Data: 2010-12-21 15:11:15 | |
Autor: nexus6 | |
2.0 HDI świece żarowe | |
Cześć
Mam kilka pytań. Najpierw opis sytuacji. Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece żarowe od nowości. Kontrolka pracuje normalni tzn, im zimniej tym dłużej świeci. Auto zgaszone po kilku minutach jazdy (<5 min) na mrozie -10 zapala normalnie. Auto w okolicach 0 do może -2 zapala łatwo przy pierwszym kręceniu. Przy -10 i niżej po nocy zapala bardzo ciężko, nawet jeśli ze 3 razy podgrzewam świece. Bardzo ciężko to dla mnie zaskoczenie przy 3 lub 4 kręceniu po około 10s każde (może trochę mniej). 3 kręcenia to minimum przy tych temperaturach, częściej 4. Zużycia oleju brak, przebieg oryginalny. Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys). Moje pytanie: czy kontrolka świec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia, lub uszkodzenia zasilania świec? Czy łatwo sprawdzić te świece samemu? Ew koszt wymiany nie jest problemem, ale nie lubię marnować pieniędzy aby się przekonać, że to nie to. Czy świece NGK są OK? pozdrawiam nexus |
|
Data: 2010-12-21 15:20:46 | |
Autor: mirek | |
2.0 HDI wiece arowe | |
Uytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:ieqchh$nvp$1inews.gazeta.pl...
Cze hej, jeste pewien, e to wiece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo 2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 ty. parkowany tylko pod chmurk, na wsi. Zarwno w tym roku jak i w zesze mrozy odpala za pierwszym razem. Po mocno moronej nocy (-15 i wicej) trzeba nieco duej potrzyma (ok. 5 sek). -- Mirek |
|
Data: 2010-12-21 15:38:17 | |
Autor: nexus6 | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
W dniu 2010-12-21 15:20, mirek pisze:
U¿ytkownik "nexus6"<nexus6@poczta.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK. pozdrawiam nexus |
|
Data: 2010-12-21 21:53:12 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:
Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK. Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi wyciągnąć z aku tyle mocy, że może nie mieć siły odpowiednio zakręcić. Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale pojemność już nie ta. Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy dłużej. Przebieg to 168kkm. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-12-22 07:11:43 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:ier43m$5c0$1news.dialog.net.pl... W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze: Przecież na kręcenie się nie skarży. Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy dłużej. Przebieg to 168kkm.Następna super rada to mój pali od strzała... |
|
Data: 2010-12-22 09:17:17 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
W dniu 2010-12-22 07:11, Agent pisze:
Akurat to może być złudne. Mój kręci jak głupi, sąsiadowi kręcił słabiej, choć wydawało się, że wystarczająco dobrze. Ja spokojnie odpaliłem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręcił żwawiej i odpalił bezproblemowo. Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy zNastępna super rada to mój pali od strzała... Te, moderator... -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-12-22 10:17:31 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:iesc6c$q0q$1news.dialog.net.pl... W dniu 2010-12-22 07:11, Agent pisze: Coś w tym może być ale jak da rade 4 razy pokręcić po 10 sekund to raczej nie to. Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy zNastępna super rada to mój pali od strzała... A co :) Te dodatkowe przechwałki mu nie pomagają |
|
Data: 2010-12-22 11:00:26 | |
Autor: Sebastian Sawicki | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
On 22.12.2010 10:17, Agent wrote:
Akurat to może być złudne. Mój kręci jak głupi, sąsiadowi kręcił Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7V ale silnik Ci juz nie odpali. S. |
|
Data: 2010-12-22 12:53:55 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
Użytkownik "Sebastian Sawicki" <forlist@swps.edu.pl> napisał w wiadomości news:8su8u7-0qk.ln1kerber0.swps.edu.pl... On 22.12.2010 10:17, Agent wrote: To już chyba mocno zarżnięta maszyna która nie ma kompresji. Jak tylko nie jest to kręcenie typu ostatnie tchnienie gdzie można liczyć pojedyncze obroty rozrusznika to auto musi zapalić. |
|
Data: 2010-12-22 14:49:04 | |
Autor: Sebastian Sawicki | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
On 22.12.2010 12:53, Agent wrote:
To już chyba mocno zarżnięta maszyna która nie ma kompresji. Jak tylko przeczytaj to co napisalem odnosnie wymaganej predkosci obrotowej walu korbowego i reakcji sterownika silnika HDI. S. |
|
Data: 2010-12-23 08:13:06 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
Użytkownik "Sebastian Sawicki" <forlist@swps.edu.pl> napisał w wiadomości news:u8c9u7-a1q.ln1kerber0.swps.edu.pl... On 22.12.2010 12:53, Agent wrote: Nie mogę sobie wyobraźnić aby silnik który kręci na tyle żwawo że nie można zauważyc różnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapalił z powodu za małych obrotów. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to jest zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co piszesz. Masz opis tego gdzieś? |
|
Data: 2010-12-23 09:27:33 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieusq3$v0c$1@news.onet.pl...
Nie mogę sobie wyobraźnić aby silnik który kręci na tyle żwawo że nie można zauważyc różnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapalił z powodu za małych obrotów. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to jest zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co piszesz. Masz opis tego gdzieś? W 1.9 dCi minimalne prędkość obrotowa przy której możliwy jest rozruch wynosi 300 obr/min (źródło - Instrukcja serwisowa, rozdział 13B - układ wtrysku diesel) Poniżej tej prędkości komputer wtrysku nie zezwala na rozruch. Wprawdzie dyskusja dotyczy HDI - ale raczej jest podobnie. Pzdr TG |
|
Data: 2010-12-23 14:36:35 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości news:iev15l$f62$1news.onet.pl... Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieusq3$v0c$1@news.onet.pl...Może i racja. Chociaż kłóci sie to z logiką jeśli auto mogłoby odpalic a nie odpali bo sterownik blokuje |
|
Data: 2010-12-23 16:17:04 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ievj94$egp$1@news.onet.pl...
>W 1.9 dCi minimalne prędkość obrotowa przy której możliwy jest rozruch >wynosi 300 obr/min Mechanikiem nie jestem, ale z tego co poczytałem wynika, że poniżej tej prędkości obrotowej nie jest zapewnione odpowiednie ciśnienie w rampie wtryskowej, które w fazie rozruchu powinno być większe od 1050 barów (jeśli ten warunek nie jest spełniony, komputer wtrysku nie zezwala na rozruch) Pzdr TG |
|
Data: 2010-12-23 00:06:54 | |
Autor: Filip KK | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
W dniu 2010-12-22 11:00, Sebastian Sawicki pisze:
Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7VJesteś pewien tego co napisałeś? |
|
Data: 2010-12-23 00:06:18 | |
Autor: Filip KK | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
W dniu 2010-12-22 09:17, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Dokładnie.Akurat to może być złudne. Mój kręci jak głupi, sąsiadowi kręciłZ tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi Mój pali jak tylko pomyślę, że już przekręcam kluczyk.Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy zNastępna super rada to mój pali od strzała... |
|
Data: 2010-12-22 19:24:02 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ies4qv$b80$1@news.onet.pl...
Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi wyciągnąć z aku tyle mocy, że może nie mieć siły odpowiednio zakręcić.>Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się >okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale pojemność >już nie ta. Przecież na kręcenie się nie skarży. Samo krecenie nie wystarczy, musi być odpowiednia predkosc obrotowa walu. Pzdr TG |
|
Data: 2010-12-23 00:04:42 | |
Autor: Filip KK | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:
Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.Możesz mieć gówniany olej. Raczej na pewno. |
|
Data: 2010-12-21 21:11:17 | |
Autor: ToMasz | |
2.0 HDI wiece arowe | |
mirek pisze:
Uytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:ieqchh$nvp$1inews.gazeta.pl...nie ebym sie chwali, ale moja Xsara ma na liczniku 160ty (tyle wywiatla a ile ma to nie niewiem) ma oryginalne wiece zarowe. Tyle ze w HDi to sie tylko zim zapalaj i to na bardzo krtki czas. Zapalam tak ze przekrcam kluczyk, i czekam a elektryczna pompa paliwa skoczy pompowa - wtedy dopiero krce rozrusznikiem. Zapala _zawsze_ od razu. 15 stopni poniej zera szkodzi zamkom w drzwiach, klapa przymarza do zderzaka, ale silnik - zapala. By w zeszym roku problem ze nie chciaa zapala a objaw by podobny do padajcego akumulatora. Rozrusznik krci tak troch niemrawo, jakby za wolno. przyczyna - szczotki. po wymianie "rwie" jak dziki. Co do wiec. odkr im zasilanie. we kabel podcz do niego arwke (>50W) i dotykaj ni po kolei sykw wiec. jak zarwka sie zawieci ( a nie zrobie zwarcia) - swiece s OK. ToMasz |
|
Data: 2010-12-22 07:13:47 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI wiece arowe | |
Uytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:ier1l6$kvv$1inews.gazeta.pl... mirek pisze: Czy kada odpowied musi zawiera opis jak to mj diesel super pali? Co do wiec. odkr im zasilanie. we kabel podcz do niego arwke To pierwsza dobra rada. |
|
Data: 2010-12-22 09:20:42 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
2.0 HDI wiece arowe | |
On Wed, 22 Dec 2010 07:13:47 +0100, Agent <wprzyjemski@onet.ue> wrote:
[...]Uytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisa w wiadomoci Co do wiec. odkr im zasilanie. we kabel podcz do niego arwke Zwrci te uwag, czy czasami jaka nie wieci sabiej. Albo omomierzem (do masy), czy opornoci maj te same. wieca moe si koczy, ale komputer jeszcze tego jeszcze nie rejestruje. Jak ju multimetr rano wycigniesz, to sprawdzibym przy okazji napicie na akumulatorze przed rozruchem (powinno by ponad 12.5V i nie spada widocznie przy wczonych wiatach) i po rozruchu (adowanie, przy wczonych wiatach i nawiewach powinno by powyej 14V). Tak na wszelki wypadek. Trzecie sprawdzibym paliwo, przez zatankowanie gdzie indziej. Chyba, e z rnych stacji korzystasz. No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do due opory rozrusznikowi - to poznasz "na such", e niezbyt wawo krci silnikiem. W takim wypadku doadowa akumulator. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2010-12-23 00:11:22 | |
Autor: Filip KK | |
2.0 HDI wiece arowe | |
W dniu 2010-12-22 09:20, Mariusz Chwalba pisze:
Zwrci te uwag, czy czasami jaka nie wieci sabiej. Albo omomierzemCO zrobi jak kada wieczka wskae inn warto opornoci? Jaka powinna by oporno? Jak ma si oporno do nagaru na wiecy? Trzecie sprawdzibym paliwo, przez zatankowanie gdzie indziej. Chyba, eJeli tankuje na rnych to bardzo le, nie moe w tej sytuacji wykluczy, e to paliwo. No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do due opory Rozrusznik krci si w oleju? - to poznasz "na such", e niezbyt wawo krci silnikiem. W takim wypadkuW takim przypadku ZMIENI OLEJ !!! |
|
Data: 2010-12-23 08:02:41 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
2.0 HDI wiece arowe | |
On Thu, 23 Dec 2010 00:11:22 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl> wrote:
Zwrci te uwag, czy czasami jaka nie wieci sabiej. Albo omomierzemCO zrobi jak kada wieczka wskae inn warto opornoci? Zapyta dalej na grupie. Albo jecha do mechanika. Jaka powinna by oporno? Mniej-wicej taka sama. Koczenie si wiecy mona zaobserwowa po tecie "na arwk", tam si spore rnice robi. Jak ma si oporno do nagaru na wiecy? Nijak. Ale przegwizdanie omomierzem wiec to 3 minuty roboty i nie wymaga demontau niczego istotnego. [...] No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do due opory Nie wiem jak u Ciebie, u mnie krci silnikiem. - to poznasz "na such", e niezbyt wawo krci silnikiem. W takim wypadkuW takim przypadku ZMIENI OLEJ !!! Dyskusyjne. Jestem raczej zwolennikiem praktyki uywania klasy lepkoci oleju przewidzianej przez producenta. Producent za zwykle przewiduje, e rozrusznik musi w rnych warunkach tym silnikiem krci. Jeeli na doadowanym akumulatorze odpali normalnie, problem jest w okolicach adowania (bo nie daje rady najwyraniej go doadowa). Jeli nie da rady, to mona szuka dalej. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2010-12-23 08:32:29 | |
Autor: ToMasz | |
2.0 HDI wiece arowe | |
Mariusz Chwalba pisze:
On Thu, 23 Dec 2010 00:11:22 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl> wrote:pojechalici panowie troszk skrtami mylowymi. W praktyce, omomierzem bym tej swiecy nie mierzy, bo wyjedzie prawie zwarcie na kadej. Trzeba by zmierzy prd, i dopiero ten prd porwnywa. Amperomierza tylko chyba na takie prdy brak.... Bo co mi sie wydaje ze 10A dla takiej swiecy to piku.... ToMasz |
|
Data: 2010-12-23 08:55:59 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
2.0 HDI świece żarowe | |
On Thu, 23 Dec 2010 08:32:29 +0100, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
pojechaliści panowie troszkę skrótami myślowymi. W praktyce, omomierzemZwrócić też uwagę, czy czasami jakaś nie świeci słabiej. Albo omomierzemCO zrobić jak każda świeczka wskaże inną wartość oporności? Ale bez przesady, świece żarowe mają oporności między 0.2Ω ("szybkie") do gdzieś 1Ω. To jest spokojnie mierzalne przeciętnym multimetrem. Nawet przy błędach pomiarowych, będziesz te błędy miał takie same na każdej świecy. Trzeba Mechanik sprawdzi to wpinając żarówkę w szereg między świecą a zasilaniem i będzie oceniał po jasności świecenia tej żarówki. Mam wrażenie, że multimetr będzie dokładniejszy :-) pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2010-12-23 11:39:21 | |
Autor: J.F. | |
2.0 HDI świece żarowe | |
Użytkownik "Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> napisał
Ale bez przesady, świece żarowe mają oporności między 0.2Ω ("szybkie") do 0.2 ohm to juz nie bardzo. Kabelki miernika maja tyle. Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc. J. |
|
Data: 2010-12-23 11:54:33 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
2.0 HDI świece żarowe | |
On Thu, 23 Dec 2010 11:39:21 +0100, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ale bez przesady, świece żarowe mają oporności między 0.2Ω ("szybkie") do Albo i więcej. Ale to nie przeszkadza przy porównaniu, czy wszystkie świece tą samą oporność mają. Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc. Podejrzewam, że przy przekaźnikach jest wygodny dostęp. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2010-12-22 19:19:43 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI wiece arowe | |
?Uytkownik "Agent" napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:ies4uq$bds$1@news.onet.pl...
Co do wiec. odkr im zasilanie. we kabel podcz do niego arwke To pierwsza dobra rada. Raczej niekoniecznie. Ostatnio wymieniem dwie wiece ktre miay zwarcie. Miarodajny test bez wykrcania - jedynie omomierz (dokadny). Pzdr TG |
|
Data: 2010-12-22 07:09:43 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI wiece arowe | |
Uytkownik "mirek" <mirek_lucky@onet.pl> napisa w wiadomoci news:ieqd3q$7jl$1news.onet.pl... Uytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:ieqchh$nvp$1inews.gazeta.pl...No to pomg. |
|
Data: 2010-12-21 15:36:03 | |
Autor: Sebastian Sawicki | |
2.0 HDI świece żarowe | |
Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa a potem bedzie jeszcze jedno pykniecie - wtedy dopiero przestaja grzac swiece zarowe.
Przy duzym mrozie bedzie to ok 10-15 sekund po tym jak zgasnie kontrolka. Wtedy sprobuj odpalic i zobacz czy jest poprawa. S. |
|
Data: 2010-12-22 07:14:55 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI świece żarowe | |
Użytkownik "Sebastian Sawicki" <forlist@swps.edu.pl> napisał w wiadomości news:0lq6u7-p4q.ln1kerber0.swps.edu.pl... Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa To ciekawe, weź to rozwiń. |
|
Data: 2010-12-22 08:59:52 | |
Autor: Sebastian Sawicki | |
2.0 HDI świece żarowe | |
On 22.12.2010 07:14, Agent wrote:
Musisz sie wsluchac sie w dzwieki przy uruchamianiu, przekrecasz kluczyk, slyszysz dzwiek pompy paliwa, gasnie kontrolka swiec zarowych, potem po chwili znika dzwiek pompy. Jak poczekasz jeszcze dluzej to pyknie przekaznik, wtedy przestaja grzac swiece zarowe. U mnie tak jest, ze jak jest duzy mroz, i sprobuje odpalac od razu jak zgasnie kontrolka swiec to musze krecic dobre pare sekund (3? 5? nie pamietam bo raz tylko tak odpalem). Jak poczekam (tylko jak jest spory mroz) zgodnie z instrukcja powyzej to odpala po 2 - 3 przekreceniach walem. Byc moze swiece zarowe sa u mnie tez juz troche zmeczone, nie wiem, ale powyzsza procedura sie sprawdza wiec ja stosuje. W HDI jest jeszcze taki myk, ze jak wal korbowy podczas uruchamiania nie osiagnie jakiejs tam zalozonej predkosci (calkiem sporej), to sterownik silnika nie odpali. Dlatego tez, bardzo dobry akumulator to podstawa, bo nawet ten ktory kreci pozornie dobrze, moze nie wystarczyc. S. |
|
Data: 2010-12-22 10:21:23 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI świece żarowe | |
Użytkownik "Sebastian Sawicki" <forlist@swps.edu.pl> napisał w wiadomości news:6qn8u7-17i.ln1kerber0.swps.edu.pl... On 22.12.2010 07:14, Agent wrote: Jesli w ogóle ma elektryczną niskiego ciśnienia to czy czasem nie chodzi ona cały czas. W benzynówkach tez słychac dźwięk pompy tylko chwilę co nie oznacza że pompa chodzi tylko przez ten momemt. |
|
Data: 2010-12-22 09:56:30 | |
Autor: Waldek Godel | |
2.0 HDI wiece arowe | |
Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:21:23 +0100, Agent napisa(a):
Jesli w ogle ma elektryczn niskiego cinienia to czy czasem nie chodzi ona cay czas. W benzynwkach tez sychac dwik pompy tylko chwil co nie oznacza e pompa chodzi tylko przez ten momemt. tak, ma elektryczn niskiego cinienia. Zawsze. W dodatku komputer nie wczy zaponu (wtrysku) jak na pompie wysokiego cinienia nie bdzie odpowiedniego cisnienia paliwa z bardzo ma tolerancj od pompy z baku. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to e jak my im wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. Wanie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocztku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-22 12:56:07 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI wiece arowe | |
Uytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa w wiadomoci news:1cydvuo5c1qgm$.dlglepper.institute.com... Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:21:23 +0100, Agent napisa(a):Tu si akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej niskiego cinienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM. |
|
Data: 2010-12-22 12:09:03 | |
Autor: Waldek Godel | |
2.0 HDI wiece arowe | |
Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisa(a):
Tu si akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej niskiego cinienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM. Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to e jak my im wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. Wanie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocztku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-23 08:15:43 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI wiece arowe | |
Uytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa w wiadomoci news:4we3jyhdt7dj.dlglepper.institute.com... Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisa(a):I pompa elektryczna si wycza? |
|
Data: 2010-12-23 11:50:27 | |
Autor: Waldek Godel | |
2.0 HDI wiece arowe | |
Dnia Thu, 23 Dec 2010 08:15:43 +0100, Agent napisa(a):
Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.I pompa elektryczna si wycza? Nie. A dlaczego miaaby si wycza? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to e jak my im wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. Wanie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocztku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-23 18:22:48 | |
Autor: ToMasz | |
2.0 HDI wiece arowe | |
Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 23 Dec 2010 08:15:43 +0100, Agent napisa(a):obydwaj macie racje. jak sie przekrci kluczyk w stacyjce, to pompa "nabije" cinienia i... co ma krci w nieskonczono? wycza sie. Nie wiem ile to trwa, 10 moze 15 sekund ale napewno sie wycza. natomiast jak silnik zapali to pompa elektryczna w baku pompuje bez przerwy. ToMasz |
|
Data: 2012-02-16 12:16:29 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
2.0 HDI wiece arowe | |
W dniu 2010-12-22 13:09, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisa(a):A co powiesz o 2,0HDI 90KM na osprzcie siemensa, ktry to nie ma tej pompki jak silnik na osprzcie Boscha?? |
|
Data: 2010-12-22 12:59:31 | |
Autor: Sebastian Sawicki | |
2.0 HDI wiece arowe | |
On 22.12.2010 12:56, Agent wrote:
tak, ma elektryczn niskiego cinienia. Zawsze.Tu si akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej Autorowi chodzilo zapewne o to, ze ma ja zawsze 2.0 HDI.. S. |
|
Data: 2010-12-21 15:43:24 | |
Autor: CeSaR | |
2.0 HDI wiece arowe | |
Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys). Eeeeee, jako mi si wierzy nie chce eby po 80kkm wiece byy do wymiany.. Mimo wszystko sprawd najpierw bateri. A moe wtryski zasyfie jakim trefnym paliwem? C |
|
Data: 2010-12-21 16:42:57 | |
Autor: Rafal | |
2.0 HDI wiece arowe | |
Na zimnym silniku przy odczonej listwie zasilania wiec, kada powinna mie
prawie zwarcie do masy. Na pocztek moesz sprawdzi oporno pomidzy listw a mas, bo najprawdopodobniej wszystkie nie dziaaj. Po przekrceniu kluczyka na listwie, czy tam kablu, powinno by min. 11V. Jeeli czu, e zapon jest nie we wszystkich cylindrach jednoczenie, to te moe wskazywa na wiece arowe. -- |
|
Data: 2010-12-22 07:08:43 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI świece żarowe | |
Użytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ieqchh$nvp$1inews.gazeta.pl... Cześć Świece żarowe można sprawdzić bez odkręcania ( przynajmniej tak pobieżnie ale i tak z dużym prawdopodobieństwem) |
|
Data: 2010-12-22 15:34:03 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
2.0 HDI świece żarowe | |
On 2010-12-21, nexus6 <nexus6@poczta.gazeta.pl> wrote:
Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys). Najprostszy test: Wykrci, podpi do akumulatora, popatrze czy si nagrzewaj. Jak padnite - zobaczysz. Jak nie wszystkie bd dobrze grzay - zobaczysz. A na za sabo grzejce, za to rwno - masz mae szanse. Pzdr, Krzysiek Kieczewski |
|
Data: 2010-12-22 22:23:46 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
2.0 HDI świece żarowe | |
W dniu 2010-12-22 15:34, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-12-21, nexus6<nexus6@poczta.gazeta.pl> wrote: A jak dobre to możesz je uwalić. Może nie dotyczyć 2.0HDi (bo nie wiem w sumie jak w nim z tym jest), ale w niektórych nowych dieslach, świece wcale nie są podpięte pod 12V tylko sporo mniej (nawet 4,4V). -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-12-22 23:57:54 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
2.0 HDI świece żarowe | |
On 2010-12-22, Marcin "Kenickie" Mydlak <eikcinek@34xob.lp> wrote:
A jak dobre to moesz je uwali. Moe nie dotyczy 2.0HDi (bo nie wiem w sumie jak w nim z tym jest), ale w niektrych nowych dieslach, wiece wcale nie s podpite pod 12V tylko sporo mniej (nawet 4,4V). Nie wiedziaem. A czemu tak zrobili, eby dawa grubsze przewody? Pzdr, Krzysiek Kieczewski |
|
Data: 2010-12-22 23:36:45 | |
Autor: nexus6 | |
2.0 HDI świece żarowe | |
Więc tak
na razie testy zawieszone, temperatura wzrosła. Wczoraj jeszcze było -7 i pierwszy raz przytrzymałem świece dłużej niż do zgaśnięcia kontrolki i zaskoczył od razu. Widać po desce rozdzielczej: jak świece kończą grzać (chwilę po stanięciu pompki paliwa) to wzrasta jasność podświetlenia (koniec pracy świec). Może za krótko grzałem, poczekam na mróz. Silnik od razu po zaskoczeniu pracuje równiutko, więc chyba świece grzeją wszystkie. Obroty wału korbowego na ostrym mrozie przy rozruchu są nienadzwyczajne. To dla mnie interesujący trop, dziękuję autorowi sugestii o zbyt niskich. Olej syntetyk, ma 5000 przebiegu. Podjadę na test akumulatora. N mrozie -12 i mniej pod koniec trzeciego kręcenia lub na czwartym napięcie spada do 9 woltów (mam elektroniczny woltomierz, który o tym ostrzega). Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, ładowanie OK). Możliwe że rozrusznik coś nie tego? Czy w HDI są trwałe czy nie? pozdrawiam nexus |
|
Data: 2010-12-23 00:19:13 | |
Autor: Filip KK | |
2.0 HDI świece żarowe | |
W dniu 2010-12-22 23:36, nexus6 pisze:
na razie testy zawieszone, temperatura wzrosła. Wczoraj jeszcze było -7 Ale świece mogą nadal grzać. Może za krótko grzałem, poczekam na mróz. Ja ostatnio spróbowałem odpalić bez grzania świec, od razu przekręciłem silnik i troszkę ciężej mu było ale odpalił po 2 sekundach bez problemu przy -8 stopniach. Więc z tymi świeczkami to też tak się nie napalaj, powinieneś mieć dobry akumulator, to jest podstawa. Silnik od razu po zaskoczeniu Jedna świeca jak będzie grzała, to też silnik musi równiutko pracować. Obroty wału korbowego na ostrym mrozie przy rozruchu są nienadzwyczajne. Akumulator masz padnięty, moim zdaniem. Rozrusznik, jak każdy inny, ma za zadanie kręcić. |
|
Data: 2010-12-23 18:38:34 | |
Autor: ToMasz | |
2.0 HDI świece żarowe | |
Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, ładowanie OK). Przełóż moze aku z samochodu kogoś z rodziny - będziesz wiedział. Co do rozrusznika - cieżka sprawa. Przez wiekszość życia byłem zdania ze jak kręci to jest dobry. dopiero parę lat temu, jak zacząłem jeździć citroenami to "odkryłem" ze w rozruszniku są 4 szczotki, i jak któraś padnie (albo prawie padnie) to rozrusznik kręci, ale z taką jakąś nieśmiałością. W moim aucie rozrusznik przeżył tyle co sprzęgło wiec bardzo krótko. Jak by Cię interesowało jak wygląda Twój rozrusznik w środku (Naprawa) - zobacz sobie: http://infobot.pl/r/1THU Mimo ze taka naprawa kosztuje parę godzin pracy +szczotki za 20zł, to jednak pamietaj, ze nie koniecznie rozrusznik jest sprawcą problemów. ToMasz |
|
Data: 2010-12-23 00:04:00 | |
Autor: Filip KK | |
2.0 HDI świece żarowe | |
W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze:
Cześć Na świeczkach może być nagar. Albo może jakaś nie działać, jedna, dwie.. Jeśli rozrusznik kręci jakbyś korbką silnik odpalał, to akumulator masz słaby. |
|
Data: 2010-12-23 06:37:58 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI świece żarowe | |
Użytkownik "Filip KK" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieu0ad$pf$2@news.net.icm.edu.pl...
W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze: Cześć>Najpierw opis sytuacji. Na świeczkach może być nagar. Albo może jakaś nie działać, jedna, dwie.. Jeśli rozrusznik kręci jakbyś korbką silnik odpalał, to akumulator masz słaby. Albo wyrobione tuleje rozrusznika. Na dwóch dobrych świecach sprawny silnik odpala spokojnie przy -20 st. (sprawdzone wielokrotnie) Pzdr TG |
|
Data: 2010-12-24 11:51:50 | |
Autor: Filip KK | |
2.0 HDI świece żarowe | |
W dniu 2010-12-23 06:37, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Albo wyrobione tuleje rozrusznika. Na dwóch dobrych świecach sprawnyDokładnie tak jak mówisz. Nie wiem czemu aż tak bardzo koledzy zachęcają do sprawdzania _każdej_jednej_ świecy omomierzem/amperomierzem/voltomierzem. Ja w poprzednim aucie miałem 3 świeczki przepalone, zorientowałem się o tym po 2 zimach normalnego odpalania w największe mrozy... |
|
Data: 2011-01-04 15:56:47 | |
Autor: nexus6 | |
2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie | |
W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze:
CześćA więc problemem był akumulator. Badały go dwa warsztaty jeden elektryk i jeden sprzedawca akumulatorów i obaj twierdzili, ze jest OK bo daje 200A przez ponad 10s bez spadku napięcia. Ale badali zawsze jak podjechałem autem, czyli nie w stanie "po mroźnej nocy". W końcu wkurzony zabrałem go do domu i zbadałem po swojemu. Otóż aku miał typowe objawy zasiarczanienia tj. ładował się szybko i wyładowywał także. Na elektrodzie wyczytałem, że można to wykryć mierząc gęstość elektrolitu akumulatora naładowanego. Ładowałem go do do wyraźnego gazowania i napięcia spoczynkowego 12,6V (mierzone godzinę po odłączeniu prostownika) wtedy gęstość elektrolitu była jak dla akumulatora wyładowanego w połowie 1,2 g/cm3! Wyładowanie żarówką 55W (tj 3,9A prądu) przez 2 godziny akumulatora po zdjęciu z prostownika dało spadek napięcia do 11,8 V pod obiążeniem żarówki i 12,1 V bez obciążenia. Przy pojemnośći 77AH powinien móc zasilać tą żarówkę prze kilkanaście godzin! A 12,1 V to aku już mocno wyładowany. Poszedł na złom. Była to centra futura (stara, jeszcze polskiej produkcji). Zastąpiła ją centra plus i kręci jak dzika. Nie było jeszcze -10 w Poznaniu, ale przy -7 zapala od razu. Uwaga nowe centry futury (od 3 lat) nie są już polskie, ale hiszpańskie i nie daje się ich otworzyć aby sprawdzić elektrolit, dlatego wybrałem plusa. Może komuś pomogę tymi wywodami za Waszą pomoc dziękuję nexus |
|
Data: 2011-01-04 16:00:27 | |
Autor: Cavallino | |
2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie | |
Użytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:
W końcu wkurzony zabrałem go do domu i zbadałem po swojemu. Otóż aku miał typowe objawy zasiarczanienia tj. ładował się szybko i wyładowywał także. Na elektrodzie wyczytałem, że można to wykryć mierząc gęstość elektrolitu akumulatora naładowanego. Ładowałem go do do wyraźnego gazowania i napięcia spoczynkowego 12,6V (mierzone godzinę po odłączeniu prostownika) wtedy gęstość elektrolitu była jak dla akumulatora wyładowanego w połowie 1,2 g/cm3! A jaka miała być? Gazowanie to nie koniec ładowania akumulatora. Połowa - może być. Czyli miałeś prawidłowe objawy przy aku naładowanym połowicznie. |
|
Data: 2011-01-04 16:14:18 | |
Autor: nexus6 | |
2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie | |
W dniu 2011-01-04 16:00, Cavallino pisze:
Użytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news: A jaka miała być?tak i brak ładowania. Prąd płynący przy podłączonym prostowniku lub zasilaczu ustawionym na 14,5 V pomiędzy 100 a 200 mA nexus |
|
Data: 2011-01-04 16:21:44 | |
Autor: Cavallino | |
2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie | |
Użytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifvdfk$798$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-01-04 16:00, Cavallino pisze: Jaki znowu brak ładowania? Skoro gazował i był w połowie naładowany, to chyba jednak się ładował? |
|
Data: 2011-01-04 16:41:08 | |
Autor: nexus6 | |
2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie | |
W dniu 2011-01-04 16:21, Cavallino pisze:
Użytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomościTak i w tempie w jaki przjmował ładunek do pełna ładowanie trwałoby jeszcze 10,5 dnia przy założeniu prądu 150mA a ten spadał. pozdrawiam nexus |
|
Data: 2011-01-04 16:50:43 | |
Autor: Cavallino | |
2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie | |
Użytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:
Skoro gazował i był w połowie naładowany, to chyba jednak się ładował?Tak i w tempie w jaki przjmował ładunek do pełna ładowanie trwałoby jeszcze 10,5 dnia przy założeniu prądu 150mA a ten spadał. Znaczy do połowy ładowałeś go w kilka dni? Żeby mieć pewność musiałbyś sprawdzić parametry przed ładowaniem, po ładowaniu do połowy i po ładowaniu na full. Jak rozumiem sprawdziłeś tylko w tym drugim momencie, ciężko na tej podstawie wyrokować o sprawności aku. |
|