144 prawka odebrane pierwszego dnia

Data: 2015-05-25 15:45:43
Autor: Budzik
144 prawka odebrane pierwszego dnia
W mediach pojawiła sie liczba 144 - ponoc tyle PJ zabrali kierowcom pierwszego dnia za przekroczenie predkosci powyzej 50km/h.

Pytanie do grupowych statystyków - czy to duzo?
Czy ktos wie, ile srednio policja dawała przed nowymi przepisami dziennie mandatów za przekroczenie powyzej 50km/h w terenie zabudowanym?

Czy w ogole sa takie dane dostepne?

Dane potrzebne aby odpowiedziec na pytanie: czy policja zrobiła celową lapanke, aby pokazać, jak bardzo były potrzebne zmiany w przepisach.

Data: 2015-05-25 18:06:19
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości
[...]

Raczej nie.

Dane potrzebne aby odpowiedziec na pytanie: czy policja zrobiła celową
lapanke, aby pokazać, jak bardzo były potrzebne zmiany w przepisach.

IMO - mala medialna pokazowke sobie urzadzili, ale ... czy to zle ?
Jesli tyle jezdzisz, to predzej czy pozniej wpadniesz, a tak - czuj sie ostrzezony.

Zreszta w radiu trabili ze dwa tygodnie wczesniej, ze to juz za chwile wchodzi ... widac niektorzy sa odporni na wiedze :-)

J.

Data: 2015-05-25 17:00:32
Autor: Budzik
[...]

Szkoda.

[...]

Ja tyle nie jezdze.
Pisałem juz ze jedyny powód dla ktorego mogłbym wpasc w sidla nowych przepisów to:
- nieuwaga, zle ustawiony znak etc
- burdel zwiazany z urzadzeniami ktore mierza sobie co chca i sa uzytkowane w sposób niezgodny z instrukcją.

Pytam o to bo kolega bartosz dokładnie twierdzi, ze to byla popisówka, a mnie sie wydaje ze 144 mandaty 500zł na cała Polske to nie jest az tak wiele.
Może jakos inaczej to sie da oszacowac?

Zreszta w radiu trabili ze dwa tygodnie wczesniej, ze to juz za chwile wchodzi ... widac niektorzy sa odporni na wiedze :-)

Pełna zgoda.

Data: 2015-05-25 20:19:36
Autor: re
144 prawka odebrane pierwszego dnia

Użytkownik "Budzik"

[...]

-- -
Jesteś pewien, że na dwupasmowej drodze w środku miasta nie przekraczasz o 50 ??? Jak kiedyś jechałem na urlop to w centrum jakiegoś miasta natrafiłem na szerokiej 3-pasowej jezdni na 3-krotne ograniczenie do 30 bodajże, 3-krotnie obstawione, co praktycznie gwarantowało wpadkę i tylko CB ograniczało żniwa.

[...]
Mandaty ? Chyba odebranie prawka. Nie wiem zupełnie po co zastanawiać się czy 144 kierowców dziennie łapanych na 50-km przekroczeniu to dużo czy mało jak dokładnie każdego normalnego kierowcę można tak utrafić. Samo penalizowanie rażących wykroczeń nie jest tutaj problemem tylko znany od lat sposób ich wykrywania. Wjazdy do miast, zjazdy w dół, obwodnice (jakiś debil ostatnio w moim mieście formalnie zorganizował na takiej obwodnicy punkt kontroli policji). Żeby penalizacja miała sens to by trzeba najpierw rozgonić tych obiboków, którzy tak chętnie egzekwują prawo a jak przychodzi do czegokolwiek innego to rozkładają ręce bo im się nie chce np d...y ruszyć ze stołka.

Zreszta w radiu trabili ze dwa tygodnie wczesniej, ze to juz za chwile
wchodzi ... widac niektorzy sa odporni na wiedze :-)

Pełna zgoda.
-- -
A ja myślę, że żeby słuchać radia czy gapić się w tv, które emitują głównie reklamy przeróżnego gówna, to trzeba mieć trochę nierówno pod kopułą :-)

Data: 2015-05-25 20:00:40
Autor: Budzik
144 prawka odebrane pierwszego dnia
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

Tak, co do zasady jestem pewien ze o tyle nie przekraczam.

[...]

Kłania sie czytanie ze zrozumieniem...

Nie wiem zupełnie po co zastanawiać
się czy 144 kierowców dziennie łapanych na 50-km przekroczeniu to dużo
czy mało jak dokładnie każdego normalnego kierowcę można tak utrafić.

Ale pozwolisz ze jednak sie pozastanawiam?
Dziękuje.
W miedzyczasie, jak ten temat cie nie interesuje - mógłbys zainteresowac sie netykieta, skonfigurowac sobie porzadny czytnik etc.

[...]

Oczywiście.
Tyle ze to dotyczy ogólnie przekroczen predkosci.
Natomiasr przekroczenie o 50 to jednak jest dosc sporo.

[...]

Ja np. uwazam, ze wrzucanie takich niechlujnych postów na grupe, gdzie przyjeło się stosować pewne zasady, utrudniając tym samym innym czytanie, odpowiadanie i zmuszajac innych do poprawiania stworzonego przez siebie gówna to przejaw chamstwa i braku wychowania. Taka porazka rodzicielska.
Ale to tak OT - jak rozumiem, podobnie jak Twoja uwaga.

Data: 2015-05-25 22:17:25
Autor: re
144 prawka odebrane pierwszego dnia

Użytkownik "Budzik"

W miedzyczasie, ... mógłbys zainteresowac
sie netykieta,
-- -
Pomówmy o twoim zainteresowaniu netykietą. Moim zdaniem nigdy jej nie przeczytałeś tylko się na nią snobujesz.

skonfigurowac sobie porzadny czytnik etc.
-- -
Skonfiguruj sobie makówkę. Ja o niusach wiem tyle, że Ty nigdy tego się nie dowiesz bo jesteś za tępy (netykieta).

A teraz spierdalaj na http://niusy.pl/

Data: 2015-05-25 21:00:30
Autor: Budzik
[...]

Jeżeli o newsach wiesz tylko co o kulturze to wiele wyjasnia.
PLONK na jakis czas.

snobowanie netykietą... debil...

Data: 2015-05-25 23:22:57
Autor: re
[...]

Tak tak, idź czytnik konfigurować do mamy

Data: 2015-05-26 08:13:37
Autor: Big Jack
144 prawka odebrane pierwszego dnia
W wiadomości
*Budzik* napisał(-a):

PLONK na jakis czas.

Czemu na jakiś czas? Ja kolesia już dawno spuściłem do kanału i mam spokój. U mnie plonk to one way ticket ;)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-05-25 22:48:57
Autor: Pawel O'Pajak
144 prawka odebrane pierwszego dnia
Powitanko,

Ja o niusach wiem tyle,

Gdybys nie wiedzial, to niestosowanie sie do zasad mozna by przypisac brakowi tejze wiedzy. Jesli jednak wiesz, a mimo to robisz burdel, na zwrocona Ci uwage reagujesz po chamsku, to pozostaje miec nadzieje, ze na drodze zachowujecz sie inaczej niz w Usenecie. Oby.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2015-05-25 23:20:42
Autor: re
144 prawka odebrane pierwszego dnia

Użytkownik "Pawel O'Pajak"

[...]
Co kogo tutaj obchodzą twoje personalne ataki ?

Data: 2015-05-25 23:33:53
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-05-25 o 23:20, re pisze:

[...]

Ludzi którzy mają dość robienia burdelu przez kretynów
nie potrafiących poprawnie cytować.

Pozdrawiam

Data: 2015-05-25 22:19:06
Autor: re
[...]

Nie jest sporo jak będziesz to przekroczenie mierzył zaraz za znakiem terenu zabudowanego, na wyjeździe itp

Data: 2015-05-25 21:00:29
Autor: Budzik
144 prawka odebrane pierwszego dnia
Użytkownik re re@re.invalid ...

Nie jest sporo jak będziesz to przekroczenie mierzył zaraz za znakiem
terenu zabudowanego, na wyjeździe itp

A o czym ja KURWA pisałem?

Data: 2015-05-25 22:39:02
Autor: re
[...]

Nie o to chodzi, że OT. Chodzi o to, że jesteś zwykłym gnojem, który nie liczy się z innymi. Bo jakbyś się liczył to byś przyjął moje wyjaśnienia, które już wiele razy przedstawiłem. Twoje rodzicielskie uwagi to przejaw najpospolitszego chamstwa, czyli o netykiecie to Ty akurat gówno wiesz. Zwykłe snobowanie. Co Ty tu będziesz pisał o porządnych czytnikach jak wszystko co umiesz to załączyć takie czy inne cudze oprogramowanie i znowu snobować się na używanie tego.

Data: 2015-05-25 23:48:11
Autor: LordBluzgÂŽ
144 prawka odebrane pierwszego dnia
"re" wydumał(a) w wiadomości ID news:mk019c$6tg$1mx1.internetia.pl
Nie o to chodzi, że OT. Chodzi o to, że jesteś zwykłym gnojem, który nie liczy się z innymi.

Święte słowa :) Spróbuj je zastosować u siebie, nim skierujesz je do kogokolwiek :)

Tymczasem, PLONK WARNING :D

--
LordBluzg®™
Get out of the road if you want to grow old.(€™)

Data: 2015-05-26 00:18:56
Autor: re
144 prawka odebrane pierwszego dnia

UĹźytkownik "LordBluzgÂŽ"

Tymczasem, PLONK WARNING :D
-- -
"Hej, szable w dłoń ...."

Data: 2015-05-25 23:21:20
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 25 May 2015 20:00:40 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Ja np. uwazam, ze wrzucanie takich niechlujnych postów na grupe, gdzie przyjeło się stosować pewne zasady,

Ten dupek jest odporny na perswazje :)
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.

Data: 2015-05-25 22:00:42
Autor: Budzik
144 prawka odebrane pierwszego dnia
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

Ja np. uwazam, ze wrzucanie takich niechlujnych postów na grupe, gdzie przyjeło się stosować pewne zasady,

Ten dupek jest odporny na perswazje :)

Posprzatałem za niego i na jakis czas mam z nim spokój :)

Data: 2015-05-25 20:53:22
Autor: bartosz
144 prawka odebrane pierwszego dnia
Mandaty ? Chyba odebranie prawka.

W sumie rzeczywiscie jak to jest: odebranie pj bez mandatu, mandat i odebranie czy jeszcze co innego?

[...]

Mnie o to wlasnie chodzi - o "akcyjnosc" postepowania lapaczy.

[...]

Otoz to.

bart

Data: 2015-05-25 23:44:35
Autor: LordBluzgÂŽ
144 prawka odebrane pierwszego dnia
"re" wydumał(a) w wiadomości ID news:mjvp48$8c7$1mx1.internetia.pl

https://www.mozilla.org/pl/thunderbird/ bo to że Ci się nie chce, oznacza że mi i wielu też się nie chce :)

Data: 2015-05-26 00:08:30
Autor: re
144 prawka odebrane pierwszego dnia

UĹźytkownik "LordBluzgÂŽ"

https://www.mozilla.org/pl/thunderbird/ bo to że Ci się nie chce, oznacza że mi i wielu też się nie chce :)
-- -
Czego znowu Wam się nie chce ?

Data: 2015-05-25 20:50:21
Autor: bartosz
[...]

Sprecyzuj: 144 postepowania z tytulu jednego tylko rodzaju wykroczenia w ciagu doby.

bart

Data: 2015-05-25 20:00:41
Autor: Budzik
144 prawka odebrane pierwszego dnia
Użytkownik bartosz bart78osz@wpUSUNTO.pl ...

[...]

Dokładnie tak.

Data: 2015-05-28 14:30:21
Autor: bartosz
144 prawka odebrane pierwszego dnia

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:XnsA4A5D95693DD3budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Troche mnie nie bylo, a tu watek sie rozwija, ze hej! :)

Juz wiadomo, ze pierwszy dzien lapanki zaowocowal wynikiem znacznie powyzej
sredniej - media oglosily, ze w ciagu 7 dni odebrano niecale 700 pj na
podstawie wiadomych przepisow. Srednia wychodzi zatem niecale 100 dziennie -
pierwszego dnia bylo to, przypomne, 144 szt.

Pojawiaja sie tez relacje od innych grupowiczow potwierdzajace przypuszczenia o "lapance".

bart

Data: 2015-05-29 12:48:05
Autor: J.F.
Użytkownik "bartosz"  napisał w wiadomości
[...]

To sie moze miescic w w granicach fluktuacji statystycznej.
Z drugiej strony - caly tydzien czy miesiac moze trwac lapanka.

Z trzeciej ... uwazacie ze nie powinni takich lapac ?
Maja omijac ulice, gdzie sie tak szybko jezdzi ?

A z czwartej ... policja oczywiscie wsiadla na medialna fale i sie chwali osiagnieciami i podkresla "my odebralismy PJ piratom, ktorzy WAM zagrazaja" ...

J.

Data: 2015-06-02 13:34:44
Autor: bartosz

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:556843e9$0$27527$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No pewnie - kazda wartosc mozna podciagnac pod fluktuacje.....

Z drugiej strony - caly tydzien czy miesiac moze trwac lapanka.

Akurat w miejscu, o ktorym pisalem, trwala 1 dzien :)

Z trzeciej ... uwazacie ze nie powinni takich lapac ?
Maja omijac ulice, gdzie sie tak szybko jezdzi ?

Nie - a wyjasnieniem tego faktu jest (po pierwsze) moj dokladny opis miejsca zdarzenia oraz (po drugie) zapewne nieosiągalna statystyka mowiaca ilu kierowcom zabrano prawo jazdy pierwszej doby _w nocy_.

A z czwartej ... policja oczywiscie wsiadla na medialna fale i sie chwali osiagnieciami i podkresla "my odebralismy PJ piratom, ktorzy WAM zagrazaja" ...

To tzw policja przede wszystkim zagraza w tym kraju obywatelom, nie "piraci".

bart

Data: 2015-06-02 13:56:24
Autor: J.F.
Użytkownik "bartosz"  napisał w wiadomości grup
[...]

Kazda, ale .... wypadki w kolejnych latach na dwoch drogach krajowych

dk3 164, 144, 162, 186,
dk5 311, 386, 340, 322,

Z drugiej strony - caly tydzien czy miesiac moze trwac lapanka.
Akurat w miejscu, o ktorym pisalem, trwala 1 dzien :)

Ale spoczeli na laurach, czy przeniesli sie w inne, "uspokajac ruch ? :-)

[...]

Chwalili sie tym, co to PJ stracil pare minut po polnocy :-)

[...]

No, az tak to sie nie zgadzam, policja malo ludzi u nas zabija.
Ale ... to nic nie zmieni, wsiedli na medialna fale i beda sie chwalic :-(

J.

Data: 2015-05-25 23:23:21
Autor: ToMasz
144 prawka odebrane pierwszego dnia

Pisałem juz ze jedyny powód dla ktorego mogłbym wpasc w sidla nowych
przepisów to:
- nieuwaga, zle ustawiony znak etc

a ja jestem właśnie takim "jeleniem" który zbyt opieszale zwalnia z 90 na 50, a oni wiedzą o tym i czatują.

[...]
Mnie męczy inne pytanie. co to da? Czy jazda bez prawka = brak ochrony oc? Czy po takim zatrzymaniu trzeba iść na kurs za 999zł?

ToMasz

Data: 2015-05-26 00:05:02
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 25 May 2015 23:23:21 +0200, ToMasz napisał(a):

Mnie męczy inne pytanie. co to da? Czy jazda bez prawka = brak ochrony oc? Czy po takim zatrzymaniu trzeba iść na kurs za 999zł?

Jazda po zatrzymaniu prawa jazdy przedłuża okres zatrzymania do 6 miesięcy,
a w tym okresie kolejny raz to AFAIR cofnięcie uprawnień, czyli dopiero w
tej sytuacji będzie to skutkowało regresem ubezpieczeniowym w przypadku
szkód z OC.

A na kurs pewnie się będzie można zapisać minimum po pół roku.

Chociaż znając życie okaże się że szybciej, łatwiej i taniej będzie na
jakiejś Ukrainie czy gdzieś tam.

Data: 2015-05-26 18:49:50
Autor: ToMasz
W dniu 26.05.2015 o 00:05, Tomasz Pyra pisze:
[...]

nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale do niedawna za wyścig na zabudowanym można było dostać za 500, punkty i jeździć spokojniej dalej.
Teraz? Zabierają prawko na parę miesięcy i jeśli gość będzie jeździł spokojnie  to... tyle? Zero kary?

ToMasz

Data: 2015-05-26 21:20:33
Autor: janusz_k
W dniu 2015-05-26 o 18:49, ToMasz pisze:
[...]

Prawie, bo jak nazbierałeś >24 punkty to ci zabierali prawo, a jazda bez to było wykroczenie.

Teraz? Zabierają prawko na parę miesięcy i jeśli gość będzie jeździł
spokojnie  to... tyle? Zero kary?
Nie będzie jezdził bo nie będzie miał prawa, a jak złapią to już jest przestępstwo i w łagodnej wersji przedłużenie zakazu na 6 miesięcy, w ostrej sąd i wyrok.

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2015-05-26 22:40:26
Autor: ToMasz
W dniu 26.05.2015 o 21:20, janusz_k pisze:
[...]

będzie. jak ktoś świadomie przekracza o 50km/h, to brak kawałka plastiku w portfelu go nie przekona do poruszania się tramwajem

a jak złapią to już jest
przestępstwo i w łagodnej wersji przedłużenie zakazu na 6 miesięcy, w
ostrej sąd i wyrok.
Obawiam się że kara jest za mała aby nie ryzykowali. poczekamy, zobaczymy
ToMasz

Data: 2015-05-27 00:24:32
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 26 May 2015 18:49:50 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Zabranie prawa jazdy to nie jest kara - to czynność administracyjna...
Osobno do tego za przekroczenie o ponad 50 w terenie zabudowanym dochodzi
grzywna z taryfikatora 1520zł.

Data: 2015-05-27 09:05:29
Autor: RoMan Mandziejewicz
144 prawka odebrane pierwszego dnia
Hello Tomasz,

Wednesday, May 27, 2015, 12:24:32 AM, you wrote:

[...]

Skąd wziąłeś tę kwotę?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-05-27 09:37:51
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 27 May 2015 09:05:29 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]

Takie cenniki po internecie krążą
http://www.mmsilesia.pl/artykul/taryfikator-mandatow-2015-ile-zaplacimy-za-mandat-cennik,3287815,art,t,id,tm.html

Aktu prawnego nie znam.

Data: 2015-05-27 09:43:50
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, May 27, 2015, 9:37:51 AM, you wrote:

[...]

Nic mi nie wiadomo o zmianie taryfikatora. Czyżbym coś przegapił? We
wszelkich wiadomościach związanych z odbieraniem praw jazdy była mowa
o 500PLN.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-05-27 22:11:00
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 27 May 2015 09:43:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]

A no to nie doczytałem.
Myślałem że nowy taryfikator wszedł w pakiecie z innymi zmianami.

Data: 2015-05-27 20:08:43
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .05.2015 o 09:37 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> pisze:

Takie cenniki po internecie krążą
http://www.mmsilesia.pl/artykul/taryfikator-mandatow-2015-ile-zaplacimy-za-mandat-cennik,3287815,art,t,id,tm.html

Aktu prawnego nie znam.

"Na zdjęciu widać propozycję zmian w mandatach, które być może zostaną
przegłosowane przed wakacjami 2015 roku."

TG

Data: 2015-05-27 19:51:25
Autor: jerzu
144 prawka odebrane pierwszego dnia
On Wed, 27 May 2015 00:24:32 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Osobno do tego za przekroczenie o ponad 50 w terenie zabudowanym dochodzi
grzywna z taryfikatora 1520zł.

Na razie pińcet. Podobno od lipca dopiero ma się taryfikator zmienić.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2015-05-25 23:57:13
Autor: J.F.
Dnia Mon, 25 May 2015 17:00:32 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
[...]

No coz, wszystkich statystyk nie bedzie.
Moze na stronie ITD, ale to FR.

[...]

Masz przyklad
http://m.wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,106542,17938972,Nowe_przepisy__Pierwszy_kierowca_stracil_prawo_jazdy.html

droga niemal w standardzie autostrady, srodek miasta, a do
najblizszego budynku daleko, przejsc nie ma zadnych, i tylko
rozbiegowki na wezlach za krotkie.

No ale dozwolone 60-70, mozna pojechac 100 i ograniczyc sie do mandatu
:-)

Pytam o to bo kolega bartosz dokładnie twierdzi, ze to byla popisówka, a mnie sie wydaje ze 144 mandaty 500zł na cała Polske to nie jest az tak wiele.
Może jakos inaczej to sie da oszacowac?

No wiesz, gmina Kobylnica w dobrych czasach zarabiala 6 mln rocznie na
mandatach. To jest ponad 16 tys dziennie, 32 mandaty po 500 zl, albo
160 po 100. A to jedna mala gmina.

J.

Data: 2015-05-26 00:09:12
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 25 May 2015 23:57:13 +0200, J.F. napisał(a):

No ale dozwolone 60-70, mozna pojechac 100 i ograniczyc sie do mandatu
:-)

Jeszcze miejsca gdzie normalnie ograniczenie to jest 80 albo, ale od
poniedziałku do piątku w godzinach 8-16 układają polbruk na chodniku, ale
"roboty drogowe" i "30" stoją cały tydzień, cała dobę ;)

Data: 2015-05-28 14:19:39
Autor: bartosz

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA4A6D69152846budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

[...]

Tylko zwroc uwage, ze tu kolega J.F. wspomina o fotoradarze w "dobrych czasach", a my mowimy o aktywnym lapactwie radiowozowym. Kawalek wczesniej pokazuje, ze wynik pierwszego dnia lapanki byl mocno powyzej sredniej, porownujac go do calego tygodnia.

bart

Data: 2015-05-28 17:00:40
Autor: Budzik
[...]

Chyba nie az tak bardzo bo ponoc łapią ponad 100 dziennie regularnie.

Data: 2015-05-28 19:50:36
Autor: re
[...]

Z 5 razy więcej niż nietrzeźwych ? :-)

Niezłe, niezłe

Data: 2015-05-28 21:20:43
Autor: bartosz

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA4A8B8F22A04Cbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Nie mogli lapac regularnie po 100 w pierwszym tygodniu, bo wtedy razem z pierwszym rekordowym dniem wyszloby 744, a jest niecale 700.

bart

Data: 2015-05-28 22:00:44
Autor: Budzik
[...]

W ktoryms radio mówili ze juz ponad 1000...

Data: 2015-06-02 13:35:28
Autor: bartosz

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA4A8ED31EC8C3budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

....ale to po okresie dluzszym niz tydzien.

bart

Data: 2015-06-02 16:00:24
Autor: Budzik
[...]

Dzis w radio juz sie chwalili ze ilosc wypadków i zabitych na drogach dosc mocno spadła.
Czy to mozliwe, zeby ta zmiana miała na to wpływ?
Czy okres badanie nie jest za krótki?
Co wreszcie porównali - ostatnie nascie dni do kazdych wczesniejszych nastu powiedzmy w ciagu 2-3 lat, czy moze wybrali sobie jakies pasujace inne nascie dni i stad taka dobra statystyka?

Data: 2015-06-02 21:55:30
Autor: bartosz

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA4ADB1959AACEbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Jasne, ze nie.

[...]

Takie informacje to tylko urabianie opinii publicznej, nie maja zadnej wartosci.

bart

Data: 2015-06-03 03:21:58
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 2 czerwca 2015 18:00:25 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

Co wreszcie porównali - ostatnie nascie dni do kazdych wczesniejszych nastu powiedzmy w ciagu 2-3 lat, czy moze wybrali sobie jakies pasujace inne nascie dni i stad taka dobra statystyka?

Wczoraj w nocy jakiś dwóch dziennikarzy i chyba ważny paolicmajster o tym rozmawiali. Policmajster twierdzi że nastąpił skokowy spadek pewnych wykroczeń związanych z przekraczaniem prędkości. Potwierdził to dziennikarz który pytał patrol z radarem. Policjanci od radaru mówili mu że nic nie są w stanie zarobić a za 61 na 50 na głupków nie będą wychodzili żeby łapać. I że kolejny dzień praktycznie bez utargu mają. Że mniej wypadków, policmajster ocenił to na utrzymujący się trend spadkowy. Na tyle widoczny że może powiedzieć że jest mniej. I że to dobrze bo przynosi duże oszczędności budżetu państwa. Z tym się akurat zgadzam że oszczędności budżetu związane z brakiem mandatów bo jest mało przekroczeń prędkości. Niższe prędkości to lżejsze wypadki. Koszt budżetu związany z wypadkami to 30-40 mld złotych rocznie. A z mandatów jak dobrze pójdzie mogą zebrać miliard. Wypadki są tym kosztowniejsze im prędkość była wyższa. To jak zbiorą 300 milionów mniej z mandatów a budżet zaoszczędzi na tym 10 miliardów to należy przed trybunałem postawić posłów że wcześniej tego prawa nie uchwalili. Pozytywnych skutków nowych przepisów będzie sporo. Spadnie zużycie paliwa i trzeba będzie go mniej kupić za granicą co poprawi bilans w handlu zagranicznym Polski. Mniejsze obciążenie budżetu skutkami wypadków. Niewielki wzrost zatrudnienia w transporcie samochodowym. Powinna też spaść składka na ubezpieczenie OC. Pomimo że nie przybędzie ani lekarzy ani pielęgniarek to będą mieli mniej pracy z ofiarami wypadków i zaoszczędzony czas dostaną inni chorzy. Wzrost, może nieduży ale wzrost to wzrost, zapotrzebowania na usługi hotelarskie i gastronomiczne. Plus ujemny to że niektórzy sobie nie pozapiedalają. Prywatnie to mi ich trochę zal. Młodzi z fajnymi autami, ja nie miałem takiego farta bo zaczynałem od Trabanta 601, i na 1/3 gwizdka będą tylko mogli żeby nie mieć stosunki na 3 miesiące przerywanego.

Data: 2015-06-03 21:23:09
Autor: J.F.
144 prawka odebrane pierwszego dnia
Dnia Wed, 3 Jun 2015 03:21:58 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisał(a):
[...]

Tych 144 (juz ponoc 1200) swiadczy o tym, ze szybko jezdzacych nie
brakuje. Co zreszta widac na drogach, choc moze nie az tak jak
dawniej. Wiec spadku dochodow spodziewalby sie w cb, janosiku, kojocie
itp.

No chyba, ze panowie policjanci byli nastawieni na mandaty po 500. Ale
watpie, bo jak juz lapali, to raczej od +20, moze nawet od +15.

Że mniej wypadków, policmajster ocenił
to na utrzymujący się trend spadkowy. Na tyle widoczny że może
powiedzieć że jest mniej.

Tyle, ze trend spadkowy mamy od 10 lat czy wiecej.

[...]

Ale budzet straci. Spoleczenstwo moze oszczedzi 10 mld, ale budzet
znacznie mniej, a sporo straci - vat od napraw itp.

Poza tym 10 mld to teraz gdzies suma skladek OC, wiec zmniejsz
szacunek do 2 mld ... chociaz, patrzac po Szwecji czy Anglii, to
faktycznie tych wypadkow moze ubyc wieksza czesc.

Pozytywnych skutków nowych przepisów będzie sporo.
Spadnie zużycie paliwa i trzeba będzie go mniej kupić za granicą co
poprawi bilans w handlu zagranicznym Polski.

I trzeba bedzie podniesc akzyze, bo budzet za malo zarobi :-)

Mniejsze obciążenie
budżetu skutkami wypadków. Niewielki wzrost zatrudnienia w
transporcie samochodowym. Powinna też spaść składka na
ubezpieczenie OC.

W cuda wierzysz - wiecej wydadza na reklame w TV :-)

Pomimo że nie przybędzie ani lekarzy ani
pielęgniarek to będą mieli mniej pracy z ofiarami wypadków i
zaoszczędzony czas dostaną inni chorzy.

Eee, jakby rzad chcial, to by zwiekszyl ilosc lekarzy.

Wzrost, może nieduży ale
wzrost to wzrost, zapotrzebowania na usługi hotelarskie i
gastronomiczne. Plus ujemny to że niektórzy sobie nie
pozapiedalają.

Plus wzrost czasu podrozy, plus coraz wieksze domaganie sie autostrad

J.

Data: 2015-06-03 15:39:15
Autor: kogutek444
napisał(a):
> [...]

> gastronomiczne. Plus ujemny to że niektórzy sobie nie
> pozapiedalają. Plus wzrost czasu podrozy, plus coraz wieksze domaganie sie autostrad

Mało kto trybi pełną księgowość. Ty chyba tez nie jesteś w niej najmocniejszy. W księdze przychodów i rozchodów najważniejsze rubryki to Winien i Ma. Na Winien składają się wszystkie pieniądze jakie wpływają do budżetu. W innych rubrykach są one ujęte jako składniki. I będzie rubryka VAT, PIT, akcyza, cło itp. Po podsumowaniu strony Winien stanowi sumę wszystkich dochodów. W tym momencie nie wiadomo z czego pochodzą wpłaty, liczy się tylko kwota podsumowania strony ( folio to strona ). Winien to suma wszystkich wydatków. Ktoś kto daje pieniądze z wora nie ma pojęcia z czego konkretna złotówka pochodzi. Rozdaje na renty ale musi uwzględnić renty inwalidzkie i rodzinne dla ofiar wypadków. Rozdaje pieniądze na służbę zdrowia i musi uwzględnić koszt leczenia ofiar wypadków. Zusowi musi dopłacić do zwolnień chorobowych ludzi którzy po wypadkach poszli na zwolnienie lekarskie. NFZtoi musi dać kasę na dopłaty do lekarstw jakie zużyją poszkodowani w wypadkach. Pojęcie poszkodowany dotyczy sprawców i ofiar. Jeśli mniej wyda na skutki wypadków to nawet jak mniej zbierze z mandatów to w worku i tak coś zostanie. A zostanie bo ten co ustalał budżet przyjął że z mandatów zbierze 3% tego co potrzebuje dopłacić na skutki wypadków. Jak by wcale nie było wypadków i mandatów to zabrakło by miliarda ale by zostało 39 miliardów. No to chyba w takiej sytuacji warto rządowi zrobić wszystko żeby wypadków było jak najmniej. Czy trzeba będzie podnieść akcyzę? Budżet może zmniejszoną nadrobić w innym miejscu. W firmie jest pracownik serwisant. Jego praca polega na tym że jeździ po Polsce i naprawia. Przeciętny wyjazd do tej pory to było 5 godzin jazdy 2 godziny naprawa i 5 godzin powrót. Razem 12 godzin. Idzie wytrzymać. Ale jak przejazdy się przedłużą w czasie o półtorej godziny w każdą stronę to po drodze będzie musiał zjeść dwa posiłki, częściej spać w hotelach a i tak się nie wyrobi bo jak będzie pracował przeciętnie po 15 godzin to po dwóch tygodniach podziękuje za pracę albo szef zatrudni kolejnego pracownika. Wtedy po stronie Winien zniknie jeden zasiłek dla bezrobotnych a po stronie ma pojawi się podatek dochodowy, przy okazji ZUS zarobi składki za jedną osobę. Rynek ubezpieczycieli to wolny rynek. Bez reklamy nie dadzą rady poinformować że mogą dać jeszcze 10% obniżenia składki za bezszkodową jazdę. Rząd chce żeby było więcej lekarzy. Jak będzie mniej ofiar wypadków do leczenia to tak jak by zrobił więcej lekarzy chociaż żadnego nie przybyło. Wzrost czasu podróży korzystny jest dla budżetu, wyjaśniłem wcześniej dlaczego.

Data: 2015-06-03 10:46:03
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
UĹźytkownik bartosz bart78osz@wpUSUNTO.pl ...
Nie mogli lapac regularnie po 100 w pierwszym tygodniu, bo wtedy
razem z pierwszym rekordowym dniem wyszloby 744, a jest niecale 700.
W ktoryms radio mĂłwili ze juz ponad 1000...
...ale to po okresie dluzszym niz tydzien.

Wczoraj uslyszalem 1200 ... w 5-6 tygodni ?

Dzis w radio juz sie chwalili ze ilosc wypadkĂłw i zabitych na drogach dosc
mocno spadła.
Czy to mozliwe, zeby ta zmiana miała na to wpływ?
Czy okres badanie nie jest za krĂłtki?

IMO- za krotki. Tzn okres moze i dobry, tylko policja przygotowuje statystyki miesieczne, na majowe cos za wczesnie ...

http://www.statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/100256,Bezpieczenstwo-w-ruchu-drogowym-w-ujeciu-miesiecznym.html
http://www.statystyka.policja.pl/download/20/162695/kwiecien2015.pdf
http://www.statystyka.policja.pl/download/20/137038/4Informacjamiesiecznakwiecien2014.pdf

 2 464 wypadków drogowych, w których
 211 osób zginęło, a
 2 969 osób zostało rannych.
Policja zarejestrowała:
 28 311 kolizji.

kwiecien 2014
 2 646 wypadków drogowych, w których
 221 osób zginęło, a
 3 228 osób zostało rannych.
Policja zarejestroała:
 27 858 kolizji.

No ale w kwietniu bylo  tylko 13 dni obowiazywania ...

J.

Data: 2015-05-29 13:13:37
Autor: Shrek
On 2015-05-25 23:57, J.F. wrote:

Masz przyklad
[...]

Strona nie istnieje...

Jeśli jest tak jak piszesz, to wręcz jak znam życie trzeba przekroczyć, bo inaczej dojedziesz tą 50 do końca rozbiegówki i dalej się nie włączysz na jezdnię główną...

Shrek

Data: 2015-05-29 13:50:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mk9hkn$9e$1@node1.news.atman.pl...
On 2015-05-25 23:57, J.F. wrote:
Masz przyklad
[...]

Lapali na moscie Milenijnym/obwodnicy srodmiejskiej (w WRC)

Jeśli jest tak jak piszesz, to wręcz jak znam życie trzeba przekroczyć, bo inaczej dojedziesz tą 50 do końca rozbiegówki i dalej się nie włączysz na jezdnię główną...

Rozbiegowki tam praktycznie nie ma .... ale to chyba tylko zza kolka sprawia takie takie wrazenie, bo wystarczy przepuscic autobus
https://www.google.pl/maps/@51.1364512,16.9996417,82m/data=!3m1!1e3

czy
https://www.google.pl/maps/@51.1559893,17.006629,173m/data=!3m1!1e3

Duze przekroczenie predkosci moze tam faktycznie generowac niebezpieczne sytuacje.

J.

Data: 2015-05-25 19:20:59
Autor: Jacek
W dniu 2015-05-25 o 17:45, Budzik pisze:
W mediach pojawiła sie liczba 144 - ponoc tyle PJ zabrali kierowcom
pierwszego dnia za przekroczenie predkosci powyzej 50km/h.
U mnie pojawił się patrol z suszarką na ulicy, gdzie jest ograniczenie do 20 km/h (samo ograniczenie pojawiło się niedawno). Podobno w sobotę w nocy mieli niezły "odstrzał jeleni", jak towarzystwo wracało z dyskoteki. Ulica, jak ulica, niezbyt szeroka, po jednej stronie domy jednorodzinne, a z drugiej dochodzi kilka uliczek poprzecznych z osiedla bloków. Ja bym tam "20" na pewno nie postawił, ale może ja pirat jakiś jestem.
Jacek

Data: 2015-05-25 23:07:58
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 25 May 2015 15:45:43 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

Tak się zastanawiam.
Bo PJ zatrzymywane jest w trybie decyzji administracyjnej - teoreytcznie
nie jest to więc kara (od której można by się odwołać do sądu).

I tu pytanie - czy od takiej decyzji administracyjnej której kryteria są
podane w ustawie można tworzyć jakiekolwiek wyjątki nieujęte w ustawie?

Bo rzeczy typu wyższa konieczność mogą wyłączyć odpowiedzialność karną czy
za wykroczenia, ale odebranie prawa jazdy nie jest takiego rodzaju
odpowiedzialnością, a administracyjnym wynikiem stwierdzenia przekroczenia
prędkości.

Wniosek z tego płynie taki, że prawo jazdy powinien również stracić
kierowca karetki na sygnale, czy policjant jadący radiowozem prowadząc
czynności służbowe itp. itd.

Data: 2015-05-26 11:57:23
Autor: Big Jack
*Tomasz Pyra* napisał(-a):

Tak się zastanawiam.
Bo PJ zatrzymywane jest w trybie decyzji administracyjnej -
teoreytcznie nie jest to więc kara (od której można by się odwołać do
sądu).

Ale od decyzji administracyjnych zdaje się w ogóle istnieje tryb odwoławczy. Chyba że odebranie PJ to /superdecyzja/, od której odwołanie nie istnieje :D

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-05-26 12:18:33
Autor: J.F.
Użytkownik "Big Jack"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mk1g18$cms$1@node2.news.atman.pl...
*Tomasz Pyra* napisał(-a):
[...]

Poniekad tak jest - bo co prawda odwolac sie mozesz, ale urzad szybko odpowie ze przeciez funkcjonariusz stwierdzil przekroczenie i nic innego ustawa nie przewiduje.

J.

Data: 2015-05-27 00:33:47
Autor: Tomasz Pyra

*Tomasz Pyra* napisał(-a):

[...]

Tak sobie teraz analizuję że to odebranie prawa jazdy przez policjanta to
nie jest decyzja administracyjna, a raczej czynnośc administracyjna.

Jest to po prostu czynność wynikająca wprost z przepisów ustawy, a że sama
ustawa nie ustawia żadnej procedury odwoławczej, a że ma znamiona kary, no
to łamie chyba prawa człowieka - prawo do procesu sądowego.

Podobna sytuacja jak z odebraniem dowodu rejestracyjnego - policjant może
zabrać jeśli uważa że powinien, bo tak mówi ustawa.
Nie musi niczego udowaniać, a sama czynność nie jest karą w sensie
kodeksowym, jest po prostu czynnością administracyjną.

Chyba że odebranie PJ to /superdecyzja/, od której odwołanie nie istnieje :D

No tak to właśnie w prawie zapisano.
Wpisano to w ogóle do złej ustawy - do PoRD, a powinno to trafić do KW.

Data: 2015-05-28 14:21:18
Autor: bartosz

*Tomasz Pyra* napisał(-a):

[...]

O - no i prosze, sa podstawy do zaskarzania i do wytaczania procesow przez kierowcow ukaranych w ten sposob :) Tak wlasnie myslalem.

bart

Data: 2015-05-26 15:59:54
Autor: neelix

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA4A5B485746D4budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Kierowca a zwłaszcza na pms powinien wiedzieć, że nie ma "terenu zabudowanego". Jak słyszę tych wszystkich medialnych fahofcuf którzy często ujadają w tv i posłyszę "teren zabudowany" to szlag mnie trafia, że taka niekompetencja nas informuje i poucza.

Czy w ogole sa takie dane dostepne?
Dane potrzebne aby odpowiedziec na pytanie: czy policja zrobiła celową
lapanke, aby pokazać, jak bardzo były potrzebne zmiany w przepisach.

Na pewno była mendialna pokazówka w dniu wejścia przepisów. W inne dni takiego, który w  o. z. przekracza prędkość trzeba będzie jeszcze namierzyć. Będzie tak jak z łapaniem pijanych czyli okazjonalne akcje świąteczno-łykendowe. Poza tym propaganda jak przy światłach mijania w dzień mnie nie interesuje.

neelix

Data: 2015-05-26 16:38:50
Autor: SW3
W dniu 25.05.2015 o 17:45 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

W mediach pojawiła sie liczba 144 - ponoc tyle PJ zabrali kierowcom
pierwszego dnia za przekroczenie predkosci powyzej 50km/h.

A mnie zastanawia, że pierwszego dnia 144 a w kolejnych znacznie mniej..
Tak kierowcy zwolnili, policja odpuściła z kontrolami, czy piraci się  kończą (tych 144 to był istotny procent całości)?

--
SW3
-- --

Data: 2015-05-26 16:51:22
Autor: J.F.
Użytkownik "SW3"  napisał w wiadomości grup
[...]

Wszysko naraz ... plus ... a w kolejnych naprawde mniej ?

J.

Data: 2015-05-26 17:21:16
Autor: giecik
[...]

Ja uważam, że to była łapanka
W moim mieście akurat tego dnia któryś wylot z miasta był obstawiony suszarką. A kręciłem się od 7 do 21 i non stop gdzieś był ustawiony patrol.
Na następny dzień sprawdzam w internecie a tu takie coś:
http://pisz.wm.pl/269946,Skontrolowali-blisko-piecdziesiat-pojazdow.html

Tak więc na bank to są zawyżone dane

144 prawka odebrane pierwszego dnia