Data: 2010-12-21 15:20:46 | |
Autor: mirek | |
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe | |
U¿ytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ieqchh$nvp$1inews.gazeta.pl...
Cze¶æ hej, jeste¶ pewien, ¿e to ¶wiece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo 2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 ty¶. parkowany tylko pod chmurk±, na wsi. Zarówno w tym roku jak i w zesz³e mrozy odpala za pierwszym razem. Po mocno moro¼nej nocy (-15 i wiêcej) trzeba nieco d³u¿ej potrzymaæ (ok. 5 sek). -- Mirek |
|
Data: 2010-12-21 15:38:17 | |
Autor: nexus6 | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
W dniu 2010-12-21 15:20, mirek pisze:
U¿ytkownik "nexus6"<nexus6@poczta.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK. pozdrawiam nexus |
|
Data: 2010-12-21 21:53:12 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:
Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK. Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi wyciągnąć z aku tyle mocy, że może nie mieć siły odpowiednio zakręcić. Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale pojemność już nie ta. Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy dłużej. Przebieg to 168kkm. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-12-22 07:11:43 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:ier43m$5c0$1news.dialog.net.pl... W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze: Przecież na kręcenie się nie skarży. Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy dłużej. Przebieg to 168kkm.Następna super rada to mój pali od strzała... |
|
Data: 2010-12-22 09:17:17 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
W dniu 2010-12-22 07:11, Agent pisze:
Akurat to może być złudne. Mój kręci jak głupi, sąsiadowi kręcił słabiej, choć wydawało się, że wystarczająco dobrze. Ja spokojnie odpaliłem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręcił żwawiej i odpalił bezproblemowo. Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy zNastępna super rada to mój pali od strzała... Te, moderator... -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-12-22 10:17:31 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:iesc6c$q0q$1news.dialog.net.pl... W dniu 2010-12-22 07:11, Agent pisze: Coś w tym może być ale jak da rade 4 razy pokręcić po 10 sekund to raczej nie to. Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy zNastępna super rada to mój pali od strzała... A co :) Te dodatkowe przechwałki mu nie pomagają |
|
Data: 2010-12-22 11:00:26 | |
Autor: Sebastian Sawicki | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
On 22.12.2010 10:17, Agent wrote:
Akurat to może być złudne. Mój kręci jak głupi, sąsiadowi kręcił Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7V ale silnik Ci juz nie odpali. S. |
|
Data: 2010-12-22 12:53:55 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
Użytkownik "Sebastian Sawicki" <forlist@swps.edu.pl> napisał w wiadomości news:8su8u7-0qk.ln1kerber0.swps.edu.pl... On 22.12.2010 10:17, Agent wrote: To już chyba mocno zarżnięta maszyna która nie ma kompresji. Jak tylko nie jest to kręcenie typu ostatnie tchnienie gdzie można liczyć pojedyncze obroty rozrusznika to auto musi zapalić. |
|
Data: 2010-12-22 14:49:04 | |
Autor: Sebastian Sawicki | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
On 22.12.2010 12:53, Agent wrote:
To już chyba mocno zarżnięta maszyna która nie ma kompresji. Jak tylko przeczytaj to co napisalem odnosnie wymaganej predkosci obrotowej walu korbowego i reakcji sterownika silnika HDI. S. |
|
Data: 2010-12-23 08:13:06 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
Użytkownik "Sebastian Sawicki" <forlist@swps.edu.pl> napisał w wiadomości news:u8c9u7-a1q.ln1kerber0.swps.edu.pl... On 22.12.2010 12:53, Agent wrote: Nie mogę sobie wyobraźnić aby silnik który kręci na tyle żwawo że nie można zauważyc różnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapalił z powodu za małych obrotów. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to jest zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co piszesz. Masz opis tego gdzieś? |
|
Data: 2010-12-23 09:27:33 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieusq3$v0c$1@news.onet.pl...
Nie mogę sobie wyobraźnić aby silnik który kręci na tyle żwawo że nie można zauważyc różnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapalił z powodu za małych obrotów. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to jest zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co piszesz. Masz opis tego gdzieś? W 1.9 dCi minimalne prędkość obrotowa przy której możliwy jest rozruch wynosi 300 obr/min (źródło - Instrukcja serwisowa, rozdział 13B - układ wtrysku diesel) Poniżej tej prędkości komputer wtrysku nie zezwala na rozruch. Wprawdzie dyskusja dotyczy HDI - ale raczej jest podobnie. Pzdr TG |
|
Data: 2010-12-23 14:36:35 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości news:iev15l$f62$1news.onet.pl... Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieusq3$v0c$1@news.onet.pl...Może i racja. Chociaż kłóci sie to z logiką jeśli auto mogłoby odpalic a nie odpali bo sterownik blokuje |
|
Data: 2010-12-23 16:17:04 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ievj94$egp$1@news.onet.pl...
>W 1.9 dCi minimalne prędkość obrotowa przy której możliwy jest rozruch >wynosi 300 obr/min Mechanikiem nie jestem, ale z tego co poczytałem wynika, że poniżej tej prędkości obrotowej nie jest zapewnione odpowiednie ciśnienie w rampie wtryskowej, które w fazie rozruchu powinno być większe od 1050 barów (jeśli ten warunek nie jest spełniony, komputer wtrysku nie zezwala na rozruch) Pzdr TG |
|
Data: 2010-12-23 00:06:54 | |
Autor: Filip KK | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
W dniu 2010-12-22 11:00, Sebastian Sawicki pisze:
Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7VJesteś pewien tego co napisałeś? |
|
Data: 2010-12-23 00:06:18 | |
Autor: Filip KK | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
W dniu 2010-12-22 09:17, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Dokładnie.Akurat to może być złudne. Mój kręci jak głupi, sąsiadowi kręciłZ tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi Mój pali jak tylko pomyślę, że już przekręcam kluczyk.Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy zNastępna super rada to mój pali od strzała... |
|
Data: 2010-12-22 19:24:02 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ies4qv$b80$1@news.onet.pl...
Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi wyciągnąć z aku tyle mocy, że może nie mieć siły odpowiednio zakręcić.>Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się >okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale pojemność >już nie ta. Przecież na kręcenie się nie skarży. Samo krecenie nie wystarczy, musi być odpowiednia predkosc obrotowa walu. Pzdr TG |
|
Data: 2010-12-23 00:04:42 | |
Autor: Filip KK | |
2.0 HDI �wiece �arowe | |
W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:
Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.Możesz mieć gówniany olej. Raczej na pewno. |
|
Data: 2010-12-21 21:11:17 | |
Autor: ToMasz | |
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe | |
mirek pisze:
U¿ytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ieqchh$nvp$1inews.gazeta.pl...nie ¿ebym sie chwali³, ale moja Xsara ma na liczniku 160ty¶ (tyle wy¶wiatla a ile ma to nie niewiem) ma oryginalne ¶wiece zarowe. Tyle ze w HDi to sie tylko zim± zapalaj± i to na bardzo krótki czas. Zapalam tak ze przekrêcam kluczyk, i czekam a¿ elektryczna pompa paliwa skoñczy pompowaæ - wtedy dopiero krêce rozrusznikiem. Zapala _zawsze_ od razu. 15 stopni poni¿ej zera szkodzi zamkom w drzwiach, klapa przymarza do zderzaka, ale silnik - zapala. By³ w zesz³ym roku problem ze nie chcia³a zapalaæ a objaw by³ podobny do padaj±cego akumulatora. Rozrusznik krêci³ tak trochê niemrawo, jakby za wolno. przyczyna - szczotki. po wymianie "rwie" jak dziki. Co do ¶wiec. odkrêæ im zasilanie. we¼ kabel pod³±cz do niego ¿arówke (>50W) i dotykaj ni± po kolei syków ¶wiec. jak zarówka sie za¶wieci ( a nie zrobi³e¶ zwarcia) - swiece s± OK. ToMasz |
|
Data: 2010-12-22 07:13:47 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe | |
U¿ytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ier1l6$kvv$1inews.gazeta.pl... mirek pisze: Czy ka¿da odpowied¼ musi zawiera¿ opis jak to mój diesel super pali? Co do ¶wiec. odkrêæ im zasilanie. we¼ kabel pod³±cz do niego ¿arówke To pierwsza dobra rada. |
|
Data: 2010-12-22 09:20:42 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe | |
On Wed, 22 Dec 2010 07:13:47 +0100, Agent <wprzyjemski@onet.ue> wrote:
[...]U¿ytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Co do ¶wiec. odkrêæ im zasilanie. we¼ kabel pod³±cz do niego ¿arówke Zwróciæ te¿ uwagê, czy czasami jaka¶ nie ¶wieci s³abiej. Albo omomierzem (do masy), czy oporno¶ci maj± te same. ¦wieca mo¿e siê koñczyæ, ale komputer jeszcze tego jeszcze nie rejestruje. Jak ju¿ multimetr rano wyci±gniesz, to sprawdzi³bym przy okazji napiêcie na akumulatorze przed rozruchem (powinno byæ ponad 12.5V i nie spadaæ widocznie przy w³±czonych ¶wiat³ach) i po rozruchu (³adowanie, przy w³±czonych ¶wiat³ach i nawiewach powinno byæ powy¿ej 14V). Tak na wszelki wypadek. Trzecie sprawdzi³bym paliwo, przez zatankowanie gdzie indziej. Chyba, ¿e z ró¿nych stacji korzystasz. No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do¶æ du¿e opory rozrusznikowi - to poznasz "na s³uch", ¿e niezbyt ¿wawo krêci silnikiem. W takim wypadku do³adowaæ akumulator. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2010-12-23 00:11:22 | |
Autor: Filip KK | |
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe | |
W dniu 2010-12-22 09:20, Mariusz Chwalba pisze:
Zwróciæ te¿ uwagê, czy czasami jaka¶ nie ¶wieci s³abiej. Albo omomierzemCO zrobiæ jak ka¿da ¶wieczka wska¿e inn± warto¶æ oporno¶ci? Jaka powinna byæ oporno¶æ? Jak ma siê oporno¶æ do nagaru na ¶wiecy? Trzecie sprawdzi³bym paliwo, przez zatankowanie gdzie indziej. Chyba, ¿eJe¶li tankuje na ró¿nych to bardzo ¼le, nie mo¿e w tej sytuacji wykluczyæ, ¿e to paliwo. No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do¶æ du¿e opory Rozrusznik krêci siê w oleju? - to poznasz "na s³uch", ¿e niezbyt ¿wawo krêci silnikiem. W takim wypadkuW takim przypadku ZMIENIÆ OLEJ !!! |
|
Data: 2010-12-23 08:02:41 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe | |
On Thu, 23 Dec 2010 00:11:22 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl> wrote:
Zwróciæ te¿ uwagê, czy czasami jaka¶ nie ¶wieci s³abiej. Albo omomierzemCO zrobiæ jak ka¿da ¶wieczka wska¿e inn± warto¶æ oporno¶ci? Zapytaæ dalej na grupie. Albo jechaæ do mechanika. Jaka powinna byæ oporno¶æ? Mniej-wiêcej taka sama. Koñczenie siê ¶wiecy mo¿na zaobserwowaæ po te¶cie "na ¿arówkê", tam siê spore ró¿nice robi±. Jak ma siê oporno¶æ do nagaru na ¶wiecy? Nijak. Ale przegwizdanie omomierzem ¶wiec to 3 minuty roboty i nie wymaga demonta¿u niczego istotnego. [...] No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do¶æ du¿e opory Nie wiem jak u Ciebie, u mnie krêci silnikiem. - to poznasz "na s³uch", ¿e niezbyt ¿wawo krêci silnikiem. W takim wypadkuW takim przypadku ZMIENIÆ OLEJ !!! Dyskusyjne. Jestem raczej zwolennikiem praktyki u¿ywania klasy lepko¶ci oleju przewidzianej przez producenta. Producent za¶ zwykle przewiduje, ¿e rozrusznik musi w ró¿nych warunkach tym silnikiem krêciæ. Je¿eli na do³adowanym akumulatorze odpali normalnie, problem jest w okolicach ³adowania (bo nie daje rady najwyra¼niej go do³adowaæ). Je¶li nie da rady, to mo¿na szukaæ dalej. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2010-12-23 08:32:29 | |
Autor: ToMasz | |
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe | |
Mariusz Chwalba pisze:
On Thu, 23 Dec 2010 00:11:22 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl> wrote:pojechali¶ci panowie troszkê skrótami my¶lowymi. W praktyce, omomierzem bym tej swiecy nie mierzy³, bo wyjedzie prawie zwarcie na ka¿dej. Trzeba by zmierzyæ pr±d, i dopiero ten pr±d porównywaæ. Amperomierza tylko chyba na takie pr±dy brak.... Bo co¶ mi sie wydaje ze 10A dla takiej swiecy to piku¶.... ToMasz |
|
Data: 2010-12-23 08:55:59 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
2.0 HDI świece żarowe | |
On Thu, 23 Dec 2010 08:32:29 +0100, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
pojechaliści panowie troszkę skrótami myślowymi. W praktyce, omomierzemZwrócić też uwagę, czy czasami jakaś nie świeci słabiej. Albo omomierzemCO zrobić jak każda świeczka wskaże inną wartość oporności? Ale bez przesady, świece żarowe mają oporności między 0.2Ω ("szybkie") do gdzieś 1Ω. To jest spokojnie mierzalne przeciętnym multimetrem. Nawet przy błędach pomiarowych, będziesz te błędy miał takie same na każdej świecy. Trzeba Mechanik sprawdzi to wpinając żarówkę w szereg między świecą a zasilaniem i będzie oceniał po jasności świecenia tej żarówki. Mam wrażenie, że multimetr będzie dokładniejszy :-) pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2010-12-23 11:39:21 | |
Autor: J.F. | |
2.0 HDI świece żarowe | |
Użytkownik "Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> napisał
Ale bez przesady, świece żarowe mają oporności między 0.2Ω ("szybkie") do 0.2 ohm to juz nie bardzo. Kabelki miernika maja tyle. Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc. J. |
|
Data: 2010-12-23 11:54:33 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
2.0 HDI świece żarowe | |
On Thu, 23 Dec 2010 11:39:21 +0100, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ale bez przesady, świece żarowe mają oporności między 0.2Ω ("szybkie") do Albo i więcej. Ale to nie przeszkadza przy porównaniu, czy wszystkie świece tą samą oporność mają. Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc. Podejrzewam, że przy przekaźnikach jest wygodny dostęp. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2010-12-22 19:19:43 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe | |
?U¿ytkownik "Agent" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ies4uq$bds$1@news.onet.pl...
Co do ¶wiec. odkrêæ im zasilanie. we¼ kabel pod³±cz do niego ¿arówke To pierwsza dobra rada. Raczej niekoniecznie. Ostatnio wymieni³em dwie ¶wiece które mia³y zwarcie. Miarodajny test bez wykrêcania - jedynie omomierz (dok³adny). Pzdr TG |
|
Data: 2010-12-22 07:09:43 | |
Autor: Agent | |
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe | |
U¿ytkownik "mirek" <mirek_lucky@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ieqd3q$7jl$1news.onet.pl... U¿ytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ieqchh$nvp$1inews.gazeta.pl...No to¶ pomóg³. |