Data: 2013-09-09 15:57:10 | |
Autor: zbigi | |
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne | |
p47 napisał(a):
Jaka jest przyczyna, że zdecydowana większość produkowanych obecnie najmniejszych silników do jednośladów (tj. takie o poj.ok 50ccm) to 4-suwy, mimo, ze 2-takty konstrukcyjnie są prostsze, osiągi maja lepsze, w wykonaniu powinny być tańsze a ich być może nieco większe koszty eksploatacji (choć niekoniecznie,- bo odpada konieczność regulacji zaworów) MZ to nie argument? Normy emisji spalin, a dokladniej ich czystosci - 2T maja zdecydowanie gorsze spaliny. -- zbigi i stopka zastepcza |
|
Data: 2013-09-09 22:27:21 | |
Autor: N1 | |
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne | |
W dniu 2013-09-09 15:57, zbigi pisze:
Normy emisji spalin, a dokladniej ich czystosci - 2T maja zdecydowanieAle Ĺ‚adniej pachnÄ… :-) |
|
Data: 2013-09-10 06:22:41 | |
Autor: Piotr Klimek | |
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne | |
Dnia (Mon, 09 Sep 2013 22:27:21 +0200) ktos podajacy sie za N1
wyklawiaturowal co nastepuje: Normy emisji spalin, a dokladniej ich czystosci - 2T maja zdecydowanieAle ładniej pachn± :-) Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesi±t kilometrow potrafi zmęczyć. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2013-09-10 20:51:44 | |
Autor: N1 | |
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne | |
W dniu 2013-09-10 08:22, Piotr Klimek pisze:
Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesi±tJazda przez kilka kilometrów za czterosuwem "bior±cym olej" bardziej męczy |
|
Data: 2013-09-11 12:32:52 | |
Autor: Piotr Klimek | |
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne | |
Dnia (Tue, 10 Sep 2013 20:51:44 +0200) ktos podajacy sie za N1
wyklawiaturowal co nastepuje: Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesi±tJazda przez kilka kilometrów za czterosuwem "bior±cym olej" bardziej męczy Nie każde 4T bierze olej, 2T każde. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2013-09-11 14:45:09 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne | |
W dniu 11.09.2013 14:32, Piotr Klimek pisze:
Dnia (Tue, 10 Sep 2013 20:51:44 +0200) ktos podajacy sie za N1 Jeste¶ łaskaw być w błędzie :) PodpowiedĽ: nie każdy 2T miał otwart± skrzynię korbow±. -- ¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy s± jak sraj±cy z lenistwa i głupoty na ¶rodku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumacz± to nowoczesno¶ci±... |
|
Data: 2013-09-11 17:40:32 | |
Autor: zbigi | |
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne | |
Andrzej Lawa napisał(a):
W dniu 11.09.2013 14:32, Piotr Klimek pisze:A co to jest otwarta skrzynia korbowa w silniku 2T? Serio pytam, bo nie wiem, co masz na mysli. -- zbigi i stopka zastepcza |
|
Data: 2013-09-10 01:41:02 | |
Autor: p47 | |
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne | |
W dniu 2013-09-09 15:57, zbigi pisze:
p47 napisał(a): Myślałem o tym, ale przecież, choć w mniejszości, to jednak 2-takty są wciąż produkowane, a więc nie ma zakazu. Czy zatem uważasz, że producenci, np chińscy, mają aż tak wielką świadomość ekologiczną, że dobrowolnie sami z siebie zdecydowali się produkować sprzęt drożej, bardziej skomplikowany i o gorszych osiągach, byle tylko spaliny były mniej szkodliwe?! - przypominając sobie atmosferę w Pekinie (szczególnie w takie wilgotniejsze poranki, a takich tam większość) to trudno mi w to uwierzyć.. |
|
Data: 2013-09-10 11:03:09 | |
Autor: Jacot | |
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne | |
Ojtam, moda i tyle;) Kiedys glowna role przy tych malych motocyklach odgrywal nizszy koszt wytworzenia i lepsze parametry jezdne. Dla Chinczyka to ma male znaczenie, a liczy sie to, co sie lepiej sprzeda. Ja to mialem wybor miedzy Komarem a Pegazem ale gdyby wtedy w zblizonej cenie byl jakis 4T (a nie w 6-10 razy wyzszej jak wowczas Honda ze "zrzutow";) to z pewnoscia wolalbym 4T, bo nawet wtedy wszystkie dzieci wiedzialy, ze 4T jest bardziej meskie;) -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://stokrotka.grejt.pl/ |
|
Data: 2013-09-10 11:19:13 | |
Autor: Jacot | |
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne | |
zbigi <zbiegusek@wwirtualnejpolszcze.pl> wrote:
Szlag mnie trafi... na atmanie nie ma Twoich postow. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://stokrotka.grejt.pl/ |
|
Data: 2013-09-11 17:42:04 | |
Autor: zbigi | |
2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne | |
Jacot napisał(a):
zbigi <zbiegusek@wwirtualnejpolszcze.pl> wrote:Yyyy... To znacz, ze mnie nie widac? A ja myslalem, ze ignora na mnie wszyscy pozakladali ;) Cho na priv... -- zbigi i stopka zastepcza |
|