2 komputery - konfiguracja

Data: 2010-03-11 11:20:28
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
2 komputery - konfiguracja
Siedze głównie w sprzecie sieciowym i serwerowym ale kumpel poprosił
mnie o zorbienie mu 2 komputerów. Jedne jako stacja robocza do biura,
drugi jako komputer do grania w domu. Budżet jest w sumei niezbyt
ważny ale przepłacać nei ma za bardzo. Ma sowje wymagnaia - starłame
mu się pomóc. Proszę o uwagi odnosnie sprzętów.

1. Stacja robocza do biura. Czyli net plus komunikatory plus Office
plus pewnei czasmai jakaś grafika niewielka. Ważne jes to że
jednocześnie otwarte jest jakies 30-40 serwisów - kumpel lubi Firefoxa
a ten zasoby zżera. Nie będzie na tym komputerze grane - nie do tego
służy. Nasze wspólne przemyslenia doprowadziły do czegoś takiego:

Procesor Intel i5 750
GIGABYTE GA-H57M-USB3 HDMI
Pamieci 2x2GB
Nagrywarka DVD
Zasilacz plus obudowa
2 dyski 1TB w RAID1 - backup przez sieć na NAS w innym miejscu sieci
więc raczej ma to zapewnić ciagła prace przy ewentulanych problmach z
dyskiem.

Na kompie będzie chodzić zapewne win7 choć pewnie przetestuję też
Debiana czy Ubuntu. Budżet to ~3000PLN brutto bez kosztu systemu.
Chciałbym żeby komp miał wbudowaną grafikę, zależy mi na stabilnej
pracy. Jak z chłodzniem boksowym tego procka? A może zamiast 4 rdzeni
np. 2?

2. Potwora do gier ;-) Budżet to ~7000PLN Komp będzie służył w domu do
tego co powyzej ale dodatkow ma być maszyną do grania więc głośnośc ma
znaczenie.

Płyta główna - tu nie ma wyboru. Kumple się uparł jak osioł na Asus
Rampage II Extreme
Proc Intel Core i7 930
Pamięc 3x2GB - tu ważne żeby stabilnie pracowały z zegarem 2000
Grafika ATI HD 5970 - tu tez się uparł na model ale może jakiś
producnet jest polecany?
Obudowa Coller Master RC 932
Zasilacz - tu mu sie podoba coś albo wolnoobrotowego albo
bezwiatrakowego. Ważne żeby to zasiliło całość sprzętu. Czy 600W
starszy czy szukac czegoś wiekszego?
Dyski - pewnie 2x Caviar Green 1TB w RAID1 - tak jak w przypadku
maszyny do biur abackup na NAS a 2 dyski raczej dla bezprzerywowej
pracy.
Nagrywarka DVD - nei chce jeszce na razie BR - pewnei z czasem dołozy.
Co do chłodzenia to jesli starczy to boxowe. Jelsi nie to jakies inne
- ale raczej chłodzenie płynem odpada - kumpel tego nie chce.
Monitor juz do tego jest - 24 cale HP 1920x1280 bodajże.

System Win7 - tak jak w pierwszym w oddzilenego budżetu. Co sądzicie o takich ramowych wymogach?

Zdrówko

Data: 2010-03-11 11:33:19
Autor: qwerty
2 komputery - konfiguracja
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5kehp5d7pbp82up2po9dvhnbphqb5rp7hi@4ax.com...
Płyta główna - tu nie ma wyboru. Kumple się uparł jak osioł na Asus
Rampage II Extreme
Proc Intel Core i7 930

Osobiście szukałbym na LGA 1156 (i7 860), ale skoro uparł się na rampage II extreme to nie ma możliwości, aby pasował (chyba, że weżmie Maximus).

Pamięc 3x2GB - tu ważne żeby stabilnie pracowały z zegarem 2000
Grafika ATI HD 5970 - tu tez się uparł na model ale może jakiś
producnet jest polecany?

Jak pieniążki zostaną to może 2x karta graficzna? :)

Obudowa Coller Master RC 932
Zasilacz - tu mu sie podoba coś albo wolnoobrotowego albo
bezwiatrakowego. Ważne żeby to zasiliło całość sprzętu. Czy 600W
starszy czy szukac czegoś wiekszego?

Powinno wystarczyć. Jak cisza jest priorytetem to be-quiet (najnowsza seria niestety podobno potrafi zaszumieć), albo corsair (5 lat gwarancji).

Dyski - pewnie 2x Caviar Green 1TB w RAID1 - tak jak w przypadku
maszyny do biur abackup na NAS a 2 dyski raczej dla bezprzerywowej
pracy.

Nie lepiej samsung F3?

Co do chłodzenia to jesli starczy to boxowe. Jelsi nie to jakies inne
- ale raczej chłodzenie płynem odpada - kumpel tego nie chce.

Chłodzenie wodne jest najwydajniejsze i najcichsze. Jak się uparł to trzeba szukać duży radiator w wolnoobrotowym wentylatorem.

Data: 2010-03-11 11:51:18
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
2 komputery - konfiguracja
On Thu, 11 Mar 2010 11:33:19 +0100, "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
wrote:

[...]

No uparł się niestety ;-)

Pamięc 3x2GB - tu ważne żeby stabilnie pracowały z zegarem 2000
Grafika ATI HD 5970 - tu tez się uparł na model ale może jakiś
producnet jest polecany?

Jak pieniążki zostaną to może 2x karta graficzna? :)

Chętnie ale raczej karta to ponad 2 tysiące a tyle nei zostanie.

[...]

W sumie to większej róznicy nie ma - a z tymi WD mam trochę o do
czynienia i awarii nie zaliczyłem.

[...]

Wiem - ale kumpel nie chce. A że uparty to nie poradzę ;-)

Zdrówko

Data: 2010-03-11 11:37:23
Autor: MarcinCz
2 komputery - konfiguracja
Dnia Thu, 11 Mar 2010 11:20:28 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

1. Stacja robocza do biura. Czyli net plus komunikatory plus Office
plus pewnei czasmai jakaś grafika niewielka. Ważne jes to że

Rozumiem, że w tym przypadku kwestie finansowe są zupełnie nieistotne, ale
i5 do biura? Po co... Może lepiej i3 (o AMD pewnie w tym przypadku nie ma
co wspominać...)? Co do reszty się nie wypowiadam bo wydawanie na sprzęt
maksymalnych możliwych pieniędzy jest dla mnie bez sensu. Ale to tylko moje
zdanie, a ja mam węża w kieszeni i małe dziecko do spełniania zachcianek;) --
Marcin

Data: 2010-03-11 11:55:50
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
2 komputery - konfiguracja
On Thu, 11 Mar 2010 11:37:23 +0100, MarcinCz
<temp122@gazeta.pl_wytnij_to> wrote:

[...]

Ja tez bym nie kupił - mnie wystarcza moje E8400 ;-) Ale on sobie
tłumaczy że na teraz to będzie szybkie a za 2-3 lata wystrczjaąco
szybkie na kolejny system. Ale pracuje. Jeśli i3 to które konkretnie?

Zdrówko

Data: 2010-03-11 12:28:16
Autor: MarcinCz
2 komputery - konfiguracja
Dnia Thu, 11 Mar 2010 11:55:50 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

Ja tez bym nie kupił - mnie wystarcza moje E8400 ;-) Ale on sobie
tłumaczy że na teraz to będzie szybkie a za 2-3 lata wystrczjaąco
szybkie na kolejny system. Ale pracuje. Jeśli i3 to które konkretnie?

Intel Core i3 530
--
Marcin

Data: 2010-03-11 12:44:57
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
2 komputery - konfiguracja
On Thu, 11 Mar 2010 12:28:16 +0100, MarcinCz

A 540?

Zdrówko

Data: 2010-03-11 13:08:51
Autor: MarcinCz
2 komputery - konfiguracja
Dnia Thu, 11 Mar 2010 12:44:57 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

A 540?

Ale do biura...?
Nie lepiej te pieniądze zainwestować w jakiś firmowy składak? Przynajmniej
serwis będzie miał. --
Marcin

Data: 2010-03-11 13:14:58
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
2 komputery - konfiguracja
On Thu, 11 Mar 2010 13:08:51 +0100, MarcinCz
[...]

A co ja poradzę że chce coś składanego bo potem coś będzie chciał
zmoderzniować/wymienić ewentulanie? Serwis i tak będzie miał bo
składać mu to będzie jedna firma.

Zdrówko

Data: 2010-03-11 13:20:06
Autor: OMSON
2 komputery - konfiguracja
MarcinCz pisze:

[...]
LOL
Tak samo pomyślałem. Ot kolejny pan gotowy przepłacić kupę szmalcu w imię dobrego samopoczucia... i poklasku kolegów (a jeszcze się pochwalić publicznie można, ze stać go i może). Jak dla mnie zdecydowany brak logiki i zdrowego rozsądku.

Pzdr, OMSON

Data: 2010-03-11 11:37:29
Autor: MC
2 komputery - konfiguracja
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:5kehp5d7pbp82up2po9dvhnbphqb5rp7hi4ax.com...
Dyski - pewnie 2x Caviar Green 1TB w RAID1 - tak jak w przypadku
maszyny do biur abackup na NAS a 2 dyski raczej dla bezprzerywowej
pracy.

Moim zdaniem zielone kawiory są nieudane. W przeciwieństwie do czarnych. Nie wydaje mi się też uzasadnionym posunięciem postawienie RAID-u do takich zastosowań.

Data: 2010-03-11 11:57:22
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
2 komputery - konfiguracja
On Thu, 11 Mar 2010 11:37:29 +0100, "MC" <m5c@go2.pl> wrote:

[...]

RAID1 akurat jest tu pewną nadmiarowością - jak pisałem nie traktuję
tego jako formy backupu bo ten leci po sieci gdzie indziej. Dyski
tanei - więc czemu nie?

Zdrówko

Data: 2010-03-11 12:52:46
Autor: Heraklit
2 komputery - konfiguracja
Był 11 marzec (czwartek), gdy o godzinie 11:57 *Maciek "Babcia" Dobosz*
w pocie czoła naskrobał(a):

RAID1 akurat jest tu pewną nadmiarowością - jak pisałem nie traktuję
tego jako formy backupu bo ten leci po sieci gdzie indziej. Dyski
tanei - więc czemu nie?
dwukrotny większy hałas, większe prawdopodobieństwo awarii
(niekoniecznie hdd). Czy % przyrost prędkości w RAID w stosunku do 1TB
dysku na SATA wart tych wad?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-03-11 12:48:30

Data: 2010-03-11 13:18:57
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
2 komputery - konfiguracja
On Thu, 11 Mar 2010 12:52:46 +0100, Heraklit <wet_12@poczta.onet.pl>
wrote:

[...]

RAID1 to nie przyrost prędkości a raczej odpornośc na awarie dysku. No
- w niektórych warunkach jest przyrost odczytu. Chyba pomyliłeś z
RAID0 - tu przyrost prędkości jest widoczny i przy zapisie i odczycie
za to wzrasta prawdopodobieństwo awarii.

Zdrówko

Data: 2010-03-11 13:30:04
Autor: Mariusz Kruk
2 komputery - konfiguracja
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek "Babcia" Dobosz"
[...]

W AID-0 tak samo masz "w niektórych warunkach jest przyrost". Tyle, że
te warunki są inne.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2010-03-11 13:37:16
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
2 komputery - konfiguracja
On Thu, 11 Mar 2010 13:30:04 +0100, Mariusz Kruk
<Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

[...]

Tyle że w RAID0 masz przyrost zapisu i odczytu a w RAID1 tylko
odczytu. A ryzyko awarii i przerwy w pracy różne.

Zdrówko

Data: 2010-03-11 14:04:28
Autor: Mariusz Kruk
2 komputery - konfiguracja
[...]

Inaczej. W AID-0 możesz mieć przy sprzyjających wiatrach przyrost
jednego i drugiego (a w "zwykłych" pracach domowo-biurowych masz raczej
przyrost penisa, a nie osiągów), a w RAID-1 masz możliwy spadek osiągów
przy zapisie (przy kiepskiej implementacji) i bardziej jednak
prawdopodobny niż przy AID-0 zysk na odczytach. (choć i tak często
efekt praktyczny podobny do opisanego wyżej.

A ryzyko awarii i przerwy w pracy różne.

A to zupełnie inna sprawa. Z tym się nie kłócę.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-03-11 14:53:30
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
2 komputery - konfiguracja
On Thu, 11 Mar 2010 14:04:28 +0100, Mariusz Kruk
<Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

A ryzyko awarii i przerwy w pracy różne.

A to zupełnie inna sprawa. Z tym się nie kłócę.

I jakbyś przeczytał mój pierwszy post to tam wyjaśniam że nie wzrost
wydajności jest powodem takije konfiguracji.

Zdrówko

Data: 2010-03-11 15:02:21
Autor: Mariusz Kruk
2 komputery - konfiguracja
[...]

Prostowałem tylko nieścisłość. I tyle.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-03-11 15:58:16
Autor: Heraklit
2 komputery - konfiguracja
Był 11 marzec (czwartek), gdy o godzinie 13:18 *Maciek "Babcia" Dobosz*
w pocie czoła naskrobał(a):

[...]

zgadza się, pytanie dotyczyło RAID0. Natomiast wady jak najbardziej
dotyczą również rozwiązania RAID1, zwłaszcza, że realizowane będą przez
kontroler wbudowany w płytę.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-03-11 15:54:18

Data: 2010-03-11 13:38:04
Autor: MC
2 komputery - konfiguracja
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:22jhp5pajtdn5p5klo6ee3m9piqdoh34t74ax.com...
[...]

Nigdy go nie wykorzystasz. Lepiej za te pieniądze kup porządny dysk zamiast tych zielonych.

Data: 2010-03-11 14:02:48
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
2 komputery - konfiguracja
On Thu, 11 Mar 2010 13:38:04 +0100, "MC" <m5c@go2.pl> wrote:

Nigdy go nie wykorzystasz. Lepiej za te pieniądze kup porządny dysk zamiast tych zielonych.

Możliwe - i taki wariant mi się najbardziej podoba. Natomiast co do
wykorzystania się nie zgodzę - właśnie zaliczyłem w sowim kompie pad
250GB dysku z pary - maja niecałe 2 lata.

Zdrówko

Data: 2010-03-11 19:10:06
Autor: qwerty
2 komputery - konfiguracja
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:44qhp5h0dq4vl1277p78va2v2o62padogd@4ax.com...
Możliwe - i taki wariant mi się najbardziej podoba. Natomiast co do
wykorzystania się nie zgodzę - właśnie zaliczyłem w sowim kompie pad
250GB dysku z pary - maja niecałe 2 lata.

No i? U mnie jeden dysk padł po tygodniu a drugi po prawie 2 latach (raid0).

Data: 2010-03-11 19:54:58
Autor: BQB
2 komputery - konfiguracja
qwerty pisze:
[...]

No i jak jest RAID1, to nic się nie dzieje, tylko komp działa dalej na jednym dysku, tylko info w systemie jest, że 1 dysk uszkodzony. Więc bierzemy dysk na reklamacje, bądź kupujemy drugi, podłączamy i nie ma przestoju.

Data: 2010-03-11 17:07:23
Autor: Nex@pl
2 komputery - konfiguracja
Do biura ostatnio składałem na 775 celerona, działa do dziś, wszystko zamknęło sie  w kwocie nieco ponad 1000pln, po co dopłacać do tego 2000, skoro można to przeznaczyc na kompa do gier ;) No chyba, że znajomy dotacje wykorzystuje to nei ma o czym mówić :)

Data: 2010-03-11 19:11:17
Autor: qwerty
2 komputery - konfiguracja
Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hnb4ko$l0g$1@atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Do biura to nie znaczy, że tylko odpalony notatnik. Niektórzy w biurze korzystają z zaawansowanych programów. Byłeś w biurze projektowy,? Kilka zakładek z flashem i procesor "zdycha".

Data: 2010-03-11 19:42:44
Autor: Nex@pl
2 komputery - konfiguracja
W dniu 2010-03-11 19:11, qwerty pisze:

Do biura to nie znaczy, że tylko odpalony notatnik. Niektórzy w biurze
korzystają z zaawansowanych programów. Byłeś w biurze projektowy,? Kilka
zakładek z flashem i procesor "zdycha".

Nie słyszałem narzekań, że działa wolno, że się przycina, itd.

Mogłem włożyć celerona, albo pentiuma D, który był o ponad 100zł droższy a w testach gier róznica wynosiła 4 klatki na sekundę, więc po co pakować coś, co tak na prawdę jest tylko nieco więcej wydajne. Tak samo pchanie core 2 duo to bezsens do takiego sprzętu, bo tu juz róznica prawie 300zł w procku. Inna sprawa, że masz najwidoczniej dziwną przeglądarkę, bo ja mam 23 zakładki w tej chwili z filmikami flash w każdej z nich, obciążenie procesora wynosi 5%. No, chyba żeby zapuścić odtwarzanie każdej z nich, to wtedy pewnie i i7 byłby za mały :)

Data: 2010-03-11 21:06:18
Autor: qwerty
2 komputery - konfiguracja

Firefox. Bez używania flasha nie muli przy ponad 100 zakładkach, ale jak odpali się >40 zakładek z np youtube to motrafi przycinać (p4 630@3,8GHz).

Data: 2010-03-11 22:40:27
Autor: Nex@pl
2 komputery - konfiguracja
W dniu 2010-03-11 21:06, qwerty pisze:

Firefox. Bez używania flasha nie muli przy ponad 100 zakładkach, ale jak
odpali się >40 zakładek z np youtube to motrafi przycinać (p4 630@3,8GHz).

A to zwracam honor, mnie się nigdy nie udało odpalić 40 zakładek z flashem :) Cóż, jak widac kwestia potrzeb, pomijam tylko sens takiej akcji bo ja nawet nie wyobrażam sobie w jakim celu mozna potrzebować 40zakładek z flashem. Inna sprawa - masz wersję 3.6? Ja używam i nie narzekam, 40 zakładek otwiera w kilka sekund, co prawda nie z filmikami flashowymi... ale nie omieszkam przetestować :)

Data: 2010-03-12 09:23:03
Autor: qwerty
2 komputery - konfiguracja
Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hnbo59$4vk$1@atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

3.6. W biurach nie ma porządku na komputerach. Ile razy widziałem zaśmiecone niepotrzebnym softwarem aż dziw bierze, że te komputery jakoś działają.

Data: 2010-03-12 14:52:57
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
2 komputery - konfiguracja
On Thu, 11 Mar 2010 19:11:17 +0100, "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
wrote:

[...]

Albo 30-40 okienek Firefoxa. Jak trafi sie jakiś flash czy Java to
potrafi nieźle mulić. Sam mam w tej chwili 34 zakładki odpalone -
głównie monitoring róznych urządzeń. Niby nic specjalnego ale FF
bierze sobie ponad 800MB pamięci a linuxowa wersja mniej zasobów zżera
niż windziana.

Zdrówko

Data: 2010-03-11 20:40:59
Autor: Maciej Browarczyk
2 komputery - konfiguracja
Nex@pl pisze:

[...]

A ja zlozylem na LGA775 kompa do biura na Celeronie Dual + 2GB RAMu i zamknelo sie to w kwocie kolo 700zl (bez dysku, bo mielismy na stanie i obudowe jakas starsza). Jesli ktos projektuje to oczywiscie, potrzebuje mocnego kompa ale jesli kula gg, strony, office itp to Celeron Dual to max co mozna wlozyc. Natomiast kupowanie kompa za 7k zl do gier jest skrajnym idioctwem, szczegolnie takiej konfiguracji jaka zostala w tym watku przedstawiona. To nie jest konfiguracja do grania tylko do przedluzania penisa. Chociazby z powodu RAIDu i tych mega wolnych (do grania w sam raz!) dyskow. Wolalbym kupic 128GB SSD Intela skoro az tyle hajsu jest do wydania, jest szybki, cichy a do tego mozna dorzucic na dane Samsunga F3 i tyle.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-03-12 09:50:44
Autor: BartekK
2 komputery - konfiguracja
W dniu 2010-03-11 20:40, Maciej Browarczyk pisze:
Wolalbym kupic 128GB SSD Intela skoro az tyle
hajsu jest do wydania, jest szybki, cichy a do tego mozna dorzucic na
dane Samsunga F3 i tyle.
Zgadzam się. I jeszcze drugiego samsunga na backup całości, choćby nawet ten biedny backup w windows7 wbudowany, niech sobie robi w nocy kopię systemu przyrostową, a w razie czego z płyty odzyskiwania się wszystko przywróci, zawsze to pewniejsze niż raid1, w którym "jeden błąd" i masz 2 dyspi pełne śmieci, zamiast dysk śmieci + kopia danych na drugim dysku.
A że ten dysk do backupu może być tylko do backupu, to hdparm i będzie przez cały dzień usypiał na czas nieaktywności, cisza i mniejszy pobór prądu, włączy się tylko do zrobienia backupu w nocy.

--
| Bartlomiej Kuzniewski

2 komputery - konfiguracja