Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Data: 2012-10-18 21:16:23
Autor: Hinek
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Użytkownik "Marek" <no@email.spammer_stop> napisał

czy udało się komu¶ z Was do¶wiadczyć a co ważniejsze zwalczyć problem szarpania w Berlingo 2.0 HDI ? Mam identyczny problem jak ktos opisal tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2318405.html#11412707


Przyczyn± podobnego problemu było w moim wypadku zużycie zaworu przelewowego
steruj±cego ci¶nieniem na szynie. Po pewnym czasie pojawiło się dodatkowo niewielkie falowanie obrotów przy pracy silnika na wolnych obrotach.

Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedz±cych troli:
HDI ci±gnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min. "Wiedza" nabyta przy eksploatacji
Malucha albo 20-letniego Golfa jest już małoprzydatna.

--
Hinek

Data: 2012-10-18 21:35:40
Autor: ToMasz
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedz±cych troli:
HDI ci±gnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min. "Wiedza" nabyta przy
eksploatacji
Malucha albo 20-letniego Golfa jest już małoprzydatna.

wła¶nie to chciałem napisać. Nie jestem w stanie przebrn±ć przez wszystkie w±tki, więc wyja¶nię moje zdanie tak: Ja staram się jeĽdzić HDI 2.0 tak w miarę sensownie, ekonomicznie, spokojnie. moja żona zadowolona ze stosunkowo wysokiego momentu obrotowego, jedynki używa przez pierwsze 3 metry jazdy, potem dwójka, 5m i trójka. Ja drę ryja żeby nie jeĽdziła poniżej 1500 obrotów. Matka ma partnera 1.1, więc - z przyzwyczajenia - bez 3500 RPM nie ruszy /nie zmieni biegu. To auto, ten silnik, przez ostatnie 4 lata nie zadławił się, nie szarpn±ł na żadnych obrotach, pod dowolnym obci±żeniem.
Ci którzy twierdz± że "te typy tak maj±" zapewne znaj± się na czym¶ innym niż samochody....

ToMasz

Data: 2012-10-18 21:49:19
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-18 21:35, ToMasz pisze:
właśnie to chciałem napisać. Nie jestem w stanie przebrnąć przez
wszystkie wątki, więc wyjaśnię moje zdanie tak: Ja staram się jeździć
HDI 2.0 tak w miarÄ™ sensownie, ekonomicznie, spokojnie. moja ĹĽona
zadowolona ze stosunkowo wysokiego momentu obrotowego, jedynki uĹĽywa
przez pierwsze 3 metry jazdy, potem dwĂłjka, 5m i trĂłjka. Ja drÄ™ ryja
żeby nie jeździła poniżej 1500 obrotów. Matka ma partnera 1.1, więc - z
przyzwyczajenia - bez 3500 RPM nie ruszy /nie zmieni biegu. To auto, ten
silnik, przez ostatnie 4 lata nie zadławił się, nie szarpnął na żadnych
obrotach, pod dowolnym obciÄ…ĹĽeniem.
Ci ktĂłrzy twierdzÄ… ĹĽe "te typy tak majÄ…" zapewne znajÄ… siÄ™ na czymĹ›
innym niĹĽ samochody....

Ale że jak mają? Bo nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi. Podałeś dwa przykłady odmiennego sposobu jazdy. To który jest ten niewłaściwy? :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-18 22:00:32
Autor: Artur Ma¶l±g
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
W dniu 2012-10-18 21:35, ToMasz pisze:
Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedz±cych troli:
HDI ci±gnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min. "Wiedza" nabyta przy
eksploatacji
Malucha albo 20-letniego Golfa jest już małoprzydatna.

wła¶nie to chciałem napisać. Nie jestem w stanie przebrn±ć przez
wszystkie w±tki, więc wyja¶nię moje zdanie tak: Ja staram się jeĽdzić
HDI 2.0 tak w miarę sensownie, ekonomicznie, spokojnie. moja żona
zadowolona ze stosunkowo wysokiego momentu obrotowego, jedynki używa
przez pierwsze 3 metry jazdy, potem dwójka, 5m i trójka. Ja drę ryja
żeby nie jeĽdziła poniżej 1500 obrotów. Matka ma partnera 1.1, więc - z
przyzwyczajenia - bez 3500 RPM nie ruszy /nie zmieni biegu. To auto, ten
silnik, przez ostatnie 4 lata nie zadławił się, nie szarpn±ł na żadnych
obrotach, pod dowolnym obci±żeniem.
Ci którzy twierdz± że "te typy tak maj±" zapewne znaj± się na czym¶
innym niż samochody....

Już się dowarto¶ciowali¶cie na tle "niedouczonych" i
"nieinteligentnych" i "nieposiadaj±cych" (w swym mniemaniu oczywi¶cie) ?
Tak, prawd± jest, że 2.0 HDI "idzie" ładnie od dołu (choć te
1100rpm to pewna przesada) i jak jest wszystko w porz±dku
to nie ma szarpań itd. Tyle, że bardzo wiele silników tak ma
i nie jest to żadna cudowna wła¶ciwo¶ć. Podobnie pojedzie
większo¶ć większych benzyn (np. 2.0) i to nawet 20 letnich.
Oczywi¶cie, inaczej wygl±da charakterystyka momentu/mocy
dla 2.0 HDI (PSA) i 1.1 (jak mniemam wolnoss±cej benzyny, która
szybko została wycofana z oferty) - może jakby¶ to porównał do
1.8 to byłoby o czym rozmawiać...

Data: 2012-10-19 17:45:43
Autor: Cavallino
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Użytkownik "Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:50805587$1@news.home.net.pl...
Użytkownik "Marek" <no@email.spammer_stop> napisał

czy udało się komu¶ z Was do¶wiadczyć a co ważniejsze zwalczyć problem szarpania w Berlingo 2.0 HDI ? Mam identyczny problem jak ktos opisal tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2318405.html#11412707


Przyczyn± podobnego problemu było w moim wypadku zużycie zaworu przelewowego
steruj±cego ci¶nieniem na szynie. Po pewnym czasie pojawiło się dodatkowo niewielkie falowanie obrotów przy pracy silnika na wolnych obrotach.

Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedz±cych troli:
HDI ci±gnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min.

A turbinka przy ilu się zał±cza?
Bo bez niej słowo "ci±gnie" jest nie na miejscu i wyklucza wiarygodno¶ć autora takiego tekstu.

Data: 2012-10-19 18:51:04
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Dnia 19-10-2012 o 17:45:43 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>  napisał(a):


Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedz±cych troli:
HDI ci±gnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min.

A turbinka przy ilu się zał±cza?
Bo bez niej słowo "ci±gnie" jest nie na miejscu i wyklucza wiarygodno¶ć  autora takiego tekstu.

W moim 2.0 hdi podobno kreci się cały czas (nie zagladałem) - ładnie  przyspiesza już od 1200 obr. Gdy miałem zastępcze Berlingo z 2.0 hdi  jechał bardzo podobnie do mojego - w tych silnikach nie ma żadnej  "turbo-dziury" - auto przyspiesza jakby było napędzane silnikiem  elektrycznym. Mam porównanie do 1.9dci - to zupełnie inne silniki - dci  zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi).


TG

Data: 2012-10-19 21:09:42
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...] dci
zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..

To znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi.

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-19 21:29:56
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):

W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...] dci
zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..

To znaczy, że masz zepsuty je¶li poniżej 1800 się dławi.


Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute. Daj gaz do podłogi przy 1800obr/min  w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia. "Dławi" to może faktycznie za dużo -  "telepie się"  dokładniej opisuje ten stan. W drugim aucie z 2.0 hdi  (mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe auto) przy 1200 obr/min  zdecydowanie lepiej przyspiesza.

TG

Data: 2012-10-19 22:35:52
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):

W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...] dci
zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..

To znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi.


Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute.
Nie wiem co, ale jeśli tak Ci się zachowuje samochód jak napisałeś to ani chybi coś masz zepsute. :-)

Daj gaz do podłogi przy
1800obr/min w 1.9dci (120KM) i opisz wraĹĽenia.
Ty z tych, dla których pedał przyspieszenia ma tylko dwa położenia? :-)
Nie chodzi o dynamiczne przyspieszanie, lecz o jazdę i ewentualne _delikatne_ (powolne) zwiększanie prędkości a to nawet przy 1500 rpm odbywa się przy sprawnym dCi bez szarpania ani dławienia.
Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej to, że na początku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero ponad 1800 (a nawet powyżej 1900) rpm wyraźnie wyrywa do przodu, niemniej jednak nie dławi się.

"DĹ‚awi" to moĹĽe
faktycznie za duĹĽo - "telepie siÄ™"  dokĹ‚adniej opisuje ten stan.
No właśnie nic się nie telepie, nie dławi się ani nie szarpie podczas normalnej jazdy z prędkością obrotową nawet w zakresie 1500-1800 rpm. Dotyczy to zarówno mojego 1,9 dCi 120KM jak i dwóch innych 2,0 (150 i 170 KM), które mam okazję od czasu do czasu użytkować.

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-20 08:48:22
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):


Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wci¶nięcie gazu powoduje najwyżej to,  że na pocz±tku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero ponad  1800 (a nawet powyżej 1900) rpm wyraĽnie wyrywa do przodu, niemniej  jednak nie dławi się.

Wła¶nie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet przy  1200obr/min.
Nie ma prównania do 1.9dci - mam dwa minivany - jeden z dci, drugi z hdi -  mie ma czego porónywać. Mam też w rodzinie nowszy dci (130KM) i tu też  jest tak samo.


TG

Data: 2012-10-20 10:31:51
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-20 08:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):


Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej
to, ĹĽe na poczÄ…tku samochĂłd zbiera siÄ™ leniwie i faktycznie dopiero
ponad 1800 (a nawet powyĹĽej 1900) rpm wyraĹşnie wyrywa do przodu,
niemniej jednak nie dławi się.

Właśnie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet
przy 1200obr/min.

No a napisaĹ‚eĹ›: "dci zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niĹĽej siÄ™ dĹ‚awi)", później zaĹ› ""DĹ‚awi" to moĹĽe faktycznie za duĹĽo - "telepie siÄ™"   dokĹ‚adniej opisuje ten stan". Czyli coĹ› zupeĹ‚nie odmiennego od tego co powyĹĽej...

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-20 12:12:25
Autor: Cavallino
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw

Użytkownik "R2r" <bezspamux@arvox.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50826172$1@news.home.net.pl...
W dniu 2012-10-20 08:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):


Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej
to, ĹĽe na poczÄ…tku samochĂłd zbiera siÄ™ leniwie i faktycznie dopiero
ponad 1800 (a nawet powyĹĽej 1900) rpm wyraĹşnie wyrywa do przodu,
niemniej jednak nie dławi się.

Właśnie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet
przy 1200obr/min.

No a napisałeś: "dci zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)", później zaś ""Dławi" to może faktycznie za dużo - "telepie się" dokładniej opisuje ten stan". Czyli coś zupełnie odmiennego od tego co powyżej...

dci i hdi to Twoim zdaniem to samo?

Data: 2012-10-20 22:12:21
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-20 12:12, Cavallino pisze:

Użytkownik "R2r" <bezspamux@arvox.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:50826172$1@news.home.net.pl...
W dniu 2012-10-20 08:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):


Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej
to, ĹĽe na poczÄ…tku samochĂłd zbiera siÄ™ leniwie i faktycznie dopiero
ponad 1800 (a nawet powyĹĽej 1900) rpm wyraĹşnie wyrywa do przodu,
niemniej jednak nie dławi się.

Właśnie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet
przy 1200obr/min.

No a napisałeś: "dci zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się
dławi)", później zaś ""Dławi" to może faktycznie za dużo - "telepie
się" dokładniej opisuje ten stan". Czyli coś zupełnie odmiennego od
tego co powyĹĽej...

dci i hdi to Twoim zdaniem to samo?
A gdzieś tak napisałem?

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-19 23:31:28
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):

W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...] dci
zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..

To znaczy, że masz zepsuty je¶li poniżej 1800 się dławi.


Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute. Daj gaz do podłogi przy
1800obr/min w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia. "Dławi" to może
faktycznie za dużo - "telepie się"  dokładniej opisuje ten stan. W
drugim aucie z 2.0 hdi (mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe
auto) przy 1200 obr/min zdecydowanie lepiej przyspiesza.

Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój."

Data: 2012-10-20 08:40:41
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Dnia 19-10-2012 o 23:31:28 Marcin "Kenickie" Mydlak <mojnick@onet.pl>  napisał(a):

W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):

W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...] dci
zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..

To znaczy, że masz zepsuty je¶li poniżej 1800 się dławi.


Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute. Daj gaz do podłogi przy
1800obr/min w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia. "Dławi" to może
faktycznie za dużo - "telepie się"  dokładniej opisuje ten stan.. W
drugim aucie z 2.0 hdi (mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe
auto) przy 1200 obr/min zdecydowanie lepiej przyspiesza.

Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi?


Japoński automat we francuskim aucie - gaz wciska driver, ale automat  sobie często my¶li, że teraz to wła¶ciwie wcale nie trzeba redukować i  przyspiesza z "6" przy 1200 -1300 obr/min. Nawet nieĽle mu to wychodzi :-)


TG

Data: 2012-10-20 18:09:09
Autor: Krzysztof Matyasik
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
W dniu 20.10.2012 08:40, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 23:31:28 Marcin "Kenickie" Mydlak <mojnick@onet.pl>
napisał(a):

W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):

W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...] dci
zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..

To znaczy, że masz zepsuty je¶li poniżej 1800 się dławi.


Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute. Daj gaz do podłogi przy
1800obr/min w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia. "Dławi" to może
faktycznie za dużo - "telepie się"  dokładniej opisuje ten stan. W
drugim aucie z 2.0 hdi (mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe
auto) przy 1200 obr/min zdecydowanie lepiej przyspiesza.

Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi?


Japoński automat we francuskim aucie - gaz wciska driver, ale automat
sobie często my¶li, że teraz to wła¶ciwie wcale nie trzeba redukować i
przyspiesza z "6" przy 1200 -1300 obr/min. Nawet nieĽle mu to wychodzi :-)


BeZeDura! Masz zepsuty japoński automat.

Mam 2.0HDI z automatem AM6 (Aisin - Warner) i nie ma bata, aby w trybie automatycznym silnik męczył się przy 1200 obr/min - skrzynia zawsze zmienia przełożenie. Co więcej - japoński automat potrafi zrzucić nawet trochę za nisko, tylko po to, aby po dwóch sekundach znowu wrócić na wyższy bieg, chociaż spokojnie mógł poci±gn±ć na poprzednim... ale z drugiej strony przynajmniej nie syfi się tak FAP, jak to ma miejsce w dziadkowozach z manualem... zmiana biegu przy 1900 obr i gaz w podłodze... silnik w takiej sytuacji to istna wytwórnia sadzy.

Data: 2012-10-20 10:32:32
Autor: R2r
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw
W dniu 2012-10-19 23:31, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi?

A kto bogatemu zabroni? ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-10-20 08:43:50
Autor: Cavallino
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.wmfqfet1g01fvf@l-089.mshome.net...
Dnia 19-10-2012 o 17:45:43 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):


Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedz±cych troli:
HDI ci±gnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min.

A turbinka przy ilu się zał±cza?
Bo bez niej słowo "ci±gnie" jest nie na miejscu i wyklucza wiarygodno¶ć autora takiego tekstu.

W moim 2.0 hdi podobno kreci się cały czas (nie zagladałem) - ładnie przyspiesza już od 1200 obr.

Jasne.......
WeĽ kiedy¶ zegarek i zmierz czasy tego przyspieszenia od 1200 obr, do np. 1800, możesz się zdziwić.

Data: 2012-10-20 08:55:58
Autor: Tomasz Gorbaczuk
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Dnia 20-10-2012 o 08:43:50 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>  napisał(a):


Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomo¶ci grup  dyskusyjnych:op.wmfqfet1g01fvf@l-089.mshome.net...
Dnia 19-10-2012 o 17:45:43 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>  napisał(a):


Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedz±cych troli:
HDI ci±gnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min.

A turbinka przy ilu się zał±cza?
Bo bez niej słowo "ci±gnie" jest nie na miejscu i wyklucza  wiarygodno¶ć autora takiego tekstu.

W moim 2.0 hdi podobno kreci się cały czas (nie zagladałem) - ładnie  przyspiesza już od 1200 obr.

Jasne.......
WeĽ kiedy¶ zegarek i zmierz czasy tego przyspieszenia od 1200 obr, do  np. 1800, możesz się zdziwić.

Za leniwy jestem :-) - ale przejedĽ się kiedy¶ c4P z hdi 2.0 (najlepiej  nowsz± wersj± 150/160KM) lub jakim¶ pugiem z tym silnikiem - zdziwisz się  jak tym się jeĽdzi. Przyzwyczajenia ze "starych" diesli, które jechały  dopiero od 2krpm+ nie maj± tutaj racji bytu.

TG

2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona