Data: 2012-10-18 00:02:57 | |
Autor: Marek | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Witam,
czy udało się komuś z Was doświadczyć a co ważniejsze zwalczyć problem szarpania w Berlingo 2.0 HDI ? Mam identyczny problem jak ktos opisal tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2318405.html#11412707 Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2012-10-18 00:15:05 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Hello Marek,
Thursday, October 18, 2012, 12:02:57 AM, you wrote: czy udało się komuś z Was doświadczyć a co ważniejsze zwalczyć problem Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów do przyśpieszania z małych prędkości. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-10-17 22:18:50 | |
Autor: tÎż | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
Zwalczenie problemu polega na uzywania niĹźszych biegĂłw do przyĹpieszania Znowu zaczyna siÄ trollowanie. Uwaga! Nie karmiÄ! -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-10-18 07:21:41 | |
Autor: Marek Dyjor | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
UĹźytkownik wrote:
RoMan Mandziejewicz wrote: wisz trochÄ ma racji... |
|
Data: 2012-10-18 13:17:07 | |
Autor: tÎż | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Marek Dyjor wrote:
Zwalczenie problemu polega na uzywania niĹźszych biegĂłw do Nie ma, sprawne auto z elektronicznym wtryskiem nie ma prawa szarpaÄ w takiej sytuacji. Powinno po prostu sĹabo przyspieszaÄ. SzarpaÄ na za niskich obrotach to mĂłgĹ, byÄ moĹźe, Polonez z gaĹşnikiem... -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-10-18 00:20:04 | |
Autor: Marek | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów do To nie jest kwestia zbyt niskich obrotów. W zakresie 1000-1500 jest OK, felerny zakres to 1500-1800 obrotów. Zresztą jest to opisane w linku. Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2012-10-18 00:29:47 | |
Autor: liquidmolly | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
On Thu, 18 Oct 2012 00:20:04 +0200, Marek wrote:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów do To nie jest kwestia zbyt niskich obrotów. W zakresie 1000-1500 jest OK, felerny zakres to 1500-1800 obrotów. Zresztą jest to opisane w linku. "Witam wszystkich>.Mam Berlingo z 2003r 2.0hdi 90ps i mam z nim problem,jak jadę na 4biegu 50km/h i chcę przyspieszyć to zaczyna mi szarpać, a jeżeli nie dotykam gazu prawie wcale to nie szarpie i jak mu wcisnę gaz do dechy to też nie szarpie ,normalnie sie rozpędza. tak też jest na 5 biegu jak go rozpędzam od 70 do 90km/. Na tych biegach z ta prędkością na obrotomierzu jest od 1500do1900 obotów." "Bo jeżeli się jedzie poniżej 1500obrotów na tych biegach to nie szarpie a jeśli powyżej 2000tys obrotów to też nie szarpie." To jest kwestia zbyt niskich obrotów. Owszem, da sie ruszyć z nawet z trójki bez szarpania -- tylko trza umić i nie martwic sie o sprzęgło ;P |
|
Data: 2012-10-18 00:37:24 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Hello Marek,
Thursday, October 18, 2012, 12:20:04 AM, you wrote: Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów doTo nie jest kwestia zbyt niskich obrotów. W zakresie 1000-1500 jest OK, W linku jest opisane przyspieszanie od 50 na IV i od 70 na V - to nie są własciwe biegi do przyśpieszania przy takich prędkościach. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-10-18 10:23:24 | |
Autor: Marek | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto miał lub ma HDI 2.0 i ten problem będzie wiedział o co chodzi. Szarpanie występuje w zakresie 1500-1800 obrotów i to sa prędkosci 70-80 km/h na 5 biegu.
Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2012-10-18 19:23:51 | |
Autor: Cavallino | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Użytkownik "Marek" <no@email.spammer_stop> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:507fbc7e$0$1311$65785112@news.neostrada.pl... Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto miał lub ma HDI 2.0 i ten problem będzie wiedział o co chodzi. Szarpanie występuje w zakresie 1500-1800 obrotów i to sa prędkosci 70-80 km/h na 5 biegu. Czyli tak jak Ci piszą - za nisko. |
|
Data: 2012-10-18 19:56:33 | |
Autor: liquidmolly | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
On Thu, 18 Oct 2012 10:23:24 +0200, Marek wrote:
Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto miał lub ma HDI 2.0 i ten problem będzie wiedział o co chodzi. Szarpanie występuje w zakresie 1500-1800 obrotów i to sa prędkosci 70-80 km/h na 5 biegu. Ale probowales jezdzic z predkosciami 70-80 na czwartym (albo trzecim) biegu, czy moze 2500 obrotow juz cie przeraza? Moze zmien samochod na taki z automatyczna skrzynia... |
|
Data: 2012-10-18 20:07:51 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-18 19:56, liquidmolly pisze:
On Thu, 18 Oct 2012 10:23:24 +0200, Marek wrote:Ale tu nie chodzi o przeraĹźenie obrotami lecz o to, Ĺźe dla tego silnika opisane przez Marka warunki pracy nie powinny powodowaÄ Ĺźadnych szarpaĹ. A skoro juĹź o automacie, to mĂłgĹbyĹ siÄ mocno zdziwiÄ jak automat z podobnym silnikiem podczas delikatnej jazdy potrafi utrzymywaÄ obroty wĹaĹnie w granicach 1500-1800. WiÄc moĹźe to Ty nie do koĹca wiesz o czym piszesz... -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-18 20:16:16 | |
Autor: Tom N | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
R2r w <news:50804573$1news.home.net.pl>:
W dniu 2012-10-18 19:56, liquidmolly pisze: Ale powoduje, i poki co nie znalazl sie lekarz od 70-80/5 biegu... A skoro już o automacie, to mógłbyś się mocno zdziwić jak automat z podobnym silnikiem podczas delikatnej jazdy potrafi utrzymywać obroty właśnie w granicach 1500-1800. No i? Delikates bedzie czestym klientem serwisu, mnie to nie przeszkadza Więc może to Ty nie do końca wiesz o czym piszesz... A moze wiem -- po co ci ta osobista wycieczka byla potrzebna? Chciales sie dowartosciowac? -- 'Tom N' |
|
Data: 2012-10-18 20:51:23 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-18 20:16, (Tom N) pisze:
R2r wW jednym samochodzie powoduje, w drugim takim samym nie. Ciekawe, prawda? :-) Na dodatek w trzecim podobnym rĂłwnieĹź wszystko ok. No i rada dotyczÄ ca zmiany samochodu na taki z automatem teĹź nie jest rozwiÄ zaniem. Nie sÄ dzÄ aby to byĹa sprawa skrzyni biegĂłw, ;-) a jeĹli chodzi o technikÄ jazdy to myĹlÄ, Ĺźe moĹźemy przyjÄ Ä juĹź za pewnik, Ĺźe rĂłwnieĹź nie.A skoro juĹź o automacie, to mĂłgĹbyĹ siÄ mocno zdziwiÄ jak automat z Delikates bedzie czestym klientem serwisu, mnie to nie przeszkadzaNo, teraz teĹź teraz pojechaĹeĹ... Ĺagodna jazda dieslem z obrotami 1500-1800 szkodliwa dla samochodu. Dobrze, Ĺźe mĂłj tego nie czyta, bo jeszcze by uwierzyĹ. ;-) StwierdziĹem fakt, Ĺźe napisaĹeĹ (rozumiem, Ĺźe oba posty sÄ Twojego autorstwa mimo róşnych nickĂłw i braku podpisu w pierwszym) bzdurÄ i staraĹem siÄ jak najĹagodniej to ujÄ Ä. Nie ma w tym nic osobistego. Stwierdzenie, Ĺźe nie wiesz o czym piszesz jest tylko moja hipotezÄ , na ktĂłrej poparcie nie mam nic poza Twoimi sĹowami i brakiem podejrzewania CiÄ, Ĺźe celowo kĹamiesz. :-)WiÄc moĹźe to Ty nie do koĹca wiesz o czym piszesz... Nie podejrzewaĹem, Ĺźe aĹź tak wraĹźliwy na swoim punkcie jesteĹ, Ĺźe moje sĹowa mogĹy CiÄ uraziÄ, zwĹaszcza po tekĹcie pod adresem wÄ tkotwĂłrcy "czy moze 2500 obrotow juz cie przeraza?". Dziwne, Ĺźe to dla Ciebie nie byĹo osobistÄ wycieczkÄ . Ale niewaĹźne. ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-18 21:10:59 | |
Autor: Marek | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Użytkownik "liquidmolly" <brak@adresu.invalid> napisał Ale probowales jezdzic z predkosciami 70-80 na czwartym (albo trzecim) Naprawdę tak trudno zrozumieć to co napisałem ? Poniżej 1500 jest OK, nawet przy 1000 obrotów auto jedzie płynnie. Dwa inne auta z tym silnikiem pracują poprawnie. Proszę o nie spamowanie w temacie. Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2012-10-18 21:40:43 | |
Autor: Artur Maśląg | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
W dniu 2012-10-18 21:10, Marek pisze:
"liquidmolly" <brak@adresu.invalid> napisał: A twoje nie i nikt nie potrafi znaleźć przyczyny. Dowiesz się pewnie wielu dziwnych rzeczy, ale rozwiązania się nie spodziewaj. Przypadkiem może się trafi ;) Ja mam w swoim "loopback error" (czy coś w podobie) i pewnie do śmierci będzie z tym samochód żył :) Proszę o nie spamowanie w temacie. LOL - kupiłeś to Berlingo z Wrześni i teraz myślisz, że usenet i pms to jakiś dedykowany support techniczny? Nie, to grupa dyskusyjna - każdy pisze co chce i co uważa :) TY oczywiście też masz do tego prawo :) |
|
Data: 2012-10-18 22:04:07 | |
Autor: Marek | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał LOL - kupiłeś to Berlingo z Wrześni i teraz myślisz, że usenet i pms to Czy z Wrześni czy z Gdyni - znaczenia akurat nie ma. Piszę z nadzieją rozwiązania problemu, gdyż auto popularne i problem również dość często występujacy. Wypróbowałem już większość metod, które pomogły innym, lecz jeszcze nie trafiłem na winnego. Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2012-10-18 22:21:35 | |
Autor: Artur Maśląg | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
W dniu 2012-10-18 22:04, Marek pisze:
Ma. Wiesz dlaczego? Pozwolę wytłumaczyć - na grupie jesteś krótko, jedyne wątki w których brałeś udział (i byłeś ich autorem) to: "Volkswagen Caddy - prośba o porady i opinię" "Berlingo - Września" "Berlingo 2004 vs Caddy 2004 osobowe wysokośc osłony silnika " "2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów". Po czym piszesz: "Proszę o nie spamowanie w temacie. " Wiesz, tu jest usenet, a nie (jak pisałem wcześniej) bezpłatny support. Taki lajf. Ty pomożesz innym, być może Tobie pomogą. Przy okazji będzie z 90% postów nie na temat itd. Piszę z nadzieją Na dedykowanych forach forach byłeś? |
|
Data: 2012-10-18 22:41:22 | |
Autor: Marek | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał Ma. Wiesz dlaczego? Pozwolę wytłumaczyć - na grupie jesteś krótko, Nadal nie widzę związku z pochodzeniem auta. To, że na tej grupie jestem krótko również nic do tego nie ma. Wiesz, tu jest usenet, a nie (jak pisałem wcześniej) bezpłatny Dlatego prosiłem o niespamowanie aby nie było tych 90% nie na temat. Co gorsze wdając się w dyskusję sam pisze posty nie zwiazane z tematem, ale niektórych wypowiedzi nie sposób zostawić bez komentarza. Na dedykowanych forach forach byłeś? Oczywiście, zanim napisałem tutaj. Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2012-10-19 08:08:54 | |
Autor: Artur Maśląg | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
W dniu 2012-10-18 22:41, Marek pisze:
(...) Nadal nie widzę związku z pochodzeniem auta. To, że na tej grupie jestem Skoro tego nie widzisz, trudno... Wiesz, tu jest usenet, a nie (jak pisałem wcześniej) bezpłatny To jest grupa dyskusyjna i tak naprawdę mało kogo obchodzi co ci się wydaje na temat, a co nie. Czas się do tego przyzwyczaić. To nie jest jakieś tforum z moheratorem itd. Co No popatrz, a do innych masz jakieś uwagi :P ale Sposób, sposób :) |
|
Data: 2012-10-19 08:31:20 | |
Autor: Marek | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Użytkownik "Artur Maśląg" <news@wp.pl> napisał To jest grupa dyskusyjna i tak naprawdę mało kogo obchodzi co ci się To również dotyczy Ciebie. Niepotrzebnie się wdałem w dyskusję, zaśmiecając grupę podobnie jak Ty. Kolejne posty nie na temat po prostu będę ignorował. Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2012-10-19 08:47:08 | |
Autor: Artur Maśląg | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
W dniu 2012-10-19 08:31, Marek pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" <news@wp.pl> napisał ROTFL - czyżbyś czytał niedokładnie? Przypomnę co napisałem wczoraj: <cite> > jakiś dedykowany support techniczny? Nie, to grupa dyskusyjna - każdy > pisze co chce i co uważa TY oczywiście też masz do tego prawo </cite> Niepotrzebnie się wdałem w dyskusję, zaśmiecając grupę podobnie jak Ty. Widać, żeś młody i wojowniczy ;) Kolejne posty nie na temat po prostu będę ignorował. Znaczy nauka się przydała :) |
|
Data: 2012-10-18 21:56:21 | |
Autor: Krzysztof Matyasik | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
W dniu 18.10.2012 10:23, Marek pisze:
Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto Święta racja, te silniki lubią szarpać dokładnie w tym zakresie. Odłącz przepływomierz i ciesz się przez kilka minut brakiem szarpania :) Generalnie to przepływka i zawór EGR do czyszczenia lub wymiany. Jeśli w zaworze EGR ułamał się grzybek - tylko wymiana. Niektórzy zaślepiają, dziurki wiercą... takie tam druciarstwo. Oczywiście po odpięciu przepływomierza po jakimś czasie powinien wyskoczyć błąd... wystarczy ją podłączyć z powrotem i skasować dowolnym skanerem obd, nawet tym na bluetooth (+telefon z androidem). Mam to samo. |
|
Data: 2012-10-18 10:44:54 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-18 00:37, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Marek,Ale nie umknÄĹo Ci czasem, Ĺźe to jest Diesel? -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-18 10:50:51 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Hello R2r,
Thursday, October 18, 2012, 10:44:54 AM, you wrote: Ale nie umknęło Ci czasem, że to jest Diesel?W linku jest opisane przyspieszanie od 50 na IV i od 70 na V - to nieZwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów doTo nie jest kwestia zbyt niskich obrotów. W zakresie 1000-1500 jest OK, Słabiutki dieselek w nielekkiej budzie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-10-18 11:32:23 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-18 10:50, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello R2r,No bez przesady. Co prawda wyĹcigĂłwka to to nie jest ale _spokojne_ przyspieszanie od 1500 obrotĂłw to akurat nie powinno byÄ nic trudnego dla tego samochodu. Bez wzglÄdu na wartoĹÄ samego przyspieszenia przy obrotach rzÄdu 1500+ samochĂłd powinien jechaÄ pĹynnie. Szarpanie w tym przypadku IMHO Ĺwiadczy jednak o jakichĹ problemach z zasilaniem a nie o niewĹaĹciwej technice jazdy. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-18 13:23:30 | |
Autor: tÎż | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
R2r wrote:
No bez przesady. Co prawda wyĹcigĂłwka to to nie jest ale _spokojne_ ZwrĂłÄ uwagÄ, Ĺźe dyskutujesz z trollem. KaĹźdy przecieĹź wie, Ĺźe sprawne, nowoczesne auta (z elektronicznie sterowanym wtryskiem) potrafiÄ przyspieszyÄ od absurdalnie nawet niskich obrotĂłw. Wszystkie ktĂłrymi jeĹźdĹźÄ spokojnie przyspieszÄ od 1000 lub nawet niĹźej. OczywiĹcie nie jest to wĹaĹciwa technika jazdy, ale sprawne auto nie ma prawa wtedy szarpaÄ. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-10-19 09:02:29 | |
Autor: komar | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-18 15:23, tÎż pisze:
ZwrĂłÄ uwagÄ, Ĺźe dyskutujesz z trollem. KaĹźdy przecieĹź wie, Ĺźe sprawne, a Roy to czasem nie wgniata w fotel przy 300rpm ? |
|
Data: 2012-10-19 09:38:20 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-19 09:02, komar pisze:
W dniu 2012-10-18 15:23, tÎż pisze: PrzestaĹ. Tylko pobudzasz trolla do Ĺźycia. I to tÄpego trolla, ktĂłremu siÄ wydaje, Ĺźe to inni sÄ trollami, a nie on sam. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2012-10-19 08:57:21 | |
Autor: tÎż | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Marcin \"Kenickie\" Mydlak wrote:
Tylko pobudzasz trolla do Ĺźycia. I to tÄpego trolla, ktĂłremu siÄ wydaje, Ale nikt do Ciebie nic nie pisaĹ. WiÄc wracaj do nory. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-10-18 11:10:13 | |
Autor: Marek | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
UĹźytkownik "R2r" <bezspamux@arvox.pl> napisaĹ Ale nie umknÄĹo Ci czasem, Ĺźe to jest Diesel? Nie umnkÄĹo. JeĹźdĹźÄ rĂłwnieĹź Partnerem i drugim Berlingo z tym silnikiem i problemu nie ma. To jest inne szarpanie niĹź to z powodu zbyt niskich obrotĂłw. ProsiĹbym w dalszej dyskusji o odpowiedzi na temat. Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2012-10-18 11:25:09 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-18 11:10, Marek pisze:
Jak masz do dyspozycji auta z tym silnikiem, to zacznij od podmianki przepĹywomierza. I wtedy sprawdĹş. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2012-10-18 12:17:42 | |
Autor: Marek | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
UĹźytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> napisaĹ Jak masz do dyspozycji auta z tym silnikiem, to zacznij od podmianki przepĹywomierza. I wtedy sprawdĹş. OdĹÄ czaĹem swojÄ przepĹywkÄ i byĹo bez zmian, dlatego ja wykluczyĹem - test na komputerze podczas jazdy rownieĹź nie wykazaĹ jej nieprawidĹowej pracy. Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2012-10-18 13:24:42 | |
Autor: tÎż | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Marek wrote:
OdĹÄ czaĹem swojÄ przepĹywkÄ i byĹo bez zmian, dlatego ja wykluczyĹem - SprĂłbuj jednak podmieniÄ. To, Ĺźe auto z odĹÄ czonÄ przepĹywkÄ teĹź szarpie, to akurat nic dziwnego, bo ona przecieĹź do czegoĹ sĹuĹźy. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-10-18 11:35:57 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-18 11:10, Marek pisze:
PytaĹem RoMana. ZauwaĹźyĹeĹ moĹźe? JeĹźdĹźÄ rĂłwnieĹź Partnerem i drugim Berlingo z tym silnikiemNo popatrz jak siÄ piÄknie z TobÄ zgadzam... :> ProsiĹbym w dalszej dyskusji o odpowiedzi na temat.Ale... to chyba jest grupa dyskusyjna, nie? -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-18 12:15:33 | |
Autor: Marek | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
UĹźytkownik "R2r" <bezspamux@arvox.pl> napisaĹ PytaĹem RoMana. ZauwaĹźyĹeĹ moĹźe? Fakt, moje przeoczenie. Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2012-10-18 11:04:59 | |
Autor: Myjk | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Thu, 18 Oct 2012 00:02:57 +0200, Marek
[...] szarpania [...] MoĹźesz sprecyzowaÄ? Te szarpanie to wyczuwalne "Ĺźabie skoki" (jakby siÄ paliwo koĹczyĹo) czy raczej "telepanie" budÄ ? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-10-18 11:24:06 | |
Autor: Marek | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
UĹźytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisaĹ MoĹźesz sprecyzowaÄ? Te szarpanie to wyczuwalne "Ĺźabie skoki" CiÄĹźko to dokĹadnie opisaÄ, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby byĹy minimalne i ktĂłrkotrwaĹe braki w dopĹywie paliwa lub powietrza. Bez przepĹywomierza to samo, z odĹÄ czonym EGR bez zmian. Ostatnio zalaĹem LiquiMolly i jakby byĹa maĹa poprawa. Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2012-10-18 11:33:14 | |
Autor: twistedme | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
CiÄĹźko to dokĹadnie opisaÄ, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby byĹy minimalne i ktĂłrkotrwaĹe braki w dopĹywie paliwa lub powietrza. Bez przepĹywomierza to samo, z odĹÄ czonym EGR bez zmian. Ostatnio zalaĹem LiquiMolly i jakby byĹa maĹa poprawa. Ja mam coĹ takiego w 1,9jtd (posĹuĹźe siÄ sĹowami z jakiegoĹ forum fiata, bo dokĹadnie tak samo): "WidzÄ, Ĺźe nie tylko ja mam ten problem. Co prawda mam starszy typ, bo 1.9 JTD ale problem ten sam. Szarpie przy spokojnym przyspieszaniu, wyczuwalne gĹĂłwnie na 1 i 2 biegu w granicach 1300-1500 obr./min. tak jakby brakowaĹo mu paliwa. Czasami jest to mniej odczuwalne, innym razem bardziej. EGR czyĹciĹem, przepĹywomierz odĹÄ czaĹem, na róşnych paliwach jeĹşdziĹem, wodÄ z filtra spuszczaĹem. Filtr powietrza praktycznie nowy." Ja bÄdÄ z tym walczyĹ w przyszĹym miesiÄ cu, bo mnie wkurzaÄ zaczyna... Pozdrawiam Przemek |
|
Data: 2012-10-18 11:41:04 | |
Autor: Myjk | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
Thu, 18 Oct 2012 11:24:06 +0200, Marek
CiÄĹźko to dokĹadnie opisaÄ, ale takie szybkie szarpanie, WyglÄ da na to, Ĺźe mam to samo w 2.0 CiTD w Mazdzie 6. Tylko u mnie problem wsytÄpuje sporadycznie. WykluczyĹem wiÄc poduszki silnika czy skrzyni (choÄ ktĂłraĹ ewidentnie jest zuĹźyta, bo telepie mocno budÄ na jaĹowych). DĹugo jednak nie doĹwiadczaĹem tego efektu po kalibracji wtryskĂłw. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-10-18 17:25:12 | |
Autor: PiteR | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
na ** p.m.s ** Marek pisze tak:
Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby Jak szybkie wibrujące. To może być napinacz paska wielorowkowego, sprzęgło alternatora lub sam pasek. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-10-18 17:28:29 | |
Autor: Myjk | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
Thu, 18 Oct 2012 17:25:12 +0200, PiteR
Jak szybkie wibrujÄ ce. To moĹźe byÄ napinacz paska wielorowkowego, sprzÄgĹo alternatora lub sam pasek. Jak raz wystÄpuje a raz nie, to teĹź? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-10-18 17:34:03 | |
Autor: PiteR | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
na ** p.m.s ** Myjk pisze tak:
Jak raz występuje a raz nie, to też? Jeśli raz = zimno lub mokro to też jak nie to nie wiem co to za licho. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-10-18 17:35:49 | |
Autor: PiteR | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:
Jak raz występuje a raz nie, to też? zdjąć pasek i pojeżdzić -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-10-18 11:25:16 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
W dniu 2012-10-18 00:02, Marek pisze:
Witam, Do wyczyszczenia bądź zaślepienia EGR. Na pewno jest nieźle zasyfiony. Miałem to samo. Wyczyściłem EGR, zrobiłem od nowa adaptację pod PP i jest OK... |
|
Data: 2012-10-18 12:18:44 | |
Autor: Marek | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Użytkownik "Kamil 'Model'" <kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> napisał Do wyczyszczenia bądź zaślepienia EGR. Na pewno jest nieźle zasyfiony. Miałem to samo. Wyczyściłem EGR, zrobiłem od nowa adaptację pod PP i jest OK... Mechanik jeździł z odłączonym czy zaślepionym EGR i nie pomogło niestety. Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2012-10-19 07:18:34 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
W dniu 2012-10-18 12:18, Marek pisze:
No to czy z odpiętym czy zaślepionym, bo to będzie istotna różnica. Bo jeżeli EGR się zasyfił to pewnie jest przyblokowany w jednej pozycji i jazda z odpiętym nic nie da. Ale jeżeli EGR teoretycznie jest OK, to pozostaje kwestia wtrysku. Któryś ma pewnie spora korekcję. Ciekawe jak to wygląda pod PP. Zrób próbę przelewową wtryskiwaczy i będzie dużo wiadomo... |
|
Data: 2012-10-19 08:50:41 | |
Autor: Marek | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Użytkownik "Kamil 'Model'" <kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> napisał
Dopytam dokładnie, dzieki za zwrócenie na to uwagi. Ale jeżeli EGR teoretycznie jest OK, to pozostaje kwestia wtrysku. Któryś ma pewnie spora korekcję. Ciekawe jak to wygląda pod PP. Zrób próbę przelewową wtryskiwaczy i będzie dużo wiadomo... Korekty sprawdzane na komputerze i mieściły się w normie. Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2012-10-18 13:20:56 | |
Autor: tÎż | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Marek wrote:
czy udaĹo siÄ komuĹ z Was doĹwiadczyÄ a co waĹźniejsze zwalczyÄ problem Szarpanie na niskich obrotach, jeĹli pochodzi z silnika (a nie z ukĹadu przeniesienia napÄdu) wiÄ Ĺźe siÄ zapewne ze niewĹaĹciwie dobieranÄ lub podawanÄ mieszankÄ (przy niskich obrotach zwykle najpierw czuÄ tego rodzaju problemy). WiÄc sprawdzaj po kolei wszystko, co ma na to wpĹyw, moĹźe w koĹcu znajdziesz przyczynÄ. Nie znam niestety tego silnika, wiÄc nie wiem, co tam najczÄĹciej pada. :) -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-10-18 21:16:23 | |
Autor: Hinek | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Użytkownik "Marek" <no@email.spammer_stop> napisał
Przyczyną podobnego problemu było w moim wypadku zużycie zaworu przelewowego sterującego ciśnieniem na szynie. Po pewnym czasie pojawiło się dodatkowo niewielkie falowanie obrotów przy pracy silnika na wolnych obrotach. Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli: HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min. "Wiedza" nabyta przy eksploatacji Malucha albo 20-letniego Golfa jest już małoprzydatna. -- Hinek |
|
Data: 2012-10-18 21:35:40 | |
Autor: ToMasz | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:właśnie to chciałem napisać. Nie jestem w stanie przebrnąć przez wszystkie wątki, więc wyjaśnię moje zdanie tak: Ja staram się jeździć HDI 2.0 tak w miarę sensownie, ekonomicznie, spokojnie. moja żona zadowolona ze stosunkowo wysokiego momentu obrotowego, jedynki używa przez pierwsze 3 metry jazdy, potem dwójka, 5m i trójka. Ja drę ryja żeby nie jeździła poniżej 1500 obrotów. Matka ma partnera 1.1, więc - z przyzwyczajenia - bez 3500 RPM nie ruszy /nie zmieni biegu. To auto, ten silnik, przez ostatnie 4 lata nie zadławił się, nie szarpnął na żadnych obrotach, pod dowolnym obciążeniem. Ci którzy twierdzą że "te typy tak mają" zapewne znają się na czymś innym niż samochody.... ToMasz |
|
Data: 2012-10-18 21:49:19 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-18 21:35, ToMasz pisze:
wĹaĹnie to chciaĹem napisaÄ. Nie jestem w stanie przebrnÄ Ä przezAle Ĺźe jak majÄ ? Bo nie zrozumiaĹem Twojej wypowiedzi. PodaĹeĹ dwa przykĹady odmiennego sposobu jazdy. To ktĂłry jest ten niewĹaĹciwy? :-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-18 22:00:32 | |
Autor: Artur Maśląg | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
W dniu 2012-10-18 21:35, ToMasz pisze:
Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:właśnie to chciałem napisać. Nie jestem w stanie przebrnąć przez Już się dowartościowaliście na tle "niedouczonych" i "nieinteligentnych" i "nieposiadających" (w swym mniemaniu oczywiście) ? Tak, prawdą jest, że 2.0 HDI "idzie" ładnie od dołu (choć te 1100rpm to pewna przesada) i jak jest wszystko w porządku to nie ma szarpań itd. Tyle, że bardzo wiele silników tak ma i nie jest to żadna cudowna właściwość. Podobnie pojedzie większość większych benzyn (np. 2.0) i to nawet 20 letnich. Oczywiście, inaczej wygląda charakterystyka momentu/mocy dla 2.0 HDI (PSA) i 1.1 (jak mniemam wolnossącej benzyny, która szybko została wycofana z oferty) - może jakbyś to porównał do 1.8 to byłoby o czym rozmawiać... |
|
Data: 2012-10-19 17:45:43 | |
Autor: Cavallino | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Użytkownik "Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50805587$1@news.home.net.pl... Użytkownik "Marek" <no@email.spammer_stop> napisał A turbinka przy ilu się załącza? Bo bez niej słowo "ciągnie" jest nie na miejscu i wyklucza wiarygodność autora takiego tekstu. |
|
Data: 2012-10-19 18:51:04 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Dnia 19-10-2012 o 17:45:43 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli: W moim 2.0 hdi podobno kreci się cały czas (nie zagladałem) - ładnie przyspiesza już od 1200 obr. Gdy miałem zastępcze Berlingo z 2.0 hdi jechał bardzo podobnie do mojego - w tych silnikach nie ma żadnej "turbo-dziury" - auto przyspiesza jakby było napędzane silnikiem elektrycznym. Mam porównanie do 1.9dci - to zupełnie inne silniki - dci zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi). TG |
|
Data: 2012-10-19 21:09:42 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...] dciTo znaczy, Ĺźe masz zepsuty jeĹli poniĹźej 1800 siÄ dĹawi. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-19 21:29:56 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):
W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze: Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute. Daj gaz do podłogi przy 1800obr/min w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia. "Dławi" to może faktycznie za dużo - "telepie się" dokładniej opisuje ten stan. W drugim aucie z 2.0 hdi (mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe auto) przy 1200 obr/min zdecydowanie lepiej przyspiesza. TG |
|
Data: 2012-10-19 22:35:52 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisaĹ(a):Nie wiem co, ale jeĹli tak Ci siÄ zachowuje samochĂłd jak napisaĹeĹ to ani chybi coĹ masz zepsute. :-) Daj gaz do podĹogi przyTy z tych, dla ktĂłrych pedaĹ przyspieszenia ma tylko dwa poĹoĹźenia? :-) Nie chodzi o dynamiczne przyspieszanie, lecz o jazdÄ i ewentualne _delikatne_ (powolne) zwiÄkszanie prÄdkoĹci a to nawet przy 1500 rpm odbywa siÄ przy sprawnym dCi bez szarpania ani dĹawienia. Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciĹniÄcie gazu powoduje najwyĹźej to, Ĺźe na poczÄ tku samochĂłd zbiera siÄ leniwie i faktycznie dopiero ponad 1800 (a nawet powyĹźej 1900) rpm wyraĹşnie wyrywa do przodu, niemniej jednak nie dĹawi siÄ. "DĹawi" to moĹźeNo wĹaĹnie nic siÄ nie telepie, nie dĹawi siÄ ani nie szarpie podczas normalnej jazdy z prÄdkoĹciÄ obrotowÄ nawet w zakresie 1500-1800 rpm. Dotyczy to zarĂłwno mojego 1,9 dCi 120KM jak i dwĂłch innych 2,0 (150 i 170 KM), ktĂłre mam okazjÄ od czasu do czasu uĹźytkowaÄ. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-20 08:48:22 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):
Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej to, że na początku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero ponad 1800 (a nawet powyżej 1900) rpm wyraźnie wyrywa do przodu, niemniej jednak nie dławi się. Właśnie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet przy 1200obr/min. Nie ma prównania do 1.9dci - mam dwa minivany - jeden z dci, drugi z hdi - mie ma czego porónywać. Mam też w rodzinie nowszy dci (130KM) i tu też jest tak samo. TG |
|
Data: 2012-10-20 10:31:51 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-20 08:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisaĹ(a):No a napisaĹeĹ: "dci zaczyna jechaÄ pow. 1800-2000 obr. (niĹźej siÄ dĹawi)", później zaĹ ""DĹawi" to moĹźe faktycznie za duĹźo - "telepie siÄ" dokĹadniej opisuje ten stan". Czyli coĹ zupeĹnie odmiennego od tego co powyĹźej... -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-20 12:12:25 | |
Autor: Cavallino | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
UĹźytkownik "R2r" <bezspamux@arvox.pl> napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:50826172$1@news.home.net.pl... W dniu 2012-10-20 08:48, Tomasz Gorbaczuk pisze: dci i hdi to Twoim zdaniem to samo? |
|
Data: 2012-10-20 22:12:21 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-20 12:12, Cavallino pisze:
A gdzieĹ tak napisaĹem? -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-19 23:31:28 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a): Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2012-10-20 08:40:41 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Dnia 19-10-2012 o 23:31:28 Marcin "Kenickie" Mydlak <mojnick@onet.pl> napisał(a):
W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze: Japoński automat we francuskim aucie - gaz wciska driver, ale automat sobie często myśli, że teraz to właściwie wcale nie trzeba redukować i przyspiesza z "6" przy 1200 -1300 obr/min. Nawet nieźle mu to wychodzi :-) TG |
|
Data: 2012-10-20 18:09:09 | |
Autor: Krzysztof Matyasik | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
W dniu 20.10.2012 08:40, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 23:31:28 Marcin "Kenickie" Mydlak <mojnick@onet.pl> BeZeDura! Masz zepsuty japoński automat. Mam 2.0HDI z automatem AM6 (Aisin - Warner) i nie ma bata, aby w trybie automatycznym silnik męczył się przy 1200 obr/min - skrzynia zawsze zmienia przełożenie. Co więcej - japoński automat potrafi zrzucić nawet trochę za nisko, tylko po to, aby po dwóch sekundach znowu wrócić na wyższy bieg, chociaż spokojnie mógł pociągnąć na poprzednim... ale z drugiej strony przynajmniej nie syfi się tak FAP, jak to ma miejsce w dziadkowozach z manualem... zmiana biegu przy 1900 obr i gaz w podłodze... silnik w takiej sytuacji to istna wytwórnia sadzy. |
|
Data: 2012-10-20 10:32:32 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-19 23:31, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
A kto bogatemu zabroni? ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-20 08:43:50 | |
Autor: Cavallino | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.wmfqfet1g01fvf@l-089.mshome.net... Dnia 19-10-2012 o 17:45:43 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a): Jasne....... Weź kiedyś zegarek i zmierz czasy tego przyspieszenia od 1200 obr, do np. 1800, możesz się zdziwić. |
|
Data: 2012-10-20 08:55:58 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Dnia 20-10-2012 o 08:43:50 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Za leniwy jestem :-) - ale przejedź się kiedyś c4P z hdi 2.0 (najlepiej nowszą wersją 150/160KM) lub jakimś pugiem z tym silnikiem - zdziwisz się jak tym się jeździ. Przyzwyczajenia ze "starych" diesli, które jechały dopiero od 2krpm+ nie mają tutaj racji bytu. TG |
|