2 0 1 2 ! ! ! ! !

Data: 2009-11-26 19:41:25
Autor: Leszek Drwal
2 0 1 2 ! ! ! ! !
hehehe

"- Ludzie oglądają ten film i wpadają w stany lękowe. Przyszedł do mnie do spowiedzi parafianin po seansie "2012" i pyta, czy rzeczywiście będzie koniec świata. Na katechezie poruszyłem ten temat i moi licealiści nafaszerowani wiadomościami z internetu opowiadają, że ten film to przepowiednia przyszłości - mówi duchowny z jednej ze śródmiejskich parafii w Krakowie. I dodaje: - Zadzwoniłem do innych księży i okazało się, że do nich też ludzie przychodzą z pytaniem o koniec świata. Postanowiłem, że bzdury filmowe wyjaśnię na niedzielnym kazaniu. Tyle mogę zrobić."

hehehe

http://tiny.pl/hx5st

Data: 2009-11-26 23:05:13
Autor: Tiber
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Silly, silly Leszek Drwal nabazgrału:

hehehe

http://tiny.pl/hx5st

Nie podniecaj się tak artykułami sponsorowanymi, bo po prostu nie warto.

--
tbr

Data: 2009-11-26 23:12:57
Autor: Smok Eustachy
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Dnia Thu, 26 Nov 2009 23:05:13 +0100, Tiber napisa³(a):

Silly, silly Leszek Drwal nabazgra³u:

hehehe

http://tiny.pl/hx5st

Nie podniecaj siê tak artyku³ami sponsorowanymi, bo po prostu nie warto.

Ja my¶lê ze mo¿e byæ co¶ na rzeczy. Na forum Lema jest relacja o panice mgr chemii przera¿onej mutuj±cymi neutrinami. To co dopiero inni?

Z drugiej strony nie mo¿na wykluczyæ ¿e S³oñce zacznie ³adowaæ jakimi¶ nowymi cz±steczkami, najlepiej maj±cymi z rok trwa³o¶ci.

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-11-27 13:31:57
Autor: rs
2 0 1 2 ! ! ! ! !
On Thu, 26 Nov 2009 23:12:57 +0000 (UTC), Smok Eustachy
<Smok@Eustachy.pl> wrote:

[...]

i jest cos na rzeczy. sadze, ze ludek wierzacy ma wieksze tendencje do
uwierzenia rowniez w rozne rzeczy nadprzyrodzone, paranormalne itp.
swiadectwem tego moze byc gigantyczna wrecz liczba wpisow o
charakterze religijnym, na blogach paranaukowych w dniach kiedy
umieral JPII. niby kosciol sie brzydzi zabobonem (jakby sam sie nim
nie poslugiwal) to jednak szeregowy wierny lubi poczytac o
przepowiedniach  nostradamusa, o placzacych statuetkach jezusa czy
marii, cudownych uzdroweiniach itp.
Z drugiej strony nie mo¿na wykluczyæ ¿e S³oñce zacznie ³adowaæ jakimi¶ nowymi cz±steczkami, najlepiej maj±cymi z rok trwa³o¶ci.

eeee, ale ze pewnego pieknego dnia, rozszerzajac sie spali ziemie i
pare innych sasiednich planet to mozemy byc prawie pewni, choc nikt z
nas tego nie doczeka. <rs>

Data: 2009-11-27 22:02:17
Autor: Ghost
2 0 1 2 ! ! ! ! !

U¿ytkownik "rs" <no.address@no.spam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:se60h55u8769ebmei6dkgrt2nvbj6vdrst4ax.com...
<Smok@Eustachy.pl> wrote:

[...]

i jest cos na rzeczy

Wlasnie nigdy nie uwazalem chemii za nauke.

Data: 2009-11-27 09:56:50
Autor: Rais
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Tiber pisze:
Silly, silly Leszek Drwal nabazgra³u:

hehehe

http://tiny.pl/hx5st

Nie podniecaj siê tak artyku³ami sponsorowanymi, bo po prostu nie warto.

Ale ksiê¿a naprawdê na kazaniach o tym mówili.

--
precz z crosspostami!

Data: 2009-11-27 12:03:42
Autor: Ghost
2 0 1 2 ! ! ! ! !

U¿ytkownik "Rais" <raistand@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:heo483$4hh$2news.onet.pl...
Tiber pisze:
[...]

Ci ktorzy czytaja wyborgcza.

Data: 2009-11-27 12:21:33
Autor: Rais
2 0 1 2 ! ! ! ! !

Tiber pisze:
[...]

Nawet zanim sie uka¿e.

--
pzdr

Data: 2009-11-27 09:53:47
Autor: stalker
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Leszek Drwal pisze:

http://tiny.pl/hx5st

Twórcy filmu znaleźli dobry sposób,żeby podbić oglądalność

Data: 2009-11-27 10:34:02
Autor: Ghost
2 0 1 2 ! ! ! ! !

Użytkownik "stalker" <stalker@orange.pl> napisał w wiadomości news:heo42s$nuc$1inews.gazeta.pl...
Leszek Drwal pisze:

http://tiny.pl/hx5st

Twórcy filmu znaleźli dobry sposób,żeby podbić oglądalność

Raczej dystrybutor - btw nie wyobrazam sobie, zebym zrobil trzeci raz ten sam postepek (bylem w kinie na dwoch pierwszych bledach).

Data: 2009-11-27 11:14:51
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Leszek Drwal pisze:

[...]

Do trzech razy sztuka, jak się mawia. Nie pójdziesz na "Koniec Świata 2 - dogrywka"?
Nawiasem, ciekaw jestem, czy już ktoś wpadł na pomysł filmu nawiązującego do Wielkiego Zderzacza Hadronów? Na przykład ludzie tworzą miniaturową czarną dziurę i ona jednak nie wyparowuje...
Lech
--
"Czarodziejskie przygody Franka": www.lomazy.eu/franek
Świetna bajka dla dzieci ze wspaniałymi ilustracjami.

Data: 2009-11-27 13:14:28
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Leszek Drwal pisze:

[...]

Åšwiata 2 - dogrywka"?
Nawiasem, ciekaw jestem, czy już ktoś wpadł na pomysł filmu
nawiązującego do Wielkiego Zderzacza Hadronów?

Anioly i Demony.

Aha. Ale jednak to nie jest taka skala zniszczenia. To tak jakby na pytanie o film pokazujący zagładę wszechświata wskazać dzieło opowiadające o zagładzie lokalnej grupy galaktyk. Liczy się skala i wessanie totalne.
Lech

Data: 2009-11-27 14:17:24
Autor: Ghost
2 0 1 2 ! ! ! ! !

Leszek Drwal pisze:

[...]

Ja pisalem o LHC nie o skali, a nie wiadomo co dalej mialaby ta dziurka zrobic - moze w koncu ktos by ja zabil?

Data: 2009-11-27 16:29:34
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Ghost wrote:
[...]

Jeśli chodzi o podbicie oglądalności, to size does matter. Mała dziurka nie jest - z natury - duża. Zabijanie jej może jednak sprawić, że urośnie stanie się silna. Jak bryła absolutnego zła w "Piątym elemencie". A normalnie to teraz chodzi o to, żeby zbadać początki wszechświata i do tego ma LHC i ewentualna mała dziurka służyć.
Lech
--
"Ballada o Franku"
http://www.youtube.com/watch?v=ERdcYi50wB4&feature=player_embedded

Data: 2009-11-27 20:47:10
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Ghost wrote:

[...]

Hm.... Nie wiem, co wtedy. Ale kojarzy mi się to trochę z łyknięciem bomby próżniowej.

Lech

Data: 2009-11-27 11:50:53
Autor: Arkadiusz Dymek
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Lech Zaciura wrote:

Nawiasem, ciekaw jestem, czy już ktoś wpadł na pomysł filmu nawiązującego do Wielkiego Zderzacza Hadronów? Na przykład ludzie tworzą

W ogóle czy w szczególe? Bo zderzacz wystąpił w Aniołach i demonach.

Pozdrawiam,
Arkadesh

Data: 2009-11-27 11:54:22
Autor: Slawek Kotynski
2 0 1 2 ! ! ! ! !

Leszek Drwal pisze:

[...]

Zdziwił bym się, gdyby już gdzieś tego nie kręcili.
Na sci.physics i różnych forach była już cała seria
desperackich ostrzeżeń przed tragedią, która czeka
ludzkość, z powodu LHC - nie mogło zostać niezauważone
w Hollywood.
Był już motyw z terrorystami, którzy wynieśli z CERNu
antymaterię i podłożyli gdzieś w charakterze bomby
z opóźnionym zapłonem; w kieszonkowej pułapce magnetycznej
miały się w końcu wyczerpać baterie ;)
Czekam na propozycje, jak powinno wyglądać analogiczne
walizkowe opakowanie na czarnÄ… dziurÄ™ :P

--
mjk
Nie pisz na smieciarz@askar.com.pl - to pułapka

Data: 2009-11-27 12:01:44
Autor: Jan Rudziński
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Cześć wszystkim

Slawek Kotynski napisał(a):

Czekam na propozycje, jak powinno wyglądać analogiczne
walizkowe opakowanie na czarnÄ… dziurÄ™ :P

Było opowiadanie, chyba w NF (albo w Wydaniu Specjalnym), w którym czarne dziury odpowiednio opakowane służyły w Afryce do unieszkodliwiania odpadków (a tkaże IIRC przeciwników politycznych)

Miniaturowe czarne dziury były u Hogana w trylogii Gigantów.

--
Pozdrowienia
  Janek (sygnaturka zastÄ™pcza)

Data: 2009-11-27 13:05:01
Autor: Slawek Kotynski
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Jan Rudziński wrote:

Cześć wszystkim

Slawek Kotynski napisał(a):

[...]

Ten pomysł mi się podoba. Taka CD na orbicie do utylizacji
złomu pozostałego po satelitach. A przy okazji, dla najbardziej
zasłużonych posłów i innych prominentów, fundujemy doroczną
nagrodÄ™ w postaci kosmicznej wycieczki.

Data: 2009-11-27 13:31:50
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Jan Rudziński wrote:
Cześć wszystkim

Slawek Kotynski napisał(a):

[...]

CaÅ‚y numer polega na tym, że czarna dziura po zadziaÅ‚aniu jest jeszcze wiÄ™ksza i staje siÄ™ kÅ‚opotliwa - sama staje siÄ™ odpadem. Co z niÄ… zrobić po użyciu? Wrzucić w wiÄ™kszÄ… czarnÄ…  dziurÄ™, która jest gdzieÅ› dalej?
Lech

Data: 2009-11-27 13:30:02
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Slawek Kotynski wrote:

Leszek Drwal pisze:

[...]

tworzÄ… miniaturowÄ… czarnÄ… dziurÄ™ i ona jednak nie wyparowuje...

[...]

To jest bardzo efektowny temat, przecież ludzkość od wielu lat pasjonuje się tymi tematami. Tylko teraz są lepsze możliwości robienia efektów specjalnych.

[...]

Ponieważ czarna dziura - jeśli nie upraszczam za bardzo - jest "dziurą w przestrzeni", nieskończonym jej zakrzywienie, więc można wymyślić urządzenie, które "przesuwa" przestrzeń w trzech wymiarach. I ten jej fragment, gdzie jest czarna dziura, jest stale przemieszczany, podobnie jak np. trzymana w ręku walizka, której ściany otaczają cz.dz. :))) Nawiasem, przemieszczacz przestrzeni może znajdować się gdzieś daleko, w jakimś laboratorium podziemnym, i stamtąd wysyłane są dane o kolejnych koordynatach, w które ma być przesunięta cz.dz. Rodzi to ciekawe problemy: cz.dz. musi omijać w swej drodze przedmioty (budynki itp.), gdyż podczas podróży wchłania coraz więcej materii (np. cząstki atmosfery) i rośnie, zwiększając zasięg działania. Z kolei ruch walizki jest niezależny od cz.dz., która się w walizce znajduje, trzeba więc koordynować ruch, by oba ciała materialne znajdowały się w takich samych odległościach względem siebie. No, kilka takich bajkowych założeń i już można wymyślać suspensy :)
Kto da więcej!?
Lech

Data: 2009-11-27 21:42:54
Autor: Marcin N
2 0 1 2 ! ! ! ! !

Użytkownik "Lech Zaciura" <bilbek@WYTNIJTOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:heogpa$g74$1news.onet.pl...

[...]

Nie wolno zapominać, że C.D. po "wchłonięciu" okolicznych przedmiotów - zwiększa masę o masę tych przedmiotów więc walizka może stać się odrobinę za ciężka, gdy przez przypadek C.D. pożre samochód.

;)

Data: 2009-11-28 10:56:22
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Marcin N wrote:
[...]

Nie zapominam, tylko trochę marginalnie wspominam o rośnięciu cz.dz. Podczas pokonywania drogi "w powietrzu" będzie zasysała cząstki atmosfery, a więc będzie rosła, tylko stosunkowo wolniej niż gdyby zderzyła się z samochodem, które to zdarzenie gwałtownie zwiększa jej masę o tenże samochód, jego tapicerkę, kierowcę, psa i związaną ofiarę w bagażniku :)

Lech
--
"Czarodziejskie przygody Franka": www.lomazy.eu/franek
Świetna bajka dla dzieci ze wspaniałymi ilustracjami.
Twarda oprawa, kredowy papier, duży format, 200 stron,
cena 29zł z kosztami przesyłki. Na życzenie dedykacja autora :)

Data: 2009-11-28 12:07:18
Autor: Szymon Sokół
2 0 1 2 ! ! ! ! !
On Sat, 28 Nov 2009 10:56:22 +0100, Lech Zaciura wrote:

[...]

....co zmieni masę czarnej dziury o zupełnie niezauważalny ułamek procenta.
Właśnie się skonsultowałem z kolegą fizykiem - nawet zupełnie mikroskopijna
czarna dziura będzie mieć masę rzędu masy planety, mniejsza po prostu
odparuje przez promieniowanie Hawkinga, zanim cokolwiek zdąży narozrabiać.
Za WikipediÄ…: "A black hole the weight of a car (~10E-24 m) would only take
a nanosecond to evaporate, during which time it would briefly have a
luminosity more than 200 times that of the sun".

--
Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager                                 B
Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland  O

Data: 2009-11-28 13:39:25
Autor: Michał Dwużnik
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Szymon Sokół wrote:
[...]

Ta parująca też sporo narozrabia...

Michał

Data: 2009-11-28 13:57:38
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Szymon Sokół wrote:
[...]

zanim cokolwiek zdąży narozrabiać. Za Wikipedią: "A black hole the
weight of a car (~10E-24 m) would only take a nanosecond to
evaporate, during which time it would briefly have a luminosity more
than 200 times that of the sun".

Aha, no to w porządku. To nam tylko upraszcza scenariusz. Czyli czarna dziura przez połknięcie np. budynku nie stanie się dużo masywniejsza. Natomiast powinna być utrzymywana z dala od ludzi i budowli, by ich nie połykać (chyba, że pojawi się taka potrzeba, by coś wessać)
A na czym ma polegać narozrabianie przez parującą czarną dziurę?

Lech

Data: 2009-11-28 14:03:03
Autor: Michał Dwużnik
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Lech Zaciura wrote:
[...]

Wysil się i pomyśl czy błyśnięcie Ci lampą błyskową o mocy 200 Słońc przez chociażby milisekundę jest zdrowe...
A stabilnej nieparującej dziury nie utrzymasz "w walizeczce" i nie jest to kwestia wymiarów tylko "sheer mass"...

Michał

Data: 2009-11-28 14:04:00
Autor: Michał Dwużnik
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Michał Dwużnik wrote:
Lech Zaciura wrote:
[...]

Miała być nanosekunda. Przepraszam.
Michał

Data: 2009-11-28 14:42:42
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Michał Dwużnik" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch wrote:
Michał Dwużnik wrote:
Lech Zaciura wrote:
[...]

Aha, no to w porzÄ…dku. To nam tylko upraszcza scenariusz. Czyli
[...]

A stabilnej nieparujÄ…cej dziury nie utrzymasz "w walizeczce" i nie
jest to kwestia wymiarów tylko "sheer mass"...

Miała być nanosekunda. Przepraszam.

Nic nie szkodzi :) Wiesz, to są rozważania, które wyszły z pomysłów na urozmaicenie i odsztampowienie filmu katastroficznego w rodzaju 2012. Zgodność z rzeczywistymi prawami fizyki nie musi być rygorystyczna (że tak to ujmę :)). W "Facetach w czerni" cala galaktyka była schowana w.... jak powiem, to będzie spoiler? :) Może ktoś jeszcze nie oglądał tego filmu. W czymś małym jak na rozmiary glaktyk.

Lech

Data: 2009-11-28 14:43:51
Autor: Ghost
2 0 1 2 ! ! ! ! !

Użytkownik "Michał Dwużnik" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying> napisał w wiadomości news:her740$vjj$2news.onet.pl...
Michał Dwużnik wrote:
Lech Zaciura wrote:
[...]

Nawet nie trzeba na te slonca przeliczac - cala masa idzie w promieniowanie, ponoc bomba wodorowa przetwarza pare gram w energie, to jak wziac mase samochodu, dupniecie starczyloby pewnikiem na niejedno imperium dinozaurow. Swoja droga, niezla bron - w sam raz na Gwiazde Smierci

Data: 2009-11-28 15:21:29
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Michał Dwużnik wrote:
Lech Zaciura wrote:
[...]
Hawkinga, zanim cokolwiek zdąży narozrabiać. Za Wikipedią: "A
[...]

Fajnie :) Mamy spektakularną broń. Co do przechowywania w walizce, to upierałbym się, że to jest możliwe (podobnie jak utrzymanie jej - z trudem - w stabilności). Oczywiście z punktu widzenia scenariusza, a nie realnej fizyki! Zdalny przesuwacz przestrzeni byłby ciekawym wynalazkiem do przemieszczania małych czarnych dziur. Albo macie jakiś jeszcze inny pomysł jak to można zrobić w filmie?
Lech

Data: 2009-11-28 15:31:43
Autor: Ghost
2 0 1 2 ! ! ! ! !

Użytkownik "Lech Zaciura" <bilbek@WYTNIJTOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:herblf$d6t$1news.onet.pl...
Ghost wrote:
[...]

Tego sie nie da utrzymac - wybucha natychmiast po wykreowaniu, samo od sie i nie ma na to wplywu. Bomba byloby urzadzenie generujace dziure.

Data: 2009-11-28 16:12:43
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Ghost wrote:
[...]

Uważasz, że film, w którym występuje miniaturowa czarna dziura (stabilna :)), jest zbyt naciągany w sferze fizyki? Bardziej niż to, co było w "Dniu Niepodległości"?

Lech

Data: 2009-11-28 16:56:14
Autor: Robson
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Lech Zaciura pisze:

Tego sie nie da utrzymac - wybucha natychmiast po wykreowaniu, samo
od sie i nie ma na to wplywu. Bomba byloby urzadzenie generujace
dziure.
Uwa¿asz, ¿e film, w którym wystêpuje miniaturowa czarna dziura (stabilna :)), jest zbyt naci±gany w sferze fizyki? Bardziej ni¿ to, co by³o w "Dniu Niepodleg³o¶ci"?

To mo¿e byæ bardzo krótki film katastroficzny... :D

--
==R==

Data: 2009-11-28 17:04:21
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Robson wrote:
Lech Zaciura pisze:

[...]

Dostanie Oscara za efekty w kategorii bardzo krótki metra¿? :)

Lech

Data: 2009-11-28 17:24:54
Autor: Robson
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Lech Zaciura pisze:

[...]

I za scenariusz oryginalny:

Z ROZJA¦NIENIA

LABORATORIUM RZ¡DOWE.

NAUKOWIEC:
3... 2... 1... Mamy! Stworzyli¶my czarn...

ZACIEMNIENIE

:D

--
==R==

Data: 2009-11-28 17:41:49
Autor: Ghost
2 0 1 2 ! ! ! ! !

Ghost wrote:
[...]

Odnosilem sie do: "Co do przechowywania w walizce, to upierałbym się, że to jest możliwe (podobnie jak utrzymanie jej - z trudem - w stabilności)."

Data: 2009-11-29 16:06:08
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Ghost wrote:
[...]

Ale w filmie, nie w realu :D Aż takim fantastą nie jestem :)
Lech

Data: 2009-11-28 16:34:34
Autor: Michał Dwużnik
2 0 1 2 ! ! ! ! !

Ghost wrote:
[...]

Jak już kwantowa grawitacja zostanie przez jakiegś nerda wyliczona i większe stado nerdów uzna że te wyliczenia miały sens i poparcie eksperymentalne to limit na stabilną dziurę się zmniejszy. Jednakowoż mało prawdopodobne że rzędów wielkości redukcji starczy na stabilność dziury o masie samochodu...

Michał

Data: 2009-11-28 17:40:52
Autor: Ghost
2 0 1 2 ! ! ! ! !

Ghost wrote:
[...]

No jak chcesz poreczna bombke z tego to i masa samochodu to o wiele za duzo.

Data: 2009-11-28 14:50:10
Autor: Slawek Kotynski
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Lech Zaciura wrote:

Szymon Sokół wrote:

[...]

A czym byś chciał zasłonić 200 słońc? :) Przypuszczam, że sporo
cząstek w tym promieniowaniu będzie miało energię odpowiadającą
rentgenom i gammom.

Data: 2009-11-28 16:45:20
Autor: Michał Dwużnik
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Slawek Kotynski wrote:
Lech Zaciura wrote:

Szymon Sokół wrote:

[...]

Ale to drobiazg w prównaniu z pomysłem "nośmy masę Księżyca w punkcie, nieoddziałującą z otoczeniem".

Michał

Data: 2009-11-28 17:06:45
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Slawek Kotynski wrote:
Lech Zaciura wrote:

Szymon Sokół wrote:

[...]

Poddaję się. Ale gdyby taki film miał być kasowy, to zrobią go - bez względu na prawa fizyczne.

Lech

Data: 2009-11-28 23:00:51
Autor: Michał Dwużnik
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Slawek Kotynski wrote:
Lech Zaciura wrote:

Szymon Sokół wrote:

[...]

Wiesz, gdybyś był łaskaw pisać zamiast "to jest możliwe" pisać chociażby
"ciekawy pomysł na scenariusz sf" to zapewne wywołałbyś mniejszą falę...

Michał

Data: 2009-11-29 16:15:03
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Slawek Kotynski wrote:
Lech Zaciura wrote:

Szymon Sokół wrote:

[...]

czarnÄ… dziurÄ™?

[...]

mniejszÄ… falÄ™...

No przecież o to cały czas chodzi. Przynajmniej takie jest moje podejście:
==================
===================

Lech

Data: 2009-11-29 15:23:30
Autor: Marcin N
2 0 1 2 ! ! ! ! !

Użytkownik "Michał Dwużnik" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying> napisał w wiadomości news:hergig$rja$1news.onet.pl...

[...]

Przypomniałeś mi jakiś głupkowaty film, który zaczyna się nieźle: ogromny meteoryt uderza w Księżyc i trochę go rozłupuje oraz wytrąca z orbity. Głupoty zaczęły się potem, gdy zbliżający się do Ziemi Księżyc porywał w górę ludzi, samochody i pociągi.

Gwoli wyjaśnienia: nawet gdyby Księżyc zetknął się z Ziemią, to jego grawitacja na powierzchni jest ok 6x mniejsza od ziemskiej więc dalej stąpalibyśmy twardo, - bylibyśmy tylko o 15% lżejsi.

MN

Data: 2009-11-30 02:08:27
Autor: Andrzej Lawa
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Marcin N pisze:

Ale to drobiazg w prównaniu z pomys³em "no¶my masê Ksiê¿yca w punkcie,
nieoddzia³uj±c± z otoczeniem".

Przypomnia³e¶ mi jaki¶ g³upkowaty film, który zaczyna siê nie¼le:
ogromny meteoryt uderza w Ksiê¿yc i trochê go roz³upuje oraz wytr±ca z
orbity. G³upoty zaczê³y siê potem, gdy zbli¿aj±cy siê do Ziemi Ksiê¿yc
porywa³ w górê ludzi, samochody i poci±gi.

Gwoli wyja¶nienia: nawet gdyby Ksiê¿yc zetkn±³ siê z Ziemi±, to jego
grawitacja na powierzchni jest ok 6x mniejsza od ziemskiej wiêc dalej
st±paliby¶my twardo, - byliby¶my tylko o 15% l¿ejsi.

Nie matura lecz chêæ szczera zrobi z ciebie  re¿ysera ;->

Data: 2009-11-30 18:05:30
Autor: Krzysiek
2 0 1 2 ! ! ! ! !
W dniu 2009-11-28 12:07, Szymon Sokó³ pisze:

...co zmieni masê czarnej dziury o zupe³nie niezauwa¿alny u³amek procenta.
W³a¶nie siê skonsultowa³em z koleg± fizykiem - nawet zupe³nie mikroskopijna
czarna dziura bêdzie mieæ masê rzêdu masy planety, mniejsza po prostu
odparuje przez promieniowanie Hawkinga, zanim cokolwiek zd±¿y narozrabiaæ.

A kolega fizyk widzia³ parowanie czarnych dziur w laboratorium, czy po
prostu gdyba? ;-)

Za Wikipedi±: "A black hole the weight of a car (~10E-24 m) would only take
a nanosecond to evaporate, during which time it would briefly have a
luminosity more than 200 times that of the sun".

Poza tym CD o masie samochodu mia³aby dok³adnie tak± sam± si³ê
przyci±gania co samochód. Czyli z odleg³o¶ci 2m przyci±ga³aby
mniej-wiêcej wcale.

--
Krzysiek

Data: 2009-11-30 18:13:38
Autor: Ghost
2 0 1 2 ! ! ! ! !

U¿ytkownik "Krzysiek" <"dthrone[wytnij_to_i_nawiasy]"@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hf0u5e$7da$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

No tak, ale Matka Ziemia by ja pokla, a dzurka pomalutku wyjadla by ja od srodka.

Data: 2009-11-30 18:14:37
Autor: Ghost
2 0 1 2 ! ! ! ! !

U¿ytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hf0ugt$jsm$1news.onet.pl...

[...]

*"po³k³a"

Data: 2009-12-05 00:27:34
Autor: Krystian Zaczyk
2 0 1 2 ! ! ! ! !

[...]

A Ziemia na to: Ja po³k³am, to niech mnie j±, niech siê nie krêpi±! ;-)

Krystian

Data: 2009-11-30 18:19:50
Autor: Michał Dwużnik
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Krzysiek wrote:

Za WikipediÄ…: "A black hole the weight of a car (~10E-24 m) would only take
a nanosecond to evaporate, during which time it would briefly have a
luminosity more than 200 times that of the sun".

Poza tym CD o masie samochodu miałaby dokładnie taką samą siłę
przyciągania co samochód. Czyli z odległości 2m przyciągałaby
mniej-więcej wcale.

Hmm. Czyli jako śmietnik potrzebna byłaby większa, która parując by jeszcze bardziej narozrabiała...

Michał

Data: 2009-12-02 12:01:22
Autor: Slawek Kotynski
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Krzysiek wrote:

[...]

Zgadza siê. Pomijaj±c jakie¶, relatywistyczne efekty w zasiêgu 10^(-24)m
to grawitacja w naszym problemi jest bez znaczenia.
Przyjmijmy za³o¿enie, ¿e Hawking siê myli³, i takie maleñstwo
jednak nie promieniuje i nie wyparuje.
Trzeba by dok³adnie policzyæ, jaki jest przekrój czynny na zderzenia
z atomami gazu w warunkach normalnych. St±d mo¿na policzyæ ile
czasu potrzebuje co¶ takiego na wch³oniêcie litra powietrza.
W tym momencie wysysam z palca, ¿e to baaaardzo d³ugi czas.

Poniewa¿ trudno sobie wyobraziæ utrzymanie takiej CD w pude³ku,
zak³adam, ¿e toto spada swobodnie, oscyluj±c przez ¶rodek Ziemi,
a¿ po antypody, z okresem rzêdu godziny, i po drodze wch³ania wszystko, co mog³o by stawiæ opór... a masa przyrasta, rozmiar przyrasta,
tempo wch³aniania ro¶nie...

Jednym s³owem, mo¿na nakrêciæ film katastroficzny, który
potrwa³ by d³u¿ej, ni¿ u³amek sekundy.

--
mjk
Nie pisz na smieciarz@askar.com.pl - to pu³apka

Data: 2009-11-27 14:18:58
Autor: Jo'Asia
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Lech Zaciura wystuka³:

Nawiasem, ciekaw jestem, czy ju¿ kto¶ wpad³ na pomys³ filmu nawi±zuj±cego do Wielkiego Zderzacza Hadronów? Na przyk³ad ludzie tworz± miniaturow± czarn± dziurê i ona jednak nie wyparowuje...

Nie jestem pewna. AXN zacz±³ nadawaæ serial "Flashforward" aka "Przeb³ysk
jutra". W ksi±¿ce Sawyera bêd±cej *lu¼nym* pierwowzorem przyczyna owego
przeb³ysku jest w³a¶nie (miêdzy innymi) LHC. Czy w serialu te¿ - trudno
powiedzieæ.

Jo'Asia

--
 __.-=-.  -< Joanna S³upek >-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- < http://esensja.pl/ >-
  -- <()>  -< joasia @ hell . pl >-- -- -- < http://bujold.fantastyka.net/ >-

Data: 2009-11-27 15:24:44
Autor: Leszek Karlik
2 0 1 2 ! ! ! ! !
On Fri, 27 Nov 2009 14:18:58 +0100, Jo'Asia <joasia@hell.pl> wrote:

[...]
Nawiasem, ciekaw jestem, czy już ktoÅ› wpadÅ‚ na pomysÅ‚ filmu  nawiÄ…zujÄ…cego do Wielkiego Zderzacza Hadronów? Na przykÅ‚ad ludzie  tworzÄ… miniaturowÄ… czarnÄ… dziurÄ™ i ona jednak nie wyparowuje...
Nie jestem pewna. AXN zaczął nadawać serial "Flashforward" aka "Przebłysk
jutra". W książce Sawyera będącej *luźnym* pierwowzorem przyczyna owego
przebłysku jest właśnie (między innymi) LHC.

Bardzo, bardzo luźnym pierwowzorem. Ja bym to raczej nazwaÅ‚ "swobodnÄ…  inspiracjÄ…",
z książki wziÄ™li imiÄ™ i nazwisko jednego z bohaterów, imiÄ™ innego bohatera  oraz
samo zdarzenie. :-)

Czy w serialu też - trudno powiedzieć.

W serialu raczej nie, z tego co pokazli do tej pory.

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-11-27 16:23:00
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Jo'Asia wrote:
[...]

Ksi±¿ka jest lu¼nym pierwowzorem czy serial lu¼nym nawi±zanieim? :))) ¦mieszne, dobre, lubiê takie odwrotki.
Lech

Data: 2009-11-27 16:30:27
Autor: Jo'Asia
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Lech Zaciura wystuka³:

Jo'Asia wrote:
[...]

To zale¿y od tego, o czym akurat piszemy. Jak o ksia¿ce to jest ona lu¼nym
pierwowzorem. Jak o serialu to jest lu¼no oparty na ksi±¿ce.  Kierunek bez
zmian...

Jo'Asia

--
 __.-=-.  -< Joanna S³upek >-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- < http://esensja.pl/ >-
  -- <()>  -< joasia @ hell . pl >-- -- -- < http://bujold.fantastyka.net/ >-
 .__.'|   -< Ile razy mówi³em: Nie zaczynaæ przes³uchania
             od wyrwania jêzyka!                       {kabaret Potem} >-

Data: 2009-11-27 17:28:57
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Jo'Asia wrote:
Lech Zaciura wystuka³:

Jo'Asia wrote:
[...]

Tak tak. Mi chodzi tylko o to, ¿e to zabrzmia³o tak, jakby autor ksi±¿ki pisa³ j± na podstawie serialu, który powstanie w przysz³o¶ci.

Lech
--
"Czarodziejskie przygody Franka": www.lomazy.eu/franek
¦wietna bajka dla dzieci ze wspania³ymi ilustracjami.

Data: 2009-12-03 22:45:44
Autor: Slawek Kotynski
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Lech Zaciura wrote:

Tak tak. Mi chodzi tylko o to, ¿e to zabrzmia³o tak, jakby autor ksi±¿ki pisa³ j± na podstawie serialu, który powstanie w przysz³o¶ci.

Wchodzi paniusia do ksiêgarni (taki sklep z ksi±¼kami)
i mówi "Podobno kto¶ napisa³ ksi±¿kê do tego... no..  do scenariusza
takiego niez³ego filmu, co go ostatnio puszczali.".
Sprzedawca: "Jaki tytu³? A mo¿e autor? Albo re¿yser?"
Paniusia: "Re¿yser to mia³ tak jako¶, jak marka samochodu"
Sprzedawca: "Ford?"
Paniusia: "Tak"
Sprzedawca: "Krzy¿acy!"

Data: 2009-12-04 11:49:30
Autor: Lech Zaciura
2 0 1 2 ! ! ! ! !
Slawek Kotynski wrote:
Lech Zaciura wrote:

[...]

Kabaret D³ugi:
- Dzieñ dobry, czy jest ksi±¿ka tego Galla...?
- Ano, nima.

Lech

2 0 1 2 ! ! ! ! !