15 marec 1977 roku

Data: 2011-02-07 12:43:48
Autor: Roman
15 marec 1977 roku
W swoich starych zapiskach znajduję notatkę pod datą 15 marca 1977 roku:
"Prasa wieczorna donosi o porwaniu w poniedziałek Boeinga 727, hiszpańskich linii lotniczych Iberia. Układając się spać nie wiem, że jeszcze dziś będzie ten samolot lądował w Warszawie."
Tą notatkę mogę powiększyć z pamięci o to iż samolot ten porwał Włoch z Wybrzeża Kości Słoniowej. Przyleciał do Warszawy i tankował samolot. Poleciał na wschód i wisiał nad Suwałkami 2 godziny i wrócił do Warszawy. Samolot nie dostał zgody na lot do Moskwy choć Włoch przedstawiał się jako komunista i chciał lecieć do komunistycznego kraju. Odpowiedź była krótka. W Związku Radzieckim komunistów jest dużo a on niech wraca skąd przyleciał. Samolot wylądował w Warszawie gdzie go zatankowano i poleciał do Szwajcarii i tam obezwładniono terrorystę.
Mimo poszukiwań w googlach nic nie mogę trafić na więcej informacji. Do bibliotek w Warszawie mam trochę daleko.
Może ktoś ma coś do dodania na ten temat.

Pozdrawiam
Roman

Data: 2011-02-07 12:21:37
Autor: Jarosław Sokołowski
15 marec 1977 roku
Pan Roman w swoich starych zapiskach znajduje notatkę pod datą

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19770314-0

--
Jarek

Data: 2011-02-07 15:05:01
Autor: Roman
15 marec 1977 roku

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news:slrnikvouh.i2s.jarosfalcon.lasek.waw.pl...
[...]

Dziękuję. Pokrywa to sie z moimi wspomnieniami.
Roman

15 marec 1977 roku