Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Data: 2012-10-18 11:04:59
Autor: Myjk
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Thu, 18 Oct 2012 00:02:57 +0200, Marek
[...] szarpania [...]

Możesz sprecyzować? Te szarpanie to wyczuwalne "żabie skoki" (jakby się paliwo kończyło) czy raczej "telepanie" budą?

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-10-18 11:24:06
Autor: Marek
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał

Możesz sprecyzować? Te szarpanie to wyczuwalne "żabie skoki"
(jakby się paliwo kończyło) czy raczej "telepanie" budą?

Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby były minimalne i którkotrwałe braki w dopływie paliwa lub powietrza. Bez przepływomierza to samo, z odłączonym EGR bez zmian. Ostatnio zalałem LiquiMolly i jakby była mała poprawa.


Pozdrawiam
Marek

Data: 2012-10-18 11:33:14
Autor: twistedme
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby były minimalne i którkotrwałe braki w dopływie paliwa lub powietrza. Bez przepływomierza to samo, z odłączonym EGR bez zmian. Ostatnio zalałem LiquiMolly i jakby była mała poprawa.


Pozdrawiam
Marek

Ja mam coś takiego w 1,9jtd (posłuże się słowami z jakiegoś forum fiata, bo dokładnie tak samo):

"Widzę, że nie tylko ja mam ten problem. Co prawda mam starszy typ, bo 1.9 JTD ale problem ten sam. Szarpie przy spokojnym przyspieszaniu, wyczuwalne głównie na 1 i 2 biegu w granicach 1300-1500 obr./min. tak jakby brakowało mu paliwa. Czasami jest to mniej odczuwalne, innym razem bardziej. EGR czyściłem, przepływomierz odłączałem, na różnych paliwach jeździłem, wodę z filtra spuszczałem. Filtr powietrza praktycznie nowy."

Ja będę z tym walczył w przyszłym miesiącu, bo mnie wkurzać zaczyna...



Pozdrawiam
Przemek

Data: 2012-10-18 11:41:04
Autor: Myjk
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Thu, 18 Oct 2012 11:24:06 +0200, Marek
Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie,

Wygląda na to, że mam to samo w 2.0 CiTD w Mazdzie 6. Tylko u mnie problem
wsytępuje sporadycznie. Wykluczyłem więc poduszki silnika czy skrzyni (choć
któraś ewidentnie jest zużyta, bo telepie mocno budą na jałowych). Długo
jednak nie doświadczałem tego efektu po kalibracji wtrysków. --
Pozdor Myjk

Data: 2012-10-18 17:25:12
Autor: PiteR
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
na  ** p.m.s **  Marek pisze tak:

Ciê¿ko to dok³adnie opisaæ, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby
by³y minimalne i którkotrwa³e braki w dop³ywie paliwa lub
powietrza.

Jak szybkie wibruj±ce. To mo¿e byæ napinacz paska wielorowkowego, sprzêg³o alternatora lub sam pasek.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2012-10-18 17:28:29
Autor: Myjk
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Thu, 18 Oct 2012 17:25:12 +0200, PiteR
Jak szybkie wibrujące. To może być napinacz paska wielorowkowego, sprzęgło alternatora lub sam pasek.

Jak raz występuje a raz nie, to też?

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-10-18 17:34:03
Autor: PiteR
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
na  ** p.m.s **  Myjk pisze tak:

Jak raz wystêpuje a raz nie, to te¿?

Je¶li raz = zimno lub mokro to te¿
jak nie to nie wiem co to za licho.



--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2012-10-18 17:35:49
Autor: PiteR
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:

Jak raz wystêpuje a raz nie, to te¿?

Je¶li raz = zimno lub mokro to te¿
jak nie to nie wiem co to za licho.

zdj±æ pasek i poje¿dziæ

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona