13

Data: 2016-01-03 18:01:35
Autor: Zbynek Ltd.
13
Elo

Dzi¶ 13-ta osoba...
[']

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2016-01-04 14:28:05
Autor: Zbynek Ltd.
13
Zbynek Ltd. napisał(a) :
Elo

Dzi¶ 13-ta osoba...
[']

i już 14...

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2016-01-07 08:20:57
Autor: bans
13
W dniu 2016-01-04 o 14:28, Zbynek Ltd. pisze:

Dzi¶ 13-ta osoba...
[']

i już 14...

A na drogach rocznie ginie 4000 osób, z tego spora czę¶ć nie z własnej winy, tez się tak przejmujesz każd±?

--
bans

Data: 2016-01-07 21:41:36
Autor: Jawi
13
W dniu 2016-01-07 o 08:20, bans pisze:
drogach rocznie ginie 4000 osób, z tego spora czę¶ć nie z własnej winy,
tez się tak przejmujesz każd±?
No to policzymy ile w grudniu ludzi było w górach, ilu zginęło i to samo policzmy dla uczestników dróg ;)

że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na ni±"

Data: 2016-01-07 22:26:55
Autor: Zbynek Ltd.
13
Jawi napisał(a) :
[...]

Mi się już nie chciało z nim dyskutować :-)

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2016-01-08 07:57:41
Autor: bans
13
W dniu 2016-01-07 o 21:41, Jawi pisze:

No to policzymy ile w grudniu ludzi było w górach, ilu zginęło i to samo
policzmy dla uczestników dróg ;)

No to licz.

Potem policz ludzi porażonych pr±dem, utopionych latem i zim± i ludzi zmarłych na powikłania pogrypowe i stosunek ich liczby do liczby elektryków, wędkarzy korzystaj±cych z przerębli (lub łyżwiarzy) i chodz±cych zim± bez czapki.

Tak, dopóki to s± obcy - mam gdzie¶ ich ¶mierć. Takie jest życie. Ale przynajmniej nie jestem hipokryt±.

--
bans

Data: 2016-01-08 18:53:13
Autor: Jacek G.
13
W dniu 2016-01-08 07:57, bans napisał(a)::
[...]

¦miertelne wypadki w górach s± zapewne przykre, zwłaszcza dla osób, które z górami s± jako¶ zwi±zane. Ale zgadzam się z Bansem, i też mnie irytuje gdy kilka takich wypadków wywołuje niemal narodow± dyskusję - co z tym zrobić. I zaraz pojawiaj± się ¶wiatłe pomysły typu 'zamkn±ć góry', 'wprowadzić obowi±zkowe ubezpieczenie', 'obci±żać kosztami', 'karać'. A wszystko dlatego, że wypadek w górach jest zapewne bardziej spektakularny niż np. utopienie się w jeziorze czy rzece itp.
A tak naprawdę GOPR obsługuje głównie narciarzy zjazdowych, a jego budżet nie jest jaki¶ znacz±cy w całym budżecie państwa.
--
Jacek G.

-- -
Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2016-01-08 19:21:20
Autor: Henek DÄ…browski
13
W dniu 08.01.2016 o 18:53, Jacek G. pisze:

[...]
Akurat moim celem była sygnalizacja fatalnych warunków jakie panuj± w Tatrach..

Pzdr Henek

Data: 2016-01-08 20:04:54
Autor: Jacek G.
13
W dniu 2016-01-08 19:21, Henek D±browski napisał(a)::
[...]

To nie do Ciebie Henek. My tu se możemy podyskutować w gronie ludzi chodz±cych po tych wypukło¶ciach skorupy i co¶ na ten temat wiedz±cych. Gorzej gdy na ten temat wypowiadaj± się rzesze ludzi nie maj±ce pojęcia w temacie.
--
Jacek G.

-- -
Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2016-01-08 20:21:02
Autor: Henek DÄ…browski
13
W dniu 08.01.2016 o 20:04, Jacek G. pisze:

[...]

Ja to już w temacie ubezpieczenia jestem skołowany ;-) Czasami wydaje mi się że powinno być, czasami że jednak nie. Dużo różnych argumentów jest za i przeciw. Chyba najważniejszy za - że jakby czasami jaki¶ półgłówek zapłacił za bezsensowne wzywanie ¶migła to by inne półgłówki zaczęły my¶leć ... ;-)
Natomiast politycy rozwi±zuj±cy ten problem z wyżyn ulicy Wiejskiej to oczywi¶cie horror ....

Pozdrówka Henek

Data: 2016-01-09 02:30:27
Autor: Krzysztof Halasa
13
Henek DÄ…browski <henek@diabli.nadali.pl> writes:

Ja to już w temacie ubezpieczenia jestem skołowany ;-) Czasami wydaje
mi się że powinno być, czasami że jednak nie. Dużo różnych argumentów
jest za i przeciw. Chyba najwaĹĽniejszy za - ĹĽe jakby czasami jakiĹ›
półgłówek zapłacił za bezsensowne wzywanie śmigła to by inne półgłówki
zaczęły myśleć ... ;-)

Sprawa z ubezpieczeniem nie jest skomplikowana - różni się to od składek
w bilecie tym, że większość pieniędzy zatrzyma ubezpieczyciel, oraz
tym, że część osób nie będzie mieć ubezpieczenia, gdy będzie ono
"potrzebne".

To jest najgorsze możliwe rozwiązanie. Naprawdę nie możemy być w czymś
lepsi od kogoś, zawsze musimy równać do najgorszego?

PrzecieĹĽ nawet samobĂłjcĂłw siÄ™ ratuje. I to, wbrew pozorom, takĹĽe nie
tylko w Polsce.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2016-01-10 14:57:27
Autor: Henek DÄ…browski
13
W dniu 09.01.2016 o 02:30, Krzysztof Halasa pisze:

[...]

Dla mnie nie jest problemem bezpłatna pomoc ludziom którzy potrzebują pomocy. Nawet w przypadku kiedy wpakowali się w tarapaty na skutek własnej głupoty ... Bo tak naprawdę to najczęściej zawodzi czynnik ludzki. Pewnie każdy z nas bywał nie raz w dość krytycznej sytuacji która wynikała z "niefrasobliwości".
O wiele bardziej wnerwiają mnie sytuacje kiedy ktoś wzywa TOPR w sytuacji kiedy nie ma takiej potrzeby ( choćby ostatnio Moko, czy też rodzinka która chciała się ewakuować śmigłem z orlej ) Na autostradzie jak się zepsuje auto to się wzywa odpłatną pomoc drogową ...

Pzdr Henek

Data: 2016-01-10 22:53:57
Autor: Krzysztof Halasa
13
Henek DÄ…browski <henek@diabli.nadali.pl> writes:

O wiele bardziej wnerwiajÄ… mnie sytuacje kiedy ktoĹ› wzywa TOPR w
sytuacji kiedy nie ma takiej potrzeby ( choćby ostatnio Moko, czy też
rodzinka która chciała się ewakuować śmigłem z orlej ) Na autostradzie
jak się zepsuje auto to się wzywa odpłatną pomoc drogową ...

To jest chyba jasne. Ale w takich ewidentnych przypadkach powinna być
możliwość odstawienia takich osób "na komendę", i żądania pokrycia
kosztĂłw.

Dokładnie tak samo jak wtedy, gdy ktoś dla żartu wzywa karetkę albo
"podkłada bąbę" (sic) itp.

Żadne ubezpieczenie nie będzie działać w takich przypadkach. Nie ma tu
idealnego rozwiązania, a w każdym razie ja o takim nie słyszałem.

Ostatnie MOko to powinna być krótka piłka - "jesteście w schronisku,
to tam zostańcie" - tam jest naprawdę bardzo bezpiecznie :-)
Do tego wielka wiadomość (także np. w TV) jak to setka genialnych
turystów spędziła noc w "koszmarnych" warunkach na podłodze, po
~ 50 zł od głowy zresztą.

Śmigło z Orlej - nie znam szczegółów, podejrzewam że trudno stwierdzić
czy chodzi o prawdziwy problem np. przez telefon.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2016-01-09 07:54:24
Autor: Zbynek Ltd.
13
Henek D±browski napisał(a) :
to by inne półgłówki zaczęły my¶leć ... ;-)
Natomiast politycy rozwi±zuj±cy ten problem z wyżyn ulicy Wiejskiej to oczywi¶cie horror ....

Pozdrówka Henek

Przepraszam, ale wytnę niepotrzebne słowa Twej wypowiedzi, by bardziej pasowały do rzeczywisto¶ci...

> by inne półgłówki zaczęły
> my¶leć ... ;-)
> z wyżyn ulicy Wiejskiej

;-)

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2016-01-10 13:31:50
Autor: Henek DÄ…browski
13
W dniu 09.01.2016 o 07:54, Zbynek Ltd. pisze:

 > by inne półgłówki zaczęły
 > my¶leć ... ;-)
 > z wyżyn ulicy Wiejskiej

Sympatyczne ... :-)