12zł za godzine

Data: 2015-10-20 01:18:29
Autor: Lord Donald
12zł za godzine
W dniu 20.10.2015 o 00:00, Budzik pisze:
Premier Kopacz mówi, ze umowy o prace tez trzeba uregulowac bo dzis ludzie
na umowy o prace pracuja za 8 czy 9zl na godzine.

Pani Szydło ripostuje ze umów o prace nie trzeba obejmowac nowa ustawa bo
tutaj wysokosc płac reguluje sie płaca minimalna ustalana w negocjacjach ze
stroną spoleczną. Nie odnosi sie do wymienionych 8 czy 9 złotych.

To ile w koncu godzinowo ile zarabia sie na etacie?

Bo mi wychodzi ze minimum 10,5...

Skad wiec te 8-9zł?

Zadna z pan nie wie?

WczeÅ›niej nie byÅ‚o minimalnej stawki godzinowej, a wiÄ™c myk byÅ‚ taki, że jeden za 1600 (1300 netto) miesiÄ™cznie mógÅ‚ pracować 250h a inny 180h, po prostu pracodawca mógÅ‚ żądać nadgodzin bo miaÅ‚ takie prawo wtedy nie musiaÅ‚ wyrównywać aby wypÅ‚acić minimum, a wiÄ™c w najbardziej optymistycznych warunkach okoÅ‚o 9zÅ‚(7zÅ‚), a w gorszych  mógÅ‚ zarobić 6zÅ‚(5zÅ‚) na godzinÄ™, stawka godzinowa zmusza do pÅ‚acenia od konkretnie wypracowanych godzin. Po za tym nie ma mowy aby POsraÅ„cy zgodzili siÄ™ na stawkÄ™ minimalnÄ…, ich pierwszorzÄ™dnym zadaniem w kraju jest ochrona lokat kolesi i zachodnich banksterów, kredyty mieszkaniowe stracÄ… na wartoÅ›ci.

Data: 2015-10-20 16:00:25
Autor: Budzik
12z³ za godzine
U¿ytkownik Lord Donald ldonald@sejm.pl ...

Premier Kopacz mówi, ze umowy o prace tez trzeba uregulowac bo dzis
ludzie na umowy o prace pracuja za 8 czy 9zl na godzine.

Pani Szyd³o ripostuje ze umów o prace nie trzeba obejmowac nowa
ustawa bo tutaj wysokosc p³ac reguluje sie p³aca minimalna ustalana w
negocjacjach ze stron± spoleczn±. Nie odnosi sie do wymienionych 8
czy 9 z³otych. To ile w koncu godzinowo ile zarabia sie na etacie?

Bo mi wychodzi ze minimum 10,5...

Skad wiec te 8-9z³?

Zadna z pan nie wie?

Wcze¶niej nie by³o minimalnej stawki godzinowej, a wiêc myk by³ taki, ¿e jeden za 1600 (1300 netto) miesiêcznie móg³ pracowaæ 250h a inny 180h, po prostu pracodawca móg³ ¿±daæ nadgodzin bo mia³ takie prawo wtedy nie musia³ wyrównywaæ aby wyp³aciæ minimum, a wiêc w najbardziej
optymistycznych warunkach oko³o 9z³(7z³), a w gorszych  móg³ zarobiæ 6z³(5z³) na godzinê, stawka godzinowa zmusza do p³acenia od konkretnie
wypracowanych godzin. Po za tym nie ma mowy aby POsrañcy zgodzili siê
na stawkê minimaln±, ich pierwszorzêdnym zadaniem w kraju jest ochrona
lokat kolesi i zachodnich banksterów, kredyty mieszkaniowe strac± na warto¶ci.

Co ty opowiadasz?
Po pierwsze nie mog³ pracowac za 1600 bo 1750 jest minimum.
Po drugie pracodawca mog³ wymagac bezp³atnych nadgodzin? Co to za bzdura?

Data: 2015-10-21 14:40:04
Autor: Lord Donald
12zł za godzine
W dniu 20.10.2015 o 18:00, Budzik pisze:
Użytkownik Lord Donald ldonald@sejm.pl ...

[...]

negocjacjach ze stronÄ… spolecznÄ…. Nie odnosi sie do wymienionych 8
czy 9 złotych.

To ile w koncu godzinowo ile zarabia sie na etacie?

Bo mi wychodzi ze minimum 10,5...

Skad wiec te 8-9zł?

Zadna z pan nie wie?

Wcześniej nie było minimalnej stawki godzinowej, a więc myk był taki,
że jeden za 1600 (1300 netto) miesięcznie mógł pracować 250h a inny
180h, po prostu pracodawca mógł żądać nadgodzin bo miał takie prawo
wtedy nie musiał wyrównywać aby wypłacić minimum, a więc w najbardziej
optymistycznych warunkach okoÅ‚o 9zÅ‚(7zÅ‚), a w gorszych  mógÅ‚ zarobić
6zł(5zł) na godzinę, stawka godzinowa zmusza do płacenia od konkretnie
wypracowanych godzin. Po za tym nie ma mowy aby POsrańcy zgodzili się
na stawkę minimalną, ich pierwszorzędnym zadaniem w kraju jest ochrona
lokat kolesi i zachodnich banksterów, kredyty mieszkaniowe stracą na
wartości.

Co ty opowiadasz?
Po pierwsze nie mogł pracowac za 1600 bo 1750 jest minimum.
Po drugie pracodawca mogł wymagac bezpłatnych nadgodzin? Co to za bzdura?

tak nie może wymagać bezpłatnych nadgodzin, ale jeżeli pracownik nie wypracuje minimum to musi mu wyrównać do minimum, a więc ma 180 godzin po 5zł za godzinę daje 900zł ,musi dopłacić nawet do twojej stawki 850zł, ale ma także możliwość zażądania ileś nadgodzin które musi wypracować pracownik, może płacić nawet jako 120% dzienne a nocki 150%, a więc nadgodzina jest 6zł, a nocna 7,5zł, przypuśćmy że pracownik wypracuje dodatkowe 60h dziennych i 60h nocnych daje mu to 360 + 450 = 810, wyrówna tylko 40zł, w rezultacie pracownik tyrał na te twoje 1750 za stawkę 5.80zł brutto, nie wspomnę o tym minus PIT i ZUS różne ubezpieczenia

Data: 2015-10-21 14:00:49
Autor: Budzik
12z³ za godzine
[...]

tak nie mo¿e wymagaæ bezp³atnych nadgodzin, ale je¿eli pracownik nie wypracuje minimum to musi mu wyrównaæ do minimum, a wiêc ma 180 godzin
po 5z³ za godzinê daje 900z³ ,musi dop³aciæ nawet do twojej stawki 850z³, ale ma tak¿e mo¿liwo¶æ za¿±dania ile¶ nadgodzin które musi wypracowaæ pracownik, mo¿e p³aciæ nawet jako 120% dzienne a nocki
150%, a wiêc nadgodzina jest 6z³, a nocna 7,5z³, przypu¶æmy ¿e
pracownik wypracuje dodatkowe 60h dziennych i 60h nocnych daje mu to
360 + 450 = 810, wyrówna tylko 40z³, w rezultacie pracownik tyra³ na
te twoje 1750 za stawkê 5.80z³ brutto, nie wspomnê o tym minus PIT i
ZUS ró¿ne ubezpieczenia

Co za bzdury...
Po pierwsze w umowie o prace nie okresla sie stawki godzinowej tylko stawne za etat, wiec i nie ma miejsca na jakies takie kombinacje z zanizaniem stawki godzinowej.
Po drugie jakie 180 godzin?

Jezeli ktos cie oszuka³ wmawiajac ci takie rozliczenie to wal do sadu.

Data: 2015-10-21 16:18:50
Autor: Lord Donald
12zł za godzine
W dniu 21.10.2015 o 16:00, Budzik pisze:
[...]

Jezeli ktos cie oszukał wmawiajac ci takie rozliczenie to wal do sadu.

No to teraz będzie 12zł za godzinę a nie 1750 miesięcznie, a więc jak ktoś będzie pracował średnio miesięcznie 180h, bo tak wychodzi to dostanie 2160zł brutto a jak 300 w tym 60h po 120% i 60h po 150% to dostanie 2160 + 864 + 1080 = 4104, a więc wiesz czym się różni ustalenie minimalnej stawki miesięcznej od minimalnej godzinowej, a ten co nie jest zatrudniany na godziny liczy się że dziennie pracuje 8h i wyjdzie ci minimalna miesięczna

Data: 2015-10-21 21:00:59
Autor: Budzik
12z³ za godzine
[...]

No to teraz bêdzie 12z³ za godzinê a nie 1750 miesiêcznie, a wiêc jak kto¶ bêdzie pracowa³ ¶rednio miesiêcznie 180h,

W jaki sposób wychodzi ci 180 miesiecznie?
160, 168 to rozumiem ale 180?
Wiesz ze mamy 40-godzinny tydzien pracy?

bo tak wychodzi to dostanie 2160z³ brutto a jak 300 w tym 60h po 120% i 60h po 150% to dostanie 2160 + 864 + 1080 = 4104, a wiêc wiesz czym siê ró¿ni
ustalenie minimalnej stawki miesiêcznej od minimalnej godzinowej, a
ten co nie jest zatrudniany na godziny liczy siê ¿e dziennie pracuje
8h i wyjdzie ci minimalna miesiêczna

Piszesz tak chaotycznie, ze nie mam zielonego pojecia co chcesz tym wywodem udowodnic.
Nie jestem tez pewien, czy juz zrozumia³es jakie wczesniej pisa³es g³upoty.
Za to jestem pewien, ze juz nie pamietasz o czym by³ watek...

Data: 2015-10-21 18:08:22
Autor: jsen
12z³ za godzine
W dniu ¶roda, 21 pa¼dziernika 2015 23:01:00 UTC+2 u¿ytkownik Budzik napisa³:

W jaki sposób wychodzi ci 180 miesiecznie?
160, 168 to rozumiem ale 180?
Wiesz ze mamy 40-godzinny tydzien pracy?

to trochê nie tak.
w roku mamy 365 (co 4 lata 366) dni, czyli 52 i 1/7 tygodnia, czyli 12 miesiêcy.
je¶li podzielisz liczbê tygodni w roku przez liczbê miesiêcy, tzn. 52,143/12,
wyjdzie Ci, ¿e w miesi±cu jest 4,35 tygodnia. mno¿±c 4,35 x 40 ustawowych godzin  pracy w tygodniu  otrzymasz 174 godziny pracy miesiêcznie.
gwoli wyja¶nienia liczba 180 godzin miesiêcznie wziê³a siê st±d,
¿e by³o przyjête, i¿ pracodawca mo¿e, zgodnie z prawem, wymagaæ dodatkowo
od pracownika pracy w jedn± sobotê w miesi±cu (nie wiem, czy ten przepis nadal
ma zastosowanie). wówczas wychodzi nam: 4,35 x 42 = 182,7 godziny pracy w miesi±cu. jednak zazwyczaj liczono to tak, ¿e skoro w miesi±cu jest 30 lub 31 dni, ale w marcu trochê mniej, to liczba ca³kowitych dni w miesi±cu wynosi 30. st±d wychodzi³o, ¿e w miesi±cu s± cztery pe³ne tygodnie i dwa dni, co oznacza 4,28571428571 tygodnia w miesi±cu, co pomno¿one przez 42 godziny tygodniowo daje nam 179,999999999 godziny pracy w miesi±cu. a to, chyba sam przyznasz,
jest to¿same ze 180 godzinami pracy w miesi±cu, o których wspomina³ ci kolega.

pozdrawiam,
jacek

Data: 2015-10-21 18:14:38
Autor: jsen
12z³ za godzine
[...]

jednak zazwyczaj liczono to tak, ¿e skoro w miesi±cu jest 30 lub 31 dni, ale w lutym trochê mniej, to liczba ca³kowitych dni w miesi±cu wynosi 30.

Data: 2015-10-21 20:20:02
Autor: Micha³ Szatañski
12z³ za godzine
W dniu czwartek, 22 pa¼dziernika 2015 03:14:39 UTC+2 u¿ytkownik js...@op.pl napisa³:
> [...]

ma zastosowanie). wówczas wychodzi nam: 4,35 x 42 = 182,7 godziny pracy

 Czyli mamy 2-godzinn± sobotê pracy, co¶ krótko.

Data: 2015-10-21 20:43:04
Autor: Micha³ Szatañski
12z³ za godzine
> [...]

ma zastosowanie). wówczas wychodzi nam: 4,35 x 42 = 182,7 godziny pracy

 T± sobotê to dodaj do 174, co wysz³y wcze¶niej, wyjdzie 182.
 Jak dodasz do 4,28 * 40 wyjdzie 171,8 + 8 = 179,8.

Data: 2015-10-21 20:44:22
Autor: Micha³ Szatañski
12z³ za godzine
> [...]

jest to¿same ze 180 godzinami pracy w miesi±cu, o których wspomina³ Ci kolega.

 Po co rozdzielasz t± sobotê na tygodnie, dodaj j± .

Data: 2015-10-22 07:38:32
Autor: stevep
12z³ za godzine
W dniu .10.2015 o 23:00 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

[...]

Swoj± glupote.
--
stevep
-- -- -

Data: 2015-10-21 15:18:32
Autor: Mark Woydak
12zł za godzine
Użytkownik "Lord Donald" <ldonald@sejm.pl> napisał w wiadomości news:n08133$ddm$1speranza.aioe.org...
[...]

Proponuję dopłacić po 500 zł każdemu i będzie po problemie. Oczywiście z budżetu.

Mark Woydak

Data: 2015-10-21 05:55:15
Autor: Zenek Kapelinder
12z³ za godzine
Tam gdzie pracuje portierzy dostaj± na rêkê 3,50 za godzinê. Informacja dla dociekliwych. To nie parking tylko instytucja samorz±dowa. Sprz±taczki podobnie wysokie stawki maja. W³a¶ciciel firmy ochroniarskiej, stary jebany ubek co nie jednemu ¿eby wybi³, chyba pope³ni samobójstwo bo zamiast zarabiaæ z 200 tysiêcy na miesi±c jakimi¶ groszami bêdzie siê musia³ obej¶æ.

Data: 2015-10-21 14:00:50
Autor: Budzik
12z³ za godzine
U¿ytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

[...]

Rozumiem, ze nie zauwazy³es ze rozmowa jest o umowie o prace...?
Ale skoro za tyle sie u was pracuje to moze przeprwadz sie do jakiegos wiekszego miasta?

Data: 2015-10-21 09:58:46
Autor: Zenek Kapelinder
12z³ za godzine
Wybór z przeprowadzka do wiêkszego miasta mam raczej ma³y. Warszawa mi nie odpowiada a w Krakowie dusigrosze smog i smród.

Data: 2015-10-21 21:00:59
Autor: Budzik
12z³ za godzine
U¿ytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Wybór z przeprowadzka do wiêkszego miasta mam raczej ma³y. Warszawa mi
nie odpowiada a w Krakowie dusigrosze smog i smród.
Skoro znasz w Polsce tylko dwa duze miasta to moze rzeczywi¶cie powienies zarabiac jak±s minimalna pensje...

Data: 2015-10-21 14:12:59
Autor: Zenek Kapelinder
12z³ za godzine
Napisa³es ¿ebym przeprowadzi³ siê do wiêkszego miasta. Jestem lodzianinem, wybór mam ograniczony. Jak kto¶ mieszka w Kiernozi to ma problem ¿eby przeprowadziæ siê do mniejszego ni¿ mieszka bo wiêksze s± prawie wszystkie. To u Ciebie szwankuje po³±czenie ¿eby jêzyk giêtki powiedzia³ wszystko co pomy¶li g³ow± ( cytat z jakiego wieszcza chyba). W takiej sytuacji Tobie siê nale¿y 3,50 na godzinê. Je¶li zarabiasz wiêcej to tylko po znajomo¶ci.

12zł za godzine