Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   195/65 R15

195/65 R15

Data: 2014-03-13 11:50:36
Autor: PepedB
195/65 R15
W dniu 2013-04-07 14:10, PiteR pisze:
Jako że jakiś debil w vw wpadł na pomysł, że w passacie
przy 3k rpm jest 105km/h chciałbym zwiększyć średnicę kół
o 2.5cm przez założenie opon 195/75 R15.

W sumie wolałbym, żeby moje auto przy 100km/h bulgotało spod maski spokojnym 1200rpm. Ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma. W życiu nie przyszłoby mi do głowy wyzywaniem od debili sztabu ludzi opracowujących przełożenia skrzynii biegów, przekładni głównej, dobierających średnicę kół w poszukiwaniu kompromisu ekonomii, przyjemnej jazdy, dobrych osiągów i dobrej trakcji. Bardziej zastanawiające jest domorosłe ich poprawianie

--
Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2014-03-13 12:17:29
Autor: Maciek
195/65 R15
Dnia Thu, 13 Mar 2014 11:50:36 +0100, PepedB napisał(a):

W sumie wolałbym, żeby moje auto przy 100km/h bulgotało spod maski spokojnym 1200rpm.

Nawet duze "amerykany" maja wiecej przy 100 km/h. U mnie automat jest tak
zestopniowany, ze da sie jechac z 1500 obr./min, ale kazde musniecie gazu
powoduje redukcje, bo przy tych obrotach silnik ma bardzo niewiele mocy.
Przypuszczam, ze w jakichs 5-6 litrowkach moze byc troche mniej niz 1500,
ale niewiele.

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2014-03-13 21:06:03
Autor: Tomasz Gorbaczuk
195/65 R15
W dniu 13.03.2014 o 12:17 Maciek <docktor@poczta.onet.pl> pisze:

Dnia Thu, 13 Mar 2014 11:50:36 +0100, PepedB napisał(a):

W sumie wolałbym, żeby moje auto przy 100km/h bulgotało spod maski
spokojnym 1200rpm.

Nawet duze "amerykany" maja wiecej przy 100 km/h. U mnie automat jest tak
zestopniowany, ze da sie jechac z 1500 obr./min, ale kazde musniecie gazu
powoduje redukcje, bo przy tych obrotach silnik ma bardzo niewiele mocy.
Przypuszczam, ze w jakichs 5-6 litrowkach moze byc troche mniej niz 1500,
ale niewiele.


Ja przy 100km/h mam 1800obr/min (2k obr/min mam przy 120-125) w 2l dieslu  (163KM HDI). Zdziwiłbyś się  jak to auto przyspiesza mając te 1,5k obr/min  (teĹź automat).
Muszę naprawdę panicznie nacisnąć na gaz, aby mi zredukował przy 120km/h.
"SzĂłstkę" podczas normalnej jazdy wbija przy 67 km/h, co wypada przy jakiś  1100-1200 obr/min.

TG

Data: 2014-03-13 22:12:14
Autor: PepedB
195/65 R15
W dniu 2014-03-13 12:17, Maciek pisze:
Dnia Thu, 13 Mar 2014 11:50:36 +0100, PepedB napisał(a):

Nawet duze "amerykany" maja wiecej przy 100 km/h. U mnie automat jest tak
zestopniowany, ze da sie jechac z 1500 obr./min, ale kazde musniecie gazu
powoduje redukcje, bo przy tych obrotach silnik ma bardzo niewiele mocy.
Przypuszczam, ze w jakichs 5-6 litrowkach moze byc troche mniej niz 1500,
ale niewiele.

Kiedyś regularnie czytałem amerykański Motor Trend- tam publikowali zestawienia przetestowanych przez nich aut, a w tych zestawieniach parametr rpm at 60mph, czyli dla precyzji- przy 96,6km/h. Któreś z aut typu Mustang miało 1250 obr./min. przy 60mph, a sporo innych miało naprawdę niewiele większe. Może więc z 1200 przesadziłem, ale 1300 jest już realne.


--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2014-03-13 22:27:36
Autor: PiteR
195/65 R15
na  ** p.m.s **  PepedB pisze tak:

Date: Sun, 07 Apr 2013 14:10:42 +0200

archeolog? :)

W sumie wolałbym, żeby moje auto przy 100km/h bulgotało spod maski
spokojnym 1200rpm. Ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co
się ma.

To się kupuje co się lubi ;) W weekend przejechałem 640km i pozbywam się tego gówna (B5) przy najbliższej okazji.

Wielowahaczowe zawieszenie, brak dostępu do nakrętek amorków, sprzegło wiskotyczne wiatraka, na lampach 13v, lampy patrzą w ziemię, matowieją,  poyebane zamki z czujnikami owarcia na mikro switchach, krótka skrzynia, silnik wzdłużny.


W życiu nie przyszłoby mi do głowy wyzywaniem od debili sztabu ludzi opracowujących przełożenia skrzynii biegów, przekładni głównej, dobierających średnicę kół w poszukiwaniu kompromisu ekonomii, przyjemnej jazdy, dobrych osiągów i dobrej trakcji.

mieli gorszy dzień


--
    Piter

Data: 2014-03-13 22:39:46
Autor: Maciek
195/65 R15
Dnia Thu, 13 Mar 2014 22:27:36 +0100, PiteR napisał(a):

silnik wzdłużny

To jakas szczegolna wada?

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2014-03-14 16:11:17
Autor: PiteR
195/65 R15
na  ** p.m.s **  Maciek pisze tak:

silnik wzdłużny

To jakas szczegolna wada?

Ogromna. Przy wymianie paska nierządu trzeba odkręcać przód, spuszczać płyn. Walniesz lekko w coś i kołko wałka rozrządu wbija się w chłodnicę.

--
    Piter

Data: 2014-03-13 23:17:05
Autor: PepedB
195/65 R15
W dniu 2014-03-13 22:27, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  PepedB pisze tak:

Date: Sun, 07 Apr 2013 14:10:42 +0200

archeolog? :)

Właśnie wieczorem zauważyłem, że czytnik wyrzucił jakiś wątek z wykopalisk ;)
--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2014-03-27 12:17:59
Autor: Jakub Witkowski
195/65 R15
W dniu 2014-03-13 11:50, PepedB pisze:

W życiu nie przyszłoby mi do głowy wyzywaniem od debili sztabu ludzi opracowujących przełożenia skrzynii biegów, przekładni głównej, dobierających średnicę kół w poszukiwaniu kompromisu ekonomii, przyjemnej jazdy, dobrych osiągów i dobrej trakcji. Bardziej zastanawiające jest domorosłe ich poprawianie

Tylko że ten "sztab ludzi" mógł do różnych kryteriów przykładać inną wagę, niż ty.
Niektóre z kryteriów mogły być wręcz sprzeczne z potrzebami użytkownika.
Na przykład "bo to mamy z półki", "bo tak będzie taniej", "bo to zrobi lepsze
wrażenie podczas typowej, niezbyt szybkiej, miejskiej jazdy testowej".

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2014-03-27 04:25:58
Autor: WS
195/65 R15
W dniu czwartek, 27 marca 2014 12:17:59 UTC+1 użytkownik Jakub Witkowski napisał:
 
Tylko że ten "sztab ludzi" mógł do różnych kryteriów przykładać inną wagę, niż ty.
Niektóre z kryteriów mogły być wręcz sprzeczne z potrzebami użytkownika.
Na przykład "bo to mamy z półki", "bo tak będzie taniej", "bo to zrobi lepsze
wrażenie podczas typowej, niezbyt szybkiej, miejskiej jazdy testowej".

lub jak np. we Francji dobieraja(dobierali?) pod katem zmniejszenia ilosci "koni fiskalnych" ;)

WS

Data: 2014-03-27 12:29:19
Autor: Jakub Witkowski
195/65 R15
W dniu 2014-03-27 12:25, WS pisze:
W dniu czwartek, 27 marca 2014 12:17:59 UTC+1 użytkownik Jakub Witkowski napisał:

Tylko że ten "sztab ludzi" mógł do różnych kryteriów przykładać inną wagę, niż ty.
Niektóre z kryteriów mogły być wręcz sprzeczne z potrzebami użytkownika.
Na przykład "bo to mamy z półki", "bo tak będzie taniej", "bo to zrobi lepsze
wrażenie podczas typowej, niezbyt szybkiej, miejskiej jazdy testowej".

lub jak np. we Francji dobieraja(dobierali?) pod katem zmniejszenia ilosci "koni fiskalnych" ;)

"bo tak spełnimy na styk normę euro ileśtam"... :/

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

195/65 R15

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona