20-24lipca szczyt na GPW i duża korekta do 1950.Piękny sen ,a ja na S.

Data: 2010-06-17 22:40:04
Autor: argon1953
20-24lipca szczyt na GPW i duża korekta do 1950.Piękny sen ,a ja na S.
Proszę o powolną ewakuację z akcji aby potem nie biadolić,że się nie wiedziało.Mój sen moją siła.

Data: 2010-06-17 22:43:47
Autor: skippy

Użytkownik "argon1953" <argon1953@o2.pl> napisał w wiadomości news:4c1a8829$0$17086$65785112news.neostrada.pl...
Proszę o powolną ewakuację z akcji aby potem nie biadolić,że się nie wiedziało.Mój sen moją siła.

Kiedy ta mina, miałeś we śnie?

Data: 2010-06-17 22:46:58
Autor: Jan Werbiński
[...]

Po co?
Przecież im bardziej spadnie, tym będą tańsze. Kurs akcji nie ma wpływu na zyski firmy. Jeśli firma dzieli się zyskami co roku, to jej cena po prostu nie może zbyt nisko spaść. Kurs akcji nie ma znaczenia, jeśli daje co roku 10% dywidendy i poważnie planuje utrzymać taką politykę.

Problem mają akcjonariusze firm które nie wypłacają zysków swoim właścicielom. Ci mają faktycznie przerypane.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-06-18 12:30:53
Autor: skippy

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomości news:4c1a89d1$0$19168$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A co mi z dywidendy 10% co rok, jak akcje się w miesiąc zwalą ze 100% na np. 10%.
Nie wiesz czasem?

Data: 2010-06-18 12:42:38
Autor: totus
skippy wrote:

[...]

Po 10 latach masz akcje za darmo. No trochę więcej niż 10 bo sprawiedliwość społeczna zabiera 1/5. Poza tym przykład z czapki. Znasz akcje, które dają 10% dywidendy i trwale spadły o 90%?

Data: 2010-06-18 11:08:24
Autor: XXL
20-24lipca szczyt na GPW i duża korekta do 1950.Piękny sen ,a ja na S.
totus <totus@poczta.onet.pl> napisał(a): Po 10 latach masz akcje za darmo. No trochę więcej niż 10 bo sprawiedliwość społeczna zabiera 1/5. Poza tym przykład z czapki. Znasz akcje, które dają 10% dywidendy i trwale spadły o 90%?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Nie wiem czy i w jakiej wysokości dywidendy płaciły słynne kiedyś amerykańskie
spółki ENRON i WorldCom ale jak Ci zapewne wiadomo TRWALE spadły o 100%. --

Data: 2010-06-18 13:28:36
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik " XXL" <duzy_slawek@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hvfk38$rig$1inews.gazeta.pl...
[...]

Oczywista oczywistość, że sama wartość dywidendy to nie wszystko. Tutaj są sami spece, którym nie wypada o tym przypominać.

Data: 2010-06-18 15:23:55
Autor: totus
 XXL wrote:

[...]

Ty jesteś kolejny. Sam przyznajesz, że nie znasz faktów ale podajesz przykłady, które mają dyskutować z moim pytaniem. Miodzio. "Nie wiem co mówię ale ty na pewno nie masz racji." takie jest Twoje założenie do rozmowy.

Data: 2010-06-18 13:37:04
Autor: XXL
20-24lipca szczyt na GPW i duża korekta do 1950.Piękny sen ,a ja na S.
totus <totus@poczta.onet.pl> napisał(a): Nie wiem czy i w jakiej wysokości dywidendy płaciły słynne kiedyś
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

To byłoby źle gdybym nie wiedział co mówię, choć uczciwie zaznaczyłem, że nie
znam szczegółów.
Obydwie wymienione przeze mnie spółki były do pewnego czasu uznawane za okręty
flagowe amerykańskiej gospodarki i jest bardzo prawdopodobne, że wypłacały
swoim akcjonariuszom w miarę wysokie dywidendy.
Ale trzymając ich akcje do końca po ujawnieniu afer z kreatywną księgowością
ludzie potracili kupę forsy.
Z jeszcze nowszych przykładów można wymienić Lehman Brothers czyli giganta,
który przez ponad 150 lat wydawał się niezatapialną twierdzą.

p.s. Nie mam zamiaru powiedzieć, że któraś z polskich dużych spółek z WIG20
pójdzie w ich ślady ale sam widzisz, że nie tacy giganci bankrutowali.

Data: 2010-06-18 12:48:34
Autor: skippy
20-24lipca szczyt na GPW i duża korekta do 1950.Piękny sen ,a ja na S.

Użytkownik "totus"

Po 10 latach masz akcje za darmo. No trochę więcej niż 10 bo sprawiedliwość
społeczna zabiera 1/5. Poza tym przykład z czapki. Znasz akcje, które dają
10% dywidendy i trwale spadły o 90%?

Czyli akcje nie moga spaść trwale poniżej 10%
Uspokoiłeś mnie z lekka.

Data: 2010-06-18 13:26:28
Autor: Jan Werbiński
20-24lipca szczyt na GPW i duża korekta do 1950.Piękny sen ,a ja na S.
Użytkownik "skippy" <atunic@nie.ma> napisał w wiadomości news:hvfiue$2d5$1news.onet.pl...

Użytkownik "totus"

[...]

Powiem Ci tak. Jeżeli interes przynosi stały i odpowiednio wysoki dochód, to spadający koszt wejścia w ten interes jest dobrą sytuacją. Martwił bym się dopiero, kiedy kurs akcji wzrósłby o 100%, bo wtedy z uwagi na małą atrakcyjność C/D musiałbym je z żalem sprzedać. Wg Komara o ile dobrze pamiętam minimalna stopa dywidendy to 7%.
Moja Novita i TP spełniają ten warunek. Tymczasem poluję na następne okazje.

Nie zapominaj, że 9,5 tys możesz rocznie włożyć na IKE. Przy zwrocie z inwestycji 10% rocznie, to daje 200 zł niezapłaconego podatku na rok.

Data: 2010-06-18 15:19:04
Autor: totus
20-24lipca szczyt na GPW i duża korekta do 1950.Piękny sen ,a ja na S.
skippy wrote:

Użytkownik "totus"

[...]

Czyli moje pytanie do Ciebie czy ty znasz akcje, które płacą 10% dywidendy i trwale spadły o 90% należy rozumieć, że ja twierdzę, że akcje nie mogą spaść trwale poniżej 10%. To jest piękne przekręcenie, przyznasz. Dla mnie jest to zjawisko niesamowite choć bardzo powszechne. Dyskutować z czyjąś tezą, którą samemu się wymyśliło. Swobodnie mogę Cię nazwać kłamcą. Za takie operacje Kaczyński przegrał proces z Komorowskim.

Data: 2010-06-18 16:16:17
Autor: skippy
20-24lipca szczyt na GPW i duża korekta do 1950.Piękny sen ,a ja na S.

Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hvfro8$oat$1inews.gazeta.pl...
skippy wrote:

Użytkownik "totus"

[...]

hehehe dobre

1) ok nie znam takich akcji
2) nie ma najmniejszej pewności, że akcje od których jest wypłacana co rok dywidenda >=10% nie spadną trwale <=10% swej wartości

a powiedziałem to samo

Data: 2010-06-18 16:30:55
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "skippy" <atunic@nie.ma> napisał w wiadomości news:hvfv3t$a45$1news.onet.pl...
> 2) nie ma najmniejszej pewności, że akcje od których jest wypłacana co rok
dywidenda >=10% nie spadną trwale <=10% swej wartości

Nie ma najmniejszej pewności, że akcje od których NIE JEST wypłacana dywidenda, nie spadną trwale poniżej 10% swej wartości.