Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Data: 2012-10-18 00:02:57
Autor: Marek
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Witam,

czy udało się komuś z Was doświadczyć a co ważniejsze zwalczyć problem szarpania w Berlingo 2.0 HDI ? Mam identyczny problem jak ktos opisal tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2318405.html#11412707

Pozdrawiam
Marek

Data: 2012-10-18 00:15:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Hello Marek,

Thursday, October 18, 2012, 12:02:57 AM, you wrote:

czy udało się komuś z Was doświadczyć a co ważniejsze zwalczyć problem
szarpania w Berlingo 2.0 HDI ? Mam identyczny problem jak ktos opisal tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2318405.html#11412707

Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów do
przyśpieszania z małych prędkości.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-10-17 22:18:50
Autor: tÎż
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
RoMan Mandziejewicz wrote:

Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów do przyśpieszania
z małych prędkości.

Znowu zaczyna się trollowanie. Uwaga! Nie karmić!

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-18 07:21:41
Autor: Marek Dyjor
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
UĹźytkownik wrote:
RoMan Mandziejewicz wrote:

Zwalczenie problemu polega na uzywania niĹźszych biegĂłw do
przyśpieszania z małych prędkości.

Znowu zaczyna się trollowanie. Uwaga! Nie karmić!

wisz trochę ma racji...

Data: 2012-10-18 13:17:07
Autor: tÎż
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Marek Dyjor wrote:

Zwalczenie problemu polega na uzywania niĹźszych biegĂłw do
przyśpieszania z małych prędkości.

Znowu zaczyna się trollowanie. Uwaga! Nie karmić!

wisz trochę ma racji...

Nie ma, sprawne auto z elektronicznym wtryskiem nie ma prawa szarpać w takiej sytuacji. Powinno po prostu słabo przyspieszać. Szarpać na za niskich obrotach to mógł, być może, Polonez z gaźnikiem...

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-18 00:20:04
Autor: Marek
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał

Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów do
przyśpieszania z małych prędkości.

To nie jest kwestia zbyt niskich obrotów. W zakresie 1000-1500 jest OK, felerny zakres to 1500-1800 obrotów. Zresztą jest to opisane w linku.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2012-10-18 00:29:47
Autor: liquidmolly
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
On Thu, 18 Oct 2012 00:20:04 +0200, Marek wrote:

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał

Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów do
przyśpieszania z małych prędkości.

To nie jest kwestia zbyt niskich obrotów. W zakresie 1000-1500 jest OK, felerny zakres to 1500-1800 obrotów. Zresztą jest to opisane w linku.

"Witam wszystkich>.Mam Berlingo z 2003r 2.0hdi 90ps i mam z nim problem,jak
jadę na 4biegu 50km/h i chcę przyspieszyć to zaczyna mi szarpać, a jeżeli
nie dotykam gazu prawie wcale to nie szarpie i jak mu wcisnę gaz do dechy to
też nie szarpie ,normalnie sie rozpędza. tak też jest na 5 biegu jak go
rozpędzam od 70 do 90km/. Na tych biegach z ta prędkością na obrotomierzu
jest od 1500do1900 obotów."
"Bo jeżeli się jedzie poniżej 1500obrotów na tych biegach to nie szarpie a
jeśli powyżej 2000tys obrotów to też nie szarpie."

To jest kwestia zbyt niskich obrotów.

Owszem, da sie ruszyć z nawet z trójki bez szarpania -- tylko trza umić i
nie martwic sie o sprzęgło ;P

Data: 2012-10-18 00:37:24
Autor: RoMan Mandziejewicz
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Hello Marek,

Thursday, October 18, 2012, 12:20:04 AM, you wrote:

Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów do
przyśpieszania z małych prędkości.
To nie jest kwestia zbyt niskich obrotów. W zakresie 1000-1500 jest OK,
felerny zakres to 1500-1800 obrotów. Zresztą jest to opisane w linku.

W linku jest opisane przyspieszanie od 50 na IV i od 70 na V - to nie
są własciwe biegi do przyśpieszania przy takich prędkościach.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-10-18 10:23:24
Autor: Marek
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto miał lub ma HDI 2.0 i ten problem będzie wiedział o co chodzi. Szarpanie występuje w zakresie 1500-1800 obrotów i to sa prędkosci 70-80 km/h na 5 biegu.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2012-10-18 19:23:51
Autor: Cavallino
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Użytkownik "Marek" <no@email.spammer_stop> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:507fbc7e$0$1311$65785112@news.neostrada.pl...
Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto miał lub ma HDI 2.0 i ten problem będzie wiedział o co chodzi. Szarpanie występuje w zakresie 1500-1800 obrotów i to sa prędkosci 70-80 km/h na 5 biegu.

Czyli tak jak Ci piszą - za nisko.

Data: 2012-10-18 19:56:33
Autor: liquidmolly
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
On Thu, 18 Oct 2012 10:23:24 +0200, Marek wrote:

Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto miał lub ma HDI 2.0 i ten problem będzie wiedział o co chodzi. Szarpanie występuje w zakresie 1500-1800 obrotów i to sa prędkosci 70-80 km/h na 5 biegu.

Ale probowales jezdzic z predkosciami 70-80 na czwartym (albo trzecim)
biegu, czy moze 2500 obrotow juz cie przeraza? Moze zmien samochod na taki z
automatyczna skrzynia...

Data: 2012-10-18 20:07:51
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-18 19:56, liquidmolly pisze:
On Thu, 18 Oct 2012 10:23:24 +0200, Marek wrote:

Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto miał
lub ma HDI 2.0 i ten problem będzie wiedział o co chodzi. Szarpanie
występuje w zakresie 1500-1800 obrotów i to sa prędkosci 70-80 km/h na 5
biegu.

Ale probowales jezdzic z predkosciami 70-80 na czwartym (albo trzecim)
biegu, czy moze 2500 obrotow juz cie przeraza? Moze zmien samochod na taki z
automatyczna skrzynia...

Ale tu nie chodzi o przerażenie obrotami lecz o to, że dla tego silnika opisane przez Marka warunki pracy nie powinny powodować żadnych szarpań. A skoro już o automacie, to mógłbyś się mocno zdziwić jak automat z podobnym silnikiem podczas delikatnej jazdy potrafi utrzymywać obroty właśnie w granicach 1500-1800.
Więc może to Ty nie do końca wiesz o czym piszesz...
--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-18 20:16:16
Autor: Tom N
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
R2r w <news:50804573$1news.home.net.pl>:

W dniu 2012-10-18 19:56, liquidmolly pisze:
On Thu, 18 Oct 2012 10:23:24 +0200, Marek wrote:
Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto miał
lub ma HDI 2.0 i ten problem będzie wiedział o co chodzi. Szarpanie
występuje w zakresie 1500-1800 obrotów i to sa prędkosci 70-80 km/h na 5
biegu.
Ale probowales jezdzic z predkosciami 70-80 na czwartym (albo trzecim)
biegu, czy moze 2500 obrotow juz cie przeraza? Moze zmien samochod na taki z
automatyczna skrzynia...
Ale tu nie chodzi o przerażenie obrotami lecz o to, że dla tego silnika opisane przez Marka warunki pracy nie powinny powodować żadnych szarpań.

Ale powoduje, i poki co nie znalazl sie lekarz od 70-80/5 biegu...

A skoro już o automacie, to mógłbyś się mocno zdziwić jak automat z podobnym silnikiem podczas delikatnej jazdy potrafi utrzymywać obroty właśnie w granicach 1500-1800.

No i? Delikates bedzie czestym klientem serwisu, mnie to nie przeszkadza

Więc może to Ty nie do końca wiesz o czym piszesz...

A moze wiem -- po co ci ta osobista wycieczka byla potrzebna? Chciales sie
dowartosciowac?



--
'Tom N'

Data: 2012-10-18 20:51:23
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-18 20:16,  (Tom N) pisze:
R2r w
<news:50804573$1news.home.net.pl>:

W dniu 2012-10-18 19:56, liquidmolly pisze:
On Thu, 18 Oct 2012 10:23:24 +0200, Marek wrote:
Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto miał
lub ma HDI 2.0 i ten problem będzie wiedział o co chodzi. Szarpanie
występuje w zakresie 1500-1800 obrotów i to sa prędkosci 70-80 km/h na 5
biegu.
Ale probowales jezdzic z predkosciami 70-80 na czwartym (albo trzecim)
biegu, czy moze 2500 obrotow juz cie przeraza? Moze zmien samochod na taki z
automatyczna skrzynia...
Ale tu nie chodzi o przeraĹźenie obrotami lecz o to, Ĺźe dla tego silnika
opisane przez Marka warunki pracy nie powinny powodować żadnych szarpań.

Ale powoduje, i poki co nie znalazl sie lekarz od 70-80/5 biegu...
W jednym samochodzie powoduje, w drugim takim samym nie. Ciekawe, prawda? :-) Na dodatek w trzecim podobnym rĂłwnieĹź wszystko ok.

A skoro już o automacie, to mógłbyś się mocno zdziwić jak automat z
podobnym silnikiem podczas delikatnej jazdy potrafi utrzymywać obroty
właśnie w granicach 1500-1800.

No i?
No i rada dotycząca zmiany samochodu na taki z automatem też nie jest rozwiązaniem. Nie sądzę aby to była sprawa skrzyni biegów, ;-) a jeśli chodzi o technikę jazdy to myślę, że możemy przyjąć już za pewnik, że również nie.

Delikates bedzie czestym klientem serwisu, mnie to nie przeszkadza
No, teraz też teraz pojechałeś... Łagodna jazda dieslem z obrotami 1500-1800 szkodliwa dla samochodu. Dobrze, że mój tego nie czyta, bo jeszcze by uwierzył. ;-)

Więc może to Ty nie do końca wiesz o czym piszesz...

A moze wiem -- po co ci ta osobista wycieczka byla potrzebna? Chciales sie
dowartosciowac?

Stwierdziłem fakt, że napisałeś (rozumiem, że oba posty są Twojego autorstwa mimo różnych nicków i braku podpisu w pierwszym) bzdurę i starałem się jak najłagodniej to ująć. Nie ma w tym nic osobistego. Stwierdzenie, że nie wiesz o czym piszesz jest tylko moja hipotezą, na której poparcie nie mam nic poza Twoimi słowami i brakiem podejrzewania Cię, że celowo kłamiesz. :-)
Nie podejrzewałem, że aż tak wrażliwy na swoim punkcie jesteś, że moje słowa mogły Cię urazić, zwłaszcza po tekście pod adresem wątkotwórcy "czy moze 2500 obrotow juz cie przeraza?". Dziwne, że to dla Ciebie nie było osobistą wycieczką. Ale nieważne. ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-18 21:10:59
Autor: Marek
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Użytkownik "liquidmolly" <brak@adresu.invalid> napisał

Ale probowales jezdzic z predkosciami 70-80 na czwartym (albo trzecim)
biegu, czy moze 2500 obrotow juz cie przeraza? Moze zmien samochod na taki z
automatyczna skrzynia...

Naprawdę tak trudno zrozumieć to co napisałem ? Poniżej 1500 jest OK, nawet przy 1000 obrotów auto jedzie płynnie. Dwa inne auta z tym silnikiem pracują poprawnie. Proszę o nie spamowanie w temacie.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2012-10-18 21:40:43
Autor: Artur Maśląg
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
W dniu 2012-10-18 21:10, Marek pisze:
"liquidmolly" <brak@adresu.invalid> napisał:

Ale probowales jezdzic z predkosciami 70-80 na czwartym (albo trzecim)
biegu, czy moze 2500 obrotow juz cie przeraza? Moze zmien samochod na
taki z
automatyczna skrzynia...

Naprawdę tak trudno zrozumieć to co napisałem ? Poniżej 1500 jest OK,
nawet przy 1000 obrotów auto jedzie płynnie. Dwa inne auta z tym
silnikiem pracują poprawnie.

A twoje nie i nikt nie potrafi znaleźć przyczyny. Dowiesz się pewnie
wielu dziwnych rzeczy, ale rozwiązania się nie spodziewaj. Przypadkiem
może się trafi ;) Ja mam w swoim "loopback error" (czy coś w podobie)
i pewnie do śmierci będzie z tym samochód żył :)

Proszę o nie spamowanie w temacie.

LOL - kupiłeś to Berlingo z Wrześni i teraz myślisz, że usenet i pms to
jakiś dedykowany support techniczny? Nie, to grupa dyskusyjna - każdy
pisze co chce i co uważa :) TY oczywiście też masz do tego prawo :)

Data: 2012-10-18 22:04:07
Autor: Marek
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał

LOL - kupiłeś to Berlingo z Wrześni i teraz myślisz, że usenet i pms to
jakiś dedykowany support techniczny? Nie, to grupa dyskusyjna - każdy
pisze co chce i co uważa :) TY oczywiście też masz do tego prawo :)

Czy z Wrześni czy z Gdyni - znaczenia akurat nie ma. Piszę z nadzieją rozwiązania problemu, gdyż auto popularne i problem również dość często występujacy. Wypróbowałem już większość metod, które pomogły innym, lecz jeszcze nie trafiłem na winnego.


Pozdrawiam
Marek

Data: 2012-10-18 22:21:35
Autor: Artur Maśląg
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
W dniu 2012-10-18 22:04, Marek pisze:

"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał

LOL - kupiłeś to Berlingo z Wrześni i teraz myślisz, że usenet i pms to
jakiś dedykowany support techniczny? Nie, to grupa dyskusyjna - każdy
pisze co chce i co uważa :) TY oczywiście też masz do tego prawo :)

Czy z Wrześni czy z Gdyni - znaczenia akurat nie ma.

Ma. Wiesz dlaczego? Pozwolę wytłumaczyć - na grupie jesteś krótko,
jedyne wątki w których brałeś udział (i byłeś ich autorem) to:
"Volkswagen Caddy - prośba o porady i opinię"
"Berlingo - Września"
"Berlingo 2004 vs Caddy 2004 osobowe wysokośc osłony silnika "
"2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów".

Po czym piszesz:
"Proszę o nie spamowanie w temacie. "

Wiesz, tu jest usenet, a nie (jak pisałem wcześniej) bezpłatny
support. Taki lajf. Ty pomożesz innym, być może Tobie pomogą.
Przy okazji będzie z 90% postów nie na temat itd.

Piszę z nadzieją
rozwiązania problemu, gdyż auto popularne i problem również dość często
występujacy. Wypróbowałem już większość metod, które pomogły innym, lecz
jeszcze nie trafiłem na winnego.

Na dedykowanych forach forach byłeś?

Data: 2012-10-18 22:41:22
Autor: Marek
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał

Ma. Wiesz dlaczego? Pozwolę wytłumaczyć - na grupie jesteś krótko,
jedyne wątki w których brałeś udział (i byłeś ich autorem) to:
"Volkswagen Caddy - prośba o porady i opinię"
"Berlingo - Września"
"Berlingo 2004 vs Caddy 2004 osobowe wysokośc osłony silnika "
"2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów".

Nadal nie widzę związku z pochodzeniem auta. To, że na tej grupie jestem krótko również nic do tego nie ma.

Wiesz, tu jest usenet, a nie (jak pisałem wcześniej) bezpłatny
support. Taki lajf. Ty pomożesz innym, być może Tobie pomogą.
Przy okazji będzie z 90% postów nie na temat itd.

Dlatego prosiłem o niespamowanie aby nie było tych 90% nie na temat. Co gorsze wdając się w dyskusję sam pisze posty nie zwiazane z tematem, ale niektórych wypowiedzi nie sposób zostawić bez komentarza.

Na dedykowanych forach forach byłeś?

Oczywiście, zanim napisałem tutaj.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2012-10-19 08:08:54
Autor: Artur Maśląg
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
W dniu 2012-10-18 22:41, Marek pisze:
(...)
Nadal nie widzę związku z pochodzeniem auta. To, że na tej grupie jestem
krótko również nic do tego nie ma.

Skoro tego nie widzisz, trudno...

Wiesz, tu jest usenet, a nie (jak pisałem wcześniej) bezpłatny
support. Taki lajf. Ty pomożesz innym, być może Tobie pomogą.
Przy okazji będzie z 90% postów nie na temat itd.

Dlatego prosiłem o niespamowanie aby nie było tych 90% nie na temat.

To jest grupa dyskusyjna i tak naprawdę mało kogo obchodzi co ci się
wydaje na temat, a co nie. Czas się do tego przyzwyczaić. To nie jest
jakieś tforum z moheratorem itd.

Co
gorsze wdając się w dyskusję sam pisze posty nie zwiazane z tematem,

No popatrz, a do innych masz jakieś uwagi :P

ale
niektórych wypowiedzi nie sposób zostawić bez komentarza.

Sposób, sposób :)

Data: 2012-10-19 08:31:20
Autor: Marek
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Użytkownik "Artur Maśląg" <news@wp.pl> napisał

To jest grupa dyskusyjna i tak naprawdę mało kogo obchodzi co ci się
wydaje na temat

To również dotyczy Ciebie. Niepotrzebnie się wdałem w dyskusję, zaśmiecając grupę podobnie jak Ty. Kolejne posty nie na temat po prostu będę ignorował.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2012-10-19 08:47:08
Autor: Artur Maśląg
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
W dniu 2012-10-19 08:31, Marek pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" <news@wp.pl> napisał

To jest grupa dyskusyjna i tak naprawdę mało kogo obchodzi co ci się
wydaje na temat

To również dotyczy Ciebie.

ROTFL - czyżbyś czytał niedokładnie?
Przypomnę co napisałem wczoraj:
<cite>
> jakiś dedykowany support techniczny? Nie, to grupa dyskusyjna - każdy
> pisze co chce i co uważa TY oczywiście też masz do tego prawo
</cite>

Niepotrzebnie się wdałem w dyskusję, zaśmiecając grupę podobnie jak Ty.

Widać, żeś młody i wojowniczy ;)

Kolejne posty nie na temat po prostu będę ignorował.

Znaczy nauka się przydała :)

Data: 2012-10-18 21:56:21
Autor: Krzysztof Matyasik
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
W dniu 18.10.2012 10:23, Marek pisze:
Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto
miał lub ma HDI 2.0 i ten problem będzie wiedział o co chodzi. Szarpanie
występuje w zakresie 1500-1800 obrotów i to sa prędkosci 70-80 km/h na 5
biegu.

Pozdrawiam
Marek


Święta racja, te silniki lubią szarpać dokładnie w tym zakresie. Odłącz przepływomierz i ciesz się przez kilka minut brakiem szarpania :) Generalnie to przepływka i zawór EGR do czyszczenia lub wymiany. Jeśli w zaworze EGR ułamał się grzybek - tylko wymiana.

Niektórzy zaślepiają, dziurki wiercą... takie tam druciarstwo.

Oczywiście po odpięciu przepływomierza po jakimś czasie powinien wyskoczyć błąd... wystarczy ją podłączyć z powrotem i skasować dowolnym skanerem obd, nawet tym na bluetooth (+telefon z androidem).

Mam to samo.

Data: 2012-10-18 10:44:54
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-18 00:37, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Marek,

Thursday, October 18, 2012, 12:20:04 AM, you wrote:

Zwalczenie problemu polega na uzywania niĹźszych biegĂłw do
przyśpieszania z małych prędkości.
To nie jest kwestia zbyt niskich obrotĂłw. W zakresie 1000-1500 jest OK,
felerny zakres to 1500-1800 obrotów. Zresztą jest to opisane w linku.

W linku jest opisane przyspieszanie od 50 na IV i od 70 na V - to nie
są własciwe biegi do przyśpieszania przy takich prędkościach.

Ale nie umknęło Ci czasem, że to jest Diesel?

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-18 10:50:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Hello R2r,

Thursday, October 18, 2012, 10:44:54 AM, you wrote:

Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów do
przyśpieszania z małych prędkości.
To nie jest kwestia zbyt niskich obrotów. W zakresie 1000-1500 jest OK,
felerny zakres to 1500-1800 obrotów. Zresztą jest to opisane w linku.
W linku jest opisane przyspieszanie od 50 na IV i od 70 na V - to nie
są własciwe biegi do przyśpieszania przy takich prędkościach.
Ale nie umknęło Ci czasem, że to jest Diesel?

Słabiutki dieselek w nielekkiej budzie.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-10-18 11:32:23
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-18 10:50, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello R2r,

Thursday, October 18, 2012, 10:44:54 AM, you wrote:

Zwalczenie problemu polega na uzywania niĹźszych biegĂłw do
przyśpieszania z małych prędkości.
To nie jest kwestia zbyt niskich obrotĂłw. W zakresie 1000-1500 jest OK,
felerny zakres to 1500-1800 obrotów. Zresztą jest to opisane w linku.
W linku jest opisane przyspieszanie od 50 na IV i od 70 na V - to nie
są własciwe biegi do przyśpieszania przy takich prędkościach.
Ale nie umknęło Ci czasem, że to jest Diesel?

Słabiutki dieselek w nielekkiej budzie.

No bez przesady. Co prawda wyścigówka to to nie jest ale _spokojne_ przyspieszanie od 1500 obrotów to akurat nie powinno być nic trudnego dla tego samochodu. Bez względu na wartość samego przyspieszenia przy obrotach rzędu 1500+ samochód powinien jechać płynnie. Szarpanie w tym przypadku IMHO świadczy jednak o jakichś problemach z zasilaniem a nie o niewłaściwej technice jazdy.

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-18 13:23:30
Autor: tÎż
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
R2r wrote:

No bez przesady. Co prawda wyścigówka to to nie jest ale _spokojne_
przyspieszanie od 1500 obrotów to akurat nie powinno być nic trudnego
dla tego samochodu. Bez względu na wartość samego przyspieszenia przy
obrotach rzędu 1500+ samochód powinien jechać płynnie. Szarpanie w tym
przypadku IMHO świadczy jednak o jakichś problemach z zasilaniem a nie o
niewłaściwej technice jazdy.

Zwróć uwagę, że dyskutujesz z trollem. Każdy przecież wie, że sprawne, nowoczesne auta (z elektronicznie sterowanym wtryskiem) potrafią przyspieszyć od absurdalnie nawet niskich obrotów. Wszystkie którymi jeżdżę spokojnie przyspieszą od 1000 lub nawet niżej. Oczywiście nie jest to właściwa technika jazdy, ale sprawne auto nie ma prawa wtedy szarpać.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-19 09:02:29
Autor: komar
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-18 15:23, tÎż pisze:
Zwróć uwagę, że dyskutujesz z trollem. Każdy przecież wie, że sprawne,
nowoczesne auta (z elektronicznie sterowanym wtryskiem) potrafią
przyspieszyć od absurdalnie nawet niskich obrotów. Wszystkie którymi
jeżdżę spokojnie przyspieszą od 1000 lub nawet niżej. Oczywiście nie jest
to właściwa technika jazdy, ale sprawne auto nie ma prawa wtedy szarpać.


a Roy to czasem nie wgniata w fotel przy 300rpm ?

Data: 2012-10-19 09:38:20
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-19 09:02, komar pisze:
W dniu 2012-10-18 15:23, tÎż pisze:
Zwróć uwagę, że dyskutujesz z trollem. Każdy przecież wie, że sprawne,
nowoczesne auta (z elektronicznie sterowanym wtryskiem) potrafią
przyspieszyć od absurdalnie nawet niskich obrotów. Wszystkie którymi
jeżdżę spokojnie przyspieszą od 1000 lub nawet niżej. Oczywiście nie jest
to właściwa technika jazdy, ale sprawne auto nie ma prawa wtedy szarpać.


a Roy to czasem nie wgniata w fotel przy 300rpm ?

Przestań. Tylko pobudzasz trolla do życia. I to tępego trolla, któremu się wydaje, że to inni są trollami, a nie on sam.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2012-10-19 08:57:21
Autor: tÎż
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Marcin \"Kenickie\" Mydlak wrote:

Tylko pobudzasz trolla do życia. I to tępego trolla, któremu się wydaje,
że to inni są trollami, a nie on sam.

Ale nikt do Ciebie nic nie pisał. Więc wracaj do nory.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-18 11:10:13
Autor: Marek
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw

Użytkownik "R2r" <bezspamux@arvox.pl> napisał

Ale nie umknęło Ci czasem, że to jest Diesel?

Nie umnkęło. Jeżdżę również Partnerem i drugim Berlingo z tym silnikiem i problemu nie ma. To jest inne szarpanie niż to z powodu zbyt niskich obrotów. Prosiłbym w dalszej dyskusji o odpowiedzi na temat.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2012-10-18 11:25:09
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-18 11:10, Marek pisze:

Użytkownik "R2r" <bezspamux@arvox.pl> napisał

Ale nie umknęło Ci czasem, że to jest Diesel?

Nie umnkęło. Jeżdżę również Partnerem i drugim Berlingo z tym silnikiem
i problemu nie ma. To jest inne szarpanie niĹź to z powodu zbyt niskich
obrotów. Prosiłbym w dalszej dyskusji o odpowiedzi na temat.

Jak masz do dyspozycji auta z tym silnikiem, to zacznij od podmianki przepływomierza. I wtedy sprawdź.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2012-10-18 12:17:42
Autor: Marek
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> napisał

Jak masz do dyspozycji auta z tym silnikiem, to zacznij od podmianki przepływomierza. I wtedy sprawdź.

Odłączałem swoją przepływkę i było bez zmian, dlatego ja wykluczyłem - test na komputerze podczas jazdy rownież nie wykazał jej nieprawidłowej pracy.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2012-10-18 13:24:42
Autor: tÎż
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Marek wrote:

Odłączałem swoją przepływkę i było bez zmian, dlatego ja wykluczyłem -
test na komputerze podczas jazdy rownież nie wykazał jej nieprawidłowej
pracy.

Spróbuj jednak podmienić. To, że auto z odłączoną przepływką też szarpie, to akurat nic dziwnego, bo ona przecież do czegoś służy. --
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-18 11:35:57
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-18 11:10, Marek pisze:

Użytkownik "R2r" <bezspamux@arvox.pl> napisał

Ale nie umknęło Ci czasem, że to jest Diesel?

Nie umnkęło.
Pytałem RoMana. Zauważyłeś może?

Jeżdżę również Partnerem i drugim Berlingo z tym silnikiem
i problemu nie ma. To jest inne szarpanie niĹź to z powodu zbyt niskich
obrotĂłw.
No popatrz jak się pięknie z Tobą zgadzam... :>

Prosiłbym w dalszej dyskusji o odpowiedzi na temat.
Ale... to chyba jest grupa dyskusyjna, nie?

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-18 12:15:33
Autor: Marek
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw

Użytkownik "R2r" <bezspamux@arvox.pl> napisał

Pytałem RoMana. Zauważyłeś może?


Fakt, moje przeoczenie.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2012-10-18 11:04:59
Autor: Myjk
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Thu, 18 Oct 2012 00:02:57 +0200, Marek
[...] szarpania [...]

Możesz sprecyzować? Te szarpanie to wyczuwalne "żabie skoki" (jakby się paliwo kończyło) czy raczej "telepanie" budą?

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-10-18 11:24:06
Autor: Marek
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw

Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał

Możesz sprecyzować? Te szarpanie to wyczuwalne "żabie skoki"
(jakby się paliwo kończyło) czy raczej "telepanie" budą?

Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby były minimalne i którkotrwałe braki w dopływie paliwa lub powietrza. Bez przepływomierza to samo, z odłączonym EGR bez zmian. Ostatnio zalałem LiquiMolly i jakby była mała poprawa.


Pozdrawiam
Marek

Data: 2012-10-18 11:33:14
Autor: twistedme
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby były minimalne i którkotrwałe braki w dopływie paliwa lub powietrza. Bez przepływomierza to samo, z odłączonym EGR bez zmian. Ostatnio zalałem LiquiMolly i jakby była mała poprawa.


Pozdrawiam
Marek

Ja mam coś takiego w 1,9jtd (posłuże się słowami z jakiegoś forum fiata, bo dokładnie tak samo):

"Widzę, że nie tylko ja mam ten problem. Co prawda mam starszy typ, bo 1.9 JTD ale problem ten sam. Szarpie przy spokojnym przyspieszaniu, wyczuwalne głównie na 1 i 2 biegu w granicach 1300-1500 obr./min. tak jakby brakowało mu paliwa. Czasami jest to mniej odczuwalne, innym razem bardziej. EGR czyściłem, przepływomierz odłączałem, na różnych paliwach jeździłem, wodę z filtra spuszczałem. Filtr powietrza praktycznie nowy."

Ja będę z tym walczył w przyszłym miesiącu, bo mnie wkurzać zaczyna...



Pozdrawiam
Przemek

Data: 2012-10-18 11:41:04
Autor: Myjk
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
Thu, 18 Oct 2012 11:24:06 +0200, Marek
Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie,

Wygląda na to, że mam to samo w 2.0 CiTD w Mazdzie 6. Tylko u mnie problem
wsytępuje sporadycznie. Wykluczyłem więc poduszki silnika czy skrzyni (choć
któraś ewidentnie jest zużyta, bo telepie mocno budą na jałowych). Długo
jednak nie doświadczałem tego efektu po kalibracji wtrysków. --
Pozdor Myjk

Data: 2012-10-18 17:25:12
Autor: PiteR
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
na  ** p.m.s **  Marek pisze tak:

Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby
były minimalne i którkotrwałe braki w dopływie paliwa lub
powietrza.

Jak szybkie wibrujące. To może być napinacz paska wielorowkowego, sprzęgło alternatora lub sam pasek.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2012-10-18 17:28:29
Autor: Myjk
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
Thu, 18 Oct 2012 17:25:12 +0200, PiteR
Jak szybkie wibrujące. To może być napinacz paska wielorowkowego, sprzęgło alternatora lub sam pasek.

Jak raz występuje a raz nie, to też?

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-10-18 17:34:03
Autor: PiteR
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
na  ** p.m.s **  Myjk pisze tak:

Jak raz występuje a raz nie, to też?

Jeśli raz = zimno lub mokro to też
jak nie to nie wiem co to za licho.



--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2012-10-18 17:35:49
Autor: PiteR
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:

Jak raz występuje a raz nie, to też?

Jeśli raz = zimno lub mokro to też
jak nie to nie wiem co to za licho.

zdjąć pasek i pojeżdzić

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2012-10-18 11:25:16
Autor: Kamil 'Model'
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
W dniu 2012-10-18 00:02, Marek pisze:
Witam,

czy udało się komuś z Was doświadczyć a co ważniejsze zwalczyć problem
szarpania w Berlingo 2.0 HDI ? Mam identyczny problem jak ktos opisal
tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2318405.html#11412707

Pozdrawiam
Marek


Do wyczyszczenia bądź zaślepienia EGR. Na pewno jest nieźle zasyfiony. Miałem to samo. Wyczyściłem EGR, zrobiłem od nowa adaptację pod PP i jest OK...

Data: 2012-10-18 12:18:44
Autor: Marek
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Użytkownik "Kamil 'Model'" <kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> napisał

Do wyczyszczenia bądź zaślepienia EGR. Na pewno jest nieźle zasyfiony. Miałem to samo. Wyczyściłem EGR, zrobiłem od nowa adaptację pod PP i jest OK...

Mechanik jeździł z odłączonym czy zaślepionym EGR i nie pomogło niestety.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2012-10-19 07:18:34
Autor: Kamil 'Model'
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
W dniu 2012-10-18 12:18, Marek pisze:

Użytkownik "Kamil 'Model'" <kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> napisał

Do wyczyszczenia bądź zaślepienia EGR. Na pewno jest nieźle zasyfiony.
Miałem to samo. Wyczyściłem EGR, zrobiłem od nowa adaptację pod PP i
jest OK...

Mechanik jeździł z odłączonym czy zaślepionym EGR i nie pomogło niestety.

Pozdrawiam
Marek

No to czy z odpiętym czy zaślepionym, bo to będzie istotna różnica. Bo jeżeli EGR się zasyfił to pewnie jest przyblokowany w jednej pozycji i jazda z odpiętym nic nie da.

Ale jeżeli EGR teoretycznie jest OK, to pozostaje kwestia wtrysku. Któryś ma pewnie spora korekcję. Ciekawe jak to wygląda pod PP. Zrób próbę przelewową wtryskiwaczy i będzie dużo wiadomo...

Data: 2012-10-19 08:50:41
Autor: Marek
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Użytkownik "Kamil 'Model'" <kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> napisał


No to czy z odpiętym czy zaślepionym, bo to będzie istotna różnica. Bo jeżeli EGR się zasyfił to pewnie jest przyblokowany w jednej pozycji i jazda z odpiętym nic nie da.

Dopytam dokładnie, dzieki za zwrócenie na to uwagi.

Ale jeżeli EGR teoretycznie jest OK, to pozostaje kwestia wtrysku. Któryś ma pewnie spora korekcję. Ciekawe jak to wygląda pod PP. Zrób próbę przelewową wtryskiwaczy i będzie dużo wiadomo...

Korekty sprawdzane na komputerze i mieściły się w normie.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2012-10-18 13:20:56
Autor: tÎż
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Marek wrote:

czy udało się komuś z Was doświadczyć a co ważniejsze zwalczyć problem
szarpania w Berlingo 2.0 HDI ?

Szarpanie na niskich obrotach, jeśli pochodzi z silnika (a nie z układu przeniesienia napędu) wiąże się zapewne ze niewłaściwie dobieraną lub podawaną mieszanką (przy niskich obrotach zwykle najpierw czuć tego rodzaju problemy). Więc sprawdzaj po kolei wszystko, co ma na to wpływ, może w końcu znajdziesz przyczynę. Nie znam niestety tego silnika, więc nie wiem, co tam najczęściej pada. :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-18 21:16:23
Autor: Hinek
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Użytkownik "Marek" <no@email.spammer_stop> napisał

czy udało się komuś z Was doświadczyć a co ważniejsze zwalczyć problem szarpania w Berlingo 2.0 HDI ? Mam identyczny problem jak ktos opisal tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2318405.html#11412707


Przyczyną podobnego problemu było w moim wypadku zużycie zaworu przelewowego
sterującego ciśnieniem na szynie. Po pewnym czasie pojawiło się dodatkowo niewielkie falowanie obrotów przy pracy silnika na wolnych obrotach.

Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:
HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min. "Wiedza" nabyta przy eksploatacji
Malucha albo 20-letniego Golfa jest już małoprzydatna.

--
Hinek

Data: 2012-10-18 21:35:40
Autor: ToMasz
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:
HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min. "Wiedza" nabyta przy
eksploatacji
Malucha albo 20-letniego Golfa jest już małoprzydatna.

właśnie to chciałem napisać. Nie jestem w stanie przebrnąć przez wszystkie wątki, więc wyjaśnię moje zdanie tak: Ja staram się jeździć HDI 2.0 tak w miarę sensownie, ekonomicznie, spokojnie. moja żona zadowolona ze stosunkowo wysokiego momentu obrotowego, jedynki używa przez pierwsze 3 metry jazdy, potem dwójka, 5m i trójka. Ja drę ryja żeby nie jeździła poniżej 1500 obrotów. Matka ma partnera 1.1, więc - z przyzwyczajenia - bez 3500 RPM nie ruszy /nie zmieni biegu. To auto, ten silnik, przez ostatnie 4 lata nie zadławił się, nie szarpnął na żadnych obrotach, pod dowolnym obciążeniem.
Ci którzy twierdzą że "te typy tak mają" zapewne znają się na czymś innym niż samochody....

ToMasz

Data: 2012-10-18 21:49:19
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-18 21:35, ToMasz pisze:
właśnie to chciałem napisać. Nie jestem w stanie przebrnąć przez
wszystkie wątki, więc wyjaśnię moje zdanie tak: Ja staram się jeździć
HDI 2.0 tak w miarę sensownie, ekonomicznie, spokojnie. moja żona
zadowolona ze stosunkowo wysokiego momentu obrotowego, jedynki uĹźywa
przez pierwsze 3 metry jazdy, potem dwójka, 5m i trójka. Ja drę ryja
żeby nie jeździła poniżej 1500 obrotów. Matka ma partnera 1.1, więc - z
przyzwyczajenia - bez 3500 RPM nie ruszy /nie zmieni biegu. To auto, ten
silnik, przez ostatnie 4 lata nie zadławił się, nie szarpnął na żadnych
obrotach, pod dowolnym obciążeniem.
Ci którzy twierdzą że "te typy tak mają" zapewne znają się na czymś
innym niĹź samochody....

Ale że jak mają? Bo nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi. Podałeś dwa przykłady odmiennego sposobu jazdy. To który jest ten niewłaściwy? :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-18 22:00:32
Autor: Artur Maśląg
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
W dniu 2012-10-18 21:35, ToMasz pisze:
Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:
HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min. "Wiedza" nabyta przy
eksploatacji
Malucha albo 20-letniego Golfa jest już małoprzydatna.

właśnie to chciałem napisać. Nie jestem w stanie przebrnąć przez
wszystkie wątki, więc wyjaśnię moje zdanie tak: Ja staram się jeździć
HDI 2.0 tak w miarę sensownie, ekonomicznie, spokojnie. moja żona
zadowolona ze stosunkowo wysokiego momentu obrotowego, jedynki używa
przez pierwsze 3 metry jazdy, potem dwójka, 5m i trójka. Ja drę ryja
żeby nie jeździła poniżej 1500 obrotów. Matka ma partnera 1.1, więc - z
przyzwyczajenia - bez 3500 RPM nie ruszy /nie zmieni biegu. To auto, ten
silnik, przez ostatnie 4 lata nie zadławił się, nie szarpnął na żadnych
obrotach, pod dowolnym obciążeniem.
Ci którzy twierdzą że "te typy tak mają" zapewne znają się na czymś
innym niż samochody....

Już się dowartościowaliście na tle "niedouczonych" i
"nieinteligentnych" i "nieposiadających" (w swym mniemaniu oczywiście) ?
Tak, prawdą jest, że 2.0 HDI "idzie" ładnie od dołu (choć te
1100rpm to pewna przesada) i jak jest wszystko w porządku
to nie ma szarpań itd. Tyle, że bardzo wiele silników tak ma
i nie jest to żadna cudowna właściwość. Podobnie pojedzie
większość większych benzyn (np. 2.0) i to nawet 20 letnich.
Oczywiście, inaczej wygląda charakterystyka momentu/mocy
dla 2.0 HDI (PSA) i 1.1 (jak mniemam wolnossącej benzyny, która
szybko została wycofana z oferty) - może jakbyś to porównał do
1.8 to byłoby o czym rozmawiać...

Data: 2012-10-19 17:45:43
Autor: Cavallino
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Użytkownik "Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50805587$1@news.home.net.pl...
Użytkownik "Marek" <no@email.spammer_stop> napisał

czy udało się komuś z Was doświadczyć a co ważniejsze zwalczyć problem szarpania w Berlingo 2.0 HDI ? Mam identyczny problem jak ktos opisal tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2318405.html#11412707


Przyczyną podobnego problemu było w moim wypadku zużycie zaworu przelewowego
sterującego ciśnieniem na szynie. Po pewnym czasie pojawiło się dodatkowo niewielkie falowanie obrotów przy pracy silnika na wolnych obrotach.

Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:
HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min.

A turbinka przy ilu się załącza?
Bo bez niej słowo "ciągnie" jest nie na miejscu i wyklucza wiarygodność autora takiego tekstu.

Data: 2012-10-19 18:51:04
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Dnia 19-10-2012 o 17:45:43 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>  napisał(a):


Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:
HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min.

A turbinka przy ilu się załącza?
Bo bez niej słowo "ciągnie" jest nie na miejscu i wyklucza wiarygodność  autora takiego tekstu.

W moim 2.0 hdi podobno kreci się cały czas (nie zagladałem) - ładnie  przyspiesza już od 1200 obr. Gdy miałem zastępcze Berlingo z 2.0 hdi  jechał bardzo podobnie do mojego - w tych silnikach nie ma żadnej  "turbo-dziury" - auto przyspiesza jakby było napędzane silnikiem  elektrycznym. Mam porównanie do 1.9dci - to zupełnie inne silniki - dci  zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi).


TG

Data: 2012-10-19 21:09:42
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...] dci
zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..

To znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi.

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-19 21:29:56
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):

W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...] dci
zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..

To znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi.


Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute. Daj gaz do podłogi przy 1800obr/min  w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia. "Dławi" to może faktycznie za dużo -  "telepie się"  dokładniej opisuje ten stan. W drugim aucie z 2.0 hdi  (mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe auto) przy 1200 obr/min  zdecydowanie lepiej przyspiesza.

TG

Data: 2012-10-19 22:35:52
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):

W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...] dci
zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..

To znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi.


Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute.
Nie wiem co, ale jeśli tak Ci się zachowuje samochód jak napisałeś to ani chybi coś masz zepsute. :-)

Daj gaz do podłogi przy
1800obr/min w 1.9dci (120KM) i opisz wraĹźenia.
Ty z tych, dla których pedał przyspieszenia ma tylko dwa położenia? :-)
Nie chodzi o dynamiczne przyspieszanie, lecz o jazdę i ewentualne _delikatne_ (powolne) zwiększanie prędkości a to nawet przy 1500 rpm odbywa się przy sprawnym dCi bez szarpania ani dławienia.
Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej to, że na początku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero ponad 1800 (a nawet powyżej 1900) rpm wyraźnie wyrywa do przodu, niemniej jednak nie dławi się.

"Dławi" to może
faktycznie za duĹźo - "telepie się"  dokładniej opisuje ten stan.
No właśnie nic się nie telepie, nie dławi się ani nie szarpie podczas normalnej jazdy z prędkością obrotową nawet w zakresie 1500-1800 rpm. Dotyczy to zarówno mojego 1,9 dCi 120KM jak i dwóch innych 2,0 (150 i 170 KM), które mam okazję od czasu do czasu użytkować.

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-20 08:48:22
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):


Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej to,  że na początku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero ponad  1800 (a nawet powyżej 1900) rpm wyraźnie wyrywa do przodu, niemniej  jednak nie dławi się.

Właśnie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet przy  1200obr/min.
Nie ma prównania do 1.9dci - mam dwa minivany - jeden z dci, drugi z hdi -  mie ma czego porónywać. Mam też w rodzinie nowszy dci (130KM) i tu też  jest tak samo.


TG

Data: 2012-10-20 10:31:51
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-20 08:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):


Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej
to, że na początku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero
ponad 1800 (a nawet powyĹźej 1900) rpm wyraĹşnie wyrywa do przodu,
niemniej jednak nie dławi się.

Właśnie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet
przy 1200obr/min.

No a napisałeś: "dci zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niĹźej się dławi)", później zaś ""Dławi" to moĹźe faktycznie za duĹźo - "telepie się"   dokładniej opisuje ten stan". Czyli coś zupełnie odmiennego od tego co powyĹźej...

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-20 12:12:25
Autor: Cavallino
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw

Użytkownik "R2r" <bezspamux@arvox.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50826172$1@news.home.net.pl...
W dniu 2012-10-20 08:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):


Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej
to, że na początku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero
ponad 1800 (a nawet powyĹźej 1900) rpm wyraĹşnie wyrywa do przodu,
niemniej jednak nie dławi się.

Właśnie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet
przy 1200obr/min.

No a napisałeś: "dci zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)", później zaś ""Dławi" to może faktycznie za dużo - "telepie się" dokładniej opisuje ten stan". Czyli coś zupełnie odmiennego od tego co powyżej...

dci i hdi to Twoim zdaniem to samo?

Data: 2012-10-20 22:12:21
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-20 12:12, Cavallino pisze:

Użytkownik "R2r" <bezspamux@arvox.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:50826172$1@news.home.net.pl...
W dniu 2012-10-20 08:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):


Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej
to, że na początku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero
ponad 1800 (a nawet powyĹźej 1900) rpm wyraĹşnie wyrywa do przodu,
niemniej jednak nie dławi się.

Właśnie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet
przy 1200obr/min.

No a napisałeś: "dci zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się
dławi)", później zaś ""Dławi" to może faktycznie za dużo - "telepie
się" dokładniej opisuje ten stan". Czyli coś zupełnie odmiennego od
tego co powyĹźej...

dci i hdi to Twoim zdaniem to samo?
A gdzieś tak napisałem?

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-19 23:31:28
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):

W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...] dci
zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..

To znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi.


Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute. Daj gaz do podłogi przy
1800obr/min w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia. "Dławi" to może
faktycznie za dużo - "telepie się"  dokładniej opisuje ten stan. W
drugim aucie z 2.0 hdi (mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe
auto) przy 1200 obr/min zdecydowanie lepiej przyspiesza.

Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2012-10-20 08:40:41
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Dnia 19-10-2012 o 23:31:28 Marcin "Kenickie" Mydlak <mojnick@onet.pl>  napisał(a):

W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):

W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...] dci
zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..

To znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi.


Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute. Daj gaz do podłogi przy
1800obr/min w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia. "Dławi" to może
faktycznie za dużo - "telepie się"  dokładniej opisuje ten stan.. W
drugim aucie z 2.0 hdi (mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe
auto) przy 1200 obr/min zdecydowanie lepiej przyspiesza.

Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi?


Japoński automat we francuskim aucie - gaz wciska driver, ale automat  sobie często myśli, że teraz to właściwie wcale nie trzeba redukować i  przyspiesza z "6" przy 1200 -1300 obr/min. Nawet nieźle mu to wychodzi :-)


TG

Data: 2012-10-20 18:09:09
Autor: Krzysztof Matyasik
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
W dniu 20.10.2012 08:40, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 23:31:28 Marcin "Kenickie" Mydlak <mojnick@onet.pl>
napisał(a):

W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):

W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...] dci
zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..

To znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi.


Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute. Daj gaz do podłogi przy
1800obr/min w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia. "Dławi" to może
faktycznie za dużo - "telepie się"  dokładniej opisuje ten stan. W
drugim aucie z 2.0 hdi (mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe
auto) przy 1200 obr/min zdecydowanie lepiej przyspiesza.

Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi?


Japoński automat we francuskim aucie - gaz wciska driver, ale automat
sobie często myśli, że teraz to właściwie wcale nie trzeba redukować i
przyspiesza z "6" przy 1200 -1300 obr/min. Nawet nieźle mu to wychodzi :-)


BeZeDura! Masz zepsuty japoński automat.

Mam 2.0HDI z automatem AM6 (Aisin - Warner) i nie ma bata, aby w trybie automatycznym silnik męczył się przy 1200 obr/min - skrzynia zawsze zmienia przełożenie. Co więcej - japoński automat potrafi zrzucić nawet trochę za nisko, tylko po to, aby po dwóch sekundach znowu wrócić na wyższy bieg, chociaż spokojnie mógł pociągnąć na poprzednim... ale z drugiej strony przynajmniej nie syfi się tak FAP, jak to ma miejsce w dziadkowozach z manualem... zmiana biegu przy 1900 obr i gaz w podłodze... silnik w takiej sytuacji to istna wytwórnia sadzy.

Data: 2012-10-20 10:32:32
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-19 23:31, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi?

A kto bogatemu zabroni? ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-20 08:43:50
Autor: Cavallino
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.wmfqfet1g01fvf@l-089.mshome.net...
Dnia 19-10-2012 o 17:45:43 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):


Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:
HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min.

A turbinka przy ilu się załącza?
Bo bez niej słowo "ciągnie" jest nie na miejscu i wyklucza wiarygodność autora takiego tekstu.

W moim 2.0 hdi podobno kreci się cały czas (nie zagladałem) - ładnie przyspiesza już od 1200 obr.

Jasne.......
Weź kiedyś zegarek i zmierz czasy tego przyspieszenia od 1200 obr, do np. 1800, możesz się zdziwić.

Data: 2012-10-20 08:55:58
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Dnia 20-10-2012 o 08:43:50 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>  napisał(a):


Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup  dyskusyjnych:op.wmfqfet1g01fvf@l-089.mshome.net...
Dnia 19-10-2012 o 17:45:43 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>  napisał(a):


Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:
HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min.

A turbinka przy ilu się załącza?
Bo bez niej słowo "ciągnie" jest nie na miejscu i wyklucza  wiarygodność autora takiego tekstu.

W moim 2.0 hdi podobno kreci się cały czas (nie zagladałem) - ładnie  przyspiesza już od 1200 obr.

Jasne.......
Weź kiedyś zegarek i zmierz czasy tego przyspieszenia od 1200 obr, do  np. 1800, możesz się zdziwić.

Za leniwy jestem :-) - ale przejedź się kiedyś c4P z hdi 2.0 (najlepiej  nowszą wersją 150/160KM) lub jakimś pugiem z tym silnikiem - zdziwisz się  jak tym się jeździ. Przyzwyczajenia ze "starych" diesli, które jechały  dopiero od 2krpm+ nie mają tutaj racji bytu.

TG

2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona