2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii j est tak wielkie?

Data: 2010-04-28 21:30:33
Autor: Czarek Daniluk
2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii j est tak wielkie?
W dniu 2010-04-28 19:23, Irokez pisze:
Witam.

Mam ochotę na zakup Audi A4 około 5 letniego (B7). W większości to kombi
TDI "w dizlu" ;)
Benzyn i jeszcze sedan jak palców u drwala po wypadku z piła tarczową.
O ile w tak malutkim autku kombi nie przeszkadza to pytanie o ten
nieszczesny silnik
Większość to te nieszczęsne pękające 2.0TDI z mielącymi się zębatkami
pompy oleju za w sumie kompletnie ponad 20 tyś za naprawę.

Sęk w tym, że większość opisów takich zgonów to u VW czytam po internecie..
Czy jest nadzieja że do Audi szedł lepszy sort? czy jednak jak już brać
z tym nieszczesnym TDI to tylko i wyłacznie 1.9 o ile nie trafię benzyny?
Wolałbym benzynę. Kilometrów duzo nie robię ale no takie silniki prawie
nie istnieją można powiedzieć.

No niestety nie..i tylko można poczytać w necie.

Kolega z firmy kupił Jeep Compass - mający właśnie 2.0 TDI, no i długo nie pojeździł - właśnie zmieliło zębatki, silnik do wymiany, kosztowało go to około 7 czy 8kzł.

Koledzy którzy robią VAG ostatnio stwierdzili że 2,0 to straszny parch i że pomału robi się z tego takie drugie 2,5 V6 TDI :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-29 14:09:47
Autor: kamil
"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> wrote in message news:hra2cp$5pl$1news.onet.pl...

Koledzy którzy robią VAG ostatnio stwierdzili że 2,0 to straszny parch i że pomału robi się z tego takie drugie 2,5 V6 TDI :)

Ten 2.5 to naprawde az taka tragedia? Szukam jakiegos ekonomicznego AWD i A4 Quattro z tym silnikiem biore pod uwage, tylko im wiecej czytam tym bardziej mi przechodzi..

Pozdrawiam
kamil

Data: 2010-04-29 10:56:51
Autor: Karthoon
On 29 Kwi, 15:09, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
"Czarek Daniluk" <cza...@nospamcedaniluk.com> wrote in message

> [...]

Quattro z tym silnikiem biore pod uwage, tylko im wiecej czytam tym bardziej

BAU / BCZ (od końca 2003r.) w zasadzie możesz szukać.

Data: 2010-05-03 10:10:09
Autor: kamil

"Jurand" <jurand@interia.pl> wrote in message news:hrjrdv$re4$1news.onet.pl...

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:hre95g$9pi$1inews.gazeta.pl...
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message

BAU / BCZ (od końca 2003r.) w zasadzie możesz szukać.

Czyli wersja 180KM z 2004 roku nie powinna rozpadac sie co dwa miesiace?

I jeszcze jedno pytanie - jak z chipowaniem slabszych na te 170-180KM?

Ja powiem to tak - jeśli nie masz kogoś w okolicy, kto nie zjadł zębów na tych silnikach i kto Ci zrobi dokładny przegląd stanu silnika - to absolutnie pod żadnym pozorem NIE KUPUJ samochodu z tą jednostką napędową.

Czyli albo slabawe 1.9, albo dolozyc troche do rocznika i wziasc z 3.0..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-03 13:18:27
Autor: Jurand

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:hrm3tj$l58$1inews.gazeta.pl...

[...]

Albo dokładnie przeglądnąć auto przed zakupem. DOKŁADNIE. Z dynamicznym pomiarem parametrów pracy silnika włącznie. A to "słabawe" 1.9 w praktyce jest niewiele gorsze od wersji 2.5 TDI 150 KM, po chipie zjada ją na śniadanie, zrównując się z wersją 2.5 TDI 163 KM. I zadowala się spalaniem na poziomie 70% zużycia jednostki 2.5 TDI.

Jurand.

Data: 2010-04-29 18:48:29
Autor: Jurand

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:hrc0es$emo$1inews.gazeta.pl...
[...]

Może nie aż taka... ale... realne spalanie wersji quattro z silnikiem 2.5 TDI i automatem to okolice 12/100 w mieście, przy manualu masz 9-10/100 w mieście. Wymiana rozrządu to minimum 2500 PLN. Ingerencja w hydraulikę zaworową potrafi ten koszt zwiększyć o kolejne 2000 PLN. I trochę jeszcze "detali" bym znalazł ;)

Pozdrawiam
kamil

2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii j est tak wielkie?