200mln na respiratory od motolotniarzy

Data: 2020-06-10 01:56:12
Autor: Bruno Brunowski
200mln na respiratory od motolotniarzy
"Ministerstwo Zdrowia podpisało umowę z firmą z Lublina na dostawę 1200 respiratorów wartych blisko 200 milionów złotych. Skontaktowaliśmy się z producentami sprzętu wskazanego w dokumencie. Żaden z nich nie sprzedał tych urządzeń spółce, która zawarła kontrakt z polskim rządem.

"Pogłoski o tym, że ta firma kupiła nasz sprzęt są fałszywe. Nigdy nie zawieraliśmy żadnego kontraktu z E&K. Nie wiemy, co to za firma".

"Firma E&K nie kupiła ani jednego respiratora Bellavista 1000e, ani żadnego innego modelu respiratora Bellavista od firmy Vyaire".

"Firma E&K sp. z o.o. z Polski rozmawiała z nami o zakupie 200 sztuk respiratorów Boaray 5000D. Ale nie sfinalizowała umowy. Nie dostaliśmy od nich ani dolara. Możecie nam pomóc skontaktować się z nimi?"

Powyższe trzy fragmenty maili od producentów sprzętu medycznego ze Stanów Zjednoczonych, Korei Południowej oraz Chin podsumowują dwa tygodnie dziennikarskiego śledztwa reportera tvn24.pl w sprawie sprzętu, który niewielka firma z Lublina ma dostarczyć polskiemu rządowi. Umowa zawarta 14 kwietnia 2020 roku pomiędzy E&K a Ministerstwem Zdrowia zakłada, że 1200 respiratorów zostanie dostarczonych do 30 czerwca. Ale z zebranych przez nas informacji wynika, że jest to praktycznie niemożliwe. 21 maja "Gazeta Wyborcza" opisała transakcję, którą Ministerstwo Zdrowia zawarło z firmą E&K z Lublina. Lubelska spółka ma dostarczyć 1200 respiratorów wartości 44,4 miliona  euro (wg kursu z wtorku to 195,5 mln złotych). "Wyborcza" skupiła się na osobie właściciela E&K. Andrzej Izdebski to biznesmen w przeszłości kojarzony z handlem bronią. Sześć lat temu reporterzy programu "Superwizjer" TVN pokazali, że mimo naruszania prawa i łamania embarga nakładanego przez Organizację Narodów Zjednoczonych, mężczyzna otrzymał od Ministerstwa Spraw Wewnętrznych koncesję na handel bronią. Nas zainteresowało, jak to możliwe, że spółka, która ani w Krajowym Rejestrze Sądowym, ani na stronie internetowej słowem nie wspomina o działalności na rynku medycznym, nagle zawiera z polskim rządem potężny kontrakt na respiratory. Na jej stronie czytamy za to, że "w 1993 roku Andrzej Izdebski otworzył w Lublinie firmę E&K. Początkowo zajmowała się pośrednictwem w zakresie usług lotniczych. (...) Firma E&K uczestniczyła również w programie samolotu szkolno-treningowego dla wojska EM-10 "Bielik" (...). Zajmowała się również pośrednictwem w sprzedaży statków powietrznych i szkoleniem pilotów".  (...)
W zeszły piątek Agnieszka Pochrzęst-Motyczyńska z biura prasowego MZ poinformowała nas, że E&K dostarczyła do Polski pierwszą partię 50 respiratorów. A kolejne dostawy są spodziewane jeszcze w tym miesiącu. "(...) Umowa jest w trakcie realizacji. Pierwsza partia sprzętu dotarła do Polski. W przypadku niedochowania terminu dostawy danej transzy, dostawca zwraca wpłaconą przedpłatę. Za niezrealizowane dostawy jest też przewidziane zadośćuczynienie finansowe dla ministerstwa".

Na pytanie, jaki sprzęt dostarczyło E&K w poniedziałek Pochrzęst-Motyczyńska, odpisała, że są to respiratory Draeger Savina 300 Classic. Dlaczego firma dostarczyła inny sprzęt, niż obejmuje to zamówienie, które wciąż znajduje się na stronie Ministerstwa Zdrowia? We wtorek Pochrzęst-Motyczyńska odpisała tvn24.pl, że "przedmiot dostaw jest zgodny z aktualnym brzmieniem umowy", co może oznaczać, że w międzyczasie umowa z E&K została zmieniona."
https://tvn24.pl/polska/200-mln-zl-za-respiratory-handlarz-bronia-z-polski-i-dostawcy-ktorzy-o-nim-nie-slyszeli-4606473

Trzeba im przyznać, że mają rozmach.

--
Bruno

Data: 2020-06-10 11:05:32
Autor: Lord Donald
200mln na respiratory od motolotniarzy
Ministerstwo zapytane o tę kwestię odpowiedziało, że firma przedstawiła ofertę i uzyskała pozytywną rekomendację CBA. Nie wywiązała się jednak z dostawy w kwietniu i musiała zwrócić zaliczkę.

Ale w GW i TVN to zapomnieli dokończyć i podać wszystkie fakty tylko uzupełnili te wydarzenie swoim hejtem.

Od kiedy ty Bokun te szmatławce zacząłeś czytać i oglądać?
W sumie to zawsze myślałem, że trze być POwskim kretynem aby to czytać i oglądać. Ale teraz zaczynam w to wątpić, nie wiem co w TVN i GW jest, ale ludzie po jakimś czasie oglądania tego syfu zaczynają być idiotami.

Data: 2020-06-10 02:16:21
Autor: japanizer
On Wednesday, June 10, 2020 at 6:05:33 PM UTC+9, Lord Donald wrote:
[...]

Widzicie, PiSdo, kłamstwo ma krótkie nogi. Gdyby nie TVN i GW, wałek na 200 mln zł by wyszedł pistargowicy. A tak? Żółć.

cyt.

Data: 2020-06-10 02:22:38
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 10 czerwca 2020 11:16:24 UTC+2 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
> [...]

  W zeszły piątek Agnieszka Pochrzęst-Motyczyńska z biura prasowego MZ poinformowała nas,   że E&K dostarczyła do Polski pierwszą partię 50 respiratorów. A kolejne dostawy są   spodziewane jeszcze w tym miesiącu. "(...) Umowa jest w trakcie realizacji. Pierwsza   partia sprzętu dotarła do Polski.

Tyle, ze to nie jest sprzęt wymieniony w pierwotnej umowie: "Na pytanie, jaki sprzęt dostarczyło E&K w poniedziałek Pochrzęst-Motyczyńska, odpisała, że są to respiratory Draeger Savina 300 Classic. Dlaczego firma dostarczyła inny sprzęt, niż obejmuje to zamówienie, które wciąż znajduje się na stronie Ministerstwa Zdrowia? We wtorek Pochrzęst-Motyczyńska odpisała tvn24.pl, że "przedmiot dostaw jest zgodny z aktualnym brzmieniem umowy", co może oznaczać, że w międzyczasie umowa z E&K została zmieniona."

Teraz staje się jasne czemu pisiory walczyły jak lwy, by w drugiej i trzeciej "tarczy" umieścić przepisy zwalniające urzędników i kontrachentów z odpowiedzialności za przekręty.

--
Bruno

Data: 2020-06-10 10:59:53
Autor: Budzik
200mln na respiratory od motolotniarzy
Użytkownik Bruno Brunowski brunoj@interia.pl ...

[...]

Akurat z tego tekstu nic takiego nie wynika.
Pytanie, skad zmiana?
Czy tamte respiratory były niedostepne? A moze okazały sie wadliwe? (watpliwe)
No i najwazniejsze - czy te które dostarczono są identycznej lub lepszej jakosci?

A moze sa po prostu tansze ale rownie dobre? Wtedy imo wszystko byłoby ok, oczywiście pod warunkiem ze renegocjacja dotyczyła równiez ceny która odpowiednio obnizono.

Oczywiscie jest jeszcze jedno wazne pytanie - skoro sytuacja epidemiologiczna jest tak dobra, to dlaczego kupuje sie z wolnej reki sprzet za 200mln "na juz" a w miedzyczasie zamyka sie oddziały epidemiologiczne w szpitalach jednoimiennych. nie lepiej ogłosic przetarg? Nawet taki w skróconej i uproszczonej procedurze czyli po prostu jakies zapytanie ofertowo-cenowe?
Troche to niepokojące.

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2020-06-10 04:12:16
Autor: Bruno Brunowski

Data: 2020-06-10 14:03:52
Autor: Lord Donald
[...]

Nie wiem czy czytałeś ten artykuł. Ale dziwne, że pierdolą w TVN te swoje chore spekulacje, że niby ukradli kasę a nie zauważyli wyjaśnień, że firma odstąpiła od umowy zwróciła zaliczki. Później się dziwić że takie srajdaczki jak ty wieczni kretyni szukają kasy i oszustw tam gdzie problem dawno został wyjaśniony czytając ten bełkot TVN co srają wam do łba pełny niedomówień.

Ministerstwo zapytane o tę kwestię odpowiedziało, że firma przedstawiła
ofertę i uzyskała pozytywną rekomendację CBA. Nie wywiązała się jednak z
dostawy w kwietniu i musiała zwrócić zaliczkę.

W sumie to szkoda czasu dla was aby to wyjaśniać. Wy debile wyznawcy PO, to jak już coś zasysacie z waszego TVN, to nie ma miejsca na fakty, tan wasz resortowy bełkot całkowicie dominuje wasze chore umysły. Więc taka wersja u was pozostanie, wzięli kasę ukradli, nie dali sprzętu. Chory łeb wyznawcy POwców, raczej żadnych innych faktów jak te wymyślone przez ich TVN i GW raczej nie przyjmie, za głupi jesteście aby poszukać informacji i je zrozumieć gdzie indziej. TVN, i GW ma tak skrojony chory hejterski bełkot, który nie ma was uświadamiać, pokazywać prawdę. Ten bełkot z TVN, ma za zadanie tylko podtrzymywać i uzasadniać waszą chorą zawistną kodziarską nienawiść do PiS. Więc nie ma tu miejsca na dyskusję, wyznawca PO on nie analizuje faktów, on poprostu wierzy.

Data: 2020-06-10 13:26:30
Autor: Budzik
200mln na respiratory od motolotniarzy
Użytkownik Lord Donald ldont@dojcze.de ...

informacji wynika, że jest to praktycznie niemożliwe." https://tvn24.pl/polska/200-mln-zl-za-respiratory-handlarz-bronia-
[...]

CZyli potrzebowalismy na szybko respiratory, zamowilismy, ta firma nawet nie sprobowała zrealizować zamowienia bo nawet nie skontaktowała się z producentami badz importerami i wszystko jest ok?

Ministerstwo zapytane o tę kwestię odpowiedziało, że firma
przedstawiła ofertę i uzyskała pozytywną rekomendację CBA. Nie
wywiązała się jednak z dostawy w kwietniu i musiała zwrócić
zaliczkę.
A no to super.
A odnosząc sie do mojego poprzedniego skrytykowanego przez ciebie posta - co tam było o Berlinie i ich respiratorach?

[...]

W sumei ja reportazu w TVN nie widziałem, GW nie czytałem.
Probowałem dowiedziec sie czegoś od ciebie a tez czuje sie głupio.

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2020-06-10 17:29:43
Autor: Lord Donald
W dniu 10.06.2020 o 15:26, Budzik pisze:
[...]

Skoro nie czytałeś to po co się wpierdalasz do dyskusji nad reportażem TVN, który nie do końca opisuje prawdę. Widać wyrabiasz etat na farmie trolli Brejzy, lub na waszym hejterskim portalu "sok z buraka" w warszawskim ratuszu. Nie ma znaczenia gdzie komentować i o czym, ale to aby wyrobić normę.

Data: 2020-06-11 20:59:50
Autor: Budzik
[...]

Wypierdalaja z takimi insynuacjami.
Wypoiwadam sie w temacie zakupu. to ze on był gdzies opisywany to inna kwestia. Zapytałem o kilka spraw bo wydawało sie ze starałes sie kilkoma wypowiedziami pokazac ze w zacytowwanym tekscie cos jest nie tak, wiec sadziłem ze masz jakas wiedze na ten temat.
Zamiast odpowiedziec merytorycznie, poleciałes z jakimis bzdurami ad personam. I teraz nie wiem (stosujac twój sposób wypowiedzi) czy jestes płatnym trollem który brak argumentów probuje zakryc obelgami, czy moze po prostu jestes głupi i pyskujesz nie majac zadnej wieszy w temacie.

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

Data: 2020-06-10 13:10:06
Autor: Lord Donald
W dniu 10.06.2020 o 12:59, Budzik pisze:
[...]

Dokończ jeszcze ten idiotyczny TVNowski wywód i dodaj jak to na POwca przystało. Przecież taki sprzęt mają w Berlinie, więc po co nam! Typowe rozumowanie dla głupiego POwca! Skąd my to znamy?

Data: 2020-06-10 12:59:53
Autor: Budzik
[...]

Nie mam pojecia do której czesci mojej wypowiedzi sie odnosisz.
Nie wiem czy to brak umiejetnosci czytania ze zrozumieniem ale ja własnie zaoponowałem przed krytykowaniem z góry tego zakupu.

Innymi słowy: chcesz pogadac merytorycznie czy obraziłes sie na swój brak umiejetnosci czytania?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2020-06-10 17:25:09
Autor: Lord Donald
W dniu 10.06.2020 o 14:59, Budzik pisze:
[...]

Dobrze wiesz do, której części, więc nie pal głupa.

Data: 2020-06-11 20:59:50
Autor: Budzik
[...]

CZyli nie bedzie merytorycznie. Trudno.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

Data: 2020-06-10 02:18:49
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 10 czerwca 2020 11:05:33 UTC+2 użytkownik Lord Donald napisał:
[...]

Lordzik, ludzie ci się mylą. Demecja dopada?

Dziennikarze się dokopali i znowu złoty interes ch... strzelił.

I nie łżyj, ze nie pisali o zaliczkach, bo właśnie fragment artykułu Wyborczej z 22.05 zacytowałeś.

Teraz GW i TVN pokazują, że z firmami których sprzęt motolotniarze z E&K niby oferowali, nikt z Polski się nie kontaktował.

https://tvn24.pl/polska/200-mln-zl-za-respiratory-handlarz-bronia-z-polski-i-dostawcy-ktorzy-o-nim-nie-slyszeli-4606473
https://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,26017442,respiratory-od-handlarza-bronia-to-widmo.html#S.koronawirus-K.C-B.2-L.1.male

--
Bruno

Data: 2020-06-10 13:07:35
Autor: Lord Donald
[...]

Brutek nasrali ci do tego łba. Idź se palnij kilka geszeftów do swojej frał bo ci odpierdala jak kilka razy na dzień nie pozdrowisz swojego niemieckiego pana. Trudno ci zrozumieć, że wiele Polskich firm staje do przetargu, to jest normalne. No chyba dla was POwskich folksdojczów to nie zrozumiałe, bo u was tylko te od fryca mogą wygrywać. Co do wykonania, nie każda ma gwarancję wywiązania się. Ale od tego są procedury. Jak się nie wywiązała to straciła kontrakt. To ale to nie standardy waszej PO, bo za waszych czasów byście jeszcze zapłacili a nie mieli sprzętu, uznane było by to za normalne, bo nie wolno z Niemcami psuć dobrych stosunków dyplomatycznych jak was dymali, w sumie to dymali Polaków a wy z PO byliście po to aby im to umożliwić. Tak czy inaczej, firma nie wywiązała się, musiała oddać zaliczki. Więc daj se na luz z tymi POwskimi sponsorowanymi przez Niemców szczekaczkami, bo ci srają do łba, a ty doszczętnie idiowaciejesz. Chociaż, to się zastanawiam po co marnują kasę w tym waszym TVN na tą chorą wykreowaną gebelsowską propagandę. Przecież już większych idiotów z was się zrobić nie da, a normalny człowiek i tak tego nie słucha.

Data: 2020-06-10 04:24:15
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 10 czerwca 2020 13:07:38 UTC+2 użytkownik Lord Donald napisał:

> https://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,26017442,respiratory-od-handlarza-bronia-to-widmo.html#S.koronawirus-K.C-B.2-L.1.male
> [ciach bezsilny bełkot]

No, w geszeftach to jesteście bardzo dobrzy. Jak nie maseczki i przyłbice od konsorcjum oscypkowo-narciarskiego, to respiratory od motolotniarzy.
A wszystko pod osłoną Tarczy 2.0:

Art. 76 uchwalonej 16 kwietnia ustawy o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, nazywaną w skrócie tarczą 2.0.:

1. Nie popełnia przestępstwa określonego w art. 231 lub art. 296 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (...), deliktu, deliktu dyscyplinarnego ani czynu, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (...), kto realizuje w interesie publicznym obowiązki i zadania związane ze zwalczaniem skutków COVID-19, w tym społeczno-gospodarczych, nałożone imiennie na reprezentowany przez niego podmiot w drodze ustawy lub na gruncie postanowień umowy, o której mowa w art. 21a ust. 5 ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o systemie instytucji rozwoju (...), jeżeli kieruje się zwalczaniem tych skutków.
2. Do osób realizujących obowiązki i zadania, o których mowa w ust. 1, przepisu art. 483 § 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (...) nie stosuje się w zakresie realizacji tych obowiązków i zadań.

https://konkret24.tvn24.pl/polityka,112/prawne-bezpieczniki-ktore-znosza-odpowiedzialnosc-za-dzialania-w-czasie-epidemii-analiza,1016003.html

--
Bruno

Data: 2020-06-10 13:49:26
Autor: Lord Donald
[...]

No i co strajdaczku znowu próbujesz udowodnić. Firma wygrała przetarg na respiratory i nie dała rady się wywiązać. Wycofała się z umowy. Od kiedy to przedsiębiorców karze się latami więzienia za to, że nie potrafili dotrzymać zamówienia. Przepis, który to reguluje pozwala znaleźć wykonawce alternatywnego, który wykona daną usługę. Po co tu pierdzisz, pierdolenie, że u twojego fryca mogło być taniej to jakiś bełkot. Nawet twoi fryce mają w zwyczaju, że jak nie ma wykonawcy krajowego to dopiero można poszukiwać zagranicznego. Po za tym z tym taniej to różnie bywa, twoje niemiaszki to hurtownia szajsu, więc przestańu pierdolić o waszej niemieckiej dokładności, bo dawno ludzie to zweryfikowali. Tu niby taniej, ale warunki gwarancji, serwis niemieckiego syfu to już inna bajka. Wasz niemiecki sprzęt zawsze ostatecznie kończy tam gdzie jego miejsce na złomie, bo tego nie warto serwisować. Więc daj se na luz z tym porównywaniem gdzie taniej, bo to nie jedyne kryteria brane pod uwagę w przetargach. Podstawą państwa jest inwestowanie w krajowych wykonawców, sprzęt co służy długo i tanio się serwisuje. Daj se na luz z tą swoją sraczką z GW. To jakiś bełkot. Nie ma nic nadzwyczajnego, że jakaś Polska firma odstąpiła od kontraktu. To żadne przestępstwo, firmy często nie podołają zamówieniom. Zwrócili zaliczki, może zapłacą umowne odszkodowania albo nie jak ich nie było, itp... Tu szkody nie ma, inna firma wykona te zamówienie. Ważne aby tym bardziej kiedy zagrożona jest nasza gospodarka w czasach pandemii dawać szanse naszym firmom a nie waszym niemieckim szajsowatym kartelom.

Data: 2020-06-10 05:00:28
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 10 czerwca 2020 13:49:28 UTC+2 użytkownik Lord Donald napisał:

> [...]
> No i co strajdaczku znowu próbujesz udowodnić. Firma wygrała przetarg na respiratory i nie dała rady się wywiązać.

Nie było żadnego przetargu. To był kontrakt z ręki, dla firmy która się nigdy takimi rzeczami nie zajmowała.

--
Bruno

Data: 2020-06-10 14:14:21
Autor: Lord Donald
[...]

No i w czym problem? Nie zajmowała się ale dała ofertę, dostała propozycję, ale nie dała rady, ostatecznie wycofali się z wykonania zamówienia. Inna polska firma wykona te zamówienie. Przez 25 lat rządów waszego PO, to masa polskich firm zajmowała się jedynie outsourcingiem dla waszych niemiaszków, ale to się zmieniło.Sami pamiętamy czasy Optimusa, kiedy to wasz UW, wcześniejsze PO, tak ustawiło prawo w Polsce, że sprzęt z Niemiec był zwolniony z VAT. A więc jaka kolwiek produkcja na terenie naszego kraju była nieopłacalna, bo Polak nie mógł konkurować z kimś kto ma takie ulgi. W sumie jak Optimus znalazł obejście waszych folksdojczkich restrykcji to zaraz zrobiliście mu nalot i wsadziliście do więzienia rujnując cała potężną polską firmę. Więc nie dziwne, że polskie firmy jeszcze do nie dawna nie zajmowały się takimi rzeczami. Zadaniem polskiego rządu jest właśnie zachęcać polskie przedsiębiorstwa do poszerzania swojej oferty, tak aby to u nas w Polsce było produkowane. No ale co taki POwski folksdojcz jak ty może to zrozumieć. Wy byście jak nawet wasze frycki z was się śmiały, że jesteście aż tak głupi, że za kilogram niemieckiej kiełbasy gotowi jesteście wasze stado krów oddać.

Data: 2020-06-10 05:18:51
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 10 czerwca 2020 14:14:23 UTC+2 użytkownik Lord Donald napisał:

> No i w czym problem? Nie zajmowała się ale dała ofertę, dostała propozycję, ale nie dała rady, ostatecznie wycofali się z wykonania zamówienia. Inna polska firma wykona te zamówienie.

Jak będzie należeć do krewnych lub znajomych.

"Nasze wątpliwości wzbudził fakt, że Dräger ma w Polsce swoje własne przedstawicielstwo, a mimo to przy transakcji z polskim rządem korzysta z pośrednika rodem z Lublina, bez doświadczenia w branży medycznej. W związku z tym zapytaliśmy, dlaczego Niemcy postanowili współpracować z E&K?

W środę otrzymaliśmy odpowiedź od rzeczniczki Drägera Melanie Kamann. "Zgodnie z naszą polityką nie omawiamy publicznie indywidualnych relacji biznesowych. W tym przypadku chcemy jednak jasno wyjaśnić: Dräger nie ma żadnych relacji biznesowych z firmą E&K i nie dostarczył żadnych respiratorów do tej firmy. Ponadto nie prowadzimy obecnie dyskusji na temat respiratorów z Ministerstwem Zdrowia w Polsce"."
https://tvn24.pl/polska/producent-respiratorow-nie-mamy-nic-wspolnego-z-ta-firma-co-i-od-kogo-kupilo-ministerstwo-zdrowia-4607222

Śmierdzi wałkiem na kilometr.

--
Bruno

Data: 2020-06-10 14:43:38
Autor: Lord Donald
[...]

No i tyle, wała Niemcom. Nie przekazali, myśleli, że zwidują cenę. Więc wasze niemiaszki dogadały się z jakąś polskim przedsiębiorcom. Myśleli, że jak kiedyś za PO, dawali ofertę później ogłaszali, że za tą cenę nie dadzą rady, a wasi POwcy powielą cenę razy kilka. Tak to bywało za PO a te czasy minęły. Teraz jak nie mogli dostarczyć sprzętu według umówionej ceny to kazali im wypierdalać, czasy służalczości PO i takiej kombinacji minęły. A wiemy jak to było z przetargami na drogi. A teraz twoi niemiaszki drą kopary, ze im szwindel nie wyszedł, wstrętne PiSiory nie dały się tak podejść, jak kiedyś to bywało za PO i doili Polaków. Nie spodziewali się, że jak podniosą cenę to to nie wypali. Te czasy minęły srajdaku, kiedy to fryc dawał podstawiając polskiego pośrednika w formie słupa, dawał niby najlepszą ofertę, a później próbował wykazywać nieuzasadnione koszty windując cenę kilka krotnie. Nie potrafili dotrzymać umowy to kazali im po prostu wypierdalać i tak powinno być. Tu dokładnie wyjaśniłeś problem szwindlu z niemiecką firmą jakie była w zwyczaju za PO, widać nadal jak małpy próbujecie obrzucać innych własnym gównem.

Data: 2020-06-10 06:07:11
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 10 czerwca 2020 14:43:41 UTC+2 użytkownik Lord Donald napisał:

> https://tvn24.pl/polska/producent-respiratorow-nie-mamy-nic-wspolnego-z-ta-firma-co-i-od-kogo-kupilo-ministerstwo-zdrowia-4607222
> No i tyle, wała Niemcom. Nie przekazali, myśleli, że zwidują cenę.
[ciach bełkot]

Drogi niepełnosprytny, przecież w magazynie MZ leżą podobno właśnie respiratory  Drägera. Konkretnie ten model:
https://www.draeger.com/pl_pl/Hospital/Products/Ventilation-and-Respiratory-Monitoring/ICU-Ventilation-and-Respiratory-Monitoring/Savina-300-Classic

A Dräger to firma niemiecka: Dräger ist ein international führendes Unternehmen der Medizin- und Sicherheitstechnik. Seit 1889 entwickeln wir bei Dräger zukunftsweisende Geräte und Lösungen, denen Menschen auf der ganzen Welt vertrauen.
https://www.draeger.com/de_corp/Home

--
Bruno

Data: 2020-06-10 14:49:31
Autor: A. Filip
200mln na respiratory od motolotniarzy [ceny z okresu paniki respiratorowej - na szczęście nieprzednie uzasadnionej]
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:

> [...]

i nie dostarczył żadnych respiratorów do tej firmy. Ponadto nie
prowadzimy obecnie dyskusji na temat respiratorów z Ministerstwem

Co za wałek Covid-19 zrobił że _światowa_ panika "respiratorów zabraknie"
okazała się aż tak bardzo++ przesadzona. Na szczęście PiS-Polska
uniknęła czarnego scenariusza i wydaje się (na razie) że scenariusz jest
góra średnio-szary. Przesadzać z optymizmem nie należy bo _jakieś_
"cofki" IMHO na 70% będą a wtedy będzie "biada optymistom".

Śmierdzi? Według standardów usenetu coś "może+ śmierdzieć",
według standardów sali sądowej _dowodów_ nie przedstawiłeś.
A mówiąc brutalnie szczerze: IMHO zwykła firma działająca "jak zwykle"
miałaby *wtedy* mizerne szanse na realizację tego zamówienia w takim
terminie. Mówienie jeszcze bardziej wprost "mogłoby być skarżalne".

Ja zacznę *już* mówić o wałku jak przy cenach (AFAIR) "jak z rynkowej paniki"
nie było wysokich kar umownych za niezrealizowanie zamówienia lub kary
były tak wysokie że firma by zbankrutowała nimby choćby połowę zapłaciła.

Donald Tusk (parafraza):  Polska zasługuje tylko na testy z w pełni
prawidłowo przeprowadzonego przetargu (choćby testów miało zabraknąć).

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-06-10 06:12:58
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 10 czerwca 2020 14:50:18 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]

Co za wałek Covid-19 zrobił że _światowa_ panika "respiratorów zabraknie"
okazała się aż tak bardzo++ przesadzona. Na szczęście PiS-Polska

Ale skorzystała z okazji by dać zarobić konsorcjum oscypkowo-narciarskiemu, motolotniarzom, byłemu agentowi WSI i reszcie krewnych i znajomych.

Ale to były nasze narodowe zakupy, w oparciu o n instytucji i dowiezione największym samolotem świata. A to że większość przepłaconego sprzętu nadaje się jedynie do wpisania w rubryki protokołu zniszczenia jest całkowicie bez znaczenia. Grunt, ze daliśmy radę i mamy wypłaszczenie.

--
Bruno

Data: 2020-06-10 17:23:49
Autor: Lord Donald
[...]

Srajdak, nie płacz, wasze narodowe, czyli niemieckie. Jak tam tyła za centy nastawiasz to tu nie ma nic waszego. Zapłać podatek wtedy porozmawiamy.

Data: 2020-06-10 09:31:02
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 10 czerwca 2020 17:23:51 UTC+2 użytkownik Lord Donald napisał:

> [...]

Dräger ist ein international führendes Unternehmen der Medizin- und Sicherheitstechnik. Seit 1889 entwickeln wir bei Dräger zukunftsweisende Geräte und Lösungen, denen Menschen auf der ganzen Welt vertrauen.

Pięknie się zabełkotałeś.

--
Bruno

Data: 2020-06-10 13:26:30
Autor: Budzik
200mln na respiratory od motolotniarzy
Użytkownik Lord Donald ldont@dojcze.de ...

Trudno ci zrozumieć, że wiele Polskich firm staje do przetargu, to jest normalne.

Przetargów?

--
Pozdrawia... Budzik
DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

Data: 2020-06-11 07:10:18
Autor: Runt
W dniu 2020-06-10 o 10:56, Bruno Brunowski pisze:
[...]

/.../

https://tvn24.pl/polska/200-mln-zl-za-respiratory-handlarz-bronia-z-polski-i-dostawcy-ktorzy-o-nim-nie-slyszeli-4606473

Trzeba im przyznać, że mają rozmach.

Cele w Brzegu czekają!

--
Runt

Keep smilling. All's well that ends well!

http://100aferpis.pl/

200mln na respiratory od motolotniarzy