18 kwietnia - Livigno - jedzie ktos?

Data: 2009-04-13 00:34:08
Autor: Chris
18 kwietnia - Livigno - jedzie ktos?
Dnia Fri, 10 Apr 2009 23:59:32 +0200, Sikor napisał(a):

Wybiera sie ktos do Liv w terminie 18-25 kwietnia?

Milo by bylo sie spotkac i razem posmigac :)

Skorzystam z okazji i zapytam:
Ile godzin się jedzie samochodem do Livigno z Krakowa lub z Cieszyna?
Czy robicie tę trasę w jednym etapie, czy nocujecie po drodze?
Nigdy jeszcze we Włoszech na nartach nie byłem, chciałby w przyszłym
roku spróbować.
Normalnie trasę z Krakowa do Zillertal robię w 10-12 godzin, z obiadem
po drodze. Z mapy wynika, ze do Livigno jest ok. 200 km dalej, ale nie
wiem jaka jest dalej droga i ile czasu może ten odcinek zabrać.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-04-13 22:35:45
Autor: Sikor
Chris pisze:
Skorzystam z okazji i zapytam:
Ile godzin się jedzie samochodem do Livigno z Krakowa lub z Cieszyna?
Czy robicie tę trasę w jednym etapie, czy nocujecie po drodze?
Pojecia nie mam, nigdy nawet zblizona trasa do Liv nie jechalem.

Normalnie trasę z Krakowa do Zillertal robię w 10-12 godzin, z obiadem
po drodze. Z mapy wynika, ze do Livigno jest ok. 200 km dalej, ale nie
wiem jaka jest dalej droga i ile czasu może ten odcinek zabrać.
Dodaj jakies 3 godziny. Moze byc 2.5, ale moze i 3.5,
zaleznie od zageszczenia ruchu i sytuacji przy tunelu przed Livigno.

SIKOR - Sikor Is a nicKname Of Robert :)
Ride DH 155 + K2 Formula + Nitro Darkseid
www.prsz.com & www.snwbrd.info

Data: 2009-04-14 01:47:21
Autor: Chris
Dnia Mon, 13 Apr 2009 22:35:45 +0200, Sikor napisał(a):

Dodaj jakies 3 godziny. Moze byc 2.5, ale moze i 3.5,
zaleznie od zageszczenia ruchu i sytuacji przy tunelu przed Livigno.

A czy ten tunel działa przez cała dobę?
Bo kiedyś słyszałem o jakimś tunelu w tamtym rejonie, który zamykają o
godz. 23:00.
Czy to czasem nie ten?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-04-14 11:52:07
Autor: gajowy
Chris wrote:

> [...]

A czy ten tunel działa przez cała dobę?
Bo kiedyś słyszałem o jakimś tunelu w tamtym rejonie, który zamykają o

Nie działa przez całą dobę, w weekendy jakoś dłużej, w tygodniu krócej.
Prześledź ten wątek - jest tam też link do strony o tunelu, opłat:
http://www.skiforum.pl/showthread.php?t=17051
Jak tam ustalono - winiety szwajcarskiej też nie trzeba :)

Jeśli chodzi o dojazd z Kraka, nocleg - to mogę mówić tylko za siebie:
tam akurat nie byłem ale do Val di Sole jest ciut dalej i dłużej
(choć bliżej na mapie - to dojazd mniej oczywisty), i ostatnio:
wyjechałem w nocy, dojechałem (12h), przebrałem się i poszedłem
na narty :) Nocleg nie wydaje mi się więc konieczny :)

Każdy oczywiście jedzie tempem jakie mu pasuje, ale warto chyba
trochę (niedużo) docisnąć gdzieś między Wiedniem a Salzburgiem
(tam jakoś najłatwiej można "nadgonić") i dojechać w 12h do L.

Przykładowa trasa - Via Michelin podaje 12h
http://tinyurl.com/d7jkqg

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-04-15 02:38:09
Autor: Chris
Dnia Tue, 14 Apr 2009 11:52:07 +0200, gajowy napisał(a):

[...]

Ten tunel działa niczym jakiś urząd! O 20-tej zamykają szlaban i trzeba czekać do rana!
Prawdę mówiąc, to się trochę wkurzyłem na te reiseplanery (zwłaszcza na
maps.google.com, bo tam nigdzie nie jest zaznaczone, że trzeba
przejechać przez tunel, a o informacji o tym, że tunel jest zamykany na
noc, to nawet szkoda marzyć!

[...]

Na takie numery to ja już się nie piszę, bo już dwukrotnie mi się
przydarzyło, że na długiej trasie kierowca, który mnie zmienił za
kierownicą, zasnął za kółkiem!
Po drugim razie powiedziałem sobie, że nawet gdybym musiał nocować w
Hiltonie, to na siłę już więcej jechać nie będę i poszukam noclegu.

Każdy oczywiście jedzie tempem jakie mu pasuje, ale warto chyba
trochę (niedużo) docisnąć gdzieś między Wiedniem a Salzburgiem
(tam jakoś najłatwiej można "nadgonić") i dojechać w 12h do L.

Z tym "nadgonieniem" to ciężko, bo ja i tak jadę szybciej od innych, a
ponieważ w Austrii obowiązuje ograniczenie do 130 km/h, więc trzeba
uważać żeby nie przegiąć.
Poza tym, to istotne są jeszcze warunki na drodze; w tym roku od Krakowa
do Brna miałem ulewę, a od Wiednia do Zillertal - padający śnieg z
deszczem i wichurę. Dlatego na miejsce przyjechałem dopiero po 12
godzinach, 2 godziny później niż normalnie.

Przykładowa trasa - Via Michelin podaje 12h
http://tinyurl.com/d7jkqg

I tu jest duże ryzyko, że można nie zdążyć na tunel!
Dziwne, że pomimo tłumów Polaków jeżdżących do Livigno, jakoś nikt o tym
tunelu nie wspomina!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-04-16 19:37:00
Autor: Sikor
Chris pisze:
I tu jest duże ryzyko, że można nie zdążyć na tunel!
Dziwne, że pomimo tłumów Polaków jeżdżących do Livigno, jakoś nikt o tym
tunelu nie wspomina!
Na grupie byla o nim nie raz mowa, wiec kto chce
ten potrzebne informacje znajdzie :)

Data: 2009-04-16 19:33:27
Autor: Sikor
Chris pisze:
A czy ten tunel działa przez cała dobę?
Bo kiedyś słyszałem o jakimś tunelu w tamtym rejonie, który zamykają o
godz. 23:00.
Czy to czasem nie ten?
Tak, to wlasnie ten.

Wyglada na to, ze od 13 kwietnia otwarty jest tylko do 20(?) :o
http://www.livigno.eu/en/home.jsp?idrub=111