15 latek i sprzedaż jabłek

Data: 2009-07-28 17:15:46
Autor: Jacek
15 latek i sprzedaż jabłek
Za chwilę dojrzej± mi jabłka w ogrodzie, a ponieważ sam ich nie zużyję/nie przetrawię postanowiłem pomóc 15-letniemu synowi kolegi. Młody sam jabłka poobiera i będzie sprzedawał np. na przydrożnym parkingu. Co zarobi, to jego.
Czy taka sprzedaż nie podpada pod jakie¶ przepisy podatkowe? Nie chciałbym, aby młody miał jakie¶ kłopoty z tego powodu. Dodam, że jabłek będzie lekko licz±c 300 kilo a sprzedaż potrwa ze dwa tygodnie.
Jacek

Data: 2009-07-28 10:23:14
Autor: witek
15 latek i sprzedaż jabłek
Jacek wrote:
Za chwilê dojrzej± mi jab³ka w ogrodzie, a poniewa¿ sam ich nie zu¿yjê/nie przetrawiê postanowi³em pomóc 15-letniemu synowi kolegi. M³ody sam jab³ka poobiera i bêdzie sprzedawa³ np. na przydro¿nym parkingu. Co zarobi, to jego.
Czy taka sprzeda¿ nie podpada pod jakie¶ przepisy podatkowe? Nie chcia³bym, aby m³ody mia³ jakie¶ k³opoty z tego powodu. Dodam, ¿e jab³ek bêdzie lekko licz±c 300 kilo a sprzeda¿ potrwa ze dwa tygodnie.
Jacek
Z wyjÄ…tkiem prostytucji, reszta w Polsce jest opodatkowana.

Data: 2009-07-28 10:29:28
Autor: witek
15 latek i sprzedaż jabłek
witek wrote:
Jacek wrote:
[...]

Do głowy przychodzą mi trzy pomysły na które US może wpaść

a)zatrudnienie przez ciebie pracownika sezonowego, od którego powinienies zapłacic ubezpieczenie, zus i podatek

b)darowizna od ciebie dla niego, od której powinienies odprowadzić podatek i VAT

c)prowadzenie przez niego niezarejetrowanej działaności gospodarczej

kombinacje powyższych, szczególnie b+c, są również miel widziane przez US. Obie strony można wówczas złupić.
Na dokładkę do punktu a) może się jeszcze przyczepić inspekcja pracy, ze niezapewnienie stanowiska pracy, zajmowania pasa drogowego bez zezwolenia, sprzedaż w miejscu niebezpiecznym
Pewnie jeszcze parę innych pomysł się wykluje za chwile.

Data: 2009-07-28 12:17:32
Autor: glos
15 latek i sprzedaż jabłek
On 28 Lip, 17:29, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
(...)
Pewnie jeszcze parę innych pomysł się wykluje za chwile.

sanepid? bhp? :>

--

Pozdrawiam,

glos

Data: 2009-07-29 05:54:37
Autor: jureq
15 latek i sprzedaż jabłek
Dnia Tue, 28 Jul 2009 10:29:28 -0500, witek napisał(a):

Do głowy przychodzą mi trzy pomysły na które US może wpaść

b)darowizna od ciebie dla niego, od której powinienies odprowadzić
podatek i VAT

Nie przesadzajmy. Podatek od darowizn płaci obdarowany a nie darczyńca. A VAT skąd ci się wziął do już nie potrafię się w żaden sposób domyślić....

Data: 2009-07-29 01:13:28
Autor: witek
15 latek i sprzedaż jabłek
jureq wrote:
[...]

A zapytaj tego piekarza co go zapłacił.

Gdyby to sprzedał, a nie darował to miałby dochód, a tak samowolnie tego dochodu się pozbawił, co niestety nie zwalnia go z zapłacenia podatku od tego co nie zarobił..
A VAT? VAT jak każdy inny przedsiębiorca.

Data: 2009-07-29 08:32:06
Autor: spp
15 latek i sprzedaż jabłek
witek pisze:

Gdyby to sprzedał, a nie darował to miałby dochód, a tak samowolnie tego dochodu się pozbawił, co niestety nie zwalnia go z zapłacenia podatku od tego co nie zarobił..
A VAT? VAT jak każdy inny przedsiębiorca.

Masz na myśli legnicki przypadek?

To bardzo medialna sprawa - na szczęście nieprawdziwa.

--
spp

Data: 2009-07-29 01:39:53
Autor: witek
15 latek i sprzedaż jabłek
spp wrote:
witek pisze:

[...]

A nie wiem czy legnicki czy nie, w kaĹĽdym razie podatek i tak siÄ™ naleĹĽy.
Chcesz się przekonać?
Odstąp mi za friko jeden pokój w twoim mieszkaniu i idź z tym do US. Moją część podatku oczywiście też pokrywasz ty w ramach przegranego zakładu.

Data: 2009-07-29 06:41:25
Autor: Wojciech Bancer
15 latek i sprzedaż jabłek
On 2009-07-29, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

A nie wiem czy legnicki czy nie, w każdym razie podatek i tak się należy.
Chcesz się przekonać?
Odst±p mi za friko jeden pokój w twoim mieszkaniu i idĽ z tym do US.

I od tego _VAT_ będzie?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-29 01:44:22
Autor: witek
15 latek i sprzedaż jabłek
On 2009-07-29, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

A nie wiem czy legnicki czy nie, w każdym razie podatek i tak się należy.
Chcesz się przekonać?
Odst±p mi za friko jeden pokój w twoim mieszkaniu i idĽ z tym do US.

I od tego _VAT_ będzie?

Jak będziesz prowadził działalno¶ć gospodarcz± w postaci sadu to jak najbardziej.

Data: 2009-07-29 08:42:53
Autor: spp
15 latek i sprzedaż jabłek
witek pisze:

[...]

AleĹĽ to ja wiem. :)

Odniosłem się do Twojej wypowiedzi o jakimś piekarzu który zbankrutował bo był filantropem i rozdawał ubogim pieczywo. Niestety, po bliższym przyjrzeniu się sprawie zauważysz, że był małym kombinatorem i tyle. :(
A jego przykład pokazuje jak potężne są media. :)

--
spp

Data: 2009-07-29 01:46:16
Autor: witek
15 latek i sprzedaż jabłek
spp wrote:
witek pisze:

[...]

A to wiem, że był kombinatorem, co nie zmienia faktu,m że jakiś tam ułamek procenta tego co było w mediach było rzeczywistą darowizną i od tego podatek tez mu naliczyli.

To samo dotyczy darmowych porad prawnych, od których trzeba odprowadzić podatek.

Data: 2009-07-29 22:47:24
Autor: Gotfryd Smolik news
15 latek i sprzedaż jabłek
On Wed, 29 Jul 2009, witek wrote:

To samo dotyczy darmowych porad prawnych, od których trzeba odprowadzić podatek.

  Ba, żeby to wszyscy wypełniaj±cy zeznania roczne s±siadom mieli
¶wiadomo¶ć, że formalnie ich czyn stanowi poważne naruszenie
prawa, za które i 50 000 zł można przywalić, to by się zdziwili :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-29 23:11:00
Autor: Animka
15 latek i sprzedaż jabłek
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Je¶li bior± za to pieni±dze.

--
animka

Data: 2009-07-29 17:11:23
Autor: witek
15 latek i sprzedaż jabłek
Animka wrote:

Je¶li bior± za to pieni±dze.

Znowu co¶ ci się uroiło.

Data: 2009-07-30 01:09:53
Autor: Gotfryd Smolik news
15 latek i sprzedaż jabłek
On Wed, 29 Jul 2009, Animka wrote:

[...]

  Nieodpłatne wykonanie usługi nie podpada pod ustawę?
  Aby na pewno? :O
  Będę musiał zajrzeć, wyszłoby, że niesłusznie warczę po pytaj±cych
o "poradę".
  Masz namiar (na akt i przepis) pod ręk±?
  Bo na słowo nie uwierzę.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-30 01:44:11
Autor: Animka
15 latek i sprzedaż jabłek
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Ej, to sam sobie sporz±dzaj PIT-y i płać od tego podatek ;-)

--
animka

Data: 2009-07-30 09:52:00
Autor: Gotfryd Smolik news
15 latek i sprzedaż jabłek
On Thu, 30 Jul 2009, Animka wrote:

Ej, to sam sobie sporz±dzaj PIT-y

  Tak robię :>

i płać od tego podatek ;-)

  Nie usiłuj się wy¶lizgać - mowa była o wykonywaniu *komu¶*
zastrzeżonej czynno¶ci prawnej.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-30 10:50:33
Autor: Borys Pogoreło
15 latek i sprzedaż jabłek
Dnia Thu, 30 Jul 2009 01:09:53 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  Będę musiał zajrzeć, wyszłoby, że niesłusznie warczę po pytaj±cych
o "poradę".
  Masz namiar (na akt i przepis) pod ręk±?
  Bo na słowo nie uwierzę.

 Gotfrydzie, dyskutujesz z animk±. Daruj sobie. :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-07-30 13:09:19
Autor: Animka
15 latek i sprzedaż jabłek
Borys Pogoreło pisze:
[...]

A ja z ruskimi nie dyskutuję.

--
animka

Data: 2009-07-30 14:44:40
Autor: witek
15 latek i sprzedaż jabłek
Animka wrote:
Borys Pogoreło pisze:
[...]

To sami ruscy.
Musisz poszukać innej grupy.

Data: 2009-07-30 22:18:56
Autor: 'Tom N'
15 latek i sprzedaż jabłek
witek w <news:h4st78$svi$3inews.gazeta.pl>:

Animka wrote:
Borys Pogoreło pisze:
[...]

Chyba jej założę jak±¶ na alcie, z fun albo fan -- może sobie wybrać :D

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-07-30 17:08:02
Autor: witek
15 latek i sprzedaż jabłek

Animka wrote:
Borys Pogoreło pisze:
[...]

jestem za
alt.pl.fun.animka
bedziemy wrzucać jej posty.
byłby całkime niezły ruch.

Data: 2009-08-03 13:26:10
Autor: Borys Pogoreło
15 latek i sprzedaż jabłek
Dnia Thu, 30 Jul 2009 17:08:02 -0500, witek napisał(a):

Chyba jej założę jak±¶ na alcie, z fun albo fan -- może sobie wybrać :D

jestem za
alt.pl.fun.animka
bedziemy wrzucać jej posty.
byłby całkime niezły ruch.

 Ja proponuję co¶ w klimacie alt.fan.animka.die.die.die ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-08-08 10:30:57
Autor: cyklista
15 latek i sprzedaż jabłek
Użytkownik witek napisał:
Animka wrote:
Borys Pogoreło pisze:
[...]

oraz oczywi¶cie Żydzi i cykli¶ci o czym muszę cały czas przypominać :-)

Data: 2009-07-29 11:01:42
Autor: Tomek
15 latek i sprzedaż jabłek
Dnia 29-07-2009 o 08:39:53 witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):

spp wrote:
witek pisze:

[...]

OdstÄ…p mi za friko jeden pokĂłj w twoim mieszkaniu i idĹş z tym do US.
Moją część podatku oczywiście też pokrywasz ty w ramach przegranego zakładu.

No to chęcią posłucham co to nowego ostatnio uchalono że odstępujący ma coś płacić? --
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-07-29 08:38:13
Autor: witek
15 latek i sprzedaż jabłek
Tomek wrote:

No to chęcią posłucham co to nowego ostatnio uchalono że odstępujący ma coś płacić?

O to widzę, że przespałeś całą epokę.

Powinieneś zapytać raczej co nowego uchwalono ostatnio, że odstępujący nie musi płacić.

Masz

http://www.pit.pl/uzyczenie_wynajem_podatki_w_praktyce_1239.php

Data: 2009-07-29 15:46:54
Autor: Tomek
15 latek i sprzedaż jabłek
Dnia 29-07-2009 o 15:38:13 witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):

Tomek wrote:

[...]

Po prostu odpowiedz na pytanie - ktĂłry podatek, na podstawie ktĂłrego przepisu.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-07-29 13:07:55
Autor: witek
15 latek i sprzedaż jabłek

Tomek wrote:
[...]

Ale co mam ci jeszcze odpowiadać.
Pogooglaj sobie trochÄ™, albo poczytaj archiwum grupy, szczegĂłlnie posty Godfryda.
Zmiana nastąpiła dopiero od stycznia tego roku i już można "bezkarnie" pożyczyć pokój koledze na weekend bez obowiązku zapłacenia podatku od tego.

Data: 2009-07-29 20:15:01
Autor: Tomek
15 latek i sprzedaż jabłek
Dnia 29-07-2009 o 20:07:55 witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):

[...]

KontrastujÄ…c to z:

[...]

- cenię umiejętność przyznania się do błędu,
nawet jeśli jest podana w tak dyplomatyczny, zakamuflowany sposób.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-07-29 22:45:35
Autor: Gotfryd Smolik news
15 latek i sprzedaż jabłek
On Wed, 29 Jul 2009, spp wrote:

witek pisze:

Gdyby to sprzedał, a nie darował to miałby dochód, a tak samowolnie tego dochodu się pozbawił, co niestety nie zwalnia go z zapłacenia podatku od tego co nie zarobił..
A VAT? VAT jak każdy inny przedsiębiorca.

Masz na my¶li legnicki przypadek?

To bardzo medialna sprawa - na szczę¶cie nieprawdziwa.

  E, nie tak.
  To, że owe bułki, bardzo nagło¶nione przez "przyhaczonego" piekarza,
stanowiły być może 0,002% obrotu nieopodatkowanego, o który go
oskarżono, i to że w pozostałych 99,998% obrotu być może było 60%
oszustwa w tej formie, że fałszywie za¶wiadczył iż ten obrót
*również* podarował (mimo że mogła to być nieprawda), w niczym
nie zmienia faktu, że owe (być może tylko) 0,002% to *BYŁ* wła¶nie
VAT od takiej darowizny!
  Sprawa w tym znaczeniu jest mocno *prawdziwa* (a najlepiej
dowodzi tego zmiana w ustawie, któr± krytykuję niżej).

  To, że USy powszechnie olewaj± prawo, i nie czepiaj± się przeciętnej
staruszki przeprowadzonej przez jezdnię o podatek od "darmowego
¶wiadczenia", w niczym nie ¶wiadczy, że *wg prawa* taki podatek
jest należny.
  I po prostu tak się trafiło, że owo "¶wiadczenie" znalazło się
między innymi, wartymi być może setki tysięcy złotych innymi
"¶wiadczeniami" - i tylko dlatego zostało ujawnione (a urzędnik
nie miał wyboru - przepis jest przepis, skoro ujawniono, to
MUSIAŁ zastosować ustawę...).

  Żeby nie było:
- bzdura o opodatkowaniu *każdej* kwoty, która nie jest przekazaniem
   rzeczy lub praw maj±tkowych (czyli darowizn±) nadal AFAIR
   & AFAIK obowi±zuje (ale idzie o podatek dochodowy, nie VAT)
- w zakresie darowizny "charytatywnej" zapis VAT zmieniono o tyle,
   że "podarowanie" podatku działa *pod warunkiem* zapl±tania
   w imprezę organizacji charytatywnej; osobiste danie bułki
   żebrakowi nadal wymaga wystawienia f-ry VAT wewnętrzenej

  Rz±dz±cy nie maj± w zwyczaju my¶leć dalej niż koniec załozenia
które przyjęli do uregulowania w akcie prawnym...
  W efekcie, zorganizowanie np. "wspólnej sieci" (lokalnej,
komputerowej) wymaga założenia stowarzyszenia.
  Bzdura do kwadratu.
  Ale co robić...

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-29 22:32:56
Autor: Gotfryd Smolik news
15 latek i sprzedaż jabłek
On Wed, 29 Jul 2009, witek wrote:

jureq wrote:
Nie przesadzajmy. Podatek od darowizn płaci obdarowany a nie darczyńca. A VAT sk±d ci się wzi±ł do już nie potrafię się w żaden sposób domy¶lić....

A zapytaj tego piekarza co go zapłacił.

  Ale piekarz dlatego został o ten podatek "potr±cony" (nie licz±c
pozostałych spraw, które - jak wynikło z póĽniejszego opisu - były
*sporo* poważniejsze, co oczywi¶cie "sprawy" nie zmienia), że
ów VAT *odliczył*.
  Sadownik rzeczywi¶cie miałby problem z VATem, je¶li odlicza VAT
od zakupów opodatkowanych *lub* od sprzedaży owych jabłek bierze
f-ry VAT-RR (stanowi±ce 'zryczałtowany zwrot').
  Ale rozumiałem że idzie o "osobi¶cie posiadane jabłonie" :)

A VAT? VAT jak każdy inny przedsiębiorca.

  Zgoda, ale VAT o którym piszesz musiałby odprowadzić *daj±cy*
i to on musiałby być owym przedsiębiorc±, który odlicza VAT.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-29 15:59:18
Autor: witek
15 latek i sprzedaż jabłek
Gotfryd Smolik news wrote:

 Zgoda, ale VAT o którym piszesz musiałby odprowadzić *daj±cy*
i to on musiałby być owym przedsiębiorc±, który odlicza VAT.

I tak wła¶nie napisałem.
Założyłem, że te 300 kg jakblek nie ro¶nie w przydomowym ogórdku starej babci, a na profesjonalnym sadzie, tylko komu¶ się zbierać nie chce.

Data: 2009-07-30 08:21:17
Autor: Jacek
15 latek i sprzedaż jabłek
Błędne założenie. Dokładnie jest to 15 arowy przydomowy ogród z drzewami owocowymi.
W skupie za jabłka płac± ok. 40 gr/kg tak więc "profesjonalny" sadownik może liczyć na 120 zł przychodu przy sprzedaży hurtowej.
Jacek
PS
na pocz±tku wrze¶nia będę miał to samo tylko z gruszkami ;-)

Data: 2009-07-29 22:29:36
Autor: Gotfryd Smolik news
15 latek i sprzedaż jabłek
On Tue, 28 Jul 2009, witek wrote:

witek wrote:
Jacek wrote:
Za chwil dojrzej mi jabka w ogrodzie, a poniewa sam ich nie zuyj/nie przetrawi postanowiem pomóc 15-letniemu synowi kolegi. Mody sam jabka poobiera i bdzie sprzedawa np. na przydronym parkingu. Co zarobi, to jego.
[...]
a)zatrudnienie przez ciebie pracownika sezonowego

  Akurat tu byłbym skłonny powiedzieć, że obrona przed tym zarzutem
byłaby skuteczna.
  Nie ma ¶wiadczenia *pracy* - "co zarobi, to jego", na pewno nie
charakteryzuje ¶wiadczenia *na potrzeby* pracodawcy, a do tego
brakuje jeszcze cechy "kierownictwa" :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-30 08:24:55
Autor: Jacek
15 latek i sprzedaż jabłek
Po przeczytaniu wypowiedzi Kolegów zaczynam dochodzić do wniosku, że albo niech młody zapomni o jabłkach albo nie powiem mu, że łamie ile¶ tam przepisów na raz i niech sobie sprzedaje w nie¶wiadomo¶ci, bo mógłby nadszarpn±ć swój szacunek do prawodawcy i prawa wogóle.
Jacek

Data: 2009-07-30 10:26:53
Autor: Tomek
15 latek i sprzedaÂż jabÂłek
Dnia 30-07-2009 o 08:24:55 Jacek <maps@wp.pl> napisał(a):

Po przeczytaniu wypowiedzi Kolegów zaczynam dochodziæ do wniosku, ¿e albo
niech m³ody zapomni o jab³kach albo nie powiem mu, ¿e ³amie ile¶ tam
przepisów na raz i niech sobie sprzedaje w nie¶wiadomo¶ci, bo móg³by
nadszarpn±æ swój szacunek do prawodawcy i prawa wogóle.

Używajmy raczej słowa "przepisy" a nie "prawo".
Mamy taki NEP-bis, tylko że błękitny a nie czerwony,
i co jak co, ale prawy to on nie jest.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-07-30 12:14:33
Autor: Piotrek
15 latek i sprzedaż jabłek
Jacek wrote:
[...]

Tia ...

To samo miałem ze swoimi dziećmi, które "nabuzowane" po lekcjach z cyklu wprowadzenie do przedsiębiorczo¶ci chciały sobie *legalnie* dorobić do kieszonkowego, kupuj±c jakie¶ ciuchy na wyprzedażach i sprzedaj±c na Allegro.

Oczywi¶cie przy takich założeniach dotycz±cych skali biznesu i aktualnym stanie prawnym działalno¶ć prowadzona legalnie oznaczałaby tylko jedno - pacjent kwalifikuje się do pilnej konsultacji psychiatrycznej.

A póĽniej rz±dz±cy dziwi± się, że szara strefa kwitnie ...

Piotrek

Data: 2009-07-28 17:24:19
Autor: bokomaru
15 latek i sprzedaż jabłek
witek wrote:
Z wyjÄ…tkiem prostytucji, reszta w Polsce jest opodatkowana.

runo lesne oidp nie.

--
bartek.

Data: 2009-07-28 17:52:05
Autor: spp
15 latek i sprzedaż jabłek
bokomaru pisze:

Z wyjÄ…tkiem prostytucji, reszta w Polsce jest opodatkowana.

runo lesne oidp nie.

Ale zbierane tylko na własne potrzeby.

A tutaj jest handel. :)

--
spp

Data: 2009-07-28 18:07:02
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
15 latek i sprzedaż jabłek
spp wrote:
bokomaru pisze:

Z wyj±tkiem prostytucji, reszta w Polsce jest opodatkowana.

runo lesne oidp nie.

Ale zbierane tylko na własne potrzeby.

A tutaj jest handel. :)

A zbieranie czegokolwiek innego jest opodatkowane? :-)

Art. 21 ust. 1 pkt 72 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zwalnia od podatku dochody ze sprzedaży surowców ro¶lin zielarskich i ziół dziko rosn±cych le¶nych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) w grupie o symbolu 01.11.91-00, jagód, owoców le¶nych (PKWiU 01.13.23-00) i grzybów (PKWiU 01.12.13-00.43) - ze zbioru dokonywanego osobi¶cie albo z udziałem członków najbliższej rodziny.

Data: 2009-07-28 18:29:42
Autor: spp
15 latek i sprzedaż jabłek
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

[...]

:)
Mój post był raczej u¶miechem do informacji, jak± przeczytałem kiedy¶ na tablicy informacyjnej w jednym z norweskich parków narodowych.
Nie tylko zachęcano do biwakowania i korzystania z 'łona natury'  to jeszcze zachęcano do zbierania runa le¶nego, z takim wła¶nie zastrzeżeniem - na własne potrzeby. :)

A u nas - od małego trzeba uczyć dzieci kłamać. :(

--
spp

Data: 2009-07-30 11:25:18
Autor: mysiar
15 latek i sprzedaż jabłek
witek wrote:
Jacek wrote:
[...]

a czy niedzielne na tace ktĂłre jest zbierane dla facetĂłw w czarnych kieckach jest opodatkowane,
czy to teĹĽ zaliczasz pod prostytucjÄ™ ;)

Data: 2009-07-30 08:43:54
Autor: witek
15 latek i sprzedaż jabłek
mysiar wrote:

a czy niedzielne na tace ktĂłre jest zbierane dla facetĂłw w czarnych kieckach jest opodatkowane,

jest opodatkowane

Data: 2009-07-30 15:41:57
Autor: \\n
15 latek i sprzedaż jabłek
mysiar pisze:

a czy niedzielne na tace które jest zbierane dla facetów w czarnych kieckach jest opodatkowane,

Owszem jest,  pod postaci± zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów osób duchownych

--
Kiej wypiję flasz± wina - zaraz u mnie insza mina,
i ochota do ¶piewania wnet mnie bierze i do grania

Data: 2009-08-12 09:44:10
Autor: ±ćęłń󶼿
15 latek i sprzedaż jabłek
Przede wszystkim "taca" nie jest przychodem duchownych, datki na tacę s± na ko¶ciół i różne jego potrzeby.
Dla duchownych sa przykładowo "co łaska" za ¶luby, chrzty, pogrzeby, kursy przedmałżeńskie i inne, ale nie taca.
JaC

-- -- -

Owszem jest,  pod postaci± zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów osób duchownych

Data: 2009-08-12 09:36:30
Autor: ąćęłńóśźż
15 latek i sprzedaż jabłek
I diet poselskich, do pary.
JaC

-- -- -

Z wyjÄ…tkiem prostytucji, reszta w Polsce jest opodatkowana.

Data: 2009-07-28 17:22:29
Autor: bokomaru
15 latek i sprzedaż jabłek
Jacek wrote:
Czy taka sprzeda¿ nie podpada pod jakie¶ przepisy podatkowe? Nie chcia³bym,

hm, jesli zezna, ze zerwal z niczyjej jabloni pod lasem, to pewnie podpadnie to pod runo leśne ;-)

--
bartek

15 latek i sprzedaż jabłek