Data: 2010-03-08 07:51:54 | |
Autor: mz | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
Witam
Na wstêpie chce powiedzieæ, ¿e jestem laikiem wiêc za wszelkie niescis³o¶ci przepraszam. Odda³em laptopa do naprawy w ramach niezgodno¶ci towaru z umow± w 22 miesi±cu od zakupu. Towar przez sklep sieci Avans (bo tak go kupi³em) zosta³ przyjêty. Po 14 dniach poszed³em do sklepu i pytam siê co z moim laptopem bo mine³o 14 dni. Powiedzieli mi ¿e oni te 14 to oni licz± od chwili dostarczenia laptopa do ich serwisu a nie od chwili kiedy ja im go przynios³em. Dowiedzia³em siê te¿, ¿e lapop do serwisu poszed³ dopiero ok 4 dni po moim dostarczeniu go do sklepu. Zak³ada, ¿e przepisy prawa s± wa¿niejsze ni¿ jakie¶ ustalenia sklepowe. Pytam tylko ile oni mog± teraz go trzymaæ w naprawie ? Czy jest jaka¶ data ? Dodatkowo na laptopie by³a naklejka z certyfikatem Windowsa, kupionym osobno nie z laptopem. Jak w przypadku wymiany laptopa na nowy odzyskaæ tê naklejkê ? W koñcu o moja w³asno¶æ za któr± zap³aci³em. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-03-08 01:01:56 | |
Autor: witek | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
mz wrote:
Witam Ano nic. Reklamacja zosta³a uwzglêdniona. Powiedzieli mi ¿e oni te 14 to oni licz± od chwili dostarczenia laptopa do ich serwisu a nie od chwili kiedy ja im go przynios³em. Dowiedzia³em siê te¿, ¿e lapop do serwisu poszed³ dopiero ok 4 dni po moim dostarczeniu go do sklepu. Zak³ada, ¿e przepisy prawa s± wa¿niejsze ni¿ jakie¶ ustalenia sklepowe. Nie. 14 dni na ustosunkowanie sie do reklamacji od dnia dostarczenia do sprzedawcy a nie do serwisu sprzedawcy.
Nie ma. 14 dni jest na udzielenie odpowiedzi na tak/nie. Narazie (poprzez brak odowiedzi) uznali reklamacje za zasadn±. Naprawiac mog± tyle ile jest to niezbedne (czyjta: ile im sie bedzie chcialo).
OEM? kupionym osobno nie z laptopem. Jak w przypadku wymiany laptopa na nowy odzyskaæ tê naklejkê ? W koñcu o moja w³asno¶æ za któr± zap³aci³em.Windows OEM zgodnie z licencj± po zainstalowaniu nie mo¿e zostaæ przeinstalowany na innym komputerze. Wiec je¶li komputer pujdzie sie bujac, to Windows te¿. Po to wlasnie ta naklejka, ktora nie dawala sie przekleic. |
|
Data: 2010-03-08 08:29:50 | |
Autor: mz | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn27cj$al3$1inews.gazeta.pl... Dodatkowo na laptopie by³a naklejka z certyfikatem Windowsa, Tak wersja OEM ale nie zmienia to faktu, ¿e jest to moja w³asno¶æ i tak z sentymentu ( w koñcu to 1 legalny widnows by³) chcia³bym j± mieæ. Nie chce jej instalowaæ chce j± mieæ. Taki kaprys. Poza tym, dla ciekawskich, numer mam spisany w domu mam te¿ legalny no¶nik i fakture. |
|
Data: 2010-03-08 01:44:46 | |
Autor: witek | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
mz wrote:
U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn27cj$al3$1inews.gazeta.pl... 1. Bylo odkleic przed odniesieniem do serwisu. 2. Poszukaj w warunkach serwisu, zapisow, ze za rzeczy dodatkowe nie odpowiadaja, nie zwracaja lub podobnych. 3. Jak juz to wycen swoje straty, moze ostatecznie sedzia w sadzie cie nie wysmieje i przyzna ci odszkodowanie w wysokosci 1 grosza. Poza tym, dla ciekawskich, numer mam spisany w domu mam te¿ legalny no¶nik i fakture.tyle, ze zgodnie z warunkami licencji instalacja na innym komputerze bedzie juz niezgodna z ta licencja. |
|
Data: 2010-03-08 09:18:43 | |
Autor: mz | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn29ss$al3$2inews.gazeta.pl... tyle, ze zgodnie z warunkami licencji instalacja na innym komputerze bedzie juz niezgodna z ta licencja. A czy ja napisa³em, ¿e chce go instalowaæ ? Posiadam teraz Windowsa 7 i jest mi z tym dobrze. Chcia³bym odzyskaæ poprostu moj± w³asno¶æ. |
|
Data: 2010-03-08 08:02:13 | |
Autor: januszek | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
mz napisa³(a):
Tak wersja OEM ale nie zmienia to faktu, ¿e jest to moja w³asno¶æ i tak z sentymentu ( w koñcu to 1 legalny widnows by³) chcia³bym j± mieæ. Nie chce jej instalowaæ chce j± mieæ. Taki kaprys. Kupi³e¶ oprogramowanie od Microsoftu na w³a¶no¶æ? Dziwne, ¿e nie by³o ¿adnych newsów w portalach bran¿owych ;) j. -- bing jest fajny ale nie widaæ z niego do Apteki na Solnym... |
|
Data: 2010-03-08 11:58:38 | |
Autor: Krystian Zaczyk | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
U¿ytkownik "mz" <lubiespam@wp.pl> napisa³:
Tak wersja OEM ale nie zmienia to faktu, ¿e jest to moja w³asno¶æ i tak z sentymentu ( w koñcu to 1 legalny widnows by³) chcia³bym j± mieæ. Nie chce jej instalowaæ chce j± mieæ. Taki kaprys. No to masz przecie¿. Co chcia³by¶ jeszcze mieæ? Krystian |
|
Data: 2010-03-08 12:26:14 | |
Autor: mz | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
U¿ytkownik "Krystian Zaczyk" <zaczyk2@spamsiec.etan.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn2la9$rb7$1news.onet.pl... U¿ytkownik "mz" <lubiespam@wp.pl> napisa³: Naklejkê ot taki sentyment. |
|
Data: 2010-03-08 12:35:22 | |
Autor: spp | |
14 dni mine�o i co dalej ? | |
W dniu 2010-03-08 12:26, mz pisze:
No to masz przecie�. Co chcia�by� jeszcze mie�? Cóż, może Ci wypłacą równowartość w pieniądzu? W końcu '... nie mamy Pańskiej naklejki ICMPZ' nie jest takie nieprawdopodobne. :( BTW - warto walczyć - system, nawet OEM, można przenieść na inny komputer po awarii płyty głównej. A że naklejka jest wymaganym* elementem potwierdzającym legalność oprogramowania to tym bardziej. * - zdaniem niektórych uczonych z tej grupy sam rachunek wystarcza, więcej -MS nie ma nawet prawa pytać o to bo takie pytanie narusza prawo o ochronie danych osobowych. ;) -- spp |
|
Data: 2010-03-08 14:07:31 | |
Autor: Krystian Zaczyk | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
U¿ytkownik "mz" <lubiespam@wp.pl> napisa³:
U¿ytkownik "Krystian Zaczyk" <zaczyk2@spamsiec.etan.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Aha, nie chcesz naklejki instalowaæ(?), tylko mieæ. No to bêdziesz stratny, jakie¶ kilka groszy. Rozumiem, ¿e wiêkszym problemem bêdzie dla Ciebie pogodzenie siê ze strat± osobist± (sentyment, têsknota za ulubiona naklejk±, itp). Ale co tam naklejka. Laptopa Ci nie ¿al? S³u¿y³ Ci wiernie, wykonywa³ dla Ciebie miliony obliczeñ, wy¶wietla³ piêkne obrazy, jak umia³ gra³ muzykê... a teraz, gdy zachorowa³ - mo¿e ju¿ nigdy go nie zobaczysz...? Krystian |
|
Data: 2010-03-08 08:43:53 | |
Autor: Baczek | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
Dodatkowo na laptopie by³a naklejka z certyfikatem Windowsa, W przypadku naprawy gwarancyjnej komputera, mo¿na OEMa zainstalowac na nowym. Trzeba tylko kopie protoko³u naprawy gwarancyjnej przes³aæ do M$ i telefonicznie uzyskaæ klucz do rejestracji. Przerabia³em kilkukrotnie. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-03-08 11:56:36 | |
Autor: Herald | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
Dnia Mon, 08 Mar 2010 01:01:56 -0600, witek napisa³(a):
Witam Zauwa¿ ¿e on powo³ywa³ siê na art 8 "ustawy konsumenckiej" :) Nie napisa³ czego ¿±da³: czy wymiany na nowy egzemplarz wolny od wad, czy na naprawê. Bo to on decyduje. Jednak po 22 miesi±cach to na nim spoczywa dowiedzenie ¿e wada istnia³a w chwili wydania rzeczy. Co innego gdyby to by³o do pó³ roku od zakupu. Nie wiemy te¿ nic o formie w jakiej "odda³ laptopa" :) Czy faktycznie posiada dowód oddania sprzêtu w trybie art.8 czy po prostu .... odda³ na gwarancjê :) Pytam tylko ile oni mog± teraz go trzymaæ w naprawie ? Czy jest jaka¶ data ? Poczytaj posty Gotfryda w tych kwestiach :) I owszem, sprzedawca, a nawet serwis USTOSUNKOWA£ siê do roszczenia, ale informacja sobie le¿y w szufladzie :) |
|
Data: 2010-03-08 10:23:30 | |
Autor: witek | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
Herald wrote:
A nie jestem pewien. Gdzies widzialem interpretacje, ze w 14 dni, to ma sie o tym konsument dowiedziec. Przy czym data wyslania poczta jest uznawana za powiadomienie w terminie. |
|
Data: 2010-03-08 17:54:54 | |
Autor: Liwiusz | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
witek pisze:
Herald wrote: Po pierwsze strony mog± ustaliæ dowolny sposób informowania. Je¶li zatem ustalono, ¿e klient przyjdzie po odpowied¼ do sklepu, to trudno uznaæ, ¿e nieprzyj¶cie powoduje uznanie reklamacji. W praktyce uznaje siê, ¿e domy¶ln± odpowiedzi± jest list polecony. Skoro tak, to ka¿dy inny sposób informowania jest do ustalenia miêdzy stronami i nie s±dzê, aby s±d wydawa³ jak±¶ ogóln± interpretacjê. Dyskusje o sprzedawcach ustosunkowuj±cych siê przed notariuszem pomijam, nie ma oba bowiem wiêkszego znaczenia praktycznego. -- Liwiusz |
|
Data: 2010-03-08 11:58:19 | |
Autor: Liwiusz | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
Herald pisze:
na naprawê. Bo to on decyduje. Jednak po 22 miesi±cach to na nim spoczywa Skoro reklamacja zosta³a uznana, to niczego nie musi ju¿ udowadniaæ. Poczytaj posty Gotfryda w tych kwestiach :) A Ty mo¿e poczytaj pierwszy post - sprzedawca po 14 dniach o¶wiadczy³, ¿e odpowiedzi jeszcze nie ma. -- Liwiusz |
|
Data: 2010-03-08 12:12:32 | |
Autor: Herald | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
Dnia Mon, 08 Mar 2010 11:58:19 +0100, Liwiusz napisa³(a):
A Ty mo¿e poczytaj pierwszy post - sprzedawca po 14 dniach o¶wiadczy³, ¿e odpowiedzi jeszcze nie ma. No i pytam sk±d wiesz ¿e pytaj±cy oddawa³ lapka z art. 8? dasz swoj± g³owê ¿e prawid³owo i poprawnie z³o¿y³ tak± reklamacjê? Nie twierdzê ¿e nie potrafi, ale niech lepiej powie jak to sformu³owa³, bo póki co razem z witkiem ju¿ "pogrzebali¶cie" sprzedawcê, a prawdopodobieñstwo ¿e "posz³o to na zwyk³± reklamacjê naprawy" jest co najmniej 50% :) Wówczas te 14 dni mo¿na w buty sobie w³o¿yæ by podnie¶æ swój wzrost i morale ;) |
|
Data: 2010-03-08 12:17:28 | |
Autor: Liwiusz | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
Herald pisze:
Dnia Mon, 08 Mar 2010 11:58:19 +0100, Liwiusz napisa³(a): Racja. Przed zadaniem pytania powinien by³ zamie¶ciæ: - swój akt urodzenia, - swój dowód osobisty - zeskanowaæ paragon - udowodniæ, ¿e to on na ten paragon kupowa³ itp. itd. Nie twierdzê ¿e nie potrafi, ale niech lepiej powie jak to sformu³owa³, bo Dziwiê siê, ¿e tak ma³o w±tpliwo¶ci znalaz³e¶ ;) A tak powa¿nie - jakie pytanie, taka odpowied¼. Skoro napisa³, ¿e odda³ w ramach niezgodno¶ci, to szkoda klawiatury na doszukiwanie siê w tym drugiego dna. -- Liwiusz -- Liwiusz |
|
Data: 2010-03-08 12:27:14 | |
Autor: mz | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
Laptopa odda³em nie z gwarancji producenta bo tej by³o 12 mc a z tytu³u niezgodno¶ci towaru z umow± zakupu - mi±³ byæ sprawny a nie jest.
|
|
Data: 2010-03-08 12:55:16 | |
Autor: Herald | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
Dnia Mon, 8 Mar 2010 12:27:14 +0100, mz napisa³(a):
Laptopa odda³em nie z gwarancji producenta bo tej by³o 12 mc a z tytu³u niezgodno¶ci towaru z umow± zakupu - mi±³ byæ sprawny a nie jest. I tak± poda³e¶ argumentacjê niezgodno¶ci towaru z umow±? |
|
Data: 2010-03-08 12:56:54 | |
Autor: Liwiusz | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
Herald pisze:
Dnia Mon, 8 Mar 2010 12:27:14 +0100, mz napisa³(a): Herald, po co zadajesz nieistotne pytania? Reklamacja jest ju¿ uznana. Teraz rozs±dnym pytaniem jest "czego ¿±da³e¶ w reklamacji", aby nie by³o pata, ¿e reklamacja uznana, ale konsument niczego nie ¿±da³. -- Liwiusz |
|
Data: 2010-03-09 22:58:53 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
On Mon, 8 Mar 2010, Herald wrote:
Poczytaj posty Gotfryda w tych kwestiach :) Nie, w pierwszym po¶cie by³o wyra¼nie ¿e "by³ siê spytaæ". Udzielenie nieprawdziwej informacji IMO pozbawia sprzedawcê ochrony na mocy art.5 KC, nawet jakby mia³ "mocny dowód" ¿e siê "ustosunkowa³" tak jak piszesz. By³o - i wyra¼nie akcentowa³em, ¿e IMO z jednej strony sprzedawca nie ma obowi±zku "ganiaæ za klientem", ale równie mocno nie ma prawa siê uchyliæ od wyjawienia tego stanowiska które "zaj±³". pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-03-10 09:58:08 | |
Autor: mz | |
14 dni mine³o i co dalej ? | |
Có¿, reklamacjê uznali bo nie mieli wyj¶cia 14 dni mine³o. Stwierdzili, ¿e naprawili sprzêt (choæ jeszcze go do reki nie dosta³em bo nei wróci³ z ich serwisu do mojego miasta) ale przy nastepnej reklamacji odrzuc± odrazu.
Dla przypomnienie i powiedzenia dla nie czytaj±cych wczesniejszych watków: 1, Towar oda³em do reklamacji z tytu³u niezgodno¶ci towaru z umow± - zgodnie z ustaw± a nie z gwarancj±, która wcze¶niej juz wygas³a (12 mc) 2. chcia³em naprawy towaru lub wymiany na nowy 3. 14 dni mine³o wiêc uzna³em, ¿e reklamacjê przyjêto i uznano. |
|
Data: 2010-03-10 10:02:11 | |
Autor: spp | |
14 dni mine�o i co dalej ? | |
W dniu 2010-03-10 09:58, mz pisze:
2. chcia�em naprawy towaru lub wymiany na nowy No to teraz czekasz na zrealizowanie reklamacji - naprawę lub wymianę. Tutaj termin nie jest określony. ;) -- spp |
|