200 sekund Solorza

Data: 2014-04-06 14:45:28
Autor: the_foe
200 sekund Solorza
W argumentacji wspierającej limitowanie dostępu do BDI, aero2 użyło argumentu, ze przecietny uzytkownik zaciąga 2,5 GB danych i jest to wskaznik wyższy od komercyjnego klienta. Uznając, ze to jest 2,49 GB wychodzi na to, ze w ultraszybkim unternecie LTE, przecietny uzytkownik, wykorzystujac w pelni zalety tej technologii uzywa go przez... 200 sekund w miesiącu.
Ten wywód, oczywiście poglądowy, pokazuje idiotyzm kierunku rozwoju mobilnego internetu w technologii GSM. I nie jest to tylko cecha naszego podwórka, jak zawsze tylko kopiujemy wzorce zachodnie. Tam tez, telekomy inwestują głównie w zwiekszanie szybkosci łącz, a nie jej przepustowości. Ma to ekonomiczne podstawy: operatorzy przyzwyczaili się do tego, ze transfer jest opłacany od danych (a nawet od paczek danych), tak było zawsze i firmy telekomunikacyjne sądzą, ze szybko to się nie zmieni. Dlatego wiecej poswiecaja czasu na zwiekszanie prędkosci łącza, tak aby uzytkownik zassał jak najwiecej w jak najkrótszym czasie, czyli płacił telekomowi wiecej pieniędzy w krótszym czasie.
Nigdzie na swiecie nie ma totalnego wolnego rynku w tym segmencie (choc w Polsce jest o wiele gorzej niz na Zachodzie). Jest to raczej rynek oligopolistyczny. Kazdy kraj, w wiekszym lub mniejszym stopniu, "sprzedał" swoich obywateli za pokazne kwoty zwane koncesjami. I te rózne opłaty i koncesje spłacamy do dziś. W cenach produktów. Na rynku hurtowym jest jeszcze gorzej bo włascicieli infry jest mniej niż graczy koncowych. Tu koncentracja postepuje poza okiem kamer. Całkiem niedawno T-Mobile i Orange połączyło częsciowo swoją infrastrukturę bazową. Na transmisję danych ma to większe przełożenie niz na klasyczne usługi.
Dosyc, ze zwiekszanie predkosci jest bedziej opłacalne niz zwiekszanie przepustowości, to dodatkowo to pierwsze ma wieksze walory marketingowe. Niedawno przekonał sie o tym Orange. Plus zaczął wabić uzytkowników stacjonarnego internetu do przejscia na LTE Plusa. Kosztem Orange ofc, które jest liderme w tym segmencie. Orange szybko i celnie odpowiedział Plusowie w "kontrreklamie" dopowiadając to co reklama Plusa zapomniała przekazać: ze jest usługą limitowaną, chyba ze ktos ma gruby portfel i gest by Solorza beztrosko sponsorować. Plus wpadł w furię - groził nawet sądem - dotychczas panowało niepisane porozumienie, ze kłamstewek konkurencji się nie obnażało. Plus jednak przegiął bo chciał wmówić klientom, ze stacjonarny internet nie jest potrzebny, bo w LTE sciagniemy szybciej. A to, ze za sciagniecie obrazu filmy czy gry zaplacimy wiecej niz za kupienie go na nosniku, no cóz, nawet firmy globalne lubią kroić frajerów.

--
@foe_pl

Data: 2014-04-06 16:13:23
Autor: J.F.
200 sekund Solorza
Dnia Sun, 06 Apr 2014 14:45:28 +0200, the_foe napisa³(a):
W argumentacji wspieraj±cej limitowanie dostêpu do BDI, aero2 u¿y³o argumentu, ze przecietny uzytkownik zaci±ga 2,5 GB danych i jest to wskaznik wy¿szy od komercyjnego klienta. Uznaj±c, ze to jest 2,49 GB wychodzi na to, ze w ultraszybkim unternecie LTE, przecietny uzytkownik, wykorzystujac w pelni zalety tej technologii uzywa go przez... 200 sekund w miesi±cu.

Tylko ze klientow masz 10 mln. No dobra, Aero2 jeszcze tylu nie ma.

Ten wywód, oczywi¶cie pogl±dowy, pokazuje idiotyzm kierunku rozwoju mobilnego internetu w technologii GSM. I nie jest to tylko cecha naszego podwórka, jak zawsze tylko kopiujemy wzorce zachodnie. Tam tez, telekomy inwestuj± g³ównie w zwiekszanie szybkosci ³±cz, a nie jej przepustowo¶ci. Ma to ekonomiczne podstawy: operatorzy przyzwyczaili siê do tego, ze transfer jest op³acany od danych (a nawet od paczek danych), tak by³o zawsze i firmy telekomunikacyjne s±dz±, ze szybko to siê nie zmieni. Dlatego wiecej poswiecaja czasu na zwiekszanie prêdkosci ³±cza, tak aby uzytkownik zassa³ jak najwiecej w jak najkrótszym czasie, czyli p³aci³ telekomowi wiecej pieniêdzy w krótszym czasie.

No nie calkiem. Bo jak piszesz - przepustowosci nie zwiekszaja. Czyli srednio im nie zalezy, aby klient sciagnal wiecej A pakiety LTE nie sa drozsze niz inne, czyli ta inwestycja "nie
przynosi zysku".

Powiekszenie przepustowosci wymaga
a) powiekszenia pasma, lub
b) powiekszenia ilosci stacji.

Nowych pasm nie przybywa, lub przybywa powoli, a nowe stacje sa
kosztowne. Cos mi sie wydaje ze dodanie LTE do starej stacji tez jest
kosztowne ... ale mniej niz nowa stacja z caloscia kosztow.

A klient ... chce szybkosci. Nawet jak duzo danych nie potrzebuje, to
czekanie az sie strona zaladuje jest wk*. A ile danych potrzebuje ... jedni tylko poczte sprawdzaja, inni strony
www ogladaja, a te strony corac grubsze, portale spolecznosciowe pelne
zdjec itp. niektorzy radia sluchaja, inni filmy, a jescze inni
telewizje. No a niektorzy plikami sie wymieniaja.

Srednie 2.5GB miesiecznie to dosc duzo, i sugeruje ze sporo
uzytkownikow jest zaawansowanych i traktuja Aero2 jako podstawowe
lacze. No ale czemu mieliby nie traktowac.

Nigdzie na swiecie nie ma totalnego wolnego rynku w tym segmencie (choc w Polsce jest o wiele gorzej niz na Zachodzie). Jest to raczej rynek oligopolistyczny. Kazdy kraj, w wiekszym lub mniejszym stopniu, "sprzeda³" swoich obywateli za pokazne kwoty zwane koncesjami.

Raczej "nalozyl dodatkowy podatek". Posrednio. My placimy operatorom,
operatorzy panstwu. Sprzedalo to nas nasze wlasne panstwo France Telekom - zaplacili za
TP, dostali wylacznosc na dojenie obywateli.
No ale bylo, minelo, przy Aero2 ... panstwo jakby zrezygnowalo ze
swojego haraczu, a dotacje przenieslo wprost na obywateli ... tzn
innych niz dotychczas - bo wczesniej tez pieniadze poszly na
obywateli, tylko ze emerytow, gornikow, urzednikow i politykow w
pierwszej kolejnosci.

I te rózne op³aty i koncesje sp³acamy do dzi¶. W cenach produktów. Na rynku hurtowym jest jeszcze gorzej bo w³ascicieli infry jest mniej ni¿ graczy koncowych. Tu koncentracja postepuje poza okiem kamer. Ca³kiem niedawno T-Mobile i Orange po³±czy³o czêsciowo swoj± infrastrukturê bazow±. Na transmisjê danych ma to wiêksze prze³o¿enie niz na klasyczne us³ugi.

Na razie zadna. Ile sieci bylo, tyle jest.
W przyszlosci owszem - moga miec niechec do stawiania kolejnych
stacji.

Dosyc, ze zwiekszanie predkosci jest bedziej op³acalne niz zwiekszanie przepustowo¶ci, to dodatkowo to pierwsze ma wieksze walory marketingowe.

Ale klient sie bardzo szybko przekona ze ta predkosc to tylko prozne
przechwalki. Chyba ze siec nie bedzie zapchana.
Tak nawiasem liczac - 10 mln klientow zapychajacych BTS przez 200s
miesiecznie, wymaga 771 BTS - a odliczajac noce - troche wiecej.
Ale duze sieci i tak maja ich wiecej.

Przyszlosc moze nalezec do fun-spotow - to jest swietny pomysl na
biznes :-)

Niedawno przekona³ sie o tym Orange. Plus zacz±³ wabiæ uzytkowników stacjonarnego internetu do przejscia na LTE Plusa. Kosztem Orange ofc, które jest liderme w tym segmencie.

Segment LTE i neostrady jest nieco inny jednak - ale faktycznie moga
konkurowac. Mialem przyjemnosc korzystac z LTE w Niemczech - szybkosc sciagania
aktualizacji Windows robila wrazenie.

Orange szybko i celnie odpowiedzia³ Plusowie w "kontrreklamie" dopowiadaj±c to co reklama Plusa zapomnia³a przekazaæ: ze jest us³ug± limitowan±, chyba ze ktos ma gruby portfel i

Ta wojna reklamowa jest swietna :-)

gest by Solorza beztrosko sponsorowaæ. Plus wpad³ w furiê - grozi³ nawet s±dem - dotychczas panowa³o niepisane porozumienie, ze k³amstewek konkurencji siê nie obna¿a³o. Plus jednak przegi±³ bo chcia³ wmówiæ

A moze wszystko dobrze skalkulowane, Plus i Orange sie ciesza ze o
nich glosno :-)

klientom, ze stacjonarny internet nie jest potrzebny, bo w LTE sciagniemy szybciej. A to, ze za sciagniecie obrazu filmy czy gry zaplacimy wiecej niz za kupienie go na nosniku,

Jednego nie. I w tym cala sprawa.

J.

Data: 2014-04-06 20:36:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

"J.F." 1lbc101vj7ped$.mzarepw3ivz1.dlg@40tude.net

Srednie 2.5GB miesiecznie to dosc duzo,

U mnie to nierzadko 1 dzieñ. :) Oczywi¶cie nie po Aero2.
Jeden film to kilkaset MB a ¶ci±gam ich codziennie kilka,
gdy¿ bez ogl±dania filmów nudno mi w trakcie æwiczeñ,
których potrzebujê sporo.

Moja szybko¶æ (do mnie) to oko³o 5 Mb/s.

Czêsto mam otwartych kilka okienek z filmami, bo lubiê
ogl±danie ,,naprzemienne''. Poniewa¿ mam ma³o RAMek,
zwykle nie mogê mieæ otwartych naraz paru przegl±darek,
zatem czasami jedn± zamykam, aby otworzyæ drug±, co
zazwyczaj ponawia ci±gniêcie filmów... :)

Solorz nie tylko okrada Polaków, ale i k³amie. :)

Data: 2014-04-09 10:27:47
Autor: BaX
200 sekund Solorza

Srednie 2.5GB miesiecznie to dosc duzo, i sugeruje ze sporo
uzytkownikow jest zaawansowanych i traktuja Aero2 jako podstawowe
lacze. No ale czemu mieliby nie traktowac.

Bo nie taki by³ zamys³ tej us³ugi.

Data: 2014-04-09 11:33:57
Autor: Michal Tyrala
200 sekund Solorza
On Wed, 9 Apr 2014 10:27:47 +0200, BaX wrote:
> Srednie 2.5GB miesiecznie to dosc duzo, i sugeruje ze sporo
> uzytkownikow jest zaawansowanych i traktuja Aero2 jako podstawowe
> lacze. No ale czemu mieliby nie traktowac.

 Bo nie taki by? zamys? tej us?ugi.

To mia³ byæ ,,internet socjalny'', wiêc chyba jednak podstawowe ³±cze.

--
Micha³

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-04-09 14:01:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

"Michal Tyrala" slrnlkac15.fkl.wiesiu@hydra.ck.polsl.pl

> Srednie 2.5GB miesiecznie to dosc duzo, i sugeruje ze sporo

Bardzo du¿o!!! ;) To jedna godzina dziennie!

> uzytkownikow jest zaawansowanych i traktuja Aero2 jako
> podstawowe lacze. No ale czemu mieliby nie traktowac.

 Bo nie taki by? zamys? tej us?ugi.

To mia³ byæ ,,internet socjalny'', wiêc chyba jednak podstawowe ³±cze.

Na socjalny internet polskie pañstwo wyda³o (nie
wziê³o, wiêc wyda³o -- bilans ten sam) miliard plnów
z pieniêdzy podatników. A miasto Bia³ystok wyda³o
(przeznaczy³o, wiêc chyba i wyda³o) niedawno kilka
(piêæ, czy osiem) milionów pln na zakup komputerów
(oczywi¶cie PeCetów Gatesa z Windows na pok³adzie)
dla ,,socjalnych''.

Ale to nieprawda, ¿e mamy komunê. :)

Wszystko to po to, aby socjalni mogli lizaæ zafoliowany cukierek.

Tak Solorz, Gates i im podobni staj± siê najbogatsi.

-=-

USA gwarantuj± 1 miliard dolarów dla Ukrainy.
Mogliby gwarantowaæ 100 miliardów. ;)
I tak nie maj± czym pokryæ swych zobowi±zañ!

Data: 2014-04-09 15:00:09
Autor: BaX
200 sekund Solorza
> [...]

 Bo nie taki by? zamys? tej us?ugi.

To mia³ byæ ,,internet socjalny'', wiêc chyba jednak podstawowe ³±cze.

Ale podstawowe do czego? Pewnie nie do archiwizowania internetu. Ty te¿ z tych co jakie by nie mia³ ³±cze to musi byæ non-stop full zajête bo inaczej siê "marnuje"?

Data: 2014-04-09 14:47:15
Autor: Michal Tyrala
200 sekund Solorza
On Wed, 9 Apr 2014 15:00:09 +0200, BaX wrote:

> To mia? by? ,,internet socjalny'', wi?c chyba jednak podstawowe ??cze.

 Ale podstawowe do czego?

Do czegokolwiek. na co wystarczy dostêpne pasmo. Czy ,,zamys³ us³ugi''
jako¶ to okre¶la ¶ci¶lej?

 Pewnie nie do archiwizowania internetu. Ty te? z  tych co jakie by nie mia? ??cze to musi by? non-stop full zaj?te bo inaczej  si? "marnuje"?

2.5GB miesiecznie to jest duzo? Ja w wakacyjne miesi±ce (czesciej na 3G
niz wifi) wyrabiam telefonem pod 1GB, gdzie jednak telefon jest wtedy
czesto wylaczony. A jak znam zycie, to w zastosowaniu ,,socjal'' wyrobisz tak± pierdo³ê
s³uchaj±c kilka godzin dziennie radia netowego.

PS. Psujesz pliterki.

Data: 2014-04-09 17:08:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

"Michal Tyrala" slrnlkanbj.fkl.wiesiu@hydra.ck.polsl.pl

> To mia? by? ,,internet socjalny'', wi?c
> chyba jednak podstawowe ??cze.

 Ale podstawowe do czego?

Do czegokolwiek. na co wystarczy dostêpne pasmo.

Dok³adnie tak!!! Daj±c 512 kb/s uzna³, ¿e staæ go na to.
Tymczasem nie wyrabia siê, gdy ekstremi¶ci u¿ywaj± tego
przez 1 godzinê dziennie.

Tak, jakby bank da³ limit na karcie, ale uzna³, ¿e
wykorzystanie 1/24 tego limitu to ju¿ przestêpstwo!

Albo jakby pracodawca da³ 512 kpln miesiêcznie tytu³em
wynagrodzenia za pracê, zatrzymuj±c te pieni±dze na swoim
koncie i daj±c pracownikowi pe³nomocnictwo do konta, ale
oburzy³ siê wydaniem w miesi±cu przez upowa¿nionego
pracownika 1/24 tej kwoty.

[...]

Co pozostaje ,,socjalnemu'', jak nie ogl±danie
filmów z netu? Ja ogl±dam, aby nie nudzi³o siê
mi æwiczenie krêgos³upa. (pisz±c te posty -- te¿ æwiczê)

PS. Psujesz pliterki.

Data: 2014-04-09 17:32:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

"Michal Tyrala" slrnlkanbj.fkl.wiesiu@hydra.ck.polsl.pl

Do czegokolwiek. na co wystarczy dostêpne pasmo.
Czy ,,zamys³ us³ugi'' jako¶ to okre¶la ¶ci¶lej?

Wynagrodzenia p³acimy w PRL du¿e, ale wprowadzamy
kartki, aby ludzie za du¿o nie kupowali.  :)

Data: 2014-04-09 15:14:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

"BaX" 5345446a$0$2156$65785112@news.neostrada.pl

To mia³ byæ ,,internet socjalny'', wiêc chyba jednak podstawowe ³±cze.

Ale podstawowe do czego?

Do wk³adania kapci. ;)

Pewnie nie do archiwizowania internetu.

Ty te¿ z tych co jakie by nie mia³ ³±cze to musi byæ non-stop full zajête bo inaczej siê "marnuje"?

IMO wiêkszo¶æ ludzi ci±gnê³a tym dane do AGPS, pogody itp...

I widaæ, jakiego pokroju cz³owiekiem jest Solorz -- wg niego 2.5 GB miesiêcznie to du¿o!
U mnie to dniówka? Tak -- bo noc± tak¿e ci±gnê, i to wiêcej ni¿ w dzieñ. ;)

Data: 2014-04-09 15:22:29
Autor: BaX
200 sekund Solorza
[...]

Ale to Twój problem, nie dostawcy. Jak tyle ci±gniesz bo musisz zainwestuj w normalne ³±cze, ¶ci±gniesz jeszcze wiêcej ;)

Data: 2014-04-09 15:33:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

"BaX" 534549a7$0$2369$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Problem w tym, ¿e piszê o ,,normalnym'' ³±czu.

  -- Wg Solorza 2.5 GB miesiêcznie to komercyjne u¿ywanie
  -- swoje gigabajty ci±gnê na ,,normalnym'', nie na Aero2
  -- Aero2 s³u¿y³o mi do:
   -- AGPS
   -- pogody
   -- sprawdzenia salda
   -- sprawdzenia ceny netowej, gdy by³em w sklepie
   -- sporadycznie do VoIPa
   -- sporadycznie do radia netowego

Teraz ,,zamykam zegar'' -- ogl±dam filmy. Jeno zacinaj± siê.

Data: 2014-04-09 13:49:34
Autor: Trybun
200 sekund Solorza
W dniu 2014-04-09 10:27, BaX pisze:
Srednie 2.5GB miesiecznie to dosc duzo, i sugeruje ze sporo
uzytkownikow jest zaawansowanych i traktuja Aero2 jako podstawowe
lacze. No ale czemu mieliby nie traktowac.
Bo nie taki by³ zamys³ tej us³ugi.

A jaki? Zdefiniuj mo¿e w sposób szczegó³owy w jaki sposób u¿ytkownik ma korzystaæ z Aero2.

Data: 2014-04-09 14:12:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

"Trybun" 534533bf$0$2369$65785112@news.neostrada.pl

Bo nie taki by³ zamys³ tej us³ugi.

A jaki? Zdefiniuj mo¿e w sposób szczegó³owy
w jaki sposób u¿ytkownik ma korzystaæ z Aero2.

1.A Kupiæ (najlepiej u Solorza) sprzêt.
    (modemy, tablety, smartfony, laptopy)

1.B Zap³aciæ Solorzowi za darmowe ;) karty SIM.

2. Dokonaæ ;) pomiarów (szybko¶ci, stabilno¶ci,
   opó¼nieñ itp.) i publicznie pochwaliæ idê
   darmowo¶ci.

3. Od³o¿yæ jedno i drugie (jak Animka?)
   do szuflady i zaczekaæ kilka lat.

4. Zap³aciæ Fiskusowi podatki, Solorzowi
   zap³aciæ za komercyjne us³ugi
   a Ko¶cio³owi zap³aciæ za modlitwê.

5. Zdechn±æ z g³odu.

Punkty 1.A i 1.B mo¿na wykonaæ w dowolnej
(to¿ mamy wolno¶æ!!) kolejno¶ci.

Data: 2014-04-09 14:42:38
Autor: Trybun
200 sekund Solorza

[...]

Wygl±da na to ¿e masz racjê w tej kwestii. I zreszt± ogólnie nie sposób nie zauwa¿yæ ¿e Pañstwo Polskie po 89 roku s³u¿y tylko i wy³±cznie takim jak p.Kulczyk, czy p. ¯ak. Pozostali s± traktowanie tak ¿e ró¿ne urzêdasy i w³adze s± wynagradzani premiami i nagrodami za to aby spo³eczeñstwu nie ¿y³o siê w tym kraju ³atwo, prosto i przyjemnie.

Data: 2014-04-09 15:05:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

"Trybun" 5345402e$0$2157$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Dlatego nie warto dziwiæ siê Donieckom, Charkowom, Krymom -- i mnie. :)

O cudach ukraiñskich czo³gów czyta³em wiele lat -- a Ukraiñcy ¿yj± w nêdzy.
Po co im ta ca³a Ukraina, Zachód, Amerykany... ;) Ja te¿ chcê ¿yæ. :)

Data: 2014-04-09 15:30:10
Autor: Trybun
200 sekund Solorza

[...]

W nêdzy nie nêdzy, staæ ich by³o na wspó³organizacjê EURO 2012. w odró¿nieniu od nas staæ ich na utrzymanie kubów pi³ki kopanej na europejskim poziomie, a wiêc nie taka do koñca nêdza.

Data: 2014-04-09 15:02:23
Autor: masti
200 sekund Solorza
Dnia pięknego Wed, 09 Apr 2014 15:30:10 +0200 osobnik zwany Trybun
napisał:

W nędzy nie nędzy, stać ich było na współorganizację EURO 2012. w
odróżnieniu od nas stać ich na utrzymanie kubów piłki kopanej na
europejskim poziomie, a więc nie taka do końca nędza.

to poczytaj sobie o PKB Ukrainy i współczynniku Ginniego

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-04-16 10:29:01
Autor: Trybun
200 sekund Solorza
napisał:

[...]

Jedyny prawdziwy wyznacznik PKB dla przeciÄ™tnego Polaka: Mój sÄ…siad gdy przechodziÅ‚ jakieÅ› czas temu na emeryturÄ™ to PKB w Polsce byÅ‚o na poziomie 2000$, facet mogÅ‚ za swoja emeryturÄ™ kupić  trochÄ™ powyżej 10 ton wÄ™gla. Dzisiaj PKB wynosi prawie 19000$ a sÄ…siad za swoje uposażenie emerytalne może kupić juz tylko 2,5 tony wÄ™gla. Ma on siÄ™ cieszyć że w statystykach tak nam piÄ™knie roÅ›nie? My normalni obywatele mamy także sie z tego cieszyć, albo chociaż mieć poczucie dumy że tak piÄ™knie nam roÅ›nie wskaźnik PKB?

Data: 2014-04-16 21:08:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

"Trybun" 534e3f2e$0$2145$65785112@news.neostrada.pl

Jedyny prawdziwy wyznacznik PKB dla przeciêtnego Polaka: Mój s±siad gdy przechodzi³ jakie¶ czas temu na emeryturê to PKB w Polsce by³o na poziomie 2000$, facet mog³ za swoja emeryturê kupiæ  trochê powy¿ej 10 ton wêgla. Dzisiaj PKB wynosi prawie 19000$ a s±siad za swoje uposa¿enie emerytalne mo¿e kupiæ juz tylko 2,5 tony wêgla. Ma on siê cieszyæ ¿e w statystykach tak nam piêknie ro¶nie? My normalni obywatele mamy tak¿e sie z tego cieszyæ, albo chocia¿ mieæ poczucie dumy ¿e tak piêknie nam ro¶nie wska¼nik PKB?

Moim zdaniem wystarczy duma. ;) W³a¶nie duma sprawia, ¿e obecnie wielu
Polaków ¿yje w beznadziei, której po prostu wstydzi siê, nies³usznie
s±dz±c, i¿ owa beznadziejno¶æ jest efektem braku zaradno¶ci ¿yciowej.

Tak naprawdê Polska jest obecnie rajem tylko dla ludzi pokroju
Solorza. Uczciwi ludzie nie mog± tutaj dorobiæ siê maj±tku.

Polskie pañstwo ma pieni±dze na karmienie placówek opiekuñczych
(4 kpln na dziecko) ale nie ma pieniêdzy (1.3 kpln) na op³acanie
rodziców tych dzieci. (powtarzam po TV -- sam nie liczy³em)
Pieni±dze s± trwonione i przep³ywaj± do czuwaj±cych przy
korycie. :) (to akurat wiem i bez TV)

Data: 2014-04-17 13:19:37
Autor: masti
200 sekund Solorza
Dnia pięknego Wed, 16 Apr 2014 10:29:01 +0200 osobnik zwany Trybun
napisał:

Jedyny prawdziwy wyznacznik PKB dla przeciętnego Polaka: Mój sąsiad gdy
przechodził jakieś czas temu na emeryturę to PKB

nie ma to jak debilna generalizacja z jakieś przykładu od czapy.
Mniej więcej tak samo jak za Gierka. Mięso zdrożało ale lokomotywy staniały.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-04-09 15:49:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

"Trybun" 53454b51$0$2374$65785112@news.neostrada.pl

W nêdzy nie nêdzy, staæ ich by³o na wspó³organizacjê
EURO 2012. w odró¿nieniu od nas staæ ich na utrzymanie
kubów pi³ki kopanej na europejskim poziomie, a wiêc nie
taka do koñca nêdza.

Ludzie ¿yj± tam w nêdzy i zarabiaj± 2 razy mniej ni¿ w Rosji.

Data: 2014-04-16 10:28:03
Autor: Trybun
200 sekund Solorza

[...]

To akurat o niczym nie ¶wiadczy, w swoim czasie Jugos³owianie ¿yli na do¶æ wysokim poziomie, ale tacy co zarabiali w Niemczech a wydawali pieni±dze tam zarobione a wydawali u siebie byli wrêcz bogaczami. Czyli reasumuj±c - nie wa¿ne ile siê zarabia - wa¿na jest si³a nabywcza zarobionej kasy w swoim miejscu zamieszkania.

Data: 2014-04-16 10:59:31
Autor: J.F
200 sekund Solorza
U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Do oceny nedzy owszem, ale potem taka enklawa znika, ceny rosna i zarobki okazuja sie za male, a czlowiek wpada w nedze :-)

J.

Data: 2014-04-16 21:02:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

"J.F" 534e4674$0$2230$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Czego dobrym ;) przyk³adem s± Chiny. ;)

Data: 2014-04-16 21:01:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

"Trybun" 534e3ef5$0$2145$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Wiêc Ukraiñcy ¿yj± ogólnie w nêdzy.

Data: 2014-04-09 14:57:15
Autor: BaX
200 sekund Solorza
[...]

U¿ytkownik ¦WIADOMY wie jakie mo¿liwo¶ci ma ta us³uga ale to trzeba pamietaæ 0202122 czy SDI, reszta oderwañców zak³ada ¿e jak co¶ daj± za darmo to trza braæ dla samej zasady. Jest rura to j± trza wype³niæ, ale takie typki rozumuj± jak glony, jak nie skorzystaj± z darmochy to s± gotowi powiedzieæ, ¿e siê zmarnuje. To tak jak z tymi "nielimitowanymi rozmowami" , napierdalaj± przez telefon czy trzeba czy nie byle minuty lecia³y bo przecie¿ maj± 'no limit" jeszcze im kto¶ powie, ¿e dureñ bo nie przegada tego co p³aci. LOL
Na pewno nie zosta³a uruchomiona po to ¿eby "stawiaæ" na tym internet w domu na kilka komputerów albo komputer do torrentów,p2p itp.

Data: 2014-04-09 15:10:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

"BaX" 534543bd$0$2378$65785112@news.neostrada.pl

Na pewno nie zosta³a uruchomiona po to ¿eby "stawiaæ" na tym internet w domu na kilka komputerów

No nie. Ka¿dy ma swoj± osobist± SIMkê. Osobisty
komputer, osobista karta... Socjalni nie maj±
prawa do kilku komputerów!!!

albo komputer do torrentów,p2p itp.

Oczywi¶cie!! Socjalni maj± i¶æ do sklepu i tak kupiæ filmy!!!

Data: 2014-04-09 15:21:12
Autor: BaX
200 sekund Solorza
[...]

Kpisz? Zapewne Aero powsta³o ¿eby go³odupce mog³y sobie popiraciæ za free.

Data: 2014-04-09 15:35:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

"BaX" 53454959$0$2236$65785112@news.neostrada.pl

Kpisz? Zapewne Aero powsta³o ¿eby go³odupce
mog³y sobie popiraciæ za free.

Aero2 powsta³o po to, aby pieni±dze podatników
trafi³y w kieszenie ludzi ,,przedsiêbiorczych''.

Data: 2014-04-09 15:29:46
Autor: Trybun
200 sekund Solorza
W dniu 2014-04-09 14:57, BaX pisze:
[...]

¦wiadomo¶æ u¿ytkownika powinna siê w ca³o¶ci opieraæ na tym co jest zapisane w regulaminie, a nie na domys³ach i ró¿nego rodzaju interpretacjach w jaki sposób ma z tego korzystaæ.

A dlaczego nie? Gdzie to jest zapisane ¿e nie mo¿na korzystaæ z Aero2 jako ³±cza do kilku komputerów w domu? Przecie¿ przy spisywaniu regulaminu postanowiono ¿e jedyn± przeszkod± w porównaniu do normalnego netu ma byæ niska szybko¶æ transferu i cogodzinne roz³±czanie.

Data: 2014-04-09 15:51:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

"Trybun" 53454b3a$0$2374$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Regulaminowo nie mogê mieæ kilku SIMek, tedy niejako muszê
dzieliæ ten net na wiele kompów, je¶li chcê mieæ z tego u¿ytek.

Data: 2014-04-16 10:29:47
Autor: Trybun
200 sekund Solorza

[...]

No o tym podziale sygna³u to akurat nic nie ma w regulaminie.. Ale skoro nie ma to znaczy ¿e nie jest to przestêpstwo, ani nawet wykroczenie, nie wspominaj±c nawet o jakim¶ ³amaniu regulaminu....;-)

Data: 2014-04-16 21:11:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

"Trybun" 534e3f5c$0$2145$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Skoro nie mo¿esz mieæ kilku SIMek (regulamin przewiduje tylko
jedn± dla jednej osoby) a masz kilka komputerów (komputer plus
smartfon -- chocia¿by) to musisz dzieliæ w³os na czworo.

Data: 2014-04-09 16:17:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
200 sekund Solorza

[...]

200 sekund darmowego Solorza:

 oko³o 3 dychy za kartê to DARMO
   (kaucja, która zapewne przepadnie plus koszty pocztowe)
 ok³o 2 stów za tani tablet to tak drogo ¿e nie ma mowy
   o dzieleniu ³±cza na kila komputerów
 modem USB to te¿ darmo

-=-

"the_foe" lhri97$bcg$1@news.dialog.net.pl

W argumentacji wspieraj±cej limitowanie dostêpu do BDI, aero2 u¿y³o argumentu, ze przecietny uzytkownik zaci±ga 2,5 GB danych i jest to wskaznik wy¿szy od komercyjnego klienta.

-=-

Czy ju¿ wdaæ wyra¼nie, ¿e Solorz buduje net nie po to,
aby ludzie z tego korzystali, ale po to, aby doiæ?

-=-

Dodatkowo Solorz rozbuduje sieæ orzeczników orzekaj±cych
o niedowidzeniu lub ¶lepocie. Orzeczników trzeba wielu,
bo ka¿dy chce mieæ bez kapcia a ka¿dego chêtnego trzeba
dok³adnie zbadaæ i wys³uchaæ -- tedy i szko³y szkol±ce
orzeczników s± potrzebne!! A na to wszystko -- potrzebne
s± podatki!!!

Poniewa¿ orzecznicy mog± byæ niesumienni i stronniczy
 -- potrzeba s±dów... Potrzeba szkó³ prawniczych,
potrzeba podatków...

Potrzeba wreszcie urzêdników pilnuj±cych porz±dku!!!
I budynków, w których by ci urzêdnicy pracowali!!!
I szkó³ szkol±cych przysz³ych urzêdników...

Tak w³a¶nie budowana jest cywilizacja, kultura, cz³owieczeñstwo...

-=-

Wszystko to zawdziêczamy jednemu wielkodusznemu, skromnemu,
cz³owiekowi, jakim jest Zygmunt Solorz-¯ak!!

Fajnie by by³o, gdyby ten cz³owiek by³ bezinteresowny -- gdyby nie korzysta³ z internetu. ;)

-=-
    Posiada wykszta³cenie ¶rednie techniczne. Nazwisko
    Solorz przyj±³ po zawarciu ma³¿eñstwa z Ilon± Solorz,
    natomiast nazwisko ¯ak przyj±³ po rozwodzie z pierwsz±
    ¿on± i po¶lubieniu Ma³gorzaty ¯ak. Wcze¶niej znany tak¿e
    jako Piotr Krok, Piotr Podgórski.

Skromny do przesady -- nawet nie ma swego nazwiska.

  http://pl.wikipedia.org/wiki/Zygmunt_Solorz-%C5%BBak

-=-

Warto tutaj zauwa¿yæ, ¿e jest wielu bogaczy, którzy nie wykorzystywali
trudnej sytuacji swych bli¼nich, ale zarabiali na tym, co niekonieczne
do ¿ycia -- na alkoholu i na tytoniu, nie na chlebie! Chleb jest konieczny
do ¿ycia -- ka¿dy, kto na chlebie zarabia, ¿eruje na ludzkich s³abo¶ciach,
za¶ ten, kto zarabia na wódzie -- zarabia na tym, co ludziom nie jest
potrzebne...

Data: 2014-05-12 00:13:07
Autor: the_foe
200 sekund Solorza

[...]