2 komputery - konfiguracja

Data: 2010-03-11 11:37:29
Autor: MC
2 komputery - konfiguracja
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:5kehp5d7pbp82up2po9dvhnbphqb5rp7hi4ax.com...
Dyski - pewnie 2x Caviar Green 1TB w RAID1 - tak jak w przypadku
maszyny do biur abackup na NAS a 2 dyski raczej dla bezprzerywowej
pracy.

Moim zdaniem zielone kawiory są nieudane. W przeciwieństwie do czarnych. Nie wydaje mi się też uzasadnionym posunięciem postawienie RAID-u do takich zastosowań.

Data: 2010-03-11 11:57:22
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
2 komputery - konfiguracja
On Thu, 11 Mar 2010 11:37:29 +0100, "MC" <m5c@go2.pl> wrote:

[...]

RAID1 akurat jest tu pewną nadmiarowością - jak pisałem nie traktuję
tego jako formy backupu bo ten leci po sieci gdzie indziej. Dyski
tanei - więc czemu nie?

Zdrówko

Data: 2010-03-11 12:52:46
Autor: Heraklit
2 komputery - konfiguracja
Był 11 marzec (czwartek), gdy o godzinie 11:57 *Maciek "Babcia" Dobosz*
w pocie czoła naskrobał(a):

RAID1 akurat jest tu pewną nadmiarowością - jak pisałem nie traktuję
tego jako formy backupu bo ten leci po sieci gdzie indziej. Dyski
tanei - więc czemu nie?
dwukrotny większy hałas, większe prawdopodobieństwo awarii
(niekoniecznie hdd). Czy % przyrost prędkości w RAID w stosunku do 1TB
dysku na SATA wart tych wad?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-03-11 12:48:30

Data: 2010-03-11 13:18:57
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
2 komputery - konfiguracja
On Thu, 11 Mar 2010 12:52:46 +0100, Heraklit <wet_12@poczta.onet.pl>
wrote:

[...]

RAID1 to nie przyrost prędkości a raczej odpornośc na awarie dysku. No
- w niektórych warunkach jest przyrost odczytu. Chyba pomyliłeś z
RAID0 - tu przyrost prędkości jest widoczny i przy zapisie i odczycie
za to wzrasta prawdopodobieństwo awarii.

Zdrówko

Data: 2010-03-11 13:30:04
Autor: Mariusz Kruk
2 komputery - konfiguracja
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek "Babcia" Dobosz"
[...]

W AID-0 tak samo masz "w niektórych warunkach jest przyrost". Tyle, że
te warunki są inne.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2010-03-11 13:37:16
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
2 komputery - konfiguracja
On Thu, 11 Mar 2010 13:30:04 +0100, Mariusz Kruk
<Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

[...]

Tyle że w RAID0 masz przyrost zapisu i odczytu a w RAID1 tylko
odczytu. A ryzyko awarii i przerwy w pracy różne.

Zdrówko

Data: 2010-03-11 14:04:28
Autor: Mariusz Kruk
2 komputery - konfiguracja
[...]

Inaczej. W AID-0 możesz mieć przy sprzyjających wiatrach przyrost
jednego i drugiego (a w "zwykłych" pracach domowo-biurowych masz raczej
przyrost penisa, a nie osiągów), a w RAID-1 masz możliwy spadek osiągów
przy zapisie (przy kiepskiej implementacji) i bardziej jednak
prawdopodobny niż przy AID-0 zysk na odczytach. (choć i tak często
efekt praktyczny podobny do opisanego wyżej.

A ryzyko awarii i przerwy w pracy różne.

A to zupełnie inna sprawa. Z tym się nie kłócę.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-03-11 14:53:30
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
2 komputery - konfiguracja
On Thu, 11 Mar 2010 14:04:28 +0100, Mariusz Kruk
<Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

A ryzyko awarii i przerwy w pracy różne.

A to zupełnie inna sprawa. Z tym się nie kłócę.

I jakbyś przeczytał mój pierwszy post to tam wyjaśniam że nie wzrost
wydajności jest powodem takije konfiguracji.

Zdrówko

Data: 2010-03-11 15:02:21
Autor: Mariusz Kruk
2 komputery - konfiguracja
[...]

Prostowałem tylko nieścisłość. I tyle.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-03-11 15:58:16
Autor: Heraklit
2 komputery - konfiguracja
Był 11 marzec (czwartek), gdy o godzinie 13:18 *Maciek "Babcia" Dobosz*
w pocie czoła naskrobał(a):

[...]

zgadza się, pytanie dotyczyło RAID0. Natomiast wady jak najbardziej
dotyczą również rozwiązania RAID1, zwłaszcza, że realizowane będą przez
kontroler wbudowany w płytę.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-03-11 15:54:18

Data: 2010-03-11 13:38:04
Autor: MC
2 komputery - konfiguracja
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:22jhp5pajtdn5p5klo6ee3m9piqdoh34t74ax.com...
[...]

Nigdy go nie wykorzystasz. Lepiej za te pieniądze kup porządny dysk zamiast tych zielonych.

Data: 2010-03-11 14:02:48
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
2 komputery - konfiguracja
On Thu, 11 Mar 2010 13:38:04 +0100, "MC" <m5c@go2.pl> wrote:

Nigdy go nie wykorzystasz. Lepiej za te pieniądze kup porządny dysk zamiast tych zielonych.

Możliwe - i taki wariant mi się najbardziej podoba. Natomiast co do
wykorzystania się nie zgodzę - właśnie zaliczyłem w sowim kompie pad
250GB dysku z pary - maja niecałe 2 lata.

Zdrówko

Data: 2010-03-11 19:10:06
Autor: qwerty
2 komputery - konfiguracja
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:44qhp5h0dq4vl1277p78va2v2o62padogd@4ax.com...
Możliwe - i taki wariant mi się najbardziej podoba. Natomiast co do
wykorzystania się nie zgodzę - właśnie zaliczyłem w sowim kompie pad
250GB dysku z pary - maja niecałe 2 lata.

No i? U mnie jeden dysk padł po tygodniu a drugi po prawie 2 latach (raid0).

Data: 2010-03-11 19:54:58
Autor: BQB
2 komputery - konfiguracja
qwerty pisze:
[...]

No i jak jest RAID1, to nic się nie dzieje, tylko komp działa dalej na jednym dysku, tylko info w systemie jest, że 1 dysk uszkodzony. Więc bierzemy dysk na reklamacje, bądź kupujemy drugi, podłączamy i nie ma przestoju.

2 komputery - konfiguracja