2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii jest tak wielkie?

Data: 2010-04-28 19:23:36
Autor: Irokez
2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii jest tak wielkie?
Witam.

Mam ochotę na zakup Audi A4 około 5 letniego (B7). W większości to kombi TDI "w dizlu" ;)
Benzyn i jeszcze sedan jak palców u drwala po wypadku z piła tarczową.
O ile w tak malutkim autku kombi nie przeszkadza to pytanie o ten nieszczesny silnik
Większość to te nieszczęsne pękające 2.0TDI z mielącymi się zębatkami pompy oleju za w sumie kompletnie ponad 20 tyś za naprawę.

Sęk w tym, że większość opisów takich zgonów to u VW czytam po internecie..
Czy jest nadzieja że do Audi szedł lepszy sort? czy jednak jak już brać z tym nieszczesnym TDI to tylko i wyłacznie 1.9 o ile nie trafię benzyny?
Wolałbym benzynę. Kilometrów duzo nie robię ale no takie silniki prawie nie istnieją można powiedzieć.

Pozdrawiam.

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

Data: 2010-04-28 19:42:20
Autor: Janina Kolina
2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii jest tak wielk ie?
"w dizlu" ;)

odpowiem tak:
nie znam 5latka, który by przetrwał...

jk

Data: 2010-04-28 19:50:39
Autor: Doby
Użytkownik "Janina Kolina" <kolstek.walica@yako.com> napisał w wiadomości news:hr9s2b$j0t$1news.onet.pl...
"w dizlu" ;)

odpowiem tak:
nie znam 5latka, który by przetrwał...

ja mam 1.9 TDI  130KM i moj "przetrwal" juz ponad 6 lat  -a nawet oleju nie chce brac - tylko jezdzic i jezdzic

Data: 2010-04-29 08:34:48
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Doby" <lekki_men@autograf.pl> napisał w wiadomości news:hr9shb$kna$1atena.e-wro.net...
[...]

ale rozumiesz, ze pytanie jest o 2,0tdi a nie 1,9

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-04-28 19:52:28
Autor: Irokez
[...]

jeżeli zauważyłaś emotikon, to rozumiem że te silniki sie sypią?

Jesli nie.. jeszcze niedawno poprawiłem gościa to dostałem konkretne zjebki od wielu osób za czepianiesie...

--
Irokez

Data: 2010-04-28 19:11:12
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 28 Apr 2010 19:52:28 +0200, Irokez napisał(a):

jeżeli zauważyłaś emotikon, to rozumiem że te silniki sie sypią?

nie, nie rozumiesz, to megatroll Kolina.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-04-28 20:28:12
Autor: Diabełson
Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 28 Apr 2010 19:52:28 +0200, Irokez napisał(a):

jeżeli zauważyłaś emotikon, to rozumiem że te silniki sie sypią?

nie, nie rozumiesz, to megatroll Kolina.

megatroll? To zwykła podkurwiszmata panie Waldemarze

Data: 2010-04-28 20:26:37
Autor: Diabełson
Janina Kolina pisze:

nie znam 5latka, który by przetrwał...

masz na myśli dzieci, które wyruchałaś?

Data: 2010-04-29 15:08:40
Autor: Bartek
[...]

zajebisty jesteś,
na lotnictwie sie znasz,
motoryzacji,
na czym jescze?:)

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2010-04-28 21:30:33
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2010-04-28 19:23, Irokez pisze:
[...]

No niestety nie..i tylko można poczytać w necie.

Kolega z firmy kupił Jeep Compass - mający właśnie 2.0 TDI, no i długo nie pojeździł - właśnie zmieliło zębatki, silnik do wymiany, kosztowało go to około 7 czy 8kzł.

Koledzy którzy robią VAG ostatnio stwierdzili że 2,0 to straszny parch i że pomału robi się z tego takie drugie 2,5 V6 TDI :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-29 14:09:47
Autor: kamil
"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> wrote in message news:hra2cp$5pl$1news.onet.pl...

Koledzy którzy robią VAG ostatnio stwierdzili że 2,0 to straszny parch i że pomału robi się z tego takie drugie 2,5 V6 TDI :)

Ten 2.5 to naprawde az taka tragedia? Szukam jakiegos ekonomicznego AWD i A4 Quattro z tym silnikiem biore pod uwage, tylko im wiecej czytam tym bardziej mi przechodzi..

Pozdrawiam
kamil

Data: 2010-04-29 10:56:51
Autor: Karthoon
On 29 Kwi, 15:09, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
"Czarek Daniluk" <cza...@nospamcedaniluk.com> wrote in message

> [...]

Quattro z tym silnikiem biore pod uwage, tylko im wiecej czytam tym bardziej

BAU / BCZ (od końca 2003r.) w zasadzie możesz szukać.

Data: 2010-05-03 10:10:09
Autor: kamil

"Jurand" <jurand@interia.pl> wrote in message news:hrjrdv$re4$1news.onet.pl...

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:hre95g$9pi$1inews.gazeta.pl...
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message

BAU / BCZ (od końca 2003r.) w zasadzie możesz szukać.

Czyli wersja 180KM z 2004 roku nie powinna rozpadac sie co dwa miesiace?

I jeszcze jedno pytanie - jak z chipowaniem slabszych na te 170-180KM?

Ja powiem to tak - jeśli nie masz kogoś w okolicy, kto nie zjadł zębów na tych silnikach i kto Ci zrobi dokładny przegląd stanu silnika - to absolutnie pod żadnym pozorem NIE KUPUJ samochodu z tą jednostką napędową.

Czyli albo slabawe 1.9, albo dolozyc troche do rocznika i wziasc z 3.0..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-03 13:18:27
Autor: Jurand

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:hrm3tj$l58$1inews.gazeta.pl...

[...]

Albo dokładnie przeglądnąć auto przed zakupem. DOKŁADNIE. Z dynamicznym pomiarem parametrów pracy silnika włącznie. A to "słabawe" 1.9 w praktyce jest niewiele gorsze od wersji 2.5 TDI 150 KM, po chipie zjada ją na śniadanie, zrównując się z wersją 2.5 TDI 163 KM. I zadowala się spalaniem na poziomie 70% zużycia jednostki 2.5 TDI.

Jurand.

Data: 2010-04-29 18:48:29
Autor: Jurand

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:hrc0es$emo$1inews.gazeta.pl...
[...]

Może nie aż taka... ale... realne spalanie wersji quattro z silnikiem 2.5 TDI i automatem to okolice 12/100 w mieście, przy manualu masz 9-10/100 w mieście. Wymiana rozrządu to minimum 2500 PLN. Ingerencja w hydraulikę zaworową potrafi ten koszt zwiększyć o kolejne 2000 PLN. I trochę jeszcze "detali" bym znalazł ;)

Pozdrawiam
kamil

Data: 2010-04-28 22:33:16
Autor: Jurand

Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:hr9quq$g0k$1news.onet.pl...
[...]

Kup sobie 1.9 TDI. Za kilka stówek zrobisz sobie w nim 130 KM. Auto jeździ wtedy odrobinę tylko gorzej, niż 2.0 TDI, ale jest już całkiem przyjemnym wózkiem - szczególnie dynamika na 3 i 4 biegu zaskakuje in plus. Nie będziesz musiał trząść się o pompę oleju i inne pierdoły.

[...]

Benzyna to tylko 1.8T.

Jurand.

Data: 2010-05-01 10:19:52
Autor: Olek
On 2010-04-28 22:33, Jurand wrote:

Benzyna to tylko 1.8T.

Jurand.

uzasadnij

Data: 2010-04-30 23:07:12
Autor: Jurand

On 2010-04-28 22:33, Jurand wrote:

Benzyna to tylko 1.8T.

Jurand.

uzasadnij

Silnik montowany od lat, sprawdzony, ekonomiczny, brak praktycznie jakichkolwiek upierdliwych lub drogich w naprawie usterek. Bardzo żywotna turbina, bardzo dobra dynamika samochodów z tą jednostką, podatność na chiptuning.

Jurand.

Data: 2010-04-28 23:59:59
Autor: Konrad L
2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii j est tak wielkie?
A orientuje sie ktos czy ten nowy TDI 2.0 CR DPF 140 KM tez ma zapewnione takie atrakcje w pakiecie? Czy moze sa to calkowicie inne konstrukcje?

Pozdr.

Data: 2010-04-29 13:37:41
Autor: Maciej Browarczyk
2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii j est tak wielkie?
Irokez pisze:

[cut]

5 letni to jest duza szansa trafic parcha z tym silnikiem. Jesli niekoniecznie musi byc diesel wez benzyne 1.8T tak jak pisal Jurand. Jesli jednak wolisz diesla to 1.9TDI 115KM, potwor to nie bedzie ale chiptuning troche da mu koksu (tak na 140-150KM) i bedziesz sie cieszyl niskim spalaniem i silnikiem, ktorego osiagi w trasie beda sprawialy Ci przyjemnosc ;) (w miescie tez ale tdi sie jezdzi najfajniej w trasie).
Moge dodac od siebie, ze mam B6 Avant 1.9TDI, "cipnalem" sobie na 170KM i jak na dole jest to samo (spalanie, dynamika, mozna sie oszczednie turlac jak trzeba) tak od 2.5k rpm auto jest nie do poznania. Zawsze ciagnalem do 3k rpm, bo wyzej to tylko wycie, teraz tak sie wkreca na 4k rpm i rzeczywiscie "to to idzie" :) nie pisze juz nic o trasie, bo sie polepszylo znacznie.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-04-29 18:18:21
Autor: Irokez
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:hrbqgf$4u3$1node1.news.atman.pl...
Irokez pisze:

[...]

Nie zależy mi na TDI ale po prostu nie ma wyboru w benzynie.
Sam mam teraz alfę 156 2.4JTD i fajnie to jeździ, ale ile dupereli przy tym jest z osprzetu. Fakt że te JTD są zarabiście dobre.

Dzięki za opinie.
Przejechałem sie A6 ale też 2.0TDI. Jedzie fajnie, gorzej zbiera się od mojej alfy. Na koniec doliczyłem sobie do silnika 25k PLN na wysoceprawdopodobną naprawę i cena przestała być atrakcyjna.

Będę więc szukał 1.8T oraz 1.9TDI. A4 ewentualnie Passat

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2010-04-29 18:49:31
Autor: Jurand

Irokez pisze:

[...]

A to weź piknij na priva... ;)

Jurand.

Data: 2010-05-02 17:26:56
Autor: Jurand
2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii jest tak wielk ie?

Data: 2010-04-30 00:17:40
Autor: Tomasz Pyra
Irokez pisze:
[...]

A tego się nie da jakoś prewencyjnie wymieniać? Choćby co 100kkm, bo tyle to jeszcze podobno przeżywa.
Ile może kosztować taka pompa oleju?

Data: 2010-04-30 09:06:05
Autor: Adam Franik
Dnia Fri, 30 Apr 2010 00:17:40 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

A tego się nie da jakoś prewencyjnie wymieniać? Choćby co 100kkm, bo tyle to jeszcze podobno przeżywa.
Ile może kosztować taka pompa oleju?

Jeżeli dobrze patrze to sama pompa (oryginalna VW) kosztuje ~620zł. Nie
wiem tylko, czy nie trzeba tam jakichś dodatków jeszcze.
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2010-05-02 21:40:30