Data: 2012-10-18 21:16:23 | |
Autor: Hinek | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Użytkownik "Marek" <no@email.spammer_stop> napisał
Przyczyn± podobnego problemu było w moim wypadku zużycie zaworu przelewowego steruj±cego ci¶nieniem na szynie. Po pewnym czasie pojawiło się dodatkowo niewielkie falowanie obrotów przy pracy silnika na wolnych obrotach. Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedz±cych troli: HDI ci±gnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min. "Wiedza" nabyta przy eksploatacji Malucha albo 20-letniego Golfa jest już małoprzydatna. -- Hinek |
|
Data: 2012-10-18 21:35:40 | |
Autor: ToMasz | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedz±cych troli:wła¶nie to chciałem napisać. Nie jestem w stanie przebrn±ć przez wszystkie w±tki, więc wyja¶nię moje zdanie tak: Ja staram się jeĽdzić HDI 2.0 tak w miarę sensownie, ekonomicznie, spokojnie. moja żona zadowolona ze stosunkowo wysokiego momentu obrotowego, jedynki używa przez pierwsze 3 metry jazdy, potem dwójka, 5m i trójka. Ja drę ryja żeby nie jeĽdziła poniżej 1500 obrotów. Matka ma partnera 1.1, więc - z przyzwyczajenia - bez 3500 RPM nie ruszy /nie zmieni biegu. To auto, ten silnik, przez ostatnie 4 lata nie zadławił się, nie szarpn±ł na żadnych obrotach, pod dowolnym obci±żeniem. Ci którzy twierdz± że "te typy tak maj±" zapewne znaj± się na czym¶ innym niż samochody.... ToMasz |
|
Data: 2012-10-18 21:49:19 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-18 21:35, ToMasz pisze:
właśnie to chciałem napisać. Nie jestem w stanie przebrnąć przezAle że jak mają? Bo nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi. Podałeś dwa przykłady odmiennego sposobu jazdy. To który jest ten niewłaściwy? :-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-18 22:00:32 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
W dniu 2012-10-18 21:35, ToMasz pisze:
Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedz±cych troli:wła¶nie to chciałem napisać. Nie jestem w stanie przebrn±ć przez Już się dowarto¶ciowali¶cie na tle "niedouczonych" i "nieinteligentnych" i "nieposiadaj±cych" (w swym mniemaniu oczywi¶cie) ? Tak, prawd± jest, że 2.0 HDI "idzie" ładnie od dołu (choć te 1100rpm to pewna przesada) i jak jest wszystko w porz±dku to nie ma szarpań itd. Tyle, że bardzo wiele silników tak ma i nie jest to żadna cudowna wła¶ciwo¶ć. Podobnie pojedzie większo¶ć większych benzyn (np. 2.0) i to nawet 20 letnich. Oczywi¶cie, inaczej wygl±da charakterystyka momentu/mocy dla 2.0 HDI (PSA) i 1.1 (jak mniemam wolnoss±cej benzyny, która szybko została wycofana z oferty) - może jakby¶ to porównał do 1.8 to byłoby o czym rozmawiać... |
|
Data: 2012-10-19 17:45:43 | |
Autor: Cavallino | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Użytkownik "Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:50805587$1@news.home.net.pl... Użytkownik "Marek" <no@email.spammer_stop> napisał A turbinka przy ilu się zał±cza? Bo bez niej słowo "ci±gnie" jest nie na miejscu i wyklucza wiarygodno¶ć autora takiego tekstu. |
|
Data: 2012-10-19 18:51:04 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Dnia 19-10-2012 o 17:45:43 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedz±cych troli: W moim 2.0 hdi podobno kreci się cały czas (nie zagladałem) - ładnie przyspiesza już od 1200 obr. Gdy miałem zastępcze Berlingo z 2.0 hdi jechał bardzo podobnie do mojego - w tych silnikach nie ma żadnej "turbo-dziury" - auto przyspiesza jakby było napędzane silnikiem elektrycznym. Mam porównanie do 1.9dci - to zupełnie inne silniki - dci zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi). TG |
|
Data: 2012-10-19 21:09:42 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...] dciTo znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-19 21:29:56 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):
W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze: Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute. Daj gaz do podłogi przy 1800obr/min w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia. "Dławi" to może faktycznie za dużo - "telepie się" dokładniej opisuje ten stan. W drugim aucie z 2.0 hdi (mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe auto) przy 1200 obr/min zdecydowanie lepiej przyspiesza. TG |
|
Data: 2012-10-19 22:35:52 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):Nie wiem co, ale jeśli tak Ci się zachowuje samochód jak napisałeś to ani chybi coś masz zepsute. :-) Daj gaz do podłogi przyTy z tych, dla których pedał przyspieszenia ma tylko dwa położenia? :-) Nie chodzi o dynamiczne przyspieszanie, lecz o jazdę i ewentualne _delikatne_ (powolne) zwiększanie prędkości a to nawet przy 1500 rpm odbywa się przy sprawnym dCi bez szarpania ani dławienia. Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej to, że na początku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero ponad 1800 (a nawet powyżej 1900) rpm wyraźnie wyrywa do przodu, niemniej jednak nie dławi się. "Dławi" to możeNo właśnie nic się nie telepie, nie dławi się ani nie szarpie podczas normalnej jazdy z prędkością obrotową nawet w zakresie 1500-1800 rpm. Dotyczy to zarówno mojego 1,9 dCi 120KM jak i dwóch innych 2,0 (150 i 170 KM), które mam okazję od czasu do czasu użytkować. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-20 08:48:22 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):
Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wci¶nięcie gazu powoduje najwyżej to, że na pocz±tku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero ponad 1800 (a nawet powyżej 1900) rpm wyraĽnie wyrywa do przodu, niemniej jednak nie dławi się. Wła¶nie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet przy 1200obr/min. Nie ma prównania do 1.9dci - mam dwa minivany - jeden z dci, drugi z hdi - mie ma czego porónywać. Mam też w rodzinie nowszy dci (130KM) i tu też jest tak samo. TG |
|
Data: 2012-10-20 10:31:51 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-20 08:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a):No a napisałeś: "dci zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)", później zaś ""Dławi" to może faktycznie za dużo - "telepie się" dokładniej opisuje ten stan". Czyli coś zupełnie odmiennego od tego co powyżej... -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-20 12:12:25 | |
Autor: Cavallino | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
Użytkownik "R2r" <bezspamux@arvox.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50826172$1@news.home.net.pl... W dniu 2012-10-20 08:48, Tomasz Gorbaczuk pisze: dci i hdi to Twoim zdaniem to samo? |
|
Data: 2012-10-20 22:12:21 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-20 12:12, Cavallino pisze:
A gdzieś tak napisałem? -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-19 23:31:28 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <bezspamux@arvox.pl> napisał(a): Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój." |
|
Data: 2012-10-20 08:40:41 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Dnia 19-10-2012 o 23:31:28 Marcin "Kenickie" Mydlak <mojnick@onet.pl> napisał(a):
W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze: Japoński automat we francuskim aucie - gaz wciska driver, ale automat sobie często my¶li, że teraz to wła¶ciwie wcale nie trzeba redukować i przyspiesza z "6" przy 1200 -1300 obr/min. Nawet nieĽle mu to wychodzi :-) TG |
|
Data: 2012-10-20 18:09:09 | |
Autor: Krzysztof Matyasik | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
W dniu 20.10.2012 08:40, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 19-10-2012 o 23:31:28 Marcin "Kenickie" Mydlak <mojnick@onet.pl> BeZeDura! Masz zepsuty japoński automat. Mam 2.0HDI z automatem AM6 (Aisin - Warner) i nie ma bata, aby w trybie automatycznym silnik męczył się przy 1200 obr/min - skrzynia zawsze zmienia przełożenie. Co więcej - japoński automat potrafi zrzucić nawet trochę za nisko, tylko po to, aby po dwóch sekundach znowu wrócić na wyższy bieg, chociaż spokojnie mógł poci±gn±ć na poprzednim... ale z drugiej strony przynajmniej nie syfi się tak FAP, jak to ma miejsce w dziadkowozach z manualem... zmiana biegu przy 1900 obr i gaz w podłodze... silnik w takiej sytuacji to istna wytwórnia sadzy. |
|
Data: 2012-10-20 10:32:32 | |
Autor: R2r | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotĂłw | |
W dniu 2012-10-19 23:31, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
A kto bogatemu zabroni? ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-10-20 08:43:50 | |
Autor: Cavallino | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.wmfqfet1g01fvf@l-089.mshome.net... Dnia 19-10-2012 o 17:45:43 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a): Jasne....... WeĽ kiedy¶ zegarek i zmierz czasy tego przyspieszenia od 1200 obr, do np. 1800, możesz się zdziwić. |
|
Data: 2012-10-20 08:55:58 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Dnia 20-10-2012 o 08:43:50 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Za leniwy jestem :-) - ale przejedĽ się kiedy¶ c4P z hdi 2.0 (najlepiej nowsz± wersj± 150/160KM) lub jakim¶ pugiem z tym silnikiem - zdziwisz się jak tym się jeĽdzi. Przyzwyczajenia ze "starych" diesli, które jechały dopiero od 2krpm+ nie maj± tutaj racji bytu. TG |
|