150 PLN w promocji BNP Paribas

Data: 2019-12-30 23:20:05
Autor: Grzexs
150 PLN w promocji BNP Paribas
... dziś mi wpłynęło na konto. Jutro idę likwidować. Do siego roku!

--
Grzexs

Data: 2019-12-31 09:56:25
Autor: z
W dniu 2019-12-30 o 23:20, Grzexs pisze:
... dziś mi wpłynęło na konto. Jutro idę likwidować. Do siego roku!

Musisz pójść w sylwestra? A najpierw musiałeś pójść założyć?

Nie szkoda Ci życia? ;-)

Data: 2019-12-31 10:49:56
Autor: Grzexs
150 PLN w promocji BNP Paribas
... dziś mi wpłynęło na konto. Jutro idę likwidować. Do siego roku!

Musisz pójść w sylwestra? A najpierw musiałeś pójść założyć?

Nie szkoda Ci życia? ;-)

Nie musiałem, zakładane przez net. Ale doświadczenie mi podpowiada, że zamykać należy w oddziale. Daleko nie mam.

--
Grzexs

Data: 2019-12-31 03:53:38
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 10:49:59 UTC+1 użytkownik Grzexs napisał:

Nie musiałem, zakładane przez net. Ale doświadczenie mi podpowiada, że zamykać należy w oddziale. Daleko nie mam.

Nie tylko doświadczenie, ja mam to od nich na piśmie.
Ew. można próbować listem poleconym (ale nie pamiętam już, czy przypadkiem podpisu notarialnie poświadczonego nie wymagają).

Zakładałeś przez net z kurierem?
I jak wrażenia?
Może to mój rejon ma jakiś obibok - albo już kończył robotę w DHL (chyba że po prostu DHL tak ma) - w każdym razie z żoną musieliśmy pójść odbierać do jakiejś dziury pod lotniskiem. Choć nie wiadomo, co gorsze - to czy kurier-ukrainiec z umową z innego banku, który nie wiedział, co znaczy "luty"...
Ja na szczęście zakładałem u pani Agnieszki w "punkcie" w tzw. "galerii handlowej" - co prawda debetówki nie dostałem od ręki - a kredytówkę dostałem (śmieszna była, bo przez to wydawanie od ręki była płaska - pani drukowała imię i nazwisko na takiej śmiesznej drukarce - choć w takim citi żona dostała debetówkę od ręki i jest wypukła - i to jeszcze pozłocili jej te wypukłe literki i cyferki - a moja, która przyszła pocztą, ma tylko posrebrzone) - ale i tak było z tym mniej kłopotu (choć samą genezą zakładania w "punkcie" było to, że mając KK nie mogłem założyć konta przez internet - niby powinno być łatwiej, jak np. w citku, ale nie - we francuzie byłoby za łatwo, więc okazało się to w ogóle niemożliwe).

I tylko 150zł premii? Czy to ostatnia transza?

Mi trochę żal, bo trzymam tam konta ze starej oferty dla darmowych debetówek - idealne do zwrotów (księgują już rano następnego dnia), szczególnie z kredytówek - ale oni to tak po 400 nawet dawali ostatnio, myśmy dostali po 250 (hmm, ciekawe, że było to w styczniu-marcu tego - jeszcze, czyli 2019 - roku - myślałem, że dawniej) - ale konto było na lepszych warunkach.
Inna sprawa, czy te lepsze warunki są lepsze od wisienek - tym bardziej, że OIDP w bnp są tylko roczne karencje...

Więc zamykania kont w bnp jeszcze nie testowałem, jedynie KK - też można tylko w oddziale i chyba unieszczęśliwiłem tym jedną panią - ale nie była szczególnie ładna (na ładną musieliśmy oczywiście trafić wtedy, kiedy poszedłem tam z żoną zakładać konto wspólne, brrr), więc nie żałuję.

Data: 2019-12-31 18:56:00
Autor: Grzexs
[...]

Ech, ja mam papier z czterema pieczątkami w różnych kolorach i ze trzema różnymi podpisami, że konto jest zamknięte i nie istnieje, a działa sobie do tej pory. Zastanawiam się, jak to wykorzystać.

Zakładałeś przez net z kurierem?
I jak wrażenia?

Bez problemu, ale podałem adres do pracy, a tam kurierzy docierają regularnie i w sensownych godzinach.

[...]

To się nazywa ,,embosser". Są różne -- do płaskiego druku, do wypukłego, a jaką taśmę wsadzisz, taki kolor literek uzyskasz - jak w maszynie do pisania. Te od wypukłego piekielnie hałasują.

I tylko 150zł premii? Czy to ostatnia transza?

Tak.

I w końcu dziś do banku nie dotarłem ?

--
Grzexs

Data: 2019-12-31 10:28:13
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 18:56:03 UTC+1 użytkownik Grzexs napisał:

> [...]

Ech, ja mam papier z czterema pieczątkami w różnych kolorach i ze trzema różnymi podpisami, że konto jest zamknięte i nie istnieje, a działa sobie do tej pory. Zastanawiam się, jak to wykorzystać.

Miałem tak w CA jak zamykałem sprzeciwem wobez zmian regulaminu - niestety pośpieszyłem się i poskarżyłem już następnego dnia, więc nie zdążyło się nazbierać (a oni dalej twierdzą, że zamknęli 20 grudnia 2018).
Na reklamacje z żądaniem odszkodowania odpusywali tak głupio, że zdołali mnie osłabić ;>

> [...]

To się nazywa ,,embosser". Są różne -- do płaskiego druku, do wypukłego, a jaką taśmę wsadzisz, taki kolor literek uzyskasz - jak w maszynie do pisania. Te od wypukłego piekielnie hałasują.

To pewnie w citi mają na zapleczu, robią wypukłe.
W "punkcie" bnp to taka drukarka jak do karty miejskiej, a pewnie i sporo gorsza, bo ta od karty miejskiej robi cały nadruk (w full color) dekoracji, fotki i nazwiska na białej karcie i to się nie ściera - a w bnp pani wyjmuje z koperty prawie gotową kartę - z dekoracją, numerem i datą ważności (płaskimi, ale jakby z lekka żłobionymi i wypełnionymi na biało) - a nadrukowuje tylko nazwisko na biało - i ściera się to z lekka.
Zresztą nie wiem, po co się przy tym nazwisku upierają - w mBąku można dostać od ręki kartę - i to chyba nawet wypukłą - dla kogoś, kto się nazywa "karta tymczasowa" ;>
A ma ktoś debetówkę, jaką można dostać od ręki w oddziale getoutu? Jest tam bazwisko czy coś innego (ew. puste miejsce i/lub płaska karta)?

> I tylko 150zł premii? Czy to ostatnia transza?

Tak.

Ale tak - co? ;)

Data: 2019-12-31 21:02:57
Autor: Grzexs
150 PLN w promocji BNP Paribas
I tylko 150zł premii? Czy to ostatnia transza?

Tak.

Ale tak - co? ;)

150 zł premii w ostatniej transzy. 2 × tak.

--
Grzexs

Data: 2020-01-02 02:15:00
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 21:03:00 UTC+1 użytkownik Grzexs napisał:

150 zł premii w ostatniej transzy. 2 × tak.

Nie może być 2*tak, bo pytałem, czy "tylko 150zł premii" czy "150zł to ostatnia transza".
To ile było w sumie i w ilu częściach?

Data: 2020-01-02 13:16:02
Autor: Grzexs
[...]

Może być. Skąd mam wiedzieć, czy pytasz się o obie transze, czy o jedną?

W pierwszej transzy było 200 PLN.

--
Grzexs

Data: 2019-12-31 12:25:44
Autor: z
W dniu 2019-12-31 o 10:49, Grzexs pisze:
Nie musiałem, zakładane przez net. Ale doświadczenie mi podpowiada, że zamykać należy w oddziale. Daleko nie mam.

Akurat byłem wczoraj w oddziale i przestrzegali mnie żeby w sylwestra tam nie przychodzić.

Ile czasu zmarnowałeś? ;-)

Data: 2019-12-31 03:36:20
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 12:25:47 UTC+1 użytkownik z napisał:
> [...]

Akurat byłem wczoraj w oddziale i przestrzegali mnie żeby w sylwestra tam nie przychodzić.

A co robiłeś w oddziale bnp paribas, jedno-bankowy kliencie millennium?

Data: 2019-12-31 12:48:49
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas
A co robiłeś w oddziale bnp paribas, jedno-bankowy kliencie millennium?

Uderz w stół.

A napisałem że byłem w BNP? ;-)

Brałem pożyczkę na czterokołowiec lekki L6E. Nie... Nie dla syna. Dla ojca ;-)
Może coś doradzisz bo to dziwne "samochody są" ;-)

Data: 2019-12-31 04:07:17
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 12:49:00 UTC+1 użytkownik z napisał:
> A co robiłeś w oddziale bnp paribas, jedno-bankowy kliencie millennium?

Uderz w stół.

A napisałem że byłem w BNP? ;-)

Napisałeś, że byłeś w oddziale i przestrzegali, żeby w sylwestra nie przychodzić.
To tak, jakbyś napisał, że byłeś w obi i mówili, że w nowy rok zamknięte, więc lepiej nie idź w nowy rok do żabki, bo nic nie kupisz ;P

Brałem pożyczkę na czterokołowiec lekki L6E. Nie... Nie dla syna. Dla ojca ;-)

Choć pożyczka to rzeczywiście inna sprawa, nie trzeba brać tam, gdzie ma się konto - ale, pomijając jej ogólny sens, zwykle jednak lepiej je brać w banku, w którym ma się tzw. "relację", jest szansa na lepsze warunki.

Może coś doradzisz bo to dziwne "samochody są" ;-)

Pierwszy raz słyszę - z szybkiego rzucenia okiem w google wynika, że nie trzeba mieć prawa jazdy - a przynajmniej prawa kategorii B - ale czy bez prawa jazdy można jeździć po drogach publicznych?
Niby rowerem chyba dorosłemu wolno...
No i chodnik i droga dla rowerów to też część drogi - więc może pytanie trzeba doprecyzować, czy wolno jeździć bez prawka po jezdniach - bo już takim klamotem, który co prawda od zwykłego samochodu sporo mniejszy, i jechać może max. 45km/h - ale to jest jednocześnie aż 45km/h (a w mieście i tak wolno na 80% dróg 50 - a więcej niż 50 wolno nie na 20%, a na 5% - te pozostałe 15% to takie, gdzie wolno mniej niż 50) - to już na pewno ani po chodniku ani po drodze dla rowerów jeździć nie wolno.
Może na to jest jakieś osobne, łatwiejsze prawko (choć i obecnie B jest łatwe - i uczysz się i zdajesz na skomputeryzowanym/wspomaganym/asystowanym samochodzie, może nie klasy F-16 czy F-22, ale na tyle, że bez większego problemu można zdać za pierwszym razem - a potem wsiadasz do "zwykłego" samochodu i nie dajesz rady jechać)?
Oraz można mieć nadzieję, że w mieście zwykle zdarzają się tylko stłuczki, bo przy poważniejszym wypadku to taki pojazd od razu za trumnę może robić...
Ale może w to nie wchodźmy, bo zaraz temat promocji zejdzie na dziwne "samochody", tak jak ostatnio inna zeszła na to, który telefon nagrywa, a który nie...

Data: 2019-12-31 13:25:00
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas

Napisałeś, że byłeś w oddziale i przestrzegali, żeby w sylwestra nie przychodzić.

Za dużo myślisz ;-) Może wystarczy przeczytać ze zrozumieniem w kontekście końca i masowego wydawania pieniędzy aby uniknąć podatków ;-)
Zaraz to też można uznać za...
Ale grupa jest o bankach a nie o BNP ;-)

[...]

Dokładnie tak zrobiłem

Może coś doradzisz bo to dziwne "samochody są" ;-)

Pierwszy raz słyszę - z szybkiego rzucenia okiem w google wynika, że nie trzeba mieć prawa jazdy - a

Ciach. Ale masz chłopie rozpęd z tym domyślaniem się ;-)

Faktycznie na logikę to taki pojazd jest bez sensu.

Ale... jeździ 45 km/h. Startuje w mieście razem z innymi samochodami. Pali max 3l ON/100km. Kupują je dla dzieciaków które mogą nimi się po ruszać mając 14.
Ale też na zachodzie (Francja) kupują je emeryci którzy po 70 roku życia tracą prawko.

I właśnie mam takiego emeryta który już rowerem nie bardzo (pogoda) a i Jego szczęście i zadowolenie zaoszczędzi czasu, pieniędzy i nerwów całej rodzinie ;-)  Nie... Nie jest aż tak niedołężny. Za komuny zrobił prawko kat. T. i nieźle sobie radzi. Ale ile można jeździć c-330 w XXI wieku ;-)

Data: 2019-12-31 04:43:41
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 13:25:03 UTC+1 użytkownik z napisał:

Faktycznie na logikę to taki pojazd jest bez sensu.

Hmm, wcale nie, jak dla mnie byłby OK - a jakby jeszcze były na tyle małe (a właściwie krótkie), że dwa by się mieściły w garażu podziemnym na jednym miejscu, to już byłoby super. Ale chyba nie są - a poza tym są strasznie drogie, porównywalne ze "zwykłymi" samochodami.

Ale... jeździ 45 km/h. Startuje w mieście razem z innymi samochodami. Pali max 3l ON/100km. Kupują je dla dzieciaków które mogą nimi się po ruszać mając 14.

Ale te dzieciaki muszą - z tego, co wyczytałem - mieć prawko kategorii min. AM - a w PL można je zdawać tylko na jednośladzie, więc kurs motorowerowy.
Można też jeździć mając B1 - ale to już 16 lat i pewnie tylko taka różnica w stosunku do B, że jest ograniczenie w wadze/mocy pojazdu, ale umieć trzeba to samo.

Ale też na zachodzie (Francja) kupują je emeryci którzy po 70 roku życia tracą prawko.

O, to im ciekawie wymyślili.
I tam wolno jeździć po jezdniach takim samochodzikiem bez prawka żadnego?

[...]

A T zawiera w sobie B, B1 albo chociaż AM?
Jak nie to na kurs niestety - albo pozostać przy traktorze.

Data: 2019-12-31 14:07:51
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas
Ale chyba nie są - a poza tym są strasznie drogie, porównywalne ze "zwykłymi" samochodami.

Tak to jest podstawowa WADA

Ale te dzieciaki muszą - z tego, co wyczytałem - mieć prawko kategorii min. AM - a w PL można je zdawać tylko na jednośladzie, więc kurs motorowerowy.

Tak ale mnie mnie interesuje że Kat. T uprawnia do poruszania się takim pojazdem.
Starsze osoby które ukończyły 18 lat dużo wcześniej (teraz nie pamiętam) miały z ustawy kartę motorowerową na dowód.
To wszystko jest ogromnie skomplikowane ;-)

Można też jeździć mając B1 - ale to już 16 lat i pewnie tylko taka różnica w stosunku do B, że jest ograniczenie w wadze/mocy pojazdu, ale umieć trzeba to samo.

Wtedy pojazd może mieć więcej mocy, masy i pędzić chyba 100 na godzinę. To wtedy czterokołowce ale już nie lekkie ;-)

O, to im ciekawie wymyślili.
I tam wolno jeździć po jezdniach takim samochodzikiem bez prawka żadnego?

To chyba i u nas jeśli przed 2003 miałeś 18 lat ti miałeś uprawnienie do kierowania motorowerem. To uprawnienie nie wygasa i emeryt może jeździć

A T zawiera w sobie B, B1 albo chociaż AM?
T uprawnia właśnie do czterokołowca lekkiego czyli motoroweru też i nic więcej

Data: 2019-12-31 04:27:27
Autor: Dawid Rutkowski
150 PLN w promocji BNP Paribas
W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 12:56:21 UTC+1 użytkownik z napisał:
[PS] Po tym jak mi zaoferowano pożyczkę z ubezpieczeniem które po pierwszej racie można wyłączyć ;-)

Hmm, a przynajmniej jakieś lepsze warunki z tym ubezpieczeniem?
W santander jest np. w promo pożyczce "na klik" 0% prowizji z ubezpieczeniem, 2% bez ubezpieczenia - a w "zwykłej", ale też "na klik" 4% prowizji z ubezp. i 8% bez.

Ciekawe, czy jakby były lepsze warunki - a potem wyłączyło się to ubezpieczenie po pierwszej racie - to warunki by się pogorszyły?
Tak bywało dawniej np. przy hipotekach ze "sprzedażą wiązaną".

moje zdanie o polskiej bankowości nie uległo zmianie.
Albo faktycznie zależy im na bezpieczeństwie i takie ubezpieczenie jest obowiązkowe albo im nie zależy i nie mącą w głowach klientom.

Cóż, czasem się przydaje - jak teść jakąś pożyczkę wziął (że też mu dali), a potem umarł, to to ubezpieczenie ją spłaciło.

Ciągle nie mogę pojąć tego fenomenu.
Chodzi o kolejnego NOWEGO klienta ubezpieczalni? Za niego idą BONUSY?
A po miesiącu klient spierdala.

Ja też nie mogę - ale z zeznań zaplątanych wynika, ze tak właśnie jest.
Jak brałem KK w "punkcie" bnp, to pani najbardziej zależało na tym, żebym wziął ubezpieczenie spłaty - choć można było bez problemu nie zapłacić za to ani złotówki, bo składka była od salda na wyciągu - wystarczało spłacać KK przed wyciągiem (powiedzmy, ze traciło się GP, ale wisienki i orzeszki to rekompensowały z naddatkiem).
Jak się skrzywiłem na takie dictum, to w ramach ugody zaproponowała jeszcze bilety do kina - a w zamian za to ja obiecałem, że utrzymam tą KK przez pół roku (choć do kompletu wisienek wystarczyło sporo krócej), bo wtedy ona dostanie za mnie już pełną premię - niezależnie od tego, że ubezpieczalnia nie dostanie za mnie ani złotówki składki.

Chodzi o tych co się nie dopytali lub zapomnieli że ubezpieczenie nieobowiązkowe?

O tych też - być może głównie.

Inteligentni ludzie a takie głupoty w umowach umieszczają ;-)

Umieszczają dlatego, że inteligentni ;>

Jak z takimi kombinatorami robić INTERESY? ;-)

Do szkoły w PRL nie chodziłeś? Tam tego uczyli ;P A teraz to wraca.

Data: 2019-12-31 14:00:03
Autor: z
[...]

0 prowizji 7 procent na 60 rat z możliwością wcześniejszej spłaty

A konkretnie 10000 -> 60 rat x 200 zł + 1x30 zł ubepieczania  To dobra oferta?

Ale druga część kredytu to pożyczka w kasie zakładowej i tam jest faktyczne 0%

Cóż, czasem się przydaje - jak teść jakąś pożyczkę wziął (że też mu dali), a potem umarł, to to ubezpieczenie ją spłaciło.

Wiemy ale bywa też tak że taki teść idzie po pożyczkę na 7% a wychodzi z RRSO 22" ;-) Tak kręcą się lody

Umieszczają dlatego, że inteligentni ;>

Gdyby nie traktowali klientów jak debili to więcej by mieli klientów takich jak ja. Ja mam uraz. Gdybym był inaczej traktowany miałbym kartę i następny kredyt i nim poobracał coś zarobił, kupił sprzedał.

Ale gdy wiem że tylko czekają żeby mnie nabrać, niedopowiedzieć, przemilczeć...

Powiedziałem ładnej pani w banku że gdybym ja swojemu klientowi w drukarni oferowałbym takie przkombinowane warunki to drugi raz by do mnie nie przyszedł.

Taki dialog:

- Przyjechałem po odbiór książek.
- Proszę bardzo.
- Ale to nie jest taki papier jak miał być.
- Spełnia normy ma certyfikaty ma tylko ciut gorsza jakość. Przyjechał z chin ;-) Wywiązaliśmy się z umowy.
- No nie wiem...
- I jeszcze jedno... koszty działalności nam wzrosły dlatego trzeba do faktury dopłacić 5%. Na fafnastej stronie umowy jest taka klauzula

- KURWA MAĆ. CO ZA ZŁODZIEJSTWO!

:-)

Data: 2019-12-31 06:19:22
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 14:00:37 UTC+1 użytkownik z napisał:

0 prowizji 7 procent na 60 rat z możliwością wcześniejszej spłaty

A konkretnie 10000 -> 60 rat x 200 zł + 1x30 zł ubepieczania  To dobra oferta?

Całkiem niezła, ew. wada to to, że max. 20k i sztywne max. 60 rat.
I w sumie nie jest to dla kogoś "mającego relację" z milkiem, a dla każdego z ulicy.
Ale chyba taniej się tego typu pożyczki nie znajdzie - choć ew. opcja wzięcia KK w citku i tam też mam propozycje rozłożenia zadłużenia na raty z 0% prowizji, bez opłaty miesięcznej i z 6,99% - a do tego jeszcze jakieś 400zł bonusu na start można dostać.
Tylko to oczywiście wtedy, gdy można zapłacić kartą za kredytowany produkt.

Ale te 30zł to jednak poszło na ładną panią w banku - w necie można sobie taką pożyczkę wyklikać - dokładnie na tych samych warunkach, 60 rat, max. 20k, rata 100zł/mc za każde 5k - bez ubezpieczenie w ogóle.
Po co więc tam w ogóle łaziłeś?

> [...]

Wiemy ale bywa też tak że taki teść idzie po pożyczkę na 7% a wychodzi z RRSO 22" ;-) Tak kręcą się lody

Oj, coś w tym jest - sprawdzałem też te niby super oferty santandera i wyszło drożej - 217,62zł raty (prowizja 1,99%, oproc. 9,79 %) albo 220,77zł (prowizja 7,99%, oproc. 7,79% - w tym wypadku można wziąć większą kwotę).
Ale najbardziej mnie zadziwiły "szczegóły", gdzie przy sumie 10k i 60 ratach, bez żadnych ubezpieczeń itp. mamy prowizję 1,99% - co daje 203,04PLN!
A w drugim przypadku prowizja 7,99% daje 868,38PLN!
Jak oni to policzyli?

Data: 2019-12-31 06:33:00
Autor: Dawid Rutkowski
150 PLN w promocji BNP Paribas
Jak oni to policzyli?

Ale i milek "kreatywnie" liczy.
Ta pożyczka "100zł za każde 5k" ma dwie wersje - z i bez ubezpieczenia.
Koszt ubezpieczenia to 0,3% całkowitej kwoty kredytu miesięcznie - jako że prowizja 0% więc jest to jednoznaczne z sumą wypłaty na konto.
Dla ustalenia uwagi kwota 10k - czyli 30zł miesięcznie doliczone do raty.

I teraz mamy - 10k na 60 rat:
- bez ubezpieczenia - rata 200zł, oprocentowanie nominalne 7,42% (obniżone z 9,99%)
- z ubezpieczeniem - rata 230zł - czyli 200zł j.w. + 30zł ubezpieczenia - a oprocentowanie nominalne podobno jeszcze bardziej obniżone, bo tylko 6,34% ???

Porównując zaś RRSO - wg podanego przez milka:
- bez ubezpieczenia 7,68%
- z ubezpieczeniem 14,35%...

Echhh, liczby...

Data: 2019-12-31 16:01:19
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas

Tylko to oczywiście wtedy, gdy można zapłacić kartą za kredytowany produkt.

Nie można ;-)

Po co więc tam w ogóle łaziłeś?

Na tym fufufu to jakieś głupoty wychodziły. Kontakt z żywym człowiekiem bezcenne i wypłacenie za jednym zamachem gotówki.

A generalnie zawsze próbuję szukać informacji z dwóch źródeł.
Zawsze jest szansa że jakiego babola się doczytam.
Jedna pani będzie mnie chciała oszukać/naciągnąć w taki sposób a inna w inny ;-)

Na czacie w Mille dowiedziałem się że mam wybór albo z ubezpieczeniem albo bez ale bez ubezpieczenie inny procent.

A tu się okazało że wystarczy ubezpieczenie na miesiąc aby procent był niższy.

NORMALNIE BANDA KOMBINATORÓW. Gdzie się tacy ludzie rodzą? ;-)

Data: 2019-12-31 17:03:03
Autor: z
W dniu 2019-12-31 o 16:01, z pisze:

Na czacie w Mille dowiedziałem się że mam wybór albo z ubezpieczeniem albo bez ale bez ubezpieczenie inny procent.

Oczywiście wyższy procent ale się jeszcze okazuje suma ubezpieczenia wchodzi w kwotę kredytu.

I tu już nie wiem co się dzieje z RRSO. MAGIA :-)

PS. Kur...ć bo już mnie ponosi.
Mówimy o zwykłej pożyczce 10 tysi żeby było prościej bez prowizji.
Można Skomplikować i utrudnić człowiekowi życie? MOŻNA

Data: 2019-12-31 10:11:28
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 17:03:15 UTC+1 użytkownik z napisał:

PS. Kur...ć bo już mnie ponosi.
Mówimy o zwykłej pożyczce 10 tysi żeby było prościej bez prowizji.
Można Skomplikować i utrudnić człowiekowi życie? MOŻNA

Trza było zapytać na grupie, a nie na jakimś czacie.
Bo w sumie Cię nie oszukali - z ubezpieczeniem % nominalny niższy, ale RRSO większe 2 razy - i właśnie po to je wprowadzono.

I w końcu zapłaciłeś 30zł za możliwość oglądania ładnej pani ;>
Bo ten niższy % z ubezpieczeniem to pic na wodę - niższy, ale od wyższej sumy i wychodzi na to samo 200zł - plus dodatkowe 30zł za ubezpieczenie (przez 5 lat 1800 - od średnio pożyczonych 5k - teraz już się nie dziwisz, po co to?).
A jak z ubezpieczenia rezygnujesz, to % podwyższają - ale i suma mniejsza, więc rata dalej 200zł.

Więc ta pani warta tego była naprawdę? Czas to inna sprawa (zacytowałbym "poradnik prawdziwego mężczyzny", ale nie chcę Cię dobijać ;> ).

Bo naprawdę w milkowym ST akurat ta pożyczka jest tak jasna jak tylko może być.
Wybierasz tylko sumę - 5k, 10k, 15k lub 20k - i czy chcesz ubezpieczenie - i dostajesz podaną ratę - 100/115, 200/230, 300/345, 400/459,99 ;>
Gdzie tu miejsce na głupoty?

Data: 2019-12-31 19:34:31
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas
A jak z ubezpieczenia rezygnujesz, to % podwyższają - ale i suma mniejsza, więc rata dalej 200zł.

Ale właśnie 200 zł mnie zadowala. 230 mnie nie zadowala ;-)

Odsetki 2030/5 lat = (406 / 10000 kwota kredytu którą dostałem do ręki)= = (4,06 / 100) = 4,06% w stosunku rocznym.

Coś źle kombinuję?

A jakie tam sobie policzą RRSO i od tego podatki banku to mnie g... obchodzi

Chociaż zdanie swoje wyrażę ;-)

Data: 2019-12-31 10:51:25
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 19:34:37 UTC+1 użytkownik z napisał:
> A jak z ubezpieczenia rezygnujesz, to % podwyższają - ale i suma mniejsza, więc rata dalej 200zł.

Ale właśnie 200 zł mnie zadowala. 230 mnie nie zadowala ;-)

W ST albo apce milka mógłbyś od razu 200zł wyklikać.
Kasa na konto - no chyba że i tak po gotówkę musiałbyś iść, ale 10k to można w jeden dzień z bankomatu wypłacić (tzn. max. 10k, bo na tyle milek pozwala ustawić max. limit).

Odsetki 2030/5 lat = (406 / 10000 kwota kredytu którą dostałem do ręki)= = (4,06 / 100) = 4,06% w stosunku rocznym.

Coś źle kombinuję?

Razy 2 - bo kazdego miesiąca spłacasz część pożyczonej sumy.
Np. po 2,5 roku będziesz miał już pożyczone tylko nieco ponad 5k - a rata nadal taka sama.

A jakie tam sobie policzą RRSO i od tego podatki banku to mnie g... obchodzi

Bank nie płaci pidatku od RRSO tylko od dochodu (podlegającego opodatkowaniu).

Data: 2019-12-31 20:06:27
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas
Razy 2 - bo kazdego miesiąca spłacasz część pożyczonej sumy.
Np. po 2,5 roku będziesz miał już pożyczone tylko nieco ponad 5k - a rata nadal taka sama.

Ale skoro się umówiłem na stałą ratę 200 zł to godzę się na to że kapitał jest ciągle mniejszy.

Mam się wykłócać o raty zmienne którego składnikami są raty stałe kapitału + zmienne odsetki od zmniejszającego się ciągle kapitału.

Dla mnie sprawa jest jasna i finansowo stabilna. Przy zmiennej musiałbym ich sprawdzać czy dobrze policzyli. Szkoda życia ;-)

Odsetki 2030/5 lat = (406 / 10000 kwota kredytu którą dostałem do ręki)=
= (4,06 / 100) = 4,06% w "stosunku rocznym".

Dobra to jest moje prywatne określenie. "w stosunku rocznym"

Jestem prostym matematykiem po porządnej komunistycznej maturze z matmy.

Zagrywki/nazewnictwo bankowości usiłują zrujnować mi oblicze świata ;-)

Data: 2020-01-01 15:50:31
Autor: Krzysztof Halasa
z <z@z.pl> writes:

Odsetki 2030/5 lat = (406 / 10000 kwota kredytu którą dostałem do
ręki)= = (4,06 / 100) = 4,06% w stosunku rocznym.

Niedawno pisałem, że tak ludzie liczą :-(((
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-01-01 17:36:12
Autor: z
z <z@z.pl> writes:

Odsetki 2030/5 lat = (406 / 10000 kwota kredytu którą dostałem do
ręki)= = (4,06 / 100) = 4,06% w stosunku rocznym.

Niedawno pisałem, że tak ludzie liczą :-(((

To źle czy dobrze?

Moim zdaniem to bardzo dobre liczenie. Dzięki niemu można dokładnie porównać kredyty.

Data: 2020-01-01 22:51:01
Autor: Krzysztof Halasa
150 PLN w promocji BNP Paribas
z <z@z.pl> writes:

To źle czy dobrze?

Dobrze. Nawet bardzo dobrze. Niestety tylko dla kredytodawcy.

Moim zdaniem to bardzo dobre liczenie. Dzięki niemu można dokładnie
porównać kredyty.

To porównaj taki:
- wypłata kredytu 10000 zł
- po miesiącu rata w wysokości 9000 zł
- po kolejnych miesiącach 59 rat po 70 zł

Lepszy? Gorszy?

Możesz też porównać z lokatą. Żeby było łatwiej, "lokata a vista"
z wypłatą równej kwoty 230 zł po każdym miesiącu (standardowy "produkt"
w wielu bankach), 5 lat (60 wypłat = rat), oprocentowanie efektywne
(aka RRSO) 7.6%. Żeby to się udało, tzn. żeby wystarczyło na te 60 rat,
potrzebujesz na początku wpłacić ok. 11520 zł.

Albo inaczej, kwota początkowo 10 tys. zł, zobaczymy na ile wypłat
wystarczy? Otóż na ... 50 wypłat, 51-sza spowodowałaby już debet.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-01-02 13:47:19
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas

To porównaj taki:
- wypłata kredytu 10000 zł
- po miesiącu rata w wysokości 9000 zł
- po kolejnych miesiącach 59 rat po 70 zł

Wyliczę średnią ratę lub zadowolę się nadpłatą w całym okresie.

Generalnie nie cierpię takich umów ani abonamentów.

A co mi powie o takim kredycie RRSO? powie mi całą prawdę? Poda cyferkę.

Ten mój obecny kredyt składa się z dwóch różnych pożyczek. Jedna bezprocentowa a druga oprocentowana tylko z różnymi okresami spłaty i ratami.

Muszę sam sobie policzyć czy dam radę, czy lepiej brać więcej oprocentowanego czy darmowego który trzeba spłacać szybciej Żadne RRSO mi tu nie pomoże

Sam muszę to policzyć i przeanalizować

Data: 2020-01-02 17:20:01
Autor: Krzysztof Halasa
z <z@z.pl> writes:

To porównaj taki:
- wypłata kredytu 10000 zł
- po miesiącu rata w wysokości 9000 zł
- po kolejnych miesiącach 59 rat po 70 zł

Wyliczę średnią ratę

Ok. 219 zł - ta "informacja" do niczego nie posłuży.

lub zadowolę się nadpłatą w całym okresie.

Tego nie rozumiem.

A co mi powie o takim kredycie RRSO? powie mi całą prawdę? Poda cyferkę.

Pomijając problemy patologiczne (nie pamiętam konkretów, ale są
w ustawie), RRSO poda liczbę, która dobrze nadaje się do porównań.

Ten mój obecny kredyt składa się z dwóch różnych pożyczek. Jedna
bezprocentowa a druga oprocentowana tylko z różnymi okresami spłaty i
ratami.

Nie widzę problemu. Jeśli są niezależne, to oczywiście sensowne jest
policzenie obu RRSO. Jeśli są zależne od siebie (konieczne było wzięcie
obu, albo jedna była warunkiem drugiej), można policzyć wspólne RRSO.

Muszę sam sobie policzyć czy dam radę, czy lepiej brać więcej
oprocentowanego czy darmowego który trzeba spłacać szybciej Żadne RRSO
mi tu nie pomoże

RRSO nie służy do oceny czy ktoś "da radę", tylko do oceny kosztu
kredytów (ich efektywnego oprocentowania). Do oceny "dawania rady" służy
wysokość raty - tamto fzero() z mojego poprzedniego listu może być
przydatne.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-01-02 17:23:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3blrlakzy.fsf@pm.waw.pl...
z <z@z.pl> writes:
[...]

pewnie policzy 9000+59*70 = 13130, nadplata 3130zl,  31% w 5 lat, ~6% rocznie
I to moze byc uzyteczne, szczegolnie przy krotkich kredytach, bo jesli sie nie ma pomyslu na inwestycje, lub brakow w portfelu, to jednak tyle trzeba bedzie doplacic.

Ale chyba przyzna, ze powinien to przeliczyc na 1 tys, a nie na 10 tys ....

J.

Data: 2020-01-02 18:34:04
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

No raczej. A wtedy to już się magicznie robi... "300%+", no rocznie
"tylko" "60%" czy coś w tym stylu. Provident może się ucieszyć z nowego
klienta (aczkolwiek nie wiem jakie oni oferują warunki).

Szczerze mówiąc, takie "wyliczenie" nijak nie wydaje mi się użyteczne,
ale nic to.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-01-02 18:39:24
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas
Wyliczę średnią ratę

Ok. 219 zł - ta "informacja" do niczego nie posłuży.

Jesteś zbieraczem RRSO? ;-) czy chcesz wiedzieć ile kosztuje kredyt?

lub zadowolę się nadpłatą w całym okresie.

Tego nie rozumiem.

;-) Sorry. Wymiękam. nadpłata czyli koszt pożyczenia x pieniędzy na y lat

JA pier...

Nie widzę problemu. Jeśli są niezależne, to oczywiście sensowne jest
policzenie obu RRSO. Jeśli są zależne od siebie (konieczne było wzięcie
obu, albo jedna była warunkiem drugiej), można policzyć wspólne RRSO.

No i sobie policzyłem po swojemu i wziąłem pod uwagę uwarunkowania i możliwości spłaty rat.

[...]

No i ?  Moje liczenie gorsze bo? Jest moje a nie banku czy ustawy?

To jakaś religia jest. Jesteś wyznawcą?

Napisz konkretnie dlaczego moje PROSTE liczenie nie przyda się przy porównaniu 2-3 kredytów na 10 000 zł.

Data: 2020-01-02 02:44:49
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 1 stycznia 2020 17:36:18 UTC+1 użytkownik z napisał:
> To źle czy dobrze?

Moim zdaniem to bardzo dobre liczenie. Dzięki niemu można dokładnie porównać kredyty.

Może i kredyty - ale tylko z tą samą liczbą równych rat kapitałowo-odsetkowych.
A żeby je porównać, wystarczy porównać raty (bo zapewne i tak porównywać będziesz kredyty na tą samą kwotą - bo przecież takiej kwoty potrzebujesz i nie ma co porównywać z większą czy mniejszą kwotą) i nie trzeba nic liczyć.

Ale to jest źle - bo dostajesz jakiś wynik w % i pewnie myślisz, że można to porównać z inflacją czy oprocentowaniem lokat - a nie można, bo jest to policzone źle.

A jak to Cię nie przekonuje, to sobie przypomnij, że taki sposób liczenia podpowiadają klientom "doradcy bankowi" - i bądź spójny ze swoim zdaniem o nich, wnioskując, czy poddadzą klientowi (jeleniowi/małpie) wzór, który poda oprocentowanie zawyżone, prawdziwe czy zaniżone? ;P

Data: 2020-01-02 13:52:17
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas

Ale to jest źle - bo dostajesz jakiś wynik w % i pewnie myślisz, że można to porównać z inflacją czy oprocentowaniem lokat - a nie można, bo jest to policzone źle.

Nie jest mi potrzebne nic oprócz porównania kredytów które są dla mnie dostępne lub które biorę pod uwagę ze względu na formalności, stracony czas. Nie będę porównywał przecież kredytów ze wszystkich banków bo zapewne będą powodowały dodatkowe koszty (konta, zaświadczenia...)

[...]

Obaliłem przecież tu nie mój wzór. Tamten był bez sensu.

Tego liczenia nikt mi nie wciskał. Zgadza się ono z moim maturalnym wykształceniem. Całe niebezpieczeństwo leży teraz po stronie banku czy dotrzyma danego słowa. Nawet na piśmie ;-)

Data: 2020-01-02 14:31:13
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0de782$0$17345$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale reklamowki mozna poczytac, a tam jest RRSO podane, a nie "twoja metoda".

Mozesz sie tez zastanowic brac kredyt czy np zlikwidowac lokaty/obligacje/akcje.
Obligacje np na 5%, a Ty masz kredyt na 4% ... to sie kredyt oplaca, nieprawdaz ? :-P

Tego liczenia nikt mi nie wciskał. Zgadza się ono z moim maturalnym wykształceniem. Całe niebezpieczeństwo leży teraz po stronie banku czy dotrzyma danego słowa. Nawet na piśmie ;-)

Kiepska matura :-P

J.

Data: 2020-01-02 15:08:12
Autor: z
W dniu 2020-01-02 o 14:31, J.F. pisze:
Ale reklamowki mozna poczytac, a tam jest RRSO podane, a nie "twoja metoda".

Masochista ;-)

Data: 2020-01-02 17:29:54
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0df94d$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-01-02 o 14:31, J.F. pisze:
Ale reklamowki mozna poczytac, a tam jest RRSO podane, a nie "twoja metoda".

Masochista ;-)

Masochista to pojdzie do bankow losowo prosic o kalkulacje kredytu :-)

Ciagle pamietam kredyt "miniratka 3*5" z PKOBP.

5 rat/miesiecy, 5% prowizji, 5% odsetek.
Jaki dobry kredyt - nieprawdaz ?

Tylko czemu RRSO 30% ? :-P

No coz, moze zamiast do banku trzeba isc do doradcy :-)

w sumie, to kredyt nie byl az taki zly, bo w te 5 miesiecy doplacalo sie tylko 6%.

Wiec z jednej strony - RRSO wysokie, z drugiej - czy ktos da lepsza oferte ? :-)

J.

Data: 2020-01-02 18:35:11
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Pewnie byle KK będzie lepsza.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-01-02 19:40:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3woa992y8.fsf@pm.waw.pl...
[...]

Oczywiscie, ale trzeba ja miec ... wczesniej :-)

Wiec trzymajmy sie krotkich kredytow.

J.

Data: 2020-01-02 18:25:56
Autor: Krzysztof Halasa
z <z@z.pl> writes:

Tego liczenia nikt mi nie wciskał. Zgadza się ono z moim maturalnym
wykształceniem.

Nie wiem w którym roku zdawałeś maturę, ale w RRSO nie ma niczego, czego
by nie było w czasach PRL w programie matematyki do poziomu szkoły
średniej włącznie.
Oczywiście na ile ów program był zrealizowany (w kontekście danego
ucznia, ale także np. szkoły) i ile kto z tego pamięta po
kilkudziesięciu latach to jest inna sprawa.

BTW te zagadnienia istnieją także (nawet są bardziej podkreślone - przed
chwilą sprawdziłem) w obecnych analogicznych programach nauczania.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-01-02 18:47:08
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas

A co Cię skłania do takich osobistych wycieczek?

Liczę źle bo?

Data: 2020-01-02 19:37:52
Autor: J.F.
150 PLN w promocji BNP Paribas
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0e2c9d$0$17364$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-01-02 o 18:25, Krzysztof Halasa pisze:
[...]
A co Cię skłania do takich osobistych wycieczek?
Liczę źle bo?

Bo nie tak sie liczy odsetki bankowe.
Powinienes uwzglednic spadajaca kwote kredytu w miare kolejnych rat.

Najwlasciwsza metoda jest we wzorze na RRSO, niestety - dosc skomplikowana.

P.S. W ramach zagadki - kiedys dawno  mam dwie ulotki reklamowe z jednego banku.
Cos typu:
Kredyt na 3 miesiace - rata od 3000 zl tylko 1030zl zl
Lokata 3m - 90 zl odsetek dla kwoty lokaty 3000 zl.

Z czego bank zyje ?

P.S. Dzis by chyba wzgardzili takimi "odsetkami".

J.

Data: 2020-01-02 21:11:52
Autor: z
W dniu 2020-01-02 o 19:37, J.F. pisze:
Bo nie tak sie liczy odsetki bankowe.

To przyjmijmy że nie liczę odsetek a koszt kredytu.
Czyli różnicę między sumą wszystkich rat a wypłaconym kredytem.
Ja liczę a nie ktoś mi coś oferuje poparte jakimiś dziwnymi obliczeniami typu "ubezpieczenie wliczone w sumę kredytu"

Po co bić tą/tę ;-) pianę

Data: 2020-01-02 21:40:21
Autor: Krzysztof Halasa
z <z@z.pl> writes:

To przyjmijmy że nie liczę odsetek a koszt kredytu.

Ale masz świadomość, że normalnie stosowana, a także oficjalna definicja
kosztu kredytu to jest właśnie RRSO? Znane w innych krajach jako APR,
EAPR, EAR itd. - dobrze upewnić się co dokładnie oznacza dany skrót
w danym miejscu.

"rzeczywista roczna stopa oprocentowania - całkowity koszt kredytu
ponoszony przez konsumenta, wyrażony jako wartość procentowa całkowitej
kwoty kredytu w stosunku rocznym" - Dz.U. 2019 poz. 1083.

Czyli różnicę między sumą wszystkich rat a wypłaconym kredytem.

Tak jak napisałem, czasem może to być także suma zapłaconych odsetek -
jeśli ktoś prowadzi księgi rachunkowe, albo nawet tylko w liczeniu
kosztów przy PDOF. Ale wtedy nie wyraża się tego przecież w procentach.
No i to absolutnie nie nadaje się do porównywania kredytów (poza tym
szczególnym przypadkiem z równymi ratami w tych samych terminach), a do
obliczenia wyniku finansowego, i ew. haraczy dla państwa.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-01-03 12:11:41
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0e4e8a$0$516$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-01-02 o 19:37, J.F. pisze:
Bo nie tak sie liczy odsetki bankowe.

To przyjmijmy że nie liczę odsetek a koszt kredytu.
Czyli różnicę między sumą wszystkich rat a wypłaconym kredytem.

Przy 5 letnim kredycie to nie jest najlepszy sposob liczenia.

Oczywiscie do porownania kilku ofert z rownymi ratami jest wlasciwy .... ale nie liczmy procentow z tego, bo będą złe :-)

Ja liczę a nie ktoś mi coś oferuje poparte jakimiś dziwnymi obliczeniami typu "ubezpieczenie wliczone w sumę kredytu"
Po co bić tą/tę ;-) pianę

Hm, musialbys szczegoly podac - bo chyba wlasnie niewlasciwe bedzie jak uslyszysz "rata od kredytu 200zl ... no i ubezpieczenie 30".
A tak, to dostaniesz kwote razem.

A potem i tak trzeba popatrzec na RRSO i stwierdzic "u tych lichwiarzy nie" :-)

J.

Data: 2020-01-03 12:27:31
Autor: z
W dniu 2020-01-03 o 12:11, J.F. pisze:
Oczywiscie do porownania kilku ofert z rownymi ratami jest wlasciwy ... ale nie liczmy procentow z tego, bo będą złe

Gdybyś doczytał moje intencje i obawy to byś wiedział że ja chcę porównać kredyty. Przestały mnie rajcować procenty jak doczytałem co można w nich zmanipulować.

Niestety doświadczenie życiowe każe mi też być nieufnym do RRSO.
Sorry taki dziwny jestem ;-)

Data: 2020-01-03 14:48:10
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0f2523$0$17360$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nieufnosc dobra rzecz, ale rzad i Sejm po to wprowadzily obowiazek liczenia RRSO, zebys mogl im ufac :-)

Co prawda sprawy w sadzie juz byly.
O ile pamietam, to bank w liczeniu RRSO spreadu nie uwzglednil.
Potem sie okazalo, ze obowiazek liczenia RRSO jest przy kredytach konsumenckich, a przy hipotecznych nie ma, po trochu slusznie zreszta.

Ale ... skoro bank policzyl i podal, to wprowadzil klienta w blad.
Ktos sobie przypomni, jak sie sprawa zakonczyla ... o ile sie zakonczyla ?

J.

Data: 2020-01-03 18:30:49
Autor: z
W dniu 2020-01-03 o 14:48, J.F. pisze:

Nieufnosc dobra rzecz, ale rzad i Sejm po to wprowadzily obowiazek liczenia RRSO, zebys mogl im ufac :-)

HAHAHAHAHA ;-)

Data: 2020-01-03 23:55:35
Autor: radekp@konto.pl
150 PLN w promocji BNP Paribas
Fri, 3 Jan 2020 18:30:49 +0100, w <5e0f7a4a$0$515$65785112@news.neostrada.pl>,
z <z@z.pl> napisał(-a):

HAHAHAHAHA ;-)

Niektórzy dawniej nie ufali też kanalizacji.
A nie ufa się temu czego się nie rozumie -- ale to kwestia wiedzy i
wykształcenia.

Data: 2020-01-02 21:15:32
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Rozumiem, że poprawną odpowiedzią miało być "z marży odsetkowej"? :-)

BTW przy tak małych liczbach rat tamten uproszczony wzór zaczyna się
robić bardzo niedokładny, bo średnie zadłużenie jest znacznie wyższe niż
1/2 sumy kredytu (tu ok. 2/3). Lepiej używać np. czegoś takiego jak
napisałem (dla Octave), albo np. arkusza kalkulacyjnego, w którym
wszystko dokładnie widać - takie wyniki będą poprawne.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-01-02 22:29:05
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas
albo np. arkusza kalkulacyjnego, w którym
wszystko dokładnie widać - takie wyniki będą poprawne.

BRAWO ;-)

Data: 2020-01-03 12:07:16
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3o8vly5qz.fsf@pm.waw.pl...
[...]

I tak, i nie. Bo marza odsetkowa niby widac jaka jest - zerowa :-)

Ale nominalne odsetki duzo rozne - oczywiscie na korzysc kredytu.

Wiec z czego bank zyje ... po miesiacu kredytobiorcy wplaca pierwsza rate, i bank moze pozyczyc nastepnym. I zgarnac kolejne odsetki.

A tego czasu kolega Z w swoim liczeniu nie uwzglednia.

J.

Data: 2020-01-03 12:30:39
Autor: z
W dniu 2020-01-03 o 12:07, J.F. pisze:
A tego czasu kolega Z w swoim liczeniu nie uwzglednia.

Oczywiście że nie uwzględniam. Liczę tylko ile mi w kieszeni zostaje. Nic więcej.

ZARAZ. Czyżbyś właśnie udowodnił kreację pieniądza przez banki ;-)

Data: 2020-01-05 19:51:10
Autor: Krzysztof Halasa
z <z@z.pl> writes:

ZARAZ. Czyżbyś właśnie udowodnił kreację pieniądza przez banki ;-)

Przecież ta kreacja - oraz jednocześnie jej brak, zależnie od tego co
kto uważa za "kreację" - są doskonale udowodnione. Jedynie płaskoziemcy
szukają podwójnego dna.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-01-03 14:43:52
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0f25df$0$17360$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-01-03 o 12:07, J.F. pisze:
A tego czasu kolega Z w swoim liczeniu nie uwzglednia.

Oczywiście że nie uwzględniam. Liczę tylko ile mi w kieszeni zostaje. Nic więcej.

A powinienes uwzglednic ile zostanie na koniec, jak to co zostaje co miesiac wplacisz na lokate :-)

ZARAZ. Czyżbyś właśnie udowodnił kreację pieniądza przez banki ;-)

Chyba nie. Bo nowy kredyt sie zrobil, jak stare sie zmniejszyly.
Ciagle w przykladzie bank pozycza tylko tyle, ilu mu wplacono lokat.

Ale czy ktos tu neguje bankowa kreacje peiniadza ?

J.

Data: 2020-01-03 18:37:23
Autor: z
W dniu 2020-01-03 o 14:43, J.F. pisze:

A powinienes uwzglednic ile zostanie na koniec, jak to co zostaje co miesiac wplacisz na lokate :-)

Widzę że jesteś dzisiaj w formie.
Lokata w banku ;-)

Jak dawać na przechowanie pieniądze komuś kto jest tak wielce obarczony różnymi ryzykami że a państwo musi się nim opiekować jak bezrobotnymi czy menelami.
Pociągnąłbym dalej ale właśnie zakładam nowy wątek o frankowiczach.
UOKIK i rzecznik konsumenta stwierdzili zgodnie że banki nie mają ŻADNYCH podstaw do domagania się odszkodowania za nieumowne korzystanie z kasy kredytu który przegrali z kretesem. ;-)

Data: 2020-01-05 19:48:54
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

No ale gdzie to widzisz? Jest spora różnica pomiędzy oprocentowaniem,
jakkolwiek by nie liczyć.

Ale nominalne odsetki duzo rozne - oczywiscie na korzysc kredytu.

A co to jest marża odsetkowa? To jest właśnie różnica między
oprocentowaniem kredytów i depozytów. Nijak nie zerowa w tym przypadku,
chociaż na pierwszy rzut oka może tak wyglądać.

Wiec z czego bank zyje ... po miesiacu kredytobiorcy wplaca pierwsza
rate, i bank moze pozyczyc nastepnym. I zgarnac kolejne odsetki.

A tego czasu kolega Z w swoim liczeniu nie uwzglednia.

To prawdopodobne, ale to nie zmienia faktu że źródłem zysku banku jest
tu nic innego niż marża odsetkowa.
Równie dobrze bank mógłby pożyczać 3000 zł na 3 miesiące ze spłatą
całości (i odsetek - oczywiście wyższych, bo liczonych od dłużej
pożyczonego kapitału) po tych 3 miesiącach. Nie ma tu żadnej różnicy,
oprócz takiej, że banki wolą spłaty w terminach miesięcznych, bo ludzie
dostają pensje co miesiąc i np. od razu widać, że coś złego dzieje się
ze spłatami, oraz klient nie "przepije" wszystkiego itd.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-01-05 22:39:23
Autor: J.F.
Dnia Sun, 05 Jan 2020 19:48:54 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
[...]

No wlasnie - wyzsze odsetki i nie byloby zagadki :-)

J.

Data: 2020-01-01 21:17:39
Autor: J.F.
Dnia Tue, 31 Dec 2019 19:34:31 +0100, z napisał(a):
[...]

O tyle zle kombinujesz, ze RRSO dla tego wychodzi ~7.5%, a takie oferty juz sie w bankach pojawiaja.

Inaczej trudno porownac, bo musialbys pojsc do banku, poczekac na
oferte, i zobaczyc ile wyszlo.

J.

Data: 2020-01-01 22:27:41
Autor: z
W dniu 2020-01-01 o 21:17, J.F. pisze:
Inaczej trudno porownac, bo musialbys pojsc do banku, poczekac na
oferte, i zobaczyc ile wyszlo.

Dlatego można tylko porównywać konkretne kwoty rat ich ilość i wypłaconego kredytu .
Reszta to porównywanie cyferek jednego banku który kombinuje tak z drugimi cyferkami innego banku który kombinuje inaczej.
Tak się nie dowiesz ile faktycznie nadpłacisz.

A to się liczy jeśli chcesz faktycznie porównać kredyty
KROPKA

Data: 2020-01-01 23:20:17
Autor: J.F.
Dnia Wed, 1 Jan 2020 22:27:41 +0100, z napisał(a):
[...]

Ale ich nie znasz, dopoki nie pojdziesz i poprosisz o oferte.

Tymczasem przychodza mi jakies reklamy, i tam RRSO jest podane.
Ot chocby
https://www.mbank.pl/indywidualny/kredyty/kredyty-gotowkowe/kredyt-gotowkowy-promocja/

Promocyjny, bez prowizji, a RRSO 14.5%

A jak jeszcze raty nie sa rowne, czy inna ilosc, to porownac dwa
kredyty bez RRSO trudno.

Reszta to porównywanie cyferek jednego banku który kombinuje tak z drugimi cyferkami innego banku który kombinuje inaczej.

I dlatego przepis wymaga podania RRSO.
I w zasadzie wiecej nie trzeba.

Chociaz lepszy kredyt na 5 lat z RRSO 8% czy 4 lat z RRSO 9% ?

Tak się nie dowiesz ile faktycznie nadpłacisz.
A to się liczy jeśli chcesz faktycznie porównać kredyty
KROPKA

No, jeszcze jest kwestia odsuniecia tej splaty w czasie, a w
miedzyczasie zlotowka traci na wartosci.
Wiec ta "nadplata" jest trudna do okreslenia w wartosci realnej.

No ale jesli masz dwa kredyty z rowna iloscia rat, to je porownac
latwo.

P.S. czy mi dobrze kalkulator pokazuje, ze dla kredytu 10k na 5 lat, to o 1% (1 p.p.) wieksze odsetki daja ~5zl wieksza rate.

Niby niewele ... ale po co przeplacac :-)

J.

Data: 2019-12-31 16:58:29
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas
Porównując zaś RRSO - wg podanego przez milka:
- bez ubezpieczenia 7,68%
- z ubezpieczeniem 14,35%...

Echhh, liczby...

Ale jakie Ech?
Coś tu jest albo źle policzone bo fizycznie wychodzi RRSO miejsze albo zachachmencone i podatki bank zapłaci mniejsze.

W każdym razie ktoś coś tu kręci.

Myślałem że RRSO jest jasno liczone wg procedur ustalonych przez państwo i nadzór.
O ja naiwny ;-)

Data: 2019-12-31 14:37:03
Autor: Krzysztof Halasa
z <z@z.pl> writes:

Wiemy ale bywa też tak że taki teść idzie po pożyczkę na 7% a wychodzi
z RRSO 22" ;-) Tak kręcą się lody

Standardowym sposobem liczenia oprocentowania przez klientów
(co, domyślam się, bierze często swój początek z rozmów z "doradcami
bankowymi") jest (suma rat / kwota kredytu - 1) * 100%.
To już bez żadnych prowizji ani innych czarów (w przybliżeniu) podwaja
stawkę.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-12-31 09:54:55
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 14:37:05 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
z writes:

> [...]

bankowymi") jest (suma rat / kwota kredytu - 1) * 100%.
To już bez żadnych prowizji ani innych czarów (w przybliżeniu) podwaja

Hmm, chyba raczej zmniejsza dwukrotnie - więc wynik trzeba pomnożyć przez 2.
Bez tego to byłby dobry wzór na kredyt:
- na rok (jak na dłużej, to trzeba pomnożyć przez liczbę lat),
- spłacany po roku w całości, ew. spłacane tylko odsetki (np. jak na bardzo liberalnej KK, w PL znam banki wymagające spłaty jedynie 2% kapitału, w USA są takie, co wymagają tylko 1%) - a nie w miesięcznych ratach kapitałowo-odsetkowych (bo to właśnie skutkuje tym dwukrotnym zmniejszeniem - średnio przez okres kredytu klient ma do dyspozycji tylko ok. połowy kapitału).

I wychodzi nie taki zły wzór na RRSO - przybliżony, ale z bardzo niewielkim błędem. Bo "prawdziwy" wzór na RRSO jest ciężki...

A na moich przykładach - 10k na 5 lat:
- milek bez ubezpieczenia: raty 200zł, wynik 8%, bankowe RRSO 7,68%
- milek z ubezpieczeniem: raty 230zł, wynik 15,2%, bankowe RRSO 14,35%
I rzeczywiście to ubezpieczenie zwiększa RRSO prawie dwukrotnie, bo:
- ponieważ ubezpieczenie jest płatne z góry za cały okres i stanowi część pełnej kwoty kredytu, to mimo, że oprocentowanie nominalne jest niższe - bo jest - ale jest od wyższej kwoty kredytu - i rata wychodzi jako suma tych samych 200zł, które byłyby z większym % od niższej sumy kredytu + 30zł ubezpieczenia - dobre :)
- średnia rata to 166,67zł kapitału (10k/60) i 33,33zł odsetek - więc jakby nie patrzeć dodatkowe 30zł/mc za ubezpieczenie prawie podwaja kwotę odsetek.

- santi - rata 217,62, wynik 12,23%, bankowe RRSO 11,15%.
I w sumie wychodzi tak właśnie w połowie między RRSO dla milkowych rat 200zł i 230zł.

Pewien błąd jest zapewne przede wszystkim z uwagi na spłaty w równych datach kapitałowo-odsetkowych, co wnosi nieliniowość - a wzór jest liniowy.
Przy ratach malejących - ze stałą kwotą kapitału w racie - błąd byłby zapewne mniejszy.

Ciekawe, jak na błąd wpływają obecność prowizji/ubezpieczenia - ale może nie wpływają, bo po prostu zwiększają wyjściową sumę?

I wniosek - tańszy kredyt ma mniejszą ratę, a nie jakieś tam pierdy jak ten czy inny %.

Hehe i doszedłem, w jaki sposób 1,99% od 10k daje 203,04zł - bo 203,04zł to jest 1,99% od 10203,04zł ;> Ale pewnie jest to wyliczyć równie trudno jak RRSO.

Ale jak z policzył:
(13800 / 10000 -1) * 100% = 0,1444
to nie wiem, to chyba naprawdę w komunistycznej matematyce...
"Pewne jak w radzieckim banku - nie przepadnie ci, ale i nie dostaniesz".
Pytanie, czy w rosyjskim lepiej - już 2 razy za czasów istnienia "nowożytnej", czyli niecarskiej, Rosji, oszczędności w bankach znikły jak sen jaki złoty...

Data: 2019-12-31 19:22:17
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas
Ja pier...

Szkoda życia. ;-)

Na kwitach mam 230 zł raty i obietnicę ładnej pani że po miesiącu (mojej pisemnej rezygnacji z ubezpieczenia) rata spadnie do 200 zł. Powoływała się na jakieś ogólne prawo że tak samo jak mogę spłacić wcześniej bez kary (mam to na piśmie) to tak samo mogę z tego ubezpieczenia zrezygnować a oprocentowanie się nie zmieni.
_____Tego nie mam na piśmie ____

Za miesiąc albo odetchnę z ulgą albo pójdę do oddziału i zrobię im tam jesień średniowiecza ;-)
Oczywiście napiszę tu co nieco ;-)

Dzisiaj idę świętować Sylwestra.

Nara ;-)

Data: 2019-12-31 10:43:04
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 19:22:46 UTC+1 użytkownik z napisał:
Ja pier...

Szkoda życia. ;-)

Na kwitach mam 230 zł raty i obietnicę ładnej pani że po miesiącu (mojej pisemnej rezygnacji z ubezpieczenia) rata spadnie do 200 zł.

I tak pewnie będzie.

[...]

I nic dziwnego, bo chyba się ładna pani zagalopowała, nic o takim prawie nie słyszałem.
Z ubezpieczenia zrezygnować możesz (tak, jak i wcześniej spłacić), ale że % pozostanie ten sam to już chyba wymyśliła.

Za miesiąc albo odetchnę z ulgą albo pójdę do oddziału i zrobię im tam jesień średniowiecza ;-)/
Oczywiście napiszę tu co nieco ;-)

Trzymamy za słowo, bo na 99% obstawiam, że będzie 200zł..
Więc od razu ściągawka - te 200zł to jest % nominalny 7,42% - a przy 230zł z ubezpieczeniem % nominalny był 6,34% - i o to powalcz ;>
Może komuś będzie się chciało przeliczyć wysokość raty - tak na oko ok. 195zł ;>

Data: 2019-12-31 19:46:50
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas
Z ubezpieczenia zrezygnować możesz (tak, jak i wcześniej spłacić), ale że % pozostanie ten sam to już chyba wymyśliła.

Skoro twierdzisz że rata spadnie z 230 do 200 zł to jebać oprocentowanie ;-) które sobie bank wpisuje w kwitach.

Data: 2019-12-31 10:53:00
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 19:47:17 UTC+1 użytkownik z napisał:
> [...]

Skoro twierdzisz że rata spadnie z 230 do 200 zł to jebać oprocentowanie ;-) które sobie bank wpisuje w kwitach.

Ale coś Ci obiecali - a wychodzi 1,5 raty mniej, więc jest się o co upomnieć.

Data: 2020-01-01 18:06:27
Autor: Krzysztof Halasa
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

Hmm, chyba raczej zmniejsza dwukrotnie - więc wynik trzeba pomnożyć
przez 2.

To właśnie miałem na myśli pisząc o podwojeniu stawki.

I wychodzi nie taki zły wzór na RRSO - przybliżony, ale z bardzo
niewielkim błędem. Bo "prawdziwy" wzór na RRSO jest ciężki...

Nie tyle ciężki, co ma (potencjalnie) wiele części (odpowiadających
wielu ratom) - sama idea jest raczej prosta.

- milek bez ubezpieczenia: raty 200zł, wynik 8%, bankowe RRSO 7,68%
- milek z ubezpieczeniem: raty 230zł, wynik 15,2%, bankowe RRSO 14,35%

Swoją drogą, nie wiem po j*ch* komu takie "ubezpieczenie". Przecież to
jest porażka jakaś.

I wniosek - tańszy kredyt ma mniejszą ratę, a nie jakieś tam pierdy
jak ten czy inny %.

Oczywiście. Zakładając te same terminy (i liczbę) rat oczywiście, i że
każda odpowiednia rata jest mniejsza (a nie tylko niektóre).
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-01-01 18:48:27
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas
Oczywiście. Zakładając te same terminy (i liczbę) rat oczywiście, i że
każda odpowiednia rata jest mniejsza (a nie tylko niektóre).

Ciągle o tych ratach.

A jak dojdziemy do procentu liczonego za 1 miesiąc?

Myślę że liczenie które podałem obliczający procent który trzeba oddać za jeden rok oddaje sens tego kredytu.

Rozbijanie i comiesięczne obliczenie jaka teraz będzie rata w kontekście przekrętów jakimi nas uszczęśliwiają banki ;-) może tylko ułatwiać nadużycia. Sorry ale taką mam opinię. Trudne podatki są złe tak samo jak trudne raty ;-)

Umowa jest taka:
Dostaję 10000 a będę oddawał 200 zł co miesiąc przez 60 mies.
KROPKA

Data: 2020-01-01 21:08:05
Autor: J.F.
Dnia Wed, 1 Jan 2020 18:48:27 +0100, z napisał(a):
[...]

Nie o to chodzi. Liczysz po swojemu i wychodzi Ci 7.8%. Dobra oferta - myslisz sobie.

Tymczasem co miesiac splacasz tez czesc kapitalu, wiec te odsetki w
ratach trzeba podzielic przez coraz mniejsza kwote pozostalego
kredytu. Z grubsza mozna by rzec, ze bank srednio pozycza Ci polowe
kwoty. I wtedy nie wychodzi 7.8%, tylko 15.6, a to juz jest kiepska
oferta :-)

Rozbijanie i comiesięczne obliczenie jaka teraz będzie rata w kontekście przekrętów jakimi nas uszczęśliwiają banki ;-)

Wiec patrzysz na RRSO i juz wiesz :-)

Umowa jest taka:
Dostaję 10000 a będę oddawał 200 zł co miesiąc przez 60 mies.
KROPKA

Pytajnik, bo na razie to 230 :-)

Jesli kalkulator nie klamie, to RRSO wychodzi ~7.5% (dla raty 200zl).
I to jest dobra oferta, tzn taka sobie, ale gdzie dzis w Polsce mozna
lepsza ?

J.

Data: 2020-01-01 22:23:57
Autor: z
W dniu 2020-01-01 o 21:08, J.F. pisze:
[...]

No to dalej się nie rozumiemy.

Kredyt wypłaciłem 10000 zł
60 rat po 200 zł. Jak byk w umowie napisane.

po 5 latach zapłacę w sumie 12000 zł

Nadpłatę 2000 zł dzielę przez ilość lat czyli 5

Wychodzi 400 zł rocznie

Coby policzyć w stosunku ;-) rocznym dzielę 400/10000 czyli to co pobrałem z banku
Po skróceniu przez 100 wychodzi 4/100 czyli 4%

Dokładnie w ten sam sposób przeliczam konkurencyjne oferty i wybieram najlepszą.

Nie wiem co banki mają na myśli pisząc x% czy RRSO

Wiem natomiast że na pewno mają w tym interes żeby zamieszać mi w głowie.

Mam syna w 6 klasie podstawówki. On to ogarnia. Jebać bankowe propagandowe procenty.
Licz na siebie przy obliczaniu procentu ;-)

Wiec patrzysz na RRSO i juz wiesz :-)

Gówno wiem. dopiero można porównywać jak się podliczy fizyczne raty bo banki podają z ubepieczeniem bez ubezpieczenia, z ubezpieczeniem włączonym w kwotę kredytu albo nie ...........

Za stary jestem żeby to ŁYKAĆ ;-)

Data: 2020-01-01 23:31:00
Autor: J.F.
Dnia Wed, 1 Jan 2020 22:23:57 +0100, z napisał(a):
[...]

No i o to chodzi - Ty sobie wyliczyles 4%, inny bank sobie/tobie
wyliczyl np 6% RRSO, i to jest lepsza oferta niz te twoje 4% :-)

Oczywiscie jakbys znal wysokosc raty, to by Ci wyszlo ktora lepsza, ale to juz wymaga wysilku - trzeba pojsc, poprosic o kalkulacje ...

Wiem natomiast że na pewno mają w tym interes żeby zamieszać mi w głowie.

Akurat podawanie RRSO to jest wymog ustawowy, wlasnie po to, zeby Ci
nie mieszac w glowie. Tylko liczy sie troche bardziej skomplikowanie niz sobie policzyles.

Przy rownych ratach porownac kredyty jest w miare prosto, gorzej, jak
beda bardziej skomplikowane umowy.

Mam syna w 6 klasie podstawówki. On to ogarnia.

RRSO ? Raczej nie.

Jebać bankowe propagandowe procenty.
Licz na siebie przy obliczaniu procentu ;-)

Od wielu lat juz nie trzeba. Tylko patrzysz na RRSO ... i wychodzisz :-)

[...]

Powinno byc to wszystko w wyliczeniu RRSO ujete.
Choc czy ubezpeczeniem nie probuja omijac ... no coz, sporo ryzykuja.
O ile ktos potrafi obliczyc czy go nie oszukuja :-)

J.

Data: 2020-01-02 13:32:16
Autor: z
W dniu 2020-01-01 o 23:31, J.F. pisze:
No i o to chodzi - Ty sobie wyliczyles 4%, inny bank sobie/tobie
wyliczyl np 6% RRSO, i to jest lepsza oferta niz te twoje 4%:-)

Jeśli liczył dokładnie tak jaj ja ;-)

Oczywiscie jakbys znal wysokosc raty, to by Ci wyszlo ktora lepsza,
ale to juz wymaga wysilku - trzeba pojsc, poprosic o kalkulacje ...

Nie biorę kredytów co tydzień. Raczej oszczędzam.

Ten poziom matematyki nie sprawia mi trudności.
Po przygodzie z dodatkowym ubezpieczeniem NIE WIERZĘ ani w oprocentowanie ani W RRSO

Data: 2020-01-02 17:40:09
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0de2d0$0$523$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-01-01 o 23:31, J.F. pisze:
No i o to chodzi - Ty sobie wyliczyles 4%, inny bank sobie/tobie
wyliczyl np 6% RRSO, i to jest lepsza oferta niz te twoje 4%:-)

Jeśli liczył dokładnie tak jaj ja ;-)

Bank nie jest glupi, nie bedzie liczyl tak jak Ty, tylko po swojemu, zeby fajnie wyszlo.

Oczywiscie jakbys znal wysokosc raty, to by Ci wyszlo ktora lepsza,
ale to juz wymaga wysilku - trzeba pojsc, poprosic o kalkulacje ...

Nie biorę kredytów co tydzień. Raczej oszczędzam.

No to miales zadanie pomocnicze - czy lepiej kupic z oszczednosci, czy wziac kredyt.
A raczej - ile strace biorac kredyt, jesli on twoja metoda ma 4%, a oszczednosci sa 3% :-)

Ten poziom matematyki nie sprawia mi trudności.
Po przygodzie z dodatkowym ubezpieczeniem NIE WIERZĘ ani w oprocentowanie ani W RRSO

No i tu jest wlasnie kwestia, ze przy kredycie konsumenckim ustawa wymaga podania przez bank RRSO obliczonego wedlug wzoru z ustawy.
I powinno to zawierac wszystkie skladniki.
Wiec masz proste narzedzie do porownania.

Co prawda sam sie zastanawiam czy ubezpieczenie nalezy wliczac do RRSO :-)
Tzn oczywiscie nalezy ... ale czy bank nie wymyslil jakiegos kruczka :-)

P.S. czasem dziala na niekorzysc banku/klienta, np zawyzalo koszt kredytu z kart kredytowych, gdy bank doliczal np oplaty za wydanie karty, latwe do ominiecia.
Ale tez podpowiada ciekawostke - czemu przy nonimalnym orocentowaniu 10% rocznie RRSO wychodzi 10.47%

J.

Data: 2020-01-02 18:13:25
Autor: z
W dniu 2020-01-02 o 17:40, J.F. pisze:
Bank nie jest glupi, nie bedzie liczyl tak jak Ty, tylko po swojemu, zeby fajnie wyszlo.

A ja po swojemu aby dokładnie porównać interesujące mnie kredyty
Wolny kraj ;-)

No to miales zadanie pomocnicze - czy lepiej kupic z oszczednosci, czy wziac kredyt.

I tu za bardzo wnikasz. Uszczęśliwiam ojca. Zbrakło mi na koncie a nagląca nagłość nastała ;-)

Co prawda sam sie zastanawiam czy ubezpieczenie nalezy wliczac do RRSO :-)
Tzn oczywiscie nalezy ... ale czy bank nie wymyslil jakiegos kruczka :-)

I widzisz. Ustawa ustawą a dwa granaty w świątecznym ubraniu trzeba mieć ;-)

Swoją drogą: Taki zapis "całkowita kwota ubezpieczenia jest wliczana do sumy kredytu z góry" jakoś tak to leci

Normalny biały człowiek jak chce coś ubezpieczyć to doliczyłby do raty kredytu te 30 zł i KROPKA

Ale NIEEEEE... ALE NIEEE... doliczają do kredytu żeby całość oprocentować

No jak mam z takimi debilami/cwaniakami robić interesy? NO JAK? ;-)

Data: 2020-01-02 18:35:48
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0e24b6$0$541$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale moze trzeba bylo wziac kredyt na calosc, skoro tak nisko oprocentowany :-)

[...]

No ale dzieki temu wiesz, ze w RRSO wchodzi.

Ale NIEEEEE... ALE NIEEE... doliczają do kredytu żeby całość oprocentować

No i zebys nie splacil przed terminem.
Choc TSUE to im wlasnie zakwestionowal ... i jak widac bardzo slusznie :)

Co prawda ... ryzyko w miare splacania kredytu spada, wiec moze i slusznie biora z gory  :-)

No jak mam z takimi debilami/cwaniakami robić interesy? NO JAK? ;-)

Ale to ten twoj kredyt, gdzie niby w kazdej chwili mozesz ubezpieczenie wymowic ?

J.

Data: 2020-01-02 18:48:42
Autor: z
W dniu 2020-01-02 o 18:35, J.F. pisze:
Ale moze trzeba bylo wziac kredyt na calosc, skoro tak nisko oprocentowany :-)

Wziąłem w swoim banku i porównałem z dwoma innymi podobnymi pożyczkami

Moim sposobem

Liczę źle bo?

Data: 2020-01-02 19:28:33
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0e2cfb$0$17364$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Bo nie na temat - warto bylo konto czyscic za 4 % ? :-)

kredyty porownujesz w miare dobrze, ale ... ograniczyles sie do 3 bankow zaledwie.

J.

Data: 2020-01-02 21:08:10
Autor: z
W dniu 2020-01-02 o 19:28, J.F. pisze:
kredyty porownujesz w miare dobrze, ale ... ograniczyles sie do 3 bankow zaledwie.

Wybacz ale porównywałem z takimi bankami gdzie moja rodzina ma już doświadczenia i można mieć kasę bez kwitów.

Analiza potwierdziła że wliczając terminy stracony czas najmądrzej będzie tam gdzie mam konto.

Jak masz oblatane banki to znajdź mi lepszą ratę na 60 mies. przy 10 tyś kredytu. Lub coś porównywalnego. Chętnie się czegoś dowiem.

Nie. Nie może być karta. Nie moja decyzja.

Data: 2020-01-03 14:58:14
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0e4dab$0$516$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Z ostatnich reklam - ~7% RRSO to w Millenium ... ale zdaje sie wlasnie tam wziales :)
Niedawno byly podobne odsetki w Aliorze.

Nie. Nie może być karta. Nie moja decyzja.

Czemu nie ?
W Citi dostaniesz gotowke z karty ... ale to sie nie oplaca, RRSO za duze :-)

Aczkolwiek ... przy mniejszych kwotach, jesli sie uda karte/karty/limit w koncie splacac z pensji calkowicie czy choc w duzej czesci, to to moze byc ciekawa opcja,
bo srednie odsetki spadaja...

J.

Data: 2020-01-01 23:31:07
Autor: ąćęłńóśźż
150 PLN w promocji BNP Paribas
Jak ten kredyt się spłaca?
Dostajesz jakiś numer rachunku technicznego (do niczego innego niż ten konkretny kredyt nieprzydatnego), czy przy okazji masz rachunek który możesz używać i do innych celów (np. do przelewów itp.)?

-- -- -
po 5 latach zapłacę w sumie

Data: 2020-01-02 13:33:12
Autor: z
W dniu 2020-01-01 o 23:31, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Mam jedno konto w tym banku z którego będzie spłacało się samo.

Data: 2020-01-03 14:51:08
Autor: ąćęłńóśźż
150 PLN w promocji BNP Paribas
Płatne czy bezpłatne?

-- -- -
Mam jedno konto w tym banku

Data: 2020-01-03 18:28:59
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas
W dniu 2020-01-03 o 14:51, ąćęłńóśźż pisze:
Płatne czy bezpłatne?

-- -- -
Mam jedno konto w tym banku

Jeśli leży tam 5 tys. A zawsze leży jako "poduszka" to darmowe
(7zł gdyby nie)

Data: 2020-01-04 06:26:08
Autor: Dawid Rutkowski
150 PLN w promocji BNP Paribas
5k na 3% daje 10zł/mc odsetek.
No to "darmowe" masz to konto jak cholera ;P

Data: 2020-01-04 15:41:57
Autor: J.F.
150 PLN w promocji BNP Paribas
Dnia Sat, 4 Jan 2020 06:26:08 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):
5k na 3% daje 10zł/mc odsetek.

Nie daje, jak juz wszystkie promocje masz wykorzystane, a pieniedzy
ciagle za duzo :-)

No to "darmowe" masz to konto jak cholera ;P

Gdzies te drobne musza lezec, moga w BNP.
Raczej sie nie da wszystkich pieniedzy na lokaty...

Ale o jakim banku mowa ?
BNP nie ma takiego wymogu.

J.

Data: 2020-01-02 08:01:58
Autor: radekp@konto.pl
150 PLN w promocji BNP Paribas
Wed, 1 Jan 2020 22:23:57 +0100, w <5e0d0dee$0$517$65785112@news.neostrada.pl>,
z <z@z.pl> napisał(-a):

RRSO

Za stary jestem żeby to ŁYKAĆ ;-)

No proszę, a mówią że z wiem inteligencja rośnie.
Jak widać -- niekoniecznie...

Data: 2020-01-02 02:24:45
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 2 stycznia 2020 08:59:12 UTC+1 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Wed, 1 Jan 2020 22:23:57 +0100, w z napisał(-a):

> RRSO

No proszę, a mówią że z wiem inteligencja rośnie..
Jak widać -- niekoniecznie...

Dzisiaj weszło wyparcie i racjonalizacja.
Może dotarło, że 30zł stracił - a że na kacu, to byłoby w sam raz na potrzebną na klina flaszkę czy 6-pak ;>
Z mechanizmami życia psychicznego nie pogadasz racjonalnie.
Hmm, ciekawe, w jaki sposób policzyłby "po swojemu" inflację..
Hmmm2 - może to klucz do zrozumienia "ekonomii" PiSowskiej?

Data: 2020-01-02 13:36:02
Autor: z
[...]

Napisałeś kilka wersów całkowicie nie związanych z tematem.
Tak jakby ubódł Cię mój stosunek do bankowości.
Mogę tylko współczuć

Chyba nie będziesz dyskutował z matematyką na poziomie podstawówki
A może ;-)

Data: 2020-01-01 23:27:03
Autor: ąćęłńóśźż
150 PLN w promocji BNP Paribas
A to ubezpieczenie od czego jest?
Np. jak wtargniesz na pasy to pomoże, czy trzeba będzie zrzutkę publiczną robić?

-- -- -
to ubezpieczenie zwiększa RRSO prawie dwukrotnie

Data: 2020-01-02 02:38:07
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 1 stycznia 2020 18:06:31 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> Hmm, chyba raczej zmniejsza dwukrotnie - więc wynik trzeba pomnożyć
> przez 2.

To właśnie miałem na myśli pisząc o podwojeniu stawki.

Napisałeś, że "to podwaja stawkę" - co zrozumiałem tak, że z tego wzoru wychodzi dwukrotnie wyższe oprocentowanie.
Ale dobrze, że ustaliliśmy, że wychodzi dwukrotnie niższe.

> [...]

Nie tyle ciężki, co ma (potencjalnie) wiele części (odpowiadających
wielu ratom) - sama idea jest raczej prosta.

Idea może i tak, ale wyliczanie nie jest.
Najprawdopodobniej dlatego, że RRSO w założeniu jest porównaniem dowolnego kredytu do kredytu z równą ratą kapitałowo-odsetkową.
Może i dobrze, bo to w sumie najpopularniejsze - ale z drugiej strony to, co popularne, nie zawsze jest dobre - albo nie zawsze dobre dla konsumenta.

> [...]
> - milek z ubezpieczeniem: raty 230zł, wynik 15,2%, bankowe RRSO 14,35%

Swoją drogą, nie wiem po j*ch* komu takie "ubezpieczenie". Przecież to

Jak każde ubezpieczenie - jak się nic nie stanie, to masz porażkę, jak coś się stanie to też masz porażkę - nie możesz wygrać (i nic dziwnego, mówią o tym przecież zasady termodynamiki).
Może być jedynie mniejsza albo większa porażka - w zależności od tego, co jest zapisane w OWU i czy dostaniesz odszkodowanie, jak coś się stanie, czy też nie - bo w OWU akurat to było wykluczone.

A potrzebne jest to tylko ładnej pani z banku - po to tam przecież siedzi, żeby to właśnie ludziom, m.in. za pomocą swojej urody, sprzedawać - i za to ma premię.
Skojarzenia i komentarze we własnym zakresie ;>

> [...]

Oczywiście. Zakładając te same terminy (i liczbę) rat oczywiście, i że
każda odpowiednia rata jest mniejsza (a nie tylko niektóre).

Racja - stąd pomysł na RRSO, które jakoś pozwala porównywać nieporównywalne - bo jak porównać kredyt na 10 lat (a są gotówkowe na 120 miesięcy, np. w skarbonce, ale nie tylko) z takim na rok?

Data: 2020-01-02 13:41:26
Autor: z
[...]

Mój wzór jest uniwersalny. Oblicza ile muszę nadpłacić w ciągu roku.
Jeśli raty będą zmienne to można obliczyć średnią ratę albo zadowolić się nadpłatą w całym okresie kredytowania.
To są proste rzeczy. Kombinowanie z dodatkowym ubezpieczeniem (gdzie i w którym miejscu umowy go dodano powoduje różne wyniki) i poszukiwanie procentu to tylko strata czasu.

Data: 2020-01-02 17:10:35
Autor: Krzysztof Halasa
150 PLN w promocji BNP Paribas
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

Napisałeś, że "to podwaja stawkę" - co zrozumiałem tak, że z tego
wzoru wychodzi dwukrotnie wyższe oprocentowanie.

Faktycznie sformułowanie nie było zbyt ścisłe, miałem na myśli to, że
wychodzi ileś tam, ale ponieważ średnie zadłużenie itd., to stawka
jeszcze wzrasta dwukrotnie (ponad to, co z (przybliżonego) wzoru).

Idea może i tak, ale wyliczanie nie jest.

Łatwo policzyć sumę kredytu na podstawie RRSO, ale w drugą stronę jest
nieco trudniej, bo RRSO powtarza się, w różnych potęgach, w każdym
wyrazie ciągu. Trzeba użyć jakiegoś "solvera".

Zakładając "równe miesiące", oprocentowanie jako ułamek (0.076 zamiast
7.6%), oraz pierwszą ratę po pierwszym miesiącu, w Octave albo innym
Matlabie można dać coś w stylu:

function res = kredyt(rata, rrso, miesiace)
res = sum(arrayfun(@(m) rata/((1 + rrso) ^ (m / 12)), [1:miesiace]));
endfunction

$ kredyt(230, 0.076, 60)
ans =  11519.85129 [zł]

$ kredyt(230, 0.1435, 60)
ans =  9999.2 [zł]

W drugą stronę można dać np.:
fzero(@(rrso) kredyt(230, rrso, 60) - 10000, [0, 100])
ans =  0.14346 (14.346%)

fzero(@(rata) kredyt(rata, 0.076, 60) - 10000, [0, 1000])
ans =  199.66 [zł]

itp.
Oczywiście przy nierównych miesiącach i innych nieregularnych
spłatach trzeba to nieco zmodyfikować.

Najprawdopodobniej dlatego, że RRSO w założeniu jest porównaniem
dowolnego kredytu do kredytu z równą ratą kapitałowo-odsetkową.

RRSO służy po prostu do porównania dowolnej liczby dowolnych kredytów
(i/lub depozytów).

Jak każde ubezpieczenie - jak się nic nie stanie, to masz porażkę, jak
coś się stanie to też masz porażkę - nie możesz wygrać (i nic
dziwnego, mówią o tym przecież zasady termodynamiki).

No ale wiesz, są porażki i porażki. Takie np. OC samochodowe jest
względnie potrzebne, bo bez niego wszyscy sp*liby z miejsca zdarzenia,
i wszyscy jeździliby 5-letnimi wrakami lub ew. czołgami. Poza tym są
ubezpieczenia, które mają szansę na "zysk" między 10% i 50% (a czasem
większą, jeśli np. ubezpieczony ma jakąś szczególną, hmm, cechę).
A tu?

Racja - stąd pomysł na RRSO, które jakoś pozwala porównywać
nieporównywalne - bo jak porównać kredyt na 10 lat (a są gotówkowe na
120 miesięcy, np. w skarbonce, ale nie tylko) z takim na rok?

Zwyczajnie. Wystarczy wziąć tych ostatnich 10, jeden po drugim :-)
Przynajmniej z matematycznego punktu widzenia nie ma problemu.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-12-31 15:52:45
Autor: z
z <z@z.pl> writes:

[...]

Dziwne to wszystko ;-)
Przykład:
Kwota kredytu: 10 000
Rata: 230
Okres: 5 lat
Suma rat: 13800
Prowizja: 0%
Hmmm....

(13800 / 10000 -1) * 100% = 0,1444

A może:

Odsetki 3800/5 lat = (760 / 10000 kwota kredytu) = (7,6 / 100) = 7,6% w stosunku rocznym

Myślę że coś jeszcze z tej matematyki komunistycznej pamiętam ;-)

Data: 2020-01-01 16:30:00
Autor: Krzysztof Halasa
150 PLN w promocji BNP Paribas
z <z@z.pl> writes:

Dziwne to wszystko ;-)
Przykład:
Kwota kredytu: 10 000
Rata: 230
Okres: 5 lat
Suma rat: 13800
Prowizja: 0%
Hmmm....

(13800 / 10000 -1) * 100% = 0,1444

Wątpię. Szczerze mówiąc, nie widzę nawet jak doszedłeś do tego wyniku.

(13800 / 10000 - 1) * 100% =
(1.38 - 1) * 100% =
0.38 * 100% =
38%.

Z tym, że przykład dotyczył jednego roku, więc taki wynik ludzie typowo
podzieliliby przez 5 (aczkolwiek gwarancji nie daję). I druga uwaga, nie
mniej ważna, to absolutnie NIE JEST prawidłowy wzór na oprocentowanie.
To był przykład bardzo wadliwych obliczeń, niestety także bardzo
popularnych.

A może:

Odsetki 3800/5 lat = (760 / 10000 kwota kredytu) = (7,6 / 100) = 7,6%
w stosunku rocznym

Jeden diabeł. Jest teoretycznie coś takiego, jak "koszt kredytu",
i chociaż zwykle jest to synonim oprocentowania efektywnego
(utożsamianego u nas z RRSO, z tym że jest tu kilka szczegółów*), to
niektórzy kosztem kredytu określają sumę rocznych odsetek. To ostatnie
pewnie ma jakieś SENSOWNE zastosowanie - np. księgowe/bilansowe - ale
raczej nie dla Kowalskiego.

BTW wbrew także dość powszechnym opiniom, poziomy szkolnej matematyki
w PRL i obecnie nie różnią się jakoś szczególnie. Większe różnice są
po porównaniu konkretnych np. szkół (wydaje się jednak "na czuja", że to
się poprawiło w ciągu ostatnich XX lat - moje dane na ten temat są
raczej ubogie). Spore różnice są nawet między klasami (po)gimnazjalnymi
i odpowiadającymi im "obecnymi" klasami (np. w tej samej szkole). Uwaga
o próbce statystycznej jak zwykle.

* owe szczegóły to np. jak traktować takie ubezpieczenie - jeśli jest
  możliwość wybrania każdej z wersji (z i bez ubezpieczenia), to
  traktowałbym to niezależnie i nie wliczałbym tego do oprocentowania.
  W przeciwnym przypadku, (obowiązkowe) ubezpieczenie uznawałbym po
  prostu za część raty.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-01-01 17:34:35
Autor: z
150 PLN w promocji BNP Paribas

Czytaj dokładniej. Właśnie obaliłem ten podany przez poprzednika wzór.

BTW wbrew także dość powszechnym opiniom, poziomy szkolnej matematyki
w PRL i obecnie nie różnią się jakoś szczególnie.

Weź nie pierdol. Skup się. Enuel czy co?

Ja bym liczył tak i zawsze wtedy mam miarodajne porównanie:

Odsetki 3800/5 lat = 760 zł

(760 / 10000 kwota kredytu) = (7,6 / 100) = 7,6% w stosunku rocznym

Data: 2019-12-31 12:56:00
Autor: z
[...]

A po miesiącu klient spierdala. Chodzi o tych co się nie dopytali lub zapomnieli że ubezpieczenie nieobowiązkowe?

Data: 2019-12-31 12:32:36
Autor: Grzexs
[...]

Jeszcze w domu nie wylazłem :) I chyba dziś nie dotrę do banku, bo ważniejsze sprawy się pojawiły.

--
Grzexs

150 PLN w promocji BNP Paribas