1920 Bitwa Warszawska

Data: 2012-02-10 15:17:01
Autor: Radek D
1920 Bitwa Warszawska
Obejrzałem :-(

Przez 110minut miałem wrażenie, że oglądam cut-scenki z C&C Red Alert.
Wszystko jest tak przejaskrawione (włącznie z kolorystyką), tak schematycznie, że aż absurdalne.

Aktorstwo Urbańskiej na poziomie pieńka z Twin Peaks.
Ilość headshot-ów większa niż w Call Of Duty.
Część scen nakręcona tylko po to by pokazać "3D".
Efekty komputerowe na poziomie seriali z lat 90.

Więc po co powstało to "dzieło" ?
Chyba tylko po to by wyciągnąć kasę od widzów czyli dzieci z podstawówek i gimnazjów, które zrobią wszystko by urwać się ze szkoły.
A dorzucenie 3D i headshot-ów  byÅ‚o po to by nie pyskowaÅ‚y, że nudny.
W dodatku kilku aktorów dorobiło sobie na boku do wakacji.

Nie oceniam filmu na poziomie historii - bo jej na tyle nie znam.
Aczkolwiek użyto historii "poprawnej", a nie zgodnej z prawdą.

[OT] Jaka ta polska historia dziwna - od ponad 100 lat wiadomo, że
Kordecki poddał Jasną Górę Szwedom, nie było tam "cudownego" obrazu i Szwedzi też nie dopisali - jednak i film i co gorsza podręczniki nadal przekazują nam wersję kłamliwą.

Data: 2012-02-10 13:12:28
Autor: rs
1920 Bitwa Warszawska
On Fri, 10 Feb 2012 15:17:01 +0100, Radek D <radek997@poczta.onet.pl>
wrote:

Obejrza³em :-(

Przez 110minut mia³em wra¿enie, ¿e ogl±dam cut-scenki z C&C Red Alert.
Wszystko jest tak przejaskrawione (w³±cznie z kolorystyk±), tak schematycznie, ¿e a¿ absurdalne.

Aktorstwo Urbañskiej na poziomie pieñka z Twin Peaks.
Ilo¶æ headshot-ów wiêksza ni¿ w Call Of Duty.
Czê¶æ scen nakrêcona tylko po to by pokazaæ "3D".
Efekty komputerowe na poziomie seriali z lat 90.

Wiêc po co powsta³o to "dzie³o" ?
Chyba tylko po to by wyci±gn±æ kasê od widzów czyli dzieci z podstawówek i gimnazjów, które zrobi± wszystko by urwaæ siê ze szko³y.
A dorzucenie 3D i headshot-ów  by³o po to by nie pyskowa³y, ¿e nudny.
W dodatku kilku aktorów dorobi³o sobie na boku do wakacji.

Nie oceniam filmu na poziomie historii - bo jej na tyle nie znam.
Aczkolwiek u¿yto historii "poprawnej", a nie zgodnej z prawd±.

[OT] Jaka ta polska historia dziwna - od ponad 100 lat wiadomo, ¿e
Kordecki podda³ Jasn± Górê Szwedom, nie by³o tam "cudownego" obrazu i Szwedzi te¿ nie dopisali - jednak i film i co gorsza podrêczniki nadal przekazuj± nam wersjê k³amliw±.

mi pare osob odradzalo ten film w taki sposob, ze pomyslalem sobie,
nie moze byc az tak zle. na pewno bedzie tak zly, ze az dobry, a ja
jestem pasjonatem takich filmow. no i zaczalem ogladac. juz chyba po
dwudziestu minutach chcialem isc po wiadro, zeby nie zarzygac
monitora. w tym filmie, dla mnie jest tylko jedno ladne ujecie (choc
efekcjarskie) przesuwajacej sie tasmy karabinu maszynowego w
zwolnionym tempie. reszta to dno, choc bardzo rzadko tak o filmach
mowie. chyba wszystko jest nie tak. mam wrazenie, ze Hoffaman dostal
kase, na zrobienie tego filmu, na jakis warunkach, ktore mu sie nie
podobaly, ale ze sie podjal film zrobic, to zrobil, ale postanowil go
spieprzyc w postprodukcji. digital intermediate robil chyba ktos, kto
sie tym pierwszy raz zajmowal, wiec go tak rajcowalo, ze wszystkie
suwaki byly do oporu. naduzycia zwolnionego tempa, aktorstwo na mardzo
marnym poziomie, drazniaca, choc ladna, hollywoodzka twarz Urbanskiej
o! charakteryzacje postaci historycznych mi sie podobaly. no i
przeklamania w faktach historycznych jak mnie doswiadamial moj kolega
historyk wojen polskich z zakreceniem na punkcie konflikow polsko
rosyjskich. <rs>

Data: 2012-02-13 10:14:24
Autor: Mark
1920 Bitwa Warszawska
Dnia Fri, 10 Feb 2012 13:12:28 -0500, rs napisa³(a):

[...]

Ale czego sie spodziewales w filmie goscia ktory mentalnie zatrzymal sie w
latach 60 i 70, i choc wie ze technika filmowa posunela sie do przodu i sa
te, no, jak im tam, komputery, to kompletnie ich nie rozumie i nie potrafi w
filmie uzyc? Przeciez to sie wrecz drastycznie ujawnilo w Ogniem i Mieczem -
w sytuacji gdy juz nie mogl korzystac z takich mozliwosci jakie dawal Potop
czy Pan Wolodyjowski, nie bylo tysiecy statystow do scen batalistycznych,
calych kompani prawdziwego wojska do tego uzytych - bo stary ustoj w tym
akurat mocno mu sprzyjal - to sceny batalistyczne w Ogniem i Mieczem bylo to
dno, dno i metr mulu. To nie sa czasy kiedy 20 statystow jezdzacych w kolko
wokol kamery da rade udac ca³a armie.
Hoffman kompletnie nie potrafi dobrac sobie ludzi ktorzy potrafia
wykorzystac komputery w filmach, i ktorzy maja jakakolwiek wizje JAK mozna
je uzyc. Ja nie mowie ze od razu ma zatrudniach Baginskiego albo spoecow CD
Projekt Red (bo Wiedzmin, choc gra, fabularnie bije na glowe dziela pana
Hoffmana) ale niech ten gosc sobie choc raz ogladnie dla porownania chocby
Szeregowca Ryana albo Kompanie Braci..

Data: 2012-02-13 10:35:33
Autor: Marcin N
1920 Bitwa Warszawska
W dniu 2012-02-13 10:14, Mark pisze:

[...]

Przypuszczam, ¿e re¿yser wyszed³ z za³o¿enia, ¿e prawdziwy talent nie potrzebuje techniki, by b³yszczeæ.

Fakt - Ogniem i mieczem jest dla mnie niestrawne. Ogl±da³em kilka razy i za ka¿dym razem mam jakie¶ ulotne uczucie, ¿ê film jest do bani. Nie za bardzo wiem, co jest g³ównym powodem - jako laik. Byæ mo¿e to jaka¶ teatralnie przerysowana gra aktorska, byæ mo¿e co¶ innego. Ciekaw jestem, czy i dlaczego Waszym zdaniem OiM jest do kitu.

Data: 2012-02-15 10:27:33
Autor: Jumal
1920 Bitwa Warszawska
On 13/02/2012 09:35, Marcin N wrote:

Ciekaw jestem, czy i dlaczego Waszym zdaniem OiM jest do kitu.

Moim zdaniem nie jest do kitu. Co do scen batalistycznych, odczuwa³em pewien niedosyt ale obraz mi siê ogólnie podoba³. Bardziej ni¿ pozosta³e czê¶ci Potopu.

Jumal

Data: 2012-02-13 10:45:10
Autor: Rais
1920 Bitwa Warszawska
[...]

Ale przy Bitwie pracowa³ Idziak.
Jest on jedynym powodem dla którego rozwa¿am w ogóle obejrzenie tego filmu. (Niestety odstrasza mnie od tej produkcji pani Urbañska, która jest piêkn± kobieta i jak widaæ niekiedy to zupe³nie wystarcza.) Po premierze w internecie pe³no by³o opinii, ¿e film jest tragiczny ale w³a¶nie 3D w jakim¶ stopniu ten film ratuje.

--
pzdr

Data: 2012-02-10 16:50:00
Autor: Skylla
1920 Bitwa Warszawska
W dniu 2012-02-10 15:17, Radek D pisze:
[...]

A dorzucenie 3D i headshot-ów było po to by nie pyskowały, że nudny.
[...]

Przesadzasz. Film warsztatowo jest zrobiony dobrze (scenografia, kostiumy, muzyka, zdjęcia, itp...), ale niestety wszystko psuje słaby scenariusz... no cóż.
Co do 3D to nie wiem, bo oglądałem płasko.
S.

Data: 2012-02-11 00:15:18
Autor: Qrczak
1920 Bitwa Warszawska
Dnia 2012-02-10 16:50, niebożę Skylla wylazło do ludzi i marudzi:
[...]

I te rozwrzeszczane hordy ruskich... ach...

ale niestety wszystko psuje słaby
scenariusz... no cóż.

A co tu pisać? Był ułan i panna...

Co do 3D to nie wiem, bo oglądałem płasko.

Widziane w 3D i to real.

Qra

Data: 2012-02-10 17:31:40
Autor: Street Fighter
1920 Bitwa Warszawska
Użytkownik Radek D napisał:

Więc po co powstało to "dzieło" ?
Chyba tylko po to by wyciągnąć kasę od widzów czyli dzieci z podstawówek

A nie chodzilo o kase z instytutu tego jak im tam "sztuki" filmowej? :)

Data: 2012-02-10 17:53:53
Autor: megrims
1920 Bitwa Warszawska
W dniu 2012-02-10 15:17, Radek D pisze:
(ciach)

Kiedyś pytałem tu o jakąś bezsensowną napierdalankę
na sobotni wieczór. Doradzono mi właśnie 1920.

Data: 2012-02-10 22:24:52
Autor: Azotox
1920 Bitwa Warszawska

Użytkownik "Radek D" <radek997@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4f3526da$0$1218$65785112news.neostrada.pl...

Więc po co powstało to "dzieło" ?

żeby leming się czegoś nauczył.
tylko tyle i aż tyle.

azotox

Data: 2012-02-12 03:49:14
Autor: the_foe
1920 Bitwa Warszawska
W dniu 2012-02-10 15:17, Radek D pisze:
Więc po co powstało to "dzieło" ?
Chyba tylko po to by wyciągnąć kasę od widzów czyli dzieci z podstawówek
i gimnazjów, które zrobią wszystko by urwać się ze szkoły.

jak to mowia "szkoly przyjda" ;)

--
the_foe

Data: 2012-02-15 10:29:16
Autor: Jumal
1920 Bitwa Warszawska
On 12/02/2012 02:49, the_foe wrote:
[...]

Właśnie miałem to napisać :) "Jak mawia mój mistrz - Andrzej Wajda - szkoły przyjdą. I ja w to wierzę" :)

http://www.youtube.com/watch?v=ISGLd-UYAnc

Jumal

Data: 2012-02-14 14:40:20
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
1920 Bitwa Warszawska
Aktorstwo Urbańskiej na poziomie pieńka z Twin Peaks.

Nie zgodze sie!
Pieniek z Twin Peaks jest rola wyrazista (wrecz dominujaca bo czym bylaby "kobieta z pienkiem" bez pienka), niepokojaca i wieloznaczna (czy jest przejawem autyzmu, czy faktycznie lacznikiem z innym swiatem) i zapadajaca w pamieci.

::f::

1920 Bitwa Warszawska