Data: 2012-10-18 11:04:59 | |
Autor: Myjk | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Thu, 18 Oct 2012 00:02:57 +0200, Marek
[...] szarpania [...] Możesz sprecyzować? Te szarpanie to wyczuwalne "żabie skoki" (jakby się paliwo kończyło) czy raczej "telepanie" budą? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-10-18 11:24:06 | |
Autor: Marek | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał Możesz sprecyzować? Te szarpanie to wyczuwalne "żabie skoki" Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby były minimalne i którkotrwałe braki w dopływie paliwa lub powietrza. Bez przepływomierza to samo, z odłączonym EGR bez zmian. Ostatnio zalałem LiquiMolly i jakby była mała poprawa. Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2012-10-18 11:33:14 | |
Autor: twistedme | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby były minimalne i którkotrwałe braki w dopływie paliwa lub powietrza. Bez przepływomierza to samo, z odłączonym EGR bez zmian. Ostatnio zalałem LiquiMolly i jakby była mała poprawa. Ja mam coś takiego w 1,9jtd (posłuże się słowami z jakiegoś forum fiata, bo dokładnie tak samo): "Widzę, że nie tylko ja mam ten problem. Co prawda mam starszy typ, bo 1.9 JTD ale problem ten sam. Szarpie przy spokojnym przyspieszaniu, wyczuwalne głównie na 1 i 2 biegu w granicach 1300-1500 obr./min. tak jakby brakowało mu paliwa. Czasami jest to mniej odczuwalne, innym razem bardziej. EGR czyściłem, przepływomierz odłączałem, na różnych paliwach jeździłem, wodę z filtra spuszczałem. Filtr powietrza praktycznie nowy." Ja będę z tym walczył w przyszłym miesiącu, bo mnie wkurzać zaczyna... Pozdrawiam Przemek |
|
Data: 2012-10-18 11:41:04 | |
Autor: Myjk | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Thu, 18 Oct 2012 11:24:06 +0200, Marek
Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie, Wygląda na to, że mam to samo w 2.0 CiTD w Mazdzie 6. Tylko u mnie problem wsytępuje sporadycznie. Wykluczyłem więc poduszki silnika czy skrzyni (choć któraś ewidentnie jest zużyta, bo telepie mocno budą na jałowych). Długo jednak nie doświadczałem tego efektu po kalibracji wtrysków. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-10-18 17:25:12 | |
Autor: PiteR | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
na ** p.m.s ** Marek pisze tak:
Ciê¿ko to dok³adnie opisaæ, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby Jak szybkie wibruj±ce. To mo¿e byæ napinacz paska wielorowkowego, sprzêg³o alternatora lub sam pasek. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-10-18 17:28:29 | |
Autor: Myjk | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Thu, 18 Oct 2012 17:25:12 +0200, PiteR
Jak szybkie wibrujące. To może być napinacz paska wielorowkowego, sprzęgło alternatora lub sam pasek. Jak raz występuje a raz nie, to też? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-10-18 17:34:03 | |
Autor: PiteR | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
na ** p.m.s ** Myjk pisze tak:
Jak raz wystêpuje a raz nie, to te¿? Je¶li raz = zimno lub mokro to te¿ jak nie to nie wiem co to za licho. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-10-18 17:35:49 | |
Autor: PiteR | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:
Jak raz wystêpuje a raz nie, to te¿? zdj±æ pasek i poje¿dziæ -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|