2 litrowa Astra 160 KM kupić/ nie kupić?

Data: 2016-03-20 10:33:22
Autor: ToMasz
2 litrowa Astra 160 KM kupić/ nie kupić?
W dniu 20.03.2016 o 08:14, Bolko pisze:

http://www.motodiesel.pl/silniki/3020-silnik-20-cdti-fiat.html
warto kupić z takim silnik?
dpf, erg, dwumasa, turbo ze zmienną geometrią. jak coś nawali, to będziemy mieli następnego który "wiesza psy" na dieslach....
przebieg 130 kkm 4 lata
naprawdę?
DPF nie stanowi problemu.
bo? W sensie masz możliwość obejścia czy liczysz się z dodatkowymi kosztami?
W Dieslach wymienia się rozrząd?
nie, poco. jeździ się aż do rozpadnięcia potem się robi kapitalkę.

ToMasz

Data: 2016-03-20 04:15:27
Autor: Bolko
W dniu niedziela, 20 marca 2016 10:33:23 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
dpf, erg, dwumasa, turbo ze zmienną geometrią. jak coś nawali, to będziemy mieli następnego który "wiesza psy" na dieslach....

Zaraz,zaraz ale to przecie Ty chwaliłeś fiatowskie silniki i PSA 1.6 HDI

> przebieg 130 kkm 4 lata
naprawdę?
> DPF nie stanowi problemu.
Auto po autostradach będzie jeździć
bo? W sensie masz możliwość obejścia czy liczysz się z dodatkowymi kosztami?
> W Dieslach wymienia się rozrząd?
nie, poco. jeździ się aż do rozpadnięcia potem się robi kapitalkę.
Myślałem że tylko w benzynie

Data: 2016-03-20 13:22:02
Autor: ToMasz
W dniu 20.03.2016 o 12:15, Bolko pisze:
[...]

PSA. 2.0 hdi, typ rhy, bez fapa, dfp dwumasy i ze stałą "geometrią" turbo, z niecieknącą rurką smarowania turbiny.
ToMasz

Data: 2016-03-20 11:21:17
Autor: ZIWK
W dniu 2016-03-20 o 10:33, ToMasz pisze:
[...]

Do tego dodaj kilka kilogramów czujników i elektroniki, która pokazuje całą pełnię nieograniczonych awarii...

przebieg 130 kkm 4 lata
naprawdę?
Niektórzy kierowcy robią tyle w 1/2 roku...

DPF nie stanowi problemu.
bo? W sensie masz możliwość obejścia czy liczysz się z dodatkowymi
kosztami?
Zamiast bzdurnego DPF-a szwagier wspawa uniwersalną strumienicę z allegro i auto będzie miało 300KM..

W Dieslach wymienia się rozrząd?
nie, poco. jeździ się aż do rozpadnięcia potem się robi kapitalkę.
Jak na razie: nie częściej niż co 50kkm - ale producenci pracują nad skróceniem tego okresu do wymiany co każdą wymianę oleju - a w dalszej przyszłości - co każde tankowanie...

Data: 2016-03-20 04:22:19
Autor: Bolko
W dniu niedziela, 20 marca 2016 11:21:17 UTC+1 użytkownik ZIWK napisał:

> [...]
Do tego dodaj kilka kilogramów czujników i elektroniki, która pokazuje całą pełnię nieograniczonych awarii...

Mam traktor C-330 zero elektroniki a i tak czasami się psuje :)

Data: 2016-03-20 11:00:50
Autor: Budzik
2 litrowa Astra 160 KM kupić/ nie kupić?
Użytkownik ZIWK wsmag@o2.pl ...

przebieg 130 kkm 4 lata
naprawdę?
Niektórzy kierowcy robią tyle w 1/2 roku...

Chyba "kierowcy" boeinga samolotami...

130 w pol roku to jakies bardzo niestandardowe przebiegi.

Data: 2016-03-20 04:21:13
Autor: Bolko
2 litrowa Astra 160 KM kupić/ nie kupić?

> Niektórzy kierowcy robią tyle w 1/2 roku... 130 w pol roku to jakies bardzo niestandardowe przebiegi.

Kiedyś 100 kkm zrobiłem firmowym w rok ale to już był cieżki kawałek chleba.

Auto polesingowe kupione u pośrednika wiec myśle że realne kilometry.
A że w lepszej wersji wiec mam nadzieje że właściciel na przeglądach nie oszczędzał.

Data: 2016-03-20 13:00:51
Autor: Budzik
2 litrowa Astra 160 KM kupić/ nie kupić?
Użytkownik Bolko suryga@gmail.com ...

> Niektórzy kierowcy robią tyle w 1/2 roku... 130 w pol roku to jakies bardzo niestandardowe przebiegi.

Kiedyś 100 kkm zrobiłem firmowym w rok ale to już był cieżki kawałek
chleba.
Ja nie mówie, ze sie nie da, tylko ze to niestandardowe. Bardzo niestandardowe.

Data: 2016-03-20 16:26:41
Autor: Przyjazny
On 2016-03-20 13:00, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> [...]

chleba.
Ja nie mówie, ze sie nie da, tylko ze to niestandardowe. Bardzo niestandardowe.

Przypominam, że normalny przebieg roczyny w niemieckiej taksówce to
250-300 rocznie - kierowcy jeżdżą we trzech po 8 godzin, bo bez sensu
żeby samochód stał i nie zarabiał...

No dobra, tylko niektórzy i nie wszędzie, ale to nie jest wyjątek.

Data: 2016-03-20 21:55:17
Autor: jerzu.xyz
2 litrowa Astra 160 KM kupić/ nie kupić?
On Sun, 20 Mar 2016 16:26:41 +0000 (UTC), Przyjazny
<przyjazny@nospam.tld.invalid> wrote:

Przypominam, że normalny przebieg roczyny w niemieckiej taksówce to
250-300 rocznie - kierowcy jeżdżą we trzech po 8 godzin, bo bez sensu
żeby samochód stał i nie zarabiał...

300 tys. to ponad 800 km dziennie. Gdzie takie przebiegi robią?

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2016-03-20 16:00:29
Autor: Zenek Kapelinder
2 litrowa Astra 160 KM kupić/ nie kupić?
W bajkach.

Data: 2016-03-21 18:36:29
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qg3ueb111c7t83f8kkkgrm2bljf4l0cebo@4ax.com...
[...]

na 24h ? Nie tak znow duzo, ledwo 30km/h.
Moze sie uzbierac.

A czy tak znow bez sensu ... bez sensu to jest zrobic tym autem 300kkm rocznie - zrobic 100 i sprzedac jako nowke malo smigana :-)
Co prawda to bedzie najdrozsze pol roku, ale ponad 200kkm tez jest drogie - auto zaczyna sie psuc, a wartosc spada na pysk.
No ale potem mozna cofnac licznik i troche odzyskac.

Z drugiej strony kredyty w Niemczech niedrogie, wiec auto moze sobie stac.

J.

Data: 2016-03-21 15:30:51
Autor: Iguan_007
On Tuesday, March 22, 2016 at 3:36:41 AM UTC+10, J.F. wrote:
>300 tys. to ponad 800 km dziennie. Gdzie takie przebiegi robią?

na 24h ? Nie tak znow duzo, ledwo 30km/h.

30km/h 24 godziny na dobe, 365 dni w roku. Nierealne. Taksowki jezdza w miescie (niska srednia predkosc), nie maja klienta non-stop. Do tego jakies tankowanie, zatrzymanie na postoju, przebite kolo, serwis, dzien wolny itd. Nie wierze w typowy przebieg taksowki 300tys na rok. Pozdrawiam,
Iguan   --
Tu i tam:   https://picasaweb.google.com/iguan007

Data: 2016-03-24 20:52:40
Autor: Przyjazny
On 2016-03-21 22:30, Iguan_007 <iguan007@gmail.com> wrote:
> [...]

30km/h 24 godziny na dobe, 365 dni w roku. Nierealne. Taksowki jezdza w miescie (niska srednia predkosc),

Pisaliśmy o DE, nie PL. Miasta mają autostradowe lub autostradopodobne
obwodnice, ludzie jeżdżą sporo po nocy (powroty z imprez), poza tym ze
względu na ceny komunikacji zbiorowej wycieczka z lotniska do miasta
małe kilkadziesiąt km dalej dla 2 osób bywa często tańsza niż dwa
autobusy i pociąg, a jak to jest delegacja i trzeba płacić za czas
wyjazdu pracownikowi pensję to i dla jednej osoby się opłaca. Generalnie
nie jest dziwne pojechania gdzieś dalej niż w granicach miasta taksówką
i ludzie nie myślą godzinami czy się opłaci przed taką wycieczką.

Data: 2016-03-24 22:15:24
Autor: Iguan_007
On 2016-03-21 22:30, Iguan_007  wrote:

> [...]

obwodnice, ludzie jeżdżą sporo po nocy (powroty z imprez), poza tym ze
względu na ceny komunikacji zbiorowej wycieczka z lotniska do miasta

Wybacz, nie przekonasz mnie. Taksowki nie jezdza tylko po obwodnicach (na ktorych zreszta tez zdarzaja sie korki) i nie jezdza rok bez przestojow. Uwazasz, ze tam nigdy nie trzeba czekac na klienta, przejechac przez miasto czy wymienic oleju w samochodzie? Czy kazda taksowka ma zmiennikow 24 dodziny na dobe?

300tys przez 8760 godzin w roku daje srednia ponad 34km/h non-stop przez rok. Moze komus taki cud sie udal, ale jako _typowy_ przebieg taksowki jest nierealne. Pozdrawiam,

Data: 2016-03-25 16:03:19
Autor: Przyjazny
On 2016-03-21 22:30, Iguan_007  wrote:

> [...]

Wybacz, nie przekonasz mnie. Taksowki nie jezdza tylko po obwodnicach (na ktorych zreszta tez zdarzaja sie korki) i nie jezdza rok bez przestojow.

No to przecież nie wyszła średnia 130, tylko 30.

Uwazasz, ze tam nigdy nie trzeba czekac na klienta, przejechac przez miasto czy wymienic oleju w samochodzie?

Czasem trzeba. Są takie godziny w środku dnia, że czeka się i godzinę.
Przegląd w godzinę to ASO robią w PL bez walki.
Czy kazda taksowka ma zmiennikow 24 dodziny na dobe?

Nie, nie każda. Pisałem to!

300tys przez 8760 godzin w roku daje srednia ponad 34km/h non-stop przez rok. Moze komus taki cud sie udal, ale jako _typowy_ przebieg taksowki jest nierealne.

Pisałem od początku tak:

"No dobra, tylko niektórzy i nie wszędzie, ale to nie jest wyjątek."

Może korepetycje z czytania?

Data: 2016-03-25 18:00:25
Autor: Budzik
2 litrowa Astra 160 KM kupić/ nie kupić?
Użytkownik Przyjazny przyjazny@nospam.tld.invalid ...

Powiem tak - puknij sie w czoło :)

Data: 2016-03-26 01:39:54
Autor: Iguan_007
On Saturday, March 26, 2016 at 2:03:21 AM UTC+10, Przyjazny wrote:
> 300tys przez 8760 godzin w roku daje srednia ponad 34km/h non-stop przez rok. Moze komus taki cud sie udal, ale jako _typowy_ przebieg taksowki jest nierealne. Pisałem od początku tak:

"No dobra, tylko niektórzy i nie wszędzie, ale to nie jest wyjątek."

Może korepetycje z czytania?

Opusciles kawalek, pozwol ze Ci przypomne:
"Przypominam, że normalny przebieg roczyny w niemieckiej taksówce to 250-300 rocznie"

Po 10 minutach szukania samochodow z wyzszym przebiegiem widze,ze taksowkek z przebiegiem 300tys/rok zwyczajnie nie ma (liczac ile musialyby dziennie przejechac - mnie to nie dziwi). Gdyby to byl "normalny" przebieg to chyba byloby tego sporo, prawda?

rynek niemiecki (glownie Mercedesy):http://tinyurl.com/zrtfy2h
rynek australijski (zolte Fordy Falcon): http://tinyurl.com/z4bnx8d

A wlasciwie na jakiej podstawie wymysliles, ze te 300tys/rok to "normalny przebieg"?

Data: 2016-03-24 21:09:07
Autor: Przyjazny
On 2016-03-21 17:36, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Bez przesady z tym psuciem i utratą wartości - na taxi jeżdżą raczej
segmenty D-E i te 300-400 powinny bez dużych problemów wytrzymać a ich
sprzedaż po pół roku jest dość bolesna. Naprawy to jest często problem
gwaranta/leasingodawcy, NB chyba Mercedes dalej ma gwarancję bez limitu
KM. Nawet drogie naprawy na kilometr jazdy nie wychodzą bardzo drogo, a
ASO generalnie w 1 dzień roboczy vel 8h naprawia wszystko poza blachą
chyba?

No ale potem mozna cofnac licznik i troche odzyskac.

Wystarczy dojeździć do miliona stu, kto ma wyświetlacze na 7 cyfr? ;-)

Z drugiej strony kredyty w Niemczech niedrogie, wiec auto moze sobie stac.

AFAIK jednak samochody więcej tracą z czasem niż przebiegiem,
przynajmniej powyżej magicznej granicy 200. A bez końca stać nie może,
klienci jednak mniej chętnie patrzą na starsze niż kilkuletnie,
ekostrefy, koszty stałe (AC, OC, ubezpieczenie), a zysk żaden.

Data: 2016-03-20 14:43:04
Autor: ZIWK
W dniu 2016-03-20 o 12:00, Budzik pisze:
[...]

Owszem - ale osiągalne :(
Takie właśnie przebiegi usłyszałem od kierowców busów wożących pracowników na trasach Polska-Holandia/Niemcy itd...
do 8000-10000 km TYGODNIOWO...
Najpierw "po wsiach" zbierają ludzi - potem autostrada i rura, a na drugim końcu "po wsiach" rozwożą tych samych ludzi...
Trasa np. Augustów-Brema trwa 18-21h, potem 2 godziny snu i taki sam powrót... I znów...
Jak się uda...
Ja nie, to znów słyszymy o wypadku busa na autostradzie z ofiarami :(

Znajomi, którzy takim środkiem komunikacji podróżują, mówią że niczym dziwnym nie jest pasażer za kołkiem, gdy kierowca śpi choćby 2-3 godziny.

Data: 2016-03-21 18:40:17
Autor: J.F.
Użytkownik "ZIWK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ncm978$3ik$1@dont-email.me...
[...]

I to jest mozliwe, ale trzeba juz zawodowo jezdzic i miec klientow.

Trasa np. Augustów-Brema trwa 18-21h, potem 2 godziny snu i taki sam powrót... I znów...

A klienci na wszystkie dni tygodnia sa, czy to raczej zabawa na niedziele i piatek ?

Znajomi, którzy takim środkiem komunikacji podróżują, mówią że niczym dziwnym nie jest pasażer za kołkiem, gdy kierowca śpi choćby 2-3 godziny.

A to taki busik na 10 osob ?
Bo powyzej ... prawo jazdy na autobus plus inne szykany.

J.

Data: 2016-03-21 20:08:03
Autor: ZIWK
W dniu 2016-03-21 o 18:40, J.F. pisze:

A klienci na wszystkie dni tygodnia sa, czy to raczej zabawa na
niedziele i piatek ?
Znaczna część 7 dni..

[...]

Oczywiście 8+1...
Bo inaczej tacho, czas pracy, prawko D itd.
A... i jeszcze kasa, faktury, ubezpieczenia, skarbówka...

Data: 2016-03-21 20:14:56
Autor: jerzu.xyz
On Mon, 21 Mar 2016 20:08:03 +0100, ZIWK <wsmag@o2.pl> wrote:

Bo inaczej tacho, czas pracy, prawko D itd.

W Niemcowni i tak Ci mogą sprawdzić tzw. kontrollbucha. Czyli
papierowe ;) "tacho". --

Data: 2016-03-22 01:08:16
Autor: ZIWK
W dniu 2016-03-21 o 20:14, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Mon, 21 Mar 2016 20:08:03 +0100, ZIWK <wsmag@o2.pl> wrote:

Bo inaczej tacho, czas pracy, prawko D itd.

W Niemcowni i tak Ci mogą sprawdzić tzw. kontrollbucha. Czyli
papierowe ;) "tacho".
Słyszałeś pojęcie "kreatywna księgowość"?

Data: 2016-03-22 19:11:51
Autor: jerzu.xyz
On Tue, 22 Mar 2016 01:08:16 +0100, ZIWK <wsmag@o2.pl> wrote:

Słyszałeś pojęcie "kreatywna księgowość"?

Słyszałem. Tylko trzeba to robić z głową ;)

Data: 2016-03-20 12:56:36
Autor: twistedme
[...]

Co lepsze - turbo benzyna z bezpośrednim wtryskiem czy jednak diesel z dpf i dwumasą? :)

2 litrowa Astra 160 KM kupić/ nie kupić?