http://www.warszawa.pl/Moto/800,6608,0,1,0,0-111_111_111_Volkswagen.html
Tam przemysł kwitnie, a u nas pada.
W FSO wiatr hula po halach.

Coz chcesz - nie wyszlo nam.

FSO na pewno bylo VW oferowane, ale czy za malo placicili, czy za duzo
chcieli - jakos sie nie udalo. Postawilismy na Daewoo, a oni padli ..

A co z innymi (Lublin, Nysa, Jelcz, B-B, Tychy, Poznań)?

Fiat, Volvo, Skoda .. i Opel ? J.

Data: 2010-12-28 13:13:52
Autor: Szuwaks
111 111 111 VW
Witam,

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:oejjh61s1hj6cn4jterejd1iin3ak1sco84ax.com...

W FSO wiatr hula po halach.
Coz chcesz - nie wyszlo nam.
FSO na pewno bylo VW oferowane, ale czy za malo placicili, czy za duzo
chcieli - jakos sie nie udalo.
Postawilismy na Daewoo, a oni padli ..

A może skośni lepier smarowali?
Może taki był scenariusz?

A co z innymi (Lublin, Nysa, Jelcz, B-B, Tychy, Poznań)?
Fiat, Volvo, Skoda .. i Opel ?

Odpowiednio? :)
W lublinie to już chyba tylko jakieś części do Mana robią?

Szuwaks

Data: 2010-12-28 13:46:48
Autor: J.F.
111 111 111 VW
On Tue, 28 Dec 2010 13:13:52 +0100,  Szuwaks wrote:
[...]

Znaczy sie bardziej im zalezalo ?
Może taki był scenariusz?

No wiesz - na poczatku nie wygladalo to tak zle. Daewoo wszedl szeroko, produkcja sie rozwijala, gdyby nie kryzys w
Azji ...

A co z innymi (Lublin, Nysa, Jelcz, B-B, Tychy, Poznań)?
Fiat, Volvo, Skoda .. i Opel ?

Odpowiednio? :)
W lublinie to już chyba tylko jakieś części do Mana robią?

Ja juz stracilem rachube w tych ruchach, co nowe, co przejete :-)

J.

Data: 2010-12-28 06:56:08
Autor: JAM
111 111 111 VW
On Dec 28, 7:46 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Tue, 28 Dec 2010 13:13:52 +0100,  Szuwaks wrote:

>A może skośni lepier smarowali?

Znaczy sie bardziej im zalezalo ?

GN tez wtedy chcial kupic FSO. Daewoo wygral przetarg i GM wybudowal
nowa fabryke w Gliwicach. Gdy potem GM kupil Daewoo, to w umowie bylo
wyraznie, ze fabryka w Warszawie GM nie interesuje. Nigdy niestety nie
dowiedzialem sie dlaczego.

J.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2010-12-28 16:45:07
Autor: J.F.
111 111 111 VW
On Tue, 28 Dec 2010 06:56:08 -0800 (PST),  JAM wrote:
> [...]
>A może skośni lepier smarowali?
Znaczy sie bardziej im zalezalo ?

GN tez wtedy chcial kupic FSO. Daewoo wygral przetarg i GM wybudowal

Zalezalo im na taniej polskiej sile roboczej ... czy offset F16 ?
Gdy potem GM kupil Daewoo, to w umowie bylo
wyraznie, ze fabryka w Warszawie GM nie interesuje. Nigdy niestety nie
dowiedzialem sie dlaczego.

Moze polski rzad nie chcial doplacic tyle co koreanski, a moze
stwierdzili ze za drogo - a taka konkurencja sama padnie :-)

J.

Data: 2010-12-28 10:30:19
Autor: JAM
111 111 111 VW
On Dec 28, 10:45 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

>nowa fabryke w Gliwicach.

Zalezalo im na taniej polskiej sile roboczej ... czy offset F16 ?

O tak, napewno. W koncu maja relatywnie tania fabryke z wolnym
dostepem do rynku EU i to dobrze polozona z perspektywami na rynki
wschodnie. Ale musze dodac, ze Niemcy z Opla nie raz przyznawali, ze
ta w Gliwicach to jedna z ich jakosciowo najlepszych obecnie fabryk.

> [...]

Moze polski rzad nie chcial doplacic tyle co koreanski, a moze
stwierdzili ze za drogo - a taka konkurencja sama padnie :-)

W EU to zawsze jest pomieszanie polityki z finansami. Nie zapominaj,
ze EU jest dosyc silnie zsocjalizowane i nalezy sie liczyc z reakcjami
rzadow roznych krajow. Otwarcie dwoch fabryk Opla w Polsce mogloby sie
na przyklad nie podobac w Niemczech. No ale to tylko domysly. Fakt
pozostaje ze FSO bylo na licscie zaledwie kilku fabryk Daewoo na calym
swiecie, ktore GM wyraznie zaznaczyl, ze ich nie chce.

J.

JAM

Data: 2010-12-28 19:47:08
Autor: J.F.
111 111 111 VW
On Tue, 28 Dec 2010 10:30:19 -0800 (PST),  JAM wrote:
> [...]

O tak, napewno. W koncu maja relatywnie tania fabryke z wolnym
dostepem do rynku EU i to dobrze polozona z perspektywami na rynki

Ale przeciez GM/Opel ma pelno fabryk ze znacznie lepszym dostepem do
EU
wschodnie. Ale musze dodac, ze Niemcy z Opla nie raz przyznawali, ze
ta w Gliwicach to jedna z ich jakosciowo najlepszych obecnie fabryk.

Przy inwestycji tego wiedziec nie mogli :-)
No chyba ze juz wtedy zauwazyli ze w Polsce mniej Turkow, Wlochow i
Rosjan :-)

[...]

Wez pod uwage ze wtedy zaczynal sie tez mariaz z Fiatem - grozilo im
posiadanie 4 fabryk :-)

J.

Data: 2010-12-28 18:22:24
Autor: JAM
111 111 111 VW
On Dec 28, 1:47 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
>dostepem do rynku EU i to dobrze polozona z perspektywami na rynki

Ale przeciez GM/Opel ma pelno fabryk ze znacznie lepszym dostepem do

Jak rozumiesz "lepszy" dostep ? No chyba ze chodzi bezposrednio o
walute Euro. Ale Polska to jest tania sila robocza z dobrym dostepem
do zachodniej i wschodniej Europy.

Przy inwestycji tego wiedziec nie mogli :-)
No chyba ze juz wtedy zauwazyli ze w Polsce mniej Turkow, Wlochow i
Rosjan :-)

Nie. Tego wiedziec nie mogli. Natomiast to dobrze swiadczy o tej
fabryce i daje do pewnego stopnia gwarancje, ze w razie kryzysu zamkna
inna fabryke gdzie indziej. Oczywiscie jezeli polityka na to
pozwoli :-)

> [...]
>swiecie, ktore GM wyraznie zaznaczyl, ze ich nie chce.

Wez pod uwage ze wtedy zaczynal sie tez mariaz z Fiatem - grozilo im

Fiat to bylo troche znienacka. Musze przyznac.

J.

JAM

Data: 2010-12-29 10:14:18
Autor: J.F.
111 111 111 VW
On Tue, 28 Dec 2010 18:22:24 -0800 (PST),  JAM wrote:
> [...]
>dostepem do rynku EU i to dobrze polozona z perspektywami na rynki

Ale przeciez GM/Opel ma pelno fabryk ze znacznie lepszym dostepem do

W samej EU. A nie w kraju, ktory dopiero aspiruje :-)

[...]

Czyli znow ten sam problem - budzet musi byc zainteresowany i miec
pieniadze  :-)

J.

Data: 2010-12-29 07:08:20
Autor: JAM
111 111 111 VW
On Dec 29, 4:14 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

>Jak rozumiesz "lepszy" dostep ?

W samej EU. A nie w kraju, ktory dopiero aspiruje :-)

Chodzi ci o strefe walutowa Euro ? Fabryka to inwestycja na dlugie
lata, wiec aspirowanie jest OK przyjmujac, ze dany kraj kiedys
przyjma. W przypadku Polski chyba to male ryzyko.

Czyli znow ten sam problem - budzet musi byc zainteresowany i miec
pieniadze  :-)

Zawsze chodzi o pieniadze, co sie koncernowi w efekcie oplaca na
dluzsza mete, ale nie zawsze decyduje o tym wolny rynek. Czasami (na
przyklad) kanclerz Niemiec moze wywrzec nacisk na GM taki, ze GM musie
obiecac, ze nie zamknie zadnej fabryki Opla w Niemczech :-) Wtedy
zamyka sie na przyklad fabryke w Belgii co niekoniecznie musi byc
uzasadnione wolnorynkowa kalkulacja. Nazywam to politycxnymi
uwarunkowaniami. One istnieja wszedzie na swiecie ale w Europie maja
duzo wiekszy wplyw na decyzje firm niz na przyklad w USA.

J.

JAM

Data: 2010-12-29 16:58:03
Autor: J.F.
111 111 111 VW
On Wed, 29 Dec 2010 07:08:20 -0800 (PST),  JAM wrote:
On Dec 29, 4:14 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
>Jak rozumiesz "lepszy" dostep ?
W samej EU. A nie w kraju, ktory dopiero aspiruje :-)

Chodzi ci o strefe walutowa Euro ?

Nie, kraj nalezacy do EU. A to i brak cel, i uproszczone procedury, i
latwosc transportu, a jedna waluta to tylko ostatnia porcja smietanki
do tortu.

Fabryka to inwestycja na dlugie
lata, wiec aspirowanie jest OK przyjmujac, ze dany kraj kiedys
przyjma. W przypadku Polski chyba to male ryzyko.

Male, ale po co sie meczyc przez kilka lat ? Przyjma to sie wtedy
zbuduje :-)

[...]

Hm, ostatnio sie raczej slyszalo ze to GM wywiera naciski na kanclerza
Niemiec :-) Moze zamknac fabryke w Niemczech, albo w Belgii, albo w Polsce :-)

J.

Data: 2010-12-29 11:44:26
Autor: JAM
111 111 111 VW
On Dec 29, 10:58 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

>Chodzi ci o strefe walutowa Euro ?

Nie, kraj nalezacy do EU. A to i brak cel, i uproszczone procedury, i
latwosc transportu, a jedna waluta to tylko ostatnia porcja smietanki
do tortu.

No tak, ale wtedy tez wydawalo sie, ze Rosja to bedzie duzy rynek. Tak
jak teraz sa Chiny. Oczywiscie moznaby budowac w Rosji ale tak ryzyko
polityczne jeszcze wieksze niz wtedy w Polsce.

Male, ale po co sie meczyc przez kilka lat ? Przyjma to sie wtedy
zbuduje :-)

Rynek wschodni tez jest wazny. Zachodnia Europa i USA to rynki
ustabilizowane, na ktorych nie ma co sie spodziewac znacznego wzrostu.

Hm, ostatnio sie raczej slyszalo ze to GM wywiera naciski na kanclerza
Niemiec :-)

Przy takich pieniadzach polityka dziala w obie strony. Porzadna
fabryka to kilka miliardow dolarow i kilka tysiecy miejsc pracy jezeli
wezmiesz pod uwage biznesy wtorne zwiazane z ta fabryka.

Moze zamknac fabryke w Niemczech, albo w Belgii, albo w Polsce :-)

Ano moze. Dlatego dobra jakosc i niski koszt robocizny sa jakims
zabezpieczeniem choc nie gwarancja.

J.

JAM

Data: 2010-12-28 17:22:19
Autor: Mirek Ptak
111 111 111 VW
Dnia 2010-12-28 16:45, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
GN tez wtedy chcial kupic FSO. Daewoo wygral przetarg i GM wybudowal
>nowa fabryke w Gliwicach.
Zalezalo im na taniej polskiej sile roboczej ... czy offset F16 ?

Zdecydowanie to pierwsze :) - 2 przy okazji.

> [...]
Moze polski rzad nie chcial doplacic tyle co koreanski, a moze
stwierdzili ze za drogo - a taka konkurencja sama padnie:-)

Związki w FSO żądały gwarancji zatrudnienia - to był główny powód, że fabryka powstała w Gliwicach - i dobrze :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-12-28 17:37:18
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
111 111 111 VW
W dniu 2010-12-28 17:22, Mirek Ptak pisze:
> [...]

Związki w FSO żądały gwarancji zatrudnienia - to był główny powód, że
fabryka powstała w Gliwicach - i dobrze :)

Związki zawodowe generalnie są hołotą potrafiącą rozpieprzyć dobrze prosperującą firmę.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-12-29 17:28:11
Autor: Szuwaks
111 111 111 VW
Witam,

"JAM" <ja_1410@yahoo.com> wrote in message news:9681b7ee-9faf-4e91-bbe2-16677734d7ebn10g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]

nowa fabryke w Gliwicach. Gdy potem GM kupil Daewoo, to w umowie bylo
wyraznie, ze fabryka w Warszawie GM nie interesuje. Nigdy niestety nie
===========

Może się obrazili? -:)))
A tak poważnie, to pewnie inwestycja w Gliwicach nie pozwoliła na dalsze inwestowanie w FSO.

Szuwaks

Data: 2010-12-28 16:39:29
Autor: RoMan Mandziejewicz
111 111 111 VW
Hello J,

Tuesday, December 28, 2010, 12:51:26 PM, you wrote:

[...]

Padli? Nikt nie padł - Daewoo w Korei ma się dobrze. _Zrezygnowali_ z
produkcji samochodów - elektronikę i statki trzaskają nadal.

[...]

--
Best regards,

Data: 2010-12-28 16:58:18
Autor: J.F.
111 111 111 VW
On Tue, 28 Dec 2010 16:39:29 +0100,  RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello J,
Postawilismy na Daewoo, a oni padli ..

Padli? Nikt nie padł - Daewoo w Korei ma się dobrze. _Zrezygnowali_ z
produkcji samochodów - elektronikę i statki trzaskają nadal.

Zrezygnowali ? Sprzedali fabryki od samochodow i reszte uratowali.

GM zreszta tez padl a produkuje w najlepsze :-)

J.

Data: 2010-12-28 23:32:46
Autor: Jackare
111 111 111 VW
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości news:844381969.20101228163929pik-net.pl...

Padli? Nikt nie padł - Daewoo w Korei ma się dobrze. _Zrezygnowali_ z
produkcji samochodów - elektronikę i statki trzaskają nadal.

....i maszyny budowlane

Data: 2010-12-30 00:44:29
Autor: Jackare
111 111 111 VW
[...]

Zrezygnowali? A przecież to co jest ze względów marketingowych sprzedawane u nas jako chevrolet (aveo, lacetti, evanda, spark) w innych krajach jest sprzedawane jako daewoo...
--
Jackare

Data: 2010-12-30 01:16:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
111 111 111 VW
Hello Jackare,

Thursday, December 30, 2010, 12:44:29 AM, you wrote:

[...]

To jest tylko znaczek - Dewoo Motors nie istnieje.

--
Best regards,

Data: 2010-12-28 12:51:28
Autor: marcinu
111 111 111 VW

Użytkownik "Szuwaks" <szuwaks@go2.pl> napisał w wiadomości news:ifcgvm$dgl$1inews.gazeta.pl...
Witam,

http://www.warszawa.pl/Moto/800,6608,0,1,0,0-111_111_111_Volkswagen.html

Lepiej niech popracują nad jakością a nie ilością.

Pozdro

Marcin __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 5738 (20101228) __________

111 111 111 VW