140km/h na autostradach w PL

Data: 2010-11-03 14:58:48
Autor: radekp@konto.pl
140km/h na autostradach w PL
Senatorowie chc±, by na autostradach można było jeĽdzić z prędko¶ci± 140 km na
godzinę, czyli o 10 szybciej niż obecnie. Proponuj± też zwiększenie
dopuszczalnej prędko¶ci na drogach ekspresowych z 110 do 120 km/h. Takie
wła¶nie zmiany w ustawie o ruchu drogowym senat przegłosował w ubiegłym
tygodniu.

ale:

- Na naszych autostradach jest cztery razy więcej wypadków ¶miertelnych niż w
Niemczech, choć tam nie ma żadnego ogólnego ograniczenia prędko¶ci - mówi dr
inż. Kazimierz Jamróz z Fundacji Rozwoju Inżynierii L±dowej. - Ta różnica nie
wynika z gorszego stanu naszych autostrad. Po prostu polscy kierowcy zachowuj±
się nieodpowiedzialnie. Robert Terepacz ze ¶l±skiej drogówki dodaje, że
przyczyn± zdecydowanej większo¶ci wypadków na autostradach jest nadmierna
prędko¶ć.

http://www.motofakty.pl/artykul/bedziemy_jezdzic_szybciej_na_autostradach..html

Data: 2010-11-03 10:51:05
Autor: arek.pp
140km/h na autostradach w PL
On 3 Lis, 14:58, "rad...@konto.pl" <rad...@konto.pl> wrote:
> Po prostu polscy kierowcy zachowuj±
się nieodpowiedzialnie. Robert Terepacz ze ¶l±skiej drogówki dodaje, że
przyczyn± zdecydowanej większo¶ci wypadków na autostradach jest nadmierna
prędko¶ć.

To znaczy,że nieodpowiedzialni s± ci, którzy dot±d jezdzili do 130 km/
h, a teraz nie będ± przekraczać 140.
Innego wytłumaczenia tej jakże logicznej  "argumentacji" nie widzę w
kontekscie komentarza do nowelizacji....

Data: 2010-11-03 19:29:35
Autor: Artur Ma¶l±g
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-03 18:51, arek.pp pisze:
> [...]

h, a teraz nie będ± przekraczać 140.
Innego wytłumaczenia tej jakże logicznej  "argumentacji" nie widzę w
kontekscie komentarza do nowelizacji....

Tak to jest, jak komu¶ brakuje umiejętno¶ci czytania ze zrozumieniem,
a w szczególno¶ci umiejętno¶ci czytania w ogóle. Wcale mnie to nie
dziwi. Zacytuję ci±g dalszy:
<cite>
Zdaniem ekspertów, forsowane przez Senat zmiany nie poprawi± przepustowo¶ci autostrad ani ekspresówek, bo optymalna pod tym względem prędko¶ć to 70-80 km na godz. Nie sprawi± też, że ci kierowcy, którzy dzi¶ nie stosuj± się do ograniczeń, przestan± być piratami drogowymi.

- Boję się, że po prostu wszyscy przy¶piesz± - alarmuje Jamróz. - A każde zwiększenie prędko¶ci zwiększa liczbę wypadków. Podniesienie dopuszczalnego progu ze 130 na 140 kilometrów na godzinę sprawi, że liczba ofiar, które zgin± w wypadkach na autostradach może wzrosn±ć nawet o 25 procent. I przypomina, że już dzi¶ ¶rednia prędko¶ć samochodu na polskiej autostradzie wynosi 160 km na godz., czyli o 30 więcej niż pozwala prawo.

- Dlatego my¶l±c o zmianach, planujemy też uszczelnienie systemu monitorowania prędko¶ci - obiecuje senator Witczak.
</cite>

Generalnie to wygl±da tak, że podniesiono limit o 10km/h by 'plebs' się
radował, a sytuacja i tak się nie zmieni. Jak zwykle ruchy pozorne.
Ciekawe jak z tym 'uszczelnieniem systemu monitorowania' i dlaczego
tylko prędko¶ci? Aha, to obiecanki...

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Data: 2010-11-03 12:05:22
Autor: rzymo
140km/h na autostradach w PL
On 3 Lis, 19:29, Artur Ma¶l±g <futr...@polbox.com> wrote:
[...]

Zastanawiałem się ostatnio dlaczego jeszcze nie ma systemu pomiaru
¶redniej prędko¶ci na autostradach - technicznie to przecież łatwa
rzecz.
Czyżby obsługuj±cy autostrady bali się, że jaka¶ czę¶ć kierowców
(=dochodów) im odjedzie na drogi lokalne... ;)

Data: 2010-11-04 10:44:28
Autor: J.F.
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w
Zastanawiałem się ostatnio dlaczego jeszcze nie ma systemu pomiaru
¶redniej prędko¶ci na autostradach - technicznie to przecież łatwa
rzecz.

Wydaje ci sie - zegarki z atestem, badania w GUM itp .

Co prawda policja jest o pol kroku  do przodu
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,8604080,Policja_wygrala_proces_o_zapalniczke_w_radiowozie.html

Czyżby obsługuj±cy autostrady bali się, że jaka¶ czę¶ć kierowców
(=dochodów) im odjedzie na drogi lokalne... ;)

Przede wszystkim system sie chyba nie zwroci.
Tankowania, postoje, wyprzedzajace ciezarowki - i sie okaze ze nieliczni dostaja mandaty po 200zl ..

To juz lepiej fotoradary przy rozjazdach

J.

Data: 2010-11-03 16:13:03
Autor: arek.pp
140km/h na autostradach w PL
[...]

Do swoich dzieci tak mów chamie...
Raczej tobie brakuje umiejetnosci rozumowania i kojarzenia.
Juz kiedys skonczyłem z toba dyskusję  /nieodpyskowuj±c/ bo od razu
wymyslasz od trolli albo niedorozwojów.

I co dalej cytujesz? Ze najlepiej ograniczyc predkosc na tych drogach
do 70 km/h?
Bo "ekspiert" tak twierdzi? To jezdzij sobie 70 na godzine.
I jeszcze zacytuj jakiegos innego eksperta, moze pana D. z "INSTYTUTU
SAMAR"!
Jezeli przeraza cie predkosc 140 na autostradzie, to może czas kupic
nowszy samochód....

Data: 2010-11-03 23:18:11
Autor: Robert Rędziak
140km/h na autostradach w PL
On Wed, 3 Nov 2010 16:13:03 -0700 (PDT), arek.pp <arek.pp@op.pl>
wrote:

I co dalej cytujesz? Ze najlepiej ograniczyc predkosc na tych drogach
do 70 km/h?
Bo "ekspiert" tak twierdzi? To jezdzij sobie 70 na godzine.

 Chyba jednak masz ten problem z rozumieniem tekstu. Futrzak
 zacytował fragment, z którego wynika, że 70-80km/h zapewnia
 największ± przepustowo¶ć drogi. Z powyższego nie wynika, że taka
 prędko¶ć podróżna zapewnia najkrótszy czas przejazdu.

 Wła¶ciwe wnioski wyci±gnij sobie sam.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-11-03 16:53:01
Autor: arek.pp
140km/h na autostradach w PL
On 4 Lis, 00:18, Robert Rędziak <re...@gm.wkurw.org> wrote:
On Wed, 3 Nov 2010 16:13:03 -0700 (PDT), arek.pp <arek...@op.pl>
wrote:

> [...]

 największ± przepustowo¶ć drogi. Z powyższego nie wynika, że taka
 prędko¶ć podróżna zapewnia najkrótszy czas przejazdu.

Własciwy wniosek to to, ze ta porada "eksperta" to kompletna bzdura.
Wyjedz na A4 albo A2 i jedz z predkoscia 70 km/h przez 200-300 km.
Zobaczysz, jak± stworzysz przepustowosc. Sobie i innym. Mówimy o
autostradzie, a nie przelotowej czteropasmówce przez aglomerację.
No ale skoro pan Ma¶l±g tak powiedział....

Ja jezdzę 110-120 na godzine i jestem wyprzedzany przez wiekszosc
samochodów osobowych.

Zreszta, EOT.
I tak bedzie uchwalone 140.

Data: 2010-11-03 23:54:43
Autor: masti
140km/h na autostradach w PL
Dnia pięknego Wed, 03 Nov 2010 16:53:01 -0700 osobnik zwany arek.pp
wystukał:

> [...]

> Bo "ekspiert" tak twierdzi? To jezdzij sobie 70 na godzine.

 Chyba jednak masz ten problem z rozumieniem tekstu. Futrzak zacytował
 fragment, z którego wynika, że 70-80km/h zapewnia największą
 przepustowość drogi. Z powyższego nie wynika, że taka prędkość
 podróżna zapewnia najkrótszy czas przejazdu.

 Właściwe wnioski wyciągnij sobie sam.

WĹ‚asciwy wniosek to to, ze ta porada "eksperta" to kompletna bzdura.
Wyjedz na A4 albo A2 i jedz z predkoscia 70 km/h przez 200-300 km.

odróznienie "sredniej" od "stałej" przekracza Twoje możliwości pojmowania

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-11-04 10:52:14
Autor: J.F.
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "arek.pp" <arek.pp@op.pl> napisał w
[...]

Obawiam sie ze nie nadal nie rozumiesz o co chodzi.
Eksperyment warty przeprowadzenia, a wynik ..niektorzy wyliczaja ze najwieksza przepustowosc jest przy 30-40 km/h.
Wszystko zalezy od przyjetych zalozen oczywiscie :-)

Doswiadczenie pokazuje ze w piatkowe popoludnie z uwagi na zakorkowanie predkosc na niemieckich autostradach spada do okolo 90km/h. Podobnie w polskich miastach - jak jest gesty ruch ale bez powodow do zatrzymania korka - ludzie nadal jada 60-70.

Choc z tego raczej nie da sie wyciagnac wniosku ze to optymalne predkosci :-)

J.

Data: 2010-11-04 13:06:23
Autor: Artur Ma¶l±g
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-04 00:13, arek.pp pisze:
(...)
Do swoich dzieci tak mów chamie...
Raczej tobie brakuje umiejetnosci rozumowania i kojarzenia.
Juz kiedys skonczyłem z toba dyskusję  /nieodpyskowuj±c/ bo od razu
wymyslasz od trolli albo niedorozwojów.

Nadal potwierdzasz, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem itd.
W sumie agresywna reakcja też mnie nie dziwi :)

BTW - gdzie ja niby wymy¶lałem komu¶ od niedorozwojów?

I co dalej cytujesz? Ze najlepiej ograniczyc predkosc na tych drogach
do 70 km/h?

Lepiej to jeszcze raz przeczytaj, póĽniej się zastanów. Ani słowem nie
było tam o ograniczaniu prędko¶ci do 70km/h.

Data: 2010-11-03 21:09:08
Autor: jerzu
140km/h na autostradach w PL
On Wed, 03 Nov 2010 19:29:35 +0100, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com>
wrote:

I przypomina, że już dzi¶ ¶rednia prędko¶ć samochodu na polskiej autostradzie wynosi 160 km na godz., czyli o 30 więcej niż pozwala prawo.

Mam inne obserwacje. Ale ja może po innych autostradach jeżdżę.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-11-03 21:15:20
Autor: Artur Ma¶l±g
140km/h na autostradach w PL
wrote:

I przypomina, że już dzi¶ ¶rednia prędko¶ć samochodu
na polskiej autostradzie wynosi 160 km na godz., czyli o 30 więcej niż
pozwala prawo.

Mam inne obserwacje.

Ja podobnież. Nie wiem sk±d ta ¶rednia i jak była liczona.

Ale ja może po innych autostradach jeżdżę.

Bardzo prawdopodobne :)

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Data: 2010-11-03 23:02:18
Autor: 'Tom N'
140km/h na autostradach w PL

wrote:
[...]

Zlecili badanie telefoniczne -- reprezentatywna próbka 974 osoby --   automat
generuj±cy numery 900 razy wybrał numer Cavallino oraz 74 numery różnych
kapeluszników ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-11-04 14:00:07
Autor: Artur Ma¶l±g
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-03 23:02, 'Tom N' pisze:
[...]

;-)

LOL - zdaje się nie pierwszy raz :)

Data: 2010-11-04 10:41:35
Autor: Robert_J
140km/h na autostradach w PL
Mam inne obserwacje.

Ja podobnież. Nie wiem sk±d ta ¶rednia i jak była liczona.

Pewnie w ogóle nie była liczona, tylko kto¶ j± wymy¶lił bo takie było zapotrzebowanie pismaków ;-). Jako¶ czasem zdarza mi się pojechać autostrad± ;-), jadę spokojnie tak ok. licznikowego 140-150 (czyli zapewne w rzeczywisto¶ci mniej) i naprawdę mało kto jedzie szybciej :-).

Data: 2010-11-04 09:48:05
Autor: Scypio
140km/h na autostradach w PL
Dnia Thu, 4 Nov 2010 10:41:35 +0100, Robert_J napisal(a):
[...]

Fakt, z t± ¶redni±=160km/h to jaka¶ makabryczna bzdura. Jad±c 140-150km/h
na odcinku 200km można policzyć szybsze samochody na palcach jednej ręki. pozdrawiam, --
scypio

Data: 2010-11-04 20:59:42
Autor: Bydlę
140km/h na autostradach w PL
jerzu wrote:

> Mam inne obserwacje. Ale ja może po innych autostradach jeżdżę.

Na odcinku Gliwice-Katowice zdecydowana większo¶ć jedzie te przepisowe licznikowe 110-140.

--
Bydlę

Data: 2010-11-03 23:57:09
Autor: bratPit
140km/h na autostradach w PL

I przypomina, że już dzi¶ ¶rednia prędko¶ć samochodu
na polskiej autostradzie wynosi 160 km na godz., czyli o 30 więcej niż pozwala prawo.

bzdura aż żal czytać,
chyba, że zapomniał dodać, że ¶rednia liczona dla samochodów przekraczaj±cych dopuszczalne dzi¶ 130 km/h - to może tak, ale licz±c wszystkie auta s±dzę, że będzie to niewiele ponad 100km/h (przynajmniej na A4 Krk-Kat),

brat

Data: 2010-11-04 04:05:58
Autor: to
140km/h na autostradach w PL
begin Artur Maśląg
Zdaniem ekspertĂłw, forsowane przez Senat zmiany nie poprawiÄ…
przepustowości autostrad ani ekspresówek, bo optymalna pod tym względem
prędkość to 70-80 km na godz.

Czy to byli eksperci od dopalaczy?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-04 14:08:10
Autor: Tomasz Pyra
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-04 05:05, to pisze:
[...]

Jeżeli chodzi o przepustowość, to akurat może to być prawda.
Żeby jechać szybciej natężenie ruchu i tak musi być sporo mniejsze niż okolice maksymalnej przepustowości.

Data: 2010-11-04 14:15:05
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4cd2b038$0$27031$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A uwzględniają, że w ten sposób samochód przebywa dużo dłużej na autostradzie?

Data: 2010-11-04 15:30:12
Autor: Tomasz Pyra
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-04 14:15, Cavallino pisze:
[...]

Przepustowość to ilość przejeżdżających samochodów w czasie.
Prędkość z jaką jadą jest dla tego parametru nieistotna.

Zresztą dla przepustowości też jest nieistotne ograniczenie prędkości, bo przy maksymalnej przepustowości i tak kierowcy jadą w ścisku i muszą zwolnić.

Dobrze to widać jak się zagęszcza ruch na takiej drodze - ruch zwalnia, ale tak do 60-70 jeszcze wszystko jedzie w miarę płynnie. Jak samochodów będzie jeszcze trochę więcej to już się robi korek i stanie albo kulanie 10km/h.

Data: 2010-11-04 15:39:03
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4cd2c372$0$22799$65785112news.neostrada.pl...
[...]

PrzejeĹĽdĹĽajÄ…cych CO?
AutostradÄ™, czy jakiĹ› punkt na niej?
Bo obawiam się, że właśnie na tym polega nieporozumienie.

100 km autostrady przejedzie więcej samochodów, jeśli będą jechać szybciej, a nie wolniej, choćby z tego powodu że jadąc wolniej dodatkowe się już nie zmieszczą.
Wiadomo, odstęp też gra rolę, przy wyższych prędkościch musi być większy żeby było bezpiecznie, ale mówiliśmy o przepustowości a nie bezpieczeństwie. ;-)

Zresztą dla przepustowości też jest nieistotne ograniczenie prędkości, bo przy maksymalnej przepustowości i tak kierowcy jadą w ścisku i muszą zwolnić.

A nie musieliby gdyby samochody jechały szybciej i szybciej znikały z czoła kolumny. ;-)

[...]

Oczywiście.
A jak ruch przyspiesza, to i płynność również.

Data: 2010-11-04 16:08:42
Autor: Tomasz Pyra
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-04 15:39, Cavallino pisze:

Przepustowość to ilość przejeżdżających samochodów w czasie.

PrzejeĹĽdĹĽajÄ…cych CO?
AutostradÄ™, czy jakiĹ› punkt na niej?
Bo obawiam się, że właśnie na tym polega nieporozumienie.

Przepustowość to liczebność w czasie, czyli mierzona w punkcie.
Po prostu ile samochodów jest się w stanie zmieścić w ciągu np. doby.

100 km autostrady przejedzie więcej samochodów, jeśli będą jechać
szybciej, a nie wolniej

To co mówisz to jest po prostu średnia prędkość - stosunek przebytej drogi do czasu.
Przepustowość to stosunek liczebności do czasu.

> , choćby z tego powodu że jadąc wolniej dodatkowe
siÄ™ juĹĽ nie zmieszczÄ….
Wiadomo, odstęp też gra rolę, przy wyższych prędkościch musi być większy
żeby było bezpiecznie, ale mówiliśmy o przepustowości a nie
bezpieczeństwie. ;-)

Odstęp między samochodami zmienia się nieliniowo względem prędkości i stąd bierze się jakaś prędkość optymalna pod względem przepustowości.

Wiadomo że gdyby jechać szybciej bez zmiany odstępów to przepustowość by rosła, ale w praktyce to się nie uda.
Był kiedyś taki eksperyment gdzie ze 20 samochodów jechało jeden za drugim w kółko. Jak rosła prędkość to szybko pojawiały się zaburzenia i robiła się guma od gaci.

[...]

No ale to się dzieje jak ilość samochodów się zmniejszy.
Tak czy siak dopiero wtedy zaczyna mieć sens zastanawianie się nad prędkością maksymalną.

Data: 2010-11-04 16:32:02
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4cd2cc78$0$21003$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To jest przepustowość punktu.
A ja mówię o przepustowości autostrady.

100 km autostrady przejedzie więcej samochodów, jeśli będą jechać
szybciej, a nie wolniej

To co mówisz to jest po prostu średnia prędkość

Nie, to jest przepustowość 100 km autostrady.

Przepustowość to stosunek liczebności do czasu.

Dokładnie.
Im mniejszy czas potrzebny na przebycie odcinka, tym więcej aut jest w stanie przejechać ten sam odcinek w tym samym czasie.

> [...]

Odstęp między samochodami zmienia się nieliniowo względem prędkości i stąd bierze się jakaś prędkość optymalna pod względem przepustowości.

Nie - to jest prędkość optymalna pod względem bezpieczeństwa.
Przy pozostawieniu tych samych odstępów, przepustowość jest tym większa, czym większa jest prędkość.

Wiadomo że gdyby jechać szybciej bez zmiany odstępów to przepustowość by rosła, ale w praktyce to się nie uda.

Podobnie jak takie zapełnienie autostrady, żeby jej przepustowość była wykorzystana w stopniu w którym odstępy zaczynają grać rolę.

A jak ruch przyspiesza, to i płynność również.

No ale to się dzieje jak ilość samochodów się zmniejszy.

Albo jak wszyscy jadÄ… szybciej.
Wjedź sobie w duży ruch w mieście (na dwupasmowej drodze bez skrzyżowań) i na autostradzie poza miastem.
Gdzie da radę przejechać więcej aut?

Zwolnienia to tylko kwestia psychiki, a nie bezwzględna konieczność.

Data: 2010-11-04 20:33:50
Autor: pm
140km/h na autostradach w PL
[...]

oczywiście w teorii tak
zauważ, że jezeli przy np 100km/h utrzymujesz odstęp od poprzedzającego cię samochodu 5m
to żeby zachować tą samą (wcale nie większą) przepustowość przy 200km/h
musiałbyś jechac 10m za kimś.
rzyczÄ™ powodzenia ;-)

Zwolnienia to tylko kwestia psychiki, a nie bezwzględna konieczność.

"Psikuta bez S.. mam zajebiście mocną psychikę"

;-)

Data: 2010-11-04 22:14:37
Autor: masti
140km/h na autostradach w PL
Dnia pięknego Thu, 04 Nov 2010 20:33:50 +0100 osobnik zwany pm wystukał:

[...]

ciÄ™ samochodu 5m
to żeby zachować tą samą (wcale nie większą) przepustowość przy 200km/h
musiałbyś jechac 10m za kimś.
rzyczÄ™ powodzenia ;-)

w niemczech za takie "odstępy" masz z głowy prawko na wiele lat

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-11-04 23:11:25
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "pm" <xpm_zonk_@wp.pl> napisał w wiadomości news:iav1rh$8f0$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

Nie wiem co robisz, ale teoretyzujemy tylko.
I taki odstęp ma tyle samo sensu co 70 na autostradzie.
Czysto teoretycznÄ….
Ale zmienia teoretyczne rozważania o przepustowości.

Data: 2010-11-04 22:33:53
Autor: masti
140km/h na autostradach w PL
Dnia pięknego Thu, 04 Nov 2010 16:32:02 +0100 osobnik zwany Cavallino
wystukał:

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości
W dniu 2010-11-04 15:39, Cavallino pisze:

Przepustowość to ilość przejeżdżających samochodów w czasie.

PrzejeĹĽdĹĽajÄ…cych CO?
Autostradę, czy jakiś punkt na niej? Bo obawiam się, że właśnie na tym
polega nieporozumienie.

Przepustowość to liczebność w czasie, czyli mierzona w punkcie.

To jest przepustowość punktu.
A ja mówię o przepustowości autostrady.

zdefiniuj co to jest. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-11-04 23:23:40
Autor: Tomasz Pyra
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-04 16:32, Cavallino pisze:
[...]

To zawsze będzie ta sama wartość niezależnie od tego gdzie przepustowość jest mierzona.
W każdym fragmencie sieci drogowej ilość wjeżdżających i wyjeżdżających jest stała. I ta ilość w czasie to właśnie przepustowość. Czy to jeden odcinek, czy cała sieć - sposób liczenia będzie taki sam.

Przepustowość to jest dość ścisłe pojęcie bez względu czy mówimy o sieci drogowej, wodociągowej czy informatycznej.

A przepustowość maksymalna to ta wielkość przy której iloraz prędkości pojazdu do odstępu między nimi jest maksymalny.
A wbrew temu co piszesz funkcja odstępu w zależności od prędkości nie jest stała. Jest raczej potęgowa z potęgą trochę mniejszą niż 2 i różnymi innymi ograniczeniami.

Data: 2010-11-04 23:33:22
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:

To zawsze będzie ta sama wartość niezależnie od tego gdzie przepustowość jest mierzona.

Nie.
Autostrada ma ograniczoną pojemność, więc ma znaczenie ilość samochodów która przebywa na niej NARAZ i czas w którym przebywają.
W punkcie moga przebywać tylko 4.

W każdym fragmencie sieci drogowej ilość wjeżdżających i wyjeżdżających jest stała.

Owszem, ale czas wjeżdżania jest niestały.
Jeśli raz się wjeżdża przez 2 s, a drugi przez 1 s, to przepustowość dłuższego odcinka (czyli większego przedziału czasu) w tym drugim przypadku mnożysz razy dwa.

Przepustowość to jest dość ścisłe pojęcie

Zależy o jakiej przepustowości mówimy.

A przepustowość maksymalna to ta wielkość przy której iloraz prędkości pojazdu do odstępu między nimi jest maksymalny.

Odstęp między pojazdami nie wynika z prędkości, tylko z innych uwarunkowań, więc należy go pominąć.

A wbrew temu co piszesz funkcja odstępu w zależności od prędkości nie jest stała.

Oczywiście i jest daną z innego równania.

Data: 2010-11-05 00:45:05
Autor: Tomasz Pyra
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-04 23:33, Cavallino pisze:

Przepustowość to jest dość ścisłe pojęcie

Zależy o jakiej przepustowości mówimy.

Przepustowość (czegokolwiek) to pojęcie zdefiniowane tak jak dodawanie.
Nie ma "jakiś" różnych przepustowości.

Są dwa odrębne parametry każdej sieci - przepustowość i opóźnienie.
Domyślam się że intuicyjnie próbujesz oba powiązać w jakiś jeden, ale to się nie uda - nie ma jednego parametru zawierającego obie wartości i dlatego operuje się na obu.
Oczywiście obie są miarami jakości sieci, ale są to odrębne parametry.

Dla drogi będzie to właśnie przepustowość (podawana w pojazdach na godzinę) i prędkość średnia w km/h. Do tego funkcja uzależniająca jedno od drugiego, bo przy małym ruchu na drodze można uzyskać wyższe prędkości średnie niż przy dużym ruchu.

A przepustowość maksymalna to ta wielkość przy której iloraz prędkości
pojazdu do odstępu między nimi jest maksymalny.

Odstęp między pojazdami nie wynika z prędkości

Obserwacja jakiejkolwiek drogi pokazuje że jesteś w błędzie.

Zarówno odstęp wynika z prędkości jak i prędkość wynika z odstępu. Zresztą sam się grzecznie do tej zależności stosujesz i dlatego w korku kulasz się 10km/h, a przy małym ruchu jedziesz szybko.
A zależy to właśnie od prędkości poprzedzającego pojazdu i odległości do niego.

Data: 2010-11-05 00:53:48
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:

Zależy o jakiej przepustowości mówimy.

Przepustowość (czegokolwiek) to pojęcie zdefiniowane tak jak dodawanie.

Bo Ty tak powiedziałeś?
To sobie mĂłw.
I tak Ci wyjdzie, że wszystko co więcej niż 0 km/h, jest nieoptymalne i niebezpieczne.

Nie ma "jakiś" różnych przepustowości.

Są dwa odrębne parametry każdej sieci

Nie mówię o żadnej sieci, tylko o autostradzie, więc nie kompiluj znanych sobie terminów, z takimi które choć nazywają się podobnie, to są z zupełnie innej bajki.

Dla drogi będzie to właśnie przepustowość (podawana w pojazdach na godzinę)

No właśnie.
I przepustowość drogi przy 160 km/h jest dokładnie dwa razy wyższa niż przy 80 km/h, choćbyś nie wiem jak się starał liczyć.

Bo bezpieczeństwo i odstęp nie występuje w tym równaniu.

Odstęp między pojazdami nie wynika z prędkości

Obserwacja jakiejkolwiek drogi pokazuje że jesteś w błędzie.

Jasne, bo na codzień spotyka się autostrady z ruchem z prędkością 70 km/h, więc moze to dowieść że to Ty masz rację.

Zarówno odstęp wynika z prędkości

Owszem.
Ale przepustowość nie zależy od odstępu, tylko od ilości samochodów które są w stanie przejechać daną drogą w zadanym okresie czasu.

jak i prędkość wynika z odstępu.
Zresztą sam się grzecznie do tej zależności stosujesz i dlatego w korku kulasz się 10km/h, a przy małym ruchu jedziesz szybko.

Nie - zawsze jadÄ™ tyle ile poprzednik.
Kolumna samochodów może równie dobrze jechać 150 km/h (patrz kolumny rządowe na trasie) co 5 km/h (patrz tyle samo samochodów z melepetami za kierownicą).

A zależy to właśnie od prędkości poprzedzającego pojazdu

Ano właśnie .
I nikt nie każe badać przepustowości autostrady zakładając że pierwszy wjeżdżający jedzie 70 km/h.
W każdym innym przypadku czym szybciej ruch się odbywa, tym przepustowość wzrasta.

I jedyne co tą zależność zakłóca to bezpieczeństwo, ale o nim nie było mowy w tezie, więc pomijamy.

Data: 2010-11-05 01:32:19
Autor: Tomasz Pyra
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-05 00:53, Cavallino pisze:

Nie ma "jakiś" różnych przepustowości.

Są dwa odrębne parametry każdej sieci

Nie mĂłwiÄ™ o ĹĽadnej sieci, tylko o autostradzie

No to siÄ™ zdziwisz jak Pan Jourdain

, więc nie kompiluj
znanych sobie terminów, z takimi które choć nazywają się podobnie, to są
z zupełnie innej bajki.

Przepraszam że używam słownictwa inżynierskiego. Postaram się bardziej na ludowo.

Dla drogi będzie to właśnie przepustowość (podawana w pojazdach na
godzinÄ™)

No właśnie.
I przepustowość drogi przy 160 km/h jest dokładnie dwa razy wyższa niż
przy 80 km/h, choćbyś nie wiem jak się starał liczyć.

Jeżeli jest jedna droga którą może przejechać 1000 pojazdów na godzinę z prędkością 10km/h i druga którą może przejechać 1000 pojazdów na godzinę z prędkością 100km/h, to przepustowość obu dróg jest identyczna.

Odstęp między pojazdami nie wynika z prędkości

Obserwacja jakiejkolwiek drogi pokazuje że jesteś w błędzie.

Jasne, bo na codzień spotyka się autostrady z ruchem z prędkością 70
km/h

Jeździłem różnymi autostradami w zakresie prędkości od zera do 250km/h.
70km/h też jeździłem.
I wraz ze wzrostem prędkości rosły odstępy, a wraz z maleniem odstępów malały prędkości.

W Niemczech nawet tą zależność sobie wpisali do ustawy.

Zresztą sam się grzecznie do tej zależności stosujesz i dlatego w
korku kulasz się 10km/h, a przy małym ruchu jedziesz szybko.

Nie - zawsze jadÄ™ tyle ile poprzednik.

Jak do poprzednika masz daleko, to pewnie jedziesz nawet szybciej.
A jak odległość do niego maleje, to redukujesz prędkość, aż do równej jego.
Czyli wraz z maleniem odległości też maleje prędkość.

Data: 2010-11-05 06:50:39
Autor: to
140km/h na autostradach w PL
begin Tomasz Pyra
Przepraszam że używam słownictwa inżynierskiego. Postaram się bardziej
na ludowo.

Dobra, ale w tych rozważaniach pomijasz jeden ważny w przypadku autostrady aspekt a mianowicie to, że natężenie ruchu na autostradzie nie jest wartością stałą. Wyobraźmy sobie więc np. w jakimś miejscu o 16 jest ono jeszcze małe, a o 17 już duże. Jeśli auta z okolic godziny 16 będą jechały szybko, to zdążą zjechać z autostrady zanim ruch się zwiększy, a odstęp nie miał dla nich znaczenia bo ilość aut w danym momencie na autostradzie i tak była dużo mniejsza niż by mogła być.

Jeśli więc zbadamy przepustowość autostrady w ciągu dobry to może się okazać, że przy pewnej prędkości będzie ona większa chociaż mierzona np. w ciągu godziny w szczycie by się zmniejszyła (bo wtedy autostrada jest przepełniona i większa prędkość nie równoważy konieczności zwiększenia odstępu).

Wniosek z tego taki, że autostrada ma największą przepustowość dobową wtedy gdy w sytuacji gdy ruch jest mały jedziemy jak najszybciej (odstęp nie ma wtedy bo i tak jest dużo miejsca, a im szybciej będziemy jechać tym szybciej opuścimy autostradę), a w przypadku gdy ruch jest duży odpowiednio wolniej, a konkretnie z maksymalną prędkością powyżej której musimy odstęp zwiększyć procentowo bardziej niż zwiększamy prędkość (a taki punkt da się bez problemu wyznaczyć bo droga hamowania nie rośnie liniowo w miarę zwiększania prędkości.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-05 10:56:14
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
[...]

I na każdej z nich przejedzie 2 razy więcej samochodów z prędkością 200 km/h, przy braku zmiany innych warunków.

Jeździłem różnymi autostradami w zakresie prędkości od zera do 250km/h.
70km/h też jeździłem.

I te z 70 km/h były bardziej przepustowe?

Jak do poprzednika masz daleko, to pewnie jedziesz nawet szybciej.
A jak odległość do niego maleje, to redukujesz prędkość, aż do równej jego.

Dokładnie.
I co w zwiÄ…zku z tym?
Bo piszesz jakieś bzdety, jakbyś zapomniał o czym była mowa.

Czyli wraz z maleniem odległości też maleje prędkość.

Ale odstęp nie jest parametrem tego równania, więc o tym nie mówimy.

Data: 2010-11-08 12:34:14
Autor: Sebastian Kaliszewski
140km/h na autostradach w PL
Cavallino wrote:
[...]

Kompletna bzdura. Ba, to siÄ™ w ogĂłle kupy nie trzyma. Przeczytaj uwaĹĽniej akapit na ktĂłry odpisujesz.

Jeździłem różnymi autostradami w zakresie prędkości od zera do 250km/h.
70km/h też jeździłem.

I te z 70 km/h były bardziej przepustowe?

Nie odróżniasz przepustowości od czasu przejazdu. Inni Ci to mówili a ty swoje.

[...]

Ale kto tu pisze bzdety?

Czyli wraz z maleniem odległości też maleje prędkość.

Ale odstęp nie jest parametrem tego równania, więc o tym nie mówimy.

Odstęp jest nierozerwalnie związany z prędkością. Nie da się jechać dowolonie prędko z dowolnie małym odstępem. Nie chodzi o żadne ograniczenia "psychiczne" tylko o ograniczenie stricte fizyczne (takie jak czas propagacji informacji oczy - stopy - hamulce) układu kierowca+pojazd. Większa prędkość fizycznie wymusza większy odstęp.

pzdr
\SK

Data: 2010-11-08 12:41:33
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości news:

Kompletna bzdura. Ba, to siÄ™ w ogĂłle kupy nie trzyma.

Owszem - bzdura.
To co napisałeś rzecz jasna.

Przeczytaj uwaĹĽniej akapit na ktĂłry odpisujesz.

To Ty przeczytaj.
A jak masz coĹ› do napisania, to napisz.
Albo nie używaj klawisza "Wyślij".

Jeździłem różnymi autostradami w zakresie prędkości od zera do 250km/h.
70km/h też jeździłem.

I te z 70 km/h były bardziej przepustowe?

Nie odróżniasz przepustowości od czasu przejazdu.

Oczywiście że odróżniam.
I autostrada na której samochody jadą wolniej jest w stanie przepuścić ich mniej.
Chyćby dlatego że muszą na niej dłużej przebywać.

To tak jak przy kasie - jeśli jednak kasjerka się obija i kasuje wolniej, to nie ma bata, żeby dała radę obsłużyć tyle samo klientów w ciągu godziny, co koleżanka obok, która się spręża.

Jeśli i tego nie rozumiesz, to szkoda klawiatury.

Inni Ci to mĂłwili a ty swoje.

A co, mam zamiar przyjąć jakąś głupotę za pewnik, bo ktoś tak powiedział?
Głupota pozostaje głupotą, niezależnie ile osób ją powtórzy.

[...]

Tomek i inni.

Czyli wraz z maleniem odległości też maleje prędkość.

Ale odstęp nie jest parametrem tego równania, więc o tym nie mówimy.

Odstęp jest nierozerwalnie związany z prędkością.

Nie jest.
Jest związany z bezpieczeństwem.

Licząc przepustowość liczymy ją przy pełnym wykorzystaniu autostrady, co jest tylko teoretyczne, więc w ramach tej samej teoretyczności możemy również teoretycznie poustawiać wszystkie inne parametry, w tym odstęp przy dowolnej prędkości.

Nie da się jechać dowolonie prędko z dowolnie małym odstępem.

Teoretycznie siÄ™ da.
Tak jak teoretycznie da się zapełnić w 100% autostradę.

Data: 2010-11-08 17:12:37
Autor: Marcin N
140km/h na autostradach w PL
Kombinujecie strasznie z tymi wyliczeniami zależności odstępu od prędkości.

A przecież wystarczy napisać, że odstępy między pojazdami liczone w sekundach są mniej-więcej stałe. Komfortowy psychicznie odstęp wynosi około 2-3 sekundy.

Czy samochód jedzie 150 km/h, czy 50 km/h - ten odstęp ciągle wynosi 2-3 sekundy. Oznacza to, że w godzinę na jednym pasie przejedzie około 1200-1800 pojazdów.

Data: 2010-11-04 16:36:06
Autor: 'Tom N'
140km/h na autostradach w PL
Tomasz Pyra w <news:4cd2cc78$0$21003$65785112news.neos

[...]
Oczywi¶cie.
A jak ruch przyspiesza, to i płynno¶ć również.
No ale to się dzieje jak ilo¶ć samochodów się zmniejszy.
Tak czy siak dopiero wtedy zaczyna mieć sens zastanawianie się nad prędko¶ci± maksymaln±.

<http://vwisb7.vkw.tu-dresden.de/~treiber/MicroApplet/>

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-11-05 01:26:10
Autor: to
140km/h na autostradach w PL
begin Tomasz Pyra
[...]

Wątpię. Przypuszczam, że mózg który to wymyślił policzył sobie czas i miejsce zajmowane na drodze przyjmując jakieś absurdalnie duże odstępy pomiędzy autami przy większych prędkościach i stąd wyszedł mu taki wynik.

Żeby jechać
szybciej natężenie ruchu i tak musi być sporo mniejsze niż okolice
maksymalnej przepustowości.

Nie rozumiem tego argumentu. Jeśli natężenie ruchu będzie duże, ale wszyscy będą jechać szybko, to jaki problem, żeby też jechać szybko?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-04 07:33:57
Autor: Agent
140km/h na autostradach w PL
.. I przypomina, że już dzi¶ ¶rednia prędko¶ć samochodu
na polskiej autostradzie wynosi 160 km na godz., czyli o 30 więcej niż pozwala prawo.

NIe wiem sk±d te dane ale ¶miem w nie bardzo w±tpić. Polacy nie maj± wypasionych fur (sporo to auta do 1.6) które ledwo lub wcale nie osi±gaj± 160 km/h a żeby zrobić tak± ¶redni± to trzeba jeszcze ciut więcej jechać.

Data: 2010-11-04 07:07:39
Autor: to
140km/h na autostradach w PL
begin Agent
. I przypomina, że już dziś średnia prędkość samochodu
na polskiej autostradzie wynosi 160 km na godz., czyli o 30 więcej niż
pozwala prawo.

NIe wiem skąd te dane ale śmiem w nie bardzo wątpić. Polacy nie mają
wypasionych fur (sporo to auta do 1.6) ktĂłre ledwo lub wcale nie
osiągają 160 km/h a żeby zrobić taką średnią to trzeba jeszcze ciut
więcej jechać.

Ta średnia 160 km/h na autostradzie mogła wyjść chyba tylko po wszamaniu produktu kolekcjonerskiego. Tak jak piszesz to by oznaczało, że przeciętny Polak utrzymuje na autostradzie jakieś 180 km/h czyli pewnie okolice 190-200 km/h wg. licznika. Kompletna bzdura.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-04 11:18:37
Autor: Sebastian Kaliszewski
140km/h na autostradach w PL
to wrote:
[...]

Żeby tyle :)

Tylko jak by ta "statystyka" dotyczyła tylko samochodów osobowych. Bo są jeszcze liczni użytkownicy drogi z ogranicznikami prędkości (Zwykle ok. 95km/h i 115km/h)

czyli pewnie okolice 190-200 km/h wg. licznika. Kompletna bzdura.

Pan dr. inż. z fundacji jakiejśtam jest albo debilem albo kłamcą albo jedno i drugie (co najbardziej prawdopodobe) :) Jako inżynier się kompromituje, bo zabrakło mu umiejętości szybkiej zgrubnej weryfikacji tego czy to co chce przedstawić jako prawdę ma jakikolwiek sens. W przypadku inżyniera to grzech ciężki (rąbnie się taki w obliczeniach i nie zauważy, że wynik jest bez sensu -- takich inżynierów co to coś rachują wg wzorów ale nie rozumieją czemu nazywało się kiedyś "rachuje":) )

pzdr
\SK

Data: 2010-11-04 11:56:09
Autor: Krzysiek Kielczewski
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-04, Agent <wprzyjemski@onet.ue> wrote:
NIe wiem sk±d te dane ale ¶miem w nie bardzo w±tpić. Polacy nie maj± wypasionych fur (sporo to auta do 1.6) które ledwo lub wcale nie osi±gaj± 160 km/h a żeby zrobić tak± ¶redni± to trzeba jeszcze ciut więcej jechać.

LOL. Piętnastoletni dupowóz z silnikiem 1.4 osi±ga 180...

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-11-04 05:16:26
Autor: Adam Adamaszek
140km/h na autostradach w PL
On 4 Lis, 11:56, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczew...@gmail.com>
wrote:
On 2010-11-04, Agent <wprzyjem...@onet.ue> wrote:

> [...]
> 160 km/h a żeby zrobić tak± ¶redni± to trzeba jeszcze ciut więcej jechać.

LOL. Piętnastoletni dupowóz z silnikiem 1.4 osi±ga 180...

Z gorki i z wiatrem w plecy. Co i tak przy srednim natezeniu ruchu nie
wystarczy, zeby osiagnac 160km/h sredniej.

pozdr
AA

Data: 2010-11-04 13:21:45
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:e57341d1-3395-4494-8a8c-3af47ddf267ft35g2000yqj.googlegroups.com...
wrote:
On 2010-11-04, Agent <wprzyjem...@onet.ue> wrote:

> [...]
> 160 km/h a żeby zrobić tak± ¶redni± to trzeba jeszcze ciut więcej > jechać.

LOL. Piętnastoletni dupowóz z silnikiem 1.4 osi±ga 180...

Z gorki i z wiatrem w plecy.

Nawet nie.
Mój ZX 1.4 (z 95 roku bodajże) roku miał 177 maxa, a był jednym z szybszych aut w tej klasie i z podobnym silnikiem.
Niemiecka konkurencja miała wtedy std 60 KM z 1.4, więc mogła tylko pomarzyć o takiej prędko¶ci.

No chyba żeby j± z wieżowca zrzucić.

Data: 2010-11-04 14:56:17
Autor: Axel
140km/h na autostradach w PL
"Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote in message

[...]

Fiat Uno z rocznika 95 1.4i mial 75KM mocy (zdlawione do 70 przez katalizator), Vmax podawane przez fabryke zdaje sie 175 i rozpedzal sie do 180 licznikowego. Faktem jest, ze trudno bylo w PL znalezc wtedy na tyle rowny odcinek drogi, zeby sie nim tak rozpedzic bez obawy wypadniecia do rowu...

--
Axel

Data: 2010-11-04 15:12:57
Autor: Karolek
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-04 13:21, Cavallino pisze:

[...]

Alfa 145/146 1.4 TS 103KM i 185km/h, ale fakt ze dopiero od '97, wczesniej 1.3 boxer 90KM i 178km/h.
Ponoc miales alfe i nie wiesz?

--
Karolek

Data: 2010-11-04 15:31:05
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iauf4r$2bep$1news.mm.pl...
[...]

Po ZX miałem wła¶nie takiego boxera (1.4 a nie 1.3) więc wiem jak jeĽdzil i wiem, że w życiu nie był to standard w tej klasie.
A stwierdzenie nie brzmiało "znajdzie się taki dupowóz, co 175 km/h da radę przekroczyć" - wtedy Twoja uwaga miałaby sens.

Data: 2010-11-04 16:12:26
Autor: Karolek
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-04 15:31, Cavallino pisze:

Alfa 145/146 1.4 TS 103KM i 185km/h, ale fakt ze dopiero od '97,
wczesniej 1.3 boxer 90KM i 178km/h.
Ponoc miales alfe i nie wiesz?

Po ZX miałem wła¶nie takiego boxera (1.4 a nie 1.3)

Dobra nie bedziemy sie klocic o 2 cm3

[...]

Eee tam dobrze poszukasz, to sie okaze ze nie bylo ich tak malo.
A moja uwaga ma sens, bo nie byla na zasadzie, ze znajdzie sie jakis dupowoz, tylko, ze istnialy takie dupowozy i wcale na alfie sie nie konczyly i nie byly jakimis strasznymi rodzynkami na drodze.

--
Karolek

Data: 2010-11-04 16:33:15
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
[...]

Na pewno nie były w większo¶ci, a tylko wtedy takie gadanie miałoby sens.

A moja uwaga ma sens, bo nie byla na zasadzie, ze znajdzie sie jakis dupowoz, tylko, ze istnialy takie dupowozy

Nikt nie mówi że nie.
Ale tam nie było pytania czy istniały.

Data: 2010-11-05 07:22:52
Autor: Karolek
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-04 16:33, Cavallino pisze:
[...]

Nie podejmuje sie oceny co bylo, a co nie w wiekszosci.

A moja uwaga ma sens, bo nie byla na zasadzie, ze znajdzie sie jakis
dupowoz, tylko, ze istnialy takie dupowozy

Nikt nie mówi że nie.
Ale tam nie było pytania czy istniały.

Trzeba zaczac od tego, ze tam w ogole nie bylo zadnego pytnia.

--
Karolek

Data: 2010-11-05 10:59:08
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Trzeba zaczac od tego, ze tam w ogole nie bylo zadnego pytnia.

Jasne, była teza, z której odczytałem być może co innego niż Ty.
Mianowicie że każdy dupowóz pojedzie 180, a nie że jaki¶ dupowóz pojedzie 180.

Data: 2010-11-05 11:55:09
Autor: Karolek
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-05 10:59, Cavallino pisze:
[...]

Teza byla taka, ze 15 letni dupowoz z silnikiem 1.4 osiaga 180km/h.
I jest ona prawdziwa.
Nie ma tam takze mowy czy takich dupowozow jest wiekszosc czy nie.
Ty dales przyklad jak sam to okresliles "jednego z szybszych w klasie" samochodow, ktory z bieda osiagal 177 km/h co mialo niby podwazyc wczesniejsza teze, czyli ze niby nie bylo powszechnie dostepnych dupowozow (nie zadnych wersji wyscigowych) z silnikiem 1.4 osiagajacych 180km/h.
Wiec dalem Ci przyklad nawiazujacy do samochodu, ktory miales i chyba zapomniales, ze jednak byly i nadal sa.

--
Karolek

Data: 2010-11-05 13:07:26
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
[...]

Byłaby gdyby zamiast "osi±ga" było w niej słowo "może osi±gać".
Co by oznaczało iż nie jest to nagminne, ale się zdarza.
A tak to dalej twierdzę, że autora zrozumiałem prawidłowo.

Data: 2010-11-05 13:49:09
Autor: Karolek
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-05 13:07, Cavallino pisze:
[...]

Autor raczej mial na mysli to, ze byle pierdzidelko i to juz nie najnowsze, moze bujnac sie do 180km/h.

--
Karolek

Data: 2010-11-05 14:00:07
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
[...]

Nie będzie mi dane przeczytać kto z nas się myli, jako że autor okupuje mój kf.

Data: 2010-11-04 13:29:40
Autor: Krzysiek Kielczewski
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-04, Adam Adamaszek <cabecao1@gmail.com> wrote:

> [...]
> 160 km/h a żeby zrobić tak± ¶redni± to trzeba jeszcze ciut więcej jechać.

LOL. Piętnastoletni dupowóz z silnikiem 1.4 osi±ga 180...

Pierwszy z brzegu: astra I. Dla kompakta z silnikiem 1.6 160km/h raczej
nie przekracza możliwo¶ci.

Co i tak przy srednim natezeniu ruchu nie
wystarczy, zeby osiagnac 160km/h sredniej.

A to już co innego.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-11-04 13:35:34
Autor: Artur Ma¶l±g
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-04, Adam Adamaszek<cabecao1@gmail.com>  wrote:

[...]

Z gorki i z wiatrem w plecy. Teraz pozostaje jechać tym bezpiecznie
z t± prędko¶ci±, b±dĽ sporo większ±, by ¶redni± utrzymać na tym
poziomie.

Co i tak przy srednim natezeniu ruchu nie
wystarczy, zeby osiagnac 160km/h sredniej.

A to już co innego.

I bez ruchu byłby problem ze zrobieniem takiej ¶redniej.

Data: 2010-11-04 14:22:15
Autor: Krzysiek Kielczewski
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-04, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com> wrote:

Pierwszy z brzegu: astra I. Dla kompakta z silnikiem 1.6 160km/h raczej
nie przekracza możliwo¶ci.

Z gorki i z wiatrem w plecy.

Nie, po płaskim bez wiatru.

Teraz pozostaje jechać tym bezpiecznie
z t± prędko¶ci±, b±dĽ sporo większ±, by ¶redni± utrzymać na tym
poziomie.

Ale zwróciłe¶ uwagę, że mój przedpi¶ca pisał o 160 i 1,6 a nie o 180 i
1.4?

Co i tak przy srednim natezeniu ruchu nie
wystarczy, zeby osiagnac 160km/h sredniej.

A to już co innego.

I bez ruchu byłby problem ze zrobieniem takiej ¶redniej.

Bez ruchu to bez problemów można osi±gn±ć ¶redni± tylko nieco niższ± od
maksymalnej.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-11-04 14:35:49
Autor: Artur Ma¶l±g
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-04, Artur Ma¶l±g<futrzak@polbox.com>  wrote:

Pierwszy z brzegu: astra I. Dla kompakta z silnikiem 1.6 160km/h raczej
nie przekracza możliwo¶ci.

Z gorki i z wiatrem w plecy.

Nie, po płaskim bez wiatru.

Na bujanego z zepsutym licznikiem. Spróbuj w rzeczywistych warunkach.
Tylko się nie zabij.

[...]

Nieistotne. By tak± ¶redni± osi±gn±ć to trzeba nawet przy pustawej
autostradzie ci±gn±ć grubo ponad 200. Spróbuj to zrobić czym¶
takim co proponujesz i jeszcze czasem zahamować, by ta sztuka
w ogóle miała sens omawiania, a nie skończyła się w czarnym worku.

Data: 2010-11-04 16:23:29
Autor: Krzysiek Kielczewski
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-04, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

Ale zdajesz sobie sprawę, że 1.4 60KM to nie było jedyne 1.4 pakowane w
Astry?

[...]

Primo: nie pisałem o ¶redniej. Secundo: nie trzeba ci±gn±ć grubo ponad
dwie¶cie, trzeba niezwalniać poniżej 170.

Spróbuj to zrobić czym¶
takim co proponujesz i jeszcze czasem zahamować, by ta sztuka
w ogóle miała sens omawiania, a nie skończyła się w czarnym worku.

Kwestia bezpieczeństwa to jeszcze inna sprawa.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-11-04 17:29:38
Autor: Artur Ma¶l±g
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-04, Artur Ma¶l±g<futrzak@polbox.com>  wrote:
(...)
Na bujanego z zepsutym licznikiem. Spróbuj w rzeczywistych warunkach.
Tylko się nie zabij.

Ale zdajesz sobie sprawę,że 1.4 60KM to nie było jedyne 1.4 pakowane w
Astry?

Też tak potrafię - zdajesz sobie sprawę, że mowa była o ¶redniej
prędko¶ci na polskiej autostradzie, a nie o wyszukiwaniu samochodów
którym by się udało przekroczyć granicę 160km/h? Doskonale też wiem,
że istniały astry 1.4 o mocy całych 82KM, czy też 1.4 16V o mocy
całych 90KM. Tak się składa, że było ich niewiele. Podobnie jak
1.6.

Primo: nie pisałem o ¶redniej.

No pewnie. O chwilowej z wiatrem i z górki.

Secundo: nie trzeba ci±gn±ć grubo ponad
dwie¶cie, trzeba niezwalniać poniżej 170.

Witamy teoretyka. Spróbuj tak± astr± nie zwalniać poniżej 170, ba,
spróbuj to zrobić samochodem o 3x większej mocy itd.

No jasne - wszystko to inna sprawa.

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Data: 2010-11-05 01:21:52
Autor: Krzysiek Kielczewski
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-04, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

Jakbym chciał pisać o ¶redniej prędko¶ci na polskiej autostradzie... to
bym pisał o ¶redniej prędko¶ci. Chciałem się tylko przyczepić do
samochodów z silnikiem 1.6 nie będ±cych w stanie rozwin±ć 160 - i się
przyczepiłem.

Primo: nie pisałem o ¶redniej.

No pewnie. O chwilowej z wiatrem i z górki.

O chwilowej. Kropka.
Secundo: nie trzeba ci±gn±ć grubo ponad
dwie¶cie, trzeba niezwalniać poniżej 170.

Witamy teoretyka. Spróbuj tak± astr± nie zwalniać poniżej 170, ba,
spróbuj to zrobić samochodem o 3x większej mocy itd.

BTDT. Tyle, że ja odróżniam A1 od A4, sobotnie popołudnie od pi±tkowego
wieczoru i ładn± pogodę od deszczu.

[...]

A co, uważasz że prędko¶ć maksymalna i bezpieczna jazda to ten sam
temat?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-11-06 21:59:42
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Thu, 04 Nov 2010 17:29:38 +0100, Artur Ma¶l±g napisał(a):

Secundo: nie trzeba ci±gn±ć grubo ponad
dwie¶cie, trzeba niezwalniać poniżej 170.

Witamy teoretyka. Spróbuj tak± astr± nie zwalniać poniżej 170, ba,
spróbuj to zrobić samochodem o 3x większej mocy itd.

Biedaku, mieszkasz w Warszawie, to nie dziwota, że o autostradzie jedynie
słyszałe¶. Jako¶ dla mnie ¶rednia rzędu 145km/h przy Vmax 155km/h nie jest
niczym dziwnym... --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2010-11-07 07:33:09
Autor:
140km/h na autostradach w PL
Adam PĹ‚aszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
Dnia Thu, 04 Nov 2010 17:29:38 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

Secundo: nie trzeba ciągnąć grubo ponad
dwieście, trzeba niezwalniać poniżej 170.

Witamy teoretyka. Spróbuj taką astrą nie zwalniać poniżej 170, ba,
spróbuj to zrobić samochodem o 3x większej mocy itd.

Biedaku, mieszkasz w Warszawie, to nie dziwota, ĹĽe o autostradzie jedynie
słyszałeś. Jakoś dla mnie średnia rzędu 145km/h przy Vmax 155km/h nie jest
niczym dziwnym...

Tak to nawet ES64U4 na Zawiercie-Grodzisk nie potrafi ;) a co dopiero samochod na np. A4 Krakow-Jedrzychowice.

Co z tego ze gnasz 160, jak potem odstoisz na bramkach,
potem Gornoslaska w Katowicach tez spowalnia, potem wezel z A1,
potem zjazd na Wroclaw, potem A4 bez awaryjnego
i juz srednia leci mocno w dol...

M.

Data: 2010-11-07 11:39:48
Autor: J.F.
140km/h na autostradach w PL
On 07 Nov 2010 07:33:09 GMT,  <marcus@ep09.kernel.sk> wrote:
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
[...]

No wiesz - jednych brak awaryjnego pasa spowalnia, a innych nie.
Do tej pory FR tam nie bylo :-)

Od Krakowa do Jedrzychowic owszem - dwie bramki trzeba zaliczyc.
Ale za ta druga bramka mozna juz jechac bez przeszkod.

Oczywiscie jak ktos za dlugo jedzie 155, to potem tankowac musi :-)

J.

Data: 2010-11-09 20:33:59
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Sun, 07 Nov 2010 11:39:48 +0100, J.F. napisał(a):

Oczywiscie jak ktos za dlugo jedzie 155, to potem tankowac musi :-)

Co 600km mniej więcej :D

Data: 2010-11-14 21:57:09
Autor:
[...]

MoĹĽe Tobie...

Znaczy nigdy nie zaliczyles kolejek na bramkach
czy "spowalniaczy" w Katowicach ?

Tam czasami naprawde cuda sie dzieja, szczegolnie teraz
jak z 2x3 zrobili tak naprawde 2x(2+2) i taki 'spowalniacz'
potrafi na lewym pasie 80km/h jechac wyprzedzajac tira...

Wyprzedzania pasem zjazdowym do hipermarketu / mcdonaldsa
nie stosowalem ;)

M.

Data: 2010-11-16 19:19:40
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia 14 Nov 2010 21:57:09 GMT, marcus@ep09.kernel.sk napisał(a):

Może Tobie...

Znaczy nigdy nie zaliczyles kolejek na bramkach
czy "spowalniaczy" w Katowicach ?

Zaliczyłem. Oraz zaliczyłem proces myslenia, dzięki którym na bramkach
stoję króciutko, a 'spowalniacze' na lewym pasie i ¶rodkowym nie sprawiaj±
mi większego problemu.

Data: 2010-11-07 20:34:34
Autor: Seba
140km/h na autostradach w PL
Dnia Sat, 6 Nov 2010 21:59:42 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

 Jako¶ dla mnie ¶rednia rzędu 145km/h przy Vmax 155km/h nie jest
niczym dziwnym...

Tak, tak. Jeżdż±c *co weekend* (sobota 6.00 wyjazd, niedziela 16-19
powrót) od stycznia do czerwca tego roku z WRC do Sosnowca (i nazad)
musiałem jechać mocno więcej żeby osi±gn±ć tak± ¶redni± - i to autem,
które z racji odpowiedniego silnika nie miało zadyszki przy wyższych
prędko¶ciach. Także proszę o powstrzymanie się od typowego usentowego manipulowania
danymi.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-11-08 19:27:57
Autor: Bydlę
140km/h na autostradach w PL
Seba wrote:

> [...]
> prędko¶ciach.
> Także proszę o powstrzymanie się od typowego usentowego manipulowania

Och, wystarczy raz spojrzeć ze zrozumieniem na wyniki kolejnej GP F1.

300 km ze ¶redni± ~200 km/h, ale musz± dobijać do 300 z kawałkiem, by się wyrobić...
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-11-08 21:53:54
Autor: 'Tom N'
140km/h na autostradach w PL
Bydlę w <news:ib9ffd$otg$1cougar.axelspringer.pl>:

Seba wrote:

> [...]
 > danymi.

Och, wystarczy raz spojrzeć ze zrozumieniem na wyniki kolejnej GP F1.

A jakie będ±? ;P

300 km ze ¶redni± ~200 km/h, ale musz± dobijać do 300 z kawałkiem, by się wyrobić...

Dwa tygodnie temu (w Koreii) to pomimo, ze osiagali 300+ chwilowo, to jednak
¶rednia wyszła na poziomie 130km/h, kolejna GP (w Brazylii) nie pasuje do
poprzedniej ;-)

Ale jak to bywa z kapitanem -- ¶rednia wychodzi na poziomie maksymalnej albo
ciut niżej, a paliwo to znacz±cej grupie pisaczy pms się z baku wręcz wylewa
po przejechaniu 1000 kilometrów, po przejechanych dwóch tysi±cy km maja na
kolejny 1000 km -- pierdettum mobbille, ani chybi...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-11-09 11:14:59
Autor: Bydlę
140km/h na autostradach w PL
'Tom N' wrote:

> A jakie będ±? ;P

Takie:

:-)))

> Dwa tygodnie temu (w Koreii) to pomimo, ze osiagali 300+ chwilowo, to jednak
> ¶rednia wyszła na poziomie 130km/h,

Tak, deszczowe maj± odmienne wyniki. Tak samo jak w cywilnych autach na autostradzie.

>kolejna GP (w Brazylii) nie pasuje do
> poprzedniej ;-)

Tak, ale to wła¶nie typowy wynik.
Z wredn± premedytacj± pokazuję pewnemu znajomemu te wyniki za każdym razem, gdy twierdzi, że trasę DC-Katowice pokonał w półtorej godziny.
(tak, jego pojazd osi±ga licznikowe 250 km/h tylko)

> Ale jak to bywa z kapitanem -- ¶rednia wychodzi na poziomie maksymalnej

I to jest piękne, że ¶rednia równa się maksymalnej.
Po prostu piękne.:-)))

--
Bydlę

Data: 2010-11-09 11:57:42
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-09 11:14, BydlÄ™ pisze:

 > Ale jak to bywa z kapitanem -- Ĺ›rednia wychodzi na poziomie maksymalnej

I to jest piękne, że średnia równa się maksymalnej.
Po prostu piękne.:-)))

Tu już sobie koledzy dopowiadacie. Adam nigdzie nie postawił znaku równości. Poza tym nie dociera do was, że pisał to w kontekście autostrady. Co jest dziwnego w średniej 145, jeśli się uda cały czas jechać dychę więcej a jedyne straty to na bramkach? Przypomnę, że mówimy o średniej z _samej_autostrady_.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-11-09 12:41:56
Autor: BydlÄ™
140km/h na autostradach w PL
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
W dniu 2010-11-09 11:14, BydlÄ™ pisze:

 > Ale jak to bywa z kapitanem -- Ĺ›rednia wychodzi na poziomie maksymalnej

I to jest piękne, że średnia równa się maksymalnej.
Po prostu piękne.:-)))

Tu juĹĽ sobie koledzy dopowiadacie.

Tak, dopowiedziałem sobie.
Na podstawie zdania: "...średnie na poziomie maksymalnej...".
Dla potrzeb ponaśmiewania się - wystarczyło.
:-)

Adam nigdzie nie postawił znaku równości. Poza tym nie dociera do was, że pisał to w kontekście autostrady.

A ja dla odmiany pisałem o autostradzie:

BydlÄ™ wrote:

> Tak, deszczowe majÄ… odmienne wyniki. Tak samo jak w cywilnych autach na
> autostradzie.

Co jest dziwnego w średniej 145, jeśli się uda cały czas
jechać dychę więcej

Ano to, ĹĽe to niemoĹĽliwe, bo praktyka mowi coĹ› innego.
Gdy spieszyłem się jakiś czas temy i gnałem mając na liczniku głównie 150-160, to na miejscu okazało się, że średnia wyniosła 116.

W niedzielÄ™ na pustawej drodze.

--
BydlÄ™

Data: 2010-11-09 07:45:38
Autor: arek.pp
140km/h na autostradach w PL
On 9 Lis, 12:41, Bydlę <by...@bydle.com> wrote:
Ano to, że to niemożliwe, bo praktyka mowi co¶ innego.
Gdy spieszyłem się jaki¶ czas temy i gnałem maj±c na liczniku głównie
150-160, to na miejscu okazało się, że ¶rednia wyniosła 116.

W niedzielę na pustawej drodze.

Wydaje mi się, że zmierzyłe¶ ¶redni± z całej podróży i był spory ruch.
Na autostradzie /bez korków, bramek, przystanków/ mi wychodzi srednia
ok. 10-15 km/h nizej  /od predkosci licznikowej/
Z tym, ze nie trzymam stałej predkosci wyzszej niz 130-150, i wydaje
mi sie, ze w ogóle jazda powyzej 150 km/h nie da jakichs znaczacych
oszczednosci: 140 na godzine to jescze taka "wolna" predkosc, ze nie
trzeba za czesto ujmowac gazu - i mówię o w miare pustej autostradzie.

Natomiast podczas gestego ruchu i tak nie jedziemy szybko - wiec te
wywody na temat wpływu planowanego podniesienia dopuszczalnej
predkosci na sredni± nie maja sensu....

Data: 2010-11-09 20:52:03
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Tue, 9 Nov 2010 07:45:38 -0800 (PST), arek.pp napisał(a):

[...]

A przy 150 to trzeba????

Data: 2010-11-11 16:35:32
Autor: Bydlę
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-09 16:45:38 +0100, "arek.pp" <arek.pp@op.pl> said:

[...]

Nie, ruch niebył spory, bo była to niedziela na pustawej drodze.
I tak, oczywi¶cie zmierzylem ¶redni± na ponad 300 kilometrach.
Mierzenie ¶redniej na jednym kilometrze nie ma sensu zbyt wielkiego.
:-)

Na autostradzie (...) nie trzymam stałej predkosci wyzszej niz 130-150

Dzisiaj jechałem w jedn± stronę 120 (starałem się trzymać się tego wskazania), w drug± 140.
(licznikowe ofkorz)
W obu przypadkach prędko¶ć ¶rednia była niższa, bo jednak zwalniałem przy tych ¶miesznych zwężeniach, ograniczeniach, niedzielnych kierowcach próbuj±cych powyprzedzać się nawzajem mimo braku z w zasadzie różnicy prędko¶ci między nimi.
Je¶li za¶ kto¶ opsisuje, że jechał sam pustym pasem, czyli jak na torze, to to nie ma nic wspólnego z rzeczywisto¶ci±...
(przypominam, Ľe dzisiaj ¶więto i obowi±zuje debilny zakaz jazdy ciężarówek)

, i wydaje
mi sie, ze w ogóle jazda powyzej 150 km/h nie da jakichs znaczacych
oszczednosci:

To zależy co oszczędzasz i jak.
Bo 100 vs 150 daje teoretycznie o połowę większy przebyty dystans w jednostce czasu.
Ale zapłacisz za to paliwem.
A je¶li chcesz zej¶ć np. z 12 l/100 km na 4 l/100 km, to oszczędzisz prawie 70% paliwa, ale za to będziesz ~1/3 dalej od celu podróży.
;-)

Natomiast podczas gestego ruchu i tak nie jedziemy szybko - wiec te
wywody na temat wpływu planowanego podniesienia dopuszczalnej
predkosci na sredni± nie maja sensu....

Miałyby, gdyby łapówkarze z radarami zajęli się uczciw± prac± i zaczęli sekować tych urodzonych ormowców i tamowaczy ruchu.
Wtedy lewy pas miałby¶ do tłumnej szybkiej jazdy, a prawy do tłumnej powolnej.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-11-09 20:51:15
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Tue, 09 Nov 2010 12:41:56 +0100, Bydlę napisał(a):

Tak, dopowiedziałem sobie.
Na podstawie zdania: "...¶rednie na poziomie maksymalnej...".

A to ja napisałem? Gdzie?

Ano to, że to niemożliwe, bo praktyka mowi co¶ innego.
Gdy spieszyłem się jaki¶ czas temy i gnałem maj±c na liczniku głównie 150-160, to na miejscu okazało się, że ¶rednia wyniosła 116.

No cóż, jak widać oprócz dobrej fury trzeba jeszcze mieć wła¶ciwy moduł
kieruj±cy.

A co powiesz na ¶redni± 89km/h na trasie składaj±cej się z:
1. 180km po drodze krajowej
2. 50km po autostradzie
3. 12km po drodze powiaowej
4. 12km przez miasto. Inaczej mówi±c - Keszyca Le¶na - Wrocław, ul. Ofiar O¶wiećimskich, przy
czym z A4 zjechałem w K±tach Wrocławskich i do miasta wjeżdżałem przez
Grabiszyńsk±. Start w Kęszycy o 15:35, dojazd do Wrocka o 18:20, w zeszły czwartek.
Niedasię?

Data: 2010-11-11 16:39:13
Autor: Bydlę
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-09 20:51:15 +0100, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> said:

Dnia Tue, 09 Nov 2010 12:41:56 +0100, Bydlę napisał(a):

Tak, dopowiedziałem sobie.
Na podstawie zdania: "...¶rednie na poziomie maksymalnej...".

A to ja napisałem? Gdzie?

A ja napisałem gdzie¶, że to ty? Gdzie?
(hint: odpisuję w tym momencie, w którym chcę się wł±czyć do rozmowy - zawsze)

[...]

Pewnie tak.
Ale mi nie zabrali prawa jazdy i nie kierowali na egamina.
;-)))

A co powiesz na ¶redni± 89km/h na trasie składaj±cej się z:
1. 180km po drodze krajowej
2. 50km po autostradzie
3. 12km po drodze powiaowej
4. 12km przez miasto.

Nic na serio, bo nie znam drogi.
Mogę tylko dywagować.

Niedasię?

Kiedy¶ jechałem ~160 km autostrad±, a potem podobny dystans drog± krajow±.
Z tak± sam± prędko¶ci± podróżn±.
Tyle, że była to 3 rano, a droga krajowa miała szeeeeeerokie pobocza.
Więc da się.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-11-16 19:21:06
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Thu, 11 Nov 2010 16:39:13 +0100, Bydlę napisał(a):

[...]

Mi też nie zabrali :D

Data: 2010-11-16 20:21:06
Autor: Bydlę
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-16 19:21:06 +0100, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> said:

[...]

OK, oddaję cze¶ć.
;P

--
Bydlę

Data: 2010-11-16 21:16:05
Autor: 'Tom N'
140km/h na autostradach w PL

On 2010-11-16 19:21:06 +0100, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> said:

[...]

Gdzie¶ czytałem, że moduł kieruj±cy skierowano na "legalizację" po uzyskaniu
/oczka/ za wyczyny na drodze -- czyżbym się mylił?
;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-11-16 21:45:05
Autor: J.F.
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-16 19:21:06 +0100, Adam Płaszczyca
[...]

POmiedzy skierowaniem na legalizacje a zabraniem PJ jest roznica.

Ustawa co prawda w innym przepisie sugeruje ze nalezy zabrac PJ ... i
nie pozwolic na dalsza jazde. Pomieszanie z poplataniem a zaden
Palikot chyba tego nie sprostowal.

J.

Data: 2010-11-16 22:02:33
Autor: 'Tom N'
140km/h na autostradach w PL

On 2010-11-16 19:21:06 +0100, Adam Płaszczyca
[...]

Zabrać PJ nie może nikt, chyba, że sam przekażesz i nie oddadz± już,
skierować na "legalizację" mog± bez /zabierania/ PJ

Ustawa co prawda w innym przepisie sugeruje ze nalezy zabrac PJ

Ja znam taki, w którym sugeruje, że *może* zatrzymać, ale skoro twierdzisz,
że *należy*, to poproszę o edukację (punkty się wpisuje do ewidencji, więc
skoro przed kontrol± miałe¶ 24, i w wyniku kontroli otrzymałe¶ 1, to
*może*).

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-11-16 22:33:04
Autor: J.F.
140km/h na autostradach w PL
On Tue, 16 Nov 2010 22:02:33 +0100,  'Tom N' wrote:
J.F. w <news:07r5e6dl9pc3301giad9h852cveor1oa7e4ax.com>:
POmiedzy skierowaniem na legalizacje a zabraniem PJ jest roznica.
Zabrać PJ nie może nikt, chyba, że sam przekażesz i nie oddadz± już,

Przeszukaja, zabiora i co - pobijesz ? Jak dasz rade to bij, ale jednego musisz zalatwic w sekunde, bo dwom
uzbrojonym naraz nie dasz rady :-)

[...]

Albo i nie moze, bo jeszcze nie wpisal do ewidencji :-)
Tym niemniej w ustawie pisze/pisalo

Art. 135. 1. Policjant:
  1)  zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w razie:
g)    przekroczenia przez kieruj±cego pojazdem liczby 24 punktów za
naruszenie przepisów ruchu drogowego,
2. Pokwitowanie zatrzymania prawa jazdy z przyczyn, o których mowa w
ust. 1 pkt 1 lit. b-d oraz w pkt 2, uprawnia do kierowania pojazdem w
ci±gu 7 dni.

tryb orzekajacy, i zadnych wyjatkow. Byc moze juz zmienili, bo to
stara wersja.

J.

Data: 2010-11-16 22:46:43
Autor: 'Tom N'
140km/h na autostradach w PL
J.F. w <news:8qt5e69mobbljpach00fk3579oictac80q4ax.com>:

[...]

Nie kieruj dyskusji ad absurdum -- ja tez potrafię: pacjent nie ma, więc co
znajd± i zabior± po przeszukaniu?

[...]

[...]
tryb orzekajacy, i zadnych wyjatkow.

Czyli usiłujesz zaklinać, omijaj±c czujnie to co napisałem powyżej --
przekroczenie limitu punktów może stwierdzić wył±cznie na podstawie
ewidencji, możliwo¶ć przekroczenia na podstawie ewidencji i tego co wypisze
(nawet, gdy pacjent nie przyjmie mandatu) -- dalej nie ten artykuł.

Byc moze juz zmienili, bo to stara wersja.

Taaa, dlaczego się zaczynasz uchylać... ;P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-11-16 23:33:20
Autor: J.F.
140km/h na autostradach w PL
On Tue, 16 Nov 2010 22:46:43 +0100,  'Tom N' wrote:
[...]

Jak nie ma to nie zabiora, ale jak powie ze nie ma, to moga przeszukac
i znalezc :-P

[...]

Nie nie - przede wszystkim chcialem zwrocic uwage ze nie pisze "moze
zatrzymac", tylko "zatrzyma".
Dalej mamy pare niuansow, ale nie o nie teraz chodzi.

Byc moze juz zmienili, bo to stara wersja.
Taaa, dlaczego się zaczynasz uchylać... ;P

Bo za czesto sie zmienia, a ja jestem zbyt leniwy zeby za kazdym razem
sprawdzac wersje aktualna. Przez pare lat zapis byl jak wyzej .. a
moze i nadal jest.

Czyli uprawnien nie tracisz, jestes tylko kierowany na egzamin
kontrolny, a tymczasem jak cie patrol zlapie to "zatrzyma" dokument
bez prawa dalszego prowadzenia :-)

J.

Data: 2010-11-17 00:43:24
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Tue, 16 Nov 2010 22:33:04 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

OK, Tylko widzisz, żeby policjant zatrzymał, to musi je najpierw dostać :D

Ale nawet, jak dostanie, to musi sprawdzić ile ma punktów. A mało któremu
się chce. --

Data: 2010-11-16 22:34:05
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Tue, 16 Nov 2010 21:16:05 +0100, 'Tom N' napisał(a):

Gdzie¶ czytałem, że moduł kieruj±cy skierowano na "legalizację" po uzyskaniu
/oczka/ za wyczyny na drodze -- czyżbym się mylił?
;-)

Dobrze wyczytałe¶. A próba podważenia legalno¶ci przez jednego egzaminatora
spowodowała zdelegalizowanie egzaminatora....

Data: 2010-11-08 23:42:22
Autor: Krzysiek Kielczewski
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-08, Bydlę <bydle@bydle.com> wrote:

300 km ze ¶redni± ~200 km/h, ale musz± dobijać do 300 z kawałkiem, by się wyrobić...

Oni ¶cigaj± się po autostradzie?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-11-09 20:35:38
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Sun, 7 Nov 2010 20:34:34 +0100, Seba napisał(a):

[...]

Ale naprawdę to, że Ty nie możesz utrzymać takiej ¶redniej nie oznacza, że
jest to niemożliwe. Co ja poradzę, że większo¶ć się kurczowo trzyma lewego,
wolnego pasa?

Data: 2010-11-10 21:02:24
Autor: Seba
140km/h na autostradach w PL
Dnia Tue, 9 Nov 2010 20:35:38 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

Ale naprawdę to, że Ty nie możesz utrzymać takiej ¶redniej nie oznacza, że
jest to niemożliwe.

Oj Ada¶ Ada¶...

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-11-10 22:30:11
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-10 21:02, Seba pisze:
Dnia Tue, 9 Nov 2010 20:35:38 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

Ale naprawdę to, że Ty nie możesz utrzymać takiej średniej nie oznacza, że
jest to niemoĹĽliwe.

Spoko, przedyskutujecie to przy Jungle Speedzie. Tam jest jedna karta imieniem Adam. A zobaczyć zdziwioną minę Adama gdy się spóźnia z ruchem - bezcenne. :D

Data: 2010-11-11 12:31:28
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Wed, 10 Nov 2010 22:30:11 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Oj Ada¶ Ada¶...
Spoko, przedyskutujecie to przy Jungle Speedzie. Tam jest jedna karta imieniem Adam. A zobaczyć zdziwion± minę Adama gdy się spóĽnia z ruchem - bezcenne. :D

Po 4 mózgojebie niekiedy się zdarza. --

Data: 2010-11-04 14:51:56
Autor: Axel
140km/h na autostradach w PL
"Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> wrote in message
[...]

Bez przesady. 11-letnia Nubira 1.6 kombi, ktora jezdzi moja zona bez problemu rozpedza sie do 160-170. A jest sporo wieksza i ciezsza niz Astra 1.

Co i tak przy srednim natezeniu ruchu nie
wystarczy, zeby osiagnac 160km/h sredniej.
A to już co innego.
I bez ruchu byłby problem ze zrobieniem takiej ¶redniej.

No, swoim bym sie pokusil. Ale jadac tam gdzie mozna 190-200 po niemieckich autostradach (poprzednim autem, z silnikiem 1.8) mialem srednia"tylko" 150km/h (za to na 600km trasy).

--
Axel

Data: 2010-11-04 15:38:41
Autor: Artur Ma¶l±g
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-04 14:51, Axel pisze:
(...)
Bez przesady. 11-letnia Nubira 1.6 kombi, ktora jezdzi moja zona bez
problemu rozpedza sie do 160-170. A jest sporo wieksza i ciezsza niz Astra
1.

11-letnia Nubira 1.6 to nie kilkunastoletnia Astra nawet ta 1.6 z moc±
całych 75KM o wadze 1100kg. Nubira miała 106KM i jakie¶ 1250kg.
To owszem, do¶ć sprawnie się poruszało.

[...]

I co miało wynikn±ć z takiego eksperymentu w kontek¶cie ¶redniej
160km/h na polskich autostradach?

Data: 2010-11-04 22:52:35
Autor: Axel
140km/h na autostradach w PL

"Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:iaughh$t2v$1news.onet.pl...

11-letnia Nubira 1.6 to nie kilkunastoletnia Astra nawet ta 1.6 z moc±
całych 75KM o wadze 1100kg. Nubira miała 106KM i jakie¶ 1250kg.
To owszem, do¶ć sprawnie się poruszało.

Byla mowa o nastoletnim aucie, w ostatnim przykladzie z silnikiem 1.6. I nie _poruszalo_, tylko porusza ;-P
A w odpowiedzi do Cavallina podalem przyklad auta, ktore z silnikiem 1.4 rozpedzalo sie w 95 roku do 180 licznikowych. I to auto raczej z dolnej polki.

[...]

Nie zrozumiales? Napisalem, ze swoim moze bym taka srednia wyciagnal (silnik 2.2). Ale slabszym autem raczej ciezko.

--
Axel

Data: 2010-11-04 23:09:13
Autor: Artur Ma¶l±g
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-04 22:52, Axel pisze:
(...)
Byla mowa o nastoletnim aucie, w ostatnim przykladzie z silnikiem 1.6. I
nie _poruszalo_, tylko porusza ;-P

Wcale mnie to nie dziwi. Wynalazki Daewoo całkiem sprawnie się
poruszały.

A w odpowiedzi do Cavallina podalem przyklad auta, ktore z silnikiem 1.4
rozpedzalo sie w 95 roku do 180 licznikowych. I to auto raczej z dolnej
polki.

Nie problem znaleĽć takie, którym się to udawało.

[...]

Nie zrozumiales?

Wręcz przeciwnie. Je¶li już, to chyba Ty masz z tym problem, skoro
tak± argumentację przedstawiasz. Czytałe¶ w ogóle cały w±tek i czym
była tak naprawdę dyskusja?

Napisalem, ze swoim moze bym taka srednia wyciagnal
(silnik 2.2). Ale slabszym autem raczej ciezko.

Ano wła¶nie. Sam sobie odpowiedziałe¶ na ewentualne problemy ze
zrozumieniem omawianego zagadnienia.

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Data: 2010-11-05 14:53:25
Autor: Axel
140km/h na autostradach w PL

Byla mowa o nastoletnim aucie, w ostatnim przykladzie z silnikiem 1.6. I
nie _poruszalo_, tylko porusza ;-P
Wcale mnie to nie dziwi. Wynalazki Daewoo całkiem sprawnie się
poruszały.

Jeszcze raz mam powtorzyc? Porusza, nie poruszalo.

[...]

No wlasnie. A twierdziles, ze tylko z gorki z wiatrem w plecy.

[...]

Przeczytalem. Za to Ty najwyrazniej masz problem ze zrozumieniem dwoch zdan, dopoki sie lopatologicznie nie wytlumaczy.

Napisalem, ze swoim moze bym taka srednia wyciagnal
(silnik 2.2). Ale slabszym autem raczej ciezko.
Ano wła¶nie. Sam sobie odpowiedziałe¶ na ewentualne problemy ze
zrozumieniem omawianego zagadnienia.

Twoje problemy ze zrozumieniem? Faktycznie. Prosciej napisac sie nie dalo, zebys zrozumial.

EOT

--
Axel

Data: 2010-11-05 21:59:04
Autor: Artur Ma¶l±g
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-05 14:53, Axel pisze:
(...)
Twoje problemy ze zrozumieniem? Faktycznie. Prosciej napisac sie nie dalo,
zebys zrozumial.

Nie martw się - wróć do pocz±tku a może jednak zrozumiesz, że bł±dzisz.

EOT

Standard.

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Data: 2010-11-05 23:38:51
Autor: Axel
140km/h na autostradach w PL

"Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:ib1r76$a1u$1inews.gazeta.pl...

Twoje problemy ze zrozumieniem? Faktycznie. Prosciej napisac sie nie dalo,
zebys zrozumial.

Nie martw się - wróć do pocz±tku a może jednak zrozumiesz, że bł±dzisz.

To, ze Ty czegos nie rozumiesz, to nie znaczy, ze inni tez. Nie musisz wracac do poczatku - wystarczy, ze zrozumiesz, co napisalem.

EOT

Standard.

Jaki standard? Po co mam powtarzac, ze nie rozumiesz, co napisano? I tak nie rozumiesz, a probujesz mi wmawiac, ze ja nie czytam watku. Po co ciagnac jalowa dyskusje? Przyznasz, ze nie miales racji? Jak Cie znam, to nie...

--
Axel

Data: 2010-11-06 02:37:03
Autor: arek.pp
140km/h na autostradach w PL
Dlaczego niektórym przeszkadza podnisienie tego limitu do 140 km/h?
Przecież i tak jakiegokolwiek limitu będ± sie trzymać tylko ludzie
przestrzegajacy przepisów. Po prostu mozemy jechać trochę szybciej nie
narażaj±c się na mandat!  A jak ktos nie stosuje elementarnych zasad
("kapelusz" na lewym pasie albo dla odmiany poganiaj±cy swiatłami
cham) to i tak samo ma gdzie¶ ograniczenie predko¶ci.

Przytaczane wzory na przepustowo¶ć to czyste doktoryzowanie się i
bzdury: zdecydowana większo¶ć naszych autostrad nie jest aż tak
zatłoczona/zakorkowana - kto jeĽdzi, a nie teoretyzuje, ten wie.
Czesto jedzie się dosłownie samemu. Jazda szybsza o 10 km/h np. z
Krakowa do Wrocławia da odpowiednio wieksza ¶redni± - 5-7 km/h.
Przy naszych polskich "wielkich" węzłach autostradowych i tak sa
ograniczenia, a panujacy tam ruch także uniemozliwia bezpieczne
poruszanie się z duzymi predkosciami. Ale to jest może 1 procent
długo¶ci autostrad...

Polakowi nie dogodzisz...

Skrytykujmy może jeszcze planowany zakaz chowania fotoradarów w
koszach i całego tego "biznesu"...

Data: 2010-11-06 14:11:29
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "arek.pp" <arek.pp@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:eb109e5b-acca-467a-a66c-85e72af634c9g13g2000yqj.googlegroups.com...
Dlaczego niektórym przeszkadza podnisienie tego limitu do 140 km/h?

A dlaczego kapelusze nie lubi± że kto¶ jedzie szybciej od nich?
Powód jest prosty - nie lubi± być wyprzedzani i wol± jechać z przodu, tyle że nie maj± jaj, żeby nacisn±ć gaz.
A teraz jeszcze więcej normalnych ludzi, będzie mogło ich wyprzedzić nie łami±c przepisów.
Zgroza normalnie.

Data: 2010-11-08 19:49:20
Autor: Artur Ma¶l±g
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-05 23:38, Axel pisze:
(...)
To, ze Ty czegos nie rozumiesz, to nie znaczy, ze inni tez.

Wróć do pocz±tku.

Nie musisz
wracac do poczatku - wystarczy, ze zrozumiesz, co napisalem.

Ja doskonale rozumiem co Ty napisałe¶, niestety to nie ¶wiadczy, że
zrozumiałe¶ o czym była mowa.

EOT

Standard.

Jaki standard?

Taki standardowy - będziesz się upierał, że możliwo¶ć uzyskania
Nubir± 1,6 prędko¶ci 180km/h (w co i tak w±tpię) jest osi±gnięciem
większo¶ci 15 letnich kompaktów, podobnie jak zrobienie trasy
ze ¶rednia 160km/h czym¶ z silnikiem 2,2. Tak, tak, to s± przykłady
potwierdzaj±ca postawion± tezę o ¶redniej 160km/h na polskich drogach,
któr± się daje osi±gn±ć nawet 15 letnim dychawicznym kompaktem.

Po co mam powtarzac, ze nie rozumiesz, co napisano?

Do woli.

I tak
nie rozumiesz, a probujesz mi wmawiac, ze ja nie czytam watku. Po co
ciagnac jalowa dyskusje? Przyznasz, ze nie miales racji? Jak Cie znam,
to nie...

Twój problem - piszesz nie na temat, innym wmawiasz, że nie rozumiej±...

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Data: 2010-11-08 23:46:54
Autor: Krzysiek Kielczewski
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-08, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

A Ty równie uporczywie będziesz mylił uzyskiwanie ¶redniej 160km/h po
polskich drogach ze ¶redni± przelotow± na polskich autostradach oraz
jedno i drugie z niemlożliwo¶ci± uzyskania 160km/h przez kompakta z
silnikiem 1.6...

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-11-09 12:24:55
Autor: Axel
140km/h na autostradach w PL
news:ib9gnj$8ho$1inews.gazeta.pl... W dniu 2010-11-05 23:38, Axel pisze:
Nie musisz
wracac do poczatku - wystarczy, ze zrozumiesz, co napisalem.
Ja doskonale rozumiem co Ty napisałe¶, niestety to nie ¶wiadczy, że
zrozumiałe¶ o czym była mowa.

Doskonale nie rozumiesz, co widac ponizej.

[...]

No wlasnie. Nie rozumiesz. Nie pierwszy raz zreszta. Inni tez tlumacza, ze nie rozumiesz, ale Artur wie lepiej, co inni pisza. Pewnie czyta w myslach.

I szczegolowo:
Taki standardowy - będziesz się upierał, że możliwo¶ć uzyskania
Nubir± 1,6 prędko¶ci 180km/h (w co i tak w±tpię

No, patrz, a napisales, ze sie nie dziwisz, jak pisalem o 170. Producent podawal 175 jako predkosc max. Zazwyczaj udaje sie przekroczyc licznikowo vmax producenta. Moje Vmax licznikowe Nubiry to bylo 195km/h  i to na krotkiej obwodnicy Radzymina.

) jest osi±gnięciem
większo¶ci 15 letnich kompaktów,

Podaj cytat, gdzie to napisalem, albo odszczekaj.

podobnie jak zrobienie trasy
ze ¶rednia 160km/h czym¶ z silnikiem 2,2.

Jedno, co napisales zgodnie z prawda. To sie da zrobic na autostradzie i napisalem, ze "moglbym sie pokusic".

[...]

Podaj cytat, gdzie tak napisalem, albo odszczekaj.
A jak nie potrafisz podac cytatow - nie rozumiesz tego, co czytasz.
No bo nie przypuszczam, ze po tylu latach siedzenia na newsach nie rozumiesz, jak wyglada dyskusja. Ze nie kazde zdanie w calym watku odnosi sie do tezy postawionej przed watkotworce.

Po co mam powtarzac, ze nie rozumiesz, co napisano?
Do woli.

Za dlugo siedze w necie, zeby dyskutowac z nieprzekonywalnymi.

[...]

ROTFL! Pisze nie na temat, bo nie tak jak Artur sobie zyczy? Znamy taka jedna partie, ale internet troche innymi sie regulami kieruje niz statut...

--
Axel

Data: 2010-11-05 01:36:47
Autor: J.F.
140km/h na autostradach w PL
On Thu, 4 Nov 2010 14:51:56 +0100,  Axel wrote:
Bez przesady. 11-letnia Nubira 1.6 kombi, ktora jezdzi moja zona bez problemu rozpedza sie do 160-170. A jest sporo wieksza i ciezsza niz Astra 1.

Tylko ze ta nubira ma 16 zaworow, 106KM i 185km/h w papierach [chyba
lekko oszukane]. A w Niemczech byla taka moda ze z silnika 1.6 wyciskano 75KM.

[...]

Noc musiala byc. Swego czasu wykrecilem srednia 167. Zeby bylo
smiesznie - pojechalem wtedy wyjatkowo spokojnie.
A - srednia byla na odcinku od konca korka w Berlinie, do poczatku
[czy moze konca] korka przed Hamburgiem.

J.

Data: 2010-11-05 15:03:21
Autor: Axel
140km/h na autostradach w PL
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
..
[...]
Noc musiala byc.

Bylo wczesnie rano w sobote na przelomie wrzesnia i pazdziernika - wyjechalem z Frankfurtu a/M o 6 rano, a zatrzymalem sie na tankowanie juz po naszej stronie granicy okolo 10.
Zreszta - w tym roku na podobnej trasie (z Wiesbaden) w lipcu - tez nie bylo duzo dluzej, mimo ze ze wzgledu box na dachu wlasciwie nie przekraczalem 180km/h (no, czasem do 190 wg GPS, ale to naprawde chwilami, bo sie balem, ze mi box pofrunie). Ale sredniej nie liczylem, bo sie po drodze zatrzymywalismy na stacji.

--
Axel

Data: 2010-11-04 14:12:57
Autor: Tomasz Pyra
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-04, Adam Adamaszek<cabecao1@gmail.com>  wrote:

[...]

_¦rednia_ 160km/h.

Żeby uzyskać ¶redni± 160km/h na naszych dwupasowych autostradach, przy przeciętnych warunkach ruchu trzeba jechać grubo ponad 200km/h.
A i tak nie ma pewno¶ci że się uda.

Jad±c 160km/h to przy odrobinie szczę¶cia może uda się ¶rednia około 120-130km/h.

Autor artykułu zapewne my¶lał o ¶redniej która jest tzw. "przelotow± na oko", czyli w praktyce maksymaln± prędko¶ci± któr± rozwija kierowca.

Data: 2010-11-04 14:29:41
Autor: Krzysiek Kielczewski
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-04, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

NIe wiem sk±d te dane ale ¶miem w nie bardzo w±tpić. Polacy nie maj±
wypasionych fur (sporo to auta do 1.6) które ledwo lub wcale nie osi±gaj±
                                                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
160 km/h a żeby zrobić tak± ¶redni± to trzeba jeszcze ciut więcej jechać.
     ^^^^^^^^^^

[...]

Podkre¶liłem.

Żeby uzyskać ¶redni± 160km/h na naszych dwupasowych autostradach, przy przeciętnych warunkach ruchu trzeba jechać grubo ponad 200km/h.
A i tak nie ma pewno¶ci że się uda.

Ja o ¶redniej nic nie pisałem.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-11-06 21:58:26
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Thu, 4 Nov 2010 05:16:26 -0700 (PDT), Adam Adamaszek napisał(a):

LOL. Piętnastoletni dupowóz z silnikiem 1.4 osi±ga 180...

Z gorki i z wiatrem w plecy. Co i tak przy srednim natezeniu ruchu nie
wystarczy, zeby osiagnac 160km/h sredniej.

Moja pełnoletnia Sierra wyci±ga...

Data: 2010-11-07 15:29:43
Autor: J.F.
140km/h na autostradach w PL
On Sat, 6 Nov 2010 21:58:26 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
[...]

A ona 1.4, 1.6, 2.0 czy 2.9 ?

J.

Data: 2010-11-09 20:52:39
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Sun, 07 Nov 2010 15:29:43 +0100, J.F. napisał(a):

Z gorki i z wiatrem w plecy. Co i tak przy srednim natezeniu ruchu nie
wystarczy, zeby osiagnac 160km/h sredniej.

Moja pełnoletnia Sierra wyci±ga...

A ona 1.4, 1.6, 2.0 czy 2.9 ?

2.0 DOHC, 125KM :D

Data: 2010-11-04 13:28:42
Autor: J.F.
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com>
On 2010-11-04, Agent <wprzyjemski@onet.ue> wrote:
[...]

Na liczniku. Bo naprawde to blizej mu pewnie 160, a i kierowca czuje niechec do zylowania.
No i pod warunkiem ze to np Honda, a nie popularna w kraju Astra 1.4 60KM :-)

J.

Data: 2010-11-04 14:20:28
Autor: Krzysiek Kielczewski
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Na liczniku. Bo naprawde to blizej mu pewnie 160, a i kierowca czuje niechec do zylowania.
No i pod warunkiem ze to np Honda, a nie popularna w kraju Astra 1.4 60KM :-)

Astry 1.4 miały do 90KM ;-P

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-11-04 15:08:15
Autor: J.F.
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No i pod warunkiem ze to np Honda, a nie popularna w kraju Astra
1.4 60KM :-)
Astry 1.4 miały do 90KM ;-P

Astry 1.4 byly rozne. Popularna w kraju byla rodzimego wyrobu 60KM.

Byly tez takie z dumnym napisem 82KM z tylu ..

J..

Data: 2010-11-04 14:07:54
Autor: Sebastian Kaliszewski
140km/h na autostradach w PL
Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2010-11-04, Agent <wprzyjemski@onet.ue> wrote:
[...]

Licznikowe.

\SK

Data: 2010-11-04 23:16:19
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
140km/h na autostradach w PL
Dnia 04.11.2010 Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał/a:
On 2010-11-04, Agent <wprzyjemski@onet.ue> wrote:
[...]

Li-czni-ko-we. --
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-11-05 01:23:06
Autor: Krzysiek Kielczewski
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-04, Adam 'Chloru' Drzewososki <karmmnie@chloru.net> wrote:

[...]

Li-czni-ko-we.

A rzeczywiste jakie¶ 175 co zadaje kłam, że samochody z silnikiem 1.6
nie daj± rady osi±gn±ć 160km/h.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-11-08 22:03:41
Autor: DoQ
140km/h na autostradach w PL

A rzeczywiste jakie¶ 175 co zadaje kłam, że samochody z silnikiem 1.6
nie daj± rady osi±gn±ć 160km/h.

Co nie zmienia faktu, ze utrzymanie 160-170km/h przez 200km moze skonczyc sie zabojstwem takiego silnika.

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-11-09 09:35:44
Autor: Mario
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-08 22:03, DoQ pisze:

[...]

No bez jaj. JeĽdziłem MeganeI i MeganeII 1.6benz i 1.5dci, z prędko¶ciami 170-180 od Strykowa do Poznania i nic się nie działo, poza wirem w baku.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-11-11 16:42:18
Autor: Bydlę
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-04 23:16:19 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki <karmmnie@chloru.net> said:

Li-czni-ko-we.

Co wy z tym licznikowe?
Przecież wszyscy mowi± o licznikowych, bo mało kto biegnie przed swoim samochodem z radarem by mierzyć inaczej...
;>

--
Bydlę

Data: 2010-11-06 22:21:53
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-04, Agent<wprzyjemski@onet.ue>  wrote:
NIe wiem skąd te dane ale śmiem w nie bardzo wątpić. Polacy nie mają
wypasionych fur (sporo to auta do 1.6) ktĂłre ledwo lub wcale nie osiÄ…gajÄ…
160 km/h a żeby zrobić taką średnią to trzeba jeszcze ciut więcej jechać.

LOL. Piętnastoletni dupowóz z silnikiem 1.4 osiąga 180...

Mój były, obecnie 10 letni kompakt z silnikiem 1.4 8V 75KM wyciągał licznikowe 185km/h. Wg gps'a było to 175km/h. I to na LPG.

Data: 2010-11-07 00:56:46
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Sat, 06 Nov 2010 22:21:53 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Mój były, obecnie 10 letni kompakt z silnikiem 1.4 8V 75KM wyci±gał licznikowe 185km/h. Wg gps'a było to 175km/h. I to na LPG.

Dwa pytania:
1. Kto prowadził
2. Sk±d wiesz, bo przy takiej prędko¶ci to masz przecież oczy zasłonięte
rękami?

Data: 2010-11-07 20:26:53
Autor: Seba
140km/h na autostradach w PL
Dnia Sun, 7 Nov 2010 00:56:46 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

2. Sk±d wiesz, bo przy takiej prędko¶ci to masz przecież oczy zasłonięte
rękami?

Daj spokój. Padł pomysł, żeby pojechać do Twojej głuszy poodpoczywać
(Kenickie miał sie z Tob± skontaktować/uzgodnić)- więc pojedziemy
(małżonka moja przywykła) moim autem sprawdzić poprawno¶c działania
GPSa,/AnR/CB/i Jego odporno¶ci na odcinku WRC-Puszcza Notecka ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-11-09 20:54:08
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Sun, 7 Nov 2010 20:26:53 +0100, Seba napisał(a):

[...]

Tylko termin wybrali¶cie taki, że mam dylemat, bo to wła¶nie wybory
samorz±dowe będ±....
Ale jakbys chciał, to solo (bo Kenick pracuje) możesz wpa¶ć w ten weekend.
Od 11 wieczorem siedze na miejscu do niedzieli, a podziemia s± dostepne ;)

Data: 2010-11-10 10:16:31
Autor: Seba
140km/h na autostradach w PL
Dnia Tue, 9 Nov 2010 20:54:08 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
[...]

Fakt, nie pomy¶lałem o tym. Ale jak już to pojedziemy z Kenickiem - niech chłopak ma co¶ z życia ;) PS. To trzeba będzie wymy¶lić inny termin - pozostawiam (pogadam) to
Marcinowi.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-11-11 12:31:49
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Wed, 10 Nov 2010 10:16:31 +0100, Seba napisał(a):

Fakt, nie pomy¶lałem o tym. Ale jak już to pojedziemy z Kenickiem - niech chłopak ma co¶ z życia ;)

A jaki problem pojechać DWA razy?

Data: 2010-11-07 21:27:31
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-07 00:56, Adam PĹ‚aszczyca pisze:
[...]

Stevland Hardaway Judkins.

2. Skąd wiesz, bo przy takiej prędkości to masz przecież oczy zasłonięte
rękami?

Ktoś musiał kierownik trzymać. Patrz wyżej. :P

Data: 2010-11-07 10:25:57
Autor: J.F.
140km/h na autostradach w PL
On Sat, 06 Nov 2010 22:21:53 +0100,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
Mój były, obecnie 10 letni kompakt z silnikiem 1.4 8V 75KM wyci±gał licznikowe 185km/h. Wg gps'a było to 175km/h. I to na LPG.

A co to za kompakt ? Przy 75KM to chyba niezle osiagniecie ..

J.

Data: 2010-11-07 21:29:22
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-07 10:25, J.F. pisze:
[...]

French Performance - Pug 306 5d HB.

Data: 2010-11-07 22:55:53
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:ib726u$v9p$2news.dialog.net.pl...
[...]

Już o takim pisałem - ZX.

Data: 2010-11-04 11:26:32
Autor: Sebastian Kaliszewski
140km/h na autostradach w PL
Artur Ma¶l±g wrote:
[...]

Generalnie to wygl±da tak, że pan dr inż. Jamróz jest głupi. Nic więcej nie da się na ten temat powiedzieć, bo zaprezentowane w przez rzeczonego dr inż. "statystyki" maj± niewiele wspólnego z rzeczywisto¶ci±, a wiele wspólnego z palcem pana dr inż. z którego je wyssał.

Ta o 160km/h to bzdura totalna, a ta 4x większa ¶miertelno¶ć też ¶mierdzi na kilometr.

\SK

Data: 2010-11-04 14:58:31
Autor: komar
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-03 19:29, Artur Maśląg pisze:
I przypomina, że już dziś średnia prędkość samochodu na
polskiej autostradzie wynosi 160 km na godz., czyli o 30 więcej niż pozwala prawo.

a ten objawiony, co te niesamowite nowiny ogłosił światu, to jechał kiedyś autostradą w Polsce? Poza nielicznymi przypadkami większość jedzie wręcz wolniej niż dopuszczalne 130, a jak trafi się na wyprzedzające się TIRy to czasem i całą autostradę z prędkością =<91km/h zrobią.

Data: 2010-11-03 16:32:21
Autor: Big Jack
140km/h na autostradach w PL
W wiadomo¶ci
*Użytkownik* napisał(-a):

[...]

A nie wprowadzili dla równowagi ograniczenia w terenie zabudowanym do 40km/h?
:D

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-11-03 16:33:13
Autor: neoniusz
140km/h na autostradach w PL
W dniu 10-11-03 14:58, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Bylo. Sejm tez juz przeglosowal.

Data: 2010-11-03 16:47:50
Autor: go!
140km/h na autostradach w PL
On 03/11/2010 13:58, radekp@konto.pl wrote:

[...]

Ciekawe, ze w Niemczech Polacy umieja sie zachowywac na autostradzie, nie przeszkadza im brak ograniczen i nie zabijaja sie juz tak masowo jak w Polsce..

Data: 2010-11-04 09:34:27
Autor: kamil
140km/h na autostradach w PL

"go!" <go2@gmx.nospam.us> wrote in message news:ias3nn$soa$1inews.gazeta.pl...
[...]

A wyprzedzaja zdezelowanym poldkiem na LPG wszystko co sie da na zakrecie, zeby udowodnic innym miszczostfo za kierownica? Czy moze raczej wyprzedzaja 10 metrow przed swiatlami, bo ktos smial wolno sie do nich toczyc zamiast hamowac z piskiem opon, jak na prawdziwego miszcza przystalo?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-04 13:05:40
Autor: go!
140km/h na autostradach w PL
On 04/11/2010 09:34, kamil wrote:

[...]

Mowimy o autostradzie.
Tam mozna wyprzedzac na zakrecie i nie ma swiatel.

Data: 2010-11-05 13:13:42
Autor: PepedB
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-03 17:47, go! pisze:
Ciekawe, ze w Niemczech Polacy umieja sie zachowywac na autostradzie,
nie przeszkadza im brak ograniczen i nie zabijaja sie juz tak masowo jak
w Polsce..
W Polsce na autostradach też nie zabijaj± się masowo. Pamiętam dane porównawcze dla pomorskiego odcinka A1 względem starej 1ki. Zdaje się, że przez pierwsze pół roku po otwarciu na A1 zginęła jedna osoba podczas gdy rok wcze¶niej na jedynce liczba była wielokrotnie wyższa. Liczby nie pamiętam, ale nie chodziło chyba nawet o na¶cie, a o dziesi±t ofiar. To tylko potwierdza, że kultura jazdy i posiadany park samochodowy to jedno, ale infrastruktury drogowej nic nie zast±pi. IMO nawet 150km/h na autostradach z tolerancj± 20km/h i 130 na ekspresówkach (które de facto s± budowane jak autostrady w starej UE)nie byłoby żadn± przesad±, ani narażeniem bezpieczeństwa użytkowników.

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

Data: 2010-11-06 21:56:21
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Wed, 03 Nov 2010 16:47:50 +0000, go! napisał(a):

Ciekawe, ze w Niemczech Polacy umieja sie zachowywac na autostradzie, nie przeszkadza im brak ograniczen i nie zabijaja sie juz tak masowo jak w Polsce..

Bo tam policja jeĽdzi i patrzy, a nei siedzi w krzakach. --

Data: 2010-11-03 17:09:26
Autor: Czarek Daniluk
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-03 14:58, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Żeby się nie okazało że paradoksalnie zmaleje ilo¶ć wypadków na naszych "autostradach" ;)

Pozdrawiam !

Data: 2010-11-03 17:54:58
Autor: Robert_J
140km/h na autostradach w PL
Na naszych autostradach jest cztery razy więcej wypadków ¶miertelnych ....\

Rzeczony inżynier nie raczył zauwazyć, że te rachityczne namiastki autostrad w Polsce przez 90% kierowców jest wykorzystywane do nadgonienia strat czasu z pozostałych 99,9999% polskich ¶cieżek. Nie dziwota więc że każdy z nich zap.....a na maxa :-). Gdyby miał ¶wiadomo¶ć, że cały kraj przejedzie z w miarę stał± prędko¶ci± i bez problemów, korków, remontów itp. to my¶lę że mało kto by jechał ile fabryka dała. Nawet ¶miałbym zaryzykować tezę że takich wariatów byłoby niewiele więcej niż w fatherlandzie ;-)

Data: 2010-11-03 18:04:17
Autor: Artur Ma¶l±g
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-03 17:54, Robert_J pisze:
Na naszych autostradach jest cztery razy więcej wypadków ¶miertelnych
....\

Rzeczony inżynier nie raczył zauwazyć, że te rachityczne namiastki
autostrad w Polsce przez 90% kierowców jest wykorzystywane do
nadgonienia strat czasu z pozostałych 99,9999% polskich ¶cieżek.

No popatrz - Twoja argumentacja ma usprawiedliwiać debilne zachowania?
Jak tak, to jako¶ tak słabo wyszło. Skoro kierowca ma ¶wiadomo¶ć
stanu dróg i czasu przejazdu (który w sumie jest do¶ć przewidywalny,
choć niekoniecznie krótki) to również powinien posiadać ¶wiadomo¶ć
kiedy wyjechać, by być na czas, a jak już podgania na takowych
trasach, to powinien to robić rozs±dnie, a nie tak jak wielu
sobie dokazuje. Kiedy¶ mnie taki jeden wyprzedził jad±c prawie na
dachu po barierze na A2 - ile on miał przed wypadkiem i co się
stało wcze¶niej - nie wiem.

Nie dziwota więc że każdy z nich zap.....a na maxa :-).

Wła¶nie dziwota, kretynizmem zwana.

[...]

Gdyby tu było przedszkole w przyszło¶ci...

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Data: 2010-11-03 18:10:05
Autor: Robert_J
140km/h na autostradach w PL
No popatrz - Twoja argumentacja ma usprawiedliwiać debilne zachowania?
Jak tak, to jako¶ tak słabo wyszło.

A sk±d twierdzenie że ja usprawiedliwiam debili? Je¶li tak to odczytałe¶ to sorry, nie taka była moja intencja ;-). Ja też ich potępiam.

[...]

Wiesz, też tak uważam, a co istotniejsze tak robię :-). Zauważam jednak że większo¶ć tych wariatów to niestety PH tudzież kierowcy firmowi spiesz±cy się zawsze i wszędzie. Niestety też czasem trudno się im dziwić (nie usprawiedliwiam ich) skoro pracodawca ż±da niemożliwych czasów przejazdu...

Gdyby tu było przedszkole w przyszło¶ci...

¬le odebrałe¶ mojego posta :-). Chodziło mi tylko o to, że inżynier widzi tylko jedn± stronę medalu :-).

Data: 2010-11-03 18:31:40
Autor: Artur Ma¶l±g
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-03 18:10, Robert_J pisze:
> [...]

</cite>

> Je¶li tak to odczytałe¶
to sorry, nie taka była moja intencja ;-). Ja też ich potępiam.

Jako¶ w powyższych słowach brak jest potępienia.

[...]

Z ciężarówkami zrobiono porz±dek, teraz czas na PH i inne dostawczaki.
Czasy przejazdu zrobi± się możliwe do realizacji.

¬le odebrałe¶ mojego posta :-). Chodziło mi tylko o to, że inżynier
widzi tylko jedn± stronę medalu :-).

Tego nie wiesz. Napisał wyraĽnie, że wypadki bior± się z
nieodpowiedzialnych zachowań. To jest zasadniczo niezależne od samej
prędko¶ci (o której wspominał policjant), ale jak rzeczywisto¶ć
pokazuje zachodzi tutaj do¶ć wysoka korelacja tych zjawisk na
polskich autostradach. Widać to ładnie choćby po barierach...

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Data: 2010-11-04 10:10:25
Autor: to
140km/h na autostradach w PL
begin Artur Maśląg
Jakoś w powyższych słowach brak jest potępienia.

Ty masz jakąś traumę związaną z prędkością? Pytam poważnie.

Tego nie wiesz. Napisał wyraźnie, że wypadki biorą się z
nieodpowiedzialnych zachowań.

To odkrycie poczynił niecodzienne! Nobel się za to należy.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-04 13:11:17
Autor: Artur Maśląg
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-04 11:10, to pisze:
Artur Maśląg

Jakoś w powyższych słowach brak jest potępienia.

Ty masz jakąś traumę związaną z prędkością? Pytam poważnie.

Ja? Skąd takie pomysły?

Tego nie wiesz. Napisał wyraźnie, że wypadki biorą się z
nieodpowiedzialnych zachowań.

To odkrycie poczynił niecodzienne! Nobel się za to należy.

No. Jak piszą ludzie bzdury to oczywiście należy je wałkować
tygodniami, ale jak ktos napisze coĹ› rzeczowego i zgodnego
z prawdą to najlepiej to przemilczeć.

Data: 2010-11-05 01:27:13
Autor: to
140km/h na autostradach w PL
begin Artur Maśląg
Ty masz jakąś traumę związaną z prędkością? Pytam poważnie.

Ja? Skąd takie pomysły?

Bo masz obsesje na tym punkcie. Pracowałeś w pogotowiu, czy coś w tym stylu?

No. Jak piszą ludzie bzdury to oczywiście należy je wałkować tygodniami,
ale jak ktos napisze coĹ› rzeczowego i zgodnego z prawdÄ… to najlepiej to
przemilczeć.

Równie dobrze mógłby ogłosić, że trawa jest zielona. Chcesz o tym podyskutować?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-04 07:28:44
Autor: Agent
140km/h na autostradach w PL

Użytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomo¶ci news:ias4ms$2lh$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pewnie - jak jedziesz raz na rok na wakacje do Zakopanego to jako¶ to zniesiesz. Choć tez jazda 10 h jest męcz±ca po naszych drogach, do tego dzieci zaczynaj± marudzić, wszystkich bol± d.. , znaczy plecy, kierowca się stresuje, przyspiesza gdzie może i masz obraz polskich kierowców - a przyczyna to  polskie drogi. A jak masz tak jeĽdzić codziennie to gwarantuje że h... Cię strzeli i będziesz łamał przepisy prędko¶ci już w pierwszym tygodniu pracy

Nie dziwota więc że każdy z nich zap.....a na maxa :-).

Wła¶nie dziwota, kretynizmem zwana.

Oj jaki¶ Ty odpowiedzialny i rozs±dny

Data: 2010-11-04 13:32:46
Autor: Artur Ma¶l±g
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-04 07:28, Agent pisze:
[...]

Długo jeżdżę po drogach (w tym polskich), dochowałem też się potomków,
którzy niebawem zaczn± uczestniczyć w ruchu drogowym w roli
pełnoprawnych kierowców, wiem co to zmęczenie itd. i zdecydowanie
stwierdzę, że przyczyn± debilnych zachowań nie s± drogi, a
nieodpowiedzialno¶ć kierowców i brak konsekwencji ich wcze¶niejszych
debilnych zachowań na drogach. Nie chce mi się powtarzać, że żeby dać
się złapać, to trzeba naprawdę się postarać i czekam na moment, kiedy
wprowadzony zostanie automatyczny system nadzoru i kontroli.
Zdaje się, że to w końcu uchwalili.

A jak masz tak jeĽdzić codziennie to
gwarantuje że h... Cię strzeli i będziesz łamał przepisy prędko¶ci już w
pierwszym tygodniu pracy

Gwarancja bez pokrycia. Ten rzeczony ch... strzela mnie regularnie, ale
jako¶ nie powoduje pojawiania się debilnych zachowań. Inna sprawa, że
łamanie ograniczeń prędko¶ci to spore spektrum zachowań.

Oj jaki¶ Ty odpowiedzialny i rozs±dny

A co?

Data: 2010-11-04 12:56:32
Autor: masti
140km/h na autostradach w PL
Dnia pięknego Thu, 04 Nov 2010 13:32:46 +0100 osobnik zwany Artur Maśląg
wystukał:

debilnych zachowań na drogach. Nie chce mi się powtarzać, że żeby dać
się złapać, to trzeba naprawdę się postarać i czekam na moment, kiedy
wprowadzony zostanie automatyczny system nadzoru i kontroli. Zdaje siÄ™,
że to w końcu uchwalili.

żaden automatyczny system kontroli nie wyłapie idiotów na drogach. On niestety potrafi tylko łapać przekroczenia prędkości. No można jeszcze zautomatyzować fotki za przejeżdżanie na czerwonym. NIemcy kombinują z łapaniem automatycznym jazdy zbyt blikso poprzednika. I to tyle. Cała reszta debilnych zachowań na drodze pozostanie bezkarna dopóki policja nie zacznie się tym aktywnie zajmować. Bo IMHO to tego typu zachowania jak wyprzedzanie na wariata, wymuszenia pierwszeństwa, skakanie po pasach itp są główną przyczyną wypadków a nie prędkość na którą najłatwiej zrzucić winę. A zachowania kierowców zaczną się znmieniać dopiero gdy kontrole będą skuteczne. Dopóki będzie tak jak mówisz, z czym się całkowicie zgadzam, że żeby się dać złapać to trzeba się postarać, to nic się nie zmieni.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-11-04 14:25:01
Autor: Artur Maśląg
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-04 13:56, masti pisze:
[...]

Nie tylko.

No można jeszcze zautomatyzować fotki za przejeżdżanie na czerwonym.

O właśnie. Dołóż do tego możliwość rejestracji jazdy z nieprawidłowego
pasa, rejestrowania pojazdĂłw ktĂłre nie posiadajÄ… ubezpieczenia,
przekroczony poziom punktowy właściciela itd. Sporo można.

NIemcy kombinujÄ… z
Ĺ‚apaniem automatycznym jazdy zbyt blikso poprzednika. I to tyle.

Jak widzisz nie tylko. Pełen automatyzm szybkiego doniesienia o
przekroczeniu punktów. Bez udziału policji - skuteczne?

Cała
reszta debilnych zachowań na drodze pozostanie bezkarna dopóki policja
nie zacznie się tym aktywnie zajmować.

O właśnie - wprowadzenie automatycznego systemu pozwala policji zająć
się tym co ważne, a nie bawić się papierkologię stosowaną. Dodatkowo
skutecznie skraca czas wystawienia i dostarczenia mandatu - nie wiem
jak będzie z egzekucją, ta powinna być szybka i sprawna.

Bo IMHO to tego typu zachowania
jak wyprzedzanie na wariata, wymuszenia pierwszeństwa, skakanie po pasach
itp są główną przyczyną wypadków a nie prędkość na którą najłatwiej
zrzucić winę.

Utemperujesz jw to i tego typu ilość zachowań spadnie.

A zachowania kierowców zaczną się znmieniać dopiero gdy
kontrole będą skuteczne.

Nawet nie tyle te kontrole, a możliwość ich wystąpienia i skuteczna
egzekucja nałożonych kar (czy to grzywien, czy też zakazu prowadzenia).

Dopóki będzie tak jak mówisz, z czym się
całkowicie zgadzam, że żeby się dać złapać to trzeba się postarać, to nic
siÄ™ nie zmieni.

We Francji po wprowadzeniu takiego systemu w ciągu 5(chyba) lat spadła
ilość ofiar śmiertelnych o ponad 40%. Oczywiście to nie był skutek
działania samego systemu, ale jak widać działania były/są skuteczne,
mimo ich charakteru. O wpływach do budżetu to przez grzeczność nie
wspomnę - z tego można spokojnie przeznaczyć spore kwoty na
doinwestowanie i doszkolenie policji.

Data: 2010-11-04 17:18:51
Autor: Robert Rędziak
140km/h na autostradach w PL
On Thu, 4 Nov 2010 12:56:32 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell>
wrote:

niestety potrafi tylko łapać przekroczenia prędko¶ci. No można jeszcze zautomatyzować fotki za przejeżdżanie na czerwonym. NIemcy kombinuj± z łapaniem automatycznym jazdy zbyt blikso poprzednika. I to tyle. Cała reszta debilnych zachowań na drodze pozostanie bezkarna dopóki policja nie zacznie się tym aktywnie zajmować.

 Może jak się policję odstawi od radarów, to zaczn± się zajmować
 innymi sprawami na drogach? Choćby dlatego, że czym¶ musz±
 słupki zapełniać?

Data: 2010-11-04 15:43:11
Autor: Tomasz Pyra
140km/h na autostradach w PL
[...]

Z tak postawionej sprawy wyłania się tylko jeden wniosek - że polski kierowca to kretyn.

Jak nie było autostrad to wszyscy zasuwali krętymi dróżkami i się zabijali - no bo nie było autostrad.
Jak wybudowali autostrady to teraz zasuwaj± jeszcze bardziej i się zabijaj± - no bo nadrabiaj± stracony czas.
Jak wybuduj± takiemu autostradę spod domu pod pracę to on pewnie będzie jechał jeszcze szybciej, no bo... będzie nadrabiał czas stracony przez 50 lat kiedy autostrad nie było - i dalej się będ± zabijać.

> Gdyby miał
¶wiadomo¶ć, że cały kraj przejedzie z w miarę stał± prędko¶ci± i bez
problemów, korków, remontów itp.

Jak rozumiem tych kierowców pomimo dziesi±tek lat za kierownic± i setek tysięcy kilometrów, niezmiennie i za każdym razem zaskakuje to że po Polsce jeĽdzi się ze ¶redni± prędko¶ci± rzędu 65-70km/h?

Data: 2010-11-04 15:49:57
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4cd2c67d$0$27045$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja widzę inny - że kapelusznik to kretyn.

Jak kto¶ jedzie szybko po zwykłej drodze - to kapelusznikowi przeszkadza, jako że sam tak nie może z powodu paraliżuj±cego go strachu.
Jak szybka jazda przenosi się na autostradę - to też Ľle, pewnie największym problemem jest to, że kapelusznik nie może się wlec 120 na lewym pasie, bo go zganiaj±.

Wypadki były, s± i będ± i warto do tej my¶li przywykn±ć, wtedy nie będ± Cię szokowac i przerażać informacje, że kto¶ używa pedału gazu.

Data: 2010-11-04 23:55:07
Autor: Olleo
140km/h na autostradach w PL
[...]

I dlatego jedyne, co rzeczona zmiana przyniesie, to mniejsze
mandaty ;)
--
Olleo

Data: 2010-11-04 07:18:30
Autor: Agent
140km/h na autostradach w PL
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Polscy kierowcy zachowuj± się inaczej niż niemieccy bo autostrada to zwykle znikoma czę¶ć całej trasy jak± pokonuj± kierowcy. Dlatego każdy chce nadrobić stracony czas w korkach i ¶redni± prędko¶c 50 km/h uzyskan± na DK.
Poza tym to nie nadmierna prędko¶ć zabija tylko zbyt nagłe jej wytracanie :)- Clarkson

Data: 2010-11-04 07:05:35
Autor: to
140km/h na autostradach w PL
begin Agent
- Na naszych autostradach jest cztery razy więcej wypadków śmiertelnych
niĹĽ w
Niemczech, choć tam nie ma żadnego ogólnego ograniczenia prędkości -
mĂłwi dr inĹĽ. Kazimierz JamrĂłz z Fundacji Rozwoju InĹĽynierii LÄ…dowej. -
Ta różnica nie
wynika z gorszego stanu naszych autostrad. Po prostu polscy kierowcy
zachowujÄ…
się nieodpowiedzialnie. Robert Terepacz ze śląskiej drogówki dodaje, że
przyczyną zdecydowanej większości wypadków na autostradach jest
nadmierna prędkość.

Co za brednie, skoro przyczyną jest prędkość, to znaczyłoby, że u nas jeżdżą szybciej niż w Niemczech. Kompletna bzdura. Jest więcej wypadków śmiertelnych bo u nas autostrady są od niedawna i ludzie nie potrafią jeszcze po nich jeździć, a przede wszystkim mają dużo gorsze samochody.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-04 09:37:14
Autor: kamil
140km/h na autostradach w PL

"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cd25b3f$0$22808$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czyli po prostu sa glupi, skoro nie potrafia dostosowac predkosci do wlasnych umiejetnosci i stanu samochodu.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-04 09:43:10
Autor: to
140km/h na autostradach w PL
begin kamil
Czyli po prostu sa glupi, skoro nie potrafia dostosowac predkosci do
wlasnych umiejetnosci i stanu samochodu.

Niekoniecznie, zwróć uwagę, że mowa tu o liczbie wypadków ŚMIERTELNYCH, a na to ma bardzo duży wpływ bezpieczeństwo bierne. W dobrym aucie naprawdę trudno zabić się na autostradzie.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-04 10:08:57
Autor: kamil
140km/h na autostradach w PL

"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cd2802e$0$22805$65785112news.neostrada.pl...
begin kamil

[...]

Trzeba poszukac ilosc zgonow / liczbe wypadkow / liczbe samochodow, jak znajde chwile to odkopie. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-04 10:55:29
Autor: J.F.
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w
Co za brednie, skoro przyczyną jest prędkość, to znaczyłoby, że u nas
jeĹĽdĹĽÄ… szybciej niĹĽ w Niemczech. Kompletna bzdura.

Nie taka znow bzdura. Takie subiektywne wrazenie ze u nas czesciej da sie pojechac szybciej niz Niemczech.

Oczywiscie jeszcze trzeba miec czym i chciec - i tu juz znacznie gorzej.

Jest więcej wypadków
śmiertelnych bo u nas autostrady są od niedawna i ludzie nie potrafią
jeszcze po nich jeździć, a przede wszystkim mają dużo gorsze samochody.

Ale pod jakim wzgledem gorsze ? Kola im raczej nie odpadaja, na wypadkowosc nie maja wplywu ..

J.

Data: 2010-11-04 10:02:22
Autor: to
140km/h na autostradach w PL
begin J.F.
Ale pod jakim wzgledem gorsze ?

Mowa o śmiertelnych wypadkach, a na śmiertelność ma ogromny wpływ bezpieczeństwo bierne samochodu.

Kola im raczej nie odpadaja, na
wypadkowosc nie maja wplywu ..

Na samą wypadkowość też mają. Kiepskie opony, kiepskie hamulce, ogólnie kiepski stan techniczny i przestarzała konstrukcja.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-04 12:21:33
Autor: J.F.
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w
begin J.F.
Ale pod jakim wzgledem gorsze ?
Mowa o śmiertelnych wypadkach, a na śmiertelność ma ogromny wpływ
bezpieczeństwo bierne samochodu.

OK, w Polsce to moze slabo widac, ale np w Austrii ilosc wypadkow i zgonow systematycznie spada od 20 lat.
Nie podejrzewam ich o jakies drastyczne zmiany .. czyzby objaw lepszych/bezpieczniejszych samochodow ?

Kola im raczej nie odpadaja, na wypadkowosc nie maja wplywu ..
Na samą wypadkowość też mają. Kiepskie opony, kiepskie hamulce, ogólnie
kiepski stan techniczny i przestarzała konstrukcja.

Opony w niewielkim stopniu owszem, konstrukcja jak wyzej, ale hamulce przemysl samochodowy robi dobre - mozna ich wiele lat nie dotykac, a one ciagle dobrze dzialaja :-) Podobnie reszta stanu technicznego.

J.

Data: 2010-11-04 11:32:22
Autor: kamil
140km/h na autostradach w PL
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:iau4vj$l2s$1news.onet.pl...

Opony w niewielkim stopniu owszem, konstrukcja jak wyzej, ale hamulce przemysl samochodowy robi dobre - mozna ich wiele lat nie dotykac, a one ciagle dobrze dzialaja :-) Podobnie reszta stanu technicznego.

I wlasnie czesciowo przez polskie podejscie "nie dotykam dopoki nie odpadnie" mamy statystyki, jak kazdy widzi. W moim na przegladach regularnie wymieniaja plyn hamulcowy, czyszcza i smaruja od nowa tloczki i co tam jeszcze producent przewidzial. Koszt niewielki, a moze kiedys te pol metra drogi hamowania zabraknie mi do zycia.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-05 01:21:54
Autor: to
140km/h na autostradach w PL
begin kamil
[...]

Tak niestety u nas jest. A potem wielkie zdziwienie, że przy awaryjnym hamowaniu pedał hamulca wpadł w podłogę, a wcześniej nikogo nie interesowało, że tarcze zużyte, zacisk zapieczony, płyn stary...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-05 20:36:19
Autor: J.F.
140km/h na autostradach w PL
On 05 Nov 2010 01:21:54 GMT,  to wrote:
begin kamil
[...]

Tak niestety u nas jest. A potem wielkie zdziwienie, że przy awaryjnym hamowaniu pedał hamulca wpadł w podłogę, a wcze¶niej nikogo nie interesowało, że tarcze zużyte, zacisk zapieczony, płyn stary...

Co wy, k*, wiecie o zaniedbanych samochodach :-)

Ja tu mialem drugie co do wieku auto i co .. i nic. Mimo rzekomo
zuzytych tarcz, plynu nie zmienianego nie wiadomo jak dawno hamuja
calkiem dobrze. Chyba ze sie zacisk zapiecze - wtedy sie naprawia i
jest dobrze.

Jesli komus zabraklo pol metra do zycia .. to tak naprawde pewnie mu z
50m zabraklo. A to juz nie stan pojazdu, tylko nadmierna predkosc.

http://www.hamulce.net/kolekcja_tabela.html

Przerazajace ? Owszem .. ale wsystkie te pojazdy bezpiecznie do
fotografa dojechaly :-)

J.

Data: 2010-11-04 11:22:07
Autor: Sebastian Kaliszewski
140km/h na autostradach w PL
to wrote:
[...]

A ja bym w ogóle zaczął od zweryfikowania owej "statystyki" -- mam nieodparte wrażenie że to bzdura kompletna tak samo jak ta srednia 160km/h z tego samego "źródła" (ten sam niedouczony dr. inż.)

Na pierwszy rzut oka to to śmierdzi na kilometr.

\SK

Data: 2010-11-04 10:37:46
Autor: J.F.
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:uiq2d6pdt15jtsl6rkgp29h2dlloa7576f4ax.com...
[...]

No coz - jesli chodzi o moja opinie - moze by obaj panowie pojezdzili troche o po polskich i niemieckich autostradach :-)

A jesli chodzi o obiektywne .. to jak to w koncu jest z A1 - ile tam wypadkow sie przydarza, bo podobno przez pol roku nic ..

J.

Data: 2010-11-04 12:24:00
Autor: Marcin N
140km/h na autostradach w PL

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:uiq2d6pdt15jtsl6rkgp29h2dlloa7576f@4ax.com...
[...]

Czy korzystaj±c z tego, że zmieniano przepisy kodeksu drogowego - poprawiono zapisy o opłatach za autostrady dla motocyklistów? Czy "zapomniano" znowu?

Data: 2010-11-04 05:45:20
Autor: choczsz
140km/h na autostradach w PL
On 4 Lis, 12:24, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

Czy korzystaj±c z tego, że zmieniano przepisy kodeksu drogowego - poprawiono
zapisy o opłatach za autostrady dla motocyklistów? Czy "zapomniano" znowu?

Pewnie masz na mysli fakt, ze oplaty za przejazd dla motocykla sa
rowne oplatom za przejazd auta osobowego?
Moim zdaniem to jedyne sensowne rozwiazanie. Obydwa pojazdy korzystaja
w identyczny sposob z wybudowanej infrastruktury jednoczesnie nie
niszczac nawierzchni w zaden realny sposob (w odroznieniu od
zaladowanych samochodow ciezarowych, ktorych przejazdy zuzywaja
nawierzchnie w sposob wymierny).
W zwiazku z tym nie ma zadnego powodu (oprocz z dupy wzietych
oczekiwan niektorych motocyklistow) dla ulgowych oplat od motocykli.
To tak jakby domagac sie ulgowych biletow do kina dla anorektykow, no
bo przeciez mniej miejsca w kinie taka chudzina zajmuje i fotel mniej
wypierdzi...

Data: 2010-11-04 15:09:39
Autor: J.F.
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w
Czy korzystaj±c z tego, że zmieniano przepisy kodeksu drogowego - poprawiono zapisy o opłatach za autostrady dla motocyklistów? Czy "zapomniano" znowu?

Zalezy co masz na mysli - jesli to ze maja miec za darmo, to niekoniecznie zapomniano.

J.

Data: 2010-11-11 16:40:40
Autor: Bydlę
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-04 12:24:00 +0100, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> said:

Czy korzystaj±c z tego, że zmieniano przepisy kodeksu drogowego - poprawiono zapisy o opłatach za autostrady dla motocyklistów?

A co było Ľle?

--
Bydlę

(tak, czepiam się)

Data: 2010-11-16 16:49:42
Autor: Marcin N
140km/h na autostradach w PL

Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ibh2po$ju9$2@inews.gazeta.pl...
On 2010-11-04 12:24:00 +0100, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> said:

Czy korzystaj±c z tego, że zmieniano przepisy kodeksu drogowego - poprawiono zapisy o opłatach za autostrady dla motocyklistów?

A co było Ľle?

Zrównano ich "niechc±cy" względem prawa i teraz władza tłumaczy się, że "nie da się" zróżnicować cen przejazdu, bo przepisy nie pozwalaj±.

Zupełnie jak w Alternatywy 4, gdy Anioł ustanowił przepis, że zasiedlanie rozpoczyna się w południe.

Data: 2010-11-16 17:31:23
Autor: Bydlę
140km/h na autostradach w PL

On 2010-11-04 12:24:00 +0100, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> said:

Czy korzystaj±c z tego, że zmieniano przepisy kodeksu drogowego - poprawiono zapisy o opłatach za autostrady dla motocyklistów?

A co było Ľle?

Zrównano ich "niechc±cy" względem prawa

??? To chyba dobrze, że stoj± ponad (poza) prawem?

 i teraz władza tłumaczy się, że "nie da się" zróżnicować cen przejazdu, bo przepisy nie pozwalaj±.

No, co do zasady to je¶li przepis nie zezwala, to władza prawdę mówi.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-11-04 20:57:46
Autor: Bydlę
140km/h na autostradach w PL
radekp@konto.pl wrote:
> Robert Terepacz ze ¶l±skiej drogówki dodaje, że
> przyczyn± zdecydowanej większo¶ci wypadków na autostradach jest nadmierna
> prędko¶ć.

Nie cytujemy ludzi sprawnych (...)inaczej.
To raz.

Dwa:
Co się dzieje po przekroczeniu granicy nadmiernej prędko¶ci?
Skrzydła odpadaj±?
;>

Nie prędko¶ć zabija, a idiota za kierownic±, nie rozumiej±cy konsekwencji swoich działań.
Dzień, w którym głupki z drogówki to zrozumiej±, będzie dniem Cudu Narodowego.

--
Bydlę

Data: 2010-11-04 20:58:26
Autor: masti
140km/h na autostradach w PL
Dnia pięknego Thu, 04 Nov 2010 20:57:46 +0100 osobnik zwany Bydlę
wystukał:

Nie prędkość zabija, a idiota za kierownicą, nie rozumiejący
konsekwencji swoich działań.

powiem więcej, zabija gwałtowne jej wytracenie (*)

(*)patrz stopka :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-11-05 11:59:48
Autor: BydlÄ™
140km/h na autostradach w PL
masti wrote:
[...]

Och, nie wymagajmy od nich zbyt wiele.
Zacznijmy od tej nieszczęsnej prędkości, by przestali pleść androny jak ludzie współcześni niejakiemu Stephensonowi, konstruktorowi Rakiety...
:-)

--
BydlÄ™

Data: 2010-11-05 10:39:29
Autor: topek
140km/h na autostradach w PL
radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> napisał(a):
Senatorowie chc=B1, by na autostradach mo=BFna by=B3o je=BCdzi=E6 z =

CUT

http://www.motofakty.pl/artykul/bedziemy_jezdzic_szybciej_na_autostradach=
..html

Problemem nei jest predkosc na polskich autostradach tylo (kolejnosc
nieprzypadkowa).

1. Masa chamow i skurwysynow na drogach zachowujacych sie jakby droga nalezala
do nich.
Ostatnio mowie na radiu jednemu pacjentowi na A4:
"Kolego, daj mi dokonczyc manewer jak wyprzedzam sznur ciezarowek, nie
podjezdzaj mi na 2m przy 140km/h"
Odpowiedz:
"spierdalaj"

Jak tylko wjade do PL to glowna roznica jest chamstwo na drogach. Glownie
widoczne przez to podjezdzanie pod zderzak na zasadzie
"Ja jade, reszta ma spierdalac"
Mentalnosc bucow ma sie dobrze w PL

Drugim problemem jest stan techniczny polskich samochodow. Czesto oplakany.

Trzecim problemem sa kierowcy ktorzy po autostradzie jezdza tak czesto jak ja
chodze do lekarza. Raz w roku. Nie sa obyci z takimi predkosciami i zasadami.

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2010-11-05 13:05:43
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "topek " <topek2000.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Jak tylko wjade do PL to glowna roznica jest chamstwo na drogach. Glownie
widoczne przez to podjezdzanie pod zderzak na zasadzie

Bardzo ciekawe, ja mam dokładnie odmienne wrażenia, chamstwo polega na uporczywym blokowaniu lewego pasa przez takich co to im się wydaje że cały ¶wiat jest po to, aby im robić dobrze.
Z TIR-ami na czele.

"Ja jade, reszta ma spierdalac"

"Ja jadę, reszta ma jechać za mn± i czekać".

Data: 2010-11-05 20:54:01
Autor: Marcin N
140km/h na autostradach w PL

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ib0s7l$3st$2@news.onet.pl...
[...]

No i gdy cham pierwszej kategorii trafi na chama drugiej kategorii - wtedy mamy wypadek.

W pozostałych przypadkach człowiek na poziomie ust±pi chamowi i jako¶ to się kręci.

Data: 2010-11-05 22:35:21
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

[...]

Gorzej jak kto¶ co rok narzeka na grupie, że jakie¶ chamy go poganiaj±, jak sobie spokojnie podróżuje lewym pasem.
I cierpimy tylko my, musz±c to czytać.

Data: 2010-11-10 09:55:24
Autor: topek
140km/h na autostradach w PL
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

> [...]

Gorzej jak kto¶ co rok narzeka na grupie, że jakie¶ chamy go poganiaj±, jak sobie spokojnie podróżuje lewym pasem.

Ty zaliczasz sie do takich bucow, wiec dyskusja z toba nie ma sensu.
Jakos w innych krajach ludzie maja wiecej wyrozumialosci i nie ma takiej
napierdalanki jak w polsce.

Kazdemu kutasowi podjezdzajacemu pod zderzak na 5m przy 140km/h zycze, zeby
jemu podjechal jeszcze wiekszy kutas na 3m przy 160km/h i zeby tir zaczal
zmieniac pas/wyskoczyla sarna na droge.
Jesli przezyje to moze zrozumie co to znaczy zachowac odstep i dac innym
dokonczyc manewr.

topek -> jak zawsze...

Data: 2010-11-10 11:27:03
Autor: Cavallino
140km/h na autostradach w PL
Użytkownik "topek " <topek2000.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ibdq6c$sij$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Dokładnie.
Gorzej jak kto¶ co rok narzeka na grupie, że jakie¶ chamy go poganiaj±, jak

Mylisz się.
Jako¶ w życiu nikogo na autostradzie nie popędzałem długimi (może jakiego¶ tira przez cb), na zderzaku też mi się nie zdarzyło jechać.

To nie ja sobie, tylko Ty sam wystawiasz sobie tu co parę lat ¶wiadectwo.
Ja tam bym się swoj± nieudolno¶ci± w ruchu drogowym nie chwalił publicznie, nawet jakby zdarzyło mi się j± popełnić.

Kazdemu kutasowi podjezdzajacemu pod zderzak na 5m przy 140km/h zycze

Pewnie tego samego co on podobny do Ciebie.

Data: 2010-11-10 07:09:31
Autor: DoQ
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-05 13:05, Cavallino pisze:

"Ja jade, reszta ma spierdalac"
"Ja jadę, reszta ma jechać za mn± i czekać".

Dokładnie. "Robię zakupy reszta ma stać i czekać" - tak samo jak w kolejce na myjnię, to s± wła¶nie ci sami ludzie którzy my¶l± głownie o sobie.

Data: 2010-11-06 22:03:56
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Fri, 5 Nov 2010 10:39:29 +0000 (UTC), topek napisał(a):

[...]

Dołożę dupków nie znaj±cych przepisów. Ile już razy miałem sytuację, kiedy
dupek jedzie lewym pasem, wyprzedzam go prawym,a ten się pluje...
Ostatnio od Wrocławia do Krakowa trójka takich. Co dziwnego, wszyscy z
blachami RKL. W sumie każde województwo ma swój Kłobuck [(c) Kenickie].

Data: 2010-11-10 09:58:44
Autor: topek
140km/h na autostradach w PL
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):
> [...]

Ostatnio od Wrocławia do Krakowa trójka takich. Co dziwnego, wszyscy z
blachami RKL. W sumie każde województwo ma swój Kłobuck [(c) Kenickie].
Mnie tez wyprzedzanie z prawej jakos tak "nie pasuje" ale nie mam z tym problemu.
Wrocilem niedawno ze stanow, z 10cio dniowej wycieczki i tam z prawej
wyprzedzaly mnei tiry i inne auta :)
Ciekawe przezycie jak jedziesz np srodkowym na autostradzie, a z lewej i
prawej jednoczesnie wyprzedzaja Cie tiry (wielkie Macki)

Ile by bylo mniej wypadkow, gdyby ludzei zachowywali choc troche ostepu.
Odstep na austradzie ma jeszcze jedna zalete.
Jak jest gesto na drodze mozna dzieki odstepowi sprobowac uplynnic ruch,
eliminujac stop and go.

Data: 2010-11-10 11:14:55
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
140km/h na autostradach w PL
W dniu 2010-11-10 10:58, topek pisze:
Ile by bylo mniej wypadkow, gdyby ludzei zachowywali choc troche ostepu.

Fakt.

Odstep na austradzie ma jeszcze jedna zalete.

Nie tylko na autostradzie.

Jak jest gesto na drodze mozna dzieki odstepowi sprobowac uplynnic ruch,
eliminujac stop and go.

Tylko co z tego, że Ty się będziesz starał upłynnić, jak w lukę między Tobą, a poprzedzającym Cię pojazdem, zaraz się wpakuje całe stado baranów?

Data: 2010-11-11 12:35:12
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Wed, 10 Nov 2010 09:58:44 +0000 (UTC), topek napisał(a):

Mnie tez wyprzedzanie z prawej jakos tak "nie pasuje" ale nie mam z tym problemu.

Wiesz, Ty si obracałe¶ dużo w krajach, gdzie to jest zabronione. Większo¶ć ludzi pamiet± tylko 'z prawej wolno jak s± trzy pasy' co jest
nieprawd±. Najlepsze jest to, że jak się na CB dr±, to im podaję konkretny zapis (art.
24 u. 10 p. 1 PoRD) - pluj± się jeszcze bardziej.

Data: 2010-11-11 16:51:00
Autor: Bydlę
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-06 22:03:56 +0100, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> said:

Dołożę dupków nie znaj±cych przepisów. Ile już razy miałem sytuację, kiedy
dupek jedzie lewym pasem, wyprzedzam go prawym,a ten się pluje...

Jakbym słyszł moje rozmowy z tirowcami na gierkówce.
Oni ani tego nie wiedz±, ani tego, że zakaz wyprzedzania nie obowi±zuje zawsze, ani tego, że przy zwężce dojeżdża się do jej końca...
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-11-11 16:49:01
Autor: Bydlę
140km/h na autostradach w PL
On 2010-11-05 11:39:29 +0100, "topek " <topek2000.WYTNIJ@gazeta.pl> said:

Ostatnio mowie na radiu jednemu pacjentowi na A4:
"Kolego, daj mi dokonczyc manewer jak wyprzedzam sznur ciezarowek

To jest problem, ale mi nie sprawia kłopotu zjechanie na moment między ciężarówki, by ten lec±cy nisko pojechał sobie dalej i mi nie przeszkadzał. Sznur mnie nie drażni, bo gdy puszczę rakietowca, to i tak wyprzedzę te tiry, a obserwuj±c to, co za mn±, zazwyczaj nie muszę nawet nogi z gazu ¶ci±gać zbytnio, by zrealizować me zamiary.
Lusterko, kierunkowskaz, zjazd, lusterko, kierunkowskaz, powrót...
I nigdy mi się nie zdarzyło, by ktokolwiek mnie pogniał ¶wiatłami, klaksonem czy radiem, gdy ciężarówki jechały tak blisko siebie (czyli powoli), że nie zmie¶cibym się, gdybym chciał zjechać.

Może o różnych porach dnia jeĽdzimy...
;-)

--
Bydlę

Data: 2010-11-06 21:55:42
Autor: Adam Płaszczyca
140km/h na autostradach w PL
Dnia Wed, 03 Nov 2010 14:58:48 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

się nieodpowiedzialnie. Robert Terepacz ze ¶l±skiej drogówki dodaje, że
przyczyn± zdecydowanej większo¶ci wypadków na autostradach jest nadmierna
prędko¶ć.

Policjanci dostaj± chyba 10zł za każd± tak± wypowiedĽ :D