13 prawników miało poprzeć decyzję Dudy. Lista zaczyna się kurczyć

Data: 2017-06-02 12:24:14
Autor: boukun
13 prawników miało poprzeć decyzję Dudy. Lista zaczyna się kurczyć
Już dwie osoby wymienione na tej liście Kancelarii Prezydenta zaprzeczyły, by miały opinię odmienną niż Sąd Najwyższy ws. ułaskawienia Mariusza Kamińskiego. Jeden mówi o nieporozumieniu, drugi już o manipulacji.

- W świetle art. 10 konstytucji, który przewiduje trójpodział władzy, prezydent nie powinien stosować abolicji. Stosowanie prawa łaski przed zapadnięciem wyroku to, po pierwsze, jawna ingerencja w proces sądowy. Po drugie, oskarżeni zostali pozbawieni możliwości oczyszczenia się z zarzutów przed sądem drugiej instancji - uważa prof. Stanisław Waltoś.

Tłumaczy też, dlaczego mógł znaleźć się na liście.

- Prawdopodobnie znalazłem się na tej liście, bo we wszystkich wydaniach zajmowałem stanowisko, że abolicja w formie prawa łaski nie jest wykluczona w świetle konstytucji. Problem polega na tym i tu kancelaria dopuściła się pewnej manipulacji, pominięto zdanie kolejne. Mianowicie, że była praktyka konstytucyjna, polegająca na tym, że nigdy prezydent nie stosował abolicji w postaci prawa łaski, dlatego ze byłoby to ingerencją w wymiar sprawiedliwości - mówił w TVN24 Waltoś.

"To nieporozumienie"

Wcześniej prof. Lech Gardocki zaprzeczył jakoby kiedykolwiek wyraził poparcie dla prezydenta ws. ułaskawienia. Sytuację nazwał nieporozumieniem.

"Oświadczam, że nigdy nie wypowiadałem się na temat słuszności lub niesłuszności decyzji p.Prezydenta o ułaskawieniu p.Mariusza Kamińskiego. Twierdzenie, że popierałem tę decyzję opiera się więc na nieporozumieniu. To nieporozumienie wynikło prawdopodobnie z tego, że w kolejnych wydaniach mojego podręcznika "Prawo karne", przy wyjaśnianiu na czym polega ułaskawienie informowałem, powołując się na monografię prof Andrzeja Murzynowskiego, że w literaturze procesu karnego uważa się, że ułaskawienie może polegać także na abolicji indywidualnej" - czytamy oświadczenie profesora Gardockiego w "Rzeczpospolitej".

https://wiadomosci.wp.pl/13-prawnikow-mialo-poprzec-decyzje-dudy-lista-zaczyna-sie-kurczyc-6129239110719105a

boukun

MOR
29 min. temu

A gdy lista skurczy się do zera,to co pozostanie? ZERO!

Polak
13 min. temu

PiS skończcie z manipulacjami i okłamywaniem Polaków. To co robicie jest żenujące.

MR
14 min. temu

Żenujące szukanie usprawiedliwienia dla łamania prawa. Liczba chętnych do uczestniczenia w tej hucpie kurczy się jednak... :)

Data: 2017-06-02 12:52:11
Autor: prezydent San Escobar
"boukun" <boukun@gmail.com> napisał(-a):

Już dwie osoby wymienione na tej liście Kancelarii Prezydenta zaprzeczyły, by miały opinię odmienną niż Sąd Najwyższy ws. ułaskawienia Mariusza Kamińskiego. Jeden mówi o nieporozumieniu, drugi już o manipulacji.

Niech dopiszą ciotkę Trefnisiową :DDD To EXPIERD !!!

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-02 13:37:01
Autor: Ciemny Lud
Użytkownik "boukun" <boukun@gmail.com> napisał w wiadomości news:ogrece$1o7n$1gioia.aioe.org...
Już dwie osoby wymienione na tej liście Kancelarii Prezydenta zaprzeczyły, by miały opinię odmienną niż Sąd Najwyższy ws. ułaskawienia Mariusza Kamińskiego. Jeden mówi o nieporozumieniu, drugi już o manipulacji.

Czyli lipa! Adrian znów okazał się pacynką pociagana za sznurki z Nowogrodzkiej. Ż e n a d a !!!

CL

Data: 2017-06-02 14:10:22
Autor: boukun
Użytkownik "Ciemny Lud"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Nie wyobrażam sobie, by np. w takich Niemczech prezydent ingerował w proces sądowy oskarżanych członków partii politycznych, przecież to samo przez się równałoby się z dymisją prezydenta, a tu mamy coś takiego:

"W marcu 2015 r. Sąd Rejonowy Warszawa-Śródmieście skazał w I instancji Kamińskiego (byłego szefa CBA, obecnie ministra koordynatora służb specjalnych) i Macieja Wąsika (zastępcę Kamińskiego w CBA, obecnie zastępcę ministra) na trzy lata więzienia, między innymi za przekroczenie uprawnień i nielegalne działania operacyjne CBA. Na kary po dwa i pół roku skazano dwóch innych byłych członków kierownictwa CBA. Skazani odwołali się. Zanim sąd zbadał ich apelację, w listopadzie 2015 r. prezydent Duda ułaskawił ich, umarzając postępowanie sądowe. - Postanowiłem uwolnić wymiar sprawiedliwości od sprawy Mariusza Kamińskiego, która zawsze byłaby postrzegana jako polityczna - mówił prezydent."

He, he, he, ułaskawił ludzi Kaczyńskiego którzy produkowali na zamówienie przestępstwa, bo, chciał... uwolnić wymiar sprawiedliwości od sprawy Mariusza Kamińskiego, która zawsze byłaby postrzegana jako polityczna...
Nosz k..., teraz to dopiero jest postrzegana jako polityczna, prezydent macza ręce w wymiar sprawiedliwości i krępuje sądownictwo, ratując od odpowiedzialności karnej członków PiSu...
Toż to tylko dymisja prezydenta może sprawę załatwić...

boukun

Data: 2017-06-02 15:11:09
Autor: A. Filip
13 prawników miało poprzeć decyzję Dudy. Lista zaczyna się kurczyć [-2 => róşnica zdań między przed a po]
"boukun" <boukun@gmail.com> pisze:
[...]
[...]
https://wiadomosci.wp.pl/13-prawnikow-mialo-poprzec-decyzje-dudy-lista-zaczyna-sie-kurczyc-6129239110719105a
[...]

IMHO Ta dwójka *przed* orzeczeniem SN opublikowała coś to dość łatwo
było można wsiąść za twierdzenie że prezydent "miał *prawo* ".
Nie poparli prezydenta Dudy *po* orzeczeniu SN :-)

--
A. Filip

Data: 2017-06-02 15:26:01
Autor: boukun
13 prawników miało poprzeć decyzję Dudy. Lista zaczyna się kurczyć [-2 => różnica zdań między przed a po]
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Łatwo może dla takich jak ty, co nie czytają do końca publikacji...

boukun

Data: 2017-06-03 13:00:45
Autor: boukun
Użytkownik "Lepudruk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
Już dwie osoby wymienione na tej liście Kancelarii Prezydenta zaprzeczyły,
by miały opinię odmienną niż Sąd Najwyższy ws. ułaskawienia Mariusza
Kamińskiego. Jeden mówi o nieporozumieniu, drugi już o manipulacji.

By było śmieszniej, jeden z nich od dawna nie żyje! Ale jaja! ;-))))

Mogą PiSuary złapać się za rączki i przeprowadzić seans spirytystyczny i potwierdzić, że zza grobu potwierdza :)