2-letnie opony ?

Data: 2010-01-09 21:53:24
Autor: luis
2-letnie opony ?
Witam
Ostatnio pojawiło się sporo ofert wyprzedaży nnieużywanych opon zimowych z roczników 2007-2008 w atrakcyjnych cenach. Jak sądzicie, czy jest sens w to wchodzić ? Opony przeciątnie wystarczają mi na 2-3 sezony. Czy przechowywanie opony przez np 4 lata wliczjąc okres użytkowania na tyle pogorszy parametry gumy, że w istotny sposób zmienią sie jej właściwości?

Pozdr
luis

Data: 2010-01-09 23:01:25
Autor: ksoniek
2-letnie opony ?
[...]

a pytasz o nieużywane czy używane opony?Bo jak przez 4 lata były sezonowo używane to nie polecałbym.
NIEużywane - jak najbardziej jeśli były dobrze przechowywane

http://powiatowa.info
http://nzozrodzina.org

Data: 2010-01-09 23:07:11
Autor: Dysiek
2-letnie opony ?
Ostatnio pojawiło się sporo ofert wyprzedaży nnieużywanych opon zimowych z roczników 2007-2008 w atrakcyjnych cenach.

Brac i sie nie zastanawiac. Guma parcieje po 8-10 latach.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-01-09 23:25:44
Autor: bartekkr
2-letnie opony ?
Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości news:hiaumh$hsq$1inews.gazeta.pl...
Brac i sie nie zastanawiac. Guma parcieje po 8-10 latach.

Pewien pan wulkanizator chcial mi wczoraj sprzedac jakies Continentale - wygladaly jak nowe. 90zl sztuka. Zapytalem o date produkcji - 1993 rok. Wysmialem go i oddalilem sie.
Dzis za 70zl/sztuka kupilem Goodyear Ultragrip 7 z 2006 roku, tez w swietnym stanie. To sie nazywa zimowa opona! Po ich zalozeniu czuje sie jakby wrocilo lato ;)

Data: 2010-01-10 00:18:11
Autor: BearBag
2-letnie opony ?

Dzis za 70zl/sztuka kupilem Goodyear Ultragrip 7 z 2006 roku, tez w swietnym
stanie. To sie nazywa zimowa opona! Po ich zalozeniu czuje sie jakby wrocilo
lato ;)

nie zapomnij napisać tutaj po wjechaniu w czyjs zadek o urokach "lata"
przy minusowej temperaturze.

Data: 2010-01-10 12:21:27
Autor: J.F.
2-letnie opony ?
On Sat, 9 Jan 2010 23:25:44 +0100,  bartekkr wrote:
[...]

To teraz kup jeszcze nowki UG7 i porownaj :-)

P.S. Czyzbys do wczoraj wyznawal zasade ze zimowki sa niepotrzebe ?
:-)

J.

Data: 2010-01-10 22:15:12
Autor: bartekkr
2-letnie opony ?
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:1vdjk5124belmp0d4uqv2t3dttmvako99j4ax.com...
To teraz kup jeszcze nowki UG7 i porownaj :-)

P.S. Czyzbys do wczoraj wyznawal zasade ze zimowki sa niepotrzebe ?

Nie, 2 letni BFGoodrich Winter G wystrzelil i musialem kupic jakies inne.

Data: 2010-01-10 22:42:38
Autor: bartekkr
2-letnie opony ?
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:1vdjk5124belmp0d4uqv2t3dttmvako99j4ax.com...
To teraz kup jeszcze nowki UG7 i porownaj :-)

Na przyszly sezon pewnie tak zrobie - teraz mialem troche inne wydatki ;)

P.S. Czyzbys do wczoraj wyznawal zasade ze zimowki sa niepotrzebe ?

W zadnym wypadku! Wystarczylo mi w piatek 200km na letnich z przodu - to byla masakra. Trase, ktora normalnie pokonuje w 2h jechalem 4h. Dobre ziomowki czynia cuda.

Data: 2010-01-09 23:13:13
Autor: to
2-letnie opony ?
luis wrote:

Ostatnio pojawiÂło siĂŞ sporo ofert wyprzedaÂży nnieuÂżywanych opon zimowych
z rocznikĂłw 2007-2008 w atrakcyjnych cenach. Jak sÂądzicie, czy jest sens
w to wchodziĂŚ ? Opony przeciÂątnie wystarczajÂą mi na 2-3 sezony. Czy
przechowywanie opony przez np 4 lata wliczjÂąc okres uÂżytkowania na tyle
pogorszy parametry gumy, Âże w istotny sposĂłb zmieniÂą sie jej
wÂłaÂściwoÂści?

Nie napisałeś jakie i za ile, więc ciężko coś powiedzieć. Generalnie jeśli chodzi o letnie, to brać i się nie zastanawiać, jeśli o zimowe, to już zależy.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-10 09:37:41
Autor: Adam Franik
2-letnie opony ?
Dnia Sat, 9 Jan 2010 21:53:24 +0100, luis napisał(a):

[...]

Mówimy o zimówkach? NIE brać. Kupilem kiedys nowe zimówki. Przez pierwsze 2
lata były rewelacyjne, wyciągałem z zasp inne auta. Od trzeciej zimy na
nich sam zacząłem uważać, żeby nie pakowac się w głębszy śnieg, bo to
wróżyło problemy. To tak w skrócie. Teraz znów mam prawie nowe i znów mogę
jeździć bez zastanawiania się czy ten śnieg nie jest aby za głęboki.
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2010-01-10 14:14:31
Autor: aro333
2-letnie opony ?
Ok czyli dla zimowki większy wplyw ma ich wiek niż wyjezdzone kilometry? Oczywiście roządnie wyjezdzone bo i 50tys zima można stuknąć jak komus auto do d...y przyrosło.

Data: 2010-01-10 20:34:13
Autor: Adam Franik
2-letnie opony ?
Dnia Sun, 10 Jan 2010 14:14:31 +0100, aro333 napisał(a):

Ok czyli dla zimowki większy wplyw ma ich wiek niż wyjezdzone kilometry? Oczywiście roządnie wyjezdzone bo i 50tys zima można stuknąć jak komus auto do d...y przyrosło.

Takie odnosze wrażenie. Pod koniec jednej zimy bylo ok, a na początku
następnej już nie było tak ok.
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2010-01-10 18:47:02
Autor: luis
2-letnie opony ?

[...]

OK, a ile km zrobiłeś na nich przez te pierwsze 2 zimy?
Pozdr
luis

Data: 2010-01-10 20:27:41
Autor: Adam Franik
2-letnie opony ?
Dnia Sun, 10 Jan 2010 18:47:02 +0100, luis napisał(a):

OK, a ile km zrobiłeś na nich przez te pierwsze 2 zimy?
Pozdr
luis

10-15kkm
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2010-01-10 12:19:30
Autor: J.F.
2-letnie opony ?
On Sat, 9 Jan 2010 21:53:24 +0100,  luis wrote:
[...]

ADAC twierdzi ze owszem - w niektorych wypadkach pogarsza istotnie.

J.

Data: 2010-01-11 18:28:18
Autor: Pan Piskorz
2-letnie opony ?
Ostatnio pojawiło się sporo ofert wyprzedaży nnieużywanych opon zimowych z roczników 2007-2008 w atrakcyjnych cenach

bierz,
to nie jest masło, czy śledzie, by psuły się w miesiąc,

uwagi nt. zmiany właściwości mogą dotyczyć jedynie używanych
P.

2-letnie opony ?