2 karty w przesyłce od Citi

Data: 2016-08-09 05:55:32
Autor: Dominik Ałaszewski
2 karty w przesyłce od Citi
Dzień dobry Szanownym Grupowiczom,

Mam pytanie w imieniu kolegi, który skusił się na promocję
poleceniową Citi (LG K8 plus 300 dla polecającego), został skutecznie polecony, podpisał dokumenty u kuriera
i w poczuciu dobrze wykonanej roboty pojechał na urlop :-)

W tak zwanym międzyczasie doszła przesyłka, odebrała
teściowa i kolega chciał sobie tę kartę zdalnie aktywować.

Problem jest jednak w tym, że przyszły ponoć dwie :-)
Jedna niebieska z napisem Simplicity, płaska (?)
i z nazwiskiem, druga szara, wypukła i bez nazwiska.
Różne numery. Kolega twierdzi, że nie zamawiał karty dodatkowej ani naklejki zbliżeniowej i oczywiście
w stresie, że wciśnięto mu jakąś (wysoko)płatną.

Ktoś coś wie, co to może być?

Dzięki z góry.

Data: 2016-08-09 09:33:50
Autor: azot
2 karty w przesyłce od Citi

[...]

  Ponoć przysyłają dodatkowo nośnik zbliżeniowy, który przy Cimplicity jest też bezpłatny. Ale nosnika nie musi używać i podobno trzeba go osobno aktywować.
  A w ogóle to o co chodzi, jak to wszystko ma podobno opisane w liście przewodnim do karty. Jaak ma jakieś wątpliwości to niech sobie zadzwoni przed aktywacją na infolinię 19009

Data: 2016-08-09 07:43:33
Autor: Dominik Ałaszewski
2 karty w przesyłce od Citi
Dnia 09.08.2016 azot <mrptok@op.pl> napisał/a:

  Ponoć przysyłają dodatkowo nośnik zbliżeniowy, który przy Cimplicity jest też bezpłatny. Ale nosnika nie musi używać i podobno trzeba go osobno aktywować.

Czyli jest de facto osobną kartą?
To by sprawę wyjaśniało.

  A w ogóle to o co chodzi, jak to wszystko ma podobno opisane w liście przewodnim do karty. Jaak ma jakieś wątpliwości to niech sobie zadzwoni

Też go pytałem, czy nie ma wyjaśnienia gdzieś w liście.
Może teściowa niepiśmienna? ;-)

przed aktywacją na infolinię 19009

Dzięki, ten numer koledze podpowiem.

Data: 2016-08-09 01:43:47
Autor: Dawid Rutkowski
2 karty w przesyłce od Citi
Naklejka zbliżeniowa do kart mc citka - czyli również do simplicity - jest w sensie "logicznym" kartą dodatkową do karty głównej - tylko taką śmieszną dodatkową, bo jest wystawiona na tego samego właściciela, co karta główna.
Ale ma inny numer (i w ST pojawia się na liście kart do wyboru przy wyciągu - ale wyciągu do niej pobrać nie można).

Co do wyglądu - "zwykła" simplicity jest niebieska, wypukła, z nazwiskiem, i ma napis simplicity wkomponowany w tło. Naklejka jest z ramką, razem mają wymiar jak zwykła karta, ale jest czarna i płaska, chyba bez nazwiska (a i tak mogłoby być tylko na ramce, na samej naklejce są tylko 4 ostatnie cyfry numeru, data ważności, logo mc pp oraz napis określający typ karty głównej - np. simplicity albo gold), a napis simplicity jest biały.

Ciekawostka, że teraz przysyłają razem i bez pytania, ja moją naklejkę musiałem osobno zamawiać.
Aktywuje się osobno, można mieć też rózne PINy.
Ale co do aktywacji - aktywowanie karty, której się nie ma w łapie, jest nie tylko nierozsądne, ale i bodajże zabronione w regulaminie ;P
A po co mu ta karta aktywna przed powrotem z urlopu ? Chce robić transakcje CNP ?

Data: 2016-08-09 09:00:47
Autor: Dominik Ałaszewski
2 karty w przesyłce od Citi
Dnia 09.08.2016 Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> napisał/a:

Ale co do aktywacji - aktywowanie karty, której się nie ma w łapie, jest nie tylko nierozsądne, ale i bodajże zabronione w regulaminie ;P

:-)

A po co mu ta karta aktywna przed powrotem z urlopu ? Chce robić transakcje CNP ?

Z tego co zrozumiałem, to boi się, że na aktywację jest krótki
termin po otrzymaniu karty (choć IMHO bezpodstawnie).

Data: 2016-08-09 11:59:42
Autor: J.F.
2 karty w przesyłce od Citi
Dnia Tue, 9 Aug 2016 07:43:33 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
[...]

Trudno to nazwac karta, ale osobna, numer inny.

Co wiecej - najpierw trzeba aktywowac karte glowna.

Do mnie przyszla najpierw ta nalepka, ladnie naklejona na karte,
zdziwilem sie troche ze teraz tak "karta" wyglada, aktywuje - jakies
dziwne bledy, infolinia oczywiscie zajeta.

J.

Data: 2016-08-09 10:46:44
Autor: azot
2 karty w przesyłce od Citi

Ktoś coś wie, co to może być?

Pewnie dostał to:

https://www.online.citibank.pl/polish/credit_cards/Pay_pass_Sticker.htm

Data: 2016-08-09 11:01:26
Autor: azot
2 karty w przesyłce od Citi

Ktoś coś wie, co to może być?

https://www.youtube.com/watch?v=CaPloknY7-g

Data: 2016-08-09 13:25:42
Autor: wiatrak
2 karty w przesyłce od Citi
  Kolega twierdzi, że nie zamawiał
karty dodatkowej ani naklejki zbliżeniowej i oczywiście
w stresie, że wciśnięto mu jakąś (wysoko)płatną.

Ktoś coś wie, co to może być?

  Niech się nie stresuje, niech aktywuje  główną kartę simplicity, a tej drugiej chyba nie musi. (Chyba że da swojej Pani i będzie miała na waciki) A najlepiej rzeczywiście zadzwonić na 19009.

A swoją droga ten Citi to ma nierówno pod sufitem. Moja karta ważna do 11.2016 a wczoraj, czyli z początkiem sierpnia dostałem maila:

Szanowny Kliencie,

Zbliża się termin ważności Twojej karty kredytowej. W najbliższych dniach wyślemy do Ciebie nową kartę kredytową. Po otrzymaniu prosimy o niezwłoczną aktywację karty.

Ale kilka lat wstecz też chyba dostałem nową z dużym wyprzedzeniem. Ciekawy jestem czy też mi przyślą naklejkę zbliżeniowa.

Data: 2016-08-09 11:48:08
Autor: Dominik Ałaszewski
2 karty w przesyłce od Citi
Dnia 09.08.2016 wiatrak <wiatrak13@yahoo.pl> napisał/a:

  Niech się nie stresuje, niech aktywuje  główną kartę simplicity, a tej drugiej chyba nie musi. (Chyba że da swojej Pani i będzie miała na

Zadzwoniłem, pocieszyłem i poradziłem, żeby najlepiej wstrzymał

Data: 2016-08-09 14:34:22
Autor: WAM
2 karty w przesyłce od Citi
On Tue, 9 Aug 2016 11:48:08 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
<Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:

Zadzwoniłem, pocieszyłem i poradziłem, żeby najlepiej wstrzymał
się z tą aktywacją. ["No ale napisali, żeby 'w ciągu 24h'" :-) ]
zapewne "w ciągu 24h od otrzymania" a on jej nie otrzymał. Chyba że
jest własną teściową? :D

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2016-08-09 17:24:28
Autor: witek
2 karty w przesyłce od Citi
On 8/9/2016 7:34 AM, WAM wrote:
[...]

Sporna kwestia czy otrzymal czy nie otrzymal.
Przesylka moze byc oddana innej osobie pod tym samym adresem.
Co najwyzej moze miec pretensje do tesciowej, ze odpiera nie swoje przesylki.

Data: 2016-08-10 01:41:41
Autor: Dawid Rutkowski
2 karty w przesyłce od Citi
Tu przecież nie ma mowy o żadnym oddawaniu, przesyłają zwykłym listem.
A jak teściowa ma kluczyk do skrzynki - kto wie, przecież to nawet może być jej mieszkanie - to dostęp ma. Choć oczywiście bez pozwolenia nie powinna otwierać listów, które nie są adresowane do niej - ale pewnie pozwolenie dostała.

Przypomina mi się taka historia - jakiś czas temu jakiś urzędnik gminny czy powiatowy romansował sobie przez komunikator z jakąś kobitką, nie spodobało się to jej ojcu, wyciągnął z kompa córki te rozmowy i je opublikował.
Urzędnik miał kłopoty z powodu używania kompa służowego do celów prywatnych (poza tym osobiste, bo chyba był żonaty) - ale tego ojca oskarżył o ujawnienie tajemnicy korespondencji i miał być z tego proces karny - ale nie trafiło mi się info, jak się ten proces skończył.

PS: @Imka - naklejki w city dają tylko do kart mc, więc jeśli Twoja silver to visa to na naklejkę nie ma szans. Z simplicity jest łatwiej zgadnąć, bo występują tylko w formacie mc.

Data: 2016-08-10 12:13:34
Autor: witrak()
2 karty w przesyłce od Citi
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote on 2016-08-10_10:41

[...]

Ujawnienie korespondencji? Ciekawe: korespondencja z chwilą
doręczenie staje się własnością adresata, który może z nią zrobić
co chce, w szczególności opublikować (pomijam ewentualne NDA oraz
wysyłanie utworów literackich).

Więc ewentualnie z oskarżeniem mogła wystąpić córka...

;-)

witrak()

Data: 2016-08-10 04:01:24
Autor: Dawid Rutkowski
2 karty w przesyłce od Citi
Hmm, zanim przejdę do polemiki, odpowiem wg Twojej interpretacji - to był jednak czat i wiadomości przesyłane były w obie strony.
Także przynajmniej do tego, co pisała do niego kobitka, miał prawo skarżyć ;>

A ogólnie m.in. treść komunikatów jest objęta tajemnicą komunikcyjną wg prawa telekomunikacyjnego - jak się do tego ma prawo własności to trudno mi powiedzieć...

Ale porównajmy to z sytuacją podsłuchiwania.
Rozmowę, w której uczestniczysz, możesz nagrywać, nawet bez pytania o zgodę, czy nawet informowania innych uczestników rozmowy. Nie możesz jej jednak publikować - nawet tego, co jest powiedziane do Ciebie.
Ale jeśli ktoś nagrywa rozmowę, w której nie uczestniczy, popełnia przestępstwo.

Data: 2016-08-10 13:05:33
Autor: Liwiusz
2 karty w przesyłce od Citi
Rozmowę, w której uczestniczysz, możesz nagrywać, nawet bez pytania o zgodę, czy nawet informowania innych uczestników rozmowy. Nie możesz jej jednak publikować - nawet tego, co jest powiedziane do Ciebie.

Z czego wynika zakaz publikacji?

--
Liwiusz

Data: 2016-08-10 04:21:50
Autor: Dawid Rutkowski
2 karty w przesyłce od Citi
Z czego wynika zakaz publikacji?
Sensu stricte go nie ma.
To znaczy - po pierwsze absolutnie nie ma go w prawie karnym, więc raczej nie ma tu mowy o zakazie - ale ja nie o zakazie pisałem, tylko że nie można publikować.
A "nie można" to znaczy, że może ujść na sucho, ale też można mieć kłopoty - ale to już na gruncie prawa cywilnego o ochronie dóbr osobistych.
Jasne jest, że póki się nie przyznasz, że nagrałeś - w tym zawiera się publikacja - to nikt pozwu o ochronę dóbr nie wniesie.
A jak opublikujesz to już sąd roztrzygnie, czy dobra osobiste naruszyłeś.
Jeszcze do ustalenia, czy ujawnienie takiego nagrania w postępowaniu sądowym można podciągnąć pod "publikację" ;>
Aha, oczywiście jeszcze sytuacja, jak ktoś takie nagranie wykradnie - wtedy podpadasz pod ochronę danych osobowych, a to już chyba jest karne.

Data: 2016-08-10 13:24:56
Autor: Liwiusz
2 karty w przesyłce od Citi
Z czego wynika zakaz publikacji?
Sensu stricte go nie ma.

Nie ma to takiego określenia jak "sensu stricte".

[...]

Co do zasady to publikować można, i tego się należy trzymać.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-10 04:37:58
Autor: Dawid Rutkowski
2 karty w przesyłce od Citi
Co do zasady to publikować można, i tego się należy trzymać.
"Można" i to zabić, ale wg prawa nie wolno.
Tak jak w cytacie czy to z "top secret" czy może już "secret servive" w opisie bodajże f-29 retalitor - "szpitale podczas wojny bombardować można, ale nie wolno" - a rezultatem był "court martial".

Zaś "nie można" to trzasnąć obrotowymi drzwiami albo włożyć hełmu na lewą stronę.

Czyli przed publikacją prawa fizyki Cię nie powstrzymają, ale możesz mieć z tego powodu kłopoty.
Tak, jak z wolnością słowa - i to nawet w USA - nie jest tak, że możesz gadać, co chcesz i nic za to nie grozi. W poprawce do konstytucji USA jest tylko zakaz dla kongresu, że nie wolno mu wprowadzać ustaw ograniczających wolność słowa. Ale jeśli gadką naruszasz inne dobra chronione prawem - i stwierdzi to sąd - to żadna "wolność słowa" przed konsekwencjami nie ochroni.

Ale nie wpadajmy w Humpty-Dumptyzm ;>

Data: 2016-08-10 14:12:51
Autor: Liwiusz
2 karty w przesyłce od Citi
Co do zasady to publikować można, i tego się należy trzymać.
"Można" i to zabić, ale wg prawa nie wolno.

Wolno, jak sam wspomniałeś, nie ma zakazu.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-09 18:34:34
Autor: Imka
2 karty w przesyłce od Citi
Dnia Tue, 9 Aug 2016 13:25:42 +0200, wiatrak napisał(a):

Ale kilka lat wstecz też chyba dostałem nową z dużym wyprzedzeniem.

Miałam ważną do końca maja, nową przysłali jakoś chyba na początku
marca.

Ciekawy jestem czy też mi przyślą naklejkę zbliżeniowa.

W marcu do zwykłej CitySilver nie przysłali. Być może dodają do
SimpliCity w ramach promocji :)

--
Imka

Data: 2016-08-10 12:09:07
Autor: witrak()
2 karty w przesyłce od Citi
wiatrak <wiatrak13@yahoo.pl> wrote on 2016-08-09_13:25
[...]

Jeżeli miałeś Visę, to pewnie dostaniesz MC, bo oni teraz tak
robią - mniejsze koszty. (I trzeba reklamować, jak ktoś takiej
zmiany nie chce - ja musiałem, bo to była moja jedyna Visa.)
A to tłumaczy, dlaczego im wcześniej tym (dla nich) lepiej.

witrak()

Data: 2016-08-16 19:30:07
Autor: wiatrak
2 karty w przesyłce od Citi

[...]

No i karta przyszła. Taka sama jak była. Było MC i jest MC. Ale po co 3 i pół miesiąca przed końcem ważności? Ale Citi już chyba tak ma.
Ale karta ogólnie w porządku. Wziąłem ją kilka lat temu w ramach promocji "na zawsze bezpłatna". Używam rzadko, ale wziąłem już z niej conajmniej tysiaka w ramach kilku promocji "poleć kartę znajomemu"

2 karty w przesyłce od Citi