190 - 0

Data: 2017-06-02 23:59:16
Autor: u2
190 - 0
2 głosy nieważne:)))))))))))))))))

http://niezalezna.pl/99897-1900-tylko-polska-nikt-inny-nie-uzyskala-takiego-poparcia-do-rady-bezpieczenstwa

Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych wybrało w tajnym głosowaniu Polskę na niestałego członka Rady Bezpieczeństwa ONZ na lata 2018-19. Nasz kraj otrzymała 190 głosów (dwa państwa się wstrzymały).

,,Historyczny sukces polskiej dyplomacji w RBONZ" - napisała tuż po głosowaniu premier Beata Szydło. Również internauci gorąco komentują wybór Polski. Przy okazji kpią z czarnych wizji tzw. totalnej opozycji o rzekomej izolacji Polski na arenie międzynarodowej.

,,Historyczny sukces polskiej dyplomacji w RB ONZ. Polska staje się silnym, szanowanym i bezpiecznym krajem. Kolejny krok w dobrym kierunku" - napisała premier na swoim profilu na Twitterze zaraz po ogłoszeniu wyników głosowania.

Z kolei prezydent Andrzej Duda na konferencji prasowej mówił, że gdy rok temu inaugurował kampanię na rzecz członkostwa, wielu mówiło, że to cel nierealny.
  Ja od samego początku uważałem, że to cel absolutnie wykonalny i Polska na stulecie odzyskania niepodległości może być i będzie członkiem Rady Bezpieczeństwa ONZ
- podkreślił prezydent.
  To wielce radosne dla nas popołudnie, dzień niezwykłej dla mnie satysfakcji i radości, który wieńczy długą kampanię
- zaznaczył Andrzej Duda.

Jak podkreślił prezydent, na 192 państwa - 190 poparło kandydaturę Polski.
  To jest poparcie, jakiego nie uzyskało żadne inne z państw, które do Rady startowało
- mówił prezydent Duda. - Ogromne poparcie pokazuje silną pozycję Polski, autorytet naszego kraju w dziedzinie odpowiedzialności za światowe bezpieczeństwo - podkreślił.

Szef MSZ Witold Waszczykowski zaznaczył natomiast, że ,,rezultat głosowania przerósł nasze najśmielsze oczekiwania" i dzięki temu ,,uzyskaliśmy potężny instrument oddziaływania na świat".

[...]
--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2017-06-02 15:17:51
Autor: Zenek Kapelinder
190 - 0
Szkoda ze niejawne. Bysmy wiedzieli kto obok niemcow byl wbrew.

Data: 2017-06-03 00:27:03
Autor: u2
190 - 0
Szkoda ze niejawne. Bysmy wiedzieli kto obok niemcow byl wbrew.

nie było wbrew, największe szkodniki na ziemi, szkopy i kacapy się wstrzymały:))))))))))))

Data: 2017-06-02 17:34:07
Autor: Zenek Kapelinder
190 - 0
Jak zrobic bilans zyskow i strat to w smierci prezydenta Kaczynskiego wiekszy interes mieli niemcy niz Rosjanie. O ile Rosjanie w okolicach 1941 stracili na zawsze mozliwosc opanowania calej kontynentalnej Europy i sie z tym pogodzili, tak niemcom od kilkudziesieciu lat chodzi po glowie jak odzyskac stracone po wojnie tereny na wschodzie. Kaczynscy nie wpisuja sie w zaden ich plan. Co innego placforma i czerwona banda. Ci sprzedali by nas za pare groszy. Niemcy to zarobiony kraj. Ubytek sily roboczej spowodowny niskim przyrostem naturalnym uzupelnili by montowniami w biedniejszych panstwach. Nie potrzebuja tak szybko sie rozwijac jak np my. Zastepowali by prace ludzi praca robotow. Poszli by w opracowywanie nowych technologii. Dali by rade bo utrzymali by stan posiadania jaki maja i mieli niewielka gorke. Taki scenariusz ma szanse sie sprawdzic tylko w przypadku gdy nie robia wojny. W przypadku wojny dostaja na calym Swiecie bana na wszystko. Wszystko musza robic sami. W czasie poprzedniej wojny oparli sie na niewolnikach z podbitych panstw. Moze w czasie tej ktora chca zrobi chcieli sie oprzec na imigrantach jako sile roboczej. I im sie spierdolilo. W Polsce wygral PIS. Imigranci nie chca pracowac. Wykombinowali ze Ukraincow wpuszcza do siebie, niby turystycznie. Gdyby wygrali wybory poprzedni przekreciarze to dzisiaj sytuacja wygladala by inaczej. Mielibysmy tych najgorszych imigrantow na garbie i silne panstwo ktore chce na nas napasc. Do tego byli bysmy jeszcze bardziej skloceni z Rosja. Gdyby im wyszlo z imigrantami to rok temu mieli szanse na przesuniecie granicy. Dzisiaj juz jestesmy za mocni, chyba ze by uzyli broni jadrowej. Dzisiaj niemcy sa wkurwieni do bialosci. Zamiast rzadzic Europa boja sie isc do kina czy na koncert. Imigranci sporo ich kosztuja i beda kosztowali jeszcze wiecej. Sa potwornie zadluzeni, na wszelki wypadek sciagaja ze Swiata cale swoje rezerwy zlota zeby za dlugi nie zostaly zablokowane.. Kaczynski im bardzo przeszkadzal i jesli ktos go wykonczyl to nie Rosjanie a niemcy. Rosjanie nie mieli zadnego interesu w zabiciu Kaczynskiego.

Data: 2017-06-03 11:45:57
Autor: u2
190 - 0
niemcom od kilkudziesieciu lat chodzi po glowie jak odzyskac stracone po wojnie tereny na wschodzie.

ale po co wam szkopom ziemie skoro się nie rozmnażacie ? araby przyjdą i zrobią tam u was porządek:)))))))))))))

Data: 2017-06-03 09:05:01
Autor: Trefniś
190 - 0
W dniu .06.2017 o 23:59 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

2 głosy nieważne:)))))))))))))))))

http://niezalezna.pl/99897-1900-tylko-polska-nikt-inny-nie-uzyskala-takiego-poparcia-do-rady-bezpieczenstwa

(...)

[...]

Propaganda.
Przejęliśmy funkcję po Ukrainie - ta to sobie strasznie dużo załatwiła.
No, może to, że durne Lachy sypią pieniądzem i ściągają do siebie  rezunów...

--
Trefniś

Data: 2017-06-03 11:54:17
Autor: u2
190 - 0
W dniu 03.06.2017 o 09:05, Trefniś pisze:
Propaganda.
Przejęliśmy funkcję po Ukrainie - ta to sobie strasznie dużo załatwiła.
No, może to, że durne Lachy sypią pieniądzem i ściągają do siebie rezunów...

rezuny to nasze dawne kolonie, kolonie cywilizowane i rozwinięte, nie to co ta dzika hołota zalewająca zachodek:))))))))))

Data: 2017-06-03 12:06:45
Autor: Trefniś
190 - 0
W dniu .06.2017 o 11:54 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

Taaa...
Cywilizacja, np:
http://nawolyniu.pl/wspomnienia/lesnicy.htm

Polecam opowieści z Wołynia:
http://nawolyniu.pl/wspomnienia/index.htm

--
Trefniś

Data: 2017-06-03 03:11:10
Autor: Jakub A. Krzewicki
190 - 0
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 12:06:50 UTC+2 użytkownik Trefniś napisał:

> rezuny to nasze dawne kolonie, kolonie cywilizowane i rozwinięte, nie to  > co ta dzika hołota zalewająca zachodek:))))))))))

> [...]

Podrzynacze gardeł

Data: 2017-06-03 12:35:00
Autor: u2
190 - 0
W dniu 03.06.2017 o 12:11, Jakub A. Krzewicki pisze:
Podrzynacze gardeł

wyróżnił się tam niejaki Kola twój dziad, Kola Kola przynieś wody:)

Data: 2017-06-03 04:04:46
Autor: Jakub A. Krzewicki
190 - 0
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 12:35:33 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
W dniu 03.06.2017 o 12:11, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Podrzynacze gardeł

wyróżnił się tam niejaki Kola twój dziad, Kola Kola przynieś wody:)

Kłamiesz bezwstydnie.

Pradziadek Mikołaj Wiszniewski był polskim drobnym właścicielem ziemskim,
piłsudczykiem. Mieszkał w majątku dworskim wielkości 40 ha, na którym
pracowali chłopi ukraińscy. Nigdy nie kolaborował z rezunami, a jego matka Ewa Izdebska padła ich ofiarą, utopiona żywcem w studni.

Miał ósemkę dzieci z pierwszą żoną Ukrainką, która zmarła przy porodzie
ostatniej córki, mojej Babci. Drugą żoną była Polka - dzieci nie mieli.
Uratował się z nią z Wołynia z pomocą Niemców i Armii Krajowej.
Niektóre dzieci pojechały z nim w tym transporcie do Krzemieńca, inne
nie załapały się i przedostały się tam pieszo. Ukrywały się po drodze
po lasach, w stodołach, na polach - gdzie popadnie. Dobra znajomość
ukraińskiego i fakt, że przed wojną chodziły zarówno do kościoła, jak i do
cerkwi, a stąd nauczyły się w tym języku także modlić - ocaliła im życie.

W końcu cała rodzina została przewiezieni przez Niemców na Zamojszczyznę, w okolice Biłgoraja.

Data: 2017-06-03 04:08:48
Autor: Jakub A. Krzewicki
190 - 0
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 13:04:47 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> [...]

W końcu cała rodzina została przewiezieni przez Niemców na Zamojszczyznę, w okolice Biłgoraja.

PS. Odszczekaj swoje kalumnie, albo namierzę cię wraz ze swoimi znajomymi
prawnikami i zabulisz takie odszkodowanie, że pójdzie ci w pięty.

Data: 2017-06-03 04:14:03
Autor: Zenek Kapelinder
190 - 0
Trudno utopic nieboszczyka w studni. Troche ujmij bo jest z czego. Nie 40 hektarow a 4. Nie przed wojna a po wojnie jak reforma rolna byla. Podpisywal u rejenta krzyzykiem bo pisac go na sile nauczyli trzy lata pozniej.

Data: 2017-06-03 04:19:25
Autor: Jakub A. Krzewicki
190 - 0
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 13:14:03 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

40 ha - są na to dokumenty:
Wołyński Dziennik Wojewódzki nr 10 poz. 89 s. 212 rubryka 282
http://jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/plain-content?id=85725

Data: 2017-06-03 04:21:47
Autor: Jakub A. Krzewicki
190 - 0
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 13:19:25 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:
> [...]

40 ha - są na to dokumenty:
Wołyński Dziennik Wojewódzki nr 10 poz. 89 s. 212 rubryka 282

PS. Sorry - machnąłem się o jedną pozycję - 281

Data: 2017-06-03 05:23:13
Autor: Bytomir Kwasigroch
190 - 0
użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

40 ha - są na to dokumenty:
Wołyński Dziennik Wojewódzki nr 10 poz. 89 s. 212 rubryka 282
http://jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/plain-content?id=85725

Ciachnij se napleta, może dostaniesz szansę odzyskać włości przodków:)

Data: 2017-06-03 06:48:03
Autor: Jakub A. Krzewicki
190 - 0
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 14:23:13 UTC+2 użytkownik Bytomir Kwasigroch napisał:
> [...]

> http://jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/plain-content?id=85725

Ciachnij se napleta, może dostaniesz szansę odzyskać włości przodków:)

Na Ukrainie?

Data: 2017-06-03 07:01:18
Autor: Jakub A. Krzewicki
190 - 0
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 15:48:04 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

Na Ukrainie?

PS. Napleta i tak ciachnę sobie z innych powodów, związanych z kilkuletnimi
zaniedbaniami w higienie. Jak się żyje przez parę ładnych ostatnich lat w/g III aksjomatu Kelthuza, niestety daje to pewne nieciekawe i niechciane
wyniki.

Data: 2017-06-03 08:06:23
Autor: Zenek Kapelinder
190 - 0
Znaczy sie smierdzisz niemytym od dawna chujem i osranymi kalesonami. Nic wiecej nie pisz bo sie bede brzydzil dotykac tabletu.

Data: 2017-06-03 08:25:21
Autor: Jakub A. Krzewicki
190 - 0
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 17:06:24 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Znaczy sie smierdzisz niemytym od dawna chujem i osranymi kalesonami.

Akurat są prane, tylko że skutki niedokładnego mycia (tylko gdy się wybieram w delegację albo na wernisaż) spowodowały pewną przypadłość, którą można usunąć
wyłącznie obrzezaniem.

Data: 2017-06-03 08:32:11
Autor: Jakub A. Krzewicki
190 - 0
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 17:25:22 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 17:06:24 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> Znaczy sie smierdzisz niemytym od dawna chujem i osranymi kalesonami. Akurat są prane, tylko że skutki niedokładnego mycia (tylko gdy się wybieram w delegację albo na wernisaż) spowodowały pewną przypadłość, którą można usunąć
wyłącznie obrzezaniem.

PS. Plus używam perfumów i dezodorantów.

Data: 2017-06-03 09:28:08
Autor: Zenek Kapelinder
190 - 0
Nie dziwie sie ze uzywasz dezororantow i perfum. Z tramwaju kaza Ci wypierdalac czy nauczony doswiadczeniem nie wsiadasz bo i tak wyrzuca?

Data: 2017-06-03 20:05:55
Autor: Jakub A. Krzewicki
190 - 0
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 18:28:10 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Nie dziwie sie ze uzywasz dezororantow i perfum. Z tramwaju kaza Ci wypierdalac czy nauczony doswiadczeniem nie wsiadasz bo i tak wyrzuca?

Często zmieniam bieliznę, to i nie śmierdzę, a ubieram się raczej stylowo.
W sumie higienę mam mniej więcej na poziomie i w stylu przeciętnego Francuza ;)

Data: 2017-06-04 11:23:42
Autor: u2
190 - 0
W dniu 04.06.2017 o 05:05, Jakub A. Krzewicki pisze:
W sumie higienę mam mniej więcej na poziomie i w stylu przeciętnego Francuza

francuziki lubią się przebierać w damskie ciuszki i śmierdzą winem oraz serem, ty też tak masz ?:)

Data: 2017-06-04 02:54:35
Autor: Jakub A. Krzewicki
190 - 0
W dniu niedziela, 4 czerwca 2017 11:24:26 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

francuziki lubią się przebierać w damskie ciuszki i śmierdzą winem oraz serem, ty też tak masz ?:)

Z wyjątkiem przebierania się w babskie fatałaszki, bo tego nie robię.

Data: 2017-06-04 16:36:58
Autor: u2
190 - 0
W dniu 04.06.2017 o 11:54, Jakub A. Krzewicki pisze:
[...]

ale wyglądasz jak rasowy babsztyl:)

Data: 2017-06-04 11:56:49
Autor: Trefniś
190 - 0
W dniu .06.2017 o 11:23 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

"One Niemce i Francuzy
Mają pludry i rajtuzy.
Niechrześcijańską miłość głoszą
I na wierzchu jajca noszą.
Pyski w pudrach i w pomadkach,
Wszy w perukach, franca w zadkach.

Nalej ojcu, gardło spłucz
Ucz się na Polaka, ucz."

http://teksty.org/jacek-kaczmarski,dobre-rady-pana-ojca,tekst-piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=CeHc4vQLOu8

--
Trefniś

Data: 2017-06-04 16:37:24
Autor: u2
190 - 0
W dniu 04.06.2017 o 11:56, Trefniś pisze:
"One Niemce i Francuzy
Mają pludry i rajtuzy.
Niechrześcijańską miłość głoszą
I na wierzchu jajca noszą.
Pyski w pudrach i w pomadkach,
Wszy w perukach, franca w zadkach.

dokładnie:))))))))))))))))))))))

Data: 2017-06-04 18:12:30
Autor: Trefniś
190 - 0
W dniu .06.2017 o 16:37 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

Ktoś tam coś bełkotał, że uczyliśmy francuzów jedzenia sztućcami...

A tu, co mówią historycy:
http://rebelya.pl/post/3711/historia-czystosci-i-brudu-polska-szlachta-na-z

"Historia czystości i brudu. 'Polska szlachta na Zachodzie długo uchodziła  za dziwną z powodu swoich upodobań do korzystania z wody'"

"- Francja - elegancja? No cóż, tylko powierzchownie. To tam właśnie  panował największy brud i strach przed wodą. Kąpiele były zabronione do  siódmego roku życia, w obawie o jej skutki - wierzono, że nawet  śmiertelne. Dorośli ludzie najczęściej mieli na koncie cztery do pięciu  kąpieli w życiu. To Europa Środkowa i Wschodnia należała do najczystszych  regionów - mówią Adam Bujny, współtwórca Muzeum Mydła i Historii Brudu  oraz Martyna Rafińska, kierownik Muzuem w rozmowie z Rebelya.pl"

W średniowieczu, kiedy Gdańsk i Wrocław były mniej lub bardziej polskie:
http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/421842,uliczka-hanzeatycka-tak-wygladal-sredniowieczny-gdansk,2,id,t,sa.html

"- Niegdyś łaźnie były koedukacyjne - przypomina Monika Jodczyk. - Miasto  miało obowiązek wybudowania łaźni dla mieszkańców. Za wizytę trzeba było  zapłacić. Można się tu było umyć, ogolić, ostrzyc i napić piwa. Łaziebnik  potrafił też opatrzyć lżejsze rany. "

We Wrocławiu biskup nawoływał, żeby dziewki do łaźni szły bardziej  przyodziane, bo niektóre potrafiły być ledwo okryte.

--
Trefniś

Data: 2017-06-03 05:33:40
Autor: Zenek Kapelinder
190 - 0
Dla potwierdzenia mozesz dac ksiazke telefoniczna z 1965 roku. Tam tez sa nazwiska. Przy osemce dzieci w spadku po dwa hektary na kazde by przypadalo. Zajebisty majatek. Z opowiesci to raczej osemka dzieci moze byc prawdziwa. Dobry byl w te klocki. Osemke to niezbyt czesto chlop panszczyzniany mial. Dziedzice gora trojke.

Data: 2017-06-03 06:50:29
Autor: Jakub A. Krzewicki
190 - 0
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 14:33:41 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Miał wiele córek na wydaniu i tylko jednego syna, więc nie musiał obawiać się
rozdrobnienia. Dziedziczenie majątku w linii męskiej, a córki miały iść za mąż.

Data: 2017-06-03 06:56:02
Autor: Jakub A. Krzewicki
190 - 0
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 15:50:29 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:
> [...]

rozdrobnienia. Dziedziczenie majątku w linii męskiej, a córki miały iść za mąż.

PS. Tutaj http://wolyn.republika.pl/opisy/grzybowa-05.html
masz więcej dokumentacji, a osoba, która opisuje jego majątek,
to akurat moja Matka, co możesz sprawdzić na fejsie.

Data: 2017-06-03 08:03:58
Autor: Zenek Kapelinder
190 - 0
Nojapierdole. Wiarygodnosc niesamowita, na pejsbuku se sprawdz. Zapewene uwazasz ze jestem Zenon Kapelinder. Jak chcesz to znajde cos z XIX wieku. Jakis majatek 300 hektarow z palacykiem. I napisze ze to pradziadka.

Data: 2017-06-03 13:24:37
Autor: u2
190 - 0
W dniu 03.06.2017 o 13:04, Jakub A. Krzewicki pisze:
Miał ósemkę dzieci z pierwszą żoną Ukrainką

i wszystko w tym temacie:)))))))))))))))

Data: 2017-06-03 04:30:02
Autor: Jakub A. Krzewicki
190 - 0
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 13:24:48 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
W dniu 03.06.2017 o 13:04, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Miał ósemkę dzieci z pierwszą żoną Ukrainką

i wszystko w tym temacie:)))))))))))))))

U2 U2 T who U, gdyby kolaborował, to by został w majątku.

Data: 2017-06-03 04:42:49
Autor: Jakub A. Krzewicki
190 - 0
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 13:30:03 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

U2 U2 T who U, gdyby kolaborował, to by został w majątku.
PS. Folwark później został kompletnie rozkradziony i zniszczony przez chłopów,
sady wycięte, dwór zburzony tak, że kamień na kamieniu nie został.

Data: 2017-06-03 14:15:28
Autor: A. Filip
Bo nieważne czyje co je/Ważne to je co je moje [Was: 190 - 0]
"Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> pisze:
> [...]

PS. Folwark później został kompletnie rozkradziony i zniszczony przez chłopów,
sady wycięte, dwór zburzony tak, że kamień na kamieniu nie został.

"Bo nieważne czyje co je/Ważne to je co je moje" - to nie kwintesencja
filozofii kapitalizmu?

https://youtu.be/82HzNBTGxoA

--
A. Filip

Data: 2017-06-03 12:36:23
Autor: u2
190 - 0
W dniu 03.06.2017 o 12:06, Trefniś pisze:
Polecam opowieści z Wołynia

film Wołyń nakręcił żyd Smarzowski, lansujący żydka Jakubika aka brrr misiek :)))))

Data: 2017-06-03 16:27:08
Autor: prezydent San Escobar
190 - 0
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

,,Historyczny sukces polskiej dyplomacji w RBONZ" - napisała tuż po głosowaniu premier Beata Szydło. Również internauci gorąco komentują

Niech ktoś powie tej sołtysowej, że w Radzie byliśmy nawet za PRL :DDDD
Wielokrotnie :DDDDD
Tumany pisowskie - znowu DYMANKO od rządu :DDDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-03 18:28:21
Autor: u2
190 - 0
W dniu 03.06.2017 o 16:27, prezydent San Escobar pisze:
Niech ktoś powie tej sołtysowej, że w Radzie byliśmy nawet za PRL

serio byliście piździak ? to wy stare komuszki jesteście piździak:))))))))

Data: 2017-06-03 23:28:26
Autor: prezydent San Escobar
190 - 0
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

W dniu 03.06.2017 o 16:27, prezydent San Escobar pisze:
> Niech ktoś powie tej sołtysowej, że w Radzie byliśmy nawet za PRL

serio byliście piździak ? to wy stare komuszki jesteście piździak:))))))))

Tak myślałem, że ty gimnazjalista :DDD Dziecko napływowych Czczenów :DDDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-03 23:48:52
Autor: u2
190 - 0
W dniu 03.06.2017 o 23:28, prezydent San Escobar pisze:
Tak myślałem

nie ściemniaj piździak, jak czytasz Cogito, Ergo, Sum to znikasz:))))))))))