2.0 16v eco tec - czujnik polozenia walka rozrzadu

Data: 2011-06-20 14:01:43
Autor: CeSaR
2.0 16v eco tec - czujnik polozenia walka rozrzadu
Swieci sie Check, podlaczylem pod komputer wykazało błąd 92 czyli czujnik położenia wałka rozrządu. Wyminiełem go ( tylko musze zaznaczyc ze nie orginal tylko jakas podroba cena 80 zl )- blad nie zniknal.

Czesto gesto jest klopot z kablem. A i zamienniki czujnika tez raczej trzeba odpuscic.
Przy okazji - ten blad moze oznaczac rowniez blad czujnika polozenia walu. Gdzies tak doczytalem, nie wiem ile w tym prawdy. Moje problemy z tymi czujnikami skonczyly sie po wymianie obu plus sprawdzeniu (dokladnym) kabli tych czujnikow. Czujnik walu sprzedawany jest razem z kablem. Generalnie ten silnik jest maksymalnie zaczujnikowany :-)

Wykasowalo sie blad, samochod jezdzil ok 2 tygodni bardzo dobrze po czym znowu zaswiecil sie check i ta sama wada, pozniej znowu wykasowalem blad i samochod jezdzi.

Moze sie zaswiecic w dowolnym momencie.

Co to moze byc? Przeciez nie bede caly czas kasowal bledu i myslal ze wszystko OK. Acha jak sie pali check samochod nie ma mocy i wiecej pali.

Samochod jest w trybie serwisowym, ma odciecie na nizszych obrotach, pali sporo.
Moc powinien miec w miare normalna, przynajmniej u mnie tak było, odciecie ma nizej.

Ogolnie polecam forum Opla, tematów o czujniku jest milion, opisy pomiarow plus inna diagnostyka dostepne od reki.
Warto poczytac zeby wiedziec o co pytac magikow.

pzdr

2.0 16v eco tec - czujnik polozenia walka rozrzadu