2,90% w Idea Banku

Data: 2020-09-21 12:44:06
Autor: Adam Sadowski
2,90% w Idea Banku
Na nowe środki. 1 - 3 miesiące. Warto?

Data: 2020-09-22 00:24:53
Autor: J.F.
2,90% w Idea Banku
Użytkownik "Adam Sadowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6b81aa72-ebcd-4173-8070-18dfa2824ffen@googlegroups.com... >
Na nowe środki. 1 - 3 miesiące. Warto?

Taaa, dobre pytanie, trudna odpowiedz.
Padnie, nie padnie. BFG wytrzyma, nie wytrzyma :-)

Czyzby ludzie zaczeli juz wycofywac masowo pieniadze ?

J.

Data: 2020-09-22 09:01:37
Autor: Robert_DF
2,90% w Idea Banku
W dniu 22.09.2020 o 00:24, J.F. pisze:

Czyzby ludzie zaczeli juz wycofywac masowo pieniadze ?

J.

BFG taki sam dla wszystkich banków, już takie masowe wypłaty z IB oraz GNB były

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-09-22 02:42:05
Autor: Dawid Rutkowski
2,90% w Idea Banku
W dniu wtorek, 22 września 2020 09:01:39 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:
W dniu 22.09.2020 o 00:24, J.F. pisze:

> Czyzby ludzie zaczeli juz wycofywac masowo pieniadze ?

BFG taki sam i na żaden bank komercyjny nie wystarczy.
Skoro proponują na 1-3 miesiące to można wsadzić na jeden, dostanie się zwrot z tego, co włożyli ci na 3 miesiące - a za 3 miesiące wszyscy będziemy mieli problem z tą piramidą...

Data: 2020-09-22 13:06:01
Autor: Robert_DF
2,90% w Idea Banku

[...]

właśnie o czymś takim myślałem

+ oczywiście jak kasa wróci po miesiącu i depo będzie znowu na 1% to będzie "szkoda, że nie wpłaciłem na dłużej"...

Data: 2020-09-22 14:12:30
Autor: J.F.
2,90% w Idea Banku
Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f69a150$0$17350$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 22.09.2020 o 00:24, J.F. pisze:
Czyzby ludzie zaczeli juz wycofywac masowo pieniadze ?

BFG taki sam dla wszystkich banków, już takie masowe wypłaty z IB oraz GNB były

Tylko ze wszystkie banki ostatnio tną odsetki, jakies 0.01% proponują, pieniadze im najwyrazniej smierdzą.
IB tez cięła, a tu nagle wyskakuje z 2.9%.
Albo im strasznie brakuje pieniedzy, albo marketing juz nie wie co czyni :-)

A BFG niby taki sam dla wszystkich, ale dla wszyskich klientow Idei nie starczy :-)

Tak po prawdzie - jesli w miarę uczciwie prowadzą bilans, to pieniadze klientow maja tam pokrycie, tym niemniej - w razie bankructwa BFG musi wyplacic wszystkie depozyty od razu, wiec jest to troche grosza.
Dlatego pewnie nie bedzie bankructwa, tylko przymusowa restrukturyzacja, o ile BFG zdazy przed zarzadem :-)

A tu jeszcze ten areszt dla Leszka Cz ... czyzby niektorzy profilaktyczne zabrali swoje pieniadze ?

J.

Data: 2020-09-22 14:21:34
Autor: Robert_DF
2,90% w Idea Banku
W dniu 22.09.2020 o 14:12, J.F. pisze:

A tu jeszcze ten areszt dla Leszka Cz ... czyzby niektorzy profilaktyczne zabrali swoje pieniadze ?

J.

być może, poza tym IB rozszerzyła akcję kredytową po covidzie, może potrzebują kasy?
tanich kredytów u nich raczej nie ma...

Data: 2020-09-22 14:33:46
Autor: J.F.
2,90% w Idea Banku
Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f69ec4e$0$545$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Moze. Kredyt to zysk, wiec to jest jak nabardziej sluszna akcja, ale tak swoja droga to ciekaw jestem wielu innych bankow.
Oni jakby nie potrzebowali pieniedzy, patrzac na te odsetki i dzis i pol roku temu.

Trzeba na dobrego klienta postawic, to bedzie trzymal pieniadze na ROR i o procenty nie pytał :-)

tanich kredytów u nich raczej nie ma...

To dlaczego klienci do nich przychodzą ?
Dobra akcja marketingowo-promocyjna, czy znow/nadal  postawili na ryzykowne kredyty ?

J.

Data: 2020-09-22 21:36:55
Autor: Waldek
2,90% w Idea Banku
W dniu 2020-09-22 o 14:33, J.F. pisze:

Oni jakby nie potrzebowali pieniedzy, patrzac na te odsetki i dzis i pol roku temu.

Trzeba na dobrego klienta postawic, to bedzie trzymal pieniadze na ROR i o procenty nie pytał :-)

Jak ktoś ma trzymać w sienniku to woli w banku na 0%
bo to jeszcze _darmowa_ przechowalnia i w miare bezpieczna.
No i chyba na tym bazują ... tani pieniądz

A zakładać lokatę terminową na 0,1 % którą jeszcze złupi belka
to się po prostu ludkom nie chce

Pozdro

Data: 2020-09-22 21:44:21
Autor: japanizer
2,90% w Idea Banku
On Tuesday, September 22, 2020 at 9:12:36 PM UTC+9, J.F. wrote:

> [...]

A BFG niby taki sam dla wszystkich, ale dla wszyskich klientow Idei nie starczy :-)

A dlaczego ma nie starczyć? Środków starczy nawet gdy jednocześnie zbankrutują Pekao i PKO BP:

1) BFG ma 20 dni na wypłatę

2) BFG wypłaca co ma w kieszeni, a co brakuje - dostaje jako pożyczkę z NBP

Tak mówi ustawa.

I starcza dla wszystkich (do ustawowego limitu).

Potem można oczywiście spekulować, czy takie złotówki lepiej szybko wymienić na ruble i dolary czy nie.

Data: 2020-09-23 03:59:34
Autor: Dawid Rutkowski
2,90% w Idea Banku
W dniu środa, 23 września 2020 06:44:23 UTC+2 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

> [...]

1) BFG ma 20 dni na wypłatę

2) BFG wypłaca co ma w kieszeni, a co brakuje - dostaje jako pożyczkę z NBP

Czytałeś? 249 stron ;>
A mówi jednak troszkę inaczej:
"Art.306. W przypadku  wystąpienia  zagrożenia  stabilności  finansowej  oraz w celu  pokrycia pilnych potrzeb  Funduszu związanych z wypłatą  środków gwarantowanych w terminie wynikającym z art.35 ust.3, Narodowy Bank Polski, na wniosek  Zarządu  Funduszu  zaakceptowany  przez  Radę  Funduszu,  może  udzielić Funduszowi   kredytu   krótkoterminowego,   pod   warunkiem   ustanowienia odpowiedniego zabezpieczenia".

Więc "może", a nie "musi" - i z zabezpieczeniem. Niby na czym?
A BFG "w kieszeni" ma tylko makulaturkę, czyli obligacje skarbu państwa, gotowizny na lekarstwo.

I starcza dla wszystkich (do ustawowego limitu).

Taaaa, wystarczy do roszczeń do skarbu państwa do obdzielenia.
Może nawet na 110%, a co, pewne będą jak w radzieckim banku: "nie przepadnie ci, ale i nie dostaniesz".

Potem można oczywiście spekulować, czy takie złotówki lepiej szybko wymienić na ruble i dolary czy nie.

Jeden pies, wszyscy robią to samo ("zrównoważony budżet" z deficytem 100mld - największym w historii bezwzględnie, a pewnie i w stosunku do PKB, bo PKB spadnie - plus jeszcze kolejne 100mld albo i więcej schowane do kieszeni - a raczej trupa do szafy - przez glapcio-bank), więc euro czy dolar ma podobny kurs do złotówki - jedyny (ale za to duży) problem to kurs chlebka gruzińskiego do złotówki :(

Data: 2020-09-23 05:20:39
Autor: japanizer
2,90% w Idea Banku
On Wednesday, September 23, 2020 at 7:59:36 PM UTC+9, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]

Więc "może", a nie "musi" - i z zabezpieczeniem. Niby na czym?

A choćby pod gwarancję Skarbu Państwa, jak zajdzie taka potrzeba. Podpisaną nocą.

W interesie prezesa i zarządu NBP jest to, żeby nie spalono i nie splądrowano ich miejsc pracy!

Bardziej można by się obawiać moim zdaniem hipotetycznej sytuacji typu "Polska jest w strefie EUR, bankrutują Pekao i PKO BP, Europejski Bank Centralny nie chce pożyczyć kasy BFG, bo nie uznaje gwarancji polskiego rządu za wiarygodne".

Tak czy owak - nie obawiałbym się upadku Idea Banku, czy nawet Idea Banku i Getin Banku.
W obu przypadkach BFG wypłaci ludziom pieniądze, resztki banku przejmie PKO BP czy Pekao SA, faktycznie stracą ci, którzy trzymają tam powyżej 100 tys. EUR (są tacy "odważni"?), kupili obligacje tych banków, czy pracownicy, reszta banków będzie bez zysków przez kolejne dwa lata, by spłacić dziurę w BFG. I mniej więcej rozejdzie się po kościach.

Data: 2020-09-23 17:55:49
Autor: J.F.
2,90% w Idea Banku
Użytkownik  japanizer napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0c83befb-b076-4875-bbb2-31a0de74dde8o@googlegroups.com...
> [...]

Więc "może", a nie "musi" - i z zabezpieczeniem. Niby na czym?

A choćby pod gwarancję Skarbu Państwa, jak zajdzie taka potrzeba. Podpisaną nocą.

A jest podstawa do takiej gwarancji ?
Dawniej moze by mozna bylo w ciagu nocy zrobic, ale teraz Senat powie "30 dni" :-)

W interesie prezesa i zarządu NBP jest to, żeby nie spalono i nie splądrowano ich miejsc pracy!

Albo sie nie boja, bo to jakies ofermy skladaly tam pieniadze :-)

Poza tym czemu prezesa NBP ? Prezesa i wlasciciela Idei lekko oklepac, i powiedziec ze do jutra pieniadze maja sie znalezc :-)

[...]

No, mozna by jeszcze stosowne unijne przepisy poczytac - czy przypadkiem panstwo nie jest odpowiedzialne za stworzenie systemu ochrony depozytow, wiec i podstawa do gwarancji jest ...

Tak czy owak - nie obawiałbym się upadku Idea Banku, czy nawet Idea Banku i Getin Banku.
W obu przypadkach BFG wypłaci ludziom pieniądze,

No i tu jest maly problem, ze
a) nie ma tyle pieniedzy, ale moze nie problem - NBP pozyczy.
b) taki nadmiar gotowki na rynku ... znow bedzie inflacja. Ciekawe, czy rzadowi to odpowiada. Po latach sie wyrowna.

resztki banku przejmie PKO BP czy Pekao SA,

No i widzisz - jest taka sciezka od poczatku - przymusowa restrukturyzacja. I BFG nie musi wydawac ani zlotowki, przynajmniej na poczatek.
Tylko tu jest maly dylemat - BFG i KNF pewnie by to juz dawno zrobily, ale politycznie nie wypada i ich LCz bedzie po trybunalach ciagal.
A z drugiej strony - jak bilans wyjdzie ujemny, to zarzad zglosi plajte i BFG zacznie miec problem.
A Idea ma margines maciupenki.
Getin na razie w miare przyzwoity ... choc za maly w swietle przepisow ...

faktycznie stracą ci, którzy trzymają tam powyżej 100 tys. EUR (są tacy "odważni"?),
kupili obligacje tych banków,

Idea juz chyba nie ma - splacila wszystkie.
Getin ma troche.

I tu kolejny niuans - jak sie zrestrukturyzuje, to sie obligacje umarza.
Jak oglosi niewyplacalnosc - syndyk bedzie dzielil majatek i splacal.
Splaci cos czy nie - zysku dla panstwa nie bedzie :-)

czy pracownicy,
reszta banków będzie bez zysków przez kolejne dwa lata, by spłacić dziurę w BFG. I mniej więcej rozejdzie się po kościach.

Jakos tak. Chyba, ze zaczna padac kolejne banki :-)

J.

Data: 2020-09-25 19:31:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
2,90% w Idea Banku

"J.F." 5f6b7008$0$523$65785112@news.neostrada.pl

I mniej więcej rozejdzie się po kościach.

Jakos tak. Chyba, ze zaczna padac kolejne banki :-)

Albo nawet cała gospodarka gryziona pandemią...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-09-25 19:16:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
2,90% w Idea Banku

<japanizer@japanizer.org> 0c83befb-b076-4875-bbb2-31a0de74dde8o@googlegroups.com

faktycznie stracą ci, którzy trzymają tam powyżej 100 tys. EUR

Tracą masy płacące na BFG niezależnie od ewentualnych swych depozytów...
(o czym piszesz niżej)

kupili obligacje tych banków,

Ci chyba stracili już dawno...

czy pracownicy,

Będą zadowoleni -- nie będą musieli iść do roboty, w której czyhają korony...

reszta banków będzie bez zysków przez kolejne dwa lata, by
spłacić dziurę w BFG. I mniej więcej rozejdzie się po kościach.

Klasyka -- bogaci (LCzarnecki i jego prezesi) zyskają kosztem biednej reszty...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-09-23 13:38:31
Autor: J.F.
2,90% w Idea Banku
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:30bf064a-01fc-4ed2-b6a1-2d85cca8a04eo@googlegroups.com...
> [...]

A BFG "w kieszeni" ma tylko makulaturkę, czyli obligacje skarbu państwa, gotowizny na lekarstwo.

No, obligacje SP to teoretycznie twardy pieniadz, choc prezes NBP moze uznac, ze to nawet nie jest dobre zabezpieczenie :-)
Założmy jednak rozsadnie, ze przyjmie, lub uda sie je bez wiekszej straty spieniezyc, lub np przekazac do banku realizujacego wyplaty jako pieniadze na nie.

I tak ich nie starczy nawet na jedna Idee ..

J.

Data: 2020-09-25 19:10:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
2,90% w Idea Banku

"Dawid Rutkowski" 30bf064a-01fc-4ed2-b6a1-2d85cca8a04eo@googlegroups.com

: Czytałeś? 249 stron ;>
: A mówi jednak troszkę inaczej:

Ktoś dookoła przejmuje się zapisanym
prawem? -- zwłaszcza podczas drugiej fali?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-09-23 12:33:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
2,90% w Idea Banku

<japanizer@japanizer.org> bc9ca49e-66ab-4d24-96e3-b365faacfedco@googlegroups.com

starcza dla wszystkich (do ustawowego limitu).
Potem można oczywiście spekulować, czy takie
złotówki lepiej szybko wymienić na ruble i dolary czy nie.

Jak z osteopenią -- kradnie, czyli zabiera cichcem/ukradkiem...

      Jeden ciała nigdy nie mył, lecz miał duszę czystą, c G
      Bowiem w kropielnicy moczył robaczywe serce. Dis B
      Gdy testament otworzono klasztor dostał wszystko, f c
      W świat po prośbie wyruszyły dzieci w poniewierce. Gis G7

      Drugi łupić zwykł sąsiadów nie dla krotochwili: c G
      Córkom wiano chciał majętne, synom dać nazwisko. Dis B
      Aż go po sprawiedliwości złupieni - złupili. f c
      Łup się znowu w łup obrócił, diabli wzięli wszystko. Gis G7

..
..
..

      Trzeci mógłby z Apollinem równać się urodą, c G
      Grał też, ale nie na harfie - najchętniej w mariaszka. Dis B
      Przegrał konie i majątek, pierścień, żonkę młodą, f c
      Po czym sobie w łeb wypalił. Honor - nie igraszka! Gis G7

      Inny hojnie dukatami pomagał ojczyźnie. c G
      Płacił msze i kładł na wojsko, słał po szkołach dary; Dis B
      Ani dbał - w kieszenie czyje jego grosz się wśliźnie - f c
      Umarł goły, ale dumny, że poniósł ofiary.

      https://www.piosenkaztekstem.pl/opracowanie/jacek-kaczmarski-nad-spuscizna-po-przodkach-deliberacje/

      -=-

Jedni ludzie: gromadzą oszczędzają, umniejszają straty, optymalizują wydatki,
organizują życie, wykorzystują odpady/śmieci, opracowują technologie...
Inni -- marnują, trwonią, niszczą...

Nie ;) jesteśmy wszak ,,ludem społecznym'' żyjącym w organizacji mrówek
czy szerszeni bądź pszczół... ;) [bądź innych komunistów z centralnym
sterowaniem]

-=-

Na pocieszenie -- wiosną ponoć będzie gotowa szczepionka ratująca przed
SARS-COV-2, zatem oby do wiosny... 2 coś znaczy? -- prawdopodobnie będą
kolejne liczby... Jak SC2 wyewoluował z SARS i MERS, tak zapewne wirusy
te przeewoluują w kolejne edycje/kompilacje ;) SARS-COV-xx... Nie grozi
bezrobocie przynajmniej producentom szczepionek i grabarzom...

-=-

Zabrałem z Getin wszystko, co tam miałem! -- całe 343 grosze!!!

2.9% gdy inni schodzą do 1% lub niżej?... Dlaczego nie obiecać 29%,
wypłacić premie pracownikom i udzielić ciekawych kredytów, po czym
scedować zobowiązania na BFG?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-09-23 13:42:03
Autor: J.F.
2,90% w Idea Banku
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f6b248a$0$17348$65785112@news.neostrada.pl...
2.9% gdy inni schodzą do 1% lub niżej?... Dlaczego nie obiecać 29%,
wypłacić premie pracownikom i udzielić ciekawych kredytów, po czym
scedować zobowiązania na BFG?

Grozi odsiadką ... chyba :-)
Co prawda po wyplacie premii rocznej prezes moze byc juz daleko, ale i tak jest nieprzyjemnie.

Dasz 2.9%, to nic ci nie zrobia, albo dostaniesz odszkodowanie za niesluszne aresztowanie :)

J.

Data: 2020-09-25 19:09:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
2,90% w Idea Banku

"J.F." 5f6b348d$0$542$65785112@news.neostrada.pl

Grozi odsiadką ... chyba :-)

Co złego w desperackiej próbie ratowania banku? ;)
Bezduszny ,,system'' wyliczył, że trzeba dać 29%,
aby pozyskać środki ;) konieczne do podtrzymania
banku... Zanim białkomaty zorientowały się, było
już za późno na korektę, bo masa ludzi (znajomi
i rodzina) aby pomóc bankowi, wpłaciła miliardy...
Umowy zostały zawarte -- trzeba dotrzy_mać...

Co prawda po wyplacie premii rocznej prezes moze byc juz daleko, ale i tak jest nieprzyjemnie.

Blisko. ;) Blisko głównego właściciela...

Dasz 2.9%, to nic ci nie zrobia, albo dostaniesz odszkodowanie za niesluszne aresztowanie :)

Dasz 2.9, gdy inni dają poniżej 1 -- będzie wesoło,
ale gdybyś dał 29% w tych okolicznoś_ciach -- nikt
by na to nie poszedł...

-=-

Niemal półtora tałzena nowicjuszy?...
Miewam wczoraj tempriczer podchodzący do 38, dziś mam bóle
mięśni i głowy, jestem osłabiony... Traciłem chwilami
przytomność... Jedynie płuca pracują poprawnie! ;)

Po 44 przysiadach miałem taki łomot serca, jakiego nie notowałem od dawna...

-=-

Komu (jakim bankom) w udziale przypadną klienci Getin/Idei?...
PeKaO, Millennium, Santander?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-09-22 22:00:19
Autor: Robert Tomasik
2,90% w Idea Banku
[...]

Może przewidują, ze padną przed upływem 3 miesięcy i nie będą musieli
tego zapłacić :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2020-09-23 03:52:04
Autor: 54327
2,90% w Idea Banku. Skok na kasę.
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5f69ea31$0$17342$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mafia PiS robi skok na kasę.
Nie będzie bankructwa, tylko przejmą bank za złotówkę.
Już była taka oferta.

Data: 2020-09-23 13:45:49
Autor: J.F.
2,90% w Idea Banku. Skok na kasę.
Użytkownik "54327"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rke9p4$1i7$1@gioia.aioe.org...
Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup W dniu 22.09.2020 o 00:24, J.F. pisze:
[...]

W swojej obecnej kondycji finansowej ten bank moze nie byc wiecej warty.

A jak zarzad nie bedzie pilnowal bilansu, to sam bedzie musial zglosic bankructwo i bank straci nawet bez zlotowki.

J.

Data: 2020-09-26 11:35:21
Autor: xbartx
2,90% w Idea Banku
On 21/09/2020 21:44, Adam Sadowski wrote:
Na nowe środki. 1 - 3 miesiące. Warto?

Przy prawie zerowych stopach procentowych lokata na tyle - to się kupy nie trzyma albo jest jakieś drugie dno. To już lepiej kupić jakieś krypto ;)

Xenocide

Data: 2020-09-26 04:43:04
Autor: pasztab
2,90% w Idea Banku
lördag 26 september 2020 kl. 11:35:24 UTC+2 skrev xbartx:
On 21/09/2020 21:44, Adam Sadowski wrote: > Na nowe środki. 1 - 3 miesiące. Warto? >
Przy prawie zerowych stopach procentowych lokata na tyle - to się kupy nie trzyma albo jest jakieś drugie dno. To już lepiej kupić jakieś krypto ;) -- xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough Xenocide

Drugie dno jest takie, ze inlfacja od poltora roku jest duzo powyzej celu i powinno dziwic, ze banki daja za Twoje pieniadze tylko 2,2 czy 2,9 a nie jak nalezaloby np. 4% w skali roku , aby inflacja pieniadza go nie zjadla.

Data: 2020-09-26 05:53:04
Autor: Dawid Rutkowski
2,90% w Idea Banku
W dniu sobota, 26 września 2020 13:43:05 UTC+2 użytkownik pasztab napisał:
> [...]

Drugie dno jest takie, ze inlfacja od poltora roku jest duzo powyzej celu i powinno dziwic, ze banki daja za Twoje pieniadze tylko 2,2 czy 2,9 a nie jak nalezaloby np. 4% w skali roku , aby inflacja pieniadza go nie zjadla.

A czy banki mają obowiązek chronić pieniądze przed inflacją? Przecież w takiej sytuacji inflacja by nie istniała ;>

Teraz mamy nowy eksperyment - do tej pory z inflacją walczyło się podnosząc stopy, żeby ludzie nie brali kredytów - było to antyludzkie.
Więc teraz obniża się stopy do zera, zeby banki nie dawały kredytów (przynajmniej niektórzy prezesi marudzą, że dopłacają) - jest to antybankowe, więc "bardziej humanitarne" ;)

Data: 2020-09-27 02:30:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
2,90% w Idea Banku

"Dawid Rutkowski" fbcb3474-5262-4b9f-827d-932506b913cfo@googlegroups.com

[...]

Wg mnie banki dają poniże 1%, lecz biorą jak przed pandemią...
Jeśli ktoś sprawnie zestawi porównania -- będzie miło...
Coś na kształt:

              Przed            Po
bank jakiś   3%;13%          1%;12%
bank inny

--
[...]

Dziś więcej nowych niż wczoraj...
~60 osób umrze niebawem spośród tych, którym dziś w Polsce zdiagnozowano CoViD19?

Mnie opuściło wczorajsze osłabienie i nie mam już temperaturki podchodzącej pod 38...
Przyczynę poznałem, ale nie wiem, jak chronić się w przyszłości... Wiem co najwyżej,
jak radzić sobie ze smutnymi skutkami... (ale leków nie kupiłem, bo mam nadzieję, że
ich nie pożrę)

2,90% w Idea Banku