125 cm3 - spalanie (skuter)

Data: 2011-05-13 18:16:39
Autor: Seba
125 cm3 - spalanie (skuter)
Hej,
po dzisiejszym tankowaniu bestii nasunęła mi się myśl, czy spalanie na
poziomie 4,5 l/100 km można/trzeba uznać za niepokojąco duże dla skutera
wyposażonego w 125 cm3 silniczek? Mowa o zadbanym Piaggio X8 i jeżdzie
po typowym, w miarę dużym (czyt. zakorkowanym) mieście. Bestia odpala i
jeździ poprawnie - jednakże zastanawiam się czy nie pora na jakąś
ingerencję w bebechy potwora? Jeździ ktoś podobnym wynalazkiem
korkoodpornym?

PS. Tytus - ja (po aktualnej przesiadce na żonkowego skutera) rozumiem
Twojego wtorkowego posta :) Naprawdę.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-05-13 13:08:58
Autor: Pete
125 cm3 - spalanie (skuter)
On 5/13/2011 11:16 AM, Seba wrote:
Hej,
po dzisiejszym tankowaniu bestii nasunęła mi się myśl, czy spalanie na
poziomie 4,5 l/100 km można/trzeba uznać za niepokojąco duże dla skutera
wyposaĹźonego w 125 cm3 silniczek? Mowa o zadbanym Piaggio X8 i jeĹździe
po typowym, w miarę dużym (czyt. zakorkowanym) mieście.

Kwestia jak bardzo zakorkowane.  Stojąc w korku moĹźesz i cały zbiornik przepalić a nie ujechać nic.

Na pierwszy rzut oka spalanie Twojego skutera wydaje sie dosyć spore jednak.  Tyle to silnik 500cm3 spali w jezdzie mieszanej.

Pozdr.
Pete

Data: 2011-05-13 20:31:16
Autor: Seba
125 cm3 - spalanie (skuter)
Dnia Fri, 13 May 2011 13:08:58 -0500, Pete napisał(a):

Kwestia jak bardzo zakorkowane.  Stojąc w korku możesz i cały zbiornik przepalić a nie ujechać nic.

W miarę bardzo - choć walka w kanionie nie jest problmem i więcej się
jednak jedzie aniżeli stoi.

Na pierwszy rzut oka spalanie Twojego skutera wydaje sie dosyć spore jednak.  Tyle to silnik 500cm3 spali w jezdzie mieszanej.

Mi też się wydało podejrzane i trochę przesadzone - stąd pytanie. Choć przyznać trzeba, ze manetka przy tym poziomie mocy oferowanej przez
tego bolida używana jest raczej zero-jedynkowo.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-05-13 19:15:55
Autor: Dysiek
125 cm3 - spalanie (skuter)
po dzisiejszym tankowaniu bestii nasunęła mi się myśl, czy spalanie na
poziomie 4,5 l/100 km można/trzeba uznać za niepokojąco duże dla skutera
wyposażonego w 125 cm3 silniczek?

250 ccm virago z 1991 roku palimo mi w miescie max 3,1 litra.

Data: 2011-05-13 20:28:08
Autor: Seba
125 cm3 - spalanie (skuter)
Dnia Fri, 13 May 2011 19:15:55 +0200, Dysiek napisał(a):

[...]

Mój FZS pochłania mi w okolicach 6-7 w takich codziennych warunkach.
Stąd pytanie.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-05-14 14:39:26
Autor: Tmek
125 cm3 - spalanie (skuter)

Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uznać za niepokojąco duże dla skutera wyposażonego w
> 125 cm3 silniczek?

250 ccm virago z 1991 roku palimo mi w miescie max 3,1

A mi 2.8 bez zbytniego oszczedzania i przy normalnej jezdzie.
Miales jakis nieekonomiczny egzemplaz.

Co wiecej ladnie to ciagnelo i 110 dalo rade.

Tmek

Data: 2011-05-13 21:21:11
Autor: Tytus
125 cm3 - spalanie (skuter)
Siemka

***"Seba"
poziomie 4,5 l/100 km można/trzeba uznać za niepokojąco duże dla skutera
 wyposażonego w 125 cm3 silniczek?

Men - tankuje 6,5-7.5 l - i robie na tym 200-230 km.
Dolna granica spalania jak sie umowie na cole z AZ'em bo chlopak nie daje rady w miescie i nie trzeba sie spieszyc.
Ale te 125 ccm to dwusuw?

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2011-05-13 21:27:09
Autor: Seba
125 cm3 - spalanie (skuter)
Dnia Fri, 13 May 2011 21:21:11 +0200, Tytus napisał(a):

Ale te 125 ccm to dwusuw?

Toć pisałem - X8 Piaggio/4T

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-05-13 21:34:24
Autor: Tytus
125 cm3 - spalanie (skuter)
Siemka
 "Seba"
 Toć pisałem - X8 Piaggio/4T

Sorka - pacze na hokej...finowie loją ruskich :)
no to za duzo - duzo za duzo...
bo ze 2T 80ccm ktore lataja 100-110 km/h pala po 5 l/100 to norma.
Moje 250 ccm 4T (silnik Majesty) na gazniku nie spalilo nigdy wiecej niz ca. 4 l

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2011-05-13 21:41:10
Autor: Seba
125 cm3 - spalanie (skuter)
Dnia Fri, 13 May 2011 21:34:24 +0200, Tytus napisał(a):

Moje 250 ccm 4T (silnik Majesty) na gazniku nie spalilo nigdy wiecej niz ca. 4 l

Czyli wychodzi na to, że najbliżej wypadajaca standardowa wymiana
filterków i olejów nie wystarczy - trzeba dać troszkę więcej zarobić
zaprzyjaznionemu serwisowi.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-05-13 21:53:12
Autor: Tytus
125 cm3 - spalanie (skuter)
Siemka

*** "Seba"
trzeba dać troszkę więcej zarobić
zaprzyjaznionemu serwisowi.

Aby nie tym za bardzo zaprzyjaznionym - co to niedawno o tym bylo :)

--
         Tytus
żółta motorynka

P.S. Ja nie przekraczam 100km/h na skucie - a zwykle snuje sie ok 70-80 km, boje sie o klapki - zeby mnie sie mnie jakby co nie zniszczyly.

Data: 2011-05-14 11:48:06
Autor: Glub
125 cm3 - spalanie (skuter)
On 2011-05-13 21:34:24 +0200, Tytus said:

Siemka
[...]

Miałem o tym pisać. Majesty 125 kumpla paliła w mieście okolice 3l /100Km
w trasie okolice 2.2 gdy mój SYM 250 palił okolice 4 właśnie
--
Glub
SWT-400

Data: 2011-05-16 00:18:13
Autor: amos
125 cm3 - spalanie (skuter)
On 13 Maj, 18:16, Seba <seb_beztego_...@gazeta.pl> wrote:
[...]

W Piaggio X9, 125 ccm palil w zakorkowanej stolicy bardzo podobnie.
Nie mierzylem za czesto, ale ponizej 4 ciezko bylo osiagnac.

Obstawiam, ze ten typ tak ma.

--
zdrowka
amos

Data: 2011-05-16 00:21:29
Autor: amos
125 cm3 - spalanie (skuter)
On 16 Maj, 09:18, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:
Obstawiam, ze ten typ tak ma.

A, i zeby nie bylo watpliwosci - po czyszczeniu filtra, gaznika oraz
jego regulacji.

Zaprowadzilem go do serwisu min ze wzgledu na spalanie. Po czyszczeniu
i regulacji nic sie nie zmienilo, poza bezproblemowej jezdzie na
zimnym silniku.

--
amos

Data: 2011-05-16 09:40:36
Autor: Seba
125 cm3 - spalanie (skuter)
Dnia Mon, 16 May 2011 00:18:13 -0700 (PDT), amos napisał(a):

W Piaggio X9, 125 ccm palil w zakorkowanej stolicy bardzo podobnie.
Nie mierzylem za czesto, ale ponizej 4 ciezko bylo osiagnac.

Obstawiam, ze ten typ tak ma.

Ja też go jakoś nie sprawdzam, ale dane mi było właśnie wyjeździć cały
zbiornik paliwa, więc przeliczyłem konsumpcję i wydało mi się, że wynik
jest trochę wysoki. U Ciebie jest ten sam silnik a i sama kubatura skutera podobna, więc
może coś w tym jest. Tak czy siak zawiozę go do lekarza (przegląd olejowy wypada jakoś
niebawem) - zobaczymy co w trawie piszczy.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-05-18 14:35:33
Autor: WIADRO
125 cm3 - spalanie (skuter)
On 16 Maj, 09:40, Seba <seb_beztego_...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

może coś w tym jest.
Tak czy siak zawiozę go do lekarza (przegląd olejowy wypada jakoś
niebawem) - zobaczymy co w trawie piszczy.

niekoniecznie
4,8 jest to normalne spalanie 125 skutera o wadze około 180kg, piaggio
nie jest oszczędne i nigdy nie było

tutaj w tym modelu ludzie pisali na różnych forach ze 250 w zależności
od stylu jazdy można mniej spalać benzyny niż analogicznie 125..

moja stara 125 na gaźniku paliła 4-4,5 l / 100km  przy jeździe
systemem 0/1 tyle że ja ważyłem wtedy około 110kg i a skuter zaledwie
100kg

Data: 2011-05-18 01:04:20
Autor: Arbiter
125 cm3 - spalanie (skuter)

Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:3zht3ujk58k1.26ljxlcpz2uj$.dlg40tude.net...

po dzisiejszym tankowaniu bestii nasunęła mi się myśl, czy spalanie na
poziomie 4,5 l/100 km można/trzeba uznać za niepokojąco duże dla skutera

Raczej spooore. Moje 125 na wtrysku pali latem po mieście poniżej 3l a sporo jezdżę z pasażerem. Na trasie przy jezdzie 70kmh to coś jak pisał Glub, no powiedzmy 2,4l/100

Data: 2011-05-18 06:02:56
Autor: Glub
125 cm3 - spalanie (skuter)
"Arbiter" <niema@hotmail.com> wrote:
[...]

Maniek cofnął yaMajkę do licznikowej 100 i miał takie wyniki:)
--
Glub SW-T400

Data: 2011-06-19 22:19:51
Autor: nexus6
125 cm3 - spalanie (skuter)
W dniu 2011-05-13 18:16, Seba pisze:
[...]

Może tak być.
Honda SH300
trasa 90-130km/h - 3,3
miasto wyłącznie korki, przeciskanie i pełna łycha na zielonym 4,4 l/100
pozdro
nexus

Data: 2011-09-05 06:50:08
Autor: ART74
125 cm3 - spalanie (skuter)
Hej
Mam Piaggio x8 125 i nie obliczam jakoś dokładnie spalania   ale przy tankowaniu 10 L robie 220 km  więc zużycie około 4,5-5 l/100 taka widocznie jest norma --

Data: 2011-09-05 06:51:20
Autor: ART74
125 cm3 - spalanie (skuter)
Hej
Mam Piaggio x8 125 i nie obliczam jakoś dokładnie spalania   ale przy tankowaniu 10 L robię 220 km  więc zużycie około 4,5-5 l/100 taka widocznie jest norma --

125 cm3 - spalanie (skuter)