Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne

2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne

Data: 2013-09-09 15:57:10
Autor: zbigi
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
p47 napisał(a):
Jaka jest przyczyna, że zdecydowana większość produkowanych obecnie najmniejszych silników do jednośladów (tj. takie o poj.ok 50ccm) to 4-suwy, mimo, ze 2-takty konstrukcyjnie są prostsze, osiągi maja lepsze, w wykonaniu powinny być tańsze a ich być może nieco większe koszty eksploatacji (choć niekoniecznie,- bo odpada konieczność regulacji zaworów) MZ to nie argument?

Normy emisji spalin, a dokladniej ich czystosci - 2T maja zdecydowanie gorsze spaliny.
--
zbigi i stopka zastepcza

Data: 2013-09-09 22:27:21
Autor: N1
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
W dniu 2013-09-09 15:57, zbigi pisze:
Normy emisji spalin, a dokladniej ich czystosci - 2T maja zdecydowanie
gorsze spaliny.
Ale Ĺ‚adniej pachnÄ… :-)

Data: 2013-09-10 06:22:41
Autor: Piotr Klimek
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Dnia (Mon, 09 Sep 2013 22:27:21 +0200) ktos podajacy sie za N1
wyklawiaturowal co nastepuje:

Normy emisji spalin, a dokladniej ich czystosci - 2T maja zdecydowanie
gorsze spaliny.
Ale ładniej pachn± :-)

Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesi±t
kilometrow potrafi zmęczyć.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-09-10 20:51:44
Autor: N1
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
W dniu 2013-09-10 08:22, Piotr Klimek pisze:
Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesi±t
kilometrow potrafi zmęczyć.

Jazda przez kilka kilometrów za czterosuwem "bior±cym olej" bardziej męczy

Data: 2013-09-11 12:32:52
Autor: Piotr Klimek
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Dnia (Tue, 10 Sep 2013 20:51:44 +0200) ktos podajacy sie za N1
wyklawiaturowal co nastepuje:

Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesi±t
kilometrow potrafi zmęczyć.

Jazda przez kilka kilometrów za czterosuwem "bior±cym olej" bardziej męczy

Nie każde 4T bierze olej, 2T każde.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-09-11 14:45:09
Autor: Andrzej Lawa
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
W dniu 11.09.2013 14:32, Piotr Klimek pisze:
Dnia (Tue, 10 Sep 2013 20:51:44 +0200) ktos podajacy sie za N1
wyklawiaturowal co nastepuje:

Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesi±t
kilometrow potrafi zmęczyć.

Jazda przez kilka kilometrów za czterosuwem "bior±cym olej" bardziej męczy

Nie każde 4T bierze olej, 2T każde.


Jeste¶ łaskaw być w błędzie :)

PodpowiedĽ: nie każdy 2T miał otwart± skrzynię korbow±.

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i głupoty na ¶rodku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumacz± to nowoczesno¶ci±...

Data: 2013-09-11 17:40:32
Autor: zbigi
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Andrzej Lawa napisał(a):
W dniu 11.09.2013 14:32, Piotr Klimek pisze:

Dnia (Tue, 10 Sep 2013 20:51:44 +0200) ktos podajacy sie za N1
wyklawiaturowal co nastepuje:

Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesi±t
kilometrow potrafi zmęczyć.

Jazda przez kilka kilometrów za czterosuwem "bior±cym olej" bardziej męczy

Nie każde 4T bierze olej, 2T każde.

Jeste¶ łaskaw być w błędzie :)

PodpowiedĽ: nie każdy 2T miał otwart± skrzynię korbow±.

A co to jest otwarta skrzynia korbowa w silniku 2T?
Serio pytam, bo nie wiem, co masz na mysli.
--
zbigi i stopka zastepcza

Data: 2013-09-10 01:41:02
Autor: p47
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
W dniu 2013-09-09 15:57, zbigi pisze:
p47 napisał(a):
Jaka jest przyczyna, że zdecydowana większość produkowanych obecnie
najmniejszych silników do jednośladów (tj. takie o poj.ok 50ccm) to
4-suwy, mimo, ze 2-takty konstrukcyjnie sÄ… prostsze, osiÄ…gi maja
lepsze, w wykonaniu powinny być tańsze a ich być może nieco większe
koszty eksploatacji (choć niekoniecznie,- bo odpada konieczność
regulacji zaworĂłw) MZ to nie argument?

Normy emisji spalin, a dokladniej ich czystosci - 2T maja zdecydowanie
gorsze spaliny.

Myślałem o tym, ale przecież, choć w mniejszości, to jednak 2-takty są wciąż produkowane, a więc nie ma zakazu. Czy zatem uważasz, że producenci, np chińscy, mają aż tak wielką świadomość ekologiczną, że dobrowolnie sami z siebie zdecydowali się produkować sprzęt drożej, bardziej skomplikowany i o gorszych osiągach, byle tylko spaliny były mniej szkodliwe?! - przypominając sobie atmosferę w Pekinie (szczególnie w takie wilgotniejsze poranki, a takich tam większość) to trudno mi w to uwierzyć..

Data: 2013-09-10 11:03:09
Autor: Jacot
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne

Ojtam, moda i tyle;)  Kiedys glowna role przy tych malych motocyklach odgrywal nizszy koszt
wytworzenia i lepsze parametry jezdne. Dla Chinczyka to ma male  znaczenie, a liczy sie to, co sie lepiej
sprzeda. Ja to mialem wybor miedzy Komarem a Pegazem ale gdyby wtedy w
zblizonej cenie byl jakis 4T (a nie w 6-10 razy wyzszej jak wowczas
Honda ze "zrzutow";) to z pewnoscia wolalbym 4T, bo nawet wtedy
wszystkie dzieci wiedzialy, ze 4T jest bardziej meskie;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/

Data: 2013-09-10 11:19:13
Autor: Jacot
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
zbigi <zbiegusek@wwirtualnejpolszcze.pl> wrote:

Szlag mnie trafi... na atmanie nie ma Twoich postow.

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/

Data: 2013-09-11 17:42:04
Autor: zbigi
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Jacot napisał(a):
zbigi <zbiegusek@wwirtualnejpolszcze.pl> wrote:

Szlag mnie trafi... na atmanie nie ma Twoich postow.

Yyyy... To znacz, ze mnie nie widac?
A ja myslalem, ze ignora na mnie wszyscy pozakladali ;)
Cho na priv...
--
zbigi i stopka zastepcza

2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona