2.0 HDI ¶wiece ¿arowe

Data: 2010-12-21 15:20:46
Autor: mirek
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe
U¿ytkownik "nexus6" <nexus6@poczta.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ieqchh$nvp$1inews.gazeta.pl...
Cze¶æ
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km ¶wiece ¿arowe od nowo¶ci.
Podejrzewam ¶wiece ¿arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).

hej,
jeste¶ pewien, ¿e to ¶wiece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo 2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 ty¶. parkowany tylko pod chmurk±, na wsi. Zarówno w tym roku jak i w zesz³e mrozy odpala za pierwszym razem. Po mocno moro¼nej nocy (-15 i wiêcej) trzeba nieco d³u¿ej potrzymaæ (ok. 5 sek).

--
Mirek

Data: 2010-12-21 15:38:17
Autor: nexus6
2.0 HDI �wiece �arowe
W dniu 2010-12-21 15:20, mirek pisze:
[...]

Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.
pozdrawiam
nexus

Data: 2010-12-21 21:53:12
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
2.0 HDI �wiece �arowe
W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:

Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.

Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi wyciągnąć z aku tyle mocy, że może nie mieć siły odpowiednio zakręcić.
Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale pojemność już nie ta.
Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy dłużej. Przebieg to 168kkm.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-12-22 07:11:43
Autor: Agent
2.0 HDI �wiece �arowe

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:ier43m$5c0$1news.dialog.net.pl...
[...]

Przecież na kręcenie się nie skarży.

Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy dłużej. Przebieg to 168kkm.

Następna super rada to mój pali od strzała...

Data: 2010-12-22 09:17:17
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
2.0 HDI �wiece �arowe
W dniu 2010-12-22 07:11, Agent pisze:

[...]

Akurat to może być złudne. Mój kręci jak głupi, sąsiadowi kręcił słabiej, choć wydawało się, że wystarczająco dobrze. Ja spokojnie odpaliłem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręcił żwawiej i odpalił bezproblemowo.

Te, moderator...

Data: 2010-12-22 10:17:31
Autor: Agent
2.0 HDI �wiece �arowe

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:iesc6c$q0q$1news.dialog.net.pl...
[...]

Coś w tym może być ale jak da rade 4 razy pokręcić po 10 sekund to raczej nie to.

[...]

A co :) Te dodatkowe przechwałki mu nie pomagają

Data: 2010-12-22 11:00:26
Autor: Sebastian Sawicki
2.0 HDI �wiece �arowe
On 22.12.2010 10:17, Agent wrote:
[...]

Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7V ale silnik Ci juz nie odpali.
S.

Data: 2010-12-22 12:53:55
Autor: Agent
2.0 HDI �wiece �arowe

Użytkownik "Sebastian Sawicki" <forlist@swps.edu.pl> napisał w wiadomości news:8su8u7-0qk.ln1kerber0.swps.edu.pl...
[...]

To już chyba mocno zarżnięta maszyna która nie ma kompresji. Jak tylko nie jest to kręcenie typu ostatnie tchnienie gdzie można liczyć pojedyncze obroty rozrusznika to auto musi zapalić.

Data: 2010-12-22 14:49:04
Autor: Sebastian Sawicki
2.0 HDI �wiece �arowe
On 22.12.2010 12:53, Agent wrote:
To już chyba mocno zarżnięta maszyna która nie ma kompresji. Jak tylko
nie jest to kręcenie typu ostatnie tchnienie gdzie można liczyć
pojedyncze obroty rozrusznika to auto musi zapalić.

przeczytaj to co napisalem odnosnie wymaganej predkosci obrotowej walu korbowego i reakcji sterownika silnika HDI.
S.

Data: 2010-12-23 08:13:06
Autor: Agent
2.0 HDI �wiece �arowe

Użytkownik "Sebastian Sawicki" <forlist@swps.edu.pl> napisał w wiadomości news:u8c9u7-a1q.ln1kerber0.swps.edu.pl...
[...]

Nie mogę sobie wyobraźnić aby silnik który kręci na tyle żwawo że nie można zauważyc różnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapalił z powodu za małych obrotów. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to jest zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co piszesz. Masz opis tego gdzieś?

Data: 2010-12-23 09:27:33
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI �wiece �arowe
Użytkownik "Agent"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:ieusq3$v0c$1@news.onet.pl...

[...]

W 1.9 dCi minimalne prędkość obrotowa przy której możliwy jest rozruch wynosi 300 obr/min
(źródło - Instrukcja serwisowa, rozdział 13B - układ wtrysku diesel)
Poniżej tej prędkości komputer wtrysku nie zezwala na rozruch.

Wprawdzie dyskusja dotyczy HDI - ale raczej jest podobnie.

Pzdr
TG

Data: 2010-12-23 14:36:35
Autor: Agent
2.0 HDI �wiece �arowe

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości news:iev15l$f62$1news.onet.pl...
[...]

Może i racja. Chociaż kłóci sie to z logiką jeśli auto mogłoby odpalic a nie odpali bo sterownik blokuje

Data: 2010-12-23 16:17:04
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI �wiece �arowe
Użytkownik "Agent"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:ievj94$egp$1@news.onet.pl...

> [...]

Może i racja. Chociaż kłóci sie to z logiką jeśli auto mogłoby odpalic a nie odpali bo sterownik blokuje

Mechanikiem nie jestem, ale z tego co poczytałem wynika, że poniżej tej prędkości obrotowej nie jest zapewnione odpowiednie ciśnienie w rampie wtryskowej, które w fazie rozruchu powinno być większe od 1050 barów (jeśli ten warunek nie jest spełniony, komputer wtrysku nie zezwala na rozruch)

Pzdr
TG

Data: 2010-12-23 00:06:54
Autor: Filip KK
2.0 HDI �wiece �arowe
W dniu 2010-12-22 11:00, Sebastian Sawicki pisze:

Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7V
ale silnik Ci juz nie odpali.

Jesteś pewien tego co napisałeś?

Data: 2010-12-23 00:06:18
Autor: Filip KK
2.0 HDI �wiece �arowe

[...]

Dokładnie.

[...]

Mój pali jak tylko pomyślę, że już przekręcam kluczyk.

Data: 2010-12-22 19:24:02
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI �wiece �arowe
Użytkownik "Agent"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:ies4qv$b80$1@news.onet.pl...

> [...]
>Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się >okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale pojemność >już nie ta.

Samo krecenie nie wystarczy, musi być odpowiednia predkosc obrotowa walu.

Pzdr
TG

Data: 2010-12-23 00:04:42
Autor: Filip KK
2.0 HDI �wiece �arowe
W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:

Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.

Możesz mieć gówniany olej.

Raczej na pewno.

Data: 2010-12-21 21:11:17
Autor: ToMasz
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe
mirek pisze:
[...]

nie ¿ebym sie chwali³, ale moja Xsara ma na liczniku 160ty¶ (tyle
wy¶wiatla a ile ma to nie niewiem) ma oryginalne ¶wiece zarowe. Tyle ze
w HDi to sie tylko zim± zapalaj± i to na bardzo krótki czas. Zapalam tak
ze przekrêcam kluczyk, i czekam a¿ elektryczna pompa paliwa skoñczy
pompowaæ - wtedy dopiero krêce rozrusznikiem. Zapala _zawsze_ od razu.
15 stopni poni¿ej zera szkodzi zamkom w drzwiach, klapa przymarza do
zderzaka, ale silnik - zapala. By³ w zesz³ym roku problem ze nie chcia³a
zapalaæ a objaw by³ podobny do padaj±cego akumulatora. Rozrusznik krêci³
tak trochê niemrawo, jakby za wolno. przyczyna - szczotki. po wymianie
"rwie" jak dziki.
Co do ¶wiec. odkrêæ im zasilanie. we¼ kabel pod³±cz do niego ¿arówke
(>50W) i dotykaj ni± po kolei syków ¶wiec. jak zarówka sie za¶wieci ( a
nie zrobi³e¶ zwarcia) - swiece s± OK.

ToMasz

Data: 2010-12-22 07:13:47
Autor: Agent
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe

U¿ytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ier1l6$kvv$1inews.gazeta.pl...
mirek pisze:
[...]

Czy ka¿da odpowied¼ musi zawiera¿ opis jak to mój diesel super pali?

Co do ¶wiec. odkrêæ im zasilanie. we¼ kabel pod³±cz do niego ¿arówke
(>50W) i dotykaj ni± po kolei syków ¶wiec. jak zarówka sie za¶wieci ( a
nie zrobi³e¶ zwarcia) - swiece s± OK.

To pierwsza dobra rada.

Data: 2010-12-22 09:20:42
Autor: Mariusz Chwalba
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe
On Wed, 22 Dec 2010 07:13:47 +0100, Agent <wprzyjemski@onet.ue> wrote:

[...]
[...]
Co do ¶wiec. odkrêæ im zasilanie. we¼ kabel pod³±cz do niego ¿arówke
(>50W) i dotykaj ni± po kolei syków ¶wiec. jak zarówka sie za¶wieci ( a
nie zrobi³e¶ zwarcia) - swiece s± OK.

To pierwsza dobra rada.

Zwróciæ te¿ uwagê, czy czasami jaka¶ nie ¶wieci s³abiej. Albo omomierzem
(do masy), czy oporno¶ci maj± te same. ¦wieca mo¿e siê koñczyæ, ale  komputer
jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.

Jak ju¿ multimetr rano wyci±gniesz, to sprawdzi³bym przy okazji napiêcie
na akumulatorze przed rozruchem (powinno byæ ponad 12.5V i nie spadaæ
widocznie przy w³±czonych ¶wiat³ach) i po rozruchu (³adowanie, przy  w³±czonych
¶wiat³ach i nawiewach powinno byæ powy¿ej 14V). Tak na wszelki wypadek.

Trzecie sprawdzi³bym paliwo, przez zatankowanie gdzie indziej. Chyba, ¿e
z ró¿nych stacji korzystasz.

No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do¶æ du¿e opory  rozrusznikowi
- to poznasz "na s³uch", ¿e niezbyt ¿wawo krêci silnikiem. W takim wypadku
do³adowaæ akumulator.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-12-23 00:11:22
Autor: Filip KK
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe
W dniu 2010-12-22 09:20, Mariusz Chwalba pisze:

Zwróciæ te¿ uwagê, czy czasami jaka¶ nie ¶wieci s³abiej. Albo omomierzem
(do masy), czy oporno¶ci maj± te same. ¦wieca mo¿e siê koñczyæ, ale
komputer
jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.

CO zrobiæ jak ka¿da ¶wieczka wska¿e inn± warto¶æ oporno¶ci? Jaka powinna byæ oporno¶æ? Jak ma siê oporno¶æ do nagaru na ¶wiecy?

Trzecie sprawdzi³bym paliwo, przez zatankowanie gdzie indziej. Chyba, ¿e
z ró¿nych stacji korzystasz.

Je¶li tankuje na ró¿nych to bardzo ¼le, nie mo¿e w tej sytuacji wykluczyæ, ¿e to paliwo.

No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do¶æ du¿e opory
rozrusznikowi

Rozrusznik krêci siê w oleju?

- to poznasz "na s³uch", ¿e niezbyt ¿wawo krêci silnikiem. W takim wypadku
do³adowaæ akumulator.

W takim przypadku ZMIENIÆ OLEJ !!!

Data: 2010-12-23 08:02:41
Autor: Mariusz Chwalba
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe
On Thu, 23 Dec 2010 00:11:22 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl> wrote:

[...]

Zapytaæ dalej na grupie. Albo jechaæ do mechanika.

Jaka powinna byæ oporno¶æ?

Mniej-wiêcej taka sama. Koñczenie siê ¶wiecy mo¿na zaobserwowaæ po te¶cie
"na ¿arówkê", tam siê spore ró¿nice robi±.

Jak ma siê oporno¶æ do nagaru na ¶wiecy?

Nijak. Ale przegwizdanie omomierzem ¶wiec to 3 minuty roboty i nie wymaga
demonta¿u niczego istotnego.

[...]
No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do¶æ du¿e opory
rozrusznikowi

Rozrusznik krêci siê w oleju?

Nie wiem jak u Ciebie, u mnie krêci silnikiem.

- to poznasz "na s³uch", ¿e niezbyt ¿wawo krêci silnikiem. W takim  wypadku
do³adowaæ akumulator.

W takim przypadku ZMIENIÆ OLEJ !!!

Dyskusyjne. Jestem raczej zwolennikiem praktyki u¿ywania klasy lepko¶ci
oleju przewidzianej przez producenta. Producent za¶ zwykle przewiduje, ¿e
rozrusznik musi w ró¿nych warunkach tym silnikiem krêciæ. Je¿eli na
do³adowanym akumulatorze odpali normalnie, problem jest w okolicach
³adowania (bo nie daje rady najwyra¼niej go do³adowaæ). Je¶li nie da rady,
to mo¿na szukaæ dalej.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-12-23 08:32:29
Autor: ToMasz
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe
Mariusz Chwalba pisze:
[...]

pojechali¶ci panowie troszkê skrótami my¶lowymi. W praktyce, omomierzem
bym tej swiecy nie mierzy³, bo wyjedzie prawie zwarcie na ka¿dej. Trzeba
by zmierzyæ pr±d, i dopiero ten pr±d porównywaæ. Amperomierza tylko
chyba na takie pr±dy brak.... Bo co¶  mi sie wydaje ze 10A dla takiej
swiecy to piku¶....

ToMasz

Data: 2010-12-23 08:55:59
Autor: Mariusz Chwalba
2.0 HDI świece żarowe
On Thu, 23 Dec 2010 08:32:29 +0100, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

(do masy), czy oporności mają te same. Świeca może się kończyć, ale
komputer
jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.

CO zrobić jak każda świeczka wskaże inną wartość oporności?

Zapytać dalej na grupie. Albo jechać do mechanika.
pojechaliści panowie troszkę skrótami myślowymi. W praktyce, omomierzem
bym tej swiecy nie mierzył, bo wyjedzie prawie zwarcie na każdej.

Ale bez przesady, świece żarowe mają oporności między 0.2Ω ("szybkie") do
gdzieś 1Ω. To jest spokojnie mierzalne przeciętnym multimetrem. Nawet
przy bÅ‚Ä™dach pomiarowych, bÄ™dziesz te bÅ‚Ä™dy miaÅ‚ takie same na każdej  Å›wiecy.

Trzeba
by zmierzyć prąd, i dopiero ten prąd porównywać. Amperomierza tylko
chyba na takie prÄ…dy brak.... Bo coÅ›  mi sie wydaje ze 10A dla takiej
swiecy to pikuÅ›....

Mechanik sprawdzi to wpinając żarówkę w szereg między świecą a zasilaniem
będzie dokładniejszy :-)

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-12-23 11:39:21
Autor: J.F.
2.0 HDI świece żarowe
Użytkownik "Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> napisał
[...]

0.2 ohm to juz nie bardzo. Kabelki miernika maja tyle.
Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc.

J.

Data: 2010-12-23 11:54:33
Autor: Mariusz Chwalba
2.0 HDI świece żarowe
On Thu, 23 Dec 2010 11:39:21 +0100, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>  wrote:

gdzieś 1Ω. To jest spokojnie mierzalne przeciętnym multimetrem. Nawet
przy bÅ‚Ä™dach pomiarowych, bÄ™dziesz te bÅ‚Ä™dy miaÅ‚ takie same na każdej   Å›wiecy.

0.2 ohm to juz nie bardzo. Kabelki miernika maja tyle.

Albo i więcej. Ale to nie przeszkadza przy porównaniu, czy wszystkie świece
tą samą oporność mają.

Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc.

Podejrzewam, że przy przekaźnikach jest wygodny dostęp.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-12-22 19:19:43
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI ¶wiece ¿arowe
?U¿ytkownik "Agent"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ies4uq$bds$1@news.onet.pl...

Co do ¶wiec. odkrêæ im zasilanie. we¼ kabel pod³±cz do niego ¿arówke
(>50W) i dotykaj ni± po kolei syków ¶wiec. jak zarówka sie za¶wieci ( a
nie zrobi³e¶ zwarcia) - swiece s± OK.

To pierwsza dobra rada.

Raczej niekoniecznie. Ostatnio wymieni³em dwie ¶wiece które mia³y zwarcie.
Miarodajny test bez wykrêcania - jedynie omomierz (dok³adny).

Pzdr
TG

Data: 2010-12-22 07:09:43
Autor: Agent

[...]