1650x1050 versus 1920x1080

Data: 2015-10-14 12:30:41
Autor: miab
1650x1050 versus 1920x1080
W dniu 2015-10-10 o 19:46, PeJot pisze:
Czołem.

Jaka jest różnica pomiędzy dwoma monitorami 23'-24', o rozdzielczościach
1650x1050 oraz 1920x1080, z punktu widzenia:

1. użytkownika o nie najmłodszym już wzroku, noszącego parę dioptrii na
nosie ? W biurze mam 23' 1650x1050 i luźnych pikseli jakoś nie widzę.

2. karty graficznej, pod kątem gier ( ale bez jakiegoś zacięcia ).
Obecny duet Radosław R7 250 overclock + Core 2 Quad Q9550 wyrabia w
1280x1024, choć przy nowszych grach trzeba to i owo ustawić na MID, ale
ogólnie grać się da.

Obawiam się że przy rozdzielczości 1920x1080 trzeba będzie poszukać
mocniejszej grafiki, a w sumie to zapewne wymienić resztę klamotów na
nowe.  Mam natomiast nadzieję że ta grafika przy rozdzielczości
1650x1050 da sobie radę, a ja nie zobaczę różnicy w rozdzielczości,
natomiast trochę $ zostanie.

Nie wiem do końca jak brzmi twoje pytanie ale dla słabiej widzących i Windows-ów(szczególnie starszych) radzę:
22 cale przy 1680x1050
26-27cali przy 1920x1080

miab

Data: 2015-10-14 18:41:55
Autor: Irokez
W dniu 2015-10-14 o 12:30, miab pisze:

Nie wiem do końca jak brzmi twoje pytanie ale dla słabiej widzących i
Windows-ów(szczególnie starszych) radzę:
22 cale przy 1680x1050
26-27cali przy 1920x1080

W sumie popieram
Mam 22 calowe Eizo z rozdzielczością 1680x1050 i nie chciałbym więcej.
Mam 22 cale w pracy 1920 i jest to za dużo, męczy mnie. Chyba że fakt, że to inna półka cenowa (typowo sprzęt biurowo-korporacyjny znanej firmy) więc obraz wyjątkowo gówniany dla oczu.

W sumie to najlepiej obejrzeć przed zakupem czy obraz pasuje, albo mieć możliwość zwrotu.

--
Irokez

Data: 2015-10-15 03:08:27
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 14 Oct 2015 18:41:55 +0200, Irokez napisał(a):

[...]

To swoją drogą (gównianość sprzętu w fabryce) plus pewnie niezbyt przyjazne
warunki dla oczu na stanowisku pracy.

W sumie to najlepiej obejrzeć przed zakupem czy obraz pasuje, albo mieć możliwość zwrotu.

Też prawda.

[ Bóg wyjął mężczyźnie żebro i sklonował z niego kobietę. Po skończonej    ]
[ pracy pomyślał: duszę to sobie sama z niego wyciągnie.  (JoeMonster.org) ]

1650x1050 versus 1920x1080