Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   2.0 HDI 艣wiece 偶arowe

2.0 HDI 艣wiece 偶arowe

Data: 2010-12-22 23:36:45
Autor: nexus6
2.0 HDI 艣wiece 偶arowe
Wi臋c tak
na razie testy zawieszone, temperatura wzros艂a. Wczoraj jeszcze by艂o -7 i pierwszy raz przytrzyma艂em 艣wiece d艂u偶ej ni偶 do zga艣ni臋cia kontrolki i zaskoczy艂 od razu. Wida膰 po desce rozdzielczej: jak 艣wiece ko艅cz膮 grza膰 (chwil臋 po stani臋ciu pompki paliwa) to wzrasta jasno艣膰 pod艣wietlenia (koniec pracy 艣wiec).
Mo偶e za kr贸tko grza艂em, poczekam na mr贸z. Silnik od razu po zaskoczeniu pracuje r贸wniutko, wi臋c chyba 艣wiece grzej膮 wszystkie.
Obroty wa艂u korbowego na ostrym mrozie przy rozruchu s膮 nienadzwyczajne. To dla mnie interesuj膮cy trop, dzi臋kuj臋 autorowi sugestii o zbyt niskich. Olej syntetyk, ma 5000 przebiegu. Podjad臋 na test akumulatora. N mrozie -12 i mniej pod koniec trzeciego kr臋cenia lub na czwartym napi臋cie spada do 9 wolt贸w (mam elektroniczny woltomierz, kt贸ry o tym ostrzega). Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, 艂adowanie OK). Mo偶liwe 偶e rozrusznik co艣 nie tego? Czy w HDI s膮 trwa艂e czy nie?
pozdrawiam
nexus

Data: 2010-12-23 00:19:13
Autor: Filip KK
2.0 HDI 艣wiece 偶arowe
W dniu 2010-12-22 23:36, nexus6 pisze:

na razie testy zawieszone, temperatura wzros艂a. Wczoraj jeszcze by艂o -7
i pierwszy raz przytrzyma艂em 艣wiece d艂u偶ej ni偶 do zga艣ni臋cia kontrolki i
zaskoczy艂 od razu. Wida膰 po desce rozdzielczej: jak 艣wiece ko艅cz膮 grza膰
(chwil臋 po stani臋ciu pompki paliwa) to wzrasta jasno艣膰 pod艣wietlenia
(koniec pracy 艣wiec).

Ale 艣wiece mog膮 nadal grza膰.

Mo偶e za kr贸tko grza艂em, poczekam na mr贸z.

Ja ostatnio spr贸bowa艂em odpali膰 bez grzania 艣wiec, od razu przekr臋ci艂em silnik i troszk臋 ci臋偶ej mu by艂o ale odpali艂 po 2 sekundach bez problemu przy -8 stopniach. Wi臋c z tymi 艣wieczkami to te偶 tak si臋 nie napalaj, powiniene艣 mie膰 dobry akumulator, to jest podstawa.

Silnik od razu po zaskoczeniu
pracuje r贸wniutko, wi臋c chyba 艣wiece grzej膮 wszystkie.

Jedna 艣wieca jak b臋dzie grza艂a, to te偶 silnik musi r贸wniutko pracowa膰.

Obroty wa艂u korbowego na ostrym mrozie przy rozruchu s膮 nienadzwyczajne.
To dla mnie interesuj膮cy trop, dzi臋kuj臋 autorowi sugestii o zbyt
niskich. Olej syntetyk, ma 5000 przebiegu. Podjad臋 na test akumulatora.
N mrozie -12 i mniej pod koniec trzeciego kr臋cenia lub na czwartym
napi臋cie spada do 9 wolt贸w (mam elektroniczny woltomierz, kt贸ry o tym
ostrzega). Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, 艂adowanie OK).
Mo偶liwe 偶e rozrusznik co艣 nie tego? Czy w HDI s膮 trwa艂e czy nie?


Akumulator masz padni臋ty, moim zdaniem.

Rozrusznik, jak ka偶dy inny, ma za zadanie kr臋ci膰.

Data: 2010-12-23 18:38:34
Autor: ToMasz
2.0 HDI 艣wiece 偶arowe
Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, 艂adowanie OK).
Mo偶liwe 偶e rozrusznik co艣 nie tego? Czy w HDI s膮 trwa艂e czy nie?
pozdrawiam
nexus

Prze艂贸偶 moze aku z samochodu kogo艣 z rodziny - b臋dziesz wiedzia艂. Co do
rozrusznika - cie偶ka sprawa. Przez wiekszo艣膰 偶ycia by艂em zdania ze jak
kr臋ci to jest dobry. dopiero par臋 lat temu, jak zacz膮艂em je藕dzi膰
citroenami to "odkry艂em" ze w rozruszniku s膮 4 szczotki, i jak kt贸ra艣
padnie (albo prawie padnie) to rozrusznik kr臋ci, ale z tak膮 jak膮艣
nie艣mia艂o艣ci膮. W moim aucie rozrusznik prze偶y艂 tyle co sprz臋g艂o wiec
bardzo kr贸tko.
Jak by Ci臋 interesowa艂o jak wygl膮da Tw贸j rozrusznik w 艣rodku (Naprawa) -
zobacz sobie:

 http://infobot.pl/r/1THU

Mimo ze taka naprawa kosztuje par臋 godzin pracy +szczotki za 20z艂, to
jednak pamietaj, ze nie  koniecznie rozrusznik jest sprawc膮 problem贸w.
ToMasz

2.0 HDI 艣wiece 偶arowe

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona