2/3 drzwiowe auto + fotelik?

Data: 2009-12-01 21:36:57
Autor: Wojtek
2/3 drzwiowe auto + fotelik?
yos pisze:
Mam pytanie - kto z Was użytkuje 2- lub 3-drzwiowe auto + fotelik +
dziecko? Zastanawiam się, co by tu sobie fajnego kupić, ale jakoś 5-
drzwiówki mi nie podchodzą. Z sedanów ewentualnie Lancer Evo, ale
znowu ekonomika użytkowania nie powala na kolana. :))

Może więc jakiś Focus RS,  w ostateczności Abarth Grande Punto SS, ale
jak w takich autach zainstalować dziecko w foteliku z tyłu? A może się
da? Jeszcze nie ćwiczyłem. :)
Nie rozumiem, auto 3 drzwiowe, to auto 3 drzwiowe, fotelik wkłada się MNIEJ WIĘCEJ tak samo. HotHatchy nie masz za dużo, więc chyba nie problem sprawdzić w paru autach jak podchodzi fotelik?
Dodatkowo, wydaje mi się, że każdy fotelik jest inny, a to też ma znaczenie.
Jeśli szukasz hothatcha, to hothatch.org ;)

Pozdrawiam, Wojtek.

Data: 2009-12-01 13:11:45
Autor: yos
2/3 drzwiowe auto + fotelik?
On 1 Gru, 21:36, Wojtek <donald.kac...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Fotelik może i się wkłada tak samo, ale dziecko do fotelika na tylnym
siedzeniu pewnie łatwiej się instaluje w autach 4/5 drzwiowych niż w
3D. Przynajmniej tak się wydaje mojej żonie, która chce mnie skazać na
jakiś 5 drzwiowy "autobus". :) Ratujcie! Dajcie jakieś argumenty, że w
3D też się da. :)

--
yos

Data: 2009-12-01 21:37:51
Autor: Waldek Godel
2/3 drzwiowe auto + fotelik?
Dnia Tue, 1 Dec 2009 13:11:45 -0800 (PST), yos napisał(a):

[...]

NORMALNE trzydrzwiowe auto ma te drzwi znacznie szersze, doliczając, że
miejsce dziecka w foteliku jest kawałek przed oparciem tylnej klapy, więc
często wypada nawet przed słupkiem. Co nie znaczy, że nie trzeba się
wygiąć..
Jak będziesz mieć auto z wyłączaną poduszką, to na początek powozisz z
przodu, później trochę wprawy już pomoże.

Ale kombi cię i tak nie minie - w końcu będziesz potrzebował wózek. I coś
jeszcze oprócz wózka wieźć.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-01 22:26:12
Autor: pj
2/3 drzwiowe auto + fotelik?

Użytkownik "yos" <kosamaxi@gmail.com> napisał w wiadomości news:a9de1bd1-9aa6-4c56-9c9f-ddbf940c4a47r5g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

Najwyższy czas "dorosnąć" :).
Pomyśl o dwóch fotelikach i kombi.

yos

Data: 2009-12-01 22:35:50
Autor: Yogi\(n\)
2/3 drzwiowe auto + fotelik?
[...]

Dokłądnie tak jest - przerabiałem temat przez sześc lat w trzydrzwiowej corolli - da się, ale nie jest to wygodne, przyjemne ani szybkie - oczywiście chodzi o zapinanie i odpinanie tudziez o wkładanie gdy maleńkie a potem o wsiadanie i wysiadanie, gdy trochę większe. Teraz mam lancera z pełnym zestawem drzwi i córki sa zachwycone tym, że każda ma swoje drzwi ;-)

Generalnie polecam cztero/pięciodrzwiówke, chyba, że dzieci jeżdżą sporadycznie, w przeciwnym razie - dośc szybko zaczniesz kląć na względy estetyczne, które przeważyły przy podejmowaniu decyzji o zakupie trzydrzwiówki.

Poza tym - wierz mi lub nie, ale w wypadku posiadania powiększającej się rodziny naprawde warto mieć większe auto - naprawdę doceniłem to dopiero po przesiadce, ale głównym powodem zmiany auta była właśnie ilość drzwi i ilośc miejsca w bagażniku i na tylnej kanapie. A większe auto z reguły ma pełny zestaw drzwi - i warto trochę dołożyć.
No i w razie, nie daj Boże wypadku, o wiele łatwiej będzie Ci wyjmować dziecko z auta z drzwiami z tyłu.

--
Yogi(n)

Data: 2009-12-02 00:10:33
Autor: jureko
2/3 drzwiowe auto + fotelik?
yos wrote:

Ratujcie! Dajcie jakieś argumenty, że w
3D też się da. :)

w 3D możesz wejść do tyłu, za przedni fotel i w miarę sprawnie zapiąć dziecko. Czasem jest też łatwiej wyciągnąć spiące - ustawiasz się na wprost i kładziesz na siebie. W 5D podchodzisz do fotelika z boku.

jureko

Data: 2009-12-02 07:52:10
Autor: Marcin Jan
2/3 drzwiowe auto + fotelik?
jureko pisze:
yos wrote:

[...]

  dokładnie tak. choć powiem im niższa osoba która wkłada do 3d tym lepiej. A w 4d polecam fotelik obracany - super wygoda.
pozdro
marcin

Data: 2009-12-02 18:04:46
Autor: Katanka