2 dokumenty tożsamości vs prawo jazdy po t erminie

Data: 2010-11-22 10:14:00
Autor: gregor
2 dokumenty tożsamości vs prawo jazdy po t erminie
Witam.

Potrzebuje, do podpisania umowy z operatorem komórkowym, okazać 2 dokumenty tożsamości. No i właśnie, miałem kiedyś wydane prawo jazdy na czas określony, jakiś czas temu jego ważność wygasła a nie zdążyłem jeszcze wymienić go na nowe. Czy tym dokumentem mogę się jeszcze posługiwać? Czy przy podpisywaniu umowy uznają go jako dokument stwierdzający moją tożsamość? Nie chodzi mi o to, że jak Pani w okienku tego nie zauważy to się uda, jak to wygląda w świetle prawa? A może książeczka wojskowa? Mogę ją wykorzystać?

Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam, Grzegorz.

Data: 2010-11-22 07:17:52
Autor: witek
On 11/22/2010 3:14 AM, gregor wrote:
[...]

zakazu posługiwania się dokumentami, których ważność wygasła nie ma.
im to jest tylko potrzebne do stwierdzenie, ze ty to ty wiec całkiem możliwe, ze sie datą ważności nie przejmą.

z drugiej strony dokumetem tożsamości jest dowód, paszport ewetualnie karta stałego pobytu. prawo jazdy, legitymacja takowym nie jest.
wiec pytanie co oni chcieli przez to napisac.

ksiązeczke wojskową jak najbardziej mozesz wykorzystac. przeciwskazan jakoś nie widzę.

Data: 2010-11-22 14:47:42
Autor: gregor
W dniu 2010-11-22 14:17, witek pisze:
[...]

OK dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Z paszportem sprawa ma się podobnie, dawno temu wygasła jego ważność.

Data: 2010-11-22 07:59:07
Autor: witek
On 11/22/2010 7:47 AM, gregor wrote:
Z paszportem sprawa ma się podobnie, dawno temu wygasła jego ważność.

co nie zmienia faktu, ze jednokomorkowcom wcale to nie bedzie przeszkadzac.

Data: 2010-11-26 23:49:50
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-11-22 14:47, gregor pisze:

OK dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Z paszportem sprawa ma się podobnie, dawno temu wygasła jego ważność.

W zakresie potwierdzenia danych osobowych paszport
z przekroczonym terminem ważności jest nadal dokumentem
tożsamości. Jest kilka orzecznictw SN w tej sprawie.
Sam w sądzie legitymowałem się nie raz "nieważnym paszportem"
informując o tym sędziego i nikt nie robił problemu.

--

Tomy M.

„Należenie do mniejszości, nawet jednoosobowej, nie czyni nikogo szaleńcem. Istnieje prawda i istnieje fałsz, lecz dopóki ktoś upiera się przy prawdzie, nawet wbrew całemu światu, pozostaje normalny. Normalność nie jest kwestią statystyki." — George Orwell

Data: 2010-11-22 11:31:34
Autor: p 47

Użytkownik "gregor" <nie.m@i.nie.bedzie> napisał w wiadomości news:icdc8n$gfc$1news.task.gda.pl...
[...]

Formalnie odpowiedź na twoje pytanie, czy mozesz posługiwac sie PJ, którego wazność wygasła zawarta jest przeciez w pytaniu!! - skoro ważność tego dokumentu skończyła się to jest to dokument NIEWAŻNY!!
Ale na dobra sprawę nic nie reguluje ogólnie wymogów jakiegoś tam teleoperatora , oprócz jego wewnętrznych przepisów i humoru obsługującej cię panienki z okienka, a więc próbuj.

Data: 2010-11-22 12:59:14
Autor: PH
2 dokumenty tosamoci vs prawo jazdy po terminie

Uytkownik "p 47" <karolakowie1@wp.pl> napisa w wiadomoci news:icdgq8$p1l$1news.task.gda.pl...

Uytkownik "gregor" <nie.m@i.nie.bedzie> napisa w wiadomoci news:icdc8n$gfc$1news.task.gda.pl...
Witam.

Potrzebuje, do podpisania umowy z operatorem komrkowym, okaza 2 dokumenty tosamoci. No i wanie, miaem kiedy wydane prawo jazdy na czas okrelony, jaki czas temu jego wano wygasa a nie zdyem jeszcze wymieni go na nowe. Czy tym dokumentem mog si jeszcze posugiwa? Czy przy podpisywaniu umowy uznaj go jako dokument stwierdzajcy moj tosamo? Nie chodzi mi o to, e jak Pani w okienku tego nie zauway to si uda, jak to wyglda w wietle prawa? A moe ksieczka wojskowa? Mog j wykorzysta?

Dzikuje za odpowied i pozdrawiam, Grzegorz.

Formalnie odpowied na twoje pytanie, czy mozesz posugiwac sie PJ, ktrego wazno wygasa zawarta jest przeciez w pytaniu!! - skoro wano tego dokumentu skoczya si to jest to dokument NIEWANY!!
Ale na dobra spraw nic nie reguluje oglnie wymogw jakiego tam teleoperatora , oprcz jego wewntrznych przepisw i humoru obsugujcej ci panienki z okienka, a wic prbuj.

formalnie to PJ nie jest dokumentem tosamoci ;-)
ale ja te sprbowabym i do panienki z okienka...

Data: 2010-11-22 14:17:50
Autor: PesTYcyD
W dniu 2010-11-22 12:59, PH pisze:
formalnie to PJ nie jest dokumentem tosamoci ;-)
ale ja te sprbowabym i do panienki z okienka...

I tak mona pokaza, przecie nikt tam nie sprawdzi wanoci dokumentu, tylko popatrzy na zdjcie i imi i nazwisko.

Data: 2010-11-24 17:22:41
Autor: dwr
W dniu 2010-11-22 11:31, p 47 pisze:

Użytkownik "gregor" <nie.m@i.nie.bedzie> napisał w wiadomości
Witam.
[...]
[...]

A to nie jest tak, że data ważności nie określa ważności dokumentu PJ a uprawnień przez niego potwierdzanych?
Jak będą różne kategorie to teoretycznie mogą mieć różną datę ważności uprawnienia.
Tak rozumując sam dokument prawa jazdy jest ważny.
Nie ważne jest za to uprawnienie przez niego poświadczane.

Data: 2010-11-24 18:56:39
Autor: p 47

Użytkownik "dwr" <d-w-r@g-a-z-e-t-a.-u-s-u-n.pl> napisał w wiadomości news:4ced3bf0$1news.home.net.pl...
[...]

A do czego zatem wg ciebie "ważne" jest PJ poza potwierdzeniem uprawnień?

Data: 2010-11-25 08:55:08
Autor: niusy.pl
2 dokumenty tożsamości vs prawo jazdy po terminie

Użytkownik "p 47" <karolakowie1@wp.pl>

A to nie jest tak, że data ważności nie określa ważności dokumentu PJ a uprawnień przez niego potwierdzanych?

A do czego zatem wg ciebie "ważne" jest PJ poza potwierdzeniem uprawnień?

Przeczytaj temat :-)

Data: 2010-11-25 19:36:26
Autor: p 47

Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomości news:icl4ou$92n$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

A ty , nawet jak nie lubisz, pomyśl!;-)
Do jakich innych celów, oprócz potwierdzenia uprawnień do kierowania pojazdami służy PJ wg ogólnie obowiązujących przepisów, czyli w systemie prawa obowiązującym w RP (i nie tylko zresztą)  ?? - wszak nie np. do potwierdzania tożsamości!
To, ze jakaś instytucja, firma, osoba używa/uznaje  PJ do jej wiadomych celów nie może przeciez być przedmiotem dyskusji na grupie "prawo", bo nic to nie ma z przepisami prawa wspólnego bo ta instytucja, firma, osoba może sobie całkowicie dowolnie , wg własnego "widzi mi się" ustalić wymogi  jakie ma spełniać uznawany przez nią za "ważny" dokument, w tym np. PJ . Jesli zechce, może np. ustalić, że dla niej "wazne" jest jedynie PJ po zakończeniu urzedowego okresu ważności,- a co, nie wolno jej??;-)

Data: 2010-11-25 22:17:12
Autor: niusy.pl
[...]

To potwierdzasz, że ma prawo czy nie potwierdzasz ?

Data: 2010-11-26 15:26:37
Autor: p 47

Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomości news:icnot2$7mb$5news.net.icm.edu.pl...

[...]

Obywatel może robic wszystko, czego nie zabraniają mu przepisy prawa. Nie słyszałem, aby przepisy prawa zabraniały osobie, zarówno fizycznej jak i prawnej opierania ustalenia tożsamości WYŁĄCZNIE DLA JEJ WŁASNYCH POTRZEB na podstawie przeterminowanego PJ, tak samo, jak nie zabraniają, aby obywatel  sprawdzał tozsamosc opierając się na podstawie np. pisemnego zaświadczenia babci, czy sasiadki z 3 pietra;-). To sa wewnętrzne sprawy pomiedzy prywatnymi osobami (niewazne, czy fizycznymi, czy prawymi). Nikt ci nie zabroni np. uwarunkowania sprzedazy telefonu do od przedstawienia przez nabywcę zaświadczenia, że w 3klasie szkoły podstawowej  miał piątkę z WF;-), albo...przedłożenia przetreminowanego PJ. Nic jednak to ostatnie "ustalanie tożsamości" nie ma wspólnego z dokumentowaniem tożsamości określanym przez przepisy prawa, , tj. ogólnie (prawnie) uznawanej procedury ustalania tożsamości . A zatem telekom może, jesli ma ochotę wg swojego uznania aprobowac wewnętrznie (nawet przeterminowane) PJ jako dowód tożsamości, ale taki dowód  w świetle ogólnie obowiązujących przepisów prawa nie jest ważny, bo przepisy prawa jednoznacznie określają, co jest dowodem tożsamości obywatela i PJ tym nie jest (i to nawet nieprzeterminowane!)

2 dokumenty tożsamości vs prawo jazdy po t erminie