Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   2 komplety kół z tarczami

2 komplety kół z tarczami

Data: 2016-05-07 14:43:46
Autor: PeJot
2 komplety kół z tarczami
Czołem. Temat jak w topiku - czy da się zorganizować 2 komplety kół z tarczami, które *nie będą wymagały* regulacji ustawienia zacisków ? Milcząco zakładam identyczne piasty i tarcze.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-05-07 08:51:56
Autor: Rowerex
2 komplety kół z tarczami
W dniu sobota, 7 maja 2016 13:35:55 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
Czołem. Temat jak w topiku - czy da się zorganizować 2 komplety kół z tarczami, które *nie będą wymagały* regulacji ustawienia zacisków ? Milcząco zakładam identyczne piasty i tarcze.

Milcząco potwierdzam - ale wystarczy 0.2mm tolerancji wykonania piast, gniazd pod łożyska, "kapturków" zakrywających łożyska do których dociskane są haki ramy czy widelca, nakrętek do regulacji łożysk jeśli takie piasta posiada itp.

Uprawiam czarnowidztwo, ale może niepotrzebnie - ja mam zupełnie różne koła i bez ustawiania zacisku nie da się ich wymieniać, ale przy jednakowych piastach i tarczach może być inaczej. Kiedyś myślałem nad zorganizowaniem sobie cieniutkich podkładek wkładanych między piastę i hak w ramie. Jeśli po założeniu drugiego koła zewnętrzny klocek dociska do tarczy, to między piastę i hak można włożyć podkładkę, która lekko przesunie zacisk na zewnątrz - próbowałem, ale tylko raz mi to zadziałało, darowałem sobie w końcu i raczej skupiłem się na metodach ustawiania zacisków.

Tak naprawdę, to marzy mi się by jakiś producent wypuścił w końcu hamulce w których można będzie przesuwać na boki obydwa klocki jednocześnie zachowując jednakową szczelinę między klockami - ot, jakaś śrubka, albo i dwie, którymi można będzie "wycentrować" wzgl. tarczy klocki z dowolną dokładnością.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2016-05-07 18:30:16
Autor: PeJot
2 komplety kół z tarczami
W dniu 2016-05-07 o 17:51, Rowerex pisze:
W dniu sobota, 7 maja 2016 13:35:55 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
Czołem. Temat jak w topiku - czy da się zorganizować 2 komplety kół z
tarczami, które *nie będą wymagały* regulacji ustawienia zacisków ?
Milcząco zakładam identyczne piasty i tarcze.

Milcząco potwierdzam - ale wystarczy 0.2mm tolerancji wykonania piast, gniazd
pod łożyska, "kapturków" zakrywających łożyska do których dociskane są haki
ramy czy widelca, nakrętek do regulacji łożysk jeśli takie piasta posiada itp.

0.2 mm dało by się np. podszlifować konus czy nakrętkę. Bardziej obawiam się o bylejakie ustawianie piasty w ramie czy widelcu na gwincie ośki.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-05-07 10:58:19
Autor: Ignac
2 komplety kół z tarczami
W dniu sobota, 7 maja 2016 18:22:26 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

0.2 mm dało by się np. podszlifować konus czy nakrętkę. Bardziej obawiam się o bylejakie ustawianie piasty w ramie czy widelcu na gwincie ośki..

Te podkładki dystansowe wsadziłbym między konusa, a jego kontrę,
oczywiście po dobraniu stosownej grubości.
Na ośkę to raczej 9mm, ale przykładowo gdzie ich szukać podaje:
http://goo.gl/Iqksps
Sprzedawca jest ok. kupowałem u niego, pod śruby mocujące tarcze korb..

Data: 2016-05-08 17:19:14
Autor: z
2 komplety kół z tarczami
W dniu 2016-05-07 o 17:51, Rowerex pisze:
Tak naprawdę, to marzy mi się by jakiś producent wypuścił w końcu hamulce w
których można będzie przesuwać na boki obydwa klocki jednocześnie zachowując
jednakową szczelinę między klockami - ot, jakaś śrubka, albo i dwie, którymi
można będzie "wycentrować" wzgl. tarczy klocki z dowolną dokładnością.

Sorry nie używam tarcz ale jestem przerażony tym co piszesz.
Nie ma regulacji dwóch klocków banalną śrubką?

z

Data: 2016-05-08 17:44:35
Autor: ąćęłńóśźż
2 komplety kół z tarczami
Wszystko jest.
Kwestia ceny.


-- -- -
Nie ma regulacji dwóch klocków banalną śrubką?

Data: 2016-05-07 11:34:09
Autor: zbrochaty
2 komplety kół z tarczami
W dniu sobota, 7 maja 2016 14:35:55 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
Czołem. Temat jak w topiku - czy da się zorganizować 2 komplety kół z tarczami, które *nie będą wymagały* regulacji ustawienia zacisków ? Milcząco zakładam identyczne piasty i tarcze.

W przypadku V-brake'ow nie ma zadnego problemu. Tarcze sa lepsze o ile jezdzisz "po osie w blocie".
Zamiana całych kół jest jednym z wielu przypadkow, ktore pokazuja wyzszosc V-hamulców nad tarczowymi.

Data: 2016-05-07 20:43:26
Autor: ąćęłńóśźż
2 komplety kół z tarczami
Oczywiście jest problem, jeżeli drugie obręcze są innej szerokosci.


-- -- -
W przypadku V-brake'ow nie ma zadnego problemu.

Data: 2016-05-07 23:33:03
Autor: rzymo
2 komplety kół z tarczami
W dniu sobota, 7 maja 2016 20:34:11 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:
W przypadku V-brake'ow nie ma zadnego problemu. Tarcze sa lepsze o ile jezdzisz "po osie w blocie".
Zamiana całych kół jest jednym z wielu przypadkow, ktore pokazuja wyzszosc V-hamulców nad tarczowymi.

Ale w czym problem:
1) mechaniki BB7 - tu jest banalnie, jak koło nie trafiło to nieznaczny obrót pokrętełkiem i już pasuje
2) hydrauliki Shimano (505, 615, 975) - tu też prosto, rozpycham klocki, wkładam koło, zaciskam klamkę kilka razy i klocki ustawiają się odpowiednio (jak się nie ustawiają, to najpewniej zacisk zasyfiony i jeden tłoczek wysuwa się mocniej od drugiego)

Nigdy nie miałem problemów po wymianie koła, obojętnie czy jeździłem na V-kach, czy teraz na różnych tarczach...

Data: 2016-05-08 02:39:05
Autor: Ignac
2 komplety kół z tarczami
W dniu niedziela, 8 maja 2016 08:33:04 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
 
Nigdy nie miałem problemów po wymianie koła, obojętnie czy jeździłem na V-kach, czy teraz na różnych tarczach...

Jeśli odstęp od obręczy klocków V-b miałeś powiedzmy powyżej 1mm, to zgoda i dostatecznie prosta musi być obręcz, ale ja mam ten odstęp
ok.0,3 mm i przeważnie muszę: nieco doregulować szczękę V-ki i/lub
minimalnie poprawić bicie osiowe obręczy.

Data: 2016-05-07 21:29:45
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
2 komplety kół z tarczami
W dniu 2016-05-07 o 14:43, PeJot pisze:
Czołem. Temat jak w topiku - czy da się zorganizować 2 komplety kół z
tarczami, które *nie będą wymagały* regulacji ustawienia zacisków ?
Milcząco zakładam identyczne piasty i tarcze.


To działa ale nie jest łatwe. Ale najsamprzód wybierz hamulce z zaciskami z dużą szparą na tarcze  i prostymi, małymi tarczami. Na przykład.

Bo jak masz np. Avid elixir, to marne szanse aby to działało.

I co bardzo ważne, zawsze koła wpinasz w rower na podłodze. Tylko wtedy możesz je powtarzalnie i równo montować.

Seco

Data: 2016-05-08 09:19:48
Autor: PeJot
2 komplety kół z tarczami
W dniu 2016-05-07 o 21:29, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
W dniu 2016-05-07 o 14:43, PeJot pisze:
Czołem. Temat jak w topiku - czy da się zorganizować 2 komplety kół z
tarczami, które *nie będą wymagały* regulacji ustawienia zacisków ?
Milcząco zakładam identyczne piasty i tarcze.


To działa ale nie jest łatwe. Ale najsamprzód wybierz hamulce z
zaciskami z dużą szparą na tarcze  i prostymi, małymi tarczami. Na
przykład.

Bo jak masz np. Avid elixir, to marne szanse aby to działało.

Shimano SLX, tarcza 180/160 mm. Trudno nawet o powtarzalne wsadzenie koła.



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-05-08 09:40:23
Autor: ąćęłńóśźż
2 komplety kół z tarczami
Nie bywa to takie proste, niestety.
Ostatnio straszliwie się męczyłem z montażem kół tak, aby tarcza nie biła wobec hamulca.
Początkowo wręcz myślałem, że tarcze są krzywe, ale winne było osadzenie kół w widelcach, minimalnie nierówne.
Hamulce mam mechaniczne, jakieś proste Shimano, ruchomy tylko jeden klocek od strony koła.
Wkładam koło w rower, pomiędzy nieruchomy klocek, a tarczę wkładam plastikową podkładkę grubości ok. 0,5 mm (zrobiłem z jakiegoś blistera), zaciskam mocno hamulec, koło wówczas samo ustawia się prawidłowo w widelcu, zaciskam szybkozacisk, puszczam hamulec, wyjmuję podkładkę - tak w skrócie (podobnie też wstawiam koła do v-brejków, najpierw ściskam koło hamulcem dopiero wtedy zaciskam szybkozacisk osi koła).
Przy dwóch ruchomych klockach byłoby to znacznie prostsze (obyłoby się bez wspomnianej plastikowej podkładki).
Grubość tej podkładki trzeba dobrać eksperymentalnie, zależnie, jaki mamy skok klocków, można posłużyć się czymś podobnym, tekturką itp.
Prz v-kach jest łatwiej jak piszesz kołami na podłodze, ale przy tarczach IMHO wygodniej kołami do góry, a i tak brakuje trzeciej ręki ;-)


-- -- -
I co bardzo ważne, zawsze koła wpinasz w rower na podłodze.
Tylko wtedy możesz je powtarzalnie i równo montować.

Data: 2016-05-09 19:35:16
Autor: Wojtek Paszkowski
2 komplety kół z tarczami

"PeJot" <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> wrote in message news:ngknfa$m7q$1node1.news.atman.pl...
Czołem. Temat jak w topiku - czy da się zorganizować 2 komplety kół z tarczami, które *nie będą wymagały* regulacji ustawienia zacisków ? Milcząco zakładam identyczne piasty i tarcze.

chyba wymaga to jakichś szamańskich zabiegów. Mam komplety kół na identycznych piastach (Novatec przód i Shimano tył) i tarczach i nijak nie jest idealnie - hamulce (Avid BB7 i Tektro Spyre) zawsze wymagają lekkiego przesuwania i klocki muszą się nieco dotrzeć, by dobrze hamować.
W przypadku różnych piast (np Shimano i Hope) różnica była tak wielka, że musiałem na nowo ustawiać zacisk hamulców hydraulicznych. Dałem podkładkę pod tarczę aby nieco zniwelować różnicę, ale mimo tego aby mieć idealnie działający hamulec, zacisk trzeba było ustawić na nowo.

pozdr

2 komplety kół z tarczami

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona