2.02.2017

Data: 2017-02-01 10:26:52
Autor: Liwiusz
2.02.2017
Jutro sądny dzień. Jak myślicie, będzie duży jazgot "zablokowanych"? :)

Prorokuję, że już od jutra największa sieć komórkowa w Polsce będzie korzystać z roamingu krajowego najmniejszej sieci komórkowej w Polsce.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-01 01:51:34
Autor: Kris
2.02.2017
W dniu środa, 1 lutego 2017 10:26:57 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

Prorokuję, że już od jutra największa sieć komórkowa w Polsce będzie korzystać z roamingu krajowego najmniejszej sieci komórkowej w Polsce.

Kto miał prepaida do rozmów i zamierza go używać to i pewnie zarejestrował
Większy problem przewiduje z z simkami w różnych urządzeniach typu instalacje alarmowe, jakieś modemy, routery itp.
Sporo tego pewnie nagle przestanie działać i właściciele/użytkownicy sobie o nich przypomną
Prawdę mówiąc sam nie mam pojęcia czy sim w mojej instalacji alarmowej zarejestrowany jest czy nie
Przestanie działać to będę interweniował;)

Data: 2017-02-01 10:55:05
Autor: Liwiusz
2.02.2017
W dniu 2017-02-01 o 10:51, Kris pisze:
[...]

Nie mierz wszystkich swoją miarą. Jest cała masa ludzi, którzy po prostu "nie ogarniają" należycie otaczającego ich świata.

Większy problem przewiduje z z simkami w różnych urządzeniach typu instalacje alarmowe, jakieś modemy, routery itp.
Sporo tego pewnie nagle przestanie działać i właściciele/użytkownicy sobie o nich przypomną

Problem jest. Na tyle duży, że za takie pytanie o te simki podczas konferencji Play nt. rejestracji, pytający w nagrodę dostał telefon za najlepsze pytanie :)

Prawdę mówiąc sam nie mam pojęcia czy sim w mojej instalacji alarmowej zarejestrowany jest czy nie
Przestanie działać to będę interweniował;)

A nie możesz wyjąć i sprawdzić?

--
Liwiusz

Data: 2017-02-01 02:16:31
Autor: Kris
2.02.2017
W dniu środa, 1 lutego 2017 10:55:10 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> Prawdę mówiąc sam nie mam pojęcia czy sim w mojej instalacji alarmowej zarejestrowany jest czy nie
> Przestanie działać to będę interweniował;)

A nie możesz wyjąć i sprawdzić?

Leniwy jestem
Może nie musze wyjmować
A jak się okaże że jednak muszę to wtedy wyjmę;)

Data: 2017-02-01 05:35:00
Autor: Kris
2.02.2017
W dniu środa, 1 lutego 2017 10:55:10 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

A nie możesz wyjąć i sprawdzić?

Ciekawi mnie tez karta mojej mamy. Lata temu przez rok był to mix w Plusie- wiec dane użytkownika mają.
Od ładnych kilku lat(jak nie kilkunastu) zmienione na prepaid
Ciekawi mnie czy tą kartę potraktują jako zarejestrowaną czy nie. Mama z niej prawie nie korzysta bo ma NJU. W sumie wg mnie dla niej zbyteczna ale nie chciała wyrzucić raz na jakiś czas doładowuje żeby nr nie stracić
Jutro się okaże czy podpisana lata temu umowa na mix jest równoznaczna z dzisiejszą rejestracją

Data: 2017-02-02 19:59:40
Autor: J.F.
2.02.2017
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o6vsb6$a2p$1@node2.news.atman.pl...
[...]

To teoria, czy praktyka ?
Bo dzis juz chyba znamy odpowiedz :-)

Na gubienie danych przez Orange bylo tu narzekanie, no ale powyzej pytano o Plusa.

Virgin na przeniesiony numer, czyli dowod widzial w gdzies w system wpisal, najpierw slal sms przypominajace o przeniesieniu, a potem "wyslij sms na nr ... aby potwierdzic dane do rejestracji".

J.

Data: 2017-02-04 20:12:55
Autor: Poldek
2.02.2017
W dniu 2017-02-02 o 19:59, J.F. pisze:
[...]

Numer musi być zarejestrowany na zasadach ustawy - tej która nakazuje wyłączenie 2 lutego. Wcześniejsze rejestracje odbywały się na zasadach regulaminu Plusa. Wystarczy(ło) wysłać bezpłatnego SMSa na odpowiedni numer w Plusie z ciągiem znaków STATUS, aby się dowiedzieć, czy numer jest traktowany jako zarejestrowany na zasadach ustawy, czy nie. A teraz, to już chyba wystarczy włączyć telefon z taką kartą, żeby się przekonać, czy działa, czy nie.

Data: 2017-02-01 10:55:50
Autor: Liwiusz
2.02.2017
W dniu 2017-02-01 o 10:55, Liwiusz pisze:
Prawdę mówiąc sam nie mam pojęcia czy sim w mojej instalacji alarmowej
zarejestrowany jest czy nie
Przestanie działać to będę interweniował;)

A nie możesz wyjąć i sprawdzić?

Swoją drogą tam chyba nie siedzą zwykłe prepaidy, bo:
- nie można wg regulaminu
- kto by je obsługiwał w zakresie doładowywania i pilnowania środków?

--
Liwiusz

Data: 2017-02-01 14:10:13
Autor: jerzu.xyz
2.02.2017
On Wed, 1 Feb 2017 10:55:50 +0100, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

- nie można wg regulaminu

Nie można ale działają.

- kto by je obsługiwał w zakresie doładowywania i pilnowania środków?

Automat? PayPal np.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2017-02-01 14:14:55
Autor: Liwiusz
2.02.2017
W dniu 2017-02-01 o 14:10, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Ale to za mało. Trzeba jeszcze pilnować aktualności taryf/promocji. Ponadto nie twierdzę, że tak się nie da, tylko twierdzę, że partactwem jest zrobienie tego "dajmy niezarejestrowanego prepaida, doładujmy go od czasu za 5zł i olejmy, czy faktycznie działa".

--
Liwiusz

Data: 2017-02-01 05:29:57
Autor: Kris
2.02.2017
W dniu środa, 1 lutego 2017 14:15:00 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

[...]

Przestanie działać to centrala alarmowa morde wydrze;)

Data: 2017-02-01 14:35:58
Autor: Liwiusz
2.02.2017
W dniu 2017-02-01 o 14:29, Kris pisze:
[...]

Poważne firmy instalacyjne tak nie działają, pewne mają specjalne taryfy do telemetrii. Pozostaje pytanie, ile takich urządzeń jest instalowanych profesjonalnie, ile przez "Ziutków", a ile prywatnie przez zainteresowane osoby.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-01 21:06:16
Autor: Arek
2.02.2017
Liwiusz napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

O ile pamiętam  w regulaminach prepaidów bywały jakieś zakazy, że nie
wolno do "urządzeń coś tam..."  (nie pamietam określeń ale centralki
chyba pod to podpadały). Grozili jakimiś nawet karami! Nie wiadomo
dalczego - pieniądze brali? Czym się to różni od prepaida "ludzkiego"
mało dzwoniącego? Nawet nie musi się przełączać między BTS-ami to
chyab sieci lżej?  :)

Arek

Data: 2017-02-01 12:00:13
Autor: J.F.
2.02.2017
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości
Jutro sądny dzień. Jak myślicie, będzie duży jazgot "zablokowanych"? :)

Chyba nie, wszak trabia o tym od dluzszego czasu, Virgin to mi codziennie SMS przysyla.
Ale nju juz byl oszczedny.

Duza czesc byla chyba zarejestrowana przez wczesniejsze przenosiny.

Prorokuję, że już od jutra największa sieć komórkowa w Polsce będzie korzystać z roamingu krajowego najmniejszej sieci komórkowej w Polsce.

W jakim sensie ?

Ktos za to zwracal uwage na multum systemow, ktore sie lacznoscia GSM posluguja.
Telemetria, terminale do kart, itp. Windy, samochody, etc.
I czesc z tego moze od jutra przestac dzialac.
Tzn winda pewnie bedzie jezdzic, ale czy w razie awarii da sie pomoc wezwac ?

Za to bardzo mnie ciekawia wyniki liczbowe - wiele nieuzywanych numerow przyjdzie operatorom wylaczyc, czy ludzie sie zmobilizowali, i je zarejestrowali.
Ale to sie dopiero za pare miesiecy dowiemy.

J.

Data: 2017-02-01 13:50:20
Autor: Liwiusz
2.02.2017
W dniu 2017-02-01 o 12:00, J.F. pisze:
Prorokuję, że już od jutra największa sieć komórkowa w Polsce będzie
korzystać z roamingu krajowego najmniejszej sieci komórkowej w Polsce.

W jakim sensie ?

Skoro jesteś, na tej grupie, to powinieneś łapać takie oczywistości ;) Play będzie największy, T-Mobile najmniejszy.

Niewiadomą jest tylko to, czy Orange straci pozycję lidera, bo to, że T-M dostanie po dupie jest praktycznie oczywiste :)

--
Liwiusz

Data: 2017-02-01 05:28:40
Autor: Kris
2.02.2017
W dniu środa, 1 lutego 2017 13:50:25 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

Skoro jesteś, na tej grupie, to powinieneś łapać takie oczywistości ;) Play będzie największy, T-Mobile najmniejszy.

Tak na czuja Twojego czy jakies dane masz?

Niewiadomą jest tylko to, czy Orange straci pozycję lidera, bo to, że T-M dostanie po dupie jest praktycznie oczywiste :)

Przejrzałem w ostatnich dniach oferty abonamentowe
Jeśli chodzi o ofertę z telefonem to wg mnie w T-Mobile najkorzystniej to wychodzi prawie zawsze
Co do prepaid to nie mam zdania, nie zgłębiałem tematu.
Więc moze i T-Mobile tak dużo klientów nie starci
Ogólnie podobno jutro przestać działać nawet 10mln kart
Jakiś procent z tego karte zarejestruje po terminie reszta wypadnie ze statystyk.
Do tej pory ludziska mieli po kilka kart nawet teraz jak trzeba rejestrować to pewnie pozostawią sobie jedną dwie te z których korzystają. Statystyki będą bardziej wiarygodne

Data: 2017-02-01 14:34:54
Autor: Liwiusz
2.02.2017
W dniu 2017-02-01 o 14:28, Kris pisze:
[...]

Oczywiście, że na czuja.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-01 14:21:07
Autor: J.F.
2.02.2017
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o6slig$6sl$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A, w takim sensie.

Ale mam watpliwosci co do tych przewidywan.
T-mobile wymagal regularnego wplacania, wiec raczej nie mial nieaktywnych numerow.
Podejrzewam, ze mu niewiele ubedzie.
Chyba, ze mu reklamami i bonusami podkradli klientow, tudziez z wlasnej winy - ale to wczesniej, nie akurat 02.02.

https://www.uke.gov.pl/prezes-uke-udostepnia-raporty-przeniesienia-numerow-w-2016-r-21174
W poprzednim roku demobil stracil 300 tys numerow - tzn stracil 521 tys, ale zdobyl 214 tys.

Ciekawe, ze nie podaja ilosci nr u operatorow ... a moze nie potrafie znalezc.

Niewiadomą jest tylko to, czy Orange straci pozycję lidera, bo to, że T-M dostanie po dupie jest praktycznie oczywiste :)

Nie po to Orange sie reklamuje "siec nr 1" zeby teraz zmieniac na "nr 2", wiec nadal sie bedzie uwazal za lidera :-)
Ale on mial "rok waznosci konta", wiec moze mu troche ubyc.

Ty ten internet robiles w Play ?
To Playowi nr przybedzie, i nie ubedzie, bo zarejestrowane ... ale placic na te numery juz chyba nie placisz ? Ciekawe kiedy zacznie zamykac.
Moze nie tak szybko, jesli mu zalezy na "najwieksza siec"
Ale inni mieli podobne bonusy, np nju.

Tu jeszcze ciekawe dane dla porownania w przyszlosci
https://www.uke.gov.pl/analiza-aktywnych-kart-sim-19858

J.

P.S.  To UKE ma PLI-CBD ? Czyli jak rozumiem sluzby teraz w jednym panstwowym miejscu maja informacje kto do kogo dzwoni ... a moze nawet i tresc SMS ?

Data: 2017-02-01 14:27:40
Autor: Liwiusz
2.02.2017
W dniu 2017-02-01 o 14:21, J.F. pisze:

A, w takim sensie.

Ale mam watpliwosci co do tych przewidywan.

No cóż, pożyjemy, zobaczymy.

Nie po to Orange sie reklamuje "siec nr 1" zeby teraz zmieniac na "nr
2", wiec nadal sie bedzie uwazal za lidera :-)

Ja to odbieram właśnie odwrotnie - po to się tak reklamuje, aby nawet po stracie palmy pierwszeństwa, pozostać liderem w świadomości konsumentów.

Ty ten internet robiles w Play ?

?

To Playowi nr przybedzie, i nie ubedzie, bo zarejestrowane ... ale
placic na te numery juz chyba nie placisz ? Ciekawe kiedy zacznie zamykac.

Rok ważności konta. Ale do raportowania liczby simek bierze się chyba aktywność w ostatnich 3 miesiącach.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-01 16:21:25
Autor: J.F.
2.02.2017
[...]

Nie bardzo wiem na jakiej podstawie on sie tak reklamuje ... moze nie musi miec podstawy ? :-)
Albo po doliczeniu stacjonarnych jeszcze pare lat im nic nie zagrozi :-)

Ty ten internet robiles w Play ?
?

Ten internet przez bonus za rejestracje karty ... to w jakiej sieci ?

[...]

Na pieniadze sie jednak nie przelicza, wiec "najwieksza siec" bedzie glownie z nazwy :-)

Obstawiam, ze T-mobile i Plus  straca jutro stosunkowo malo klientow.

J.

2.02.2017