2 dokumenty tożsamości vs prawo jazdy p o terminie

Data: 2010-11-22 07:17:52
Autor: witek
2 dokumenty tożsamości vs prawo jazdy p o terminie
On 11/22/2010 3:14 AM, gregor wrote:
Witam.

Potrzebuje, do podpisania umowy z operatorem komórkowym, okazać 2
dokumenty tożsamości. No i właśnie, miałem kiedyś wydane prawo jazdy na
czas określony, jakiś czas temu jego ważność wygasła a nie zdążyłem
jeszcze wymienić go na nowe. Czy tym dokumentem mogę się jeszcze
posługiwać? Czy przy podpisywaniu umowy uznają go jako dokument
stwierdzający moją tożsamość? Nie chodzi mi o to, że jak Pani w okienku
tego nie zauważy to się uda, jak to wygląda w świetle prawa? A może
książeczka wojskowa? Mogę ją wykorzystać?

Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam, Grzegorz.

zakazu posługiwania się dokumentami, których ważność wygasła nie ma.
im to jest tylko potrzebne do stwierdzenie, ze ty to ty wiec całkiem możliwe, ze sie datą ważności nie przejmą.

z drugiej strony dokumetem tożsamości jest dowód, paszport ewetualnie karta stałego pobytu. prawo jazdy, legitymacja takowym nie jest.
wiec pytanie co oni chcieli przez to napisac.

ksiÄ…zeczke wojskowÄ… jak najbardziej mozesz wykorzystac. przeciwskazan jakoÅ› nie widzÄ™.

Data: 2010-11-22 14:47:42
Autor: gregor
W dniu 2010-11-22 14:17, witek pisze:
[...]

OK dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Z paszportem sprawa ma się podobnie, dawno temu wygasła jego ważność.

Data: 2010-11-22 07:59:07
Autor: witek
On 11/22/2010 7:47 AM, gregor wrote:
Z paszportem sprawa ma się podobnie, dawno temu wygasła jego ważność.

co nie zmienia faktu, ze jednokomorkowcom wcale to nie bedzie przeszkadzac.

Data: 2010-11-26 23:49:50
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-11-22 14:47, gregor pisze:

OK dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Z paszportem sprawa ma się podobnie, dawno temu wygasła jego ważność.

W zakresie potwierdzenia danych osobowych paszport
z przekroczonym terminem ważności jest nadal dokumentem
tożsamości. Jest kilka orzecznictw SN w tej sprawie.
Sam w sądzie legitymowałem się nie raz "nieważnym paszportem"
informując o tym sędziego i nikt nie robił problemu.

--

Tomy M.

„Należenie do mniejszości, nawet jednoosobowej, nie czyni nikogo szaleńcem. Istnieje prawda i istnieje fałsz, lecz dopóki ktoś upiera się przy prawdzie, nawet wbrew całemu światu, pozostaje normalny. Normalność nie jest kwestią statystyki." — George Orwell

2 dokumenty tożsamości vs prawo jazdy p o terminie