16 miliardów zł w jeden miesiąc?

Data: 2017-08-07 05:46:17
Autor: japanizer
16 miliardów zł w jeden miesiąc?
https://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/nbp-aktywa-rezerwowe-spadly-o-4-7-r-r-do,198,0,2352582.html

  Liczone w złotych, aktywa rezerwowe wyniosły w lipcu br. 398,13 mld zł (wobec   414,07 mld zł miesiąc wcześniej i 429,16 mld zł rok wcześniej).

W jaki sposób pisiory ukradły 31 miliardów złotych w rok, w tym 16 miliardów w ostatnim miesiącu?

Data: 2017-08-07 15:03:32
Autor: t-1
W dniu 2017-08-07 o 14:46, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Czy wszystkie twoje wnioski są równie durne i tendencyjne?
Nie wiem czy to pisiory spowodowały, ale dolar spadł i kosztuje 3,7 zł zamiast 4,20 jak rok temu podobnie jak i inne waluty.
Więc aktywa rezerwowe (zasób walut) liczone w złotych automatycznie spadły.

Data: 2017-08-07 06:15:17
Autor: japanizer
On Monday, August 7, 2017 at 10:03:32 PM UTC+9, t-1 wrote:

> [...]
Więc aktywa rezerwowe (zasób walut) liczone w złotych automatycznie spadły.

Mea culpa. Wcięło tylko 7-8 miliardów zł:

  W przeliczeniu na dolary USA, rezerwy wyniosły 109,79 mld USD wobec 111,72 mld   USD miesiąc wcześniej

Z tego co się orientuję, to kurs dolara do dolara jest stały i wynosi 1.
Jest tak jak piszesz, kurs dolara wobec złotówki i euro znacznie spadł, tak więc zakładając, że NBP ma w skarbcu tyle samo USD i EUR co miesiąc temu - te rezerwy przeliczane na dolary powinny rosnąć, nie maleć?

16 miliardów zł w jeden miesiąc?