112 - niby dziala, ale...

Data: 2014-02-16 07:26:25
Autor: Marcin Kiciński
112 - niby dziala, ale...
Malem wczoraj potrzebe skorzystania z numeru 112. Jadacy przed nami samochod zjechal na przeciwny pas i zaliczyl czolowke. Bylismy pierwsi na miejscu, wiec dzwonie: kobieta, chyba z policji, odebrala po pierwszym sygnale - duzy plus.
Mowie, ze byl wypadek, jaki, podaje dokladne namiary, mowie ze jest dwoje rannych, w tym jeden zakleszczony. Pani mnie pyta, czy... sa wycieki plynow z samochodow. Tak, sa, wylalo sie chyba wszystko co moglo. Pani mowi ze przyjela zgloszenie i ze mam sie nie rozlaczac, bo... laczy mnie z pogotowiem. Dwa sygnaly i odzywa się dyspozytor z pogotowia. Zaczynam od pocz±tku, ze wypadek, gdzie, ze sa ranni. Pan mnie pyta, czy przytomni, wiec biegam miedzy autami i się upewniam. Jeszcze musze sie przedstawic i pan potwierdza przyjecie zgloszenia. Koniec rozmowy, zastanawiam się co teraz robic, gdy dzwoni telefon. Odbieram, a tu strazak, pyta mnie co sie stalo, gdzie sie stalo, jaka jest sytuacja, wiec opowiadam po raz trzeci. Cale szczescie ze w tym czasie nie trzeba bylo nikogo ratowac, ani reanimowac, ani niczego gasic, i ze nadjechalo sporo innych osob, ktore w razie czego moglyby pomoc, bo gdyby czlowiek byl sam, to albo ratowalby poszkodowanych albo prowadzil rozmowy, bez ktorych pomoc moglaby nie nadejsc.

W sumie staz i karetki przyjechaly szybko i wszystko skonczylo się (chyba) szczesliwie. Tylko dlaczego dzwoniac na jeden numer alarmowy, trzeba i tak wzywac wszystkie szluzby z osobna? No i ciekawe jakby sie strazak do mnie dodzwonil, gdybym mial numer zastrzezony?

Ale w sumie i tak jest lepiej niz pare lat temu, gdy w centrum Katowic nie mozna sie bylo na 112 wogole dodzwonic, a w stacji pogotowia znajdujacej sie 100 metrow od miejsca wypadku, nie chcieli przyjac zgloszenia od goscia, ktory do nich pobiegl.

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-02-16 16:36:48
Autor: J.F.
112 - niby dziala, ale...
Dnia Sun, 16 Feb 2014 07:26:25 -0800 (PST), Marcin Kiciński
[...]

Jak sa wycieki to musi straz wezwac, bo tylko oni wladni to
zebrac/zmyc.
Co prawda jesli ktos zakleszczony to i tak musi SP przyjechac ... ale
widac taka procedura.

Tak, sa, wylalo sie chyba wszystko co moglo. Pani mowi ze przyjela
zgloszenie i ze mam sie nie rozlaczac, bo... laczy mnie z pogotowiem.

Jakbys powiedzial ze sie pali, to moze by polaczyla najpierw ze straza
:-)

[...]

Czyli pierwsza pani robote odwalila i powiadomila kogo trzeba ..

No i ciekawe jakby sie strazak do mnie dodzwonil, gdybym mial numer
zastrzezony?

Dla nich nie ma zastrzezonych.

J.

Data: 2014-02-16 11:34:33
Autor: Marcin Kiciński
112 - niby dziala, ale...
W dniu niedziela, 16 lutego 2014 16:36:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Czyli pierwsza pani robote odwalila i powiadomila kogo trzeba ..

Pozostaje tylko miec nadzieje, ze po takim powiadomieniu oni już
jada i tylko sie upewniaja, ze jada dobrze :)

Dla nich nie ma zastrzezonych.

To jak ich w takim razie anonimowo poinformowac o bombie podlozonej
w Sejmie? ;)

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-02-19 00:12:40
Autor: J.F
112 - niby dziala, ale...
Użytkownik "Marcin Kiciński"  napisał w wiadomo¶ci
W dniu niedziela, 16 lutego 2014 16:36:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Dla nich nie ma zastrzezonych.
To jak ich w takim razie anonimowo poinformowac o bombie podlozonej
w Sejmie? ;)

Trzeba dobrze umiec, bo jak sie zle umie, to szacuje na jakies trzy miesiace odsiadki bez wyroku :-)

J.

Data: 2014-02-19 00:34:45
Autor: Andrzej Lawa
112 - niby dziala, ale...
W dniu 19.02.2014 00:12, J.F pisze:
[...]

Plus nieliche koszta. I słusznie.

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i głupoty na ¶rodku pokoju.

Data: 2014-02-16 22:50:29
Autor: John Kołalsky
112 - niby dziala, ale...

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

No i ciekawe jakby sie strazak do mnie dodzwonil, gdybym mial numer
zastrzezony?

Dla nich nie ma zastrzezonych.

Ale w telefonie może być zastrzeżony i choćby nie wiem jak dyspozytor chciał to by telefon nie zadzwonił

Data: 2014-02-16 23:07:40
Autor: Czesław Wi¶niak
112 - niby dziala, ale...
Ale w telefonie może być zastrzeżony i choćby nie wiem jak dyspozytor chciał to by telefon nie zadzwonił

To chyba musi podac wczesniej numer

Data: 2014-02-17 22:02:30
Autor: Marcin Ł
112 - niby dziala, ale...

Użytkownik "John Kołalsky"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ldrcn2$2i7$1@mx1.internetia.pl...

[...]

moze byc zastrzezony a i tak zadzwonia nie ma to dla nich znaczenia

Data: 2014-02-18 13:01:23
Autor: Adam
112 - niby dziala, ale...
W dniu 2014-02-17 22:02, Marcin Ł pisze:

[...]

Na 112 można zadzwonić nawet z telefonu bez karty. I co wtedy???

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-18 16:21:13
Autor: Przemek
112 - niby dziala, ale...
Pozostaje jeszcze nr IMEI telefonu. To żaden problem zidentyfikować taki telefon bez karty. Tyle, że może być ciężko dodzwonić się na niego :)

pozdr Przemek

Data: 2014-02-16 16:38:35
Autor: Tomasz Pyra
112 - niby dziala, ale...
Dnia Sun, 16 Feb 2014 07:26:25 -0800 (PST), Marcin Kiciński napisał(a):

Malem wczoraj potrzebe skorzystania z numeru 112.

Miałem kiedy¶ dokładnie to samo.
Dzwonię na 112, mówię że się pali i że będę wchodził komu¶ do chałupy
sprawdzić co się tam dzieje.
Podałem w miarę precyzyjnie miejsce no i dyspozytor podziękował i się
rozł±czył.
No i też mija kilka chwil i dzwoni strażak z komórkowego numeru, że oni już
jad±, ale nie wiedz± dok±d i jeszcze raz im mówię gdzie i co się dzieje.

Wychodzi z tego że podstawowa rzecz jak± trzeba podać dysporyztorowi to
własny numer komórki ;)

Data: 2014-02-16 18:13:56
Autor: PiteR
112 - niby dziala, ale...
na  ** p.m.s **  Marcin Kiciński pisze tak:

wiec opowiadam po raz trzeci

Może to ich nowa procedura, że opowiada o zdarzeniu ten który jest na miejscu i wie najlepiej co i gdzie. Bo kiedy dzieci bawiły się w głuchy telefon to pierwsze powiedziało zupa a ostatnie... barszcz.

--
    Piter

Data: 2014-02-16 11:27:59
Autor: Marcin Kiciński
112 - niby dziala, ale...
W dniu niedziela, 16 lutego 2014 18:13:56 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

Może to ich nowa procedura, że opowiada o zdarzeniu ten który jest na miejscu i wie najlepiej co i gdzie. Bo kiedy dzieci bawiły się w głuchy telefon to pierwsze powiedziało zupa a ostatnie... barszcz.

Niby tak. Jestem tez w stanie zrozumiec dodatkowa rozmowe z dyspozytorem pogotowia, bo dzieki temu mozna przekazac wiecej waznych szczegolow dotyczacych stanu poszkodowanych, lub otrzymac instrukcje jak im pomoc, jezeli to konieczne. Ale informacja dla strazy byla jasna: trzeba ciac. A miejsce wypadku zostalo okreslone z dokladnoscia do kilku metrow (nazwa miejscowosci, glowna droga wojewodzka, nazwa bocznej ulicy, bo wypadek zdarzyl sie na skrzyzowaniu). Ale niech im bedzie, grunt ze szybko przyjechali i zrobili co do nich nalezy. Pozdrawiam
MK

Data: 2014-02-17 06:59:19
Autor: z
112 - niby dziala, ale...
W dniu 2014-02-16 16:26, Marcin Kiciński pisze:
[...]

Przy jakiej¶ innej okazji czytałem że 112 to lepiej sobie odpu¶cić bo to i tak okrężna droga i karetka może pędzić z drugiego końca powiatu.

PS. Sorry ale już tyle razy słyszałem jak to "wadza" ogłaszała z wielk± pomp± uruchomienie 112 i nadej¶cie ery wielkiej szczę¶liwo¶ci.
Zaraz. Kto to ostatnio się ogrzewał i nabijał słupki. Edward... ;-)

Data: 2014-02-17 09:12:10
Autor: masti
112 - niby dziala, ale...
Dnia pięknego Mon, 17 Feb 2014 06:59:19 +0100 osobnik zwany z napisał:

Przy jakiejś innej okazji czytałem że 112 to lepiej sobie odpuścić bo to
i tak okrężna droga i karetka może pędzić z drugiego końca powiatu.

jedna pani opowiadała drugiej w maglu?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-17 14:12:48
Autor: Kapibara
112 - niby dziala, ale...
Dnia Sun, 16 Feb 2014 07:26:25 -0800 (PST), Marcin Kiciński napisał(a):

Malem wczoraj potrzebe skorzystania z numeru 112. [ciach!]

Mnie zastanawia po co ludzie dzwoni± na 112 chc±c wezwać pogotowie.
Zapomniało się o 999?

Data: 2014-02-17 13:16:48
Autor: AZ
112 - niby dziala, ale...
On 2014-02-17, Kapibara <xxxx@yyyyy.zzz> wrote:
Dnia Sun, 16 Feb 2014 07:26:25 -0800 (PST), Marcin Kiciński napisał(a):

Malem wczoraj potrzebe skorzystania z numeru 112. [ciach!]

Mnie zastanawia po co ludzie dzwonią na 112 chcąc wezwać pogotowie.
Zapomniało się o 999?

Pogotowie da rade wyciagnac zakleszczonego z pojazdu? A gdyby nawet to to
jest pikus, wyobraz sobie, ze sa tu tacy co na 112 dzwonia bo zlapali kapcia...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-17 17:44:07
Autor: John Kołalsky
112 - niby dziala, ale...

UĹĽytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com>

[...]

....a stado idiotów nie rozumie, że problem nie był w tym, że ktoś złapał kapcia

Data: 2014-02-17 17:49:33
Autor: Artur Maśląg
112 - niby dziala, ale...
W dniu 2014-02-17 17:44, John Kołalsky pisze:
[...]

To "stado idiotĂłw" doskonale sobie z tego zdaje sprawÄ™:>

Data: 2014-02-17 21:34:34
Autor: AZ
112 - niby dziala, ale...
Dnia 17.02.2014 John Kołalsky <john@kowal.invalid> napisał/a:

[...]

Ciezkie zycie, jeden jedyny wsrod "stada idiotow" i nie przyjdzie mu do glowy, ze cos jest jednak nie tak w jego rozumowaniu...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-18 20:52:15
Autor: John Kołalsky
112 - niby dziala, ale...

[...]

Stado w sensie kilku głupków. Niektórzy jednak rozumieli o czym mowa.

112 - niby dziala, ale...