2 pytanka nie powiazane ze soba

Data: 2012-04-25 19:38:35
Autor: FTX
2 pytanka nie powiazane ze soba
Witam.

1.
Na allegro duzo wystawionych jest Nokii E52 z simlockiem Orange w cenie o ok. 100-150 zl nizszych niz te bez simlocka. Czy jest problem ze sciagnieciem simlocka z E52?

Lepiej wybrac te z simlockiem, aby go pozniej sciagnac czy lepiej te bez?

Gdzie najtaniej dostac E52?

2.
Czy w Play na karte jest mozliwosc wykupienia internetu w pakiecie, tak by bylo taniej niz 0,12 PLN za 100 kB?

Pozdrawiam

Data: 2012-04-25 21:34:12
Autor: Wycior
OT: 2 pytanka nie powiazane ze soba
Odpowiedz nie powiazana z pytaniami ;)

Serdecznie odradzam E52. Polecam stanowczo E51.

Czemu?
Glównie za jakosc wykonania (E51 metal, E52 slaby, trzeszczacy plastik) i jakosc rozmów.

Stara ale faktycznie jara E51 IMHO na glowe bije nowsza nastepczynie. Pomimo mniejszego ekranu i wolniejszego procesora, warto. Telefon powaznie ciezki do zajechania.

P.S. bylem uzytkownikim obu modeli (E51 - 4 lata, E52 ze wzgldu na powyzsze - niestety nie caly rok :) )

--
Pzdr., Wycior

Data: 2012-04-25 20:50:06
Autor: FTX
On 25/04/2012 20:34, Wycior wrote:
[...]

No wlasnie szukam czegos w tym stylu bo polityka Google mi sie nie podoba i szukam czegos w celu zastapienia HTC Desire.

Z tego co wyczytalem to minusem jest brak wyjscia 3.5mm, ale mam sluchawki z AD2P wiec to nie bedzie problemem.
A jak z nawigacja w E51? Z tego co wyczytalem to niestety nie ma wbudowanego modulu GPS...

Pozdrawiam

Data: 2012-04-25 23:17:43
Autor: Wycior
2 pytanka nie powiazane ze soba
No wlasnie szukam czegos w tym stylu bo polityka Google mi sie nie podoba i szukam czegos w celu zastapienia HTC Desire.

IMHO jako zapalonemu androidziażowi ciężko mi wskazać cokolwiek na zastąpienie Andro. Bardziej "zbliżone" modele Nokii to może 5230 (duży dotykowy ekran + Symbian v5). Posiada wbudowany GPS i - chyba - darmową nawigację producenta. Chyba, bo głowy nie dam uciąć. Nie wszystkie modele tak ową otrzymały. Za moich czasów E51 nie dostała.

Kolejny model warty uwagi to np. N8. Jednak cena może zniechęcić - zwłaszcza w stosunku do E52

Z tego co wyczytalem to minusem jest brak wyjscia 3.5mm, ale mam sluchawki z AD2P wiec to nie bedzie problemem.

Tak. Posiada wyjście micro-jack (?) To mniejsze niż 3,5mm ;)

A jak z nawigacja w E51? Z tego co wyczytalem to niestety nie ma wbudowanego modulu GPS...

Nie posiada. Rozwiązaniem, nie koniecznie najwygodniejszym jest zewnętrzny moduł po bluetooth. Jednak jest większy minus - mały ekran. W podróży samochodem może - nie musi - okazać się nieczytenly. No i jak wyżej wspomniałem, nie koniecznie model E51 posiada darmową nawigację. Mapy są, z nawigacją darmową od Nokii może być ciężko. Należy to zweryfikować - mogły nastąpić zmiany.

Ogólnie, jako zastępstwo Desire nie polecam ani E51 ani E52, choć nie wiem co przeszkadzało Ci w HTC ani czego oczekujesz od aparatu. Na tą chwilę E51 vs E52 IMHO definitywnie ta starsza.

--
Pzdr., Wycior

Data: 2012-04-25 22:32:33
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 25 Apr 2012 23:17:43 +0200, Wycior napisał(a):

Ogólnie, jako zastępstwo Desire nie polecam ani E51 ani E52, choć nie wiem co przeszkadzało Ci w HTC ani czego oczekujesz od aparatu. Na tą chwilę E51 vs E52 IMHO definitywnie ta starsza.

Za niewiele więcej niż używana E51 można kupić używaną E66 która ma zalety
E52 bez jej wad.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Pecety beda folklorem w kilku domach. Reszta nie potrzebuje tego typu

Data: 2012-04-26 00:16:27
Autor: Wycior
2 pytanka nie powiazane ze soba
Za niewiele więcej niż używana E51 można kupić używaną E66 która ma zalety
E52 bez jej wad.

Zgodzę się. Poza wykonaniem, niestety :).
I oczywiście w przypadku gdy zainteresowanemu nie przeszkadza przesuwana obudowa.

--
Pzdr., Wycior

Data: 2012-04-25 23:27:15
Autor: ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)
W dniu 2012-04-25 21:50, FTX pisze:
On 25/04/2012 20:34, Wycior wrote:
Odpowiedz nie powiazana z pytaniami ;)
/.../
Z tego co wyczytalem to minusem jest brak wyjscia 3.5mm, ale mam
sluchawki z AD2P wiec to nie bedzie problemem.
A jak z nawigacja w E51? Z tego co wyczytalem to niestety nie ma
wbudowanego modulu GPS...

Do E51 dokupiłem zewnętrzny moduł GPS na BT, teraz pewnie do wylicytowania za grosze. Bez problemów działał z mapami topograficznymi w smartcommgps i trekbuddy więc z jakąś nawigacją pewnie będzie podobnie. Nie wiem, czy do E51 są bezpłatne Nokia Maps, nie śledzę tematu.
W każdym razie zewnętrzny moduł używam w dalszym ciągu (tym razem z Androidem) - BT znacznie mniej obciąża baterię niż GPS wbudowany, poza tym jak już wszystko padnie można zaciągnąć ścieżkę z modułu.

ALex

Data: 2012-04-25 22:29:55
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 25 Apr 2012 23:27:15 +0200, alex@graf.torun.pl napisał(a):

[...]

Zakładając, że moduł ma wbudowany logger - nie każdy ma.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w

Data: 2012-04-26 23:17:06
Autor: Jacek
Użytkownik ""ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)"" <alex@graf.torun.pl> napisał w wiadomości news:jn9q7j$pki$1inews.gazeta.pl...
[...]

jeśli nie są bezpłatne, to możesz kupić oficjalną licencje, rok za 40zł. warunkiem jest posiadanie karty kredytowej.
ja tak działam na n95 od 2 lat. dodatkowe info o korkach i fotoradarach to koszt chyba 12zł/rok.
Nowsze Nokie za darmo mają tylko podstawową mape, bez fotoradarów i "tmc"

Jacek

Data: 2012-04-26 14:14:40
Autor: Tomaszek
W dniu 25.04.2012 20:38, FTX pisze:
Czy w Play na karte jest mozliwosc wykupienia internetu w pakiecie, tak
by bylo taniej niz 0,12 PLN za 100 kB?

http://www.play.pl/pl/promocja/play-karta/pakiety-internetowe-w-play-fresh/index.html

To już naprawdę można było znaleźć samemu.... ale niech Ci będzie, mam dziś dzień dobroci;)

Data: 2012-04-28 12:00:34
Autor: FTX
On 26/04/2012 13:14, Tomaszek wrote:

To już naprawdę można było znaleźć samemu.... ale niech Ci będzie, mam
dziś dzień dobroci;)

Wielkie dzieki...
Pozdrawiam

2 pytanka nie powiazane ze soba