14 lipca - rocznica wielkiego nieszczęścia

Data: 2010-07-14 19:22:30
Autor: abc
14 lipca - rocznica wielkiego nieszczęścia
Jakie są "osiągnięcia" rewolucji antyfrancuskiej? Ze zdobytej Bastylii
uwolniono siedem osób - czterech fałszerzy, dwóch obłąkanych i jednego
utracjusza, zamkniętego tam na prośbę rodziny. A dzisiaj Francuzi czczą to
jako święto narodowe...

Rewolucja antyfrancuska, rewolucja antyrosyjska, rewolucja antymeksykańska,
rewolucja antyhiszpańska, itd., wszystkie te rewolucje miały ten sam
antychrześcijański charakter i tych samych inspiratorów.

Płonące kościoły, mordowani duchowni, bluźnierstwa i bezczeszczenie
świętości, mordowanie wiernych stających w obronie Wiary - to wspólny
mianownik tych wszystkich rewolucyj.

Chodziło w nich o wymordowanie chrześcijańskich elit tych narodów, o
zrzucenie z piedestału Boga, a postawienie na nim Pospólstwa, którym można
łatwo manipulować.

Podjudzone w karczmach pospólstwo wyrżnęło w rewolucjach chrześcijańskie
elity własnych narodów. Miejsce elit i ich majątek przejęli obcy,
antychrześcijańscy podjudzacze, którzy dzisiaj są grupą trzymającą władzę.
Grupa ta ukryta jest za fasadą tzw. demokracji parlamentarnej.

Data: 2010-07-14 11:00:43
Autor: DJ MC Donald Musk
On 14 Lip, 19:22, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

to az siedmiu ich bylo?
ja wczescniej slyszalem, ze jeden...

Data: 2010-07-14 20:12:02
Autor: abc
14 lipca - rocznica wielkiego nieszczęścia
to az siedmiu ich bylo?
ja wczescniej slyszalem, ze jeden...

Aż siedmiu. Król Ludwik XVI ciemiężył swoich poddanych masowo...

Data: 2010-07-14 11:14:39
Autor: DJ MC Donald Musk
On 14 Lip, 20:12, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> to az siedmiu ich bylo?
> ja wczescniej slyszalem, ze jeden...

Aż siedmiu. Król Ludwik XVI ciemiężył swoich poddanych masowo....

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

niemal jak car co ruskich ciemiezyl...
Czytalem kiedys jak Lenin na sybirze mlekiem skrytopisy pisywal - taki
cwaniak - glodzony przez cara co mial mleko do pisania skrytopisow!

Data: 2010-07-14 20:24:58
Autor: the_foe
W dniu 2010-07-14 20:12, abc pisze:
to az siedmiu ich bylo?
ja wczescniej slyszalem, ze jeden...

Aż siedmiu. Król Ludwik XVI ciemiężył swoich poddanych masowo...

Bastylia byla dla wysoko urodzonych. Zbuntowane chlopstwo (85% ludnosci) zabijano na miejscu.

--
the_foe

Data: 2010-07-14 11:36:55
Autor: DJ MC Donald Musk
On 14 Lip, 20:24, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:

> Aż siedmiu. Król Ludwik XVI ciemiężył swoich poddanych masowo....

Bastylia byla dla wysoko urodzonych. Zbuntowane chlopstwo (85% ludnosci)
> [...]

No jasne!
i to "zbuntowane chlopstwo" i mieszczanie paryskich slumsow poszli
odbijac hrabiostwo z Bastille
jak ty czasami cos pierdolniesz to szok!

Data: 2010-07-14 21:28:27
Autor: the_foe
W dniu 2010-07-14 20:36, DJ MC Donald Musk pisze:
[...]

przysypiales na historii? Ludnosc poszla po animucje do broni ktora byla wlasnie w Bastylii.

--
the_foe

Data: 2010-07-14 21:44:13
Autor: konserwator

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:i1l34m$151$1news.dialog.net.pl...
[...]

no bo jak w kazdej "bastylii" jest jakas tam bron...
szczegolnie, ze _tej_ bastylii bronili kalecy weterani wojen to i latwo tych pare szabelek i troche prochu im zabrac ale zeby zaraz robic z tego symbol "rewolucji"..
to po prostu zalosne...
Jak ja tymi Francuzami gardze.... -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2010-07-14 20:40:28
Autor: abc
14 lipca - rocznica wielkiego nieszczęścia
Bastylia byla dla wysoko urodzonych. Zbuntowane chlopstwo (85% ludnosci)
zabijano na miejscu.

W Wandei news:4c3dfe06$0$19161$65785112news.neostrada.pl

Data: 2010-07-14 21:53:33
Autor: jadrys
  W dniu 2010-07-14 19:22, abc pisze:
[...]

Do czego służyła wogóle Bastylia? Ten gmach okryty złą sławą mogący pomieści tysiące skazańców?  Zastanów sie nad tym zanim zaczniesz te same bzdury wklejać na psp po raz 10-ty.

Data: 2010-07-14 13:02:06
Autor: Hans Kloss
On 14 Lip, 21:53, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

Do czego służyła wogóle Bastylia?
Do tego samego co krakowski Barbakan ;)
Zastanów sie nad tym zanim zaczniesz te same bzdury wklejać na psp po raz 10-ty.
Uwaga niewątpliwie słuszna ale skierowana pod bardzo niewłaściwym
adresem.
J-23

Data: 2010-07-14 22:11:50
Autor: jadrys
  W dniu 2010-07-14 22:02, Hans Kloss pisze:
On 14 Lip, 21:53, jadrys<andrzej...@op.pl>  wrote:

Do czego służyła wogóle Bastylia?
Do tego samego co krakowski Barbakan ;)

Czyli?  Skąd ta nienawiść ludu Paryża do tego gmachu?

[...]

Jak to? Przecież to abc wkleja regularnie ten sam bzdurny tekst co parę miesięcy.

Data: 2010-07-14 22:04:47
Autor: kochamspamWYTNIJTO
> [...]
> jako święto narodowe...

Do czego służyła wogóle Bastylia? Ten gmach okryty złą sławą mogący pomieści tysiące skazańców?  [...]

Gdzieś w necie natknąłem się na dokładniejszy opis Bastylii, zrekonstruowany.
Podobno był to całkiem niepokaźny budyneczek.
Dopiero potem zaczęto go przedstawiać na obrazach jako niebotyczną twierdzę.

Aby przypochlebić się rewolucji (?) "bohaterskiemu" motłochowi paryskiemu (?)
i ze zwykłek tendencji do wyolbrzymiania.

Data: 2010-07-14 22:25:05
Autor: jadrys
  W dniu 2010-07-14 22:04, kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Daj spokój, i nie próbuj ujmować bohaterstwa zdesperowanemu  ludowi  Paryża.

Data: 2010-07-14 22:27:19
Autor: kochamspamWYTNIJTO
> [...]
> i ze zwykłek tendencji do wyolbrzymiania.

Daj spokój, i nie próbuj ujmować bohaterstwa zdesperowanemu  ludowi

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..

Nie ma niczego do ujęcia.
Czytałem kilka obszernych opracowań nt rewolucji.
Nie sposób nie dojść do wniosku że był to przeważnie zbrodniczy motłoch.

Data: 2010-07-15 16:36:57
Autor: jadrys
  W dniu 2010-07-14 22:27, kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:

[...]

Nie nazwałbym walki o wolność i swoje prawa zbrodnią.

Data: 2010-07-15 02:39:19
Autor: Jaksa
On Wed, 14 Jul 2010 22:25:05 +0200, jadrys <andrzej203@op.pl> wrote:

[...]

pomieści tysiące skazańcĂłw?  [...]
[...]

Daj spokĂłj, i nie prĂłbuj ujmować bohaterstwa zdesperowanemu  ludowi   ParyĹźa.

Nie ma o czym mowic. Rozmiar dzisiejszego placu Bastylii daje wyobrazenie
o wielkosci wiezienia, napewno nie byl to odpowiednik Tower of London.

Jaksa

Data: 2010-07-15 16:38:01
Autor: jadrys
  W dniu 2010-07-15 02:39, Jaksa pisze:

[...]

No jasne że nie ma. Ważne że jej zburzenie miało i ma tak wielkie znaczenie dla Francuzów. Zła sława tego więzienia nie wzięła się z sufitu.

Data: 2010-07-15 03:35:05
Autor: Antenka
[...]

Tylko Wandea ocaliła honor Francji, nim prawie cała legła w grobie :-(
Nawet w czasach największej pogardy dla Boga i czlowieka są ludzie,
którzy kierują się sumieniem i prawem moralnym. Nie ulegają masowej
histerii pospólstwa. Dzięki daninie krwi tych wandejskich  powstańców,
Francja jeszcze trwa, ale chyba jej godziny są policzone. Upadła córa
Kościoła niebawem całkiem legnie, a jej pogrzeb zorganizuje arab.

Antenka

Data: 2010-07-15 12:47:08
Autor: Zahir

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d272157-0d9b-487c-a005-ef4d4da4d3e3x21g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Nie kituj tu nam Bastylią! Powiedz lepiej kto zmusił pilotów do lądowania?!!

Zahir

14 lipca - rocznica wielkiego nieszczęścia