Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   2.0 HDI świece żarowe

2.0 HDI świece żarowe

Data: 2010-12-21 15:11:15
Autor: nexus6
2.0 HDI świece żarowe
Cześć
Mam kilka pytań.
Najpierw opis sytuacji.
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece żarowe od nowości.
Kontrolka pracuje normalni tzn, im zimniej tym dłużej świeci.
Auto zgaszone po kilku minutach jazdy (<5 min) na mrozie -10 zapala normalnie. Auto w okolicach 0 do może -2 zapala łatwo przy pierwszym kręceniu.
Przy -10 i niżej po nocy zapala bardzo ciężko, nawet jeśli ze 3 razy podgrzewam świece. Bardzo ciężko to dla mnie zaskoczenie przy 3 lub 4 kręceniu po około 10s każde (może trochę mniej). 3 kręcenia to minimum przy tych temperaturach, częściej 4.
Zużycia oleju brak, przebieg oryginalny.

Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
Moje pytanie: czy kontrolka świec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia, lub uszkodzenia zasilania świec?
Czy łatwo sprawdzić te świece samemu?
Ew koszt wymiany nie jest problemem, ale nie lubię marnować pieniędzy aby się przekonać, że to nie to.
Czy świece NGK są OK?
pozdrawiam
nexus

Data: 2010-12-21 15:20:46
Autor: mirek
2.0 HDI wiece arowe
Uytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:ieqchh$nvp$1inews.gazeta.pl...
Cze
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km wiece arowe od nowoci.
Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).

hej,
jeste pewien, e to wiece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo 2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 ty. parkowany tylko pod chmurk, na wsi. Zarwno w tym roku jak i w zesze mrozy odpala za pierwszym razem. Po mocno moronej nocy (-15 i wicej) trzeba nieco duej potrzyma (ok. 5 sek).

--
Mirek

Data: 2010-12-21 15:38:17
Autor: nexus6
2.0 HDI �wiece �arowe
W dniu 2010-12-21 15:20, mirek pisze:
U¿ytkownik "nexus6"<nexus6@poczta.gazeta.pl>  napisa³ w wiadomo¶ci
news:ieqchh$nvp$1inews.gazeta.pl...
Cze¶æ
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km ¶wiece ¿arowe od nowo¶ci.
Podejrzewam ¶wiece ¿arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).

hej,
jeste¶ pewien, ¿e to ¶wiece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo
2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 ty¶. parkowany tylko pod
chmurk±, na wsi. Zarówno w tym roku jak i w zesz³e mrozy odpala za pierwszym
razem. Po mocno moro¼nej nocy (-15 i wiêcej) trzeba nieco d³u¿ej potrzymaæ
(ok. 5 sek).


Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.
pozdrawiam
nexus

Data: 2010-12-21 21:53:12
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
2.0 HDI �wiece �arowe
W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:

Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.

Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi wyciągnąć z aku tyle mocy, że może nie mieć siły odpowiednio zakręcić.
Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale pojemność już nie ta.
Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy dłużej. Przebieg to 168kkm.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-12-22 07:11:43
Autor: Agent
2.0 HDI �wiece �arowe

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:ier43m$5c0$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:

Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.

Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi wyciągnąć z aku tyle mocy, że może nie mieć siły odpowiednio zakręcić.
Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale pojemność już nie ta.

Przecież na kręcenie się nie skarży.

Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy dłużej. Przebieg to 168kkm.

Następna super rada to mój pali od strzała...

Data: 2010-12-22 09:17:17
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
2.0 HDI �wiece �arowe
W dniu 2010-12-22 07:11, Agent pisze:

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w
wiadomości news:ier43m$5c0$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:

Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.

Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi
wyciągnąć z aku tyle mocy, że może nie mieć siły odpowiednio zakręcić.
Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się
okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale
pojemność już nie ta.

Przecież na kręcenie się nie skarży.


Akurat to może być złudne. Mój kręci jak głupi, sąsiadowi kręcił słabiej, choć wydawało się, że wystarczająco dobrze. Ja spokojnie odpaliłem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręcił żwawiej i odpalił bezproblemowo.

Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z
temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy
dłużej. Przebieg to 168kkm.

Następna super rada to mój pali od strzała...

Te, moderator...

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-12-22 10:17:31
Autor: Agent
2.0 HDI �wiece �arowe

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:iesc6c$q0q$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-12-22 07:11, Agent pisze:

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w
wiadomości news:ier43m$5c0$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:

Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.

Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi
wyciągnąć z aku tyle mocy, że może nie mieć siły odpowiednio zakręcić.
Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się
okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale
pojemność już nie ta.

Przecież na kręcenie się nie skarży.


Akurat to może być złudne. Mój kręci jak głupi, sąsiadowi kręcił słabiej, choć wydawało się, że wystarczająco dobrze. Ja spokojnie odpaliłem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręcił żwawiej i odpalił bezproblemowo.


Coś w tym może być ale jak da rade 4 razy pokręcić po 10 sekund to raczej nie to.

Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z
temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy
dłużej. Przebieg to 168kkm.

Następna super rada to mój pali od strzała...

Te, moderator...

A co :) Te dodatkowe przechwałki mu nie pomagają

Data: 2010-12-22 11:00:26
Autor: Sebastian Sawicki
2.0 HDI �wiece �arowe
On 22.12.2010 10:17, Agent wrote:
Akurat to może być złudne. Mój kręci jak głupi, sąsiadowi kręcił
słabiej, choć wydawało się, że wystarczająco dobrze. Ja spokojnie
odpaliłem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręcił żwawiej
i odpalił bezproblemowo.


Coś w tym może być ale jak da rade 4 razy pokręcić po 10 sekund to
raczej nie to.


Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7V ale silnik Ci juz nie odpali.
S.

Data: 2010-12-22 12:53:55
Autor: Agent
2.0 HDI �wiece �arowe

Użytkownik "Sebastian Sawicki" <forlist@swps.edu.pl> napisał w wiadomości news:8su8u7-0qk.ln1kerber0.swps.edu.pl...
On 22.12.2010 10:17, Agent wrote:
Akurat to może być złudne. Mój kręci jak głupi, sąsiadowi kręcił
słabiej, choć wydawało się, że wystarczająco dobrze. Ja spokojnie
odpaliłem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręcił żwawiej
i odpalił bezproblemowo.


Coś w tym może być ale jak da rade 4 razy pokręcić po 10 sekund to
raczej nie to.


Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7V ale silnik Ci juz nie odpali.

To już chyba mocno zarżnięta maszyna która nie ma kompresji. Jak tylko nie jest to kręcenie typu ostatnie tchnienie gdzie można liczyć pojedyncze obroty rozrusznika to auto musi zapalić.

Data: 2010-12-22 14:49:04
Autor: Sebastian Sawicki
2.0 HDI �wiece �arowe
On 22.12.2010 12:53, Agent wrote:
To już chyba mocno zarżnięta maszyna która nie ma kompresji. Jak tylko
nie jest to kręcenie typu ostatnie tchnienie gdzie można liczyć
pojedyncze obroty rozrusznika to auto musi zapalić.

przeczytaj to co napisalem odnosnie wymaganej predkosci obrotowej walu korbowego i reakcji sterownika silnika HDI.
S.

Data: 2010-12-23 08:13:06
Autor: Agent
2.0 HDI �wiece �arowe

Użytkownik "Sebastian Sawicki" <forlist@swps.edu.pl> napisał w wiadomości news:u8c9u7-a1q.ln1kerber0.swps.edu.pl...
On 22.12.2010 12:53, Agent wrote:
To już chyba mocno zarżnięta maszyna która nie ma kompresji. Jak tylko
nie jest to kręcenie typu ostatnie tchnienie gdzie można liczyć
pojedyncze obroty rozrusznika to auto musi zapalić.

przeczytaj to co napisalem odnosnie wymaganej predkosci obrotowej walu korbowego i reakcji sterownika silnika HDI.

Nie mogę sobie wyobraźnić aby silnik który kręci na tyle żwawo że nie można zauważyc różnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapalił z powodu za małych obrotów. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to jest zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co piszesz. Masz opis tego gdzieś?

Data: 2010-12-23 09:27:33
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI �wiece �arowe
Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieusq3$v0c$1@news.onet.pl...

Nie mogę sobie wyobraźnić aby silnik który kręci na tyle żwawo że nie można zauważyc różnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapalił z powodu za małych obrotów. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to jest zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co piszesz. Masz opis tego gdzieś?

W 1.9 dCi minimalne prędkość obrotowa przy której możliwy jest rozruch wynosi 300 obr/min
(źródło - Instrukcja serwisowa, rozdział 13B - układ wtrysku diesel)
Poniżej tej prędkości komputer wtrysku nie zezwala na rozruch.

Wprawdzie dyskusja dotyczy HDI - ale raczej jest podobnie.

Pzdr
TG

Data: 2010-12-23 14:36:35
Autor: Agent
2.0 HDI �wiece �arowe

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości news:iev15l$f62$1news.onet.pl...
Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieusq3$v0c$1@news.onet.pl...

Nie mogę sobie wyobraźnić aby silnik który kręci na tyle żwawo że nie można zauważyc różnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapalił z powodu za małych obrotów. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to jest zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co piszesz. Masz opis tego gdzieś?

W 1.9 dCi minimalne prędkość obrotowa przy której możliwy jest rozruch wynosi 300 obr/min
(źródło - Instrukcja serwisowa, rozdział 13B - układ wtrysku diesel)
Poniżej tej prędkości komputer wtrysku nie zezwala na rozruch.

Wprawdzie dyskusja dotyczy HDI - ale raczej jest podobnie.

Może i racja. Chociaż kłóci sie to z logiką jeśli auto mogłoby odpalic a nie odpali bo sterownik blokuje

Data: 2010-12-23 16:17:04
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI �wiece �arowe
Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ievj94$egp$1@news.onet.pl...

>W 1.9 dCi minimalne prędkość obrotowa przy której możliwy jest rozruch >wynosi 300 obr/min
>(źródło - Instrukcja serwisowa, rozdział 13B - układ wtrysku diesel)
>Poniżej tej prędkości komputer wtrysku nie zezwala na rozruch.

>Wprawdzie dyskusja dotyczy HDI - ale raczej jest podobnie.

Może i racja. Chociaż kłóci sie to z logiką jeśli auto mogłoby odpalic a nie odpali bo sterownik blokuje

Mechanikiem nie jestem, ale z tego co poczytałem wynika, że poniżej tej prędkości obrotowej nie jest zapewnione odpowiednie ciśnienie w rampie wtryskowej, które w fazie rozruchu powinno być większe od 1050 barów (jeśli ten warunek nie jest spełniony, komputer wtrysku nie zezwala na rozruch)

Pzdr
TG

Data: 2010-12-23 00:06:54
Autor: Filip KK
2.0 HDI �wiece �arowe
W dniu 2010-12-22 11:00, Sebastian Sawicki pisze:

Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7V
ale silnik Ci juz nie odpali.

Jesteś pewien tego co napisałeś?

Data: 2010-12-23 00:06:18
Autor: Filip KK
2.0 HDI �wiece �arowe
W dniu 2010-12-22 09:17, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi
wyciągnąć z aku tyle mocy, że może nie mieć siły odpowiednio zakręcić.
Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się
okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale
pojemność już nie ta.

Przecież na kręcenie się nie skarży.

Akurat to może być złudne. Mój kręci jak głupi, sąsiadowi kręcił
słabiej, choć wydawało się, że wystarczająco dobrze. Ja spokojnie
odpaliłem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręcił żwawiej i
odpalił bezproblemowo.

Dokładnie.

Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z
temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy
dłużej. Przebieg to 168kkm.

Następna super rada to mój pali od strzała...

Mój pali jak tylko pomyślę, że już przekręcam kluczyk.

Data: 2010-12-22 19:24:02
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI �wiece �arowe
Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ies4qv$b80$1@news.onet.pl...


Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi wyciągnąć z aku tyle mocy, że może nie mieć siły odpowiednio zakręcić.
>Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się >okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale pojemność >już nie ta.

Przecież na kręcenie się nie skarży.

Samo krecenie nie wystarczy, musi być odpowiednia predkosc obrotowa walu.

Pzdr
TG

Data: 2010-12-23 00:04:42
Autor: Filip KK
2.0 HDI �wiece �arowe
W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:

Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.

Możesz mieć gówniany olej.

Raczej na pewno.

Data: 2010-12-21 21:11:17
Autor: ToMasz
2.0 HDI wiece arowe
mirek pisze:
Uytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:ieqchh$nvp$1inews.gazeta.pl...
Cze
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km wiece arowe od nowoci.
Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).

hej,
jeste pewien, e to wiece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo 2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 ty. parkowany tylko pod chmurk, na wsi. Zarwno w tym roku jak i w zesze mrozy odpala za pierwszym razem. Po mocno moronej nocy (-15 i wicej) trzeba nieco duej potrzyma (ok. 5 sek).

nie ebym sie chwali, ale moja Xsara ma na liczniku 160ty (tyle
wywiatla a ile ma to nie niewiem) ma oryginalne wiece zarowe. Tyle ze
w HDi to sie tylko zim zapalaj i to na bardzo krtki czas. Zapalam tak
ze przekrcam kluczyk, i czekam a elektryczna pompa paliwa skoczy
pompowa - wtedy dopiero krce rozrusznikiem. Zapala _zawsze_ od razu.
15 stopni poniej zera szkodzi zamkom w drzwiach, klapa przymarza do
zderzaka, ale silnik - zapala. By w zeszym roku problem ze nie chciaa
zapala a objaw by podobny do padajcego akumulatora. Rozrusznik krci
tak troch niemrawo, jakby za wolno. przyczyna - szczotki. po wymianie
"rwie" jak dziki.
Co do wiec. odkr im zasilanie. we kabel podcz do niego arwke
(>50W) i dotykaj ni po kolei sykw wiec. jak zarwka sie zawieci ( a
nie zrobie zwarcia) - swiece s OK.

ToMasz

Data: 2010-12-22 07:13:47
Autor: Agent
2.0 HDI wiece arowe

Uytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:ier1l6$kvv$1inews.gazeta.pl...
mirek pisze:
Uytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisa w wiadomoci
news:ieqchh$nvp$1inews.gazeta.pl...
Cze
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km wiece arowe od nowoci.
Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).

hej,
jeste pewien, e to wiece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo
2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 ty. parkowany tylko pod
chmurk, na wsi. Zarwno w tym roku jak i w zesze mrozy odpala za pierwszym
razem. Po mocno moronej nocy (-15 i wicej) trzeba nieco duej potrzyma
(ok. 5 sek).

nie ebym sie chwali, ale moja Xsara ma na liczniku 160ty (tyle
wywiatla a ile ma to nie niewiem) ma oryginalne wiece zarowe. Tyle ze
w HDi to sie tylko zim zapalaj i to na bardzo krtki czas. Zapalam tak
ze przekrcam kluczyk, i czekam a elektryczna pompa paliwa skoczy
pompowa - wtedy dopiero krce rozrusznikiem. Zapala _zawsze_ od razu.
15 stopni poniej zera szkodzi zamkom w drzwiach, klapa przymarza do
zderzaka, ale silnik - zapala. By w zeszym roku problem ze nie chciaa
zapala a objaw by podobny do padajcego akumulatora. Rozrusznik krci
tak troch niemrawo, jakby za wolno. przyczyna - szczotki. po wymianie
"rwie" jak dziki.

Czy kada odpowied musi zawiera opis jak to mj diesel super pali?

Co do wiec. odkr im zasilanie. we kabel podcz do niego arwke
(>50W) i dotykaj ni po kolei sykw wiec. jak zarwka sie zawieci ( a
nie zrobie zwarcia) - swiece s OK.

To pierwsza dobra rada.

Data: 2010-12-22 09:20:42
Autor: Mariusz Chwalba
2.0 HDI wiece arowe
On Wed, 22 Dec 2010 07:13:47 +0100, Agent <wprzyjemski@onet.ue> wrote:

Uytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisa w wiadomoci
news:ieqchh$nvp$1inews.gazeta.pl...
Cze
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km wiece arowe od nowoci.
Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
[...]
Co do wiec. odkr im zasilanie. we kabel podcz do niego arwke
(>50W) i dotykaj ni po kolei sykw wiec. jak zarwka sie zawieci ( a
nie zrobie zwarcia) - swiece s OK.

To pierwsza dobra rada.

Zwrci te uwag, czy czasami jaka nie wieci sabiej. Albo omomierzem
(do masy), czy opornoci maj te same. wieca moe si koczy, ale  komputer
jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.

Jak ju multimetr rano wycigniesz, to sprawdzibym przy okazji napicie
na akumulatorze przed rozruchem (powinno by ponad 12.5V i nie spada
widocznie przy wczonych wiatach) i po rozruchu (adowanie, przy  wczonych
wiatach i nawiewach powinno by powyej 14V). Tak na wszelki wypadek.

Trzecie sprawdzibym paliwo, przez zatankowanie gdzie indziej. Chyba, e
z rnych stacji korzystasz.

No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do due opory  rozrusznikowi
- to poznasz "na such", e niezbyt wawo krci silnikiem. W takim wypadku
doadowa akumulator.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-12-23 00:11:22
Autor: Filip KK
2.0 HDI wiece arowe
W dniu 2010-12-22 09:20, Mariusz Chwalba pisze:

Zwrci te uwag, czy czasami jaka nie wieci sabiej. Albo omomierzem
(do masy), czy opornoci maj te same. wieca moe si koczy, ale
komputer
jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.

CO zrobi jak kada wieczka wskae inn warto opornoci? Jaka powinna by oporno? Jak ma si oporno do nagaru na wiecy?

Trzecie sprawdzibym paliwo, przez zatankowanie gdzie indziej. Chyba, e
z rnych stacji korzystasz.

Jeli tankuje na rnych to bardzo le, nie moe w tej sytuacji wykluczy, e to paliwo.

No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do due opory
rozrusznikowi

Rozrusznik krci si w oleju?

- to poznasz "na such", e niezbyt wawo krci silnikiem. W takim wypadku
doadowa akumulator.

W takim przypadku ZMIENI OLEJ !!!

Data: 2010-12-23 08:02:41
Autor: Mariusz Chwalba
2.0 HDI wiece arowe
On Thu, 23 Dec 2010 00:11:22 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl> wrote:

Zwrci te uwag, czy czasami jaka nie wieci sabiej. Albo omomierzem
(do masy), czy opornoci maj te same. wieca moe si koczy, ale
komputer
jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.

CO zrobi jak kada wieczka wskae inn warto opornoci?

Zapyta dalej na grupie. Albo jecha do mechanika.

Jaka powinna by oporno?

Mniej-wicej taka sama. Koczenie si wiecy mona zaobserwowa po tecie
"na arwk", tam si spore rnice robi.

Jak ma si oporno do nagaru na wiecy?

Nijak. Ale przegwizdanie omomierzem wiec to 3 minuty roboty i nie wymaga
demontau niczego istotnego.

[...]
No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do due opory
rozrusznikowi

Rozrusznik krci si w oleju?

Nie wiem jak u Ciebie, u mnie krci silnikiem.

- to poznasz "na such", e niezbyt wawo krci silnikiem. W takim  wypadku
doadowa akumulator.

W takim przypadku ZMIENI OLEJ !!!

Dyskusyjne. Jestem raczej zwolennikiem praktyki uywania klasy lepkoci
oleju przewidzianej przez producenta. Producent za zwykle przewiduje, e
rozrusznik musi w rnych warunkach tym silnikiem krci. Jeeli na
doadowanym akumulatorze odpali normalnie, problem jest w okolicach
adowania (bo nie daje rady najwyraniej go doadowa). Jeli nie da rady,
to mona szuka dalej.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-12-23 08:32:29
Autor: ToMasz
2.0 HDI wiece arowe
Mariusz Chwalba pisze:
On Thu, 23 Dec 2010 00:11:22 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl> wrote:

Zwrci te uwag, czy czasami jaka nie wieci sabiej. Albo omomierzem
(do masy), czy opornoci maj te same. wieca moe si koczy, ale
komputer
jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.

CO zrobi jak kada wieczka wskae inn warto opornoci?

Zapyta dalej na grupie. Albo jecha do mechanika.
pojechalici panowie troszk skrtami mylowymi. W praktyce, omomierzem
bym tej swiecy nie mierzy, bo wyjedzie prawie zwarcie na kadej. Trzeba
by zmierzy prd, i dopiero ten prd porwnywa. Amperomierza tylko
chyba na takie prdy brak.... Bo co  mi sie wydaje ze 10A dla takiej
swiecy to piku....

ToMasz

Data: 2010-12-23 08:55:59
Autor: Mariusz Chwalba
2.0 HDI świece żarowe
On Thu, 23 Dec 2010 08:32:29 +0100, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

Zwrócić też uwagę, czy czasami jakaś nie świeci słabiej. Albo  omomierzem
(do masy), czy oporności mają te same. Świeca może się kończyć, ale
komputer
jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.

CO zrobić jak każda świeczka wskaże inną wartość oporności?

Zapytać dalej na grupie. Albo jechać do mechanika.
pojechaliści panowie troszkę skrótami myślowymi. W praktyce, omomierzem
bym tej swiecy nie mierzył, bo wyjedzie prawie zwarcie na każdej.

Ale bez przesady, świece żarowe mają oporności między 0.2Ω ("szybkie") do
gdzieś 1Ω. To jest spokojnie mierzalne przeciętnym multimetrem. Nawet
przy błędach pomiarowych, będziesz te błędy miał takie same na każdej  świecy.

Trzeba
by zmierzyć prąd, i dopiero ten prąd porównywać. Amperomierza tylko
chyba na takie prądy brak.... Bo coś  mi sie wydaje ze 10A dla takiej
swiecy to pikuś....

Mechanik sprawdzi to wpinając żarówkę w szereg między świecą a zasilaniem
i będzie oceniał po jasności świecenia tej żarówki. Mam wrażenie, że  multimetr
będzie dokładniejszy :-)

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-12-23 11:39:21
Autor: J.F.
2.0 HDI świece żarowe
Użytkownik "Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> napisał
Ale bez przesady, świece żarowe mają oporności między 0.2Ω ("szybkie") do
gdzieś 1Ω. To jest spokojnie mierzalne przeciętnym multimetrem. Nawet
przy błędach pomiarowych, będziesz te błędy miał takie same na każdej  świecy.

0.2 ohm to juz nie bardzo. Kabelki miernika maja tyle.
Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc.

J.

Data: 2010-12-23 11:54:33
Autor: Mariusz Chwalba
2.0 HDI świece żarowe
On Thu, 23 Dec 2010 11:39:21 +0100, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>  wrote:

Ale bez przesady, świece żarowe mają oporności między 0.2Ω ("szybkie")  do
gdzieś 1Ω. To jest spokojnie mierzalne przeciętnym multimetrem. Nawet
przy błędach pomiarowych, będziesz te błędy miał takie same na każdej   świecy.

0.2 ohm to juz nie bardzo. Kabelki miernika maja tyle.

Albo i więcej. Ale to nie przeszkadza przy porównaniu, czy wszystkie świece
tą samą oporność mają.

Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc.

Podejrzewam, że przy przekaźnikach jest wygodny dostęp.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-12-22 19:19:43
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI wiece arowe
?Uytkownik "Agent"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:ies4uq$bds$1@news.onet.pl...


Co do wiec. odkr im zasilanie. we kabel podcz do niego arwke
(>50W) i dotykaj ni po kolei sykw wiec. jak zarwka sie zawieci ( a
nie zrobie zwarcia) - swiece s OK.

To pierwsza dobra rada.

Raczej niekoniecznie. Ostatnio wymieniem dwie wiece ktre miay zwarcie.
Miarodajny test bez wykrcania - jedynie omomierz (dokadny).

Pzdr
TG

Data: 2010-12-22 07:09:43
Autor: Agent
2.0 HDI wiece arowe

Uytkownik "mirek" <mirek_lucky@onet.pl> napisa w wiadomoci news:ieqd3q$7jl$1news.onet.pl...
Uytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:ieqchh$nvp$1inews.gazeta.pl...
Cze
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km wiece arowe od nowoci.
Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).

hej,
jeste pewien, e to wiece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo 2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 ty. parkowany tylko pod chmurk, na wsi. Zarwno w tym roku jak i w zesze mrozy odpala za pierwszym razem. Po mocno moronej nocy (-15 i wicej) trzeba nieco duej potrzyma (ok. 5 sek).

No to pomg.

Data: 2010-12-21 15:36:03
Autor: Sebastian Sawicki
2.0 HDI świece żarowe
Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa a potem bedzie jeszcze jedno pykniecie - wtedy dopiero przestaja grzac swiece zarowe.
Przy duzym mrozie bedzie to ok 10-15 sekund po tym jak zgasnie kontrolka.
Wtedy sprobuj odpalic i zobacz czy jest poprawa.
S.

Data: 2010-12-22 07:14:55
Autor: Agent
2.0 HDI świece żarowe

Użytkownik "Sebastian Sawicki" <forlist@swps.edu.pl> napisał w wiadomości news:0lq6u7-p4q.ln1kerber0.swps.edu.pl...
Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa

To ciekawe, weź to rozwiń.

Data: 2010-12-22 08:59:52
Autor: Sebastian Sawicki
2.0 HDI świece żarowe
On 22.12.2010 07:14, Agent wrote:

Użytkownik "Sebastian Sawicki" <forlist@swps.edu.pl> napisał w
wiadomości news:0lq6u7-p4q.ln1kerber0.swps.edu.pl...
Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj
jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa

To ciekawe, weź to rozwiń.

Musisz sie wsluchac sie w dzwieki przy uruchamianiu, przekrecasz kluczyk, slyszysz dzwiek pompy paliwa, gasnie kontrolka swiec zarowych, potem po chwili znika dzwiek pompy. Jak poczekasz jeszcze dluzej to pyknie przekaznik, wtedy przestaja grzac swiece zarowe.

U mnie tak jest, ze jak jest duzy mroz, i sprobuje odpalac od razu jak zgasnie kontrolka swiec to musze krecic dobre pare sekund (3? 5? nie pamietam bo raz tylko tak odpalem). Jak poczekam (tylko jak jest spory mroz) zgodnie z instrukcja powyzej to odpala po 2 - 3 przekreceniach walem. Byc moze swiece zarowe sa u mnie tez juz troche zmeczone, nie wiem, ale powyzsza procedura sie sprawdza wiec ja stosuje.
W HDI jest jeszcze taki myk, ze jak wal korbowy podczas uruchamiania nie osiagnie jakiejs tam zalozonej predkosci (calkiem sporej), to sterownik silnika nie odpali. Dlatego tez, bardzo dobry akumulator to podstawa, bo nawet ten ktory kreci pozornie dobrze, moze nie wystarczyc.

S.

Data: 2010-12-22 10:21:23
Autor: Agent
2.0 HDI świece żarowe

Użytkownik "Sebastian Sawicki" <forlist@swps.edu.pl> napisał w wiadomości news:6qn8u7-17i.ln1kerber0.swps.edu.pl...
On 22.12.2010 07:14, Agent wrote:

Użytkownik "Sebastian Sawicki" <forlist@swps.edu.pl> napisał w
wiadomości news:0lq6u7-p4q.ln1kerber0.swps.edu.pl...
Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj
jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa

To ciekawe, weź to rozwiń.

Musisz sie wsluchac sie w dzwieki przy uruchamianiu, przekrecasz kluczyk, slyszysz dzwiek pompy paliwa, gasnie kontrolka swiec zarowych, potem po chwili znika dzwiek pompy.

Jesli w ogóle  ma elektryczną niskiego ciśnienia to czy czasem nie chodzi ona cały czas. W benzynówkach tez słychac dźwięk pompy tylko chwilę co nie oznacza że pompa chodzi tylko przez ten momemt.

Data: 2010-12-22 09:56:30
Autor: Waldek Godel
2.0 HDI wiece arowe
Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:21:23 +0100, Agent napisa(a):

Jesli w ogle  ma elektryczn niskiego cinienia to czy czasem nie chodzi ona cay czas. W benzynwkach tez sychac dwik pompy tylko chwil co nie oznacza e pompa chodzi tylko przez ten momemt.

tak, ma elektryczn niskiego cinienia. Zawsze.
W dodatku komputer nie wczy zaponu (wtrysku) jak na pompie wysokiego
cinienia nie bdzie odpowiedniego cisnienia paliwa z bardzo ma
tolerancj od pompy z baku.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to e jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. Wanie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocztku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-22 12:56:07
Autor: Agent
2.0 HDI wiece arowe

Uytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa w wiadomoci news:1cydvuo5c1qgm$.dlglepper.institute.com...
Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:21:23 +0100, Agent napisa(a):

Jesli w ogle  ma elektryczn niskiego cinienia to czy czasem nie chodzi
ona cay czas. W benzynwkach tez sychac dwik pompy tylko chwil co nie
oznacza e pompa chodzi tylko przez ten momemt.

tak, ma elektryczn niskiego cinienia. Zawsze.
W dodatku komputer nie wczy zaponu (wtrysku) jak na pompie wysokiego
cinienia nie bdzie odpowiedniego cisnienia paliwa z bardzo ma
tolerancj od pompy z baku.

Tu si akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej niskiego cinienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.

Data: 2010-12-22 12:09:03
Autor: Waldek Godel
2.0 HDI wiece arowe
Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisa(a):

Tu si akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej niskiego cinienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.

Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to e jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. Wanie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocztku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-23 08:15:43
Autor: Agent
2.0 HDI wiece arowe

Uytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa w wiadomoci news:4we3jyhdt7dj.dlglepper.institute.com...
Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisa(a):

Tu si akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej
niskiego cinienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej
tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.

Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.

I pompa elektryczna si wycza?

Data: 2010-12-23 11:50:27
Autor: Waldek Godel
2.0 HDI wiece arowe
Dnia Thu, 23 Dec 2010 08:15:43 +0100, Agent napisa(a):

Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.

I pompa elektryczna si wycza?

Nie. A dlaczego miaaby si wycza?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to e jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. Wanie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocztku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-23 18:22:48
Autor: ToMasz
2.0 HDI wiece arowe
Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 23 Dec 2010 08:15:43 +0100, Agent napisa(a):

Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.

I pompa elektryczna si wycza?

Nie. A dlaczego miaaby si wycza?

obydwaj macie racje. jak sie przekrci kluczyk w stacyjce, to pompa
"nabije" cinienia i... co ma krci w nieskonczono? wycza sie. Nie
wiem ile to trwa, 10 moze 15 sekund ale napewno sie wycza. natomiast
jak silnik zapali to pompa elektryczna w baku pompuje bez przerwy.

ToMasz

Data: 2012-02-16 12:16:29
Autor: Kamil 'Model'
2.0 HDI wiece arowe
W dniu 2010-12-22 13:09, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisa(a):

Tu si akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej
niskiego cinienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej
tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.

Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.

A co powiesz o 2,0HDI 90KM na osprzcie siemensa, ktry to nie ma tej pompki jak silnik na osprzcie Boscha??

Data: 2010-12-22 12:59:31
Autor: Sebastian Sawicki
2.0 HDI wiece arowe
On 22.12.2010 12:56, Agent wrote:
tak, ma elektryczn niskiego cinienia. Zawsze.
W dodatku komputer nie wczy zaponu (wtrysku) jak na pompie wysokiego
cinienia nie bdzie odpowiedniego cisnienia paliwa z bardzo ma
tolerancj od pompy z baku.

Tu si akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej
niskiego cinienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma
jej tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.

Autorowi chodzilo zapewne o to, ze ma ja zawsze 2.0 HDI..
S.

Data: 2010-12-21 15:43:24
Autor: CeSaR
2.0 HDI wiece arowe
Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
Moje pytanie: czy kontrolka wiec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia, lub uszkodzenia zasilania wiec?

Eeeeee, jako mi si wierzy nie chce eby po 80kkm wiece byy do wymiany..
Mimo wszystko sprawd najpierw bateri.
A moe wtryski zasyfie jakim trefnym paliwem?

C

Data: 2010-12-21 16:42:57
Autor: Rafal
2.0 HDI wiece arowe
Na zimnym silniku przy odczonej listwie zasilania wiec, kada powinna mie
prawie zwarcie do masy. Na pocztek moesz sprawdzi oporno pomidzy listw
a mas, bo najprawdopodobniej wszystkie nie dziaaj. Po przekrceniu kluczyka
na listwie, czy tam kablu, powinno by min. 11V. Jeeli czu, e zapon jest
nie we wszystkich cylindrach jednoczenie, to te moe wskazywa na wiece arowe.


--


Data: 2010-12-22 07:08:43
Autor: Agent
2.0 HDI świece żarowe

Użytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ieqchh$nvp$1inews.gazeta.pl...
Cześć
Mam kilka pytań.
Najpierw opis sytuacji.
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece żarowe od nowości.
Kontrolka pracuje normalni tzn, im zimniej tym dłużej świeci.
Auto zgaszone po kilku minutach jazdy (<5 min) na mrozie -10 zapala normalnie. Auto w okolicach 0 do może -2 zapala łatwo przy pierwszym kręceniu.
Przy -10 i niżej po nocy zapala bardzo ciężko, nawet jeśli ze 3 razy podgrzewam świece. Bardzo ciężko to dla mnie zaskoczenie przy 3 lub 4 kręceniu po około 10s każde (może trochę mniej). 3 kręcenia to minimum przy tych temperaturach, częściej 4.
Zużycia oleju brak, przebieg oryginalny.

Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
Moje pytanie: czy kontrolka świec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia, lub uszkodzenia zasilania świec?
Czy łatwo sprawdzić te świece samemu?
Ew koszt wymiany nie jest problemem, ale nie lubię marnować pieniędzy aby się przekonać, że to nie to.
Czy świece NGK są OK?
pozdrawiam

Świece żarowe można sprawdzić bez odkręcania ( przynajmniej tak pobieżnie ale i tak z dużym prawdopodobieństwem)

Data: 2010-12-22 15:34:03
Autor: Krzysiek Kielczewski
2.0 HDI świece żarowe
On 2010-12-21, nexus6 <nexus6@poczta.gazeta.pl> wrote:
Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
Moje pytanie: czy kontrolka wiec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia, lub uszkodzenia zasilania wiec?
Czy atwo sprawdzi te wiece samemu?

Najprostszy test: Wykrci, podpi do akumulatora, popatrze czy si nagrzewaj.
Jak padnite - zobaczysz. Jak nie wszystkie bd dobrze grzay -
zobaczysz. A na za sabo grzejce, za to rwno - masz mae szanse.

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

Data: 2010-12-22 22:23:46
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
2.0 HDI świece żarowe
W dniu 2010-12-22 15:34, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-12-21, nexus6<nexus6@poczta.gazeta.pl>  wrote:
Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
Moje pytanie: czy kontrolka świec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia,
lub uszkodzenia zasilania świec?
Czy łatwo sprawdzić te świece samemu?

Najprostszy test: Wykręcić, podpiąć do akumulatora, popatrzeć czy się nagrzewają.
Jak padnięte - zobaczysz.

A jak dobre to możesz je uwalić. Może nie dotyczyć 2.0HDi (bo nie wiem w sumie jak w nim z tym jest), ale w niektórych nowych dieslach, świece wcale nie są podpięte pod 12V tylko sporo mniej (nawet 4,4V).


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-12-22 23:57:54
Autor: Krzysiek Kielczewski
2.0 HDI świece żarowe
On 2010-12-22, Marcin "Kenickie" Mydlak <eikcinek@34xob.lp> wrote:

A jak dobre to moesz je uwali. Moe nie dotyczy 2.0HDi (bo nie wiem w sumie jak w nim z tym jest), ale w niektrych nowych dieslach, wiece wcale nie s podpite pod 12V tylko sporo mniej (nawet 4,4V).

Nie wiedziaem. A czemu tak zrobili, eby dawa grubsze przewody?

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

Data: 2010-12-22 23:36:45
Autor: nexus6
2.0 HDI świece żarowe
Więc tak
na razie testy zawieszone, temperatura wzrosła. Wczoraj jeszcze było -7 i pierwszy raz przytrzymałem świece dłużej niż do zgaśnięcia kontrolki i zaskoczył od razu. Widać po desce rozdzielczej: jak świece kończą grzać (chwilę po stanięciu pompki paliwa) to wzrasta jasność podświetlenia (koniec pracy świec).
Może za krótko grzałem, poczekam na mróz. Silnik od razu po zaskoczeniu pracuje równiutko, więc chyba świece grzeją wszystkie.
Obroty wału korbowego na ostrym mrozie przy rozruchu są nienadzwyczajne. To dla mnie interesujący trop, dziękuję autorowi sugestii o zbyt niskich. Olej syntetyk, ma 5000 przebiegu. Podjadę na test akumulatora. N mrozie -12 i mniej pod koniec trzeciego kręcenia lub na czwartym napięcie spada do 9 woltów (mam elektroniczny woltomierz, który o tym ostrzega). Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, ładowanie OK). Możliwe że rozrusznik coś nie tego? Czy w HDI są trwałe czy nie?
pozdrawiam
nexus

Data: 2010-12-23 00:19:13
Autor: Filip KK
2.0 HDI świece żarowe
W dniu 2010-12-22 23:36, nexus6 pisze:

na razie testy zawieszone, temperatura wzrosła. Wczoraj jeszcze było -7
i pierwszy raz przytrzymałem świece dłużej niż do zgaśnięcia kontrolki i
zaskoczył od razu. Widać po desce rozdzielczej: jak świece kończą grzać
(chwilę po stanięciu pompki paliwa) to wzrasta jasność podświetlenia
(koniec pracy świec).

Ale świece mogą nadal grzać.

Może za krótko grzałem, poczekam na mróz.

Ja ostatnio spróbowałem odpalić bez grzania świec, od razu przekręciłem silnik i troszkę ciężej mu było ale odpalił po 2 sekundach bez problemu przy -8 stopniach. Więc z tymi świeczkami to też tak się nie napalaj, powinieneś mieć dobry akumulator, to jest podstawa.

Silnik od razu po zaskoczeniu
pracuje równiutko, więc chyba świece grzeją wszystkie.

Jedna świeca jak będzie grzała, to też silnik musi równiutko pracować.

Obroty wału korbowego na ostrym mrozie przy rozruchu są nienadzwyczajne.
To dla mnie interesujący trop, dziękuję autorowi sugestii o zbyt
niskich. Olej syntetyk, ma 5000 przebiegu. Podjadę na test akumulatora.
N mrozie -12 i mniej pod koniec trzeciego kręcenia lub na czwartym
napięcie spada do 9 woltów (mam elektroniczny woltomierz, który o tym
ostrzega). Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, ładowanie OK).
Możliwe że rozrusznik coś nie tego? Czy w HDI są trwałe czy nie?


Akumulator masz padnięty, moim zdaniem.

Rozrusznik, jak każdy inny, ma za zadanie kręcić.

Data: 2010-12-23 18:38:34
Autor: ToMasz
2.0 HDI świece żarowe
Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, ładowanie OK).
Możliwe że rozrusznik coś nie tego? Czy w HDI są trwałe czy nie?
pozdrawiam
nexus

Przełóż moze aku z samochodu kogoś z rodziny - będziesz wiedział. Co do
rozrusznika - cieżka sprawa. Przez wiekszość życia byłem zdania ze jak
kręci to jest dobry. dopiero parę lat temu, jak zacząłem jeździć
citroenami to "odkryłem" ze w rozruszniku są 4 szczotki, i jak któraś
padnie (albo prawie padnie) to rozrusznik kręci, ale z taką jakąś
nieśmiałością. W moim aucie rozrusznik przeżył tyle co sprzęgło wiec
bardzo krótko.
Jak by Cię interesowało jak wygląda Twój rozrusznik w środku (Naprawa) -
zobacz sobie:

 http://infobot.pl/r/1THU

Mimo ze taka naprawa kosztuje parę godzin pracy +szczotki za 20zł, to
jednak pamietaj, ze nie  koniecznie rozrusznik jest sprawcą problemów.
ToMasz

Data: 2010-12-23 00:04:00
Autor: Filip KK
2.0 HDI świece żarowe
W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze:
Cześć
Mam kilka pytań.
Najpierw opis sytuacji.

Na świeczkach może być nagar. Albo może jakaś nie działać, jedna, dwie.. Jeśli rozrusznik kręci jakbyś korbką silnik odpalał, to akumulator masz słaby.

Data: 2010-12-23 06:37:58
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI świece żarowe
Użytkownik "Filip KK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieu0ad$pf$2@news.net.icm.edu.pl...

W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze:
Cześć
Mam kilka pytań.
>Najpierw opis sytuacji.

Na świeczkach może być nagar. Albo może jakaś nie działać, jedna, dwie.. Jeśli rozrusznik kręci jakbyś korbką silnik odpalał, to akumulator masz słaby.

Albo wyrobione tuleje rozrusznika. Na dwóch dobrych świecach sprawny silnik odpala spokojnie przy -20 st. (sprawdzone wielokrotnie)

Pzdr
TG

Data: 2010-12-24 11:51:50
Autor: Filip KK
2.0 HDI świece żarowe
W dniu 2010-12-23 06:37, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Albo wyrobione tuleje rozrusznika. Na dwóch dobrych świecach sprawny
silnik odpala spokojnie przy -20 st. (sprawdzone wielokrotnie)

Dokładnie tak jak mówisz. Nie wiem czemu aż tak bardzo koledzy zachęcają do sprawdzania _każdej_jednej_ świecy omomierzem/amperomierzem/voltomierzem. Ja w poprzednim aucie miałem 3 świeczki przepalone, zorientowałem się o tym po 2 zimach normalnego odpalania w największe mrozy...

Data: 2011-01-04 15:56:47
Autor: nexus6
2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie
W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze:
Cześć
Mam kilka pytań.
Najpierw opis sytuacji.
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece żarowe od nowości.

A więc  problemem był akumulator.
Badały go dwa warsztaty jeden elektryk i jeden sprzedawca akumulatorów i obaj twierdzili, ze jest OK bo daje 200A przez ponad 10s bez spadku napięcia. Ale badali zawsze jak podjechałem autem, czyli nie w stanie "po mroźnej nocy".
W końcu wkurzony zabrałem go do domu i zbadałem po swojemu. Otóż aku miał typowe objawy zasiarczanienia tj. ładował się szybko i wyładowywał także. Na elektrodzie wyczytałem, że można to wykryć mierząc gęstość elektrolitu akumulatora naładowanego. Ładowałem go do do wyraźnego gazowania i napięcia spoczynkowego 12,6V (mierzone godzinę po odłączeniu prostownika) wtedy gęstość elektrolitu była jak dla akumulatora wyładowanego w połowie 1,2 g/cm3!
Wyładowanie żarówką 55W (tj 3,9A prądu) przez 2 godziny akumulatora po zdjęciu z prostownika dało spadek napięcia do 11,8 V pod obiążeniem żarówki i 12,1 V bez obciążenia. Przy pojemnośći 77AH powinien móc zasilać tą żarówkę prze kilkanaście godzin! A 12,1 V to aku już mocno wyładowany.
Poszedł na złom. Była to centra futura (stara, jeszcze polskiej produkcji). Zastąpiła ją centra plus i kręci jak dzika. Nie było jeszcze -10 w Poznaniu, ale przy -7 zapala od razu.
Uwaga nowe centry  futury (od 3 lat) nie są już polskie, ale hiszpańskie i nie daje się ich otworzyć aby sprawdzić elektrolit, dlatego wybrałem plusa.

Może komuś pomogę tymi wywodami
za Waszą pomoc dziękuję
nexus

Data: 2011-01-04 16:00:27
Autor: Cavallino
2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie
Użytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

W końcu wkurzony zabrałem go do domu i zbadałem po swojemu. Otóż aku miał typowe objawy zasiarczanienia tj. ładował się szybko i wyładowywał także. Na elektrodzie wyczytałem, że można to wykryć mierząc gęstość elektrolitu akumulatora naładowanego. Ładowałem go do do wyraźnego gazowania i napięcia spoczynkowego 12,6V (mierzone godzinę po odłączeniu prostownika) wtedy gęstość elektrolitu była jak dla akumulatora wyładowanego w połowie 1,2 g/cm3!

A jaka miała być?
Gazowanie to nie koniec ładowania akumulatora.
Połowa - może być.
Czyli miałeś prawidłowe objawy przy aku naładowanym połowicznie.

Data: 2011-01-04 16:14:18
Autor: nexus6
2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie
W dniu 2011-01-04 16:00, Cavallino pisze:
Użytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:


A jaka miała być?
Gazowanie to nie koniec ładowania akumulatora.
Połowa - może być.
Czyli miałeś prawidłowe objawy przy aku naładowanym połowicznie.
tak i brak ładowania. Prąd płynący przy  podłączonym prostowniku lub zasilaczu ustawionym na 14,5 V pomiędzy 100 a 200 mA
nexus

Data: 2011-01-04 16:21:44
Autor: Cavallino
2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie
Użytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifvdfk$798$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-01-04 16:00, Cavallino pisze:
Użytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:


A jaka miała być?
Gazowanie to nie koniec ładowania akumulatora.
Połowa - może być.
Czyli miałeś prawidłowe objawy przy aku naładowanym połowicznie.
tak i brak ładowania.

Jaki znowu brak ładowania?
Skoro gazował i był w połowie naładowany, to chyba jednak się ładował?

Data: 2011-01-04 16:41:08
Autor: nexus6
2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie
W dniu 2011-01-04 16:21, Cavallino pisze:
Użytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ifvdfk$798$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-01-04 16:00, Cavallino pisze:
Użytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:


A jaka miała być?
Gazowanie to nie koniec ładowania akumulatora.
Połowa - może być.
Czyli miałeś prawidłowe objawy przy aku naładowanym połowicznie.
tak i brak ładowania.

Jaki znowu brak ładowania?
Skoro gazował i był w połowie naładowany, to chyba jednak się ładował?
Tak i w tempie w jaki przjmował ładunek do pełna ładowanie trwałoby jeszcze 10,5 dnia przy założeniu prądu 150mA a ten spadał.
pozdrawiam
nexus

Data: 2011-01-04 16:50:43
Autor: Cavallino
2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie
Użytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

Skoro gazował i był w połowie naładowany, to chyba jednak się ładował?
Tak i w tempie w jaki przjmował ładunek do pełna ładowanie trwałoby jeszcze 10,5 dnia przy założeniu prądu 150mA a ten spadał.

Znaczy do połowy ładowałeś go w kilka dni?
Żeby mieć pewność musiałbyś sprawdzić parametry przed ładowaniem, po ładowaniu do połowy i po ładowaniu na full.
Jak rozumiem sprawdziłeś tylko w tym drugim momencie, ciężko na tej podstawie wyrokować o sprawności aku.

2.0 HDI świece żarowe

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona