2 x Asus P5Q3 i problem z pamięciami DDR3 Kingston KVR13 33D3N9K2/4G

Data: 2009-08-27 23:26:55
Autor: Doxent
2 x Asus P5Q3 i problem z pamięciami DDR3 Kingston KVR13 33D3N9K2/4G
Od jakiegoś czasu używałem takiej płyty Asusa P5Q3, C2Q 9400@stock z pamięciami Kingstona KVR1333D3N9K/4G (elpida) w dualu i wszystko było dobrze ale niestety trafił mi się identyczny drugi komputer którego objawem były losowe resety lub zwisy podczas pracy. Włożyłem więc dla testu swoje pamięci do tego drugiego komputera a potem z powrotem do swojego i teraz oba komputery zachowują się identycznie gdy pamięci są taktowane nominalnie. Sprawę rozwiązałem na razie spowolnieniem pamięci do 1066 w obydwu komputerach dzięki czemu żaden się nie zawiesza ani resetuje. Co może być przyczyną, że komputery nie chcą chodzić z pamięciami Kingstona na nominalnym 1333? Sprawdzałem różne grafiki GF 8800GT i Radeon HD4770 bez róznicy a zasilacze markowe Fortron 550W, Bequiet 550 i 650W też bez różnicy. Drugi procesor to też niekręcony E8400. W biosie do tej pory miałem Auto i było dobrze. Podnoszenie napięcia z 1.5 na 1.6V też nie załatwia sprawy, wyżej boję się podnosić. Teraz też jest ok, co prawda nie widać żadnej różnicy w pracy pomiędzy 1066 a 1333 więc nie będe u siebie gonił ich szybciej. Czy jest jakiś inny sposób ? Ręczne ustawianie parametrów w Biosie (a jest ich od groma) też nie rozwiązuje sprawy. Przy 1333 zwisowi najczęściej towarzyszy bzyczenie z głośniczka (ttrtrtrtrtrt). Na 1066 mogłem testować komputer w OCCT przez godzinę i dłużej i tak samo w GTA IV bez niepożądanych efektów podczas dłuższego grania.

2 x Asus P5Q3 i problem z pamięciami DDR3 Kingston KVR13 33D3N9K2/4G