Data: 2018-09-17 09:05:17
Autor: A. Filip
<ironia> Tego dnia wojska sowieckie/rosyjskie napadły na Drugą
Rzeczpospolitą której część działające z wyprzedzeniem wojska bratnich
Niemiec zdołały ocalić przed koszmarem sowieckiej okupacji. </ironia>

Data: 2018-09-17 02:56:52
Autor: Zenek Kapelinder
Zauwaz ze bylo to w czasie sporego prawdopodobienstwa zalamania sie niemieckiej ofensywy w Polsce. Gdybysmy odparli niemiecki atak sowiecki plan stworzenia europy rad z siedziba w Moskwie skonczyl by sie zanim sie zaczal. Ciekawe kiedy hitler sie zorientowal ze jest narzedziem w rekach stalina.

Data: 2018-09-17 03:23:52
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 17 września 2018 11:56:53 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

O jakim załamaniu mówisz? Może i teren zajęty do 17 września przez Niemców nie stanowił połowy kraju (co jest mocno naciągane skoro Niemcy byli na linii Białystok - Brześć- Lwów), ale Wojsko Polskie praktycznie przestało istnieć jako zorganizowana struktura zdolna do działań zaczepnych. Niedobitki broniły Warszawy lub walczyły o w kotłach o przebicie się na południe w stronę granicy z Rumunią, co Niemcy skutecznie uniemożliwiali.

Na wschodzie nie mieliśmy żadnych sensownych odwodów i magazynów, kto więc miał wyprowadzić ten zabójczy dla Niemców cios? Resztki KOP które tam zostały?

Prawda jest taka, ze Sowieci przyszli na gotowe a i tak sprawiło im to sporo problemów.

--
Bruno

Data: 2018-09-17 04:37:31
Autor: Zenek Kapelinder
Nie chodzilo o dzialania zaczepne tylko o obronne majace na celu wykrwawienie przeciwnika. Na poczatku II Wojny Swiatowej gwarancje powodzenia dawal atak w ktorym atakujacy mial od szesciu do dziesieciu razy wiecej ludzi od broniacego sie. Po kilku dniach wojny mozliwosci niemcow spadly prawie o polowe. W czasie kiedy sowieci zaatakowali Polske niemcy praktycznie nie dysponowali rezewami. Do tego mieli nadmiernie rozciagniete linie zaopatrzenia i transport w ok osiemdziesieciu procentach oparty na koniach. Gdyby nie atak sowietow mogli by przegrac. Drugi front jaki stworzyli bolszewicy dal niemcom gwarancje wygranej wojny z Polska. Malo kto wie ze wtedy zsrr mial najsilniejsza armie na swiecie. Ale i tak za mala zeby podbic uzbrojona Europe bo stosunek broniacych sie do atakujacych wynosil wtedy minimum 1:6. Za to podbijajac rozbrojona przez niemcow Europe i wystepujac jako wyzwoliciel stworzenie europy rad bylo dla zsrr mozliwe. Wikipedia na ten temat pisze "Wojna polsko-bolszewicka (wojna polsko-sowiecka, wojna polsko-rosyjska 1919-1921, wojna polsko-radziecka) - wojna pomiędzy odrodzoną Rzeczpospolitą Polską (II RP) a Rosyjską Federacyjną Socjalistyczną Republiką Radziecką (RFSRR), dążącą do podboju państw europejskich i przekształcenia ich w republiki radzieckie zgodnie z doktryną i deklarowanymi celami politycznymi (,,rewolucja z zewnątrz") rosyjskiej partii bolszewickiej. Pomiedzy 1919 a 1921 wyprobowali na Polsce doktryne wojny otwartej. Okazala sie bledna. To stworzyli nowa w ktorej inne panstwo z cicha sowiecka pomoca gospodarcza opanuje Europe. niemcy nadawaly sie do tego idealnie. Dozbrojone mogly opanowac Europe ale po odcieciu od sowieckich surowcow, zwlaszcza ropy nie byly w stanie wygrac z sowietami. I nie wygraly bo z zsrr a teraz Rosja na jej terenie nikt nie wygra z nia wojny. Rosja jest po prostu za duza zeby ja podbic i zalozyc swoja administracje.

Data: 2018-09-17 05:14:06
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 17 września 2018 13:37:32 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Nie chodzilo o dzialania zaczepne tylko o obronne majace na celu wykrwawienie przeciwnika.
A kto miał niby wykrwawiać tych Niemców? Bitwa graniczna była przegrana już 3 września, po przekroczeniu linii Wisły trwało wykańczanie niedobitków. Niemcy a Alianci 12 września stwierdzili w Abbeville że już po ptakach i nie ma się co spinać. 16 września Polacy są otoczeni w Warszawie, niedobitki Armii Poznań i Pomorze próbują się tam przebić. Uda się tylko nielicznym. Kolejny kocioł jest pod Lwowem, następny koło "Chełma". Kto może to panicznie zwiewa do Rumunii. Zresztą masz tu mapkę: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/Poland2.jpg

Jeszcze raz ponawiam pytanie: kto miał tych Niemców wykrwawiać? Niedobitki SGO "Narew" i KOPu?

W czasie kiedy sowieci zaatakowali Polske niemcy praktycznie nie dysponowali rezewami. Do tego mieli nadmiernie rozciagniete linie zaopatrzenia i transport w ok osiemdziesieciu procentach oparty na koniach.

I szybko przejmowana kolej. To nie Rosja w której trzeba było przekuwać tory (co w sumie również nie stanowiło dla Niemców dużego problemu).

Pozwolisz, ze resztę fantastyki pominę milczeniem.

--
Bruno

Data: 2018-09-17 13:11:54
Autor: Zenek Kapelinder
Obejrzyj archiwalne filmy z napasci niemiec na zsrr. Sa fragmenty pokazujace co rosjanie robia z torami jak sie wycofuja. Czas, sila i kierunki niemieckiego ataku byly znane. Nie zrobiono nic zeby sie zabezpieczyc. Po ataku naczelne dowodztwo wydawalo nieracjonalne rozkazy. Uziemilo np Armie Poznan. Mogla ona przerwac niemieckie drogi zaopatrzenia bo znalazla sie za liniami wroga. General Kutrzeba chcial to zrobic ale mu zabroniono. Wszystko wskazuje ze wojna byla sprzedana. W historii Polski w odleglej i bliskiej przeszlosci sprzedawano Polske wiele razy. Sprzedano i w 1939 roku. Najgorsze jest to ze prawie zawsze sprzedawali ja ludzie twierdzacy ze sa Polakami.

Data: 2018-09-17 14:39:45
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 17 września 2018 22:11:56 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Obejrzyj archiwalne filmy z napasci niemiec na zsrr. Sa fragmenty pokazujace co rosjanie robia z torami jak sie wycofuja.
Propaganda. Bardziej utrudniały Niemcom życie kotły wokół głównych miast niż zrywanie torów.

[...]

Już po trzech postach porzuciłeś wizję rozgromienia Niemców po 17 września? Jak mi przykro.

Dla twojej wiadomości: w 1939 roku g... wiedzieliśmy. Byliśmy ślepi i głusi na obu kierunkach. Zarówno na wschód jak i zachód. O pakcie Ribbentrop-Mołotow dowiedzieliśmy się z gazet. O tajnym załączniku również.

--
Bruno

Data: 2018-09-18 06:16:53
Autor: Pajdak
pajac "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:250e2458-7d33-4380-9c3a-4c4503a6a45dgooglegroups.com...

Wszystko wskazuje ze wojna byla sprzedana.

Jacy mi jesteśmy POkrzywdzeni przez los. Ciągle ktos nas sprzedaje.

W historii Polski w odleglej i bliskiej przeszlosci sprzedawano Polske wiele razy.

Komu?

Sprzedano i w 1939 roku.

Komu?

Najgorsze jest to ze prawie zawsze sprzedawali ja ludzie twierdzacy ze sa Polakami.

Czyli tacy jak ty.

Prawda jest bardziej bolesna. Kłotliwość, pieniactwo, skłócanie narodu to główne przyczyny, że Polskę "sprzedawano". Komu? POtrafisz odPOwiedzieć? POdobną sytuację mamy i dziś. PiS tak skłócił naród, że są już chętni by Polskę "kupić".  Ma do tego POsłużyć POlexit. Wychodzimy z UE i znów mamy na wschodzie i zachodzie "wrogów". Tacy jak ty tęsknią za ZSRR, zamordyzmem, dołami z wapnem, ścieżkami zdrowia, elektrowstrząsami itp POdobnymi metodami "cywilizowania" tych wszystkich, którzy nie zgadzają się z "jednynie słusznymi celami Partii". Partii dla której białe róże to "symbol nienawiści", a broniący konstytucji to "glisty ludzkie", świry", "totalna opozycja" dążąca do "obalenia rządu" uzurpatorów siłą. PiS POtrafi jedynie pałować staruszki, walić z liścia protestujące kobiety, używać POlicję do ochrony "męczennic smoleńskich", POniżać w "pełniącej misję dziejową" TVPiS Info  każdego kto osmielił się "podnieść rękę na władzę ludową". To z nadania PiS POchodzą prezydent i premier którzy w totalnych kłamstwach prześcignęli Pinokio. To PiS społecznymi pieniędzmi odbdarowuje szamana z Torunia w nadziei że nie ujawni teczek Stasi przywiezionych z Niemiec. To PiS sprzedaje POlskę Rosji.

Teraz możesz obrzucić mnie wyzwiskami POtwierdzając tym samym, że mam rację.

--
Pajdak

Data: 2018-09-18 03:35:35
Autor: Zenek Kapelinder
Jaki ty pizdziak madry jestes. Normalnie geniusz. Ciesze sie ze tutaj jestes i niesiesz kaganek oswiaty.

Data: 2018-09-18 19:09:13
Autor: Pajdak
pajac "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:5145691c-70c4-462b-9c3b-4c5fa0edb695googlegroups.com...
Jaki ty pizdziak madry jestes.

Tobie niestety się nie poszczęściło.

Normalnie geniusz.

Wsród idiotów głupiec profesorem! Szach i mat! ;-)))

Ciesze sie ze tutaj jestes

Tylko nie wysyłaj mi czekoladek czy kwiatuszków. Nie ta opcja!

i niesiesz kaganek oswiaty.

Kaganek niesie Zalewska Anna z d. Gąsior! Czysto polskie nazwisko!

https://pl.wikipedia.org/wiki/Anna_Zalewska_(ur._1965)

--
Pajdak

Data: 2018-09-19 11:40:04
Autor: Pisiorowy Escobar
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

W historii Polski w odleglej i bliskiej przeszlosci sprzedawano Polske wiele razy.

no. takie rusce capy jak ty robiły to wielokrotnie

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-09-19 13:01:33
Autor: Lord Donald
Dnia Wed, 19 Sep 2018 11:40:04 +0200, Pisiorowy Escobar napisał(a):

Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

W historii Polski w odleglej i bliskiej przeszlosci sprzedawano Polske wiele razy.

no. takie rusce capy jak ty robiły to wielokrotnie

Srajdak, odczep się od pana Zenka! Kolejne kłamstwo POsrańców! Zakłamują
historię! To oni sprzedali Polskę wiele razy Niemcom i UE. Rosja nie
najechała Polski ani jednego razu! Napadał ZSRR za namową Niemców! Chyba
nie zaprzeczyż że POsrańcy sprzedali Niemcom polski majątek za marne
pieniondze! Sprzedali stocznię gdańską którą nazywali kolepka Solidarności,
a przecież wiadomo na czyich ujsługach była wtedy tamta Solidarność!

Data: 2018-09-17 14:43:55
Autor: Pajdak
pajac "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:ea92d13b-4142-4c90-881e-4c35dc261aefgooglegroups.com...

I nie wygraly bo z zsrr a teraz Rosja na jej terenie nikt nie wygra z nia wojny.

Dlaczego Rosja 04 listopada obchodzi swoje narodowe święto?

--
Pajdak

Data: 2018-09-17 03:32:36
Autor: japanizer
On Monday, September 17, 2018 at 11:56:53 AM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Dzisiaj tow. Maciarenko doprowadził do podobnego rozkładu polskiej armii, jak to zrobili przodkowie pisowskiej targowicy w latach 30-tych.

Data: 2018-09-18 12:58:21
Autor: A. Filip
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:
[...]

A możesz napisać ile jeszcze brakowało do wielkiej ofensywy zachodnich
"aliantów"?  AFAIR Gen. Kutrzeba pisał że WP powinno się nastawiać na
wytrwanie 6 tygodni by odnieść korzyść z "aliantów".

IMHO bez dużej ofensywy "aliantów" mającej _realne_ szanse na
przełamanie zachodniego "frontu" WP miało 16 września przesrane.
Duża ofensywa z zakładaną ilością zabitych podobną do tej z 1WŚ
byłaby mało opłacalna dla wymiatanych "resztek" WP.

My patrzymy na zachowanie "aliantów" we Wrześniu 1939 z perspektywy
reszty 2WŚ.  Oni patrzyli zasadniczo z perspektywy krwawych ofensyw 1WŚ.
Status sprzymierzeńca zakłada _obustronne_ korzyści.

Data: 2018-09-18 06:02:36
Autor: Zenek Kapelinder
Czyli uwazasz ze w zwiazku z przesrana sytuacja WP 18 wrzesnia atak ze wschodu byl uzasadniony.

Data: 2018-09-18 16:08:45
Autor: A. Filip
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:
Czyli uwazasz ze w zwiazku z przesrana sytuacja WP 18 wrzesnia atak ze
wschodu byl uzasadniony.

A niby dlaczego ja mam mieć sowiecki/rosyjski punkt siedzenia/widzenia? :-)
Gdyby nie było paktu Ribbentrop-Mołotow [1] można by tak (z trudem)
uważać z polskiego punktu widzenia/siedzenia.  Tajne dodatki do tego
paktu praktycznie to wykluczają.  Taki pakt stanowił oczywistą zachętę
do ataku dla trzeciej rzeszy niemieckiej (nie zasługuje na duże litery).
Licząc na sowiecki/ruski cios w plecy RP2 naziści/niemcy mogli ryzykować
bardziej planując operacje wojskowe.  Mniej ryzykowna strategia dość
prawdopodobnie wydłużyłaby niemiecką kampanie podboju RP2.

[1] https://pl.wikipedia.org/wiki/Pakt_Ribbentrop-Mo%C5%82otow

Data: 2018-09-18 19:10:15
Autor: Pajdak
pajac "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:72770e49-6f55-4a5d-808e-1b538a19b45egooglegroups.com...
Czyli uwazasz ze w zwiazku z przesrana sytuacja WP 18 wrzesnia atak ze wschodu byl uzasadniony.

No proszę. Od dawna twierdziłem, żeś kacap i POtwierdziło się!

--
Pajdak

Data: 2018-09-18 06:07:45
Autor: japanizer
On Tuesday, September 18, 2018 at 12:58:54 PM UTC+2, A. Filip wrote:
> [...]

"aliantów"?  AFAIR Gen. Kutrzeba pisał że WP powinno się nastawiać na
wytrwanie 6 tygodni by odnieść korzyść z "aliantów".

Nie byłoby żadnej ofensywy aliantów -- z powodów opisanych przez Pajdaka:

[...]

W Polsce Wolacy wbijają do głów, że Anglia i Francja nas zdradziły. Ale jednocześnie nie wspominają ani słowem, że rok przed wybuchem II Wojny Światowe, pod koniec 1938, Polska napadła razem z Niemcami na Czechosłowację i anektowała część jej terytorium.

Jak to ocenił wtedy Churchill:

   And now, when all of these benefits and all this aid has been lost and    discarded, England, leading the France offers to guarantee the integrity of    Poland -- the same in Poland, which just six months ago with greed hyena    appetite took part in the robbery and destruction of the Czechoslovak state.

Gdyby nie ten idiotyczny ruch ze strony Wolaków w roku 1938, być może losy II Wojny Światowej potoczyłyby się zupełnie inaczej.

A teraz PiS, czyli mentalni potomkowie targowicy, popełniają identyczny błąd.

Data: 2018-09-18 16:11:43
Autor: A. Filip
japanizer@japanizer.org pisze:
> [...]

A teraz PiS, czyli mentalni potomkowie targowicy, popełniają identyczny błąd.

A kto do kurwy nędzy podarował hitlersynom Czeskie Sudety?
Nie poprzednik Churchilla który "przywiózł pokój" z Monachium w 1938?

--
A. Filip

Data: 2018-09-18 07:16:52
Autor: japanizer
On Tuesday, September 18, 2018 at 4:11:45 PM UTC+2, A. Filip wrote:

> [...]

A kto do kurwy nędzy podarował hitlersynom Czeskie Sudety?
Nie poprzednik Churchilla który "przywiózł pokój" z Monachium w 1938?

I tam twoim zdaniem mocarstwa nakazały Polsce napaść na Czechosłowację i zaanektować jej terytorium?

  "Mamy do wyboru: albo by nas zabito, albo byśmy popełnili samobójstwo".

Data: 2018-09-18 18:46:43
Autor: A. Filip
> [...]

i zaanektować jej terytorium?

  "Mamy do wyboru: albo by nas zabito, albo byśmy popełnili samobójstwo".

A kto do kurwy nędzy kazał zdradzieckim Czechom zająć zbrojnie Zaolzie
jak Sowieci/Ruscy w 1920 pod Warszawą stali?  RP2 zajęła/odzyskała
więcej niż to co zdradzieccy Czesi w 1920 zajęli "prawem siły"?

W obu przypadkach została wykorzystana zła++ sytuacja sąsiada.
W 1920 RP2 przetrwałą, w 1938/1939 Czechy znikły szybciej niż RP2.
Wiec obóz sanacyjnych pogrobowców Piłsudskiego wyszedł na bandę
krótkowzrocznych _nieskutecznych_ ciuli.  Nie pierwszy i nie ostatni raz.

Kiedy _dokładnie_ to Churchill napisał?  Zanim Anglia z Francją zawiodły
czy potem jak samo-usprawiedliwienie?

Data: 2018-09-19 09:17:12
Autor: Pisiorowy Escobar
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Zauwaz ze bylo to w czasie sporego prawdopodobienstwa zalamania sie niemieckiej ofensywy w Polsce.

no i niech ktoś powie że to nie jest kretyn --

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-09-19 09:38:23
Autor: A. Filip
Pisiorowy Escobar <presidento@goverment.ec> pisze:
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Zauwaz ze bylo to w czasie sporego prawdopodobienstwa zalamania sie
niemieckiej ofensywy w Polsce.

no i niech ktoś powie że to nie jest kretyn

A skąd wiesz ile to dla niego "spore prawdopodobieństwo"?  Załamanie
ofensywy może oznaczać zaledwie _bardzo_ wyraźne zmniejszenie tempa natarcia. Jakie było prawdopodobieństwo załamania się sowieckiej/ruskiej ofensywy
pod Warszawą w 1920?   Sugeruje ci mniej śliny kapiącej z "ust".

--
A. Filip

Data: 2018-09-19 00:54:11
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 19 września 2018 09:38:25 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]
ofensywy może oznaczać zaledwie _bardzo_ wyraźne zmniejszenie tempa natarcia. Jakie było prawdopodobieństwo załamania się sowieckiej/ruskiej ofensywy
Filipku porównujesz nieporównywalne. W 1920 polska armia wykonała planowy odwrót i przygotowywała się do kontrataku. W połowie września 1939 polska armia była w całkowitej rozsypce, a władze cywilne i wojskowe uciekały do Rumunii.

--
Bruno

Data: 2018-09-19 10:24:36
Autor: A. Filip
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:
> [...]

W połowie września 1939 polska armia była w całkowitej rozsypce, a
władze cywilne i wojskowe uciekały do Rumunii.

A po czym to sądzisz Bronusiu?  Po tym jak się zakończyło?  Jakby
sytuacja w 1920 była aż tak oczywista to skąd by się wzięły gadki
o _Cudzie_ nad Wisłą?

--
A. Filip

Data: 2018-09-19 02:07:38
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 19 września 2018 10:24:37 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]

A po czym to sądzisz Bronusiu?  Po tym jak się zakończyło?  Jakby
sytuacja w 1920 była aż tak oczywista to skąd by się wzięły gadki

Z nienawiści do Piłsudskiego i jego współpracowników. To Endecja zaczęła mówić o cudzie i wychwalać zasługi francuskiego generała Weyganda który był w sztabie li tylko obserwatorem. Dodajmy, ze obserwatorem otwarcie wątpiącym w powodzenie całej akcji i nie roszczącym sobie praw do sukcesu.
https://natemat.pl/151453,cud-nad-wisla-czyli-jak-w-1920-roku-opatrznosc-wypedzila-bolszewikow-spod-warszawy

--
Bruno

Data: 2018-09-19 11:32:12
Autor: A. Filip
> [...]

generała Weyganda który był w sztabie li tylko obserwatorem. Dodajmy,
ze obserwatorem otwarcie wątpiącym w powodzenie całej akcji i nie

Czyli generał-obserwator "wątpił w sukces" kontrofensywy w 1920.
Czyli "bardzo różnie mogło być" ale wyszedł sukces.

IMHO w 1939 bez "ciosu w plecy" WP byłoby zdolne _co najmniej_ utrzymać
kilka więcej "wysp oporu" poza Warszawą i półwyspem Helskim.  Nawet
Warszawa i Hel by się zapewne broniły przynajmniej kilka tygodni dłużej.
Miałoby to sporawe znaczenie gdy ruszyła poważna ofensywa "aliantów".
Raczej i tak by nie ruszyła wystarczająco szybko.

--
A. Filip

Data: 2018-09-19 02:47:39
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 19 września 2018 11:32:24 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]

Czyli generał-obserwator "wątpił w sukces" kontrofensywy w 1920.
Czyli "bardzo różnie mogło być" ale wyszedł sukces.

Czyli nic nie zrozumiałeś i liczysz na cud który nie nadejdzie.

"List szefa Sztabu Generalnego W. P. gen. T. Rozwadowskiego do Józefa Piłsudskiego o rozwoju sytuacji 15 sierpnia 1920 roku. Szef Sztabu Generalnego Wojsk Polskich (nadruk) Warszawa 15/8 1920 5-ta popołudniu Panie Komendancie ! Zamawiałem właśnie oficera z automobilem dla przesłania wiadomości ostatnich, gdy mi list pana komendanta dnia dzisiejszego doręczono. Mam wrażenie ogólne, że cała akcja rozwija się bardzo korzystnie, i ze właśnie co do czasu mamy korzystne warunki tak, jak je p. Komendant przewidział. Dotychczas obawiałem się, że nas bolszewicy nie zaatakują dość serio, aby móc liczyć na wydatne uderzenie z flanki. Tymczasem wypadki pod Radzyminem widocznie ich zachęciły, a umyślne ociąganie się Sikorskiego również ośmieliło. Mieliśmy zatem od wczoraj nie tylko zmienne walki z 3-ma do 4-rech dyw.. Sowieckich pod Radzyminem, lecz i zacięte ataki nocne na Dembe oraz dzienne na przyczółki nad Wkrą, Borkowo i Zatokę. Również na cały front wschodni przyczółka Warszawy przypuścili bolszewicy tej nocy silniejsze ataki, które z duzymi dla nich stratami odparto. Gen. Roja melduje właśnie, że większe kolumny nieprzyjaciela poruszają się z północy na Żelechów i Garwolin, a więc i tutaj zdają się bolszewicy przecież wydatniej podsuwać i angażować przed nami. Uderzenie głównej siły Pana Komendanta trafi więc doskonale, a lepiej że dopiero jutro rano ten atak wyruszy, byle był party silnie naprzód wypoczętymi siłami. Chcąc co - rychlej i 2-gą armię wyzyskać, przygotowałem ją już dziś wieczorem. 2-ga leg. Z dow. 2-giej armii w Kozienicach, 4-ta zaś brygadami w Górze Kalwarii i Piasecznej, skąd w miarę posuwania się 4-tej armii za pomocą kolejki łatwo będzie je można do Warszawy przeciągnąć. Więc i tutaj zupełnie w myśl rozkazu p. Komendanta wykonane jest już w toku. Proszę tylko o odpowiednie użycie gen Roi, który w tej akcji bojowej lepiej swą rolę będzie mógł odegrać jako tęgi i odważny zawsze dowódca, niż gdybym go ściągał z 4-tą dyw. Tu do Warszawy. Skoordynowanie akcji 4-tej i 3-ciej armii uważam za bardzo szczęśliwie pomyślane i mam nadzieje, że gen. Śmigły się wnet wysforuje i w dalszym ciągu przez Międzyrzecz i Drogiczyn będzie działał energicznie na tyły, odcinając bolszewików na wschód od Ostrowa, a kawalerią swą dążył aż do Narwi w kierunku na Łomżę. Uzgodnienie akcji 4-tej armii z 1-szą doskonale p. Komendant przygotował i proszę liczyć na to, że pozostając w ścisłym kontakcie wszystko przyśpieszę tak, abyśmy od 17-tego rano byli gotowi do współdziałania, tak wypadem 15-tej ku Garwolinowi na Karczew i Wiązownę, jak i razem z czołgami - gotowymi od 16-tego wieczorem pod Grochowem - Wawrem do akcji na Nowomińsk, lub w razie tylko koniecznej potrzeby przez Okuniew ku północnemu wschodowi, gdyby ataki zbyt silne na centrum naszego przyczółka, taką akcję oswabadzającą wymagały. Bo tanków gdzie indziej użyć nie będzie możniwem z powodu przeszkód terenowych. Korzystając ze wszelkich środków łączności będę się starał w czasie całek akcji wyczuć właśnie tę chwilę, by nie za wcześnie 1-szą armię ruszyć, lecz dopiero gdy nacisk z południa będzie dosyć wyraźnym lub gdy trzeba będzie 15-stą dyw. Pomagać lewej (zachodniej) kolumnie 4-tej armii. Z chwilą gdy p. Komendant osiągnie szosę Nowomińsk-Siedlce to już pełną parą, schodami z prawego skrzydła przyłączać będziemy się do ataku głównego z akcją 1-ej armii, prac też ku północnemu wschodowi z dywersją na Ostrów. Gen. Sikorski operuje doskonale. Zajął wczoraj przyczółki na Wkrze, a dziś stanie zapewne nad kolejową linią do Mławy i napierać chce jutro dalej, dążąc do osiągnięcia linii Pułtusk-Przasnysz i zawrócenia w dalszym ciągu na Ostrołekę. Jego lewe skrzydło rozbiło wczoraj 4-tą i 18-tą dyw. Bolszewicką, a przyłapaliśmy radia, że obie te dywizje razem z 12-tą spod Młowy pośpiesznie umykać się starają. Jazda ich będzie niebawem odcięta i z nią się Dreszer wnet załatwi, gdyż inny duch już tam powiał, gdy dowódcę zmieniono. W dalszym ciągu Sikorski będzie mógł zabrać ze sobą i 7-mą brygadę rezerwową przez Serock, podczas gdy 1-szą armię wzmocniłaby 4-ta dyw. Wyciągnięta przez Warszawę, która jako ostateczną rezerwę gen. Latinikowi podporządkować zamierzam w myśl wskazówek Pana Komendanta. Ochrona Wisły od Modlina w dół już obecnie całkiem zapewniona, a oddziały tam stojące krótkimi wypadami niszczą nieprzyjaciela i ledwo mogę ich utrzymać aby nie ruszyły koncentrycznie na Sierpiec, gdzie główna kwatera korpusu jazdy bolszewickiej już się bardzo niepewną czuje. Duch w Warszawie dobry, a na froncie pełen otuchy [...] Radzymin mamy znów w ręku i ataki odparliśmy łątwo, bo wreszcie artyleria masowo tam działać rozpoczęła [....] Załączając list gen. Weyganda proszę p. Komendanta chcieć przyjąć wyrazy głębokiej czci i prawdziwego przywiązania, od oddanego najposłuszniej Generała Rozwadowskiego"

[...]

To ci powiem, ze takich "wysp oporu" było o wiele więcej. Niestety Niemcy bardzo sprawnie likwidowali kolejne kotły. Nawet gdyby Alianci ruszyli się po 18 września, a Sowieci nie weszli 17 to i tak było pozamiatane. Ot Niemcy potrzebowaliby jeszcze jakieś 2÷3 tygodnie więcej na porządki i dotarcie do wschodniej granicy.

--
Bruno

Data: 2018-09-19 12:23:38
Autor: A. Filip
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:
W dniu środa, 19 września 2018 11:32:24 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
[...]
[...]

Patrzysz na problem od dupy strony.

Czy Niemcy mieliby związane w Polsce wystarczająco długo i wystarczająco
duże siły by robiło to wyraźną różnicę w czasie obiecywanej ofensywy "aliantów"?

Po za tym Sowiecki/Rosyjski cios w plecy pomógł Niemcom w polityczny sposób.
Dopóki nie było oczywiste że naziści/niemcy i sowieci/ruscy nie zaczną
się bić ze sobą w Polsce uderzenie w Niemcy mogłoby być trudne do
sprzedania wyborcom w UK i Francji. Niemcy jawiły się jako przedmurze
Europy przed "możliwą" drugą sowiecką inwazją, przedmurze o wiele lepsze
od Polski która w parę tygodni padła.

--
A. Filip

Data: 2018-09-19 03:59:24
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 19 września 2018 12:24:10 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]

duże siły by robiło to wyraźną różnicę w czasie obiecywanej ofensywy "aliantów"?

A kto miałby te "duże siły" wiązać? Hel? Niedobitki armii z tworzonych ad hoc frontów? SGO "Polesie"? Jeszcze raz pytam kto miałby przeprowadzić ten mityczny atak/wiązanie? Pokaż choć jedno zgrupowanie zdolne do takich działań dłużej niż tydzień.
Po za tym Sowiecki/Rosyjski cios w plecy pomógł Niemcom w polityczny sposób.

Alianci już 12 września przesądzili, że nie warto się angażować. Niemcy i Rosjanie wiedzieli o tym od razu, my jak zwykle nie. Mydlono nam oczy przesunięciem ofensywy.

--
Bruno

Data: 2018-09-19 11:43:35
Autor: Pisiorowy Escobar
"A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

Pisiorowy Escobar <presidento@goverment.ec> pisze:

> no i niech ktoś powie że to nie jest kretyn A skąd wiesz ile to dla niego "spore prawdopodobieństwo"?

dla tego jełopka to 2% może oznaczać spore prawdopodobieństwo

[...]

kto miałby je spowolnić?
rodzice zenka już wtedy uciekali do matrioszki rosyji

Sugeruje ci mniej śliny kapiącej z "ust".

nie wiem dlaczego idiotę zenka mam nie nazywać idiotą

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-09-19 12:53:20
Autor: Lord Donald
Dnia Wed, 19 Sep 2018 09:17:12 +0200, Pisiorowy Escobar napisał(a):

Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Zauwaz ze bylo to w czasie sporego prawdopodobienstwa zalamania sie niemieckiej ofensywy w Polsce.

no i niech ktoś powie że to nie jest kretyn

Ja powiem. Nie dorastacie mu do pięt niemieckie słógi! To prawdziwy Polak i
prawdziwy patriota! Tylko my z nim rozumiemy, że Rosja jest naszym
przyjacielem! Inni to zdrajcy i naciagacze.

Data: 2018-09-17 14:38:05
Autor: Pajdak
pajac "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał w wiadomości news:anfi+5lrzk4uxif-i9h1@wp.eu...
<ironia> Tego dnia wojska sowieckie/rosyjskie napadły na Drugą
Rzeczpospolitą której część działające z wyprzedzeniem wojska bratnich
Niemiec zdołały ocalić przed koszmarem sowieckiej okupacji. </ironia>

Sowiecka okupacja zakończyła sie w 2015 roku. Od tego czasu Polska jest wolna!

--
Pajdak

Data: 2018-09-18 10:41:24
Autor: bytomir.kwasigrochvelkarbonylek
W dniu poniedziałek, 17 września 2018 09:05:18 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
<ironia> Tego dnia wojska sowieckie/rosyjskie napadły na Drugą
Rzeczpospolitą której część działające z wyprzedzeniem wojska bratnich
Niemiec zdołały ocalić przed koszmarem sowieckiej okupacji.. </ironia>

Taka ciekawostka z wczorajszej telewizorni, ruskie dawali komuszkom
PL broń we wrześniu i komuszkowie PL strzelali do polaków.

Nu a poza tym ruskie jak to zwykle było, podstępem zwabili
co ważniejszych szyszkowników komuszkowych PL do Moskwy nu i tam ich zaciupali,
zaś pomniejsi komuszkowie którzy pozostali w PL bardzo się cieszyli
z wkroczenia A.Czerwonej.