Data: 2012-02-10 13:12:28 | |
Autor: rs | |
1920 Bitwa Warszawska | |
On Fri, 10 Feb 2012 15:17:01 +0100, Radek D <radek997@poczta.onet.pl>
wrote: Obejrzałem :-( mi pare osob odradzalo ten film w taki sposob, ze pomyslalem sobie, nie moze byc az tak zle. na pewno bedzie tak zly, ze az dobry, a ja jestem pasjonatem takich filmow. no i zaczalem ogladac. juz chyba po dwudziestu minutach chcialem isc po wiadro, zeby nie zarzygac monitora. w tym filmie, dla mnie jest tylko jedno ladne ujecie (choc efekcjarskie) przesuwajacej sie tasmy karabinu maszynowego w zwolnionym tempie. reszta to dno, choc bardzo rzadko tak o filmach mowie. chyba wszystko jest nie tak. mam wrazenie, ze Hoffaman dostal kase, na zrobienie tego filmu, na jakis warunkach, ktore mu sie nie podobaly, ale ze sie podjal film zrobic, to zrobil, ale postanowil go spieprzyc w postprodukcji. digital intermediate robil chyba ktos, kto sie tym pierwszy raz zajmowal, wiec go tak rajcowalo, ze wszystkie suwaki byly do oporu. naduzycia zwolnionego tempa, aktorstwo na mardzo marnym poziomie, drazniaca, choc ladna, hollywoodzka twarz Urbanskiej o! charakteryzacje postaci historycznych mi sie podobaly. no i przeklamania w faktach historycznych jak mnie doswiadamial moj kolega historyk wojen polskich z zakreceniem na punkcie konflikow polsko rosyjskich. <rs> |
|
Data: 2012-02-13 10:14:24 | |
Autor: Mark | |
1920 Bitwa Warszawska | |
Dnia Fri, 10 Feb 2012 13:12:28 -0500, rs napisał(a):
ze Hoffaman dostal Ale czego sie spodziewales w filmie goscia ktory mentalnie zatrzymal sie w latach 60 i 70, i choc wie ze technika filmowa posunela sie do przodu i sa te, no, jak im tam, komputery, to kompletnie ich nie rozumie i nie potrafi w filmie uzyc? Przeciez to sie wrecz drastycznie ujawnilo w Ogniem i Mieczem - w sytuacji gdy juz nie mogl korzystac z takich mozliwosci jakie dawal Potop czy Pan Wolodyjowski, nie bylo tysiecy statystow do scen batalistycznych, calych kompani prawdziwego wojska do tego uzytych - bo stary ustoj w tym akurat mocno mu sprzyjal - to sceny batalistyczne w Ogniem i Mieczem bylo to dno, dno i metr mulu. To nie sa czasy kiedy 20 statystow jezdzacych w kolko wokol kamery da rade udac cała armie. Hoffman kompletnie nie potrafi dobrac sobie ludzi ktorzy potrafia wykorzystac komputery w filmach, i ktorzy maja jakakolwiek wizje JAK mozna je uzyc. Ja nie mowie ze od razu ma zatrudniach Baginskiego albo spoecow CD Projekt Red (bo Wiedzmin, choc gra, fabularnie bije na glowe dziela pana Hoffmana) ale niech ten gosc sobie choc raz ogladnie dla porownania chocby Szeregowca Ryana albo Kompanie Braci.. |
|
Data: 2012-02-13 10:35:33 | |
Autor: Marcin N | |
1920 Bitwa Warszawska | |
W dniu 2012-02-13 10:14, Mark pisze:
Ale czego sie spodziewales w filmie goscia ktory mentalnie zatrzymal sie w Przypuszczam, że reżyser wyszedł z założenia, że prawdziwy talent nie potrzebuje techniki, by błyszczeć. Fakt - Ogniem i mieczem jest dla mnie niestrawne. Oglądałem kilka razy i za każdym razem mam jakieś ulotne uczucie, żę film jest do bani. Nie za bardzo wiem, co jest głównym powodem - jako laik. Być może to jakaś teatralnie przerysowana gra aktorska, być może coś innego. Ciekaw jestem, czy i dlaczego Waszym zdaniem OiM jest do kitu. |
|
Data: 2012-02-15 10:27:33 | |
Autor: Jumal | |
1920 Bitwa Warszawska | |
On 13/02/2012 09:35, Marcin N wrote:
Ciekaw jestem, czy i dlaczego Waszym zdaniem OiM jest do kitu. Moim zdaniem nie jest do kitu. Co do scen batalistycznych, odczuwałem pewien niedosyt ale obraz mi się ogólnie podobał. Bardziej niż pozostałe części Potopu. Jumal |
|
Data: 2012-02-13 10:45:10 | |
Autor: Rais | |
1920 Bitwa Warszawska | |
W dniu 2012-02-13 10:14, Mark pisze:
Hoffman kompletnie nie potrafi dobrac sobie ludzi ktorzy potrafia Ale przy Bitwie pracował Idziak. Jest on jedynym powodem dla którego rozważam w ogóle obejrzenie tego filmu. (Niestety odstrasza mnie od tej produkcji pani Urbańska, która jest piękną kobieta i jak widać niekiedy to zupełnie wystarcza.) Po premierze w internecie pełno było opinii, że film jest tragiczny ale właśnie 3D w jakimś stopniu ten film ratuje. -- pzdr |