2003 Punto 1.9 JTD

Data: 2017-07-08 03:14:05
Autor: Pszemol
2003 Punto 1.9 JTD
Warto takie autko kupić dla 18-latka?

Jak jest z niezawodnością?

Typowe bolączki z tą wersją?

Co posprawdzać przed zakupem?

Data: 2017-07-08 10:28:07
Autor: nadir
2003 Punto 1.9 JTD
W dniu 2017-07-08 o 05:14, Pszemol pisze:
Warto takie autko kupić dla 18-latka?

Stary, śmierdzący diesel? Czemu nie Tesla?

Data: 2017-07-08 13:16:56
Autor: RadoslawF
2003 Punto 1.9 JTD
W dniu 2017-07-08 o 10:28, nadir pisze:

Warto takie autko kupić dla 18-latka?

Stary, śmierdzący diesel? Czemu nie Tesla?

Bo tesla jest fajna żeby się nią brandzlować.
Jak trzeba wydać prawdziwe pieniądze to główny fanboy tesli
wybiera szrota za 500 dolarów.

Pozdrawiam

Data: 2017-07-08 15:45:00
Autor: Jacek
2003 Punto 1.9 JTD
W dniu 08.07.2017 o 05:14, Pszemol pisze:
Warto takie autko kupić dla 18-latka?

Jak jest z niezawodnością?

Typowe bolączki z tą wersją?

Co posprawdzać przed zakupem?

Sprawdź koło dwumasowe i sprzęgło, czy nie hałasuje i czy płynnie rusza z miejsca na wolnych obrotach.
Luzy w przednim zawieszeniu (naprawy tego są niedrogie).
Jacek

Data: 2017-07-08 16:09:13
Autor: Pszemol
2003 Punto 1.9 JTD
Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> wrote:
[...]

Dzięki Jacku. A jak się sprawdza koło dwumasowe, że się tak zapytam wprost
:-)

Data: 2017-07-08 22:06:57
Autor: sirapacz
2003 Punto 1.9 JTD
W dniu 2017-07-08 o 05:14, Pszemol pisze:
Warto takie autko kupić dla 18-latka?

Jak jest z niezawodnością?

Typowe bolączki z tą wersją?

Co posprawdzać przed zakupem?

Jak 1.9JTD to pewnie dwójka przed FL.
Sugestia: dodaj niewiele wiecej kasy iweź rocznik 2004 (nie bierz 2003 nawet jeśli to FL).
Poznasz je po większych reflektorach.

Jeśli jednak się uprzesz na II to:
-padający przekaźnik wspomagania (często spotykane, w FL poprawione. naprawa tania) oraz padający czujnik momentu skrętu (rzadziej)
-raczej słabe maglownice (ale za to tanie)
-silnik 1.9JTD jest świetny (naprawdę!) i z bolączek to pada w nim dość często czujnik położenia wału (100pln, łatwa wymiana z kanału)
-nie wiem czy w punto ta bolączka będzie występować, ale w doblo z tym silnikiem są problemy z cieżkowysprzęglającym się silnikiem (sprzęgło łapie przy podłodze)
-w pII będzie najprawdopodobnie szaleć korozja (w FL 2004 jest dużo lepiej - mam oba). Korozji szukaj w progach (opukaj i nie bierz smarowanego bitexem (gwarantowane maskowanie korozji progów). Otwórz klapkę z numerem vin, podnieś palcami wykładzine z wygłuszeniem i poświeć latarką (szukaj purchli i rdzy). Jak ma purchle to licz go na max 2-3 lata
-reflektory w II są słabe (ciemne). W FL jest dużo lepiej a same lampy (zwykle pożółkłe) można tanio wymienić - nówki po 150pln
-ręczny i działanie bębnów (jakoś takie padliwe mi się wydają - ale ja częśto używam ręcznego i kupuje tanie)
-walenie z tyłu to w zasadzie zawsze jedno - rozwalona guma amortyzatora (sama wymiana amortyzatora jest tania i bajecznie prosta - bez kanału i 2 śruby).
-mechanizm wycieraczek potrafi się rozlecieć ale tego nie sprawdzisz. Mechanizm tani i dość łatwo wymienić.
-JTD będzie w tym samochodzie wymagał ginekologa do napraw.

poza tym ok.

2003 Punto 1.9 JTD